با همه زیبایی و عظمت این کاروان ، بنظر اگر همه اعضا از جوانان بودند به صورت ویژه « الهام بخش » می شد.
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
[صفحه ۱ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#هدایتالله_بهبودی کلهری متولد ۱۳۳۹ در تبریز و بزرگشدهی تهران است. او در دوران #دفاع_مقدس خبرنگار بود و پیش از آن، در واحد امور خارجهی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اشتغال داشت. بهبودی در سال ۱۳۶۲ خبرنگار روزنامه «تهران تایمز» شد و سه سال بعد (۱۳۶۵) به دفتر روزنامهی جمهوری اسلامی رفت و مسئولیت صفحهی «جبهه و جنگ» را بر عهده گرفت. در پاییز سال ۱۳۶۷، با همراهی #مرتضی_سرهنگی، به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات رفته و دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» را تأسیس کردند. او مدتی نیز سردبیر سرویس فرهنگی روزنامه ایران (سال اول تأسیس) بود. با جدایی بهبودی از دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» پس از پنج سال، او دفتر «ادبیات انقلاب اسلامی» را در سال ۱۳۷۲ در حوزهی هنری تأسیس کرد.
بهبودی همچنین مدیرمسئول و صاحب امتیاز دوهفتهنامه «کمان» بوده و آثار زیادی از جمله «سفر به قلهها»، «خرمشهر کو جهانآرا»، «پا به پای باران»، «سفر بر مدار مهتاب»، «سفر به حلبچه»، «خرمشهر خانهی رو به آفتاب» و «مدال و مرخصی» را در عرصهی ادبیات جنگ نوشته است. در طول این سالها، به جوایز متعددی نیز دست یافته است؛ برندهی دوم جشنواره هشتم مطبوعات در رشته یادداشت، برندهی اول جشنواره نهم مطبوعات در رشتهی سرمقاله، و برندهی جایزه شهید آوینی (دوره اول).
تا اینجای کار، ظاهراً همهچیز خوب است و بهبودی را یکی از شایستگان دریافت عنوان «چهرهی ماندگار هنر انقلاب اسلامی» مینماید. بهخصوص که در اوج فعالیتهای بهبودی در حوزهی هنری، امام خامنهای دربارهی او و مرتضی سرهنگی، جملات تمجیدآمیزی نیز بیان داشتند؛
https://eitaa.com/jorenush/300
🔸اما ماجرا روی دیگری نیز دارد و به همین جا ختم نمیشود.
#هدایتالله_بهبودی در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی در رشتهی #تاریخ از دانشگاه تهران فارغالتحصیل شد و در زمستان ۱۳۸۲ سردبیری فصلنامهی «مطالعات تاریخی» را بر عهده گرفت. او سالیانی بعد، مدیریت «مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی» را نیز عهدهدار شد.
بهبودی در این سالها تمرکز خود را از ادبیات دفاع مقدس، به تاریخ معاصر ایران معطوف داشت و با نگارش مقالات و کتبی در این زمینه، دورانی جدید را در زندگی حرفهای خود گشود.
در این عرصه، آثاری چون «ادبیات در جنگهای ایران و روس»، «ادبیات نوین ایران پیش از نهضت مشروطه»، «شهید صدوقی»، «تبریز در انقلاب»، «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» (در ۲۵ جلد) از او به چاپ رسید. همچنین در دورهی حضور بهبودی در مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی، جلد دوم و سوم «روزشمار تاریخ معاصر ایران» زیر نظر و اِشراف او منتشر شد. (جلد نخست این روزشمار را حسن فراهانی تدوین و سرپرستی کرده بود.)
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
۱. در سال ۱۳۸۱ انتشارات سورهی مهر (وابسته به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات اسلامی) به انتشار اولین جلد از اثری با عنوان «فرهنگ ناموران معاصر ایران» اقدام کرد. در این اثر که زیر نظر بهبودی منتشر شد، مطالب عجیبی به چشم میخورد؛ از به کار بردن تعبیر «اعلی الله مقامه» برای محمدعلی فروغی تا جیرهخوار انگلیس دانستن آخوند خراسانی. (برای اطلاع از نقدهای موجود به این اثر، به کتاب
«کنکاشی در تاريخ نگاري معاصر» مقالهی «تاملی در فرهنگ ناموران ایران» مراجعه کنید.)
