eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️یک پرسش ساده درباره انتخابات ریاست جمهوری 👌 اگر هدف انقلاب اسلامی را "اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی" و ساخت تمدن اسلامی بدانیم؛ انتخاب یک رئیس جمهور آشنا به فقه نظام و‌مسائل تمدنی بهتر است؟ یا انتخاب یک رئیس جمهور که فقط برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها به قم می آید و گزارش درستی از جامعیت اسلام و الگوهای پیشرفت اسلامی در ذهن ندارد؟! 👌 مجدداً تکرار می کنم: به کسی که چارچوب های ذهنی او بسیار شبیه به اهداف ۱۷ گانه سند توسعه پایدار است؛ برای اداره کشور اعتماد نکنید. 👌 رئیس جمهور باید درکی تفصیلی یا نیمه تفصیلی از فقه نظام و نقشه حرکت به سمت تمدن اسلامی داشته باشند. مسئله خیلی واضح است! علی کشوری -دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - حوزه علمیه قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اطلاعیه مهم ⚡️ احتراماً به اطلاع علاقه مندان به مباحث فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی و سایر عزیزان در جریانهای مختلف تمدنی می رساند: از امروز (سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳) گزارش های تصویری مرتبط با سخنرانی های ۹ گانه اجلاسیه دوم در پایگاه مجازی اجلاسیه منتشر می شود. به امید استفاده حداکثری از ظرفیت آیات و روایات برای حل مشکلات مردم و پرهیز از نظریات فلسفی و پوزیتویستی! 🗞 نشانی پایگاه مجازی اجلاسیه مشترک: https://eitaa.com/Tamadon_Islam https://eitaa.com/olgou4
⚡️آغاز نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی در استان خراسان شمالی از امروز (به فضل الهی) ❓با نخبگان این استان درباره مزیت های کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار2030 گفتگو خواهیم داشت. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و بجنورد درباره تعریف جدید محله و مدیریت شهری محله محور/ چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ❓نیازمند ارایه یک تعریف دقیق از مفهوم محله هستیم/ کلی گویی درباره محله محوری مسئله مضری است. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ گفتگو با اقشار مختلف مردم بجنورد با موضوع نقش مردم در ساخت تمدن اسلامی / چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ / بجنورد ❓تمدن مدرنیته در حوزه ایجاد امنیت، سلامت، عدالت و محیط زیست شکست خورده است؛ بنابراین قله ی جذابی برای مردم ایران نیست. ❓قله حرکت مردم ایران ساخت تمدن اسلامی است/ برای آشنایی با نقشه جامع حرکت به سمت تمدن اسلامی وقت کافی اختصاص دهید. ❓حرکت به سمت تمدن اسلامی از پنج موضوع : ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- اجرای مقررات فقهی ساختمان، ۳- تغییر در کتب درسی و تحول در آموزش و پرورش، ۴- آموزش پیشگیری از بیماری و ۵- آشنایی با جدول فقهی تسخیر ( شناخت خاصیت های اشیاء) آغاز می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تعریف جدید محله روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در شهر بجنورد برگزار گردید. به فضل الهی ❓شهر اسلامی از دو حیث تقسیمات شهری و خدمات شهری با شهرهای مدرن تفاوت دارد. ❓تقسیمات شهری در شهر اسلامی، کوچک مقیاس (محله محور) است و تقسیمات شهری بزرگ مقیاس (منطقه محور) پذیرفته نیست. ❓ در شهر اسلامی، نه دسته خدمت در حوزه های: ۱- مدیریت و امامت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- فرقان و ارزیابی، ۵- نفی سبیل و امنیت، ۶- بیان و شعر، ۷- مکاسب و تجارت، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان ارایه می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در شهر مبارک مشهد برگزار می گردد. ❓ مقایسه ساختار خدمت در دولت اسلامی و دولت مدرن https://eitaa.com/olgou4
