eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️استفاده ترکیبی از نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در فرآیند نظام سازی... 👌یکی از مباحثات پیچیده نقشه الگوی پیشرفت اسلامی، استفاده ترکیبی از نظریات فقهی الگو در فرآیند نظام سازی است. 👌به عنوان مثال یک طلبه در فرآیند حضور اجتماعی خود؛ ابتدا باید نظام مسائل عصر خود -که مبتلا به بدعت شده است- را شناسائی و تنقیح کند؛ که پیشنهاد ما در این مرحله استفاده از "نظریه هسته های توازن فرهنگی" است! 👌در گام دوم باید برای حل هر مسئله یک فرآیند فقهی پیشنهاد بشود؛ که پیشنهاد ما در این مرحله، استفاده از قواعد الگوی ساخت در تولید و تدوین یک نظریه فقهی است! 👌همچنین در مرحله سوم نیازمند پیاده سازی نظریه فقهی در جامعه هستیم؛ که در این مرحله از "چرخه چهار بخشی تحریک فکر" استفاده می کنیم و حول یک نظریه چهار فعالیت ۱-مدیریت خبر، ۲-مدیریت تضارب، ۳-مدیریت کتابت و ۴-مدیریت نمونه سازی را انجام می دهیم. 👌اصولاً استفاده ترکیبی از نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی؛ قدرت نظام سازی را ارتقاء می دهد! حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸- قم مبارک @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈صوت جلسه هفتم دوره مباحثاتی «فقه البیان» /هشتم محرم الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری/ هفت مهر ۱۳۹۶/ اصفهان- مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام (چهار باغ) #الگوی_پیشرفت_اسلامی #فقه_البیان #دوره_پنجم https://eitaa.com/olgou4 https://eitaa.com/d_olgou4
👌یادبود: دیدار و گفتگو با آیت الله جنتی درباره الگوی جدید نگهبانی از نظام(یک شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶- تهران-دفتر شورای نگهبان) @olgou4
نمودار کل فقه المکاسب.pdf
2.33M
👌نمودار کل دوره اول مباحثات فقه المکاسب- محرم الحرام ۱۴۴۱ مصادف با شهریور ۱۳۹۸ #تسعیر_اختیاری #بازارهای_موقت #فقه_المکاسب @olgou4
👌سومین نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر حسن روحانی تا ساعاتی دیگر منتشر می شود..... #معیشت_عمومی #بازارهای_موقت #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
👌متن کامل نامه سوم حجت الاسلام علی کشوری به دکتر حسن روحانی/ با ایجاد بازارهای موقت، تجارت را عمومی تر و مشکلات معیشتی مردم را کمتر کنید.... http://nro-di.blog.ir/1398/08/26 @olgou4
👌شهر مبارک قم؛ میزبان نشست تخصصی تبیین الگوی جدید نگهبانی از نظام (پیشنهادی برای مواجهه با هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی) - چهار شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸/ ساعت ۱۵.... #هجوم_اسناد #الگوی_جدید_نگهبانی_از_نظام #الگوی_پیشرفت_اسلامی @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 چرا با بخش یازدهم سند توسعه پایدار ٢٠٣٠ و برنامه های هبیتات مخالف هستیم!؟/ سازمان تبلیغات استان قم ۲۹ آبان ۱۳۹۸ @olgou4
👌 سؤال حجت الاسلام علي کشوری از اساتید محترم آقایان علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، نایینی یزدی و هادوی تهرانی..... #هجوم_اسناد #فقه_المکاسب #فقه_آینده @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 چرا با بخش سوم سند توسعه پایدار و برنامه های Who مخالف هستیم!؟/ سازمان تبلیغات استان قم ۲۹ آبان ۱۳۹۸ #هجوم_اسناد #سند_توسعه_پایدار_2030 #سازمان_بهداشت_جهانی #الگوی_جدید_نگهبانی_از_نظام @olgou4
