eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
652 عکس
186 ویدیو
15 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128
مشاهده در ایتا
دانلود
: نباید مستلزم شود. 🔰یکی از نکاتی که در استنباط باید مورد ملاحظه قرار گیرد این است که فتوایی که بدست می آید و روشی که اتخاد می شود نباید مستلزم شود. چرا که در اینصورت همین استلزام، موجب بطلان طریق و فتوا می شود. 🔰در عبارات زیر دو مثال از این موضوع در عبارات امام بیان شده است: 📝مقتضى ذلك توسعة الجواز بكلّ مورد ينطبق عليه أو يلازمه عنوان مستحبّ كإكرام الضيف و إدخال السرور في قلب المؤمن و قضاء حاجته، بل توسعة نطاقه إلى سائر أبواب الفقه فيقال بمعارضة كلّ دليل في المستحبّات مع أدلّة المحرّمات إذا كان بينهما عموم من وجه كالمقام، بل يأتي الكلام في أدلّة المكروهات مع الواجبات و المحرّمات. و أنت خبير بأنّه مستلزم و اختلال فيه، و لم يختلج ذلك التعارض و العلاج في ذهن ، و ليس مبنى فقه الإسلام على نحوه، و هو في فساد هذا التوهّم‏. 📚المکاسب المحرمه ج1ص331 📝فإنّ إلقاء الإطلاقات و العمومات على أصحاب الكتب و الأصول إلى‏ ما شاء اللَّه، مع بيان مقيّداتها و مخصّصاتها منفصلةً ببيان مستقلّ لأغراض و مصالح، منها فتح باب الاجتهاد و الدراسة، و فيهما من البركات و تشييد أركان الدين إلى ما شاء اللَّه، ففيها يكون تقييد المطلق و تخصيص العامّ رائجاً هيّناً عليه بناء فقه الإسلام، و رفع اليد عنه مستلزم لتأسيس . 📚کتاب الطهاره ج1 ص459 ⁉️اینکه مایز از و تمایز آن با و تاثیر فهم و سیره فقهای سابق در اجتهاد چیست؟ ظاهرا مسئله ای مهم است که باید حتما مشخص شود. @rooz_fiq
🔰 الحمدُ للّهِ الذي أشهَدَنا مَشهَدَ أوْليائهِ في رَجَب ، و أوجَبَ عَلينا مِن حقِّهِم ما قَد وَجَب ، و صَلَّى اللّهُ عَلى مُحمّدٍ المُنتَجَب ، و عَلى أوْصيائهِ الحُجُب... رزقنا الله زیارته فی هذا الشهر ... @ofoqemobin
🔺 تصویرگری جدید «حسن روح الامین» از لحظه حضور سیدالشهداء علیه السلام بر بالین جون روحی له الفداء 🔺 اظهار عشق و ارادت جون به سیدالشهداء پیش از رفتن به میدان: 🔰 وَ اللهِ إِنَّ ريحِي لَمُنْتِنٌ وَ إِنَّ حَسَبي لَلَئيمٌ وَ إِنَّ لَوْنِي لاََسْوَدٌ فَتَنَفَّسْ عَلَيَّ بِالْجَنَّةِ لَيَطيبَ ريحِي وَ يَشْرُفَ حَسَبِي وَ يَبْيَضَّ لَوْني لا وَ اللهِ لا أُفارِقُكُمْ حَتّى يَخْتَلِطَ هَذَا الدَّمُّ الاَْسْوَدُ مَعَ دِمائِكُمْ @ofoqemobin
🔆🔆🔆 فرا رسیدن میلاد فرزند علی بن موسی الرضا، امام جواد سلام الله علیهما بر همه مومنین و مومنات مبارک باشد. ان شاء الله به حق این امام و جود و کرمش، شر سختی ها و بیماری ها از سر مسلمین برداشته شود.
