🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از جبهه مقاومت (منطقه جغرافیائی ظهور)، شش گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- اللقاح والمشروع البديل،٢. القوانين الفقهية للبناء، ٣. نظرية التعرّف في كيفية القضاء على الفقر والحرمان، ٤. نظرية التعليم والتربية المستقبلية،٥. دور المساجد في الأحياء السكنية، ۶.النقد الائتماني و المشروع البديل من المنظور الاسلامي منتشر کرده ایم.
#النموذج_الإسلامي_للتقدم
#النظريات_الفقهية
#فقه_المستقبل
@olgou4
⚡️جلسه دوم فقه البیان
احتراما به اطلاع می رساند: جلسه دوم فقه البیان امشب بعد از فریضه عشاء برگزار می گردد.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/3749
#فقه_نظام
#فقه_البیان
@olgou4
فقه البیان - جلسه دوم ۹ دی ۱۴۰۰.m4a
30.62M
🔉صوت جلسه دوم فقه البیان با موضوع تبیین ساختار مباحث دوره دوم فقه البیان - پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
#نظام_سازی_فقهی
#فقه_البیان
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️متن نامه جدید دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به وزیر بهداشت درباره مدیریت مؤثر و بازگشت ناپذیر بیماری ساده کرونا.....
❓پژوهشگران حوزه علمیه قم به تعریف جدیدی از واکسن دست یافته اند....
🗞متن کامل نامه:
https://nro-di.blog.ir/1400/10/06-2
#تعریف_جدید_واکسن
#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، هفت گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- سلامت، ۲- هوش مصنوعی، ۳- پول، ۴- چگونگی تسخیر اشیاء، ۵- مدیریت روستا و ۶- سیاست خارجی منتشر کرده ایم. گزارش های ۷ گانه را در ادامه دریافت کنید:
۱- گزارش پروتکل های فقهی مدیریت کرونا
(۵۳ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3391
۲-گزارش تعریف جدید واکسن
(۵۷صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3646
۳-گزارش جدول فقهی تسخیر
(۹۸صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3747
۴-گزارش الگوی جدید مدیریت روستا
(۱۰۷ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3731
۵-گزارش هوش مصنوعی و طرح جایگزین
(۵۳صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3650
۶- گزارش پول اعتباری و طرح جایگزین
(۶۰صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3258
۷-گزارش سیاست خارجی قبل از ظهور
(۷۷صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3639
#نظام_سازی_فقهی
#حوزه_علمیه_آینده
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، هفت گزارش راهبردی در موضوع
سلام
همت کنید و این گزارش های موضوعي را به دست مسئولین و نخبگان -متناسب با حوزه کاری- برسانید. تنها راه مواجهه با مفاهیم معیوب توسعه غربی گسترش تصمیم سازی فقهی است. (همه همت کنید...)
پ ن : در حال برنامه ریزی برای انتشار حداقل ۱۰۰ گزارش در سال برای مواجهه با هجوم مفاهیم اسناد بین المللی توسعه پایدار به آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم!
#کارشناسی_فقهی
#تصمیم_سازی_فقهی
#نظریات_بخشی_الگو
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️حکمت دعوت به درایه در حدیث؛ کشف عقلانیت حدیث است!
👌حکمت اینکه اهل بیت علیهم السلام دعوت به درایه در حدیث کرده اند؛ کشف ابعاد عقلانیت حدیث است. به عبارت دیگر اگر قواعد درایه در حدیث را ارتقاء دهیم؛ عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه، مردم را از سایر دستگاه های محاسباتی بی نیاز می کند.
👌درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ۳- بیان مبتنی بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان در فضای نظام مقایسه، ۶- بیان مبتنی بر منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کَمّ پی گیری می کنیم و گزاره های معرفتی و عقلی متناسب با فطرت را کشف می نمائیم.
👌معتقدیم که عقلانیت ناشی از درایه در حدیث، کاربردی تر از منطق سیستمی و گویاتر از سایر دستگاه های عقلائی موجود است.
حجت الاسلام علی کشوری- درایه در حدیث؛ چرا و چگونه؟ - سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹- حوزه علمیه قم
#روش_درایه
#الگوریتم_اجتهاد
#فقه_البیان
@olgou4
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
#پلان_تفکر
🔴 وقتی پیشفرض #فقاهت، معذر و منجز بودن تعریف میشود، فقیه هیچ موقع به حوزه توصیفات ورود پیدا نمیکند و میگوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد
🔺 به نظر بنده جریانهای ملای فقاهتی در حوزههای علمیه هیچ موقع به حوزه توصیفات وارد نمیشوند، چون حوزه توصیفات از صنف کشف معذر و منجز نیستند اما در #تمدنسازی بسیار تاثیر دارند و اکنون ما باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیفها را هم در فرآیند استنباط قرار داد؟
🔻 چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش #حوزه_علمیه قم رسیده است؟ آیا حوزه علمیه قم نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟
🔺 در حال حاضر عمده طلبهها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصههایی که برخی اساتید نوشتهاند و اساسا به دنبال کسب نمره و ارتقا به پایه دیگر هستند. این ضعف چرا به وجود آمده است؟ به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از مدل آموزش دانشگاه تاثیر پذیرفته است.
