eitaa logo
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
180 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
261 ویدیو
66 فایل
"زَکاةُ العلمِ نَشرُهُ" زكات (پاکی) علم، نشر آن است. سيد مالك خادمی @Salavat14hedeh 09176651902 تخصص: پژوهشگر مقاومت در صحیفه سجادیه (مربی) کلام جدید (سطح ۳) تفسیر (س ۲) تبلیغ و معارف (س ۲) معناشناسی گام دوم نویسندگی و مقاله نویسی سطح خارج حوزه⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢تا جوانید، کارتان داریم. 🔴تا پیر شدید، شهید شوید. 《زندگی و حرکت 》 ✍نشرالعلم @nashrolelm
۲۰۲۳-۰۷-۲۸_۱۲'۳۷'۲۲'.mp3
2.45M
کربلای پس از کربلا شعری در و مصیبت حضرت زینب علیها السلام ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
کربلای پس از کربلا شعری در #صبر و مصیبت حضرت زینب علیها السلام ✍نشرالعلم @nashrolelm
السلام علیک یا بنت امیرالمؤمنين... یا ای تو چون کوه در انبوهی از اندوه طوفان بر آشفته‌ ی آرام وزیده . ای روضه ترین شعر غم انگیز حماسه ای بغض‌ ترین ابر به باران نرسیده . ای کوه شبیه دلت و چشم تو چون رود هر روز زمانه به غمت غصه‌ ای افزود . غم در پی غم در پی غم در پی غم بود ای آن که کسی شکوه ای از تو نشنیده . من تاب ندارم که بگویم چه کشیدی تا بشنوم آن روضه و آن داغ که دیدی . تو در دل گودال چه دیدی چه شنیدی ؟ که آمده‌ای با دل خون قد خمیده . نه دست خودم نیست که شعرم شده مقتل شد شعر به یک روضه‌ ی مکشوف مبدّل . نه دست خودم نیست خدایا چه بگویم ؟ این بیت رسیده‌ ست به رگ‌ های بریده . این کرب‌ و‌ بلا نیست مدینه‌ ست در آتش شد باز درون دل تو شعله‌ ور آتش . در خیمه کسی هست ولی خیمه در آتش ای آن که شبیه تو کسی داغ ندیده . این قافله‌ ی توست سوی کوفه روان است بر نیزه برای تو کسی دل‌ نگران است . شکر است که تا شام فقط ورد زبان است ” رفتید دعا گفته و دشنام شنیده ” . سخت است که بنویسم دستان تو بسته‌ ست مانند دلت ، قد تو چندی‌ ست شکسته‌ ست . قد تو شکسته‌ ست نماز تو نشسته‌ ست من ماندم و این شعر و گریبان دردیده
سيد الساجدين http://sayedosajeden.blogfa.com/ بیان حدیثی از امام سجاد علیه السلام☝️☝️ ✍نشرالعلم @nashrolelm
"الحمدلله که با صحیفه ات آشنا شدم با دعاهای تو از خود رها و با خدا شدم" ▪️سید مالک خادمی ✍نشر العلم @nashrolelm 🏴🏴🏴
۲۰۲۳-۰۷-۳۱_۲۰'۰۸'۵۰'.mp3
8.35M
بر شکر با محوریت دعای ۳۷ در موضوع به تقصیر در 🔰اعتراف به کوتاهی و ناتوانی از شکر ▪️اعتراف به کوتاهی در شکر نیکی (احسان) ▪️اعتراف به ناتوانی در شکر نَفَس 🕋مسجد اعظم ✍نشرالعلم @nashrolelm 💠جهت اطلاعات بیشتر از برنامه های صحیفه👇 https://eitaa.com/bonyadsahife بنیاد صحیفه سجادیه
💠 بر شکرگزاری ▪️تحلیل واژه های شکر در صحیفه سجادیه ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
🔰شعارهای #مقاومت ▪️از جمله شعارهای مقاومتی و عاشورایی، "هیهات من الذلّة" است؛ مرگ با عزّت بهتر از زن
