فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 وفات جانسوز
🕯صدف دریای ایثار و عصمت،
🖤پرورش یافته دامان ولایت
🕯محبوب مصطفی(ص)
🖤و نور دیده مرتضی(ع)
🕯سکاندار کربلا
🖤و عطر خوش زهرا(س)
🕯و الگوی عفاف و پاکی
🖤حضرت زینب
سلام لله علیها تسلیت باد 🏴
@estekhaare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هزار سنگر، در قلوب مردم آمل
✏️ رهبر انقلاب: قضیهی ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت كه امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامهی تاریخی خود هم مندرج كردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ برای اینكه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است... «هزار سنگر» یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است كه در درون شهر، مردم در مقابل گروههای اشرار و متجاوز سنگر درست كردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا كمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگرِ دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنی، هر انسان باانگیزهی باشرفی، یك سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.
🗓 سالروز حماسه ششم بهمن مردم آمل
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻ساختشکنیِ نظری در مناظرۀ سیاسی(۱):
در اسارت تفکر ترجمهای
🖊 مهدی جمشیدی
در مناظرهای که پنجم بهمنماه در برنامۀ جریان با آقای مصطفی مهرآیین داشتم، بهجای ارائۀ مستقلِ مطالبی که آماده کرده بودم، از همان آغاز، به سراغ «نقادی» و «جراحیِ» منطقیِ نظرات ایشان رفتم و کوشیدم مفاهیم و گزارههای ایشان را «واسازی» و «راستیآزمایی» کنم. در این میان، بهترین راه عبارت بود از اینکه در برابر گفتههای ایشان، «پرسشهای شالودهشکنانه» بنشانم و به این واسطه، «تناقضهای درونیِ عقلانیّتِ تجدّدمآبانۀ» ایشان را برای مخاطب، آشکار سازم. اما از لحظهای که برای ایشان آشکار شد که من عامدانه و متمرکز، در پی «آشکارسازیِ تناقضها» هستم، بیتاب شدند و پیدرپی، جملات مرا قطع کردند، اما با این حال، مجموعهای از چالشهای زیرساختی و نقادیهای تطبیقی را بیان کردم که عبارت بودند از:
۱. ایشان گفتند: نظام سیاسی، صدای مخالفان را نمیشنود و من در پی آن هستم که «اندکی اختلال» ایجاد کنم. پرسیدم: مسأله، «اختلالِ اندک» است، یا واقعیّت این است که جریان فکریِ شما در طول دهههای گذشته، هم بخش عمدهای از «دانشگاهها» را در اختیار داشته و هم در «قدرت سیاسی»، حضور داشته است؟! و اگر این طور است، آیا باید از «اختلالِ نهادینِ رسمی» به واسطۀ حیات و حضور اندیشههای جریان شما سخن گفت یا شنیدهنشدن و مهجوریّت؟! آیا ایدئولوژی لیبرالیستی در اثر واگراییهای دهۀ هفتاد به این سو، چه در عرصۀ عمومی و غیررسمی و چه در قدرت رسمی، یکی از «بازیگران اصلی» نبوده است؟!
۲. ایشان گفتند: میان «حکومت» و «بخش زیادی از مردم»، شکاف افتاده و از این جهت، مردم در ماجرای سال گذشته گفتند که حکومت، دچار دیکتاتوری شده است. پرسیدم: آیا اغتشاشهای سال گذشته که در آن، حدود «دویست هزار نفر» شرکت داشتند، بهمعنی «بخش زیادی از مردم» است؟! و آیا برخلاف تحلیل شما، این تعداد اندک از معارضان و مخالفان سیاسی، نشان نمیدهد که نظام در وضع «تحکیم اجتماعی» قرار دارد؟! و آیا وجود این کمّیّت از مخالفان سیاسی در تمام جوامع و حکومتها، طبیعی نیست؟!
