eitaa logo
دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی
536 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
266 ویدیو
44 فایل
کانال اطلاع‌رسانی برنامه‌های دانشجویی-فرهنگی دانشکده پرستاری و مامایی ارتباط با ادمین: @fzmaleki
مشاهده در ایتا
دانلود
ESRA_ J8.mp3
16.18M
🔶مسابقه مجازی تفسیر سوره اسراء 🔸جلسه هفدهم 🎙استاد محمدعلی انصاری @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین. 🟡ترجمه :خدایا راهنمایی ام کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجتها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل طاهر او @nursing_midwifery_college
💢اسامی برگزیدگان روز شانزدهم مسابقه قرآنی شو ماه رمضان اعلام شد www.mefda.ir/news/373632 @mefdanews
🪴 📖 ▫️حیات، واقعیتی است برتر از ماده▫️ ما این مقدار را میتوانیم بفهمیم که حیات و زندگی یک نوری است که از افق عالیتر و بالاتری بر ماده تاریک ظلمانی می‌تابد. ماده در ذات خود فاقد حیات است، مرده است؛ در یک شرایط معینی مستعد میشود که یک روشنایی که افقش بالاتر و عالیتر از افق جسم و ماده و خواص ماده است در آن پیدا شود و آن را تحت تأثیر و تصرف و قوانین مخصوص خود درآورد و بر آن غالب و قاهر گردد. برای کسانی که فکر خود را محدود و محصور نکرده اند به ماده و جسم دلیل واضحی است که افق عالیتر و بالاتری هم هست که تجلیاتی بر این مادهٔ بیجان میکند و تجلی خود را پس میگیرد، بسط میکند و قبض، احیا میکند و اماته. البته از نقطه نظر توحید و خداشناسی ماده و حیات با هم فرق نمیکنند، هردو مخلوق خدا هستند،هردو به دست قدرت حق آفریده شده اند و قائم به ذات حق هستند؛ ولی از نظر کسانی که فکر خود را محدود و محصور ساخته‌اند و شعاع دیدشان از دیوار اجسام و خواص اجسام بالاتر نمی‌رود، لازم است درک کنند که عالم وجود منحصر به جسم و خواص جسم نیست؛ افقی بالاتر از جسم و اجسام هم هست که اثرش به اجسام میرسد؛ عالم وجود منحصر به این قشر جسم نیست؛ عوالمی در باطن این عالم هست که محیط به این عالم است و پیدایش حیات جلوه ای است از آن جهان که اگر احیاناً ماده در شرایطی صیقل بخورد نوری از آن جهان به آینه صیقل خوردهٔ ماده، یعنی ماده هایی که مستعد جاندار شدن شده اند می تابد. شما در پیکره مرده ،ماده روشنی حیات می‌بینید، در میان جوهر سیال و متحرک ماده که می‌میرد و زنده می‌شود یک رشته ثابتی از حیات می‌بینید؛ پس اگر چیزی که در ذات خود مرده است هست، چیزی هم که در ذات خود زنده است وجود دارد؛ اگر چیزی که در ذات خود متغیر و ناپایدار است هست، چیزی هم که در ذات خود ثابت و باقی است هست؛ اگر چیزی که و ذات خود بی نقش و بیصورت است هست، چیزی هم که عین نقش و صورت و فعلیت است وجود است. ▫️آیا حیات خاصیت ماده است؟▫️ البته ممکن است کسی خیال کند که حیات و زندگی جزء خاصیتهای ماده است و کمال زائد بر کمال ماده نیست. جواب این مطلب نیازمند بحث علمی عمیقی است. آنچه که عجالتاً مناسب است گفته شود این است که ما این مقدار میتوانیم درک کنیم که هیچ عنصر مادی به تنهایی دارای حیات و زندگی نیست و خاصیت حیاتی و زندگی ندارد وقتی که دو عنصر یا بیشتر با هم ترکیب میشوند حداکثر این است که هر عنصری از آنچه خود دارد به دیگران هم میدهد، اما چیزی را که خود ندارد نمیتواند به دیگری بدهد. در نتیجه فعل و انفعال چند عنصر در یکدیگر حد اکثر این است که همگی دارای یک خاصیت عمومی میشوند که خارج از خاصیت هر یک نیست و به اصطلاح یک کیفیت متوسط پیدا میشود. همان طوری که دانشمندان ـ و بالاخص دانشمندان جدید - تحقیق کرده اند، حیات باخواص عجیب خود هیچ گونه شباهتی با خواص