eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
118 ویدیو
218 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
کمباین محرومیت زدایی.pdf
1.3M
🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه هدایت درباره برنامه ملی محرومیت زدایی / ۴۸ صفحه ❓نقد محرومیت زدایی با دو روش اختصاص یارانه به انتها و ابتدای زنجیره ارزشافزایش نقش مردم در زنجیره ارزش؛ روش صحیح محرومیت زدایی ❓معرفی سه اقدام زیرساختی برای محرومیت زدایی پایدار ❓معرفی قانون مغفول احیای موات مصوب ٢٥-٦- ١٣٥٨ @olgou4
⚡️فهرست رساله حج با نگاه اصولی فقه نظام /استخراج فهرستی از معقولیت های بی بدیل مطرح در مناسک حج ❓یکی از مناسک عظیم الشأن شریعتِ پر مغز و پر معنای اسلام، مسئله حج است. برای کشف معقولیت نهفته در حج و بررسی بیشتر کارکردهای حج، دوره بحثی حج را با نگاه اصولی فقه البیان (فقه نظام) آغاز می کنیم. ❓ امیدوارم فرآیند کشف معقولیت های تربیتی و غیر تربیتی شارع در حوزه های علمیه رونق بیشتری بیابد و بالتبع وعاء فکری حوزه های علمیه و جامعه شیعه از دستگاه های عقلانی غیر بی نیاز گردد. 🗞متن کامل گزارش: https://m-hedayat.blog.ir/1401/06/14 @olgou4
⚡️افتتاح و ختم حج کدام است؟ 👌باب هفتم مباحث حج، نقطه های آغاز و مقصد حج را بررسی می کند. بررسی مفهوم احرام به عنوان نقطه آغاز حج و بررسی روایات باب تمام الحج( مانند روایت اسماعیل ابن مهران از امام صادق علیه السلام: إذا حَجَّ أحَدُکُم فَلیَختِم حَجَّهُ بِزِیارَتِنا ؛ لِأَنَّ ذلِکَ مِن تَمامِ الحَجِّ . _عیون و علل الشرایع) دو سرفصل مهم این باب محسوب می شود. 👌قاعده اصولی بیان مبتنی بر انفتاح، فواید و چگونگی بررسی نقطه افتتاح و نقطه ختم (مقاصد) مناسک شریعت را تئوریزه می کند. رساله حج - سرفصل هفتم @olgou4
⚡️تنزل دادن مفهوم دارو به داروهای شیمیایی و نوترکیب، ارتجاع علمی است!/ ۱۱ نوع دواء را به وزارت بهداشت معرفی کرده ایم. 👌همانطور که می دانید: طبق مفادی از سیاست های ابلاغی رهبری برای بخش سلامت (بند ۱۴) و همچنین طبق برخی مفاد سوگندنامه پزشکی؛ وزارت بهداشت و پزشکان موظف به برنامه ریزی برای تحول راهبردی در پژوهش و ارتقای دانش پزشکی خود هستند. 👌یکی از محورهای تحول در دانش پزشکی امروز، برنامه ریزی برای تحول پژوهشی در فارماکولوژی است. الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء برای ارتقاء دانش فارماکولوژی سه محور مباحثاتی مهم را پیشنهاد داده است: 👌محور اول پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره مفهوم دواء است. تنزل دادن مفهوم دواء به مواد شیمیایی، نوعی ارتجاع علمی محسوب می شود. به عبارت دیگر اشیاء متفاوتی در عالم خاصیت دارویی دارند؛ که مطالعه درباره آنها یک ضرورت حتمی است. + بررسی رکن عام و اختصاصی دواء (الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء ۱۱ گروه دواء را به جامعه پزشکی معرفی کرده است و تحول در فارماکولوژی را از این مسئله آغاز می کند - (براساس قاعده بیان مبتنی بر انفتاح)) 👌محور دوم پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره عملکرد مجاری نه گانه استعمال دواء است. در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء، دو عملکرد ۱- پاکسازی بدن و ۲- بازسازی و تقویت اعضاء را از طریق ۹ مجرا تئوریزه کرده ایم. (در دانش فارماکولوژی امروز، درک روشنی از مفاهیم تخلیه و تقویت وجود ندارد!) 👌محور سوم پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره عملکردهای دارو در بدن است. در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء حدود ۱۰۰ عملکرد دوایی عام و خاص را تبیین می کنیم. پیشرفته ترین بحث این الگوی فقهی، ارائه یک تحلیل تفصیلی درباره عملکردهای دوایی است.( شایان ذکر است: که عدم ارائه درک روشن از عملکرد های دوایی در فارماکولوژی به گسترش عوارض ناخواسته داروئی منتهی شده است!) 👌به صورت خلاصه: معادله تحول در فارماکولوژی را پذیرش مطالعه برای تبیین و تجویز ۱۱ گروه دواء از طریق مجاری ۹ گانه استعمال دواء؛ به غرض دستیابی به حدود ۱۰۰ عملکرد دوایی مشخص می دانیم. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین سرفصل های پژوهشی جدید در حوزه دواء - بامداد چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - قم @olgou4