🔹وصیت زیبای (رضوان الله علیه) 💠"اگر ما با دست جنایتکار آمریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه، با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم." ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
🌴 #مقاومت و #شکر صبّار و شکور سوره #ابراهیم (۱۴) دعای ۱۴ #صحیفه_سجادیه سر فصل ها ▪️دو ویژگی مهم مؤ
با سلام 🍏دوستان عزیز و اهل تحلیل و تطبیق🔍 🤔یادتان هست ابوسفیان وقتی پیر و کور شده بود در جلسه ای که همه از بنوامیه بودند، چه گفت؟ 📎گفت: خلافت (قدرت) را بربایید مثل کودکان که توپ را می ربایند؛ باید آن را ارث فرزندانتان کنید؛ به خدا قسم نه دوزخی در کار است نه فردوسی. (شحاده، حسام، علی و قریش، ص۲۳۵) 📚منبع: شحاده، حسام، علی (علیه السلام) و قریش، مترجم: حمیدرضا آژیر، بنیاد پژوهش های اسلامی، ۱۳۹۳، چاپ دوم). ✍️پانوشت و تحلیل: گروهی در ایران چنین جلساتی دارند و همواره برای مخالفت با نظام و ولایت اقدام می کنند؛ در روزنامه ها و نشریه های مجازی مردم را از مردان ایستاده در میدان، ناامید می کنند. سعی می کنند خود را صاحب نظر و نجات دهنده و مردم دوست، جلوه دهند. با آمریکا و اسرائیل و انگلیس (مثلث زر و زور و تزویر) همکاری سازمانی و تشکیلاتی و پنهان حتی آشکار دارند. 📜ای انقلابی ها از این فرقه بپرهیزید؛ مراقب فتنه هایشان باشید؛ اینان همان میمون صفتانی هستند که می خواهند منبر پیامبر (پست های نظام اسلامی) را در اختیار گیرند و در این راه، جان و مال و ناموس شما را بی ارزش دانسته و بر آن می تازند. 💡بدانید یک شب با ولایت فقیه برتر از هزار ماه با چنین گروهی است؛ مبادا شما را با نمادهای اصلاحی بفریبند و شما از علی مظلوم و مقتدر دور کنند. در انتخابات مراقب اینان باشید. در جلسات و هیئات مراقب اینان باشید. فریبشان را نخورید. ⬅️ مدام سخن از حق و اصلاح و اقتصاد و توسعه می زد وقتی قدرت را به دست گرفت، پیمان ها و وعده هایش را زیر پا نهاد و قسم خورد که من برای اصلاح دین و دنیای شما تلاش نکردم بلکه "لأتأمَّرَ علیکم" (الارشاد، ص۴۰۴) تا بر شما حکومت کنم. ✍️نشرالعلم @nashrolelm
👌حجاب سپری برابر بردگی ❌بهائیان حجاب را نشانه بردگی می دانند؛ برای همین نه تنها خودشان بی حجابند و ازدواج با محارم دارند بلکه امثال قرة العین را تربیت می کنند تا مردان بر آنان، صف ببندند؛ هیچ مردی و هیچ غیرتمندی هم نیست که از آنان حمایت کند. ✅اسلام، حجاب را سپری برابر بردگی می داند؛ برای همین نه تنها زنان اسلامی پاک می مانند؛ خانواده و اجتماع آنان نیز پاک می ماند و نه تنها به هیچ مردی اجازه دست درازی نمی دهند بلکه اجازه چشم چرانی هم نمی دهند؛ در اسلام، زنان از حمایت مردان باغیرت و همه مسلمانان برخوردارند. ❌دشمنان اسلام از جمله بهائیت، زن را برای اسارت و بردگی تربیت می کند. ✅اسلام، زن را برای رهایی از اسارت و بردگی تربیت می کند. ☝️حال شما قضاوت کنید در کدام مکتب، زن، آزاد است و در کدام مکتب، زن با آرامش و امنیت، زندگی می کند؟ اسلام. ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
