eitaa logo
ندای اندیشه
141 دنبال‌کننده
7 عکس
3 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 معرفی اجمالی دو درسگفتار متن‌خوانی مقاله "هایدگر و گشایش راه تفکر آینده" از دکتر داوری اردکانی و کتاب "در جهان بودن" از هیوبرت دریفوس 🎙سید رسول فاطمی ‌ ‌@nedayeandishe 🔻🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده 🔹طرح بحث حجة السلام نجات بخش در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ بخشی از ارائه ی *اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده*: 🔹در فهم رایج فقط محصولات فناوری دیده می شوند و نگاه رایج یک سطحی از تکنولوژی را می خواهد از خارج خریداری کند. در این مناسبات اولا از لحاظ مالی امکان تهیه ی این فناوری ها برای کل کشور وجود ندارد، و از یک ناعدالتی رنج می بریم و آنجایی هم که این محصولات وارد می شود، سطح پایین فناوری را مشاهده می کنیم و عدم پیشرفت به وضوح قابل مشاهده است. 🔹اقتصاد دانش بنیان که رهبری می فرمایند هم عدالت در آن است و هم پیشرفت ماجرایش این است، به شرط آن که این را یک رویکرد ببینیم و نگوییم ما از دانش بنیان صرفا محصولاتی می خواهیم، هر چند محصول هم ساخته می شود. 🔹ما باید به یک فضای جدیدی فکر کنیم که در آن بنا نیست به عنوان مثال بگوییم ما فقط موبایل جدید تر می خواهیم، یعنی چشممان را فقط آن محصول نگرفته باشد. ما گاهی پیشرفته ترین محصول فناوری را آرزو داریم اما نمی توانیم پای احداث باغ و بوستان فناوری بایستیم. @behyaarstf_ir
. 🔹 مروری بر دیدار امروز رهبر انقلاب با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها 📆 امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ لینک ورود آنلاین به جلسه https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎙 گفتگو با محوریت دیدار امروز رهبر انقلاب با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها 📆 دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. دیدار آوینی... در جهانی که دیدار بی معناست و انسان‌ها اگر کاری با هم نداشته باشند خبری از یکدیگر نمی‌گیرند، دیدار آوینی چه معنایی خواهد داشت؟ دیدار آوینی یک بزرگداشت نیست و یا حتی یک همایش برای بررسی اندیشه‌های او... این دیدار در شرایط امروز پناهی است برای آنانکه می‌خواهند حضوری موثر در جنگ ترکیبی داشته باشند. او سید شهیدان اهل قلم است و افق شهادت در جهاد تبیین را به روی ما می‌گشاید. چرا که تا این افق برای اهل قلم گشوده نشود، عبور از تنگناهای ثروت و قدرت ممکن نیست و لاجرم زمین‌گیر خواهند شد. به فرموده حضرت روح الله: هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. در تبیین این کلام امام(ره) شهیدآوینی چنین می گوید: "راه خروج از بن بستی که شیاطین در دنیای امروز ساخته‌اند عشق است... خداوند مقرب ترین بندگان خویش را از میان عشاق بر می‌گزیند و هم آنان‌اند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می‌گشایند و شر (نفاثات فی العقد) را به تعویذ عشق دفع می‌کنند و راه جهان را به سوی عدل هموار می‌دارند؛ اگر نه عقل نیز در این دایره سرگردان است و راه به جایی نمی‌برد... وقتی شیاطین کار را بدان جا می‌کشانند که دیگر همه راه‌ها مسدود می‌نماید جز قنوط و قبول بندگی شیطان، حل مشکل تنها در ید بیضای عشق است." سید شهیدان اهل قلم امام زاده عشق اهل هنر است و با دیدار او عشق می‌جوییم. چه می‌جویی، عشق اینجاست... دیدار آوینی یک نوع حضور یافتن در تخاطب با آوینی است. آثار او مجال این حضور است و ما نیز در سالگرد شهادت او به این تجربه دست خواهیم زد. @soha_sima
. ...دیدار آوینی... 🔹 در سی‌امین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم ۱۹، ۲۰، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ کتابخانه مرکزی شهر اصفهان از ساعت ۴ بعد از ظهر تا مغرب 🔹 نگاهی به آثار سینمایی و مکتوب شهید آوینی؛ ▫️سینمای آوینی و آینه جادو ▫️اقتصاد، توسعه و فرهنگ/ توسعه و مبانی تمدن غرب ▫️فردایی دیگر/ شعر و فلسفه ▫️آغازی بر یک پایان/ انقلاب اسلامی؛ مواجهه با دنیای امروز ▫️رستاخیر جان/ ادبیات، فرهنگ و رسانه ▫️هنر گرافیک و تبلیغات/ انفطار صورت @soha_sima
ندای اندیشه آماده همکاری با مؤسسات و مراکز فکری و پژوهشی برای انتشار و بازنشر رویدادها، متن و صوت جلسات است.
هدف تحقیق علوم طبیعی رسیدن به یافته‌های تعمیم‌پذیر است؛ یافته‌هایی که شاید کاربردهای کلی برای نظریه داشته باشند. اما در رفتار انسانی تعمیم‌پذیری از یک گروه به گروه دیگر یا از یک نهاد به نهاد دیگر، غالباً مورد تردید قرار می‌گیرد؛ زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارند که خاص آن گروه یا نهاد است. به‌عنوان مثال چیزی که در مورد وضعیت یک مدرسه صدق می‌کند (مثلاً دلایل پیدایش گروه‌های قلدر، پیشرفت پایین تحصیلی یا میزان بالای جرم) شاید در مورد مدرسه‌ای دیگر صادق نباشد. روش‌های پژوهشِ مطالعۀ موردی، ص ۲۰ و ۲۱
استراتژی گسترده در تحقیقِ مطالعۀ موردی، جمع‌آوری و جست‌وجوی داده‌ها با ذهنی کاملاً باز است. مشکل ویژه در اینجا این است که همۀ ما چمدان‌های مفهومی زیادی را با خود به همراه داریم. ما می‌دانیم که کارمند، پزشک عمومی، معلم و سایر نقش‌ها چه مفهومی در پی دارند. ما به‌خوبی می‌دانیم که آن‌ها به چه معنا هستند و به دلیل انسان‌بودن به آسانی می‌توانیم فرض کنیم که این امر به ما کمک می‌کند تا دیگران را در بافت‌های مشابه درک کنیم. این آشنایی چشم و ذهن ما را بسته نگه می‌دارد. ... این موضع باید شبیه به موضع انسان‌شناسان اجتماعی باشد که فرهنگ‌های کاملاً متفاوت با فرهنگ خود را بررسی می‌کنند. چهارچوبی که آن‌ها برمی‌گزینند، استراتژیِ جمع‌آوریِ اسنادِ مبسوط است؛ اسنادی که اهمیت آن‌ها به مرور زمان مشخص می‌شود. روش‌های پژوهشِ مطالعۀ موردی، ص ۳۱ و ۳۲