☀️ مالکوم ایکس 🔺 21 فوریه سالروز شهادت مبارز بزرگ آمریکایی در برابر نژادپرستی و تبعیض مالکوم ایکس ( حاج مالک شباز) است. او در دهه سوم زندگی اش به اسلام گروید. 🔺او در قلب امریکا دین اسلام را قوی ترین عامل رهایی سیاهان از ظلم و بردگی چند صد ساله می دانست. سفر او به مکه و تجربه معنوی او در این سفر از نکات مهم زندگی اوست، وی در نهایت در مسیر همین مبارزه در چنین روزی ترور شد... 🔺 جنبش سیاهان آمریکا از مهمترین حرکتهای عدالتخواهانه در قرن بیستم است که معمولا از دید ما مخفی مانده است. رهبر انقلاب 3 اسفند 1395: «من قبل از آنکه سخنرانی خودم را شروع کنم، چون امروز سالروز شهادت مالکوم ایکس، رهبر سیاهان مسلمان آمریکاست، از حضّار محترم خواهش میکنم حمد و قل‌هواللّهی برای روح آن شهید بخوانید.» یادش گرامی باد ... فاتحه ای نثار روح او @ofoqemobin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ دقایقی از سخنان انقلابی مالکوم ایکس درباره دین اسلام 🔰 ببینید چه طنین و خروش و عقلانیتی از اسلام فرا گرفته است. @ofoqemobin
🔸 این حرف همان قدر محکم است که پروژه عصر حیرت، و همانقدر مدلّل است که آن نقدهای کذایی بر فلسفه صدرا! 🔸 و الا فهم این مطلب چندان سخت نیست که از منظر خواجه طوسی کلامِ استدلالی بدون فلسفه خیالی بیش نیست... ⭕️ عزیزانی که از تفکیک کلام و فلسفه سخن می گویند اگر نخواهند کلام را نقلی کنند، نهایتا از فلسفه صدرا به فلسفه مشاء پناه می برند آن هم گهگاه با فهمی ناقص و آشفته ... 🔰 به خاطر دارم در بحث با یکی از فضلای همین جریانات، ایشان تلاش جدی داشت برای عبور از مساله حدوث ذاتی و هم زمان نیفتادن در محذور حدوث زمانی ما سوی الله، از حدوث دهری میرداماد به عنوان راه گریز بهره گیرد! @ofoqemobin
☀️ عملی برای سه شب آینده سه شبِ سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه های رجب و شعبان و رمضان از ایام خاص سال اند. به نقل از امام صادق (ع) عملی برای شب های این ایام (لیالی البیض) نقل فرموده است. این عمل، جمع سه ماه، سه روز و سه سوره خاص است که امام (ع) می فرماید مختص امت اسلام است: 🔺شب سیزدهم: 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰شب چهاردهم: 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰 شب پانزدهم: 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🕌 متنِ زیبای روایت: 🔴 قال جعفر بن محمد صلوات اللّه عليه: أعطيت هذه الأمّة ثلاث أشهر لم يعطها أحد من الأمم، رجب و شعبان و شهر رمضان، و ثلاث ليال لم يعط أحد مثلها: ليلة ثلاث عشرة و ليلة أربع عشرة و ليلة خمس عشرة من كل شهر، و أعطيت هذه الأمة ثلاث سور لم يعطها أحد من الأمم: يس و «تَبارَكَ الْمُلْكُ» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ»، فمن جمع بين هذه الثلاث فقد جمع أفضل ما أعطيت هذه الأمّة.فقيل: و كيف يجمع بين هذه الثلاث؟ فقال: يصلّي كل ليلة من ليالي البيض من هذه الثلاثة الأشهر، في الليلة الثالثة عشر ركعتين، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، و في الليلة الرابعة عشر اربع ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب، و هذه الثلاث سور، و في الليلة الخامسة عشر ستّ ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، فيجوز فضل هذه الأشهر الثلاثة و يغفر له كلّ ذنب سوى الشرك (الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة)، ج‌3، ص: 230) ⭕️ ۴ رکعت به معنای دو‌ نماز دو رکعتی و ۶ رکعت هم سه نماز دو رکعتی است. @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
🌹روز را به بزرگوارمان شیخ که بر جمع کثیری از طلاب حوزه حق علمی و معنوی دارند، تبریک 💐 عرض می کنیم. 🤲انشالله خدای متعال به حق امیرالمومنین (ع) سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد و شرایط استفاده بیشتر از این نعمت الهی را برای ما مهیا فرماید. 🙏از طرف همه شاگردان @almorsalaat