⚡️تجمیع مبانی نظری در یک بسته بحثی، مانع امتداد اجتماعی مبانی نظری است!! 👌تجمیع مبانی نظری در یک بسته بحثی مغایر با اصول مسلمی مانند "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مُکث" و" بیان در فضای نظام مقایسه" است و زمینه نگاه انتزاعی و غیر کاربردی به مبانی نظری را فراهم می آورد. 👌مبانی نظری یک مسئله را باید محفوف به تحلیل آن مسئله بحث کرد؛ تا علاوه بر ترسیم امتداد اجتماعی مبانی نظری، اصول ۴گانه فوق در مباحثات تحلیلی محفوظ بماند. 👌اصول ۴ گانه فوق -که بخشی از مباحثات اصولی فقه البیان است- ضامن تحریک فکر هستند و عدم توجه به آن، مبانی نظری را در بازار اندیشه به کالائی لوکس مبدل می کند! 👌نحوه پرداختن به مباحثات اصولی هم مشمول همین قاعده است و تفکیک درس اصول از درس فقه؛ خود مانعی برای تفقه محسوب می شود. حجت الاسلام علی کشوری - پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸- قم مبارک @olgou4
نقشه فعالیت های الگوی پیشرفت اسلامی در سال 1398.pdf
5.44M
👌 باذن الله تعالی: متن کامل نقشه فعالیت های مرتبط با نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در سال ۱۳۹۸ #نقشه_فعالیت_های_سال_۱۳۹۸ #الگوی_پیشرفت_اسلامی #فقه_هدایت @olgou4
الگوی نگهبانی از نظام سازمان تبلیات اسلامی استان قم 29 آبان 1398.pdf
3.11M
👌پیاده فوری نشست تخصصی تبیین اجمالی "الگوی جدید نگهبانی از نظام" - سازمان تبلیغات استان قم - چهار شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ @olgou4
⚡️مخاطب یا کاربر؟ 👌 رسانه های امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل داده اند. 👌 در تخاطب، مُکث، رفق، ظرفیت، نقطه شروع متناسب با فطرت و در یک جمله تاثیرگذاری بر قلب اصل است. مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و شرایط پذیرش خبر، تحلیل و توصیف را در او آماده کنید. 👌در رسانه ها، به دلیل اینکه همه تولید محتوا می کنند و با سرعت آن را نشر می دهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش می یابد و اساساً در تئوری های رسانه ای موجود تصویر درستی از چگونگی آماده سازی مخاطب بر محور قلب وجود ندارد! 👌اگر چگونگی آماده سازی مخاطب را مبنای نشر خبر و علم قرار ندهیم؛ به رشد مخاطب کمک نکرده ایم. بايد همه ارکان یک رسانه را به محوریت ارتقاء آمادگی مخاطب بازتعریف کنیم! در حوزه علمیه قم به طراحی نسل جدیدی از رسانه های مخاطب محور می اندیشیم! حجت الاسلام علی کشوری- نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی- ۵ آذر ۱۳۹۸ - قم مبارک @olgou4
👌بازدید حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجايي نیا(مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه) از میزهای تخصصی نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی/ جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - قم مبارک #الگوی_پیشرفت_اسلامی #فقه_آینده @olgou4
⚡️طبقه بندی فعلی علوم، مانع ظهور است!/ آیا بدون تغییر در ذهنیت ها نسبت به جایگاه امام، ظهور محقق می شود؟! 👌انتظار ظهور بدون تغییر در طبقه بندی علوم بسیار مشکل است؛ زیرا علوم موجود هر کدام به شکلی محوریت امام در نظامات اجتماعی را نادیده می گیرند و انتظار ظهور؛ انتظارِ محوریت یافتن امام در نظامات اجتماعی است. 👌چطور هم منتظریم و هم به مواجهه با هجوم نرم علوم به نقش امام نمی رویم؟ همه ابعاد طبقه بندی فعلی علوم نقش امام را انکار می کنند. به عنوان مثال علوم انسانی ارتباط جامعه، فرد، سیاست و... با امام را تبیین نمی کند و علوم تجربی هم نقش امام در تنزیل رزق و تصرف در خاصیت های تکوینی امور را نمی فهمد و علوم پایه هم -خصوصاً فیزیک- پر از فرضیه های توضیح دهنده و البته غیر اثبات شده -حتی از حیث تجربی- است! 