eitaa logo
رویای امت
337 دنبال‌کننده
549 عکس
342 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب با گل پسرا نشستیم دو قسمت اخر انیمه فوتبالیست ها این هنر اعجاب انگیز ژاپنی رو تماشا کردیم (جاتون خالی). در مورد تاثیر این کارتون بر فوتبال ژاپن حتی جهان و بازیکنان بزرگ جهانی بسیار نوشته شده . خالق سوباسا اوزارا نشان داد با هنر ، قصه و رویاپردازی ها چگونه میشود عالم واقع را برای نیل به رویاها و ارمان ها به حرکت وادار کرد ، چگونه میشود رویا ساخت و ملتی را پابه کار رویاها آورد . فوتبالیست ها به ما می‌گوید که هنر تاثیر گذار لزوماً ایده و هدف خالق ان ابتدا نیست ، بر خلاف انچه برخی فیلم ساز ها و سلبریتی های بی هنر و هنرمندان لیبرال در ایران کار سفارشی را فحش و نشان وابستگی میدانند و مدعی هستند اینچنین کارهایی نمیتواند محبوبیت اجتماعی داشته باشد و اثرگذاری مناسب . در ابتدای دهه ۸۰ میلادی فدراسیون فوتبال ژاپن به کمپانی شوئیسا پیشنهاد داد تا کارتونی را بسازد که به کمک پیشرفت فوتبال در این کشور بیاید. یوئیجی تاکاهاشی انمیشینی با اسم "کاپیتان سوباسا" را خلق کرد که بعدها با اسم فوتبالیست‌ها روانه تلویزیون ایران شد.  فوتبالیست ها به زیبایی تمام کار تیمی ، ملی گرایی ، هدفمند زندگی کردن و ... را به مخاطب خودش منتقل میکند ، گرچه مسئله کم اهمیتی مثل فوتبال را به عنوان هدف معرفی میکند اما انرا چنان پرحرارت و پرجاذبه و هنرمندانه روایت میکند که تمام جان مخاطب خصوصاً نسل کودک و نوجوان را لبریز از خواستن این هدف میکند . کاش انقلاب اسلامی اهمیت این مسئله را درک و بر روی ان سرمایه‌گذاری میکرد تا اهداف و آرمانهای بلند ، جهانی ، انسانی ، الهی و تاریخی خودش را به زبان هنر و رویا به فرزندان خوردسالش انتقال دهد . کاش از سفارش کار به هنرمندانش خودداری نکند برای دهن کجی برخی بی سوادان هنرمند نما که او را متهم به هنر حکومتی، فیلم سفارشی ... نکنند ، البته مسلم است که سفارش را باید به اهلش داد که خائن به اهداف ان نباشند . این قصه چه شباهتی به ادبیات برخی روشنفکر نماها در عرصه های دیگر دارد انها که معیشت ملت را با اسم رمز اقتصاد دستوری تختئه می کنند و دیگرانی به نام علم ایدئولوژیک علیه عقلانیت دینی ... . خلاصه به زعم من ماموریت امروز ما برای تحقق آرمان های انقلاب ساخت رویای اجتماعی برای پای کار اوردن امت و استعداد های آنهاست . شاید هنگامی که پیامبر در جنگ خندق ، جرقه کلنگ را به نشانه پیروزی بر مصر تعبیر میکرد و جرقه دیگر را نشانه پیروزی بر ایران ، در حال ساخت رویا بوده ... . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
تصور نیروهای انقلابی از کشاورزی و صنعت بزرگ مقیاس و تسمه کشیدن بر گرده محیط زیست به نظر من سیاسی و منفعت خواهانه نیست، بلکه ریشه اش این است که انقلابی ها از لحاظ علمی، غلط بودن نحوه مواجهه انسان مدرن در بهره کشی از طبیعت را اصلا قبول نکرده و جزء نقدهای انقلاب ۵٧ به مدرنیته نمیداند و اتفاقا این قسمت را جزء مزایای مدرنیته میداند که باید بتمامه آن را اقتباس کند. گویی باید همین شهرهای بزرگ مصرفی و کارگری قرن 16امی را در ایران خلق کنند و و اب و خاک را نابود کنند و سد بسازند و فروچاله درست کنند تا GDP به سبک منچستر قرن ١۶ در میان خروارها دود و غبار و طبیعت متلاشی شده توسعه پیدا کند. گویی مقصر بی عدالتی موجود را فقط