eitaa logo
نون والقلم
96 دنبال‌کننده
690 عکس
140 ویدیو
29 فایل
هدیه به پیشگاه مقدس حضرت مهدی عج نوشته‌های یک تبیین‌گر در جنگ نرم(چمن خواه) لایق نبود قطره به عمان بردن / خار و خس صحرا به گلستان بردن اما چتوان که رسم موران باشد / پای ملخی سوی سلیمان بردن
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 چشم دل باز کن... 🔸 نظر مرحوم درباره تشرّفاتی كه در كتب و غير كتب برای افراد ذكر می كنند. 🔸 آن بزرگوار خدمت امام زمان(عج) را سرّ الهی می دانست و عقيده داشت بسياری از تشرّفاتی كه ذكر می شود، تشرّف حقيقی نيست؛ بلكه يا است يا اينكه شخص خدمت يکی از اولياء و ابدال و افراد مرتبط با امام زمان(عج) رسيده يا امور ديگری است. @mouood_org
2️⃣1️⃣ 🔘 موارد بیعت 🔸 امیرمؤمنان(ع) ضمن یك حدیث طولانی در ذكر مواد یاران حضرت مهدی(عج) نیز چنین فرمودند: 🔸« ... با او بیعت می كنند كه هرگز: دزدی نكنند، زنا نكنند، مسلمانی را دشنام ندهند، خون كسی را به ناحق نریزند، به آبروی كسی لطمه نزنند، به خانة كسی هجوم نبرند، كسی را به ناحق نزنند، طلا، نقره، گندم و جو ذخیره نكنند، مال را نخورند، در مورد چیزی كه یقین ندارند گواهی ندهند، مسجدی را خراب نكنند، مشروب نخورند، حریر و خز نپوشند. 🔸 در برابر سیم و زر سر فرود نیاورند، راه را بر كسی نبندند، راه را ناامن نكنند، گرد همجنس بازی نگرایند، به كم كنند، طرفدار پاكی باشند، از پلیدی گریزان باشند، به نیكی فرمان دهند، از زشتی ها باز دارند، جامه های خشن بپوشند، خاك را متكای خود سازند، در راه خدا حق جهاد را ادا كنند و... 🔸او نیز در حق خود تعهد می كند كه: از راه آنها برود، جامه ای مثل جامه آنها بپوشد، مركبی همانند مركب آنها سوار شود، آنچنان كه آنها می خواهند باشد، به كم راضی و قانع شود، زمین را به یاری خدا پر از عدالت كند آن چنان كه پر از شده است، خدا را آن چنان كه شایسته است بپرستد، برای خود دربان و نگهبان اختیار نكند و...» 📚 برگرفته از کتاب 📬 خرید از فروشگاه موعود https://shop.mouood.com/zohur_ghyam/ از کتابراه: B2n.ir/p44426 از فراکتاب: B2n.ir/m63967 از طاقچه: B2n.ir/m62429 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ‌ رَسوُلِ‌ اللّهِ استحکام پایه‌های معرفت اسلامی زمانه در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایه‌های معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آن‌چنان مستحکم بشود که تحریف‌ها دیگر نتواند این پایه‌ها را از بین ببرد. ایشان این کار را کرد، تا این زمینه بماند و در هر دوره‌ای از دوره‌های تاریخ، کسانی که لایق هستند، بتوانند از این زمینه استفاده کنند و نظام اسلامی و مبنای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را به‌وجود بیاورند و این بنای رفیع را بسازند. این، کارِ امام صادق (علیه‌الصّلاةوالسّلام) است. ۱۳۸۴/۰۹/۰۷ (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موجد"مکتب جعفری" و مجدّد"شرع مصطفوی" امام صادق(علیه‌السّلام) تا سنّ ۱۲ سالگی معاصر با جدّ گرامیش حضرت سجاد(علیه‌السّلام) بود و تربیت اولیه تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته است. پس از رحلت امام چهارم مدت ۱۹ سال نیز با والد ماجدش، امام محمد باقر (علیه السلام) زندگی کرده و بدین ترتیب ۳۱ سال دوران عمر خود را در خدمت جد و پدر بزرگوار بوده و بدون واسطه از مبداء کسب فیض نمودند. پس از رحلت پدر بزرگوارشان ۳۴ سال نیز دوره امامت ایشان بوده است که در این مدت "مکتب جعفری" را برای ابد پایدار و برقرار و موجب احیا و القاء شریعت احمدی گردیده است. امام صادق(علیه‌السّلام) مظهر تقوا و پارسایی و زهد و پرهیزکاری بود. ایشان دریای علم و حکمت و دارای نفوذ کلام و قدرت بیان بود. او همچنین در حلم و حسن خلق و تحمل و بردباری در برابر ناملایمات و مصائب روزگار چون کوهی استوار و پابرجا بود. امام در شهامت و صراحت لهجه و قوت قلب مشهور و در اثر ایمان به خدا و توکّل به او، از هیچ حادثه‌ای بیمناک نبود. با اینکه منصور عباسی بارها او را برای کشتن احضار نمود. مع‌الوصف بدون تزلزل‌خاطر پیش منصور می‌رفت و نه تنها از روبرو شدن با منصور اضطرابی بدو روی نمی‌داد، بلکه او از هیبت و شکوه خود منصور را مضطرب می‌ساخت. علم آن حضرت، میزانش خارج از حد بیان و تقریر است؛ زیرا او موجد"مکتب جعفری" و مجدّد"شرع مصطفوی" و بنیانگذار علوم عقلی و نقلی و موجب پیشرفت علوم و صنایع دیگر است. حال این سوال پیش می‌آید که چرا به مکتب اسلام، "مکتب جعفری" یا "مذهب جعفری" و یا "مکتب شیعه"می‌گویند؟ علت این نامگذاری این است که امام صادق(علیه‌السلام) با توجه به شرایط مناسب اجتماعی و کاسته شدن اختناق و فشار­های سیاسی، توانستند تعالیم اسلامی و احادیث نبوی را بیشتر از سایر امامان گسترش داده و تبلیغ نماید و حتی برای این هدف توفیق پیدا کرد که در شهر جدّش، مدینه منوره مدرسه علمیه‌ای تاسیس نماید و هزاران شاگرد را در آن پرورش دهد و دانشمندان زیادی را در حوزه های مختلف مانند فقه، حدیث، تفسیر، کلام، کیمیا، طبابت، جغرافیا و... تحویل جامعه اسلامی دهد و چون در زمان حیات آن حضرت و بعد از آن مذاهب چهارگانه اسلامی از طرف مسلمانان به رسمیت شناخته شدند، مذهب اهل‌بیت نیز بر همین اساس در این زمان به نام "مذهب جعفری" در کنار مذاهب اسلامی دیگر معروف گردید. علت این نامگذاری اینست که در فاصله انقراض امویان و قدرت یافتن عباسیان ، امام امکان و فرصت آن‌را یافت که به گسترش علم و رونق احکام الهی دست و طالبان علم از جای جای جهان اسلام، به مدینه هجرت کرده و در حوزه درس او گرد آمدند و در روزگار شکوفائی علم، مذهب اهل بیت بدو منسوب شد. چرا که هر شیوه ای را امام می پسندید و هر نظری که او تأیید می‌کرد لاجرم به او نسبت داده می‌شد و گفته می‌شد «مذهب جعفرصادق(علیه‌السلام) ».  البته "مذهب شیعه" توسط رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) پایه‌گذاری شده است. در کتاب «تأسیس الشیعه» آمده است: «لفظ شیعه در روزگار پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) بوده است، چنانکه ابوحاتم در کتاب الزینة خود می‌نویسد: "نخستین نامی که در اسلام به روزگار رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) آشکار گردید، شیعه بود و آن لقب چهار تن از صحابه بود: "ابوذر‌غفاری، سلمان فارسی، مقداد بنی‌اسود‌کندی و عمار‌بنی یاسر؛ تا اینکه هنگام صفین این اصطلاح در میان هواخواهان علی(علیه السلام) منتشر گردید" و در نهایت اینکه انس‌بن مالک گوید: رسول خدا(صلی‌الله علیه‌و‌آله) فرمود: «خدای متعال در روز قیامت بندگانی را بر می‌انگیزد که از چهره‌هایشان نوری از راست به چپ عرش پرتو افکنی می‌کند و به منزله پیامبران هستند ولی پیامبر نیستند و به منزله شهیدان هستند ولی شهید نیستند"... پس رسول خدا(ص) دستش را بر سر علی (علیه السلام) گذاشته فرمود: این است و شیعه‌اش" طبق مطالب مطرح شده واضح و روشن است که تشیع و شکل گیری آن در زمان خود حضرت رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله) بوده و آن‌حضرت این واژه را درباره پیروان حضرت علی(علیه السلام) بکار برده اند. امام صادق (علیه‌السّلام) در بین امامان معصوم (علیه‌السلام) به شیخ الائمه معروف هستند؛ چراکه بیشترین عمر و مدت امامت را داشتند. یکی از بهترین دوران امامت ائمه معصوم (علیه‌السّلام)، دوران امام صادق (علیه‌السّلام) بود؛ چرا که ایشان تواستند با بهره بردن از شرایط انتقال خلافت از بنی‌امیه به بنی‌عباس شاگردان بسیاری را در "مکتب جعفری" تربیت کنند. البته بعضاً برخی از این انتقال خلافت سوء استفاده کردند و بعضی‌ نیز از این فرصت حُسن استفاده را کردند. امام صادق (علیه‌السّلام) هم این فرصت طلایی را مغتنم شمردند و به تأسیس دانشگاه شیعی پرداختند. 🖋 چمن‌خواه @noonvalghalam1
تشکیلاتی به رهبری امام صادق... امام صادق (ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید. محفل درس امام صادق (ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود. همه حرف‌های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه آن‌ها را امام صادق (ع) به شکل درست بیان کرد. اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق (ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از بین ببرد و به جای آن‌ها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. اما آن بعد سوم را که اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشکیلات بودن امام صادق (ع) است که یک تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. تشکیلات یعنی چه؟ یعنی این که وقتی امام صادق (ع) اراده می‌کند آنچه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی از همه‌جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی مبارزه‌ی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همه‌ی شهرها باشند که پیروان امام صادق (ع) به آن‌ها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجرا است. امام صادق (ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی‌امیه مبارزه می‌کرد. در هنگامی‌که پیروزی او بر بنی‌امیه حتمی بود، بنی‌عباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت‌طلب آمدند، میدان را گرفتند و بعد از آن امام صادق (ع) هم با بنی‌امیه و هم با بنی‌عباس مبارزه کرد.(آیت‌الله خامنه‌ای، مهر ۱۳۵۹). @ghalamenajib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷معلمی که اندیشیدن را به دیگران می‌آموخت... 🔸استاد سکینه از زنان نابغه دوره مشروطه است، حافظه ای عجیب داشت، هر چه در زندگی شنیده و خوانده بود را تا پایان عمر از بر بود. اهل کسب معرفت بود و گاه کار تدریس به دختران و زنان شهر را بر عهده داشت.نیروی بیان و نطق زیبایی داشت و در مجالس زنانه بزرگ بخوبی سخنرانی می‌کرد.شجاع و پردل و قوی بود، بطوری که زور پسر نوجوان ورزشکارش در مقابل دستان قوی مادر کم می‌آورد! مهمترین حرفه او، تسلط عجیبش بر طب سنتی بود، زنان بیمار بسیاری را بصورت رایگان طبابت می‌کرد. و ... 🔸اما ما او را طور دیگری میشناسیم، با آنکه شاید حتی نامش را هم ندانیم! بانو سکینه فرزندی را در دامان خود پرورش داد، که کمتر کسی است که با او و آثارش آشنا نباشد. 🔸مادرِ استادی که به حق، بزرگ آموزگار دوران ماست و سالروز شهادتش، روز معلم نامیده شده است. 🔸شیخ مرتضی اگر استاد مطهری بزرگ شد، اثر تربیت چنین مادری است.بطوری که از استاد نقل است که «من فکر کردن را از مادرم آموختم». " مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگی‌های اخلاقیِ یک قوم و جامعه را با جسم خود، با روح خود، با خُلق خود و با رفتارِ خود، دانسته و ندانسته به فرزند منتقل می‌کند. همه تحت تأثیر مادران هستند. آن‌که بهشتی می‌شود، پایه‌ی بهشتی شدنش از مادر است؛ که «الجنة تحت اقدام الأمهات»." 🎙امام خامنه ای ۱۳۸۴/۰۵/۰۵ شادی روح مادران آسمانی، صلوات 🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی 🔹 ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد. 🔹 این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود. 🔹 ناو شهید مهدوی دومین ناو پشتیبانی و اقیانوس پیمای نیروی دریایی سپاه است که قابلیت حمل همزمان سه فروند بالگرد را داشته و همچنین اولین شناور ایرانی است که قابلیت حمل و شلیک موشک بالستیک را دارا است. @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖از کُره تا قم 🕊تقدیم به بانوی قم حضرت معصومه«سلام‌الله‌علیها» هودی کوتاه پوشیده و کلاهش را روی سرش انداخته‌است، یک شلوار کتان کوتاه و موهای رنگ‌زده. دختر است اما شبیه پسرهاست. سعی‌دارد شوخی و رفتارهای پسران را تقلید‌کند و آزادی پسرانه می‌خواهد. این شرح حال تعداد زیادی از دختران نوجوان ماست، دخترانی که بیش از آنکه بی‌حجاب باشند «متلبس به لباس پسران» هستند. اگر گوشی‌هایشان را بگردی یکی دوجین عکس از آیدل‌های کره‌ای پیدا می‌کنی با هودی و شلوارهای معمولا گشاد، با آرایش‌هایی که همیشه آنها را نوجوان نگه‌می‌دارد و با رفتارهایی که «کیوت» خوانده‌می‌شود. کره امروز بلای نوجوان و جوان ما شده است؛ گروه‌های کی‌پاپ و سریال‌هایی که افیون است و معتادکننده. البته باید به کره آفرین گفت که در آستانه سقوط جمعیت و در حالیکه از فرهنگش چیزی جز پوسته باقی نمانده و مقلد خوش‌صورت فرهنگ کثیف غرب است، با این حال توانسته این چنین نیازیابی، ذائقه‌سازی، و تولید انبوه کند و بازار سرگرمی را درو کند و البته سود اقتصادی از تجارت سرگرمی را هم ببرد. معروف است که اکثر تولیدات کره‌ای از سیندرلا، کهن‌الگوی زن در غرب وام گرفته‌اند. سیندرلا دختری زیبا، خوش‌قد و بالا، مهربان، به‌غایت بی‌عرضه، که هر ظلمی را تحمل می‌کند و قادر نیست از حقش دفاع کند. زنیم بی‌مغز و بی‌تدبیر و بی‌حکمت و خیالاتی، که منتظر است شاهزاده‌ای او را از دست ظلم مادر و خواهرهایش نجات دهد. دختری وابسته‌به‌مرد، که بدون وجود پدر یا همسر معنی ندارد و شایسته له‌شدن توسط زورمندان است. دختری که با جادو، آراسته شده و دل مردی راو می‌برد و بزرگی از آن مرد گرفته و عاقبتش با او بخیر می‌شود. آری! زنِ موردِ پسندِ غرب این است. زنی تهی، بی‌هویت، بی‌کرامت ،که ارزشش وابسته به مردان است و تنها هنرش زیبایی و خوبرویی و البته گردن‌کج و مطیع! زنی که تنها دغدغه‌اش شرکت در مهمانی و ربودن قلب مردان است، تا او را از ذلت و تحقیر نجات دهند. دختری که از کودکی در کارتون‌ها برای دختران معصوم جهان، الگوسازی شده است. دخترانی که در کودکی(و البته در کنار فقر فرهنگی) با تماشای این کارتون‌ها بزرگ می‌شوند و در نوجوانی دنباله‌اش را با سریال‌هایی با همین درون‌مایه ،مخصوصا کره‌ای، می‌گیرند، دچار بیماری حقارت می‌شوند. آنها تنها راه رهایی از حقارت را در ربودن قلب جنس مخالف می‌بینند و از آنجا که در فرهنگ ایران این مورد قابل قبول نیست،م برخی از آنها به سراغ «تشابه به جنس مذکر» می‌روند. متاسفانه دختران زیادی هستند که از زن بودن خود متنفرند و آن را نقص و عیب و مایه ضعف می‌دانند، هرچند گاهی به سختی به آن اعتراف می‌کنند. دختران ایرانی در خلاء الگوی اصیل از زنان کریم، رو به الگوهای ریخته در صفحه تلویزیون و موبایل می‌آورند و با شباهت به آنها سعی‌ می‌کنند مرهمی بر حقارت خود بگذارند؛ یا باب دندان مردان باشند یا مردسان باشند. درمانِ درد بسیاری از دختران امروز ما بازگرداندن کرامت به آنهاست و یکی از راه‌های آن باز تولید الگوهای کهن ایرانی_‌اسلامی است. کهن‌الگوی زن در ایران اسلامی، مفهوم «شیرزن» است. شیرزن لزوما قوت جسمانی ندارد، لزوما اسلحه به دست نمی‌گیرد و نمی‌جنگد، اما زنی است مقتدر، شجاع و با‌عرضه، که نفوذ کلام و بیان دارد و حتی لازم باشد بر مردان حکم می‌راند و آنها را به حرکت می‌انگیزد. زنی که در نبود مردانِ مرد برمی‌خیزد و «مرد» می‌سازد. زنی که «زن» است و با همه‌ی خصوصیات زنانه‌اش دارای ارزش است. با همان حیا و پوشش زنانه در اجتماع حاضر می‌شود و «جریان‌سازی» می‌کند. حکیم است و درشتی و نرمی را در جای خود به کار می‌برد. مدبر و «تربیت‌کننده» است. نماد محبت، ایثار و عشق روحانی است. از لحاظ معنوی و روحی مستقل است، زنی «وابسته‌به‌مرد» نیست و به دنبال «مردشدن» هم نیست. زنانی که هرگز بازیچه دست مردان نمی‌شوند. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه مطلب... در تاریخ ایران عزیزمان از این زنان کم نبوده و نیست، همچنان که می‌توان نمونه آن در خاله لیلا‌یِ «روزی روزگاری» و «بی‌بی مریم» دید. قطعا این زنان الگو گرفته از بانوان بزرگ اسلام حضرت زهرا «سلام‎الله‌علیها» و دوسلاله پاکش حضرت زینب و حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیهما» هستند. حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیها» شیرزنی مجرد بود که در اواخر بیست‌سالگی به دنبال «ماموریتی از برادر و در ظاهرِ عاطفیِ دلتنگیِ برادر» پا در هجرتی پرمخاطره می‌گذارد که باطنش یک مبارزه‌ی سیاسی و عقیدتی و اجتماعی است. ایشان در دنیایی که مردان از ترس زورمندان ظالم جرات خواستگاری از دختران موسی‌بن‌جعفر«علیه‌السلام» را ندارند، در هر منزلی از سفرش، علیه شبهات و انحرافاتی مثل فرقه‌ی واقفیه و اسماعلیه و... سخنرانی کرده و برای مردم تبیین می‌کند. این بزرگ‌زن، بذرِ جریان مبارکی را می‌کارد که سالها بعد قم را قلب معرفتی جهان اسلام و ایران را احیاگر اسلام سیاسی می‌کند. آری! حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیها» الگوی کرامت است از آنرو که، کرامت خویش را از بندگی خدا وام گرفته و در روزگار خوف مردمان، به حمایت از ولی زمانش همت‌ می‌گمارد و جان نازنینش را در این راه می‌دهد. اگر این الگوی کرامت به درستی برای زنان جامعه ما تبیین شود و با هنرمندی به تصویر درآید، می‌تواند حصنِ حصینی برای آنها در مقابل فرهنگ مهاجم غربی که در پی بی‌کرامت‌کردن زن است، باشد. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شفاعت همه ی شیعیان ... 🌕 امام صادق سلام الله علیه فرمودند : 🔵 همه شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه سلام الله علیها) وارد بهشت خواهند شد 📚 بحارالأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶ 🌺 ولادت با سعادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها بر امام زمان علیه السلام و همه منتظران مبارک باد. 🆔 eitaa.com/emame_zaman
▫️سرور دخترهاست، معصومه ✍🏻 زهرا کبیری‌پور معصومه همان خورشیدی است که روزگاری در مدینه، طلوع کرد. معصومه تفسیر تبعیت از ولایتی است که از پشتِ در خانه‌ی مادر شروع شد. معصومه همان معصومیتی است که در جان تمام معصومان نفوذ کرد. معصومه امتداد قدم‌های عاشوراییِ زینب است. معصومه آهنگ فداها ابوهایِ تمامِ دخترانِ بابایی است. معصومه انعکاس نگاه زلال برادر است در غربتِ نگاه‌ها. معصومه رودخانه‌ای موّاج است در کویر شهری دور از مدینه. معصومه بی‌تابیِ تمام خواهران است برای برادران در غربت مانده. معصومه سرآغاز فصل شیدایی و دلدادگی‌است. معصومه امتداد مسیر مقدس مدینه است تا مشهد. معصومه نگین درخشان کویر قم است. و چه خوش درخشید در شهر کویریِ ما 🔅بانوجان تولدت بر ما و بر تمام دختران بابایی دنیا مبارک باد🔅 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی (علیه‌السلام) در کتاب تحف العقول ص ۲۰۷ فرمودند: «سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد شده‌اند.» رهبر انقلاب اسلامی ۹ اسفند ۱۴۰۲ در آستانه دوره اول انتخابات فرمودند: 🇮🇷«هرکس ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.» 🇮🇷ما ملّت ایران اسلامی برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا، به عشق سرافرازی و برای حفظ استقلال ایران اسلامی امروز پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد و دشمنان نظام را ناامید خواهیم کرد. @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴جدایی بحرین از ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ ♦️در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ جزیره بحرین، استان چهاردهم ایران در پی جدایی از سرزمین مادری، اعلام استقلال کرد. جدایی‌خواهی در بحرین زمانی پدیدار شد که این منطقه از ۱۸۹۲ میلادی تحت سلطه کامل بریتانیا درآمد. پیش از این بریتانیا از طریق انعقاد قراردادهای گوناگون کوشیده بود تا این سرزمین را تحت حاکمیت خود درآورد. نخستین قیام عمومی بحرین در مارس ۱۸۹۵ در مخالفت با شیخ عیسی بن علی نخستین حاکم از سلسله آل‌خلیفه شکل گرفت‌. این قیام با دخالت سرهنگ آرنولد ویلسون، نماینده دولت بریتانیا در خلیج فارس سرکوب شد و بازداشت و تبعید ناراضیان به «زباره» در شمال شبه جزیره قطر را در پی داشت و درگیری‌های شدیدی را میان قطر و بحرین بوجود آورد. این موضوع باعث شد قطر با انعقاد قراردادی خود را تحت‌الحمایه بریتانیا کند. این رویداد نقطه آغاز بیش از یک قرن کشمکش سیاسی و نظامی میان بحرین و قطر بود. در سال‌های بعد به تدریج افکار عمومی در بحرین به ایران متمایل شد. انقراض سلسله قاجار در ایران و طرح ادعاهای ارضی پهلوی اول این تمایل را در میان مردم بحرین افزایش داد و از جانب دیگر بر حساسیت انگلیسی‌ها در منطقه افزود و آنان را به تحکیم پایه‌های نفوذ و سلطه خود در بحرین سوق داد. این رخداد باعث شد انگلیسی‌ها در ۱۹۲۳ میلادی شیخ عیسی بن علی را برکنار و یکی از کارگزاران خود چارلز بلگریو را در ۱۹۲۶ به عنوان مشاور امیر بحرین روانه این سرزمین کنند. اقدامات این مشاور که تصمیم‌گیرنده اصلی در بحرین بود افزایش نفرت عمومی نسبت به سیاست‌های استعماری بریتانیا در منطقه را در پی داشت، اعتراضات مردمی آغاز شد و بلگریو در مواجهه با اولین اعتراض‌آمیز بحرینی‌ها از این سرزمین خارج شد. در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، با گسترش تظاهرات، مخالفت‌های مردمی به جنبش عمومی ضداستعماری تبدیل شد. بریتانیا می‌دانست که کاهش کنترل بر بحرین، به از دست رفتن سراسر خلیج فارس خواهد انجامید؛ می‌خواست به هر بهایی قیام مردم بحرین را سرکوب کند و در این راه دامن زدن به اختلافات مذهبی را پیشه کرد. میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کرد و زمینه‌های برخورد این دو را بوجود آورد. بدین ترتیب در دهه ۵۰ میلادی بحرین چند بار تا آستانه جنگ‌های خونین داخلی پیش رفت. از طرفی جنگ کانال سوئز و هجوم نظامیان انگلیسی به مصر، سبب افزایش تنفر اعراب خلیج فارس و به ویژه مردم بحرین نسبت به انگلیس و همچنین ترویج احساسات ناسیونالیستی عربی در این کشور شد، اما این احساسات غالباً توسط پلیس غیربومی بحرین سرکوب می‌شد. از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد و دو کرسی خالی برای نمایندگان «استان چهاردهم» در نظر گرفته شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بین‌المللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده‌ کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضی‌اش نسبت به بحرین انجامید. در ۱۳۴۷ شاه طی دیدارش از هند گفت‌: «اگر مردم بحرین مایل نباشند به کشور ما ملحق شوند هرگز به زور متوسل نخواهیم شد و هر کاری که بتواند اراده مردم بحرین را به نحوی که نزد همه جهانیان به رسمیت شناخته شود، نشان دهد خوب است‌.» شاه استقلال بحرین را منوط به نظر مردم بحرین کرد و این عمل در تاریخ ایران سابقه نداشت. همان زمان اسدالله علم نیز به سفیر انگلیس در مورد این راه حل اعتراض می‌کند. او در کتاب خاطراتش در روز ۲۱ مرداد ۱۳۴۸ خود آورده است: «به سفیر انگلیس گفتم ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم چنین پیشنهادی را تصویب و در برابر ملت ایران توجیه کنیم.» ایران سعی داشت تا سرنوشت بحرین در یک همه‌پرسی تعیین شود، در حالی که دولت‌های بحرین و بریتانیا با آن مخالفت کردند. در نتیجه ایران و بریتانیا توافق کردند تا به جای برگزاری همه‌پرسی‌، از سازمان ملل متحد خواسته شود سرنوشت سیاسی این سرزمین را از طریق یک نظرسنجی از میان گروه‌ها و طبقات مختلف تعیین کند. حکومت بحرین که تحت نفوذ بریتانیا بود برای تأثیرگذاری بر نتیجه نظرخواهی مصمم شد تا ساختار جمعیتی این سرزمین را با اکثریت دادن به عرب‌ها دگرگون کند. در این راستا هزاران فلسطینی و نیروی کار عرب از کشورهای منطقه به بحرین هجوم آوردند. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. انتشار یادداشت سرکار خانم چمن خواه در خبرگزاری حوزه لینک خبر👇 https://hawzahnews.com/xcQz2 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان مهدوی برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم ‌ 🌹 انشاءالله دوشنبه «چهارمین» کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۳ با موضوع «اوضاع در آخرالزمان » ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹 لطفاً با آدرس زیر وارد شوید. https://room.gharar.ir/71b597c3-7b1a-4865-8921-fa283aadbcdb اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید. مدرس: چمن خواه @noonvalghalam1