در پی عیان شدن این عجایب، انتشار #فرهنگ_ناموران متوقف شد.
۲. در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۱، کتابی با عنوان «شرح اسم؛ زندگینامهی آیتالله سید علی حسینی خامنهای (۱۳۱۸-۱۳۵۷)» توسط مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی و به قلم هدایتالله بهبودی منتشر شد. با حضور آیتالله خامنهای در این نمایشگاه، این کتاب جمعآوری شد. دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای، در اطلاعیه علت این امر را «وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی» «بر اساس بررسیهای کارشناسانهی متعدد» در کتاب مذکور دانست و ناشر را ملزم به رفع اشکالات جهت دریافت مجوز از این مؤسسه نمود.
چندی بعد و در پیرو اطلاعیهی پیشین، «صرفاً اغلاط و نکات تاریخی» را ۲۴۰ نکته برشمرد که به اطلاع ناشر رسیده است و «از ابلاغ نسبت به اصلاح #اغلاط_و_نقایص_محتوایی از قبیل #تحلیلها، #برداشتها و #روش_استنباط از اسناد، خودداری» شده و «نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات، به #جامعهی_علمی_و_تحقیقی کشور واگذار» شده است. و اینچنین، و مشروط به رفع آن ۲۴۰ مورد، مجوز انتشار کتاب از سوی مؤسسهی حفظ و نشر آثار صادر گردید.
@rozaneebefarda
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
[صفحه ۲ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۳. در سال ۱۳۹۷، کتابی دیگر از بهبودی و اینبار دربارهی امام خمینی با عنوان «الف لام خمینی؛ زندگینامهی امام روحالله موسوی خمینی» منتشر شد. این کتاب که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی در همان سال، برگزیدهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد نیز شد، از سوی برخی تاریخنگاران شدیداً مورد انتقاد واقع شد.
حجةالاسلام #سید_حمید_روحانی (مدیر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامهی انقلاب اسلامی) که از شاگردان و یاران امام خمینی بوده و جلد اول کتاب «نهضت امام خمینی» را پیش از پیروزی انقلاب و با عنایت امام تألیف نموده و دربارهی ادامهی این رسالت نیز از سوی امام، توصیهنامهای دریافت داشته است، با نگارش سلسلهیادداشتهایی با عنوان «الف لام خدمت یا خیانت» دست زد و این کتاب را نمونهی بارز تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی دانست. روحانی در این یادداشتها، به ذکر مصادیق متعدد اغلاط تاریخی این کتاب پرداخته است.
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۴. بهبودی در سال ۱۳۹۹، اثر تاریخی دیگری با عنوان «رضانام تا رضا خان؛ زندگینامهی رضا شاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹» به چاپ رساند. این اثر نیز همچون دو اثر پیشین مورد توجه زیادی قرار گرفت، و از سوی انتقاداتی تاریخی را هم متوجه خود ساخت.
از آنچه گفته شد، میتوان به چند نکته اشاره کرد:
اولاً تلاش جناب بهبودی، در عرصهی ادبیات مقاومت و پیشرانی جریان نگارش آثار فاخر در موضوعات دفاع مقدس را نمیتوان و نباید نادیده انگاشت و از تقدیر از آن زحمات، دریغ ورزید. بیتردید آن اقدامات در آن زمانه که رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغهی خود را صَرف هوشیار نمودن نیروهای انقلاب نسبت به #تهاجم_فرهنگی میکردند و میکوشیدند تا جریانی خودی را در مقابله با این تهاجمِ خاموش به وجود آورده و حمایت کنند، خدماتی فراموشناشدنی است. و تمجیدهای صادقانهی امام خامنهای نسبت به این نیروها از جمله آقایان #سرهنگی و #بهبودی و #مخدومی و ... نیز باید در همین چهارچوب دیده و تحلیل شوند و نباید از آنها، سوء استفاده گردد.