⚡️ سیستم ارزیابی دولت مدرن معیوب است... ❓متن و صوت کامل نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می شود.. https://eitaa.com/olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 پرسش های اصلی نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی / مشهد مقدس / ۱۶ دقیقهاگر می خواهید دولت اسلامی را تشکیل دهید و به سمت تمدن اسلامی حرکت کنید؛ به پرسشهای زیر پاسخ دهید:پرسش اول: خدمات در دولت اسلامی چه تفاوتی با خدمات در دولت مدرن دارد؟! (تیم کارشناسی رئیس جمهور باید پاسخ تفصیلی این سوال را بداند) ❓پرسش دوم : نقطه آغاز دولت سازی اسلامی کدام است؟! (تحول در سیستم ارزیابی کشور نقطه آغاز دولت سازی و حرکت به سمت تمدن اسلامی است.) ❓پرسش سوم: چگونه نظام ارزیابی کشور را تغییر دهیم؟! ✅ صوت و متن کامل این جلسه به زودی منتشر می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️اولین تفاوت دولت اسلامی و دولت مدرن، تفاوت در الگوی ارزیابی کشور است! ❓متن و صوت کامل نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می شود.. 🎙پرسش های جلسه انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی: https://eitaa.com/olgou4/6509 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نیازمند تحول در الگوی ارزیابی کشور هستیم؟! 👌 برای ساخت دولت اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی، نیازمند تحول در الگوی ارزیابی کشور هستیم. برای شروع تغییر در الگوی ارزیابی کشور، برنامه ریزی برای تغییر در پنج محور زیر لازم است: 👌اولین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی غذا است. ارزیابی غذا بر اساس مولکول های زیستی و مفهوم معیوب کیلو کالری غلط است. غذا را بر اساس مفهوم طیبات، مزاج و اخلاق ارزیابی می کنیم. 👌دومین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی ساختمان است. ارزیابی ساختمان بر اساس معیارهای مطرح در سیستم های رتبه دهی به ساختمان غلط است. معیارهای نه گانه مطرح در مقررات فقهی ساختمان را معیار رتبه دهی به ساختمان قرار می دهیم. رتبه دهی به ساختمان را بر اساس معیارهایی مانند: ۱- جانمایی صحیح، ۲- میزان تفریح خانگی، ۳- تزئینات داخلی و بیرونی، ۴- مشخصات فنی ۱۵گانه، ۵- مصالح سالم، ۶- نقشه ساختمان، ۷- حیوانات و گیاهان خانگی مفید و... انجام می دهیم. 👌سومین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی شهر است. ارزیابی شهر بر اساس معیارهایی مانند: شهر سبز، دوستداری کودک، حمایت از زنان باردار، هویت کالبدی، منظر شهری، سرزندگی شهر و... ناقص و غلط است. مهمترین شاخص ارزیابی شهر کاهش حمل و نقل در شهر است. کاهش حمل و نقل در شهر به معنای کاهش آلودگی صوتی، آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و رفع عدم توازن در این حوزه، کاهش هزینه های شهرداری در مدیریت حمل و نقل، ارتقای قدرت تنظیم وقت در افراد و... است. 👌چهارمین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی سیاست های پولی و مالی است. ارزیابی کارآمدی و اثر بخشی در سیاست های پولی و مالی بر اساس شاخص های مانند: نرخ بهره واقعی!!