هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همنشین خدا 8 ؛ راه رسیدن به مقامات عرفانی
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
#امیرالمؤمنین_در_قرآن ۶۴
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
سلام به شما معلم عزیز.
جلسه شصت و چهارم است که آیات فضیلت امیرالمؤمنین در قرآن را تقدیمتان میکنم.
خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره احزاب فرمودند :
«وَ رَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ كَفَرُوا بِغَیظِهِمْ لَمْ ینالُوا خَیراً» خداوند دشمنان پیامبر که در جنگ خَندق دورِ هم جمع شده بودند و به مدینه حمله کرده بودند را از مدینه برگرداند ، در حالی که به هیچ غنیمت و پیروزی نرسیدند.
علت پیروزیِ سپاه اسلام و شکستِ دشمنان چند عامل بود که سه تای آن را بیان میکنم :
یک. خداوند سپاهی از فرشتگان فرستاد که این فرشتگان در دلهای مؤمنان آرامش و اطمینانِ خاطر به پیروزی میدمیدند و در دلهای منافقان و کافران و یهودیان ترس و وحشت.
در قرآن هم آمده که یکی از یاریهای ما نسبت به مؤمنین این است که در دل دشمنانشان ترس میاندازیم. «سَنُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ كَفَرُوا الرُّعْبَ»
دو. علت دیگر کشته شدن بهترین جنگجوی سپاه دشمن توسط علی بن ابیطالب علیه السلام بود که روح نا امیدی در آنها دمید و از اینکه بتوانند سپاه اسلام را شکست بدهند نا امید شدند.
سه. سومین عامل پیروزی این بود که هوا به شدت سرد شد و در یک شب باد تند و طوفان بزرگی وزید ، به طوری که دیگهای غذای اینها را واژگون میکرد ، شعلههای زیر دیگها را پخش میکرد و خیمههای اینها را از جا میکند.
آنها به شدت ترسیده بودند و چون هیچ امیدی به پیروزی نمیدیدند ، همان شب به سمت سرزمین خودشان فرار کردند.
خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره احزاب میفرماید : «کَفَی اللهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتالَ» خداوند مؤمنین را از جنگیدن بی نیاز کرد.
شیعیان از امامان معصوم و اهل سنت از اِبنِ عباس و عَبدُاللهِ بنِ مَسعود نقل میکنند که خداوند مسلمانها را بینیاز کرد از جنگیدن به واسطهی دلاوریهای امیرالمؤمنین «کَفَی اللهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتالَ بِعَلیِّ بنِ اَبی طالبٍ»
آیه ۲۵ سوره احزاب اشاره دارد به رشادت امیرالمؤمنین و اینکه به واسطهی آقا امیرالمؤمنین سایه جنگ خندق از سر مسلمانها برداشته شد و آنها به یک پیروزی شیرین بدون جنگ رسیدند.
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 64 ؛ جنگ خندق 3.mp3
1.36M
امیرالمؤمنین در قرآن 64 ؛ جنگ خندق 3
#امیرالمؤمنین
#قرآن
https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
#پاورپوینت
🔻 موضوع : خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟
💠 ویژه : معلمان و مبلغان
✅ پاورپوینت همراه با توضیح صوتی اجرای آن در آدرس زیر موجود است.
https://ble.ir/navb313
نماز اول وقت بخوانیم
#پاورپوینت 🔻 موضوع : خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟ 💠 ویژه : معلمان و مبلغان ✅ پاورپوینت همراه ب
چون برخی پاورپوینت ها که در آینده بارگزاری می شود بیش از ۵۰ مگابایت هست در پیام رسان بله بارگزاری می شود
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همنشین خدا 9 ؛ انقطاع الی الله
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 65 ؛ آزار و اذیت.mp3
1.55M
امیرالمؤمنین در قرآن 65 ؛ آزار و اذیت
#امیرالمؤمنین
#قرآن
https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
#امیرالمؤمنین_در_قرآن ۶۵
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
سلام به شما معلم عزیز.
جلسهی شصت و پنجم است که آیات فضیلت امیرالمؤمنین را تقدیم شما میکنم.
خداوند متعال در آیهی ۵۷ سورهی احزاب فرمودند :
«إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِیناً» کسانی که خدا و رسول خدا را آزار و اذیت بدهند خداوند آنها را در دنیا و آخرت از رحمت خودش دور میگرداند و برای آنها عذاب خوار کننده ای فراهم کرده.
بنابراین کسانی که به پیامبر نسبت ساحر ، شاعر ، مجنون ـ یعنی دیوانه ـ دادند ، شکمبهی گوسفند بر سر و روی حضرت ریختند و در جنگها در مقابل حضرت صف آرایی میکردند ، منافقینی که داخل جامعهی اسلامی توطئه میکردند ، همهی اینها طبق این آیهی شریفه مشمولِ عذاب روز قیامت خواهند شد اگر توبه نکرده از دنیا رفته باشند.
همچنین طبق همین آیه کسانی که علی بن ابیطالب علیه السلام را اذیت کرده باشند وارد آتش جهنّم میشوند به دو دلیل :
یک. شیعه از امامان معصوم و اهل سنت از جابر بنِ عبدالله و اُمّ سَلمه نقل کردهاند که پیامبر اکرم به علی بن ابیطالب علیهما السلام رو کردند و فرمودند :
«مَنْ آْذاکَ فَقَدْ آذانِی» هر کس توی علی را بیازارد من را آزرده و این آیه که مخصوص آزار و اذیت پیامبر است شامل حال آن شخص میشود.