ثانیاً ورود جناب بهبودی در عرصهی نگارش تاریخ معاصر، جنبهای دیگر از شخصیت و کوشش او را شکل داده است و نباید در تحلیل و بزرگداشت یا انتقاد از #هدایتالله_بهبودی این دو جنبه را مخلوط نمود و یکی را نادیده گرفت. در مرور کارنامهی جناب بهبودی، آنچه بیشتر شایسته #ماندگاری چهرهی اوست، وجه اول است نه وجه دوم و اخیر. ولی متأسفانه دستاندرکاران، یا توجهی به این تفکیک ندارند، یا این مهم را به مخاطب گوشزد نمیکنند و با اعطای عنوانی مطلق، او را- و به تبع، آثار او را- مطلقاً تأیید و تقدیس میکنند. و این خطا و خطری جدی در عرصهی تاریخنگاری است.
ثالثاً بنده با تتبع ناقصی که داشتهام، هنوز به این نتیجه نرسیدهام که جناب بهبودی یک عنصر نفوذی یا تحریفگری مغرض با رفتاری آگاهانه است. بنا بر این، آنچه فعلاً محل توجه من است، اثر مخربی است که این رفتارهای غلط بر تصویر تاریخی ما و نسل آینده بر جای میگذارد.
رابعاً #پیشنهاد بنده برای #جبران_این_خطای_بزرگ، برگزاری #نشستهایی_تفصیلی_در_نقد و بررسی کتب یادشده #توسط_نهادهای_اعطاکنندهی_جایزه و با حضور #منتقدین مختلف است.
این همه البته باید دارای چنان بازتاب رسانهای باشد که این تقدیر داشته است تا اثر مخرب آن را خنثی کند.
@rozaneebefarda
شباهتهای عجیب تحلیل #ظریف از قرارداد ننگین ترکمنچای با تحلیل #هدایتالله_بهبودی از قرارداد ننگین ۱۹۱۹ و کودتای سیاه ۱۲۹۹.
🔸بهبودی:
بر سر دوراهی پذیرش #وثوقالدوله و ادامه نیمبند نظام مشروطه و پذیرش #دیکتاتوری_رضاخان با مرگ مشروطه، کدام راه باید انتخاب میشد؟ کدام راه بهتر بود؟ کدام به منافع ملی ما نزدیکتر بود؟ حتماً میگویید هیچکدام! آیا راه سومی پیش پای پدرانمان بود؟ کدام راه؟
میتوان #راههای_آرمانی پیشنهاد داد اما با #درک_حقیقی_شرایط آن زمان بعید است بتوان راه عملی پیشنهاد کرد. به نظر من راه سومی وجود نداشت!
▫️عصر اندیشه، شماره ۲۹؛ شهریور ۱۴۰۱، ص ۱۴۰ و ۱۴۱.
🔸حاشیه روزنه
سونامی #تحریف_تاریخ را جدی بگیریم!
امروز تلاشهایی مشاهده می شود برای آنکه خط #تسلیم_طلبی و #سازش_با_دشمن با ابزار تحلیلهای تاریخی تحریفآمیز بازنمایی گردد.
دوگانهسازی بین #آرمانها و #واقعیتها و دست بسته نشان دادن کشور در مقابل مشکلات میدانی و نهایتا تجویز #نسخه_سازش_و_تسلیم در مقابل #قدرتهای_استعماری؛ ظریف از قرارداد ننگین ترکمنچای و سازش در مقابل استعمار روس حمایت میکند و بهبودی قرارداد ننگین ۱۹۱۹ و تسلیم در مقابل قدرت استعمارگر انگلیس را تنها راه چاره معرفی میکند!
هشیار باشیم!