فسادهای پولی و بانکی و اختلاس و... میدانند و اصلا مدرنیته - ان هم نسخه اولیه سه چهار قرن قبل آن- مسیر را درست پیدا کرده است... ... آقایون طرفدار طب سنتی و اسلامی و سلامت، دستمان به دامن تان! ماجرای محیط زیست ادامه همان بدنی است که سعی میکنید ان را با اورگانیک خوری و سالم خوری به تعادل برسانید. جرات کنید و مطالعه را شروع کنید و پا را فراتر بگذارید و نگاه تان را به محیط زیست هم توسعه دهید. فعلا هیچ کس به اندازه شما حرفش دیده و خوانده نمیشود.... حرفهای ما که باد هواست، اگر خدایی نکرده ضد نظام تلقی نشود... @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 چرا نه؟ چرا آری؟❗️ ✅ دکتر علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش و معاون سابق ترویج علم و مردمی سازی علوم معاونت علمی ریاست جمهوری: ✅ می‌پرسی چرا مدرسه نه؟ اما در واقع باید بگویی چرا مدرسه آری؟ ❗️ شما فکر میکنید مدرسه در لوح محفوظ بوده پس واجب است! ما مریض تابوهای قبل از خودمان هستیم! ❇️ تعلیم و تربیت کاری است که محمد بن عبدالله (ص) در مسجد و سفر و... انجام می‌داد. مدرسه زشت و زمخت امروزی به چه درد می‌خورد؟! ✅ در مدرسه‌های امروزی داریم [در مثل] ماشین‌هایی تربیت میکنیم که در باک آنها بنزین است در حالی که در مسیر راه زندگی گازوئیل به درد آنها می‌خورد! ✅ اگر کسانی مدرسه نروند شاداب‌تر، سرحال‌تر و سالم‌تر هستند و قطعا در زندگی هم از دیگران جلوتر خواهند بود. ✅ مدرسه مطلوب جایی است استعدادها شناخته می‌شوند و علوم لازم و ضروری را آموزش می‌دهد. ✅ [مثل جامعه‌ ما که به این شیوه آموزش عادت کرده است] مثل افرادی است که همگی عادت کرده‌اند روی چهار دست و پای خود راه می‌روند. اگر به آنها بگویی چرا روی دو پای خود راه نمی‌روید تعجب میکنند و میگویند مگر جور دیگه‌ای هم می‌شود راه رفت! ❇️ به کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
انچه مینویسم درد دل است و الا تصویر خودش یک کتاب است . دنیای مدرن چگونه در حق تک تک اعضای خانواده جنایت میکند در نگاه مرد زوجیت را تقلیل داده به روابط جنسی و سپس به او میگوید این نیاز را میتوانی در بازار تامین کنی انهم با تنوع بیشتر گرچه در عمل او را به یک بیمار جنسی تبدیل کرده و دچار انواع مشکلات روانی ، افسردگی و پوچی زن را وارد بازار کرده در رقابتی بی پایان با مردان برای اثبات چیزی که از او خواسته نشده و برای ان ساخته نشده ، کارگر معدن ، کارمند بانک ، راننده پایه یک ، رزمی کار ورزشی (نینجاهای عصر جدید) ، نظامی گری و ... و ... را نشانه موفقیت او معرفی میکنند انچه فراموش شده زنانگی است . اگر این مرد و این زن تن به فرزندی بدهند ( مشروع یا نا مشروع ) انهم باید در پی موفقیت خودش باشد که یا کارمند دولت یا اجیر دون پایه سرمایه داران در کارخانجات (کارگر )یا اجیر ماهر و نخبه(مهندس و تکنیسین) برای رشد سرمایه دار یا در بهترین حالت ابزار توسعه سرمایه دار شود و انچه دوباره فراموش میشود خود انسان است و ماموریت تاریخی او ، از انچه باید خودش درم رشد جامعه نقش ایفا میکرد یا انچه او باید به عنوان اغاز کننده یک نسل در درون خانواده ایفا میکرد و تاریخ انسانی را تحت تاثیر قرار می داد و انچه باید در حق خودش بر عهده میگرفت . آه از این همه نهلیسم و پوچی در عصر به اصطلاح اگاهی ... ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