👌حجاب سپری برابر بردگی ❌بهائیان حجاب را نشانه بردگی می دانند؛ برای همین نه تنها خودشان بی حجابند و
💠چرایی غیرت 1⃣چرا انسان غیرت می ورزد؟ چون ایمان دارد. کسی که بی ایمان است، بی غیرت است. چون غیرت بر خدا و دین خدا ندارد و آن را رها کرده است. 📜امیرمؤمنان، علي (عليه السلام): "غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ." غیرت مرد، نشانه یا جزء یا شرط یا سبب کمال و قوت ایمان است؛ (شرح آقا جمال خوانساری بر غررالحکم، ج۴، ص۳۷۷) بلکه خود ایمان است. 2⃣چرا انسان غیرت می ورزد؟ چون عفّت دارد. کسی که بی عفّت است، غیرت ندارد. چون غیرت بر پاکی ندارد و آن را رها کرده است. 📜امیرمؤمنان (علیه السلام): "دَليلُ غَيرَةِ الرَّجُلِ عِفَّتُهُ." (تصنیف غررالحکم، ص۲۵۶) راهنمای غیرت ورزیدن انسان، عفّت اوست؛ عفّت مبدأ و ریشه است. 3⃣چرا انسان زنا نمی کند؟ چون غیرت دارد. کسی که بی غیرت است، زنا می کند؛ بهتر اینکه باغیرت، زنا نمی کند. چون غیرت انسان اجازه دست درازی و تجاوز به حقوق دیگران را نمی دهد؛ غیرتمند هم بر ناموس دیگران و حرمت ها غیرت دارد هم بر ناموس خود. 📜علی بن ابی طالب (علیهما السلام): "مَا زَنَى غَيُورٌ قَطُّ." (نهج البلاغه، حکمت ۳۰۵) مرحوم خوئی آورده است: (غيور) يدلّ على المبالغة في الغيرة، و هي النفرة عن هتك العفّة و المقاربة مع الأجنبية... خصوصا بالنظر إلى رابطة الاخوّة الدينيّة الّتي تدعو إلى أن يكره لأخيه المؤمن ما يكرهه لنفسه، و يذبّ عن حريمه كما يذبّ عن حريم نفسه." (منهاج البراعة، ج٢١، ص٣٩٥) غیور، به معنای غیرت بسیار است؛ غیرت به معنای نفرت از دریدن عفّت و نفرت از نزدیکی با حرام و بیگانه است؛ وقتی غیرت انسان به کمال خودش برسد از ارتکاب زنا، نفرت دارد همانگونه که از نزدیکی دیگران به حریم خودش نفرت دارد. به ویژه درباره هم دین خودش که ناموس و حریم او را ناموس و حریم خودش می داند در نتیجه از حرم او دفاع می کند همانگونه که از حرم خود دفاع می کند. 🖇"مرد غیرتمند دور است از زنا چون که غیرتمند باشد پارسا." ☝️نکته: آنچه بیان شد، تمام العلة نیست بلکه علت های دیگری نیز می توانند عامل یا مانع باشند؛ این بحث نیازمند تحقیق مفصل است؛ دارد... ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
💠غیرت خدا 🔹خدا هم غیرتمند است. 🔹مؤمن غیرتمندی را از خدا می آموزد. 🔹چرا خدا برخی چیزها را حرام کرده است؟ چون غیرت دارد. 🔹چرا خدا برخی را عذاب می کند؟ چون غیرت دارد. 📜امام صادق (علیه السلام): «اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَ غَیُور وَلِغیرَتِهِ حَرَّمَ الْفَواحِشَ ظاهِرَها وَ باطِنَها.» (الکافی، ج۵، ص۵۳۵) خداوند غیور است و هر غیورى را دوست دارد و به خاطر غیرتش تمام کارهاى زشت را اعم از آشکار و پنهان تحریم فرموده است. ✍نشرالعلم @nashrolelm ⛔️⛔️⛔️
قفندر چیست؟❓ إن شاءالله در آینده توفیق یابم این مسأله را بیان می کنم.
