eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
117 ویدیو
217 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈صوت نشست تخصصی تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت - ۹ مهر ۱۴۰۱ - مدرسه علمیه ملا صادق قمی - قم ❓معرفی عوامل ساخت موضوعات جدید ❓بیان سه مرحله برای شناخت موضوعات جدید ❓بیان خطرات هوش مصنوعی برای حوزه علمیه @olgou4
⚡️الگوی فقهی حمل و نقل چه می گوید؟! / سیال بودن جمعیت، تَعَرُّف را از بین می برد! ❓بررسی معایب الگوی مدرن حمل و نقل ❓بیان راه حل هایی برای کاهش ترافیک ❓مقایسه مفهوم دورنوردی در فیزیک(Teleportation) و طی الارض 🗞متن کامل اطلاعیه مدرسه هدایت @olgou4
⚡️در فقه نفی سبیل، ساختار نفوذ دشمن به جامعه اسلامی را شرح می دهیم. در شرایط فعلی از برخی نفوذهای دشمن غافل هستیم! ❓تبیین استظهاری ساختار نفوذ دشمن در جامعه اسلامی + معرفی الگوی غیر متمرکز پدافند غیر عامل @olgou4
⚡️ فقه نفی سبیل -در یک تعریف ساده- به تبیین معادلات محافظت کننده از سایر زیرساخت های هدایت می پردازد. نفی سبیل یعنی: چگونگی حفاظت از زیرساخت امامت، چگونگی حفاظت از زیرساخت مکاسب، چگونگی حفاظت از زیرساخت عبرت و.... ❓فقه نفی سبیل در حکم سِپَر و ضربه گیر برای سایر ابواب فقهی است! @olgou4
⚡️با شورای عالی مسکن اختلاف نظر داریم! 👌در بحث ساخت شهرهای جدید و باز آفرینی شهری و در اجرای طرح مهم نهضت ملی مسکن در دو موضوع ۱- تراکم ناخالص مسکونی و ۲- اصول ساخت خانه های ویلائی(دار واسعه) با کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اختلاف نظر جدی داریم. 👌توضیح بیشتر اینکه: تحقق یک محله مترقی شهری حداقل دارای ۱۰۰ شاخصه است؛ که زیر بنای تحقق همه این شاخصه ها، افزایش حریم خصوصی خانواده‌ها است. در یک جمله: ضریب تراکم برای محله های شهری را باید متناسب اصل تنظیم روابط انسانی باز تعریف کرد. 👌تراکم ناخالص جمعیتی در برخی مناطق شهر تهران ۱۳۵ نفر در هکتار است؛ که طبق مصوبه چهارمین جلسه شورای عالی مسکن (۹ مرداد ۱۴۰۱) به ۶۰ نفر در هکتار کاهش یافته است. برای تحقق ماهیت مترقی محلات شهری نیازمند کاهش بیشتر تراکم ناخالص جمعیتی هستیم! حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین فهرست جدید مقررات فقهی ساختمان - جمعه انتظار - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - قم @olgou4
⚡️جلسه پژوهشی برای تولید دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد! 👌احتراماً به اطلاع طلاب مدرسه هدایت و پژوهشگران محترم می رساند: اولین جلسه پژوهشی برای تولید روایت "عبرتکده پاسارگاد" (توليد دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد) روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می شود. 👌روایت جدید از "عبرتکده پاسارگاد" بر اساس چارچوب های اجمالی و تفصیلی الگوی فقهی روایت انجام خواهد شد. اطلاعات تاریخی "عبرتکده پاسارگاد" بعد از راستی آزمایی در سه بخش: ۱- بررسی روابط انسانی، ۲- بررسی استفاده از اشیاء و ۳- بررسی میزان اعتقاد و معرفت نسبت به حضرت رب العالمین تبویب و روایت خواهد شد. 👌در "عبرتکده پاسارگاد"، آثاری مانند: ۱- آرامگاه ادعایی کوروش، ۲- کاخ اختصاصی، ۳- کاخ دروازه سنگ، ۴- نگاره انسان بالدار، ۵- کاخ بارعام، ۶- برج سنگی، ۷- تل تخت، ۸- محوطه مقدس، ۹- کاروانسرای مظفری و ۱۰- مسجد اتابکی وجود دارد! 👌تعریف، تصویر و تصمیم الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی را در کتابچه زیر مطالعه بفرمائید. (مبانی نظری روایت میراث فرهنگی) https://eitaa.com/olgou4/4522 معاونت پژوهشی مدرسه هدایت- شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ @olgou4