4_5922589936443198619.mp3
43.53M
💠 نشست جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت" 🔹تاملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی ✅ جلسه اول 🎙ارائه: حجت الاسلام حسین مهدی زاده 📆 16 تیر 1401 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
نشست_دوم_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.mp3
24.43M
💠 نشست دوم جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت" 🔹تأملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی 🎙ارائه: حجت الاسلام حسین مهدی زاده 📆 23 تیر 1401 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فریب های مدرن 🔸 داری که در غرب شکل گرفت با استعمار و غارت مواد خام و تبدیل آنها به کالاهای صادراتی، نیاز شدید به نیروی کار داشت و به زن اروپایی مسیحی که حتی حق مالکیت نداشت ، اجازه مالکیت داد تا انگیزه کار داشته باشد ، کار را هم که قبل تر از خانه به کارخانه برده بود... 🔸چگونه زنی که طعمه سرمایه داران شده برای کار ارزان را زن موفق جلوه میدهند ، زنی که روح و روان و جسم لطیف و نحیفش را در رقابت مردانه و البته برده وارانه مستحلک کرده . 🔸آیا میدانید برخلاف تصور رایج ورود به بازار کار در بیرون حتی باعث افزایش درآمد و رفاه خانوار در سطح کلان نمیشود بلکه عامل فقر بیشتر است! یک نگاهی به سرمایه های کلان جهانی بیندازید همیشه برای تولید کشورهای پرجمعیت با نیروی کار ارزان را انتخاب میکنند . با ورود زنان به بازار کار ، شاغلین بیشتر میشوند اما درآمد ها اُفت میکند، چرا که در این نظم کار ارزش گذاری نمیشود بلکه سطح دست مزد ها را مشخص میکند، عرضه بیشتر نیروی کار مساوی با کاهش دستمزدها و البته افزایش سود کارفرما، حتی اگر کودکان را هم به بازار کار وارد کنید تغییری در درآمد خانوارها به وجود نخواهد امد . 🔸حتی با افزایش تولید و کالا ها ،چرا که کالا برای مصرف تولید نمیشود بلکه برای صادرات و تجارت ساخته میشود، برخلاف یک جامعه سنتی که افزایش تولید در باعث افزایش مصرف و امکانات میشد . 🔸چه دردناک است قصه‌های دنیای که با صدرنگ و لعاب فروخته میشود . ... زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اینجا چین یا ژاپن نیست! 🔹این پل‌ها بر روی دره‌ای به عمق ۲۵۰ متر واقع در محدوده دریاچه سد و نیروگاه کارون ۳ و به جهت جایگزینی جاده قدیمی ایذه - شهرکرد ساخته شده‌اند. 🔹 پل‌های فوق دارای طویل‌ترین دهانه قوسی از نوع خود در خاورمیانه هستند. 🔹تمام مراحل پروژه اعم از طراحی، محاسبات ایستایی سازه فلزی، ساخت قطعات فلزی و نصب پل توسط کارگران و مهندسان ایرانی انجام شده است. 📌 @ponezs
📢 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. 📌 بازنشر فقط با فوروارد یا درج لینک 👈 @haerishirazi
(با عرض پوزش)کمی اقتصادبدانیم! برآورد خدمات فحشا در اروپا در حساب های خارجی: (صندوق بین المللی پول) خدمات روسپیگری ارائه شده توسط ساکنین به افراد غیر مقیم باید به عنوان در حساب های خارجی ثبت شود. همچنین خدمات فحشا خریداری شده توسط مشتریان مقیم به افراد غیر مقیم باید به عنوان ثبت شود. خدمات روسپیگری بین افراد مقیم و غیر مقیم باید به عنوان خدمات شخصی، فرهنگی و تفریحی طبقه بندی شود، مگر در مواردی که مشتریان این خدمات را در خارج از کشور در تعطیلات یا سفرهای کاری خریداری می کنند. در چنین مواردی