📚 معرفی چند کتاب به مناسبت میلاد حضرت امیر (ع) ⭕️ 1- اگر می خواهید در مورد اثبات ولایت حضرت امیر (ع) و جوهره عقاید شیعه بیشتر بخوانید، کتاب ارزشمند قاضی نور الله شوشتری را مطالعه کنید. ایشان به دلیل نوشتن همین کتاب به شهادت رسید. متن کتاب هنوز استوار و بسیار قابل استفاده است. (البته این کتاب با شروحش بسیار مفصل و حدود 34 جلد است). در این باب کتاب هم بسیار عالیست، کتاب ، و هم از کتابهای آسانتر و مشهورتر هستند که در این موضوع قابل استفاده اند. ⭕️ 2- اگر به دنبال فهم سیره سیاسی و حکومتی حضرت هستید کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) و بخش مشکلات علی (ع) که در جلد 16 مجموعه آثار به چاپ رسیده است را مطالعه کنید. در این موضوع کتاب «الصحيح من سيره الامام علي عليه السلام» از مرحوم علامه نیز مانند سایر آثار ایشان بسیار ارزشمند است. ⭕️ 3- اگر می خواهید پیرامون مقام تکوینی و حقیقی حضرت امیر (ع) مطالعه کنید خوب است به ذیل این آیات در تفسیر شریف المیزان مراجعه کنید: - «و اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات ...» سوره بقره : 124 - «و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا ...» سوره انبیاء : 74 در این موضوع کتاب امام شناسی مرحوم هم قابل استفاده است. ⭕️4- اگر به دنبال شناخت تاثیر معرفتی و معنوی امیرالمومنین (ع) بر عالم اندیشه و عرفان هستید رساله علی (ع) و فلسفه الهی مرحوم علامه و مباحثات ایشان با هانری کربن در کتاب «رسالت تشیع در دنیای امروز» را به مطالعه بگیرید. ✏️سید محمد هاشمی التماس دعا @ofoqemobin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 توصیه‌ رهبر انقلاب برای مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف 🔻 به دلیل شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال نیز مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور برگزار نخواهد شد. با توجه به این شرایط، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرد برای کسانی که امسال هم از فیض شرکت در مراسم معنوی اعتکاف محروم مانده‌اند توصیه‌ای داشته باشند. 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتکاف توصیه‌ای مرقوم داشتند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر دستخط رهبر انقلاب را منتشر میکند: بسمه تعالی امسال نیز بسیاری از متعبّدان از فضیلت اعتکاف محرومند. پیشنهاد میشود که در هر یک از سه روز نماز جناب جعفر طیار را به‌جا آورند.
🔰 الحمدُ للّهِ الذي أشهَدَنا مَشهَدَ أوْليائهِ في رَجَب ، و أوجَبَ عَلينا مِن حقِّهِم ما قَد وَجَب ، و صَلَّى اللّهُ عَلى مُحمّدٍ المُنتَجَب ، و عَلى أوْصيائهِ الحُجُب... رزقنا الله زیارته فی هذا الشهر ... @ofoqemobin
☀️ روایت عجیبی از امام سجاد (ع) درباره تسلای حضرت زینب (س) به ایشان و پیش بینی عظمت مزار سیدالشهداء در آینده 🔺 حتما بخوانید: ☀️ الامام علی بن حسین علیه السلام: فَإِنَّهُ لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِي ع وَ قُتِلَ مَنْ كَانَ مَعَهُ- مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَى الْأَقْتَابِ يُرَادُ بِنَا الْكُوفَةُ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ صَرْعَى وَ لَمْ يوُارَوْا فَعَظُمَ ذَلِكَ فِي صَدْرِي وَ اشْتَدَّ لِمَا أَرَى مِنْهُمْ قَلَقِي فَكَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ وَ تَبَيَّنَتْ ذَلِكَ مِنِّي عَمَّتِي زَيْنَبُ الْكُبْرَى بِنْتُ عَلِيٍّ ع فَقَالَتْ مَا لِي أَرَاكَ تَجُودُ بِنَفْسِكَ يَا بَقِيَّةَ جَدِّي وَ أَبِي وَ إِخْوَتِي فَقُلْتُ وَ كَيْفَ لَا أَجْزَعُ وَ أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَى سَيِّدِي وَ إِخْوَتِي وَ عُمُومَتِي وَ وُلْدَ عَمِّي وَ أَهْلِي مُصْرَعِينَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِينَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِينَ لَا يُكَفَّنُونَ وَ لَا يُوَارَوْنَ وَ لَا يُعَرِّجُ عَلَيْهِمْ أَحَدٌ وَ لَا يَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ كَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَيْتٍ مِنَ الدَّيْلَمِ وَ الْخَزَرِ فَقَالَتْ لَا يُجْزِعَنَّكَ مَا تَرَى فَوَ اللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَعَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص‏ الَى جَدِّكَ وَ أَبِيكَ وَ عَمِّكَ وَ لَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ الميثاق [مِيثَاقَ‏] أُنَاسٍ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ لَا تَعْرِفُهُمْ فَرَاعِنَةُ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ هُمْ مَعْرُوفُونَ فِي أَهْلِ السَّمَاوَاتِ أَنَّهُمْ يَجْمَعُونَ هَذِهِ الْأَعْضَاءَ الْمُتَفَرِّقَةَ فَيُوَارُونَهَا وَ هَذِهِ الْجُسُومَ الْمُضَرَّجَةَ وَ يَنْصِبُونَ لِهَذَا الطَّفِّ عَلَماً لِقَبْرِ أَبِيكَ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ لَا يَدْرُسُ أَثَرُهُ وَ لَا يَعْفُو رَسْمُهُ عَلَى كُرُورِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ لَيَجْتَهِدَنَّ أَئِمَّةُ الْكُفْرِ وَ أَشْيَاعُ الضَّلَالَةِ فِي مَحْوِهِ وَ تَطْمِيسِهِ فَلَا يَزْدَادُ أَثَرُهُ إِلَّا ظُهُوراً وَ أَمْرُهُ إِلَّا عُلُوّاً كامل الزيارات، النص، ص: 262 / بحار ج 28 ص 57 ✏️ ترجمه: ☀️ زمانى كه در طف (كربلا) آن مصيبت به ما وارد گشت و پدرم عليه السّلام و تمام فرزندان و برادران و جميع اهلش كه با او بودند كشته شدند و حرم و زنان آن حضرت را بر روى شتران بى‏جهاز نشانده و ما را به كوفه برگرداندند پس به قتلگاه ايشان چشم دوختم و ابدان طاهره ايشان را برهنه و عريان ديدم كه روى خاك افتاده و دفن نشده‏اند، اين معنا بر من گران آمد و در سينه‏ام اثرش را يافته و هنگامى كه از ايشان چنين منظره‏اى را مشاهده كردم‏ اضطراب و بى‏آرامى در من شدت يافت به حدّى كه نزديك بود روح از كالبدم خارج شود، اين هيئت و حالت را وقتى عمّه‏ام زينب كبرى دختر على بن ابى طالب عليها السّلام از من مشاهده نمود فرمود: اين چه حالى است از تو مى‏بينم، اى يادگار جدّ و پدر و برادرم چرا با جان خود بازى مى‏كنى؟!! من گفتم: چگونه جزع و بيتابى نكنم در حالى كه مى‏بينم سرور و برادران و عموها و پسر عموها و اهل خود را در خون خويش طپيده، عريان و برهنه بوده، جامه‏هايشان را از بدن بيرون آورده‏اند، بدون اينكه كفن شده يا دفن گرديده باشند، احدى بالاى سرشان نبوده و بشرى نزديكشان نمى‏شود گويا ايشان از خاندان ديلم و خزر مى‏باشند؟!! عمّه‏ام فرمود: آنچه مى‏بينى تو را به جزع نياورد، به خدا سوگند اين عهد و پيمانى بوده كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم با جدّ (امير المؤمنين عليه السّلام) و پدر (سيّد الشهداء عليه السّلام) و عمويت (حضرت مجتبى عليه السّلام) نموده و خداوند متعال نيز از گروهى از اين امت كه در عداد ستمكاران و سركشان نمى‏باشند پيمان گرفته است ايشان در بين اهل آسمان‏ها معروف و مشهورند كه اين اعضاء قلم شده را جمع كرده و دفن نموده و اين ابدان و اجسام خون آلود را به خاك سپرده و در اين سرزمين براى قبر پدرت سيد الشهداء نشانه‏اى نصب كرده كه اثرش هيچ گاه كهنه و مندرس نشده و گذشت شب و روز آن را محو نمى‏كند، و بسيارى از رهبران كفر و الحاد و ابناء ضلالت و گمراهى سعى در نابود كردن آن مى‏نمايند ولى به جاى اينكه رسم و نشانه آن از بين رود ظاهرتر و آشكارتر مى‏گردد. كامل الزيارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص: 796 @ofoqemobin