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سلسله نشست های گفتگو و تفکر
#از_سرگذشت_تا_سرنوشت
_رویداد سوم
نظری به کتاب " الف لام خمینی در خدمت یا خیانت؟! "
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰
رشت،گاز،خیابان نامجو، بن بست دانشگاه، سالن اجتماعات حضرت آیت الله سید محمود ضیابری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان
@nlai_guilan
به نظرم مهمتر و مغتنم تر از این اطلاعات ، اینهاست که این پرسش ها در ذهن مان شکل بگیرد :
آلیاژهای بکار گرفته شده در بخش های مختلف این ابرسازه ، با چه سطحی از فناوری و چگونه تهیه شده است ؟
سوخت این موشک چقدر میتواند عجیب و جالب باشد ؟
لانچر این موشک ، چگونه ساخته شده است ؟
نحوه هدایت این موشک با ترکیبی از دانش های فیزیک ، ریاضی ، سایبر ، مخابرات ، هوش مصنوعی ، مکانیک و... در لبه فناوری قرار میگیرد ؟
کلاهک انفجاری این موشک با چه دقت فناوری ساخته شده است ؟
...
همه این سوال ها و بسیاری دیگر ، تنها یک پاسخ دارد ؛ دانشمند جوان مومن ایرانی در چه سطحی از ساخت صنعتی و دانش گروهی قرار گرفته است .
آیا می توان این توانمندی را به سایر صنایع سرایت داد ؟
@okhan_hb
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب
حسین شریعتمداری
[صفحه ۱ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که این لایحه برخلاف عنوانی که دارد برای مقابله با پدیده خانوادهبرانداز بیحجابی از کارآمدی لازم برخوردار نیست.
بیشترین تاکید ما در این زمینه بر ماده اول و دوم لایحه بود. ماده دوم خوشبختانه در نسخه نهایی اصلاح شده ولی ماده اول که جانمایه لایحه است، در متن نهایی نیز بدون تغییر مانده است. و اما، در بخشی از یادداشت مورد اشاره آورده بودیم:
«... بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند».
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب (که در نسخه نهایی نیز تغییری نیافته است) توجه کنید. در آن آمده است که «ماده ۱، الف- مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب میشوند مکلفند نسبت به اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب مینمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده میشود از طرق فوقالذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوهبر اعمال جریمهای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».
به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! و رابعاً؛ مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر منع شدهاند! مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!...».
۳- یک بار دیگر به متن ماده یک باز میگردیم. مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی میگیرد! چگونه!؟ از چهره شناسایی میشود؟ یا از او میخواهند خود را معرفی کند!؟ چگونه میتوان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی!؟ در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است!؟ و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت میکند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی میشود.
@rozaneebefarda
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب
حسین شریعتمداری
[صفحه ۲ از ۲]
مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست!؟ لایحه در این باره توضیح روشنی ندارد.
۴-حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامکهای پلیس توجه نکردهاند نگاهی بیندازیم:
جریمه کشف حجابکنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکردهاند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان! توضیح آن که حداکثر جزای نقدی درجه هشت مبلغ یک میلیون تومان است.
جریمه کشف حجابکنندگانی که برای بار دوم به پیامک توجه نکردهاند؛ معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت است. یعنی مبلغی معادل ۳۳۳هزار تومان!
جریمه کشف حجابکننده در مرحله سوم علاوهبر جریمه نقدی معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت یعنی ۵۰۰هزار تومان، شخص کشفحجابکننده به مرجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.
مرجع قضایی با کسی که به چند پیامک بیتوجه بوده، چه خواهد کرد؟ در لایحه قبلی فقط آمده بود که به مرجع قضایی معرفی میشود ولی در متن لایحه جدید آمده است که «مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد»! یعنی بازهم فقط جریمه نقدی! و اما، حداکثر جزای نقدی درجه هفت چقدر است؟ مبلغ ۲میلیون تومان!