دو. دلیل دوم آیهی ۶۱ سوره آل عمران است که طبق تفاسیر شیعه و اهل سنت منظور از نَفسِ پیامبر در آن آیه علی بن ابیطالب علیه السلام است. پس طبق آن آیه اذیت علی اذیتِ پیامبر محسوب میشود.
بنابراین کسانی که در جنگ جمل ، صفین و نهروان بر روی حضرت شمشیر کشیدند و توبه نکرده از دنیا رفتند وارد آتش جهنّم خواهند شد.
«اِبن مُلجَم» که بر فرق حضرت شمشیر زد او هم وارد آتش جهنّم خواهد شد.
بعد از شهادت پیامبر اکرم گروهی آمدند پشت در خانه حضرت و حرمت خانه را شکستند و باعث آزار و اذیت علی بن ابیطالب شدند.
«قُنفُذ» با غلافِ شمشیر به بازویِ همسر علی بن ابیطالب علیه السلام زد و «مُغیره» با تازیانه بر بدن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها زد و اینها سبب شد که علی بن ابیطالب علیه السلام از دست آنها برنجد.
دستان حضرت را بستند و برای بیعت به سوی مسجد کشیدند ، مُسلّم است که اینها از مصادیق آزار و اذیت علی بن ابیطالب علیه السلام است و هر کس حضرت را اذیت کرد و بدون توبه از دنیا رفت طبق این آیه شریفه وارد آتش جهنّم خواهد شد.
بنابراین ظاهر آیه در رابطه با اذیتِ خدا و رسول خداست و باطن آیه طبقِ آن حدیثی که خدمتتان نقل شد در رابطه با آزار و اذیت علی بن ابیطالب علیه السلام هم هست.
#پاورپوینت
🔻 موضوع : من اول خدا را بشناسم بعدش نماز هم می خوانم
💠 ویژه : معلمان و مبلغان
✅ پاورپوینت همراه با توضیح صوتی اجرای آن در آدرس زیر موجود است.
https://ble.ir/navb313
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 66 ؛ مثال حضرت عیسی 1.mp3
1.31M
امیرالمؤمنین در قرآن 66 ؛ مثال حضرت عیسی 1
#امیرالمؤمنین
#قرآن
https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
#امیرالمؤمنین_در_قرآن ۶۶
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
سلام به شما معلم عزیز.
جلسه شصت و ششم است که که توفیق پیدا کردیم دربارهی آیات امیرالمؤمنین در قرآن گفتگو کنیم.
قبل از بیان آیه جدید یک داستانی از مناظرهی پیامبر را برایتان تعریف میکنم.
پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله در جمع قریش بود با بزرگان قریش مثل «نَضر بنِ حارث» گفتگو میکرد و برایشان اثبات کرد که پرستش چوب و سنگ کار اشتباه و باطلی است و بعد آیه ۹۸ سوره انبیاء را برایشان خواند که «إِنَّكُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جهنّم» شما و آنچه آن را میپرستید در روز قیامت هیزم جهنّم خواهید شد و در جهنّم خواهید سوخت.
یکی از مشرکان رو کرد به پیامبر اکرم و گفت:
ای محمد! تو همیشه از عیسی بن مریم به خوبی یاد میکنی و از او تعریف میکنی ، در حالی که حضرت عیسی ، بُت مسیحیان است و مسیحیان او را میپرستند و حضرت عُزَیر ، بُت یهودیان است.
پس در روز قیامت ما همراه با بُتهایمان ، همراه با عیسی بن مریم که بت مسیحیان است ، وارد جهنّم میشویم و آنجا به ما خوش میگذرد.
آیهی ۵۷ سوره زخرف میفرماید : «وَ لَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْیمَ مَثَلًا إِذَا قَوْمُكَ مِنْهُ یَصِدُّونَ» هنگامی که به عیسی بن مریم مثالی زده شد قوم توی پیامبر با فریاد و هِلهله تو را مسخره کردند و به تو خندیدند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جواب فرمودند : کسانی وارد جهنّم میشوند که خودشان هم دوست داشته باشند بُت مردم باشند و مورد پرستش آنها قرار بگیرند مثل فرعون که گفت : «أَنَا رَبُّکُمُ الأعْلَى» من پروردگار بزرگ شما مردم هستم.
اما حضرت عیسی و حضرت عُزَیر علیهما السلام از اینکه مردم آنها را بپرستند نفرت داشتند و بیزار بودند به همین خاطر آنها وارد جهنّم نمیشوند.
در آیات قرآن هم آمده که در روز قیامت خداوند از حضرت عیسی میپرسد آیا تو به مردم گفتی که تو را عبادت و پرستش کنند؟ او هم میگوید :
«سُبْحانَكَ ما یكُونُ لی أَنْ أَقُولَ ما لَیسَ لی بِحَقٍّ» پاک و منزهی تو و من هرگز حرف اشتباه و ناحق نمیزنم.
در رابطه با ارتباط آیه ۵۷ سوره زُخرف با آقا علی بن ابیطالب علیه السلام در جلسه آینده با هم گفتگو خواهیم کرد.