۳. ایشان گفتند نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعهای فضایل و خدمات میداند و به هیچ خطایی اعتراف نمیکند. پرسیدم: رهبر انقلاب به چه دلیل مسألۀ «تحوّل» را مطرح کردهاند؟! آیا خودِ ایشان تصریح نکردند که به علّت آنکه دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و برخی «عقبماندگیهای جدّی» داریم، باید به دنبال تحوّل باشیم؟! این سخنان که در «سال هزاروچهارصد» مطرح شده و پیش از اغتشاشهای سال گذشته است، نشان نمیدهد که تنبّه به تحوّل، هم برآمده از درک وجودِ مشکلات بنیادی است و هم ناشی از خودآگاهیِ منتقدانه و غیراضطراریِ حاکمیّت؟! حال آیا سرچشمۀ خوداصلاحیِ حاکمیّت، فشار اجتماعی است یا پویاییِ درونیِ حاکمیّت؟!
۴. ایشان گفتند ریشۀ اصلیِ وضعِ کنونی، دوپارگی و نوسان ما میان سنّت و مدرنیته است و ازاینرو، هم متفکّران انقلاب، گرفتار دوگانگی در قالبِ مدرنیسم اسلامی هستند و هم قانون اساسی و هم جریانهای سیاسی و هم مردم؛ چنانکه آقای [امام] خمینی هم از دین سخن میگفت و هم از مردم، یا مطهری هم دینپژوه بود و در پی نقد مارکسیسم، اما در عین حال، این وضعیّت، طبیعی است. پرسیدم اوّلاً، آیا به لحاظ منطقی و ماهوی، اسلام بهعنوان یک «دینِ توحیدی و جامعهپرداز»، با تجدّد بهعنوان یک «عالَمِ تاریخیِ طاغوتی و سکولار»، قابلجمع است یا حاصل این جمع، فرسودهشدن اسلام و تبدیل آن به «دینِ سکولار» است؟! ثانیاً، آیا مردم و تکیۀ سیاسی بر مردم، برآمده از تجدّد است و در سنّت اسلامی، سخن از «بیعت» و «شورا» و «عماد دین بودنِ مردم» به میان نیامده و حکومت دینی پیامبر و حضرت امیر، بیگانه با اعتماد و اتکای بر مردم بوده است؟! و آیا چون الگوی ساختاریِ جمهوریّت در اسلام مطرح نشده، میتوان گفت اسلام برای مردم، نقشی در نظر نگرفته و مردماندیشی و مردمگرایی، رهآورد تجدّد است، یا مسأله این است که «ساختارهای اجتماعی» - و نه ارزشها و غایات - ساختنی و اقتضائی و نوبهنوشونده هستند؟! ثالثاً، آیا میتوان از یکسو، دوپارگیِ هویّتی را «علّتالعلل مشکلات» دانست و از سوی دیگر، این امر را «طبیعی» انگاشت؟! مگر جز این است که امر طبیعی در جهان انسانی، فاقد جنبۀ مَرَضی است و نمیتواند مولّد مشکل باشد؟! مگر تجدّد، در امتداد تاریخیِ طبیعیِ ما قرار دارد و با منطق درونیِ جامعۀ ما هماهنگ و همسو است که بتوان امتزاج و ادغام با آن را «ممکن» و «طبیعی» انگاشت؟! آیا تعرّضِ «استعمار» و «نظم سلطه»، امر طبیعی است که بتوان این استحالۀ تحمیلی را طبیعی قلمداد کرد؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
صوت قسمت شصت و یکم.mp3
45.07M
🔻مناظرهی تلویزیونی با عنوان:
نسبت مسألهی تحول با انتخابات
🖇 با حضور:
مصطفی مهرآیین
مهدی جمشیدی
🗒 شبکه یک، برنامه جریان
📍در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0xb0dc8c5
🔴رهبر معظم انقلاب:
یک رأی هم مهم است؛ کسی نگوید با یک رأی من چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همین یک رای یک رای است که آراء میلیونی را رقم میزند.