در این زمینه پرسشی از تهیهکنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور میکنند این جرایم نقدی میتواند مانع کشف حجاب باشد!؟ آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام میدهند!؟ و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده میکند، کمترین زحمتی دارد!؟ یکی از بازداشتشدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بیحجاب در خیابانها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت میکرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر او که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت!؟
همین جا گفتنی است که روز جمعه گذشته پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سلبریتیهای این کشور ملزم به رعایت قوانین مربوط به فضای مجازی شدهاند. کسانی که از این قانون سرپیچی میکنند به ۲سال حبس و پرداخت ۳۰۰هزار یورو محکوم میشوند. آیا این برخورد برای دستگاه محترم قضایی و دولت محترم که مشترکاً لایحه عفاف را تهیه کردهاند، پیامی ندارد!؟
۵-یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمیدهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کردهاند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری میشود یا نه!؟ متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجابکنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد اشاره میتوانند به بیحجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبهرو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! یعنی پول بده و بیحجاب باش! اگر اینگونه نیست و از ادامه بیحجابی آنها جلوگیری میشود، چرا لایحه عفاف و حجاب در این خصوص ساکت است و ادامه بیحجابی آنان را منع نکرده است!؟
۶-در تعهد و دلسوزی تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب (چه در دستگاه محترم قضایی و چه در دولت محترم) تردیدی نیست ولی به نظر میرسد که اهمیت موضوع از نگاه آنها پنهان مانده و فراموش کردهاند که اولاً بیحجابی به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است و سادهانگاری درباره آن، فروپاشی نهاد خانواده و ریزش سنگر عفاف را به دنبال داشته و سلامت و پاکدامنی جامعه را تهدید میکند و ثانیاً؛ به قول شهید بزرگوارمان حاج قاسم عزیز، کوچه دادن به دشمن در جنگ ترکیبی گستردهای است که علیه اسلام و انقلاب و مردم این مرز و بوم به راه انداخته و دنبال میکند.
۷-گفتنی است که نمیتوان و نباید هر انتقادی -مخصوصاً، اگر مستند و دلسوزانه باشد- را به حساب مخالفت با این یا آن قوه محترم نظام نوشت. به گفته جناب آقای اژهای، ریاست محترم و متعهد قوه قضائیه در نشست ۸ خرداد شورای عالی قوه قضائیه: «امروز بسیاری از مردم متدیّن و شهیدداده برای انقلاب و نظام، بهحق نسبت به برخی از ناهنجاریهای اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، دغدغه و توقع دارند؛ این قبیل موارد از خیرخواهی مردم متدیّن ما نشأت میگیرد؛ ما به شدت از این موضوع استقبال میکنیم».
۸-و بالاخره انتظار آن است که مسئولان محترم در مقابل پرسشها و انتقادات جدی و مستندی که درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح است پاسخگو باشند و اگر این انتقادات را وارد میدانند در اصلاح لایحه درنگ نکنند که «خیلی زود، دیر میشود»!
@rozaneebefarda
🔶دیگ همسایه زائید ...
نشریه «جنگل » ارگان نهضت جنگل در شماره ۲۴ خود که در تاریخ ۲۳ ربیع الثانی ۱۳۳۶ قمری (۱۹۱۸ م ، ۱۲۹۶ ش) منتشر شد ، در واکنش به تشکیل کشوری به نام #آذربایجان توسط شوروی اینگونه واکنش نشان می دهد :
« اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین گفتار چنین روایت کردند که روزی یگانه ادیب حریت پرور دیپلوماسی ، مرحوم ملانصرالدین علیه الرحمه، یک عدد دیگ از همسایه خود قرض نمود و پس از این رفع احتیاج ، دیگ کوچکی میان آن گذاشته، به صاحبش رد کرد. صاحب آن پرسید دیگ کوچک چیست؟ در جواب گفت که دیشب دیگ شما را درد محاض گرفته و این دیگ کوچک را زائید! همسایه بیچاره بیخبر از این مسئله ، خوشنود و پس از چند روز ، مرحوم ادیب پلتیکی فاضل ، همان دیگ را مجددا از همسایه قرض گرفت ، ولی این دفعه رد نکرد و در جواب مطالبه صاحب آن گفت که دیگ شما مرحوم شد ! صاحب دیگ با تغییر و تندی تمام اعتراض کرد که چطور دیگ خواهد مرد ؟! جواب شنید آن طوری که بچه آورد ، همان طور هم مرد ! ذی روح وقتی که توالد و تناسل کرد ، مسلما روزی مرگ به او دست به گریبان خواهد شد...از این صغرا و کبرای منطقی نتیجه میگیریم : آذربایجان، یک عضو مهم ایران، یک ایالت تاریخی ، منشأ انقلاب ، پیشقدم فداکاری ، جزء لاینفک مملکت، مولد زرتشت پارسی ، معبد پارسیان سابقه، یکی از قدیم ترین ولایت اصلی ایران قدیم ، امروز بچه ای به وجود آورد، آری بچه ! ...»