، اعتبارات مازاد، نوسانات پول، مانده حساب جاری تراز پرداخت ها و ... غلط است. شاخصه های اصلی برای ارزیابی موفقیت سیاست های پولی و مالی کشور، ارتقای قدرت ذخیره ارزش در پول، تبادل حداقلی و تبادل مستقل است. 👌 پنجمین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی سلامت است. ارزیابی پیشرفت در حوزه سلامت بر اساس ارزیابی سلامت کشور بر اساس افزایش امکانات درمانی و دسترسی بیشتر به خدمات درمانی بسیار ناقص است. معیار اصلی ارزیابی بخش سلامت، مفهوم پیشگیری ساختاری از بیماری است. پیشگیری ساختاری از بیماری به چهار محور ۱- پیشگیری پایه (پیشگیری از بیماری های مادرزادی)، ۲- پیشگیری در بخش تولید و ساخت، ۳- پیشگیری در بخش مصرف و ۴- پیشگیری از عوامل غریب تقسیم می شود. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی / شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / مشهد مبارک https://eitaa.com/olgou4
⚡️اطلاعیه مهم 👌 احتراماً به اطلاع علاقه مندانِ گفتگوهای فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: سومین گزارش مدرسه هدایت درباره موضوع راهبردی چگونگی تسخیر و استفاده از طبیعت و جهان در قالب ۱۷۲ صفحه به زودی منتشر می شود. این گزارش محصول گفتگوهای علمی مطرح شده در دانشگاه رازی کرمانشاه است. انتهای پیام معاونت تدوین و کتابت مدرسه فقهی هدایت - ۱۳خرداد ۱۴۰۳- قم https://eitaa.com/olgou4
✅۲۰ شاخص جدید برای ارزیابی پیشرفت در حوزه های غذا، مسکن، شهر، سیاست های پولی و مالی و سلامت پیشنهاد کرده ایم. 🎙 پرسش های اصلی نشست: https://eitaa.com/olgou4/6509 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ پرسش از طلاب مدرسه هدایت 👌 با توجه به مباحث بیان مبتنی بر سیاق در فقه البیان - و تقسیم سیاق به سیاق های لفظی و عینی و تقسیم های سیاق لفظی به سیاق های اسمیه و فعلیه و حرفیه- لطفاً به سوالات زیر با ذکر ارجاعات پاسخ دهید. 👌 پرسش اول: تعریف اسم، فعل و حرف در روایات و آیات چه تفاوتی با تعریف اسم و فعل و حرف در عربی غیر مبین دارد؟! 👌پرسش دوم: تقسیمات اسم (از حیث اِنباء) و تقسیمات فعل (از حیث حرکت مُسَمیٰ) و تقسیمات حرف (از حیث توصیف های تکمیلی اسم و فعل) کدام است؟! 👌 پرسش سوم: تعریف اسم و فعل و حرف در عربی مبین را بر عبارت قل هوالله احد تطبیق دهید. (سیاق اسمی، فعلی و حرفی این عبارت نورانی را شرح دهید.) https://eitaa.com/olgou4
جدول فقهی تسخیر. دانشگاه رازی کرمانشاه.pdf
2.72M
📚سومین گزارش مدرسه فقهی هدایت با موضوع چگونگی تسخیر و استفاده از جهان (معرفی جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر) - ۱۷۲ صفحه ❓ با استناد به ۷۶ آیه و حدیث ❓ ضعف های روشن علم شیمی و جدول تناوبی عناصر ❓الگوی جدید تصرف در جهان و استفاده از اشیاء ❓معرفي جدول فقهی تسخیر https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دانش معیوب فارماکولوژی دارای ۱۲ نوع اشکال است! 👌 یکی از سرفصل های نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری، تبیین اشکالات فارماکولوژی (دانش معیوب ساخت دارو) است. فارماکولوژی به دلیل استفاده از روش تحقیق حسی و حدسی به مجموعه ای از اشکالات مهم و لاینحل به شرح زیر مبتلا شده است. 