#انتخابات
#بصیرت
#برای_آرامش_و_زندگی_بهتر_همراه_ما_باش
#شمس_الشموس
@shams_shomos_toos
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم
🌹 انشاءالله دوشنبه " سی امین " کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۲ با موضوع « نسل z چه کسانی هستند؟ » ۱۴۰۲/۱۱/۹
ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹
لطفاً با آدرس زیر وارد شوید.
https://room.gharar.ir/37570679-8993-4528-a9dd-43fdeb883be3
اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید.
مدرس: چمن خواه
@noonvalghalam1
منبرکهای انتخاباتی.pdf
12.82M
🌀 کتاب «منبرکهای انتخاباتی »
♨️ این محتوا برای صحبتهای 2 دقیقه ای بر اساس یک آیه یا روایت و نیز داستانی کوتاه آماده شده و برای تبیین ویژگیهای نامزدهای اصلح در انتخابات مفید است.
✅ کتاب «منبرکهای انتخاباتی» برشهای کوتاهی از کتاب « سنگ_محک » اثر حجت_الاسلام_راجی است.
🌐 اندیشکده راهبردی سعدا
#انتخابات
https://eitaa.com/joinchat/672727443Ce72eb0497c
"گلگفتههای سِروتونیندار"
✍مرضیهرمضانقاسمبنتالعلی
هفتهی گذشته سر درد شدیدی داشتم دلم میخواست طیالارض میکردم تا به خانه برسم. ترافیک شدیدی بود یکی از دوستان را دیدم و از همراهی با او خوشحال شدم؛ دلم میخواست هر چه زودتر حرفی بزند تا سِروتونین مغزم بالا رود به وجد و سُرور آیم.
بالاخره لب از لب گشود و گفت: الان تو مسیر با خانمی آشنا شدم که مشکل... و ... و... را داشت؛ بعد هم آهی کشید و گفت به نظر من زندگی در این دنیا آب در هاون کوبیدن است یک عمر کار کن و بعد...
سر دردم تشدید شد، داشتم سرسام میگرفتم ببینید چقدر حرفهایش تلخ بود که اصلا دلم نمیخواهد برای شما آن شرححال ناامیدکننده را بنویسم، حتی حال و حوصلهی پاسخ نقضی دادن هم نداشتم؛ فقط در این افکار بودم که چگونه فضا را تغییر دهم؟!
یک آن بیاد گُلگفتههای دایی علیِ مرحومم افتادم و از آنجایی که بچهی حلالزاده به دائیش میرود گفتم: به قول دائی علیِ خدابیامرزم حرف شاد بزنید.
این جمله آبی بود روی آتش، دستش را سمت کیفش بُرد و یک شکلات آناناسی تعارفم کرد روحم شاد شد و شکلات را قربت کردم به روح دائی علی عزیزم.
و اما پاسخ حقیر به این دوست گرامی!
اینکه تلاش آدمی در دنیا پوچ است یا نیست
بستگی به نیت فرد دارد
برخی افراد مانند مینیبوسی هستند بیست سال میدَوَند بعد از بیست سال آهن قراضه میشوند چون هر کاری کرده افقی و دنیوی بوده، پیشرفت نداشته بلکه پسرفت داشته است چون عمودی به سمت قرب الهی حرکت نکرده بنابراین عملش گم، پوچ و لغو میشود چون همه برای دیگران بوده نه برای خدا
برخی هم مانند درخت نارنج بیست سال کار میکنند؛ اما تمام تلاش بیست ساله را زیر پا میاندازند و بالا میآیند، بعد از این بیست سال این درخت میوه میدهد چون هر چه کار کرد زیر خاک مخفی کرد و ریشهی ایمانش را قوی کرد شَتههای حسد، کینه، بخل، غرور و غضب را سمپاشی کرد، از آزار، اذیت دیگران و رنجهای زندگی به عنوان کود استفاده کرد تا ریشهاش قوی و مستحکمتر شود.