این مقاله بسیار جالب و مفصل را بخوانید.
پ ن : مقایسه کنید با کلام عده ای نادان و لابد نااهل که تهمت تجزیه طلبی به این نهضت زدند.
حسین بهمنش ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
@okhan_hb
✔️ طومار عفت
امروز به یکی از مسئولین فرهنگی عرض میکردم ، از آنجایی که تاریخ سترگ حمایت مردم گیلان و رشت از دیانت و ایمان را عمدتا نمیدانیم و به جامعه کنونی منتقل نساخته ایم ، تصویر پهلوی ساخته #بی_غیرتی متاسفانه متصور شده است .
🔶احتمالا نمیدانیم که : کتاب « وسیله العفائف » یا «طومار عفت » که توسط آیت الله شیخ یوسف جیلانی در سال ۱۳۰۶ ش در راستای روشنگری علمی در برابر تهاجم به عفت و حجاب توسط جریان های شبه روشنفکری و استبداد رضاخانی با بهره گیری از فقه ، ادبیات و به روز ترین یافته های علمی به نگارش در آورد .
این کتاب را احتمالا بتوان اولین و مهمترین کتاب نوین در حمایت از سبک زندگی ایمانی و دینی و به خصوص عفاف و حجاب یافت که تا دهه ها مورد توجه علما ، فرهیختگان ، نویسندگان و مردم قرار گرفت .
✔️آیت الله شیخ یوسف جیلانی به علت نگارش این کتاب به شدت مورد آزار و شکنجه حکومت رضاخانی قرار گرفت تا جایی که ریش او را تراشیدند و تبعیدش کردند...
✔️بخشی از قصیده مرحوم کاظم لاکانی که در کتاب طومار عفت آمده است را میخوانیم :
«ای پری روی بنه چادر عفت بر سرت
وی سیه موی مران پرده عصمت زبرت
همچو گل باز مکن غنچه ات ای مایه ی ناز
که خزان آید و ریزد همه برگ و پرت
علم جو علم که از قید جهالت برهی
نه که آن علم دهد راه به هر شور و شرت »
پ ن : گاهی به دوستان عرض میکنم تصور نکنید این تهاجم ها و دشمنی ها فقط متعلق به دوره ما است . گذشتگان مجاهدت زیاد کرده اند باید از تجربه هایشان بیاموزیم .
اوخان | حسین بهمنش
۲۸ خرداد ۱۴۰۲
@okhan_hb
این تصویری از دیدار هم اکنون تیم های ملی کرواسی و اسپانیا در جام ملت های اروپا است
چه چیزی در این نما ، توجه شما را جلب میکند ؟
برای من ، تبلیغ کنار زمین با حروف چینی است .
شاید تعداد بسیار معدودی از بینندگان غیر چینی ، قادر به خواندن این تبلیغ باشند .
پس به نظر شما چرا سفارش دهنده به استفاده از حروف چینی در یک بازی میان دو کشور اروپایی تاکید داشته است ؟
ای کاش کارشناسان فوتبالی پس از بازی بجز مسائل متفرقه و فانتزی به تحلیل این جزئیات مهم هم میپرداختند ...