👌تاکنون ۱۲ دسته اشکال برای دانش معیوب فارماکولوژی در حوزه های مختلف بحث کرده ایم: ۱- عوارض جانبی دارویی زیاد (مانند: حساسیت های پوستی ناشی از مصرف پنی سیلینها) ۲- عوارض ناخواسته و پیش بینی نشده دارویی (ADR) ۳- شیوع تداخلات دارویی (Polypharmacy) ۴-سرایت بیماری در فرآیند انتقال خون ۵- تجویز گسترده جراحی و بالتبع وقوع خطاهای گسترده در این حوزه ۶- گسترش بیماری های پزشک ساخته در فرآیند درمان ( بیماری‌های یاتروژنیک-Iatrogenic decease) ۷- افزایش قیمت در حوزه دارو و تغییر طبقه اجتماعی مریض به این علت ۸- پدیده بسیار خطرناک زباله های بیمارستانی و دارویی ۹- تفاهم پائین و حداقلی با مریض در حوزه عملکردهای دوایی ۱۰- عدم آشنایی فارماکولوژی با پدیده مترقی داروهای جامع ۱۱- محدودیت معنایی در مفهوم دواء ۱۲- پر عارضه بودن دواهای حوزه پیشگیری از بیماری (ساخت واکسن های معیوب مانند فایزر) 👌 به دلیل وجود اشکالات فنی فوق الذکر در دانش فارماکولوژی، الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء پایه‌گذاری و تئوریزه شده است. حجت‌الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین اشکالات دوازده گانه دانش معیوب فارماکولوژی - بامداد سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اطلاعیه دوم حجت‌الاسلام علی کشوری درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری / التزام رئیس جمهور آینده و نامزدهای انتخابات به ایده های تمدنی را به صورت همگانی مطالبه کنید! بسم اللّه الرّحمن الرّحیم دوستان عزیز و مغتنم معتقد به تمدن اسلامی و مردم عزیز ایران سلام علیکم 👌 در آستانه یک امتحان بزرگ و انتخاب یک مدیر کارآمد برای اداره کشور عزیز اسلامی هستیم. برای کمک به بهبود تصمیم گیری مردم و مسئولین سه نکته مهم را به شما دوستان گرامی و دلسوز یادآوری می کنم: 👌 نکته اول: همانطور که در گذشته عرض کرده ام: آلودگی فضای تصمیم سازی کشور به مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 مهمترین مانع برای اجرای حداکثری راه حل های مترقی اسلام در جامعه و بالتبع حل مشکلات مردم در بخش های سلامت، آموزش، معیشت، امنیت، سیاست خارجی، تغذیه سالم و... است و هر شخصیتی از این معضل غفلت نماید؛ به سرانجام مقصود پیشرفت کشور نخواهد رسید. 👌نکته دوم: برای اصلاح سیستم تصمیم سازی کشور، بهترین کار برجسته سازی راه حل های جایگزین توسعه پایدار در ذهن نخبگان و مردم و مسئولین است و نباید به نقد سند 2030 و مجریان این مفاهیم اکتفاء نمود. در همین راستا بعد از مشورت با جمعی از کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی و جریانهای تمدنی متن کامل قرار داد اجتماعی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی -که شامل مجموعه ای از معیارهای تمدنی است- را به عنوان گامی مؤثر برای مطالبه ایده های کاربردی تمدنی از رئیس جمهور آینده و نامزدهای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری منتشر خواهیم کرد. (تاریخ انتشار چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳) 👌 نکته سوم: این قرارداد اجتماعی کاربردی شامل پیشنهادهای مختلفی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تربیتی، پولی و مالی، سلامت و تغذیه، میراث فرهنگی و... خواهد بود و تلاش برای گسترش محتوای آن توسط همه مردم عزیز، به نجات رئیس جمهور آینده و سایر مسئولین از مرداب مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 کمک خواهد نمود. (بعون الله و کرمه) علی کشوری - سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳- حوزه علمیه قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️قرارداد اجتماعی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی چه می گوید؟! ✅ بعد از مشورت با جمعی از کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی و جریانهای تمدنی متن کامل قرار داد اجتماعی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی -که شامل مجموعه ای از