آری قطعا خلقت انسان هدفی دارد و اگر تلاش آدمی در راستای آن هدف نباشد تضییع وقت و بسیار ضرر کرده است، فعالیت زندگیاش پوچ و بیمعنا خواهد شد حتی اگر تحصیلات عالی، میلیاردها دلار سرمایه، ظاهری آراسته و از نظر مردم فردی کاملا موفق تلقی شود.
پس هدف فقط خداست و تنها راه قرار گرفتن در مسیر قرب الهی اطاعت از امام معصوم است.
یادمان باشد اگر کسی رضایت امام زمان را در حاشیه قرار دهد، زندگی پوچی برای خویش رقم خواهد زد.
#تغییر_نگرش_نسبت_به_زندگی
#پاسخ_نقضی_و_حلی
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🌹بسماللهالرّحمنالرّحیم 🌹
📝 اطلاعیهی «شماره ی۲۳۰۲»
✓ موضوع: انتخابات؛
•◇«۳۰» روز دیگر ‼️
❌کسی که میخواهد به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند؛ باید بداند که :
⁉️چرا محور اصلی سخنرانی نوروزی (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی به مسئلهی «تحول» اختصاص داشت؟!!
⁉️چرا در تاریخ «۱۳۹۸/۰۳/۰۱» از «تحول عظیم» نام برده اند؟!!
⁉️چرا در سال های قبل و بعد؛ به دفعات به این موضوع مهم پرداخته اند؟!!
⁉️چرا از چگونگی آن (که دربخشی از این اطلاعیه به شرح ذیل آمده است)؛ سخن میگویند:
❌چگونگی تحول:
✅حال سوال مهم این است که در این تحول عظیم، از کدام نقطه قوت برای تغییر استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت بهترین نقطه قوتی که می تواند این نقاط ضعف را تغییر دهد «ایمان مردم» است. پیشرفتهای نظام و مردم در دهه های گذشته نیز:
🌹«در سایهی ایمان به وجود آمده است، در سایهی احساس عزّت ملّی، در سایهی احساس نیاز به توان داخلی (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)»
❌این مسئله آنقدر مهم است که دشمنان :
🌹«میخواهند نرمافزار واقعی قدرت ملّیِ کشور را از دست ملّت بگیرند، بیاثر کنند؛ این نرمافزار عبارت است از ایمان مردم، ارزشهای دینی مردم، ارزشهای ملّی مردم، اعتقادهای مردم(۱۴۰۲/۰۱/۰۱)»
❌لذا؛ در این تحول عظیم:
🌹«ایمان ملّی خیلی سرمایهی ارزشمندی است؛ حفظ ایمان ملّی، یکی از این سرمایهها است که به مردم ارتباط پیدا میکند (۱۴۰۰/۱۲/۱۹)»
⬅️ادامه دارد .......
❌بنا براین:
💯ما؛ به کسانی رأی می دهیم که:
❌ هم ضرورت ایجاد تحول را بدانند، وهم الزامات وهم چگونگی تحول را؛ «تحوّلِ در عین ثبات»‼️
https://eitaa.com/joinchat/3245736619C50b52fbc67
🍃🌸 مقام معظم رهبری ،
طی اقدامی بیسابقه، یک فرمان مهم و عمومی را در چند دیدار پشت سر هم مطرح کردند:
🔹اول ۱۴۰۲/۱۰/۲:
«همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.»
🔸 دوم ۱۴۰۲/۱۰/۶:
«در قضیهی انتخابات، مادرها نقش ایفا کنند،
هم در داخل خانه، هم در خارج خانه»
🔹 سوم ۱۴۰۲/۱۰/۱۳:
«احساس وظیفه نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعهی مجاهد در جهاد تبیین است.»