⚡️پرسش های پایه در فرآیند موضوع شناسی 👌ابزار اصلی ارتقای مسئله موضوع شناسی در حوزه های علمیه (با تأکید بر ارتقای موضوع شناسی در مسائل مستحدثه) طرح پرسش های دقیق در راستای شناسایی موضوع است. برخی از این پرسش های غیر قابل حذف از فرآیند موضوع شناسی به شرح زیر است: 👌پرسش اول: چرا نباید به موضوع شناسی کارشناسان اعتماد کرد؟ (دلیل اول عدم حجیت عرف کارشناسی: اقوال کارشناسی در معرفی یک موضوع واحد نیست و اتکاء به قول مشهور و اشهر -به دلیل ساختگی بودن شهرت توسط رسانه ها- حجیت ندارد. به عبارت دیگر: شهرت موضوعات کارشناسی ناشی از تبانی ذی نفعان و رسانه ها است و یک شهرت طبیعی محسوب نمی شود. دلیل دوم عدم حجیت عرف کارشناسی: گزارش های کارشناسی درباره موضوعات مستحدثه به بررسی اثر موضوع بر روابط انسانی صحیح نمی پردازد و گزارش بخشی محسوب می شود!) 👌پرسش دوم: معیارهای تشخیص موضوع شناسی ضعیف از موضوع شناسی قوی چیست؟ (معیار اول تشخیص: عدم توجه کامل به دلیل پیدایش عینی یک موضوع؛ نشانه ضعیف بودن موضوع شناسی فقیه است. معیار دوم تشخیص: ارائه گزارش بخشی از موضوع و سکوت درباره ابعاد دیگر یک موضوع؛ نشانه دیگر ضعف موضوع شناسی است. به عبارت دیگر: گزارش موضوع شناسی نباید مطابق با بخشی از واقعیت باشد.) 👌پرسش سوم: آیا بر فرآیند ساخت موضوعات جدید، مدیریت حاکم است؟ + فرآیند مدیریتی ساخت یک موضوع چیست؟ (معرفی مدیریت اختصاصی برای تولد یک موضوع و معرفی فضای عمومی ساخت موضوعات ( تببین زیرساخت های تولد یک موضوع) 👌حرف آخر: روش موضوع شناسی باید در مراحل پیشنهادی خود، پاسخی به این پرسش ها ارائه کند و درباره آنها سکوت نشود! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین برخی پرسش پایه در موضوع شناسی - یک شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - قم @olgou4
⚡️جمهوری اسلامی پلاس! ❓ برخی از برنامه های پیشنهادی طلاب حوزه علمیه قم برای دستیابی به یک جمهوری اسلامی بهتر: 🗞مطالعه دقیق تر پیشنهادات @olgou4
👌متن کامل گزارش اولیه ارزیابی محله خیابان فاطمی بروجرد بر اساس شاخصه های محله محوریاین گزارش در اختیار امام جمعه محترم، اعضای محترم شورای شهر و شهردار بروجرد و امام جماعت و امنای مسجد آیت الله خامنه ای قرار می گیرد. ❓متاسفانه در محله خیابان فاطمی بروجرد بازارچه محله وجود ندارد و به همین دلیل علاوه بر افزایش قیمت نیازمندی های روزانه، سطح شاخص راهبردی تَعَرُّف در میان مردم کاهش یافته است. ❓در محله خیابان فاطمی حمام های بسیار پیشرفته چهار مزاجی وجود ندارد. حمام های چهار مزاجی ابزار اصلی خروج اخلاط ناصالح از بدن انسان است. 🗞متن کامل گزارش ارزیابی محله خیابان فاطمی شهرستان بروجرد @olgou4
⚡️درباره عبرتکده پاسارگاد ❓گزارشی از دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد https://nro-di.blog.ir/post/پاسارگاد ❓مبانی نظری روایت میراث فرهنگی (عبرتکده ها) https://eitaa.com/olgou4/4522 @olgou4
⚡️سه ویژگی برنامه تمدنی مدرسه هدایت در طراحی اولویت های تمدنی و نظریات پشتیبان آنها سه ملاحظه بسیار مهم را در نظر گرفته ایم. این ملاحظات مهم ناشی از استنباط مبتنی بر قواعد اصولی فقه البیان است. 👌ملاحظه اول اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه قابلیت تفاهم گسترده با مردم و مسئولین را دارند. تبویب نظریات پشتیبان برای اولویت‌های تمدنی در قالب الگوی ساخت (تعریف، تصویر و تصمیم) ابزار اصلی تفاهم و ایجاد مشارکت و امید افزایی در مردم است. 👌ملاحظه دوم آنکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه و نظریات پشتیبان آنها، در ذات خود جلوی نفوذ سند ضاله توسعه پایدار2030 را می گیرد و نفی سبیل و تسلط سازمان ملل بر نظام برنامه ریزی کشور را نتیجه می دهد. طراحی پرسش های اصلی این نظریات بر اساس قاعده اصولی نظام مقایسه صورت پذیرفته است! 👌ملاحظه سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه بر اساس امکانات فعلی جامعه اسلامی قابلیت تحقق دارند و نوعی آرمانگرایی واقع بینانه محسوب می شود. در تبویب این اولویت ها و نظریات پشتیبان آنها قاعده اصولی بیان مبتنی بر ظرفیت، رعایت گردیده است. حجت الاسلام علی کشوری- بیان ویژگی های بسته فقهی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه - بامداد پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - قم @olgou4