👌امام علیه اسلام، مدیر کائنات و توصیف کننده آن، مدیر رزق و ارتقاء دهنده خاصیت اشیاء و امور و صد البته محور نظام اجتماعی است. طبقه بندی فقهی علوم می تواند در راستای تبیین و انتظار این حقیقت ایفای نقش کند... 👌در فقه هدایت ۹ دسته علم را -با قواعد پیچیده فقه البیان- استنباط کرده ایم؛ که مشغول تبیین ارکان و نظریات آن هستیم و همه این نظریات علاوه بر کارکرد حل مشکلات مردم؛ جایگاه امام علیه السلام را در اذهان ارتقاء می دهند! 👌 طبقه بندی فقهی علم شامل نه باب ۱- فقه الامام، ۲- فقه العلم، ۳- فقه المکاسب، ۴- فقه البیان، ۵- فقه العبرة، ۶- فقه النظم، ۷- فقه نفی سبیل، ۸- فقه التزکیه و ۹- فقه الفرقان است؛ که به برکت اصلِ فقهی "نظام مقایسه"، قدرت سرپرستی حوزه علم را عهده دار است. این نگاه راهبردی با نگاهی متفاوت از نگاه بیکنی و پوزتویستی تنظیم روابط انسانی و بالتبع تصرف در طبیعت را توضیح می دهد! 👌گمان حقیر این است؛ که فهم سطحی از انتظار و ظهور، مانعی بزرگ برای تنظیم تکاملی روابط انسانی حول وجود بی خطا و پر از رفق امام علیه السلام و در واقع عامل اصلی تأخیر در دستیابی به دوران پر از بهجت ظهور است.... حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ٨ آذر ۱۳۹۸- قم مبارک @olgou4 پ ن : علوم بیکنی، به دلیل ناکارآمدی در حل مشکلات بشر، می تواند فرآیند ظهور را نزدیک کنند!
👌قم میزبان چهارمین نشست تخصصی بررسي گزارش های راهبردی طلاب مدرسه هدایت....../ پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ @olgou4
👌نمودار مباحثات نظریه مدیریت شهری محله محور - کارگروه خواهران- جلسه اول ۳-۹-۱۳۹۸ @olgou4
⚡️برنامه ریزی بر اساس الگوی ساخت یا بر اساس ماتریس swot؟ 👌تدوین برنامه های نهادها و مجموعه ها بر اساس ماتریس swot دو اشکال اساسی دارد. 👌اشکال اول این است؛ که این ماتریس بر اساس اصالت دادن به جامعه پایه گذاری شده است؛ در حالیکه جامعه دارای حقیقت نیست و پایه نظام سازی، فرد است. البته با تعبیر مبهم "اصالت فرد" هم مخالف هستیم و معتقدیم مبنای برنامه ریزی و نظام سازی "خود تنظیمی فرد در روابط انسانی" است. 👌"خود تنظیمی فرد در روابط انسانی" سیزده حوزه مهم دارد؛ که "تنظیم رابطه فرد با امام"، "تنظیم رابطه فرد با معلم"، "تنظیم رابطه فرد با خانواده"، "تنظیم رابطه فرد با طرف کسب"، "تنظیم رابطه فرد با دشمن" و.... مهمترین این حوزه ها است. پایه نظم جامعه این خود تنظیمی ۱۳ بخشی است. 👌اشکال دوم ماتریس swot این است که ادبیات تصمیم سازی این ماتریس، روح امنیتی و القای ترس را نهادینه می کند و همیشه به دنبال القای دوگانه تهدید و فرصت و ضعف و قوت است. 👌ادبیات تصمیم سازی در "نظام سازی اسلامی" باید روح تربیتی و قدرت ایجاد بَعث و حرکت داشته باشد و ماتریس swot به دلیل عدم توجه به ویژگی های فطرت و عدم توجه به غایت های بهجت آفرین، خود مانعی برای حرکت و پیشرفت جامعه محسوب می شود. 👌پیشنهاد می کنیم چارچوب "الگوی ساخت" برای تدوین برنامه ها -به دلیل توجه به دو ویژگی فوق- مبنای عمل سازمانها و نهادها قرار گیرد! حجت الاسلام علی کشوری- نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی- شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - قم مبارک @olgou4
👌دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی(معاونت پژوهش حوزه های علمیه) درباره ابعاد سه گانه الگوی پیشرفت اسلامی (نظریه پردازی، گفتمان سازی، سند نویسی) - یک شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸- قم مبارک @olgou4
👌 شهر مبارک قم؛ میزبان نشست معرفی میزهای تخصصی نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی/ چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸- ساعت ۱۶ @olgou4