💠چرایی سکوت در برابر ظلم ❌چرا برخی از مردم وقتی می بینند به بانویی محجبه و مسلمان و آمر به معروف و ناهی از منکر هجمه و حمله می شود، سکوت می کنند؟ یکی از علت ها بی غیرتی تماشاگران است؛ غیرتمند نمی تواند برابر ظلم، سکوت کند؛ ناموس انسان ها به ویژه مؤمنان را ناموس خود می داند. 💠چرایی بی حجابی ❌چرا برخی مردان زنان، مادران، خواهران و دخترانشان را بی حجاب روانه کوچه و بازار می کنند و گاهی خود نیز همراهشان هستند؟ یکی از علت ها، بی غیرتی آنهاست؛ مرد غیرتمند اجازه نمی دهد کسی ناموسش را بی حجاب ببیند. ✍نشرالعلم @nashrolelm
💠حالات ذهن 🔹ذهن، حیران و ناآرام و سرگردان می شود گاهی: یحار فیه ذهنی؛ مفهومش این است که آرام و مطمئن می شود گاهی. 🔹ذهن، زیاد و تند و تیز می شود گاهی: ... یزید فی الذهن؛ مفهومش این است که کم و کند می شود گاهی. 🔹ذهن، صاف و زلال و خالص و پاک می شود گاهی: صفا ذهنه؛ ذهنه صافیا؛ مفهومش این است که ناصاف و کدر و ناخالص و ناپاک می شود گاهی. 🔹ذهن، جلا داده می شود گاهی: انسانا ذا اذهان یجلیها؛ مفهومش این است که مخفی و پوشیده می شود گاهی. 🔹ذهن، حاضر می شود گاهی: و لیحضر ذهنه؛ احضر ذهنک. مفهومش این است که غایب هم می شود گاهی. 🔹ذهن، مشغول می شود گاهی: فتشغلوا اذهانکم. 🔹ذهن، فارغ می شود گاهی: تفرع لهم فیه شخصک و ذهنک. 🔹ذهن، شدید و محکم می شود گاهی: ان الخلّ یشدّ الذهن. مفهومش این است که ضعیف و سست هم می شود گاهی. 🔹 ذهن، مرجِع می شود گاهی: فرجع الیه ذهنه؛ مفهومش این است مرجَع هم می شود گاهی. 🔹ذهن، فاسد می شود گاهی: افسدت الاذهان؛ مفهومش این است که صالح (اصلاح) می شود گاهی. 🔹ذهن، غرق می شود گاهی: غرقت الاذهان؛ مفهومش این است که رهاو آزاد می شود گاهی. ✍سید مالک خادمی 📨نشرالعلم @nashrolelm 🧐🤔
💠رابطه شکر و احسان شکر و احسان چه رابطه ای با هم دارند؟ 💠رابطه شکر و طاعت شکر و طاعت چه رابطه ای با هم دارند؟ ☝️این دو عنوان إن شاء الله به زودی پاسخ داده خواهد شد. 📨لطفا تا فردا ظهر پاسخ خود را برای حقیر ارسال کنید. @esteqfar70inday
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
#مقاومت بر شکر با محوریت دعای ۳۷ در موضوع #اعتراف به تقصیر در #شکر 🔰اعتراف به کوتاهی و ناتوانی از شک
همچنین برداشت و پرسش های خود درباره این فایل صوتی (جلسه یکم از شرح دعای 37) را تا فردا ظهر برای حقیر ارسال کنید. با تشکر فراوان از مشارکت شما عزیزان @esteqfar70inday
خدایا اعتراف می کنم... ✍نشر العلم @nashrolelm
ارسال شده از : 9830008632000086 سه شنبه ها با صحیفه امشب_صحیفه سجادیه مسجد اعظم_قم استاد خادمی ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍روز خبرنگار را به حضرات زین العابدین (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) و اکیپ خبرنگاری سران و اسیران که هر لحظه به شام نزدیک می شوند تا مشروح اخبار نگاشته شده کربلا و عاشورا را به مردم آنجا و سایر بلاد رسانه باشند، تبریک می گوییم. @Qavami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰۲۳-۰۸-۰۷_۱۹'۵۳'۰۵'.mp3
6.38M
بر بند یکم دعای ۳۷ صحیفه سجادیه رابطه و شکر رابطه و شکر 💡مسجد اعظم ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