🎙 گفتگوی #صدای_حوزه با حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی
🌐 v-o-h.ir/latest-news/31624/
🆔 @sedayehowzeh
⚡️یادبود: دیدار و گفتگو با مرحوم آیت الله مصباح یزدی پیرامون ابر مسئله الگوی پیشرفت اسلامی/ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️مفاهیم اصلی حوزه پیشگیری و درمان - از منظر طب اسلامی- دو مفهوم تنظیم روابط انسانی و قلب هستند.....
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#طب_اسلامی
#مفاهیم_بنیادین
@olgou4
⚡️برنامه ریزی باید مبتنی بر تحریک فکر افراد باشد!
👌چون رشتههای علمی در دنیای امروز تخصصی هستند، در واقع یک معادلات خاصی استنباط میشود و به اسم تخصص به آییننامههای اجرایی جامعه تبدیل میشود، یعنی در واقع معادلات علمی دوباره حکم قانون پیدا میکند. اگر ما گفتیم تغییر در نظامات اجتماعی از تغییرِ در اکسیومها و معادلات علمی شروع میشود، سؤال بنده این است که آیا به تحریک وعاء فکر در جامعه منتهی خواهد شد یا نه؟ به نظر بنده نمیشود.
👌چون ما در هر بخشی با یک طایفه متخصص روبرو هستیم. ممکن است شما بگویید اگر در بخش خاصی ده متخصص نظر بدهند، تصمیمات کارشناسیتر و دقیقتر گرفته خواهد شد، ولی سؤال ما در بهینهکردن روابط انسانی این نبود که تصمیم شما دقیقتر هست یا نیست. سؤال ما این است که در فرآیند نظم اجتماعی و در فرآیندی که شما برای اداره جامعه تعریف میکنید تحریک وعاء فکر [عمومی] اتفاق میافتد یا نمیافتد؟
حجت الاسلام علی کشوری -بخشی از جلسه ۲۲ تبیین مدل برنامه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی (الگوی فقهی شناسائی و رفع عدم توازن ها)- دانشگاه صنعتی شریف
#نظام_سازی_فقهی
#تحریک_وعاء_فکر_فرد
#دانشگاه_صنعتی_شریف
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️مفاهیم اصلی حوزه پیشگیری و درمان - از منظر طب اسلامی- دو مفهوم تنظیم روابط انسانی و قلب هستند.....
⚡️نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری چه می گوید؟
👌نگاه ما به روایات و آیات حوزه سلامت، نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است و در ابتدای امر برای تبویب و درایه در آیات و روایاتِ این حوزه، قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح می کنیم. یکی از مهمترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره برده ایم؛ قاعده اصولی "بیان در فضای نظام مقایسه" است.
👌مطابق قاعده "بیان در فضای نظام مقایسه" در ابتدای امر، برای حفظ موازنه با طب سلول پایه و سازمان Who ، ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کرده ایم. به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه ۱- سیاست گذاری و مدیریت، ۲- پیشگیری و درمان و ۳- مبانی نظری، آیات و روایت را تبویب کنیم؛ قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء می یابد.
👌بخش اول "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به تبویب و درایه در آیات و روایات حوزه سیاست گذاری و مدیریت بخش سلامت اختصاص دارد. تبیین مفهوم "نسخه موازنه" و "نسخه مشاوره"، تبیین "کراهت ارتزاق از پزشکی" و بحث از حمام، از مصادیقِ مباحث این بخش است. حمام به شرحی که خواهد آمد؛ جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاست گذاری سلامت در محله ها محسوب می شود.
👌بخش دوم "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد. احیای نقش قلب و نقش تنظیم روابط انسانی در تحلیل های مرتبط با سلامت، در کنار تبیین نقش طبایع اربعه و تغذیه، از مباحث مهم این بخش محسوب می شود.
👌بخش سوم "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به شرح مبانی نظری حوزه سلامت، اختصاص دارد. تبیین "روش تحقیق فقهی در حوزه سلامت"، تبیین خاصیت های اشیاء در حوزه سلامت، بخش مهمی از بحث های بخش مبانی نظری را تشکیل می دهد.
👌معتقد هستیم، ساختار "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری"، قدرت موازنه با مفاهیم و سیاست های سازمان بهداشت جهانی را دارد و به تدریج معماری "نظام سلامت آینده" را تبیین می کند.
حجت الاسلام علی کشوری - سومین نشست تخصصی نقد مبانی نظری پزشکی- شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه مشکات قم
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/10/13
#نظام_سازی_فقهی
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4