اوخان | حسین بهمنش
@okhan_hb
به نام خداوند متعال
پیشاپیش معذرت می خواهم اگر قلبتان درد گرفت...
تصاویر را خوب نگاه کنید...
گریه کردم
تپش قلب گرفتم
تنم لرزید
اما نه فقط به خاطر یکی از پسرهای دوقلو که نقش زمین شد
نه فقط به خاطر بی خبری خانم چادری از ضربه پشت سرش
نه فقط به خاطر دست و پا زدن محمد(پسر بزرگ خانواده که کنار مادرش ایستاده بود) که حتی به یکی از مردان رو انداخت برای کمک ولی او گفت حق مادرت است...
نه فقط به خاطر کنار رفتن حجاب بانوی چادری
نه فقط به خاطر اینکه زن هتاک کیف مدارک بانوی محجبه را برداشته و پرت کرده ...
اینها جای خود....
این اتفاق در ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ در میدان نیروی دریایی رشت، جنب مجتمع نان کاسپین و نزدیک دادگاه رخ داده...
بر اساس شنیده ها گویا این خانم که اینقدر خشن و عصبانی به بانوی محجبه حمله میکند، سوار خودرو بوده و پیامک کشف حجاب برایش می آید.
و او دور و برش را نگاه میکند برای پیدا کردن فردی که گزارش کشف حجاب را فرستاده
چشمش به بانوی محجبه می افتد و به گمان خودش می خواهد از او انتقام بگیرد که باقی ماجرا را شما می بینید
اصل ناراحتی من از افزایش چنین اتفاقاتی در شهر رشت است
پس از همسر محمد و سیدرضا و مجید و ....
از اینکه هنجارشکن ها به راحتی خلاف قانون و شرع مرتکب میشوند و طلبکار هم هستند...
از اینکه ممکن است این اتفاق برای هر بانوی محجبه ای رخ دهد
تا کی و کجا باید پیش برویم؟
قرار است چه فاجعه ای رخ دهد تا برخی به خود بیایند و برای جمع شدن این بساط اقدام کنند؟
حضرات و آقایان!
این گرداب وقاحت همه را خواهد بلعید....
نگرانم....
نگران خواهرم خواهرت خواهرامون.....
پس قرار ما:
پنجشنبه، اول تیرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ عصر، صحن گلزار شهدای رشت
#حجاب #کشف_حجاب #رشت #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#گیلان #غیرت #عفاف #مطالبه #مطالبه_گری #شهدا #پیاده_راه_فرهنگی #گلزار_شهدا #هتک_حرمت
#لایحه_عفاف_و_حجاب
« با صدای رسا که صفحه ی ایران را پرکند میگویم :
ای پدران ! ای مادران ! دخترهاتان را در حال کوچکی پاکدامنی و عفت بیاموزید و آنها را سربرهنه و با بداخلاقی و فرم شهوت خیز به مدرسه ای که نمیدانید موسس آن کیست ، نفرستید و به مدرسه هم که فرستادید تا معلمات را اختیار ننموده و حقایق آنها را نسنجیده و دیانت آنها را احراز نکرده اید، اطفالتان را به دست ایشان مسپارید... »
کتاب « طومار عفت » ، ص ۱۹۳
تالیف شیخ یوسف نجفی گیلانی ، ۱۳۰۶ شمسی
اوخان | حسین بهمنش
@okhan_hb
🔶دوراندیشانه تصمیم بگیریم و مصمم عمل کنیم ...
۱. از فروکاست و تقلیل مسئله بی حجابی و بی عفتی به منطقه « پیاده راه شهرداری » بپرهیزیم .
۲. برای یکبار هم که شده برای موضوع حجاب « سرمایه گذاری » واقعی و درست کنیم .
۳. برای « پیاده راه فرهنگی شهرداری » هیئت امناء و بالتبع #مدیر با اختیارات درست و بودجه معین، مشخص کنیم .