#مقاومت بر #شکر بند یکم دعای ۳۷ صحیفه سجادیه رابطه #احسان و شکر رابطه #طاعت و شکر 💡مسجد اعظم ✍نشرا
🔰رابطه شکر و اطاعت ✅در دعای یکم هدف از اوامر و نواهی الاهی را بیان می کند: طاعت و شکر الاهی: "ثُمَّ‌ أَمَرَنَا لِيَخْتَبِرَ طَاعَتَنَا، وَ نَهَانَا لِيَبْتَلِيَ‌ شُكْرَنَا ، فَخَالَفْنَا عَنْ‌ طَرِيقِ أَمْرِهِ‌، وَ رَكِبْنَا مُتُونَ زَجْرِهِ‌ ... ." ⬅️هدف از اوامر الاهی چیست؟ آزمایش اطاعت بندگان. ⬅️هدف از نواهی الاهی چیست؟ تحوّل بندگان به سوی شکرگزاری است. ✅در دعای ۱۱ آثار شکر و طاعت را بیان می کند که عاقبت به خیری است؛ یا من ذکره... 💠هدف از نواهی الاهی ریشه (ب ل و) به معنای تحول آفرینی به سوی هدف مطلوب است. (التحقیق، ذیل ریشه ب ل و) "قَالَ هذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَ أَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ... ." (نمل، آیه 40) سلیمان گفت: این از فضل خدا است و مرا به این وسیله امتحان می نماید که آیا بنده شکرگزار هستم یا بر نعمتهای وی کفر می ورزم. (من به سوی کدام مقصد، دچار تغییر و تحوّل می شوم). 💠چیستی شکر ▪️شکر به معنای شناخت نعمت و منعم (شکر قلبی) و اظهار و به کارگیری آن (شکر زبانی و عملی) است در برابر کفر که به معنای اخفا و پنهان کردن و در نتیجه سبب عدم شناخت نعمت و منعم است. 💠رابطه شکر و عبادت ⬅️ عام و خاص مطلق است؛ هر عبادت و اطاعتی، شکر است ولی هر شکری، عبادت و اطاعت نیست؛ زیرا عبادت و اطاعت با نعمت ها (داشته ها) شکل می گیرد و این شکر داشته هاست که آنها را در هدف الاهی (عبادت) به کار گرفت ولی به کار بردن این نعمت ها، هر چند که پاداش دارد، پرستش خدا شمرده نمی شود. شکر مخلوق جایز است ولی عبادت مخلوق جایز نیست. 💠ادله تفاوت شکر و عبادت ۱. عبادت و شکر همراهی دارند نه جانشینی: "فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ وَ اعْبُدُوهُ وَ اشْکُرُوا لَهُ." (عنکبوت، آیه 17) نزد خدا روزی بطلبید آن را بپرستید، و شکر نعمت او را به جا آورید. "بَلِ اللَّهَ فَاعْبُدْ وَ کُنْ مِنَ الشَّاکِرِینَ‌." (زمر، آیه 66) بلکه خدا را پرستش کن و از زمره سپاسگزاران باش. ❌نباید چون شکر در مصداق عبادت شمرده شده و بالعکس پس در مفهوم هم هر دو یکی هستند؛ پس نباید خلط مصداق به مفهوم شود و اجتماع در مصداق سبب اتحاد در مفهوم نیست. 💠رابطه اطاعت و عبادت ⬅️عام و خاص مطلق است؛ هر عبادتی، اطاعت است ولی هر اطاعتی، عبادت نیست. ⬅️⬅️⬅️ادامه دارد... ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
🔰رابطه شکر و اطاعت ✅در دعای یکم هدف از اوامر و نواهی الاهی را بیان می کند: طاعت و شکر الاهی: "ثُمَّ
🔰رابطه شکر و احسان احسان از یک جهت منشا شکر است و از جهت دیگر، شکر علت احسان است. 🔹منشا شکر انسان به احسان الاهی توفیق شکر می یابد؛ در منابع دینی آمده است برای نمونه "الا حصل علیه من احسانک ما یلزمه شکرا" 🔹عامل احسان شکر سبب جلب احسان الاهی و حتی انسانی می شود؛ 💠چیستی شکر شکر، شناختن احسان و نشر دادن آن است: "الشکر عرفان الاحسان و نشره" پس باید منشا و منبع خود (نعمت و منعم) را شناخت و آن را به کار برد (اظهار زبانی و عملی). در شکر دو پایه وجود دارد: عرفان (نعمت و منعم) و عمل (لسانی و ارکانی یا گفتاری و کرداری) برای نمونه در تعریف شکر آمده است: "اَلشُّکرُ هُوَ الوَصفُ بِالجَمیلِ الإختیاری عَلی وَجهِ التَّعظیمِ وَ التَّبجِیلِ عَلیَ النِّعمَةِ بِاللِّسانِ وَ الجِنانِ وَ الارکانِ." شکر، بزرگ نمایی زیبای نعمت با زبان و قلب (جوانح و حواس درونی) و ارکان (جوارح به ویژه حواس بیرونی). 