هدایت شده از در جستجوی تحول
▪️۱۰ اسفند ماه سالروز شهادت شهید امیر حاج امینی صاحب این تصویر بی مثال است بخشی از متن وصیتنامه شهید حاج امینی: 🔻ای کسانی که این نوشته را می خوانید، اگر من به آرزویم رسیدم و دل از این دنیا کندم، بدانید که نالایق ترین بنده ها هم می توانند به خواست او، به بالاترین درجات دست یابند. البته در این امر شکی نیست ولی بار دیگر به عینه دیده اید که یک بنده گنهکار خدا به آرزویش رسیده است. http://eitaa.com/tahavole
تبویب کتاب «ذکری الشیعه فی احکام الشریعه» اثر شهید اول 🔰و أمّا الأقطاب فأربعة: 1️⃣أوّلها: العبادات ، وهو فعل وشبهه مشروط بالقربة، وللجهاد ونحوه غايتان، فمن حيث الامتثال المقتضي للثواب عبادة، ومن حيث الإعزاز وكفّ‌ الضرار لا يشترط فيه التقرّب، وما اشتمل عليه باقي الأقطاب من مسمّى العبادة من هذا القبيل. وأمّا الكفّارات والنذور فمن قبيل العبادات، ودخولها في غيرها تغليباً أو تبعاً للأسباب. 2️⃣وثانيها: العقود ، وهو صيغة مشروطة باثنين - ولو تقديراً - لترتّب أثرٍ شرعي. 3️⃣وثالثها: الإيقاعات ، وهو صيغة يترتّب أثرها بواحدٍ. ويطلق على هاتين المعاملات. 4️⃣ورابعها: السياسات - وتُسمّى الأحكام بمعنى أخصّ‌ - وهو ما لا يتوقّف على قربةٍ‌ ولا صيغةٍ‌ غالباً. ♻️وتقريب الحصر: أنّ‌ الحكم إمّا أن يشترط فيه القربة أو لا، والأوّل العبادات، والثاني إمّا ذو صيغة أو لا، والثاني السياسات. والأوّل إمّا وحدانيّة أو لا، والأوّل الإيقاعات والثاني العقود. ⭕️قابل توجه است که تالیف این کتاب ناقص مانده است و فقط کتاب الصلاه را در این کتاب نوشته اند. ⭕️تقسیم مباحث فقهی از مباحث قابل توجه است. خصوصا اگر آن را تعبدی و توقیفی ندانیم و بخواهیم به گونه ای تبویب کنیم که مسائل امروزی را هم در بربگیرد. در خاطرم هست که رهبر انقلاب فرموده بودند که باید علاوه بر عبادات و معاملات، باب سیاسیات هم به فقه اضافه شود. ⭕️در این کتاب، کتاب الطهاره به صورت مستقل ذکر نشده است. بلکه در ضمن کتاب الصلاه و به عنوان یکی از مقدمات صلات بیان شده است. ⭕️در این کتاب روایاتی وجود دارد که در کتب اربعه موجود نیست و صاحب وسائل این روایات را از این کتاب نقل کرده است. این خیلی مهم است و دلیلی بر عدم انحصار روایات معتبر به کتب اربعه است. @rooz_fiq
هدایت شده از المرسلات
agar-jahannam-raftan-vajeb-ast-man-behel-kefaye-mojood-ast.mp3
2.23M
🔊| اگر جهنم رفتن واجب است، من به الکفایه موجود است. (گفتاری در جمع بین مصالح مختلف در مسیر رشد انسانی بر اساس سیره برخی بزرگان) 🔰استاد علی فرحانی @almorsalaat
🔰 الحمدُ للّهِ الذي أشهَدَنا مَشهَدَ أوْليائهِ في رَجَب ، و أوجَبَ عَلينا مِن حقِّهِم ما قَد وَجَب ، و صَلَّى اللّهُ عَلى مُحمّدٍ المُنتَجَب ، و عَلى أوْصيائهِ الحُجُب... رزقنا الله زیارته فی هذا الشهر ... @ofoqemobin
☀️طریقه خدا خواهی و خدا جویی 🖊 امام سید روح الله موسوی خمینی (ره) ⭕️ من نيز چندان عقيده به علم فقط ندارم و علمى كه ايمان نياورد حجاب اكبر مى‏دانم، ولى تا ورود در حجاب نباشد خرق آن نشود. علوم بذر مشاهدات است. گو كه ممكن است گاهى بى‏حجاب اصطلاحات و علوم به مقاماتى رسيد، ولى اين از غير طريق عادى و خلاف سنت طبيعى است، و نادر اتفاق مى‏افتد، پس طريقه خدا خواهى و خدا جويى به آن است كه انسان در ابتداى امر وقتش را [صرف‏] مذاكره حق كند، و علم باللّه و اسماء و صفات آن ذات مقدس را از راه معمولى آن در خدمت مشايخ آن علم تحصيل كند، و پس از آن، به معارف را وارد قلب كند كه البته نتيجه از آن حاصل خواهد شد. @ofoqemobin
028-99.12.20.mp3
7.66M
استاد علی فرحانی جلسه28 99/12/20 @majazi_almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
استاد در این جلسه در تکمیل دیدگاه امام (ره) درباره نقش نظرات فقها در استنباط عباراتی از کتاب توضیح دادند.