ماده ندارد. . یکی از دانشمندان جدید میگوید ماده جز بر طبق قوانین و نظامات خود عملی انجام نمیدهد. ماده از خود قوه ابتکار ندارد، ولی حیات دارای قوۀ ابتکار است و هر لحظه نقشهای تازه و موجودات بدیع به عرصه ظهور می آورد‌. حیات و زندگی حاکم و قاهر بر ماده است نه تابع و محکوم خاصیت ماده. باز به قول همان دانشمند: حیات و زندگی در اشکال متعدد خود - در شکل موجود تک سلولی و یا ماهیها و حشرات و پستانداران و مرغان هوا و انسان، در هر شکل و هیئتی باشد ـ بر عناصر طبیعت چیره میشود و آنها را وادار میکند از ترکیبات اصلی خود خارج شوند و به وضع و ترکیب جدیدی درآیند. امروز دانشمندان عموماً گواهی میدهند بر اینکه جوهر حیات اگر از لحاظ قالب و حد، تابع ظرف ماده است، از بسیاری از جهات قاهر و غالب و حاکم بر ماده است؛ این طور نیست که صد درصد تابع ماده باشد و خاصیتی از خاصیتهای آن به شمار رود. حیات و زندگی از خود تجلیاتی دارد که ماده بکلی فاقد آنهاست. همین که زندگی پیدا شد انواع جنبشها و حرکتها پیدا میشود که در سابق نبود؛ طراحی و نقشه کشی پیدا میشود، مهندسی پیدا میشود، زیبایی پیدا میشود، شعور و ادراک پیدا میشود، شوق و ذوق و عشق و حال پیدا میشود، نقشه و تدبیر پیدا میشود؛ چیزهایی پیدا میشود که در ماده بی روح نمونهٔ آنها به هیچ نحو وجود ندارد. همه عالم مرآت جمال و کمال باری تعالی است. همان مادۀ بی‌روح هم به اندازهٔ حظ وجودی خود آینه ای است از قدرت لایزال حق. جهان مرآت حسن شاهد ماست فَشاهِدٌ وَجْهَهُ فِي كُلِّ مِرْآت ولی به همان درجه که حیات و زندگی از ماده کاملتر است، شهادت و حکایت حیات هم از خالق علیم حکیم بیشتر و رساتر از ماده است. 📚منبع: کتاب بیست‌گفتار/ استاد شهید مرتضی مطهری برای دیدن قسمت قبل کلیک کنید. 🌱@bnm_mui
ESRA_J19.mp3
17.62M
🔶مسابقه مجازی تفسیر سوره اسراء 🔸جلسه هجدهم 🎙استاد محمدعلی انصاری @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ، وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ، وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إِلَى اتِّبَاعِ آثَارِهِ، بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ. 🟡ترجمه: خدایا مرا در این ماه به برکتهای سحرهایش آگاه کن، و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش، و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نورت ای نوربخش دلهای عارفان. @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✊راهپیمایی مردمی در راستای اعلام انزجار از جنایت صهیونیست ها در غزه 🇮🇷 بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه 🕌 از مصلی نماز جمعه اصفهان به سمت چهارراه فرایبورگ 🗓جمعه مورخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
🪴 📖 ▫️نظام و سنت موجود▫️ نکته ای که باز باید متذکر شویم این است که همان طوری که میبینیم، در قرآن کریم به همین نظام ثابت و جاری حیات و ممات استدلال شده و همین نظام جاری به شهادت خوانده شده؛ نه اینکه مثلاً این نظام جاری و ثابت را به کنار بگذارد و بعد به موارد غریب و نادر الوقوع استدلال کند. همین نظام جاری،همین زنده شدن زمین در هر سال،همین پیدایش جنین از نطفه و متکامل شدن آن، همینها هر لحظه خلق جدیدی است؛ همینها امدادها و افاضاتی است که دم به دم و آناً فاناً از غیب میرسد. جای دوری نمی خواهد بروید؛ باید در حقیقت و کنه همین عمل دقیق شوید تا خداوند را در جلوه خلاقیت مستمر و ایجاد همیشگی و تکمیل دائم ببینید. در سوره مؤمنون می‌فرماید: وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طِينٍ ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَكين. ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَاماً فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْماً ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبَارَكَ اللهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ. انسان را از شیره و خلاصه ای از گل آفریدیم؛ سپس او را به صورت نطفه جایگاه محکمی قرار دادیم؛ نطفه را به صورت خون بسته و آن را به صورت گوشت جویده و بریده شده درآوردیم؛ سپس آن را به شکل استخوان درآوردیم و استخوان را از گوشت پوشانیدیم [بعد آن را آفرینش دیگری ساختیم] بزرگ است خدایی که بهترین صورتگران است. بنابراین در قرآن کریم همین نظام جاری به شهادت خوانده شده؛ همین نظام عادی و معمولی طبیعت نظام خلق و ایجاد و تکوین است. نظامی است که اگر در آن تعمق کنیم ما را با افق بالاتری از افق ماده آشنا میکند؛ یعنی قرآن کریم خدا را از جنبه مثبت معلومات بشری به ما میشناساند نه از جنبه منفی آن. این مطلب را باید توضیح بدهم تا اهمیت تعلیمات قرآن در این قسمت کاملاً روشن شود. (ادامه دارد) برای دیدن قسمت قبل کلیک کنید‌. 📚منبع: کتاب بیست‌گفتار/ استاد شهید مرتضی مطهری 🌱@bnm_mui
یاد خدا ۵۳.mp3
9.71M
🎙استاد شجاعی و دکتر رفیعی 🔶️ شبهای قدر «خیرٌ مِن ألف شَهر» هستند! یعنی بیشتر از هزار ماه رشد دهنده‌تر و باارزش‌تر هستند! ولی باید یاد بگیریم چگونه به اندازه «بیشتر از هزار ماه» از آنها استفاده کنیم. @ostad_shojae | montazer.ir
ESRA_j20.mp3
17.53M
🔶مسابقه مجازی تفسیر سوره اسراء 🔸جلسه نوزدهم 🎙استاد محمدعلی انصاری @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام، سپاس و احترام؛ ضمن آرزوی توفیق، تندرستی و قبولی طاعات و با عرض تسلیت؛ امیدوارم در این شب مبارک و نورانی، با سرمایه امید و حسن ظن به خداوند، مشمول عنایات خاص حضرت حق قرار داشته باشید. آری؛ "و ان الراحل الیک قریب المسافه" نومید هم مباش که رندان جرعه نوش/ ناگه به یک ترانه به مقصد رسیده اند. دعاگویم و خاضعانه التماس دعا دارم. برادر کوچکتان بهرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین. 🟡ترجمه : خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکى هایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪴 📖 ▫️جستجوی خدا در معلومات نه در مجهولات▫️ بعضی افراد عادت دارند که خدا را در میان مجهولات خودشان جستجو کنند؛ یعنی به هرمعمایی که رسیدند و نتوانستند آن را حل کنند آن را به ماوراء طبیعت ارجاع میکنند. از بعضی اشخاص اگر بپرسید که چطور شد این نانی که تو میخوری به این صورت در آمد و نان شد؟میگوید آرد بود و در دکان نانوایی خمیر شد و در تنور پخته شد. _چطور شد که آرد شد؟ _گندم بود و در آسیاب زیر سنگ آرد شد. _گندم چطور به وجود آمد؟ _زارع آن را کاشت و او از زمین رویید و بعد زارع آن را درو کرد و خرمن کرد و کوبید و از کاه جدا کرد. _چطور شد که رویید؟ _باران آمد و آفتاب تابید و سبز شد. _چطور شد که باران آمد؟ _این را دیگر خدا آورد. مثل این است که خداوند تا قبل از این مرحله در جریان نبود، در این مرحله وارد جریان شد. اینگونه تصور درباره خدا غلط و گمراه کننده، بلکه کفر و الحاد است. در این گونه تصور انسان خدا را شبیه و همپایه یکی از مخلوقاتش قرار داده،او را علتی در عرض علتها و اسبابهای این جهان فرض کرده و حال آنکه او فوق همه علتها و اسبابها و سرچشمه همه علل و اسباب است. در این گونه طرز تفکرها مثل این است که بین خدا و اسباب مادی تقسیم کار شده،نیمی را خدا و نیمی را غیر خدا انجام می‌دهد؛ قسمتی از کارها را اسباب مادی انجام و قسمتی را خدا می‌دهد؛ مثل این است که در سایر کارها خدا دخالت نداشته است و در آمدن باران و ابر که کار خداست سبب دیگری مانند سایر اسباب دخیل نبوده؛ و اگر بگویی خیر، آمدن باران و حرکت ابر هم یک سببی مانند همین اسباب دارد، دیگر در نظر او جایی برای خدا باقی نمی ماند. خدا را تا آنجا که اسباب ظاهری طبیعت را می‌بیند - از پختن نان و آرد شدن گندم و افشاندن بذر و شخم زدن زمین و آمدن باران ـ دخالت نمی‌دهد، از آن نقطه به بعد چون اسباب ظاهری طبیعی را نمیبیند و نمیداند خدا را دخالت میدهد؛ یعنی خداوند را در میان مجهولات خود جستجو میکند؛ مثل اینکه ماوراء الطبیعه انباری است که ما مجهولات خود را باید به آنجا ارجاع کنیم. خدایی که در ردیف علل ماده و طبیعت قرار بگیرد خدای واقعی نیست. خدایی که قرآن معرفی می‌کند این طور نیست. طبق تعلیمات قرآن این طرز فکر در باب توحید، شرک است و کفر و الحاد. خدایی که قرآن معرفی می‌کند با همه چیز هست و در همه جا حاضر است؛ هیچ جا از او خالی نیست و نسبتش با همه موجودات و علل و اسباب على السواء است؛ تمام سلسله منظم علل و اسباب قائم به ذات اوست. آن روش روش معمولی افرادی است کم عمق که خداوند را در میان مجهولات و مسائلی که علل ظاهری آنها را نمیدانند جستجو میکنند؛ ولی قرآن از طریق حیات و ممات و نظام متقن و موجودی که هست از راه اینکه در این نظام موجود و متقن افق حيات بالاتر از افق ماده است، نوری است که بر پیکر بی روح ماده می تابد، کمالی است که بر او افاضه می‌شود، حقیقتی است که ماده صرفاً جنبه قبول و پذیرش نسبت به او دارد نه جنبه فاعلیت و دهش،از این راه دست ما را می‌گیرد و ما را به افق ملکوت و باطن جهان نزدیک می‌کند. مطابق این بیان و این طرز فکر حیات و زندگی در هر جا که پیدا شود، در هر ماده ای که پیدا شود،طبق هر شرایط و قانونی که پیدا شود، خواه ابتدائاً به طور خلق الساعه پیدا شود و خواه از طریق تدریج و تکامل خواه زنده ای از زنده دیگر مشتق شده باشد و یا شرایط حیات به طور دیگر فراهم شده باشد، خواه فراهم کنندۀ شرایط حیات و زندگی، بشر باشد (اگر روزی بشر قادر شد که شرایط حیات را به طور تکمیل فراهم کند) و یا فراهم کننده شرایط ماده حیاتی، بشر نباشد، پیشامدهای خاص باشد، در همه این صور و احوال حیات و زندگی فیض خدا و نور خداست؛ نوری است که بعد از فراهم شدن شرایط و استعداد، بر ماده افاضه میشود. ادامه 👇👇👇 📚منبع: کتاب بیست‌گفتار/ استاد شهید مرتضی مطهری 🌱 @bnm_mui
📎ضمیمهٔ 📖 🪴 به مناسبت امروز که نوزدهم ماه مبارک رمضان است و شب ضربت خوردن مولای متقیان علی -علیه‌‌السلام- است تتمه سخن خود را به حالات آن حضرت اختصاص می‌دهم. رسول اکرم به قاتل امیرالمؤمنين على -علیه‌السلام- لقب «اَشْقَى الآخرين» داده بود. رسول خدا سخن به گزاف نمی‌گفت. برای آن این لقب را داده بود که با شهادت علی -علیه‌السلام- لطمهٔ بزرگی به عالم اسلام وارد شد که غیر قابل جبران بود. اشخاص بزرگ همه وقت وجودشان مفید است ولی گاهی از نظر اجتماعی در یک موقع خاصی قرار می‌گیرند که وجود آنها در آن موقع خیلی حساسیت پیدا می‌کند. یک شخصیت اجتماعی گاهی در یک موقعیت قرار می‌گیرد که سرنوشت یک ملت عظیم را در دست می‌گیرد و لحظات خاصی پیش می‌آید که اگر در آن لحظات از بین برود، از بین رفتنش از بین رفتن فرد نیست، از بین رفتن حق است، از بین رفتن یک رژیم و یک مسلک است. علی -علیه‌السلام- در زمان حیاتش فرمود: تا من هستم مردم در دو صف حج میکنند. ولی همین که من رفتم همه در یک صف حج می‌کنند (يَحْجُّونَ صَفاً واحداً)، کار یکسره می شود. *(البته منظور تنها دو امیرالحاج داشتن نیست؛ یعنی در دوصف زندگی می‌کنند، در دو راه، طریق و مسلک حرکت می‌کنند.