⚡️فقه هدایت 👌فقه هدایت سه لایه بنیادین دارد. لایه اول مباحثات فقه النظام است که ارکان نظام سازی را در ۹ بخش شرح می دهد! 👌در لایه دوم مباحثات، قواعد تقدیری حاکم بر فقه النظام را مباحثه می کنیم؛ البته فقه التقدیر شامل مباحثات عام حوزه تقدیر هم می شود. 👌لایه سوم مباحثات فقه هدایت، فقه الحیاة است. در فقه الحیاة به نحو عام ویژگی های خلقت الهی را مباحثه می کنیم. 👌در هر سه لایه فقه هدایت به قدر وسع عدم توازن های هر بخش را هم مباحثه کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- ۱۱ آذر ۱۳۹۸- قم مبارک @olgou4
👌دیدار و گفتگو با برخی کارشناسان و فضلای نهادهای مختلف حوزوی درباره ابعاد هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی - دو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸- قم مبارک- نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی @olgou4
💥 نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت» 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: " ـ که کارشناسان و متخصصان عزیز زحمت بسیار زیادی برای تهیۀ آن کشیده‌اند ـ با این‌که نقاط مثبت و امتیازات فراوانی دارد، اما یکی از اشکالاتش این است که برای ایران اسلامی که در مقیاس تمدّنی و در مقیاس موازنۀ جهانی با نظام استکباری حرف دارد، نوشته نشده است و همسنخ با استراتژی امنیت ملی آمریکا نیست. البته درست است که سندی که برای یک کشور نوشته می‌شود باید در مقیاس ملی باشد، منتها باید درون را با بیرون، توأمان ملاحظه کند. آمریکا وقتی می‌خواهد استراتژی امنیت ملی بنویسد، امنیت ملی خودش را به برتری در موازنۀ جهانی و محور شدن در توسعۀ جهانی گره می‌زند و آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این استراتژی، اقتصاد خود را تعریف و سازماندهی می‌کند. یا را هم در نظر بگیرید؛ این سند می‌خواهد تا سال 2030 جامعۀ جهانی را به نقطۀ خاصی در غربی‌شدن برساند. این سند، سکولاریسم را دنبال می‌کند تا یک جهانِ سکولار بسازد. ما به عنوانِ رقیب تمدّنی غرب باید چه کنیم؟ این یک شوخی است که بگوییم این اسناد را امضا می‌کنیم و «حقِ تحفّظ» را رعایت می‌کنیم! حق تحفُّظْ، محتوای آن سند را عوض نمی‌کند! رقیب تمدّنی ما با این اسناد می‌خواهد جهان را اداره کند، آن‌وقت ما فقط دنبال «حق تحفّظ» باشیم؟! این کار با رقابت تمدّنی و با اهداف و مطلوبیت‌های انقلاب اسلامی نمی‌سازد. الگوی پیشرفت ملی ما باید در مقیاس این اسناد و با این ملاحظات نوشته شود. نمی‌گویم الگوی ملی باید برنامۀ جهانی داشته باشد، بلکه باید مثل استراتژی امنیت ملی آمریکا ناظر به برتری در موازنه باشد و با آن استراتژی مقابله کند. آمریکا می‌گوید من رهبر جهان هستم و امنیت ملی من وقتی تأمین می‌شود که این جایگاه برای من حفظ شود؛ آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این رویکرد، اقتصادش را طراحی می‌کند. ما نمی‌گوییم رهبر جهان هستیم، ولی یکی از دو طرف قطب تمدّنی جهان هستیم؛ ما یک کشورِ معمولی در غرب آسیا نیستیم، کشوری هستیم که سابقه تاریخی دارد و محور و خاستگاه یک تمدّن جدید است؛ ما اگر می‌خواهیم برای چنین کشوری سند ملی بنویسیم، باید جایگاه و مأموریت آن را در نظر بگیریم و متناسب با آن، سند ملی بنویسیم.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
👌دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن علوی و جمعی از فضلای مدرسه مشکات درباره قواعد اصولی فقه البیان- دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸- نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی- قم مبارک @olgou4