هدایت شده از البیان
معنویت اهل بیت.mp3
4.04M
🔊 🏴سیره معنوی امام کاظم نیاز امروز ما 🔰 استاد آیت الله فرحانی 🔹امام کاظم(علیه السلام) وقتی دیدند قدرت دنیوی بنی العباس و هارون الرشید شدت گرفته و به اوج خود رسیده است،با سیره و نفوذ معنوی خود دین را حفظ کردند. و دشمن در این کارزار حریف ایشان نشد. 🔷وقتی مأموران عذاب روحی و جسمی ایشان در زندان نیز منقلب می شدند این نشانه عمق نفوذ معنوی ایشان است. 🔹امام طوری نفوذ داشتند که بدنه دستگاه عباسی نیز جذب ایشان شده بود. اولین زندان بان ایشان نوه منصور دوانیقی بوده به هارون گفت من مرید موسی ابن جعفر شده ام یا او را ببر یا من آزادش می کنم. 🔹متأسفانه ما این را کم داریم. در این دوره به چنین نفَس هایی نیاز داریم،که تأثیر بگذارد در خانواده، در شهر، در بازار، حتی عبورش هم تأثیر بگذارد. 🔷 امام کاظم عبور می کرد صدای طرب شنید کنیز از طریق کنیز نفسش بر بُشر آن تأثیر را گذاشت. 🔹با این نفس ها مشکلات ما حل می شود. مشکلات تربیت فرهنگ و ... حل می شود. @albayann
⭕️ بازنشر به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) 🔰رهاورد اختصاصی پیامبر اسلام (ص) از منظر علامه طباطبایی 📕 مطالب این جلسه با محوریت مقاله «محمد (ص)» از علامه طباطبایی صورت بندی شده است. 🔸 موضوعات مطرح شده: - اختصاصات معرفتی اسلام و ارتقاء اندیشه توحیدی به اطلاق توحید - اختصاصات تربیتی اسلام و بررسی مسالک سه گانه اخلاق و تربیت - تفاوت اسلام با سایر ادیان ابراهیمی در تخلق انسان به فضائل و رسیدن به کمال - اسلام و خاتمه به ذاتی، وصفی و فعلی اشیاء و ثمرات آن - سریان نگاه تربیتی اسلام به مساله دنیا و مساله اجتماع - نگاه اختصاصی اسلام به رابطه - نگاه اختصاصی اسلام به در بستر اجتماع - تفاوت با مسیحیت و براهنه و هندوها - سخت تر بودن سلوک اجتماعی در بستر شریعت - ثمرات این نگاه در مساله تمدن سازی - ثمرات این برداشت علامه طباطبایی از حقیقت اسلام برای @ofoqemobin 🔺صوت جلسه👇👇👇
رهاورد اختصاصی پیامبر اسلام از منظر علامه طباطبایی.mp3
15.71M
☀️ رهاورد اختصاصی پیامبر اسلام (ص) از منظر علامه طباطبایی @ofoqemobin
@almorsalat محمد -علامه طباطبایی.pdf
620.1K
متن مقاله محمد (ص) از علامه طباطبایی
به نظر می‌رسد علامه طباطبایی نیز کاملا به معتقد بوده اند و این بحث از مبانی اندیشه ایشان در این فضاست