💠پایه های شکر شکر دو پا دارد؛ پای علم و عرفان (معرفت و شناخت و آگاهی و دانایی و قلبی و درونی و جوانحی) و پای عمل (گفتار و کردار). 1⃣عرفان شناخت دو پایه دارد: شناخت نعمت و شناخت منعم؛ چه دارم؟ از که دارم یا چه کسی به من داده است؟ یاداز کجا به دست آمده است؟ برای نمونه من چشم دارم و این چشم را خدا برای من طراحی کرده است. 2⃣عمل عمل دو پایه دارد: عمل زبانی و فعلی؛ 💠رابطه اعمال (عمل) و افعال (فعل) ⬅️فعل اعم از عمل است؛ هر عملی، فعل است ولی هر فعلی، عمل نیست؛ عمل، ارادی و اختیاری است ولی فعل، اختیاری و غیراختیاری است. عمل، کار هدفمند است ولی فعل، کاریست که ممکن است هدفمند یا بی هدف باشد. (مقاله معناشناسی توصیفی دو واژۀ قرآنی فعل و عمل با تأکید بر روابط همنشینی) بنابراین آنچه در شکر لازم است، هدفمندی است که در عمل وجود دارد و عمل هم کار اختیاری از روی عقل و فکر و علم است. (التحقیق) 💠تفاوت های عمل و فعل 1⃣تفاوت در قصد و هدف: عمل بدون قصد و هدف، ممکن نیست و صورت نمی گیرد ولی فعل ممکن است اختیاری و غیرارادی و بدون قصد و هدف باشد مانند فعل حیوانات. از جمله کارهای غیراختیاری و بی نیاز از تفکّر، پلک زدن است. 2⃣تفاوت در زمان و سرعت: در فعل سرعت و گذرایی و موقتی است ولی در عمل استمرار و پیچیدگی وجود دارد. زیرا حرف "فاء" دلالت بر شکافتن و پدید (ایجاد) آوردن و سرعت و فناء دارد مانند فرّ و فطر و حرف "عین" دلالت بر پیچیدگی و امتداد و استمرار و تکرار و بقاء دارد مانند عقد و علق. 3⃣تفاوت در کیفیت: عمل از آنجا که هدفمند و مستمر است، تلاش و سختی بیشتری را می طلبد بنابراین عمل سخت تر از فعل است. 4⃣تفاوت در فاعل: عمل از میان آفریدگان (مخلوقات)، تنها به انسان و جن و ملک که دارای اختیار هستند (موجودات زنده)، نسبت داده می شود ولی فعل افزون بر آنها به حیوانات و نباتات و جمادات (زنده و مرده، جاندار و بی جان) که عقل و علم و قصد و اختیار ندارند، نسبت داده می شود. منابع 📚شیخی دیزگاه، عبدالرحیم و همکاران، معناشناسی توصیفی دو واژۀ قرآنی «فعل» و «عمل» با تأکید بر روابط همنشینی، پژوهش های زبان شناختی قرآن، ⬅️⬅️⬅️ادامه دارد... ✍نشرالعلم @nashrolelm
✍نشرالعلم|صحیفه سجادیه
#مقاومت بر #شکر بند یکم دعای ۳۷ صحیفه سجادیه رابطه #احسان و شکر رابطه #طاعت و شکر 💡مسجد اعظم ✍نشرا
📜بند یکم از دعای ۳۷ صحیفه سجادیه 1⃣اَللَّهُمَّ إِنَّ‌ أَحَداً لاَ يَبْلُغُ مِنْ غَايَةً إِلاَّ حَصَلَ عَلَيْهِ‌ مِنْ إِحْسَانِكَ مَا يُلْزِمُهُ شُكْراً 2⃣وَ لاَ يَبْلُغُ مَبْلَغاً مِنْ وَ إِنِ اِجْتَهَدَ إِلاَّ كَانَ مُقَصِّراً دُونَ اِسْتِحْقَاقِكَ بِفَضْلِكَ‌ ⏮فَأَشْكَرُ عِبَادِكَ عَنْ شُكْرِكَ‌ ، وَ أَعْبَدُهُمْ عَنْ طَاعَتِكَ‌. دارد... ✍نشرالعلم @nashrolelm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا