eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.6هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
583 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۲۴ سوره احزاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلامٌ وَ أَعَدَّ لَهُمْ أَجْراً كَرِيماً «44احزاب» تحيّت آنان در روزى كه خدا را ملاقات كنند سلام است؛ و خداوند براى آنان پاداشى نيكو فراهم كرده است. @noor133Qoran
كلمه‌ى «تحيت» از «حيات»، به معناى دعا كردن براى سلامتى و حيات ديگران است. مراد از «يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ»، «روز ملاقات»، روز رستاخيز است كه با كنار رفتن پرده‌ها، انسان به مقام شهود باطنى و ديد قلبى مى‌رسد، گويا خدا را ملاقات مى‌كند. @noor133Qoran
سلام، هم از طرف خداست. «سَلامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِيمٍ» هم از سوى فرشتگان است. «سَلامٌ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ» هم نشانه‌ى سلامتى است. «ادْخُلُوها بِسَلامٍ آمِنِينَ» هم سخن رسمى بهشتيان است. «قِيلًا سَلاماً سَلاماً» @noor133Qoran
سلام، درودِ بهشتى و بهشتيان است. تَحِيَّتُهُمْ‌ ... سَلامٌ‌ پاداش‌هاى الهى، هم بزرگوارانه است، هم بزرگ و گرانقدر. «أَجْراً كَرِيماً»، «أَجْراً عَظِيماً» @noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 فضیلت اهدای صلوات برای اموات .. 🌹حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‌داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میّتی هدیه کند چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است. باید به کمی و زیادی متوجه نباشد، به کیفیت اینها متوجه باشد! 📚 به‌سوی محبوب، ص١١٣ @noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇مسابقه سوره لقمان 👇 با تشکر از شرکت کنندکان در مسابقه 👇برندگان 🎊زهرا شمسی 🎊فرداد شریفی 🎊مریم باقری 🎊فاطمه خیر اندیش 🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴
شرحی کوتاه بر خطبه فدکیه
🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺 روی سخن حضرت زهرا س با حاضران تکلیف امت بعد از پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) به مردم یادآور شد که مورد امر و نهی خدا هستند و بخاطر درک پیامبر خاتم، برای آیندگان هستند و دیگران در آینده آنها را محور قرار می دهند. سپس حضرت به آنها کرد و آنها را مورد عتاب قرار داد که به خیانت کردند و را بعد از پیامبر منحرف کردند. حضرت برای اثبات این اتهام به و دستورات آن اشاره فرمودند که مهمترین آنها عبارت است از: و قرآن آشکار است یعنی در آن پیچیـدگی ای وجود ندارد. مورد و امت‌های دیگرند. و منظور از پیروان کسانی هستند که به می کنند. به واسطه قرآن، آدمی به حجتهای نورانی خدا دست پیدا می کند. و منظور از این حجت های نورانی، سنت و عترت است. خداوند ایمان را قرار داد برای پاکی شما از شرک؛ نماز شما را می کند از ؛ زکات را قرار داد تا نفس از آلودگی پاک شود و روزی وسعت یابـد؛ روزه را برای قرار داد؛ حج را برای قرار داد؛ عدالت را قرار داد برای اینکه دلها به هم وابسته و با هم هماهنگ شود؛ را واجب کرد زیرا موجب نظم شریعت و ملتّ می شود؛ امامت ما را محوری برای جلوگیری از قرار داد. (ص ۷۳-۷۵) و در ادامه تذکر نسبت به دستورات قرآن به جهاد، بردباری، امر به معروف، نیکی به پدر و مادر، صله رحم، قصاص وفای به نذر وفا درکیل، نهی از شراب، دوری از نسبت زشت دادن به دیگران، ترک دزدی، حرام کردن شرک به خدا اشاره می فرمایند و توصیه‌هایی به مردم برای از   می فرمایند. 🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺◾️🔺 قسمت دهم 📚کتاب شرحی بر خطبه فدکیه 📝حاج آقا مجتبی تهرانی
Al-Mumtahina05.mp3
4.95M
چون برای زیارت آن مُمتَحَنَه(زهرای مطهره )، ایستادی بگو: بسم الله الرحمن الرحیم یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً ای آنکه خدایی که تو را خلق کرد پیش از خلقت بیازمود و در آن آزمایش بر هر گونه بلا و مصیبت تو را شکیبا و بردبار گردانید به همین جهت تفسیر سوره را انتخاب کردیم 📚 آیت الله جوادی آملی 📝 چقدر قرآن عمیق ودقیق است. این تفسیر بسیار زیباست حتما با دقت گوش کنید 📝قسمت پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌قسمت دوم 🔰امیرالمومنین علیه‌السلام به بيان دو وصف ديگر پرهیزکاران پرداخته، مى فرمايد: ☀️غَضُّوا أَبْصَارَهُمْ عَمَّا حَرَّمَ اللّهُ عَلَيْهِمْ، وَ وَقَفَوا أَسْمَاعَهُمْ عَلَى الْعِلْمِ النَّافِعِ لَهُمْ 🔹«آنها را از آنچه خداوند بر آنان کرده اند و خود را و دانشى که براى آنان است، ساخته اند» ⬅️«غَضُّوا» از ريشه «غضّ» در اصل به معناى کم کردن است و هنگامى که در مورد چشم به کار۸ مى رود، معناى مى دهد; يعنى را به زير اندازد و ، که ما در تعبيرات فارسى به جاى آن چشم پوشى به کار مى بريم. ⬅️«وَقَفُوا» از ريشه «وقف» در لغت به معناى متوقف ساختن است; ولى گاه به معناى اصطلاحى فقهى يعنى چيزى را براى چيزى وقف کردن يا از آن گسترده تر، چيزى را اختصاص به چيزى دادن، به کار مى رود. ✔️بنابراين هر گاه در دو جمله بالا معانى حقيقى کلمه را در نظر بگيريم مفهومش آن است که آنها نگاه به صحنه هاى حرام نمى کنند و پيوسته گوش به علم نافع مى دهند و اگر معناى وسيع و کنايى آنها را در نظر بگيريم، مفهوم جمله اوّل اين است که آنها از همه محرمات چشم پوشى و صرف نظر مى کنند و آنها بر است. مقصود از «» در درجه اوّل، علومى است که براى و و زندگى سعادت بخش در جهان ديگر، است و در درجه بعد، همه و را که براى و و و است; اعم از علوم مربوط به سلامت انسان يا صنايع و کشاورزى يا علوم سياسى و مانند آن. 📝ادامه دارد... ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ ┗━━━🍂━━
تبادل داریم