معیارهای تمدنی است- را به عنوان گامی مؤثر برای مطالبه ایده های کاربردی تمدنی از رئیس جمهور آینده و نامزدهای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری منتشر خواهیم کرد/ بخشی از اطلاعیه انتخاباتی حجت‌الاسلام علی کشوری - سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ 🗞متن کامل اطلاعیه انتخاباتی حجت‌الاسلام علی کشوری: https://eitaa.com/olgou4/6528 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دو پیشنهاد شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به رئیس جمهور آینده 👌پیشنهاد اول: تغییر در نظام ارزیابی کشور https://eitaa.com/olgou4/6516 👌پیشنهاد دوم: اجرای ایده های تمدنی مطرح در قرارداد اجتماعی الگوی پیشرفت و رئیس جمهور https://eitaa.com/olgou4/6533 ✅منتظر توضیحات تکمیلی باشید... https://eitaa.com/olgou4
⚡️فردا جلسه چهارم شورای فقهی مدرسه برگزار می شود 👌 احتراماً به اطلاع می رساند: چهارمین جلسه شورای فقهی مدرسه هدایت با موضوع تبیین استدلالی الگوی فقهی تفصیل روز پنجشنبه ۱۷ خرداد از ساعت ۸ صبح برگزار می گردد. (به فضل الهی) 👌 در جلسه فردا بخش اول قاعده اصولی بیان مبتنی بر سیاق (شامل سیاق اسمیه، فعلیه و حرفیه) بر این نظریه کاربردی حوزه امامت و مدیریت تطبیق می گردد. 👌شایان ذکر است: که همه نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی بر اساس قواعد اصولی فقه البیان استنباط شده است. https://eitaa.com/olgou4
بسم الله الرّحمن الرّحیم این گروه برای بررسی روش تحقق برنامه‌های تمدنی تشکیل شده است. لطفا نظرات خود را درباره این موضوع در گروه بنویسید. ✅درباره محورهای زیر بنویسید: ۱- چگونه محله اسلامی بسازیم؟! ۲- چگونه دار واسعه بسازیم؟ ۳- چگونه مدارس جدید با کتب درسی نافع را ایجاد کنیم؟! ۴- چگونه پیشگیری از بیماری را گسترش دهیم؟! ۵- چگونه روابط خود با مناطق جغرافیایی ظهور را گسترش دهیم؟! ۶- چگونه پدافند غیرعامل و امنیت را در شهر و محله خود گسترش دهیم؟! ۷- چگونه تفریحات حلال را در محله و خانه خود گسترش دهیم؟! ۸- چگونه تجارت را عمومی کنیم؟! ۹- مشاغل برتر کدامند و راه گسترش آن کدام است؟! و... https://eitaa.com/joinchat/2097152823C8d2711f19d
⚡️متن کامل قرار داد اجتماعی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی و جریانهای تمدنی و گروه های جهادی مردم پایه و مخالفان بخش های ۱۷ گانه سند توسعه پایدار 2030 با رئیس جمهور آینده ایران به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا (فرقان ۵۲) احتراماً به اطلاع همه نامزدهای ریاست جمهوری و رئیس جمهور آینده می رساند: معیار نورانی و تغییر ناپذیر حمایت از نامزد اصلح و نقد عملکرد دولت آینده، برنامه ریزی برای مردمی کردن همه امور جامعه از طریق اجرای "شیوه های اسلامی اداره جامعه" است. ما امضاء کنندگان این بیانیه اجتماعی ضمن برائت از سند طاغوتی توسعه پایدار2030 و تبعیت از کفار در الگوی اداره جامعه؛ اجرای حداکثری و دقیق طرح های کاربردی زیر را از رئیس جمهور آینده کشور مطالبه و پیگیری خواهیم کرد. ۱- اجرای کامل قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مستأجرها و زوج های جوان و خارج کردن زمین از شمول کالاهای سرمایه ای ۲- منع حداکثری ساخت آپارتمان و ساخت مسکن طبق الگوی پیشرفته خانه های حیاط دار ۳- ایجاد تحول در تقسیمات شهری فعلی با غرض ایجاد تقسیمات شهری کوچک مقیاس (گسترش برنامه ریزی محله محور) ۴- تغییر جدی در کتب درسی مدارس به محوریت گسترش علوم نافع و کاهش ساعات آموزش و تحول در شیوه های ارزیابی دانش اموزان ۵- پیگیری غیر شعاری راهبرد مترقی پیشگیری از بیماری و عدم تبعیت نظام سلامت کشور از سازمان معیوب بهداشت جهانی ۶- حمایت آموزشی، تقنینی و مالی از گسترش مشاغل برتر با روش غیر متمرکز و مردم پایه و حمایت جدی از تغییر الگوی فضای سبز کشور ( مشاغل برتر: کشاورزی، باغداری، دامداری، خیاطی و تولید لباس و تجارت عمومی و همگانی) ۷-تغییر در سیاست های پولی و مالی کشور به محوریت شاخص هایی مانند: ۱- تبدیل پول به ابزار ذخیره ثروت، ۲- تحقق ایده مترقی تبادل مستقل (کاهش نقش بانک ها در زندگی مردم) و ۳- گسترش استفاده از شیوه های تأمین مالی اسلام مانند وقف، زکات، قرض الحسنه و... ۸- تغییر در الگوی واگذاری و اداره معادن ( برنامه ریزی برای مردمی کردن بهره برداری از معادن و توزیع عادلانه سود معادن میان مردم) ۹- برنامه ریزی برای گسترش روایت صحیح از میراث فرهنگی کشور و نجات تاریخ ایران از جعلیات سازمان معیوب یونسکو ۱۰- تحول در الگوی ارزیابی غذا در کشور از مفاهیم معیوب مولکولهای زیستی و کیلو کالری به مفاهیم وحیانی طیبات، مزاج و اخلاق امضاء پی نوشت: به زودی زمینه امضای طرفینی این قرارداد فراهم خواهد گردید. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ توضیحات جدید درباره بسته انتخاباتی الگوی پیشرفت اسلامی 🎙 توضیحات جدید حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) درباره بسته انتخاباتی الگوی پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می‌شود... ❓ بسته انتخاباتی الگوی پیشرفت اسلامی شامل دو پیشنهاد ۱- الگوی جدید ارزیابی کشور (نقطه آغاز دولت سازی و تمدن سازی) و ۲- قرار داد اجتماعی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی است. ❓رئیس جمهور آینده کشور حتماً باید فهم تغییر در دستگاه کارشناسی کشور را داشته باشد و الا اسیر تصمیم سازی کارشناسان معتقد به توسعه غربی خواهد شد.. https://eitaa.com/olgou4
⚡️تجزیه و ترکیب اِنبائی مقدم بر تجزیه و ترکیب اِعرابی است! 👌در مباحث فقه البیان، قواعد ممهده برای استنباط را ارتقاء و توسعه داده ایم. به عنوان مثال قواعد ممهده مرتبط با جلوگیری از خطای در تفکر (تعریف منطق) را ارتقاء داده ایم. از منظر فقه البیان مهمترین خطای در تفکر، عدم اهتمام به احیای قوه دریافت مخاطب است.( در قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل مجموعه ای از خطاهای فکری صوری و غیر صوری را مباحثه می کنیم.) 👌 همچنین در مباحث فقه البیان، تنزل تعریف فقه به کشف معذر و منجز محل مناقشه جدی است و تعریف فقه به استنطاق از امام و وحی در همه حوزه ها ارتقاء یافته است. حوزه های علمیه -به دلیل ارایه تعریف فعلی فقه- درکی روشن و قاعده مند از فقاهت در تعاریف شارع ارایه نداده اند و فقط به صورت بخشی از تعاریف شارع در تفسیر و کلام دفاع کرده اند. فهم تعاریف شارع، تفاهم شارع با مکلف در حوزه اوامر را ارتقاء می دهد. 👌 یکی دیگر از حوزه های ممهده برای تفقه، تمهید لسانی و ادبیاتی است. در این بخش از مباحث فقه البیان، تأکید ویژه ای بر حیث انبائی و توصیفی اسم، فعل و حرف وجود دارد. در ادبیات عرب فعلی، تسلط بر حیث اِعرابی و ساختی کلام بر مسئله مهم انباء و توصیف کلام از مُسَمّیٰ حاکم شده است و این موضوع به ضعف در تفقه می انجامد. فقه البیان تسلط بر تجزیه و ترکیب انباء در کلام را مقدم و حاکم بر تجزیه و ترکیب کلام به معنای فعلی می داند. کلام، ترکیبی از انباء و گزارش های اسمی، فعلی و حرفی از یک موصوف و مُسَمّیٰ است و تسلط بر روش استخراج مجزا و ترکیبی انباء کلام، گامی از تفقه محسوب می شود. (بحث های مطرح در بیان مبتنی بر سیاق موضوعاً به تفاوت های بحث های ادبیاتی در عربی مبین و عربی غیر مبین و نقش آن در ارتقای تفقه می پردازد) 👌تفقه بدون توجه به قواعد ممهده را قاعده مند نمی دانیم؛ ولی از سوی دیگر قواعد ممهده کفایة الاصول و رسائل را ناکافی در استنباط فقه نظام می دانیم. در یک جمله: فقه البیان در ۹ گروه مسئله به ارتقای قواعد ممهده همت گماشته است. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری - چهارمین جلسه شورای فقهی مدرسه هدایت با موضوع تقریر، ترمیم و تکمیل الگوی فقهی تفصیل- پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اسلوب فقهی روایت تاریخ چه می گوید؟!/ تاریخ را به محوریت وقوع عوامل مؤثر بر احیاء و اماته قلوب روایت می کنیم! 👌 یکی از نظریات مطرح در فقه العبرة مسئله مهم اسلوب روایت تاریخ است. ضرورت طرح چنین مسئله ای به تشتت شدید و تحریف های زیاد مورخان در روایت وقایع تاریخی و اماکن تاریخی بر می گردد. برای عبور نسبی از این آفت های مهم از چارچوب های مطرح در "اسلوب فقهی روایت تاریخ" بهره می بریم. برخی از پرسش های مهم این الگوی فقهی به شرح زیر است: 👌 پرسش اول: مسئله اصلی در روایت تاریخ چیست؟ و آیا معیار واحدی برای توصیف علل وقوع حوادث مختلف در طول تاریخ وجود دارد؟! (پاسخ اجمالی: طبق نظر شارع مسئله اصلی دخیل در همه حوادث تاریخی، حالات ثلاثه قلب است. اثر انگشت حالات قلب در همه حوادث و اماکن تاریخی، قابل تشخيص و قابل روايت است) 👌 پرسش دوم: تدبیر انبیاء برای بهینه وضعیت قلوب در تاریخ چه بوده است؟! ساختار مکر شیطان برای اماته قلوب در طول تاریخ کدام است؟! (پاسخ اجمالی: گسترش اسلام و پایه های پنج گانه آن و حدود کبار، سنت ها و آداب مرتبط با فرائض خمس، تدبیر اصلی انبیاء برای احیای قلوب افراد محسوب می شود و ساختار مکر شیطان به محوریت تحریف و غفلت از اسلام و ارکان خمسه آن و اجزای ثلاثه فرائض خمس، شكل گرفته است. ) 👌 پرسش سوم: چگونه حوادث تاریخی را بر اساس تأثیر گذاری انبیاء بر عوامل احیای قلوب و تأثیر گذاری شیطان بر عوامل اماته قلوب روایت کنیم؟! (پاسخ اجمالی: واکاوی داده های تاریخی به غرض برجسته سازی حوادث و اماکن و کتب و شخصیت های تقویت کننده و تضعیف کننده اجزای ثلاثه فرائض خمس، اسلوب صحیح روایت تاریخ محسوب می شود.) 👌 پرسش چهارم: چند نمونه از تطبیق های تاریخی برای اسلوب فقهی روایت تاریخ را نام ببرید؟! ( پاسخ اجمالی: معرفی کتب، شخصیت ها، جریانها و حوادث مرتبط با تقویت و تضعیف مفهوم طهارت، بخش مهمی از یک روایت تاریخی صحیح محسوب می شود. (طهارت حد اول صلات و مهمترین عامل تأثیرگذار بر احیای قلوب افراد در همه زمان ها و همه مکان ها محسوب می شود.) همچنین معرفی اجمالی کتب، شخصیت ها، جریانها و حوادث مرتبط با تقویت یا تضعیف مفهوم زمان، بخش مهم دیگری از روایت تاریخی صحیح محسوب می شود. (فهم زمانهای سَعْدْ و نَحْسْ در تنزیل، عاملی مهم در احیاء و اماته قلوب است. از نظر شارع اوقات خمسه روزانه (حد دوم صلات)، زمانی مناسب برای احیای قلوب محسوب می شود.) 👌 خلاصه بحث: در اسلوب فقهی روایت تاریخ، تاریخ را به محوریت بررسی عوامل مؤثر بر احیای قلوب و عوامل مؤثر بر اماته قلوب روایت می کنیم و تاکنون ۲۳ عامل بسیار مهم مؤثر بر احیاء و آماده قلب را شناسایی و استنباط کرده ایم. حجت‌الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - معرفی اسلوب فقهی روایت تاریخ - جمعه انتظار ۱۸خرداد ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4