آن وقت مردم مجموعاً دو حزب بودند: یکی حزب و جمعیتی که معاویه تشکیل داده بود و اهل دنیا را دور خود جمع کرده بود، و یکی هم حزب و جمعیتی که دور علی -علیه‌السلام- بودند و طرفدار واقعی قرآن و اسلام و قوانین اسلام و عدالت اجتماعی اسلام بودند.) همان طور هم شد و کار بعد از علی -علیه‌السلام- یکسره شد. این است که فاجعه شهادت علی قطع نظر از مقام قدس و قربی که علی در نزد خدا دارد، زیان بزرگی برای ملت مسلمان بود که اثرش برای همیشه در تاریخ باقی ماند. عبدالرحمن بن ملجم خودش از خوارج بود. از کسانی بود که هم علی -علیه‌السلام- را تکفیر میکردند هم معاویه را؛ خوارج میخواستند این دو نفر را با عمرو عاص از بین ببرند. سه نفر در مکه با هم پیمان بستند که علی و معاویه و عمرو عاص را در یک شب ترور کنند. یکی از آن سه نفر عبدالرحمن بن ملجم مرادی بود .کسی که مأمور عمرو عاص بود در مسجد به سراغش رفت ولی در آن شب خود عمرو عاص نیامد و شخص دیگری به نام خارجه که ظاهراً قاضی مصر بود از عمرو نیابت کرد و به نماز ایستاد و نشناخته کشته شد. کسی که مأمور کشتن معاویه بود ضربت خود را زد ولی آن ضربت کاری واقع نشد که او را بکشد. و تنها عبدالرحمن بن ملجم بود که به مقصد خودش رسید. با این مقدمه نتیجه طبیعی از میان رفتن علی -علیه‌السلام- روی کار آمدن خطرناکترین حزبی بود که تاریخ اسلام به خود دیده است. در آن وضع و موقع حساس، رفتن علی -علیه‌السلام- رفتن شخص نبود، همان طوری که مبارزۀ او هم با مخالفینش مبارزه شخصی نبود که با پیروز شدن یک طرف فردی جای فردی را بگیرد. جنگ عقیده و مرام بود، جنگ مسلک و روش بود، مبارزه طرز حکومتی که با طریقه انبیا و اولیا وفق می‌داد با طرز حکومت فراعنه و جبابره بود، مبارزۀ توحید با شرک و عدل با جور بود. لهذا با مدفون شدن علی -سلام‌الله‌علیه- بسیار چیزها مدفون شد. برای دیدن قسمت قبل کلیک کنید 🌱@bnm_mui
~شبی به قدر هزار ماه~ يك شب قدر، از هزار ماه بى‌‌تقدير بهتر است! 🌔ویژه برنامه احیای شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) ◾️سخنرانان حجج‌الاسلام: محمدی، کشاورز و عمومی ◾️مداحان کربلائی: معنوی، کاویان، خیامیان ◾️مناجات‌خوانی کربلائی عطریان حجج‌اسلام: حائری، صادقی 🗓زمان: ۱۰، ۱۲، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؛ از ساعت ۲۲ 📍مکان: دانشگاه اصفهان، مصلای الغدیر | هیئت شهدای گمنام دانشگاه اصفهان|
🔰 آغاز ثبت نام بیست و نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، تابستان ١۴٠۳ 🔅ویژه دانشجویان و بسیجیان سراسر کشور دوره ای برای تثبیت اعتقادات و راهی برای حل شبهات 📌 مکان : 🕌 مشهد_مقدس ❤️ 🔺 شروع دوره: تابستان ۱۴۰۳ به مدت ۴۰روز 🗓 مهلت ثبت نام: تا ۲۰ اردیبهشت ماه از طریق سایت زیر اقدام نمایید: 🌐 tvelayat.ir 👈 کسب اطلاعات بیشتر: به کانال خانه آزاداندیشی صفا (خاص) مراجعه کنید یا در ایتا به آیدی زیر پیام دهید. @tvelayatsupport 👈 آدرس کانال: @safa_isf @tvelayat_ir -•~❉᯽❉~•-
ESRA_J21.mp3
16.5M
🔶مسابقه مجازی تفسیر سوره اسراء 🔸جلسه بیستم 🎙استاد محمدعلی انصاری @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيْهِ أَبْوابَ الجِنانِ، وَأَغْلِقْ عَنِّي فِيْهِ أَبْوابَ النِّيْرانِ، وَوَفِّقْنِي فِيْهِ لِتِلاوَةِ القُرْآنِ، يا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ المُؤْمِنِينَ. 🟡ترجمه : خدایا در این روز برای من درهای بهشت را بگشای، و درهای آتش دوزخ را ببند، و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما‌، ای فرود آورنده وقار و سکینه بر دل‌های اهل ایمان @nursing_midwifery_college