خدمات فحشا باید در سفر گنجانده شود. چارچوب کلی پیشنهاد شده توسط یورواستات (2018)، رویکرد عرضه را اتخاذ می کند. تخمین تعداد روسپی ها در کشور ضربدر تعداد کل ملاقات های هر روسپی (در هر دوره) ضربدر میانگین قیمت هر ملاقات است: کل فروش = تعداد روسپی ها x تعداد تماس های هر روسپی x قیمت خروجی داخلی با استفاده از برآورد نسبت روسپی های غیر مقیم به دست می آید: تولید داخلی = کل فروش x (1 - نسبت روسپی های غیر مقیم) سپس اجزای فرامرزی به صورت زیر تخمین زده می شوند: واردات خدمات = نسبت روسپی های غیر مقیم x کل فروش به ساکنان صادرات خدمات = تولید داخلی x نسبت مشتریان غیر مقیم فقط خواستم ببینید شاخص های بین المللی همین قدر ناکارآمد و کثیف هستند. حتی انسان را کالا می بینند و بر روی او قیمت می گذارند و در آمارهای صادرات و واردات خود حساب می کنند! در شاخص های اقتصادی در صدر جدول بودن می میتواند نشانه حجم فرومایگی اقتصاد یک کشور باشد. ✍️سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فراموش نکنیم: کیفیت انحصار دارد در کوچک‌مقیاس‌ها هیچ کالایی در دنیا وجود ندارد که بهترین کیفیت آن دست‌ساز نباشد. اساسا بزرگ مقیاس‌ها نمی‌توانند به سرعت تغییر کنند و بزرگ بودنشان مانع خلاقیت است. باید کاری کنیم که مترادف بهترین کیفیت در دنیا باشد فلذا باید سرمایه‌گذاری اصلی‌مان روی کوچک‌مقیاس‌ها باشد همان که آقا فرمودند رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبر انقلاب، امروز: آینده و پیشرفت کشور بیش از حدسیات متعارف است @Fetan2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡نمونه‌های موفق دهکده‌های تولید محور مردمی در روسیه و چین👆تاثریا (شبکه یک) 🌱《باقچه‌خانه》 جایی که هر کس در آن کار تفریحی تولید محور انجام می‌دهد و سهمی از خوراک و ارگانیک توسط خووخانواده‌ها تامین می‌شود. یک اقامتگاه آرامبخش دور از فضای کانال معیشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 آیت‌الله اراکی: چرا آپارتمان می‌سازید؟ 🔸 حدود یک ماه پس از توقف ویلایی‌سازی در نهضت ملی مسکن قم رخ داد: 🔸 هشدار بی سابقه آیت‌الله اراکی(عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه) در حاشیه درس خارج فقه در خصوص اجتناب مدیران مربوطه از آپارتمان سازی و مرتفع سازی. - اینکه دائما مسئولین تاکید کنند که ما از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده کنیم با صرفا گفتن چیزی تحقق پیدا نمی‌کند، احتیاج به عمل دارد. - ما تاکید کردیم که مرتفع‌سازی با موازین اسلامی تطبیق ندارد. - وقتی مرتفع سازی می‌کنید روابط اجتماعی را نابود می‌کنید. - بسیاری از بیماری‌های امروز، نتیجه سبک ساختمان‌سازی‌های ما است. - چرا بعضی‌ها توجه نمی‌کنند؟! امیدواریم وزیر جدید به این مسئله توجه کند. -این حرف که ما زمین نداریم دروغ است. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آموزش و پرورش افراد خلاق تربیت می کند؟ 🔺 بچه ها 16000 ساعت در مدرسه هستند. 🔺 آموزش و پرورش لبریز از مطالب حجیم به درد نخور است. 🔺 صنعت کنکور در کشور سالیانه بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد … ❌ حال آموزش و پرورش بد است ... خط قرمز 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 اللهم عجل لولیک الفرج🌸 @bidari110