نظریه فقهی انفاق.pdf
5.92M
🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه هدایت درباره نظریه فقهی انفاق (باب هفتم فقه المکاسب) در مقایسه با تعریف کینزی از پس انداز و مفهوم معیوب هدایت نقدینگی به سمت تولید / ۲۵۳ صفحه ❓بررسی اشکالات ۴ گانه هدایت نقدینگی به سمت تولید صنعتی ❓بررسی عواقب عدم توجه به مفهوم کنز ❓بررسی مصادیقی از هدایت نقدینگی به سمت تنظیم روابط انسانی (مفهوم انفاق) ❓مقایسه سود ناشی از پس اندازهای بانکی با سود ناشی از انفاق و هدایت نقدینگی به سمت تنظیم روابط انسانی (محور ویژه بحث) @olgou4
👌تصویری از استودیوی سیار شورای پژوهش زیارت اربعین/ مسیر پیاده روی نجف به کربلا/۱۴ صفرالخیر ۱۴۴۴ @olgou4
👌گفتگوی دوم درباره تبیین کارکردهای تمدنی زیارت اربعین / استودیوی سیار کارگروه پژوهش زیارت اربعین / مسیر تمدن ساز نجف تا کربلا / عمود ۸۷۵ / ۱۵ صفر الخیر ۱۴۴۴ @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 تبیین برخی از ابعاد تمدنی زیارت اربعین / نجف اشرف _۱۴ صفر الخیر ۱۴۴۴ (٢١ شهريور ١٤٠١) / ۱۸ دقیقه ❓مفهوم مادر زیارت اربعین کدام است؟ (نرم افزار اصلی پیاده روی اربعین چیست؟) ❓کارکردهای تمدنی زیارت اربعین کدام است؟ (تاثیر پیاده روی اربعین بر نظامات اجتماعی) ❓آورده زیارت اربعین را چگونه به زندگی خود تعمیم بدهیم؟! ❓چند پیشنهاد به حجت الاسلام مقتدی صدر درباره آینده عراق @olgou4
⚡️معنای اصطلاح کارکردهای تمدنی زیارت اربعین 👌وقتی اصطلاح ابعاد تمدنی را درباره یک موضوع به کار می بریم و می گوئیم: یک مسئله دارای ابعاد تمدنی است؛ در واقع می خواهیم، بگوئیم؛ از آن مسئله و معانی نهفته در آن می توانیم برای تغییر در نظم های غلط در بخش های مختلف زندگی (مثل نظم طاغوتی تمدن مدرنیته ) استفاده کرد! حجت الاسلام علی کشوری - تبیین کارکردهای تمدنی زیارت اربعین - مسیر نورانی نجف تا کربلا - ۱۵ صفر الخیر ۱۴۴۴ @olgou4
⚡️اولین کارکرد تمدنی پیاده روی زیارت اربعین؛ ایجاد قدرت سیاسی برای مقام امام علیه السلام است. @olgou4
👌در بحث نظام مشاوره، دو تفاوت اصلی با الگوهای رایج ارزیابی شخصیت و نظام مشاوره فعلی داریم. 👌اول اینکه: معیارهای متفاوتی برای ارزیابی شخصیت ارائه داده ایم. مبنای فقهی ما برای ارزیابی شخصیت (ارزیابی نفس) بررسی آثار عضو بر شخصیت است. به عبارت دیگر: برای هر عضو نقشی خاص در پیدایش شخصیت قائل هستیم. البته همه اعضاء نقشی برابر در پیدایش شخصیت ندارند و در واقع به سه دسته عضو شامل: ۱-اعضایی که از یک جهت در پیدایش شخصیت موثرند (مانند نقش مو در شخصیت زن) و ۲- اعضایی که تاثیرات عام و گسترده بر شخصیت دارند (مانند اعضای موثر بر ساخت طبایع اربعه) و ۳- اعضایی که محور ساخت شخصیتِ انسان محسوب می شوند (مانند تاثیرات محوری قلب در ساخت شخصیت انسان) تقسیم می شوند! 👌دوم آنکه: ساختارهای ارزیابی کننده شخصیت و ساختارهای مشاوره را همان ساختارهای طبیعی حیات انسان می دانیم و معتقدیم ساختارهای فعلی مشاوره از حیث شناخت و تعرف و از حیث رفق و امانت صلاحیت لازم برای مشاوره را ندارند. بر اساس مفاهیم وحیانی ساختار خانواده (خصوصا دایی و خاله)، ساختار رفاقت و عالم دینی، بخش مهمی از ساختارهای طبیعی مشاوره و ارزیابی شخصیت محسوب می شوند. 👌شایان ذکر است که الگوهای رایج ارزیابی شخصیت مانند: روش های پدیدارشناختی، روش های روان پویشی، روش های مبتنی بر صفات و... از تحلیل عوامل اصلی موثر بر شخصیت مانند طینت و قلب و... عاجز هستند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین تفاوت های نظام مشاوره اسلام با الگوهای رایج مشاوره - پنج شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - قم 🗞مطلب مرتبط: ❓گزارش راهبردی جعبه فقهی شخصیت https://eitaa.com/olgou4/3919 @olgou4