۴. مدیر پیاده راه ماموریت داشته باشد در یک زمان معین و سریع ، پروژه « مطالعه و ارزیابی ابعاد جامعه شناختی و جمعیت شناختی محدوده پیاده راه » را به انجام رساند .
۵. در پروژه مطالعاتی تمامی متغیرها ، عوامل موثر و داده ها اعم از : میزان جمعیت حاضر در ساعات مختلف ، گروه های جمعیتی ، سرگروه ها ، کاسبین دائمی و موقت ، نقاط کانونی ، افراد موثر ، مکان های و رفتارهای معنا دار ، مکان های آلوده ، مکان ها و آدم داری ظرفیت و... بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد .
۶ برای یافته های مطالعه ، تصمیم گیری صورت پذیرد ، برای مثال چندین سینمای مخروبه در این محدوده وجود دارد که در صورت خرید یکی از آنها به عنوان مجتمع فرهنگی حجاب سرمایه گذاری نمود .
۷. برای داده پردازی روزانه و تصمیم گیری ها می توان از « هوش مصنوعی » بهره برد . در همین راستا تمام مشخصه های محیطی مثل دست فروشان و دوره گردها و عوامل مخل باید شناسنامه دار شوند .
۸. نیروی انسانی سلامت محیطی با لباس مشخص و وظایف مشخص و آموزش مشخص ، برای این محدوده بکارگیری شوند .
۹. به گروه ها و نیروهای مردمی و ایمانی برای اجرای برنامه های دارای برنامه و طرح ، نقش مشخص و حقیقی داده شود .
۱۰ . تمام ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، حقوقی و انتظامی مسئله بی حجابی ، در کنار هم دیده و تحلیل شود .
اوخان | حسین بهمنش
۳ تیر ۱۴۰۲
@okhan_hb
✔️یک خبر مسرت بخش برای گیلانیان علاقمندان به کتاب بخصوص سند پژوهان ؛
به امید خدا به زودی مجموعه ۵ جلدی « روز شمار انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک - استان گیلان » با انتشار اسناد جدید منتشر خواهد شد .
امیدوارم وعده مرکز بررسی اسناد تاریخی هرچه زودتر محقق شود .
اوخان | حسین بهمنش
۶ تیر ۱۴۰۲
@okhan_hb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خدا شاهده خستگی یک سال کار مجازی و حقیقی آدم در میره با دیدن این کلیپ ؛ پُر امیدترین کلیپ
#ایمان #امید
#آرامش #اقتدار
🌺🌸🌺🌸🌺🌸ا
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
بیانحقایق تاریخی کهکمتر شنیدید....
🔻لیستی از مهم ترین مطالب کانال
🔹فردوسی شیعه است کلیک
🔹کوروش ذوالقرنین نیست ۱ کلیک
🔹کوروش ذوالقرنین نیست ۲ کلیک
🔹انواع ازدواج در ایران باستان کلیک
🔹آرتمیس کلیک و کلیک
🔹یوتاب کلیک
🔹ماندانا کلیک
🔹تعدد زوجات و حرمسراها کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹مهريه در متون زرتشتی کلیک
🔹برده داری و کنیز در ایران باستان
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹کشتار وحشتناک داریوش و انوشیروان ظالم
کلیک و کلیک و کلیک
🔹 کوروش و هخامنشیان وخواجه کردن جوانان کلیک و کلیک
🔹ازدواج محارم و خویدوده
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹ترجمه صحیح منشور
🔹تمدن اسلامی و تاثیر آن بر جوامع مختلف خصوصا پیشرفت ایران بعد از اسلام
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹بابک خرمدین کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹لیست دانشمندان مدعی در ایران باستان
کلیک و کلیک وکلیک وکلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹غسل برشنوم
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹بهاییت کلیک و کلیک و کلیک
🔹نقد پهلوی
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹کوروش،کشتار وغارت
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹حقوق بشر منشور کوروش!؟
کلیک کلیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مجموعه استوری عید غدیر خم (1)