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ساخت پراید در خانه با ۹۴میلیون! راهکار ما همین است پلاک کردن خودروهای استاندارد که هر کسی در ایران بسازد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ مدرسه، دانشگاه و امتحان با ذهن ما و فرزندانمان چه می‌کند؟! ✅ چه باید بکنیم؟! 🔺 دکتر مسعود درخشان استاد تمام اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (فارغ التحصیل مدرسه اقتصاد و دانشگاه لندن) ❇️ به کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
♦️انتقاد احمد توکلی از سران سه قوه بابت مصوبه مولدسازی: طرز برخوردتان با مجلس شما را یاد رفتار مستبدانه سال‌های اول مشروطه نمی‌اندازد؟ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹این گونه مصوبات مهم و تأثیرگذار باید با سازوکارهای مردم‌سالارانه در فرایندهای نخبگانی، بررسی و تصویب شوند و همۀ اطلاعات ذیربط، به آسانی در دسترس مردم قرار داشته باشد. 🔹موضوعی بسیار مهم تحت عنوان مولدسازی اموال دولت که در حقیقت، فروش بیت‌المالِ متعلق به آحاد ملت، از این نسل و نسل‌های آینده است، مصداق آشکاری از این دست موضوعات است که نمی‌توان در اتاق‌های دربسته، به دور از چشم و عقل مردم درباره‌اش تصمیم گرفت و آن را اجرایی کرد 🔹این روش اداره دولت، ضمن آنکه با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی تعارض دارد، بسیار شباهت به رفتار معتادی دارد که نیازمند تهیه هزینه موادش است. او اوایل اعتیاد درآمدش را صرف خرید مواد می‌کند اما پس از آنکه درآمدش کفاف نمی‌کند، مشغول فروش اموال و اثاث خانه‌اش می‌شود. 🔹فاجعه‌آمیزترین بخش مصوبه، بند «۵» آن، یعنی «مصونیت قضایی اعضای هیأت و مجریان تصمیمات آن» است. صدای فروافتادن تشت این بند چنان بلند بوده‌است که چرت بی‌حوصله‌ترین افراد را هم پاره کرده‌ است. چنین حکمی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟ البته یک فرق دارد، و آن مصونیت برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی! 🔹این طرز برخورد با مجلس شما را به یاد رفتار مستبدانه سال‌های اول  مشروطه نمی‌اندازد؟! از مشروطه تا امروز چند نفر برای تشکیل مجلس مردمی و آزادمنش به شهادت رسیده‌اند؟ چه پاسخی برای آنها داریم؟ /اعتمادآنلاین
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
از بازار سنتی و اقتصاد کوثری تا بازار مدرن و اقتصاد تکاثری زمان لازم برای مطالعه: ۲ دقیقه در ادبیات دینی، سوق را معادل بازار ترجمه می‌کنند. تا به حال به تفاوت هندسه و فرم در اسواق یا بازارهای سنتی و مدرن اندیشیده‌اید؟ در حديثى درباره راه رفتن پيامبر با اصحابشان چنین آمده است که «کانَ یَسوقُ اصحابه» که ناظر بر آن است که ایشان به خاطر فروتنی، اصحاب خویش را بر خود پیش و مقدّم می‌داشت و به اصطلاح، به جلوتر از خود سوق می‌داد؛ بر همین اساس و با توجه به ریشه لغوی واژه سوق، بازار اصالتاً فضای پیش رفتن و سوق دادن است (که متناظر با حرکت و عبور می‌باشد) و نه مکان مکث و توقف. اما در سبک زندگی معاصر، بسیاری از شهروندان برای گذران اوقات فراغت خویش، به مراکز تجاری و بازارها مراجعه می‌نمایند به نحوی که بازارگردی در ادبیات معاصر به اصطلاحی کاملاً مأنوس تبدیل شده است و امروزه فضاهای مکث و پاتوق گونه متعددی در بازارها و مراکز تجاری پیش بینی می‌شود. بر همین اساس و بر خلاف بازار سنتی که هندسه افقی، خطی و متناسب با حرکت داشت، بازار معاصر هندسه‌ای عمودی، مرکزی و متناسب با مکث و توقف دارد. اما فلسفه این تفاوت ماهوی در چیست؟ اساس اقتصاد در سبک زندگی اسلامی ایرانی، مبتنی بر فرهنگ قناعت بود که از شاخصه‌های اقتصاد کوثری است و لازمه قناعت این است که خریدار، کمتر به خرید تحریک شود؛ اما اکنون، اقتصاد تکاثری که ماهیت نظام سرمایه‌داری است سبب شده است تا بازارها و مراکز تجاری به نحوی طراحی شوند که مراجعه کنندگان را به خرید و مصرف هرچه بیشتر تحریک نمایند زیرا مصرف‌گرایی از مهمترین شاخصه‌های این نوع نظام سرمایه‌داری و سبک زندگی معاصر است؛ تا جایی که در این نوع سبک زندگی، اقتصاد آزاد برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است. مبرهن است که لازمه ایجاد بازار احتیاج (و نه رفع احتیاج بازار)، ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مصرف‌گرایی و تحریک مشتری به خرید هرچه بیشتر کالا است و این تحریک، زمانی محقّق می‌شود که کالاهای بیشتری در دامنه دید وی قرار گیرد؛ این امر نیز منوط به استفاده از تدابیر مختلف طراحی برای گسترده‌تر کردنِ دامنه دید مشتری در بازارها و مراکز تجاری است. ترجمان فضایی این نوع ترویج مصرف‌گرایی عبارت است از: شفافیت فضاییِ هرچه بیشتر فضای داخلی مراکز تجاری و محورهای دید کاملاً باز و گسترده از طریق مواردی همچون ایجاد ویدهای گسترده، کریدورهای بصری کاملاً شفاف، انواع ویترین‌ها و نماهای کاملاً شفاف و شیشه‌ای و جایگزینی هندسه عمودی به جای افقی تا بتوان از طربق ویدهای گسترده و عمودی بین طبقات مختلف، امکان دید بیشتری را به مشتری برای تحریک او به خرید هرچه بیشتر بدهند. در همین خصوص می‌توان به اختلاط مغازه‌های مختلف در مراکز تجاری معاصر نیز اشاره نمود؛ برخلاف بازارهای ستتی که چون راسته راسته بودند و هر راسته مختص به کالای مشخصی بود مشتری به خرید کالای دیگری تحریک نمی‌شد. پس می‌توان چنین گفت که تفاوت دو نوع معماری در بازارهای سنتی و معاصر، ترجمان فضاییِ تفاوت از اقتصاد کوثری است (انا اعطیناک الکوثر: کوثر/۱) تا اقتصاد تکاثری (الهکم التکاثر: تکاثر/۱) @baladetayyeb
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1642104069_ليبراليسم ـ ریشه فساد و چپاول (1).pdf
1.22M
🛑ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول ❇️پرفسور مسعود درخشان 🛑مقدمه‌ای برای كتاب دستبرد ناپيدا ❇️ترجمۀ دكتر حسين حسن‌زاده و عليرضا زماني انتشارات دانشگاه امام صادق عليه‌السلام- دي‌ماه 1400 💠 @profderakhshan
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میشه ساختمان ۱۴۰ متری ویلایی را فقط با ۵۵ ملیون تومان در کمتر از ۳۰ روز ، ضد حریق و ضد زلزله ساخت که دوام زیادی داره و آتش نمیگیره و چند تریلی خاک و مصالح و نخاله روی آن تلنبار نشده که در زلزله کشنده باشد.... چرا نسخه های منسوخ آپارتمان سازی میلیاردی را بر مردم تحمیل می کنید و راه را برای ساخت مسکن ویلایی توسط خود مردم با اهداء زمین فراهم نمی کنید؟ ساختمان از مواد ضدحرق درست شده وجنس دیوار هم از بتنی هست که برای سد سازی استفاده میکنن پس اونهایی که از رو توهمات میگن ساختمان کم دوام هست پیشنهاد میکنم توضیحات خانه حاج سعید قاسمی که کمتر از سی روز درست میشه گوش کنند مگر خدا امثال حاج سعید قاسمی را به داد گرانی ساخت وساز مسکن بفرسته 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