🔸 چهارم ۱۴۰۲/۱۰/۱۹:
«مسئلهی حضور مردم در صحنه باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ تواصی به حق وظیفهی همه است.»
#رهبرانه
#انتخابات
🌍 اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ 🌤
📥 انتخابات لیلةالقدر نظام اسلامی است.
🔸۱. اینهمه اصرار به شرکت در انتخابات، برای دفاع از حق مردم است. مهمترین وظیفۀ نظام اسلامی و رهبری، صیانت از حقوق مردم است.
🔹۲. عدم حضور مردم، در هرجا که باشد، مانع از پیشرفت است. یعنی حضور مردم مساوی با پیشرفت است و عدم حضور آنها مساوی با پسرفت است. از این جهت شرکت در انتخابات تکلیف نیز هست.
🔸۳. اگر مشارکت حداکثری در انتخابات مهم و اثرگذار نبود، اینقدر دشمنان مردم بر عدم حضور مردم اصرار نمیکردند، اینقدر هزینه نمیکردند که مردم نیایند پای صندوق.
🔹۴. آینده روشن است و ما مأمور به انجام تکلیف. با امید، تمام تلاشمان را برای مبارزه با دشمن مردم که امروز تاکتیکش ناامید کردن مردم و جدا کردن آنها از حضور و مشارکت هست، خواهیم کرد.
🔸۵. هر کدام از ما، قطعا تأثیرگذاریم و از هر کدام از ما یک کاری برمیآید. بنشینیم فکر کنیم که چه کارهایی برای مشارکت حداکثری مردم لازم است و از ما چه برمیآید، برویم همان را انجام دهیم.
🔹۶. برای انجام کارهای مرتبط با انتخابات، منتظر امر و نهی و پیشنهاد و راهکار این و آن نمانیم. خودمان تشخیص دهیم که چه کنیم و بعد اقدام کنیم.
🔸۷. از کارهای کوچک و به ظاهر ساده و دم دستی شروع کنیم. خیلی وقتها چون میخواهیم کارهای بزرگ انجام بدهیم، هیچ کاری را نمیتوانیم انجام دهیم.
🔹۸. الآن انتخابات بیشتر نیازمند شور و هیاهو است. وقتی میخواهید برای یک مناسبتی جشن بگیرید چه کار میکنید؟ الآن هم برای انتخابات همان کارها را بکنید.
🔸۹. از ظرفیت حاجقاسم برای کشاندن مردم به صحنه استفاده کنید. مرد میدان اینقدر ظرفیت دارد که بتواند مردم را وارد میدان کند.
🔹۱۰. تمرکز بر اصل مشارکت باشد، وقتتان را خیلی برای مصادیق نگذارید.
🔸۱۱. بانوان میتوانند میداندار اصلی عرصۀ انتخابات باشند. تجربه نشان داده ظرفیت و توان آنها بیشتر از سایرین است.
🔹۱۲. از تبلیغات هنری و زیبا، خصوصاً آنها که توسط نوجوانان انجام میشود غافل نباشیم، مثل سرودهای خیابانی.
✍ اسماعیل فخریان
@fakhrian_ir
🇮🇷 🌸 🇮🇷
🌸 🇮🇷
🇮🇷
آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی
ورود قدرتمندانهی امام بزرگوار، همه چیز را معنا کرد. امام وارد شد؛ شهر تهران، بلکه ایران از آن بزرگوار استقبال کردند. یعنی در شهرهای دیگر هم مردم شاهد این حادثه و گوش به زنگ این قضیه بودند. بعضی حرکت کردند و به تهران آمدند؛ بعضی هم در همان شهرهای خودشان کاری را کردند که اگر تهران هم بودند، انجام میدادند.
۱۳۷۵/۱۱/۱۲
#فجر_انقلاب
@t_manzome_f_r
▫️ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری