eitaa logo
رویای امت
343 دنبال‌کننده
492 عکس
327 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمی‌شود مگر با ثروت‌اندوزی سرمایه‌داران! 🎙 : ◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری می‌بینید که هرچه کار و زحمت می‌کشند باز هم گرسنه هستند بدانید آن جامعه حق این‌ها را خورده‌اند. 🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف می‌کند، چیزی را می‌خورد که مال او نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
رنگ خدا تا به حال به تونالیته و رنگ‌بندی شهرهای سنتی دقت کرده‌اید؟ در شهر سنتی، سیما و منظر عمومی شهر کاملا یکدست و همرنگ بود به جز یک استثناء که آن هم مساجد و ابنیه مذهبی بود. در چنین شهری، تمام ابنیه دیگر، چه به لحاظ ارتفاع و فرم و چه به لحاظ تونالیته، نسبت به ابنیه مذهبی تواضع معمارانه داشتند و همگی با تواضع و سکوت رنگی در مقابل رنگ‌بندیِ بقاع متبرکه، بستری بودند برای تجلیِ شهرسازانه‌‌ی "صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً: رنگ خدا؛ و چه رنگی از رنگ خدا بهتر است؟" (بقره/۱۳۸). نتیجه این رنگ‌بندی، تحقّق شهر/عبودیت بود: "وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُون: و ما تنها او را عبادت می‌کنیم" (بقره/۱۳۸). زیرا چنین شهر/عبودیتی با آن نوع تواضع رنگی و هندسی، ترجمانی کالبدی بود برای این آیه شریفه: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد" (حجرات/۲)؛ اما بی‌ادبی، عدم تواضع و تکبر شهر معاصر در مقابل مساجد و بقاع متبرکه، شما را به یاد کدام آیه می‌اندازد؟ این نوع شهرسازی، شخصا برای بنده یادآور این آیه شریفه و توصیه آن به تواضع و فروکاستن صداست: "وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِير" (لقمان/۱۹). @baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
لطفا این نقشه را بنگرید. مدیران محترمی که در شورای عالی شرّسازی به بهانه صرفه‌جویی در مصرف زمین، زمین‌های دولتی را احتکار کرده‌اند و اجازه گسترش افقی شهرها را نمی‌دهند پاسخ دهند که ایران عزیزی که هر استانش به اندازه یک کشور اروپایی است چرا باید عمودی‌سازی کند و اروپایی‌هایی که به مراتب کمتر از ما زمین دارند شهرهایشان را افقی توسعه دهند؟! آیا می‌دانستید که غربی‌ها سالهاست که با پی بردن به اشتباهشان، سیاست بلندمرتبه‌سازی برای ابنیه مسکونی را کنار گذاشته‌اند و برخلاف ما، برجهایشان اغلب، مراکز تجاری و اداری است و نه ابنیه مسکونی؟! @baladetayyeb
در جامعه ای که عدالت جاری شده باشد فقر و غنا معنا ندارد ، همه غنی اند و همه فقیر ، عموما فقر و غنا در نسبت هم و مقدار فاصله بین انها تعریف میشود . افزایش رفاه و امکانات و تکنولوژی اگر به صورت عادلانه به دست همه برسد که مایه تفاخر و تکبر و نشان ثروتمندی نخواهد شد . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
از عجایب علوم مدرن این است که ابزار را به جلو میبرد و انسان را به عقب ! به انچه صنعت ساخته قانع نیست و در تحول و توسعه روز افزون ان می‌اندیشد اما به انسان که میرسد امروز و احوال اکنون او را مطالعه میکند و برای مدیریت همان راهکار میدهد راهکارهایی که راه به جلو نشان نمیدهد ، مقصد ندارد و فقط دوَران و فرو رفتن دارد ! ماکیاولی حماقت ها و جهالت های انسان را سر دست میگیرد و میگوید سیاست دان کسیست که به این جهالت ها و حماقت ها و صفات رذیله جمعی پی ببرد و با دامن زدن به انها بر کرسی قدرت بنشیند و چگونه دستگاه حاکمه خود را مقبول خلق کند او برای جامعه مقصدی قائل نیست که طرحی برای رسیدن به ان ، مربی برای تربیت و هدایت و سکان داری جهت حرکت لازم باشد . فروید روان انسان های بیمار را واکاوی میکند، تمایلات ، بحران های روحی ، عقده ها درونی و انحرافات ان را حقیقت وجود ادمی میپندارد و پاسخ به نیازهای غیر عقلانی و غیر طبیعی یک انسان بحرانزده را نسخه شناخت انسان و نجات او میکند . اسمیت تنها انگیزه محرک انسان را خودخواهی او دانست و ارضای این صفت رذیله در بازار و رها کردنش به دست گرگ های نامرئی بازار را عامل سامان و علم اقتصاد خواند . کاش غرب به همان میزان که در فکر ارتقاء ابزار است در پی ارتقاء انسان نیز بود اما او به دنبال تحمیق انسان در بحرانهای روحی روانیه خودش است و انرا توجیه علمیک میکند متُدش ، شناخت حال فعلیست انهم با محوریت صفات رذیله در انسان و از این رو جامعه شناسی و روانشناسی کارش مطالعه رفتار اکثریت است (جامعه اماری) نه مطلوب هایی که صناعت جامعه و انسان برای رسیدن به آن باشد ... گرچه نگارنده مدعیست خرد انسانی قادر به کشف مطلوبیت های مطلوب بدون اتکا به وحی نیست . و انسان متمدن آن شد که به قوانین خودخواهانه اسمیت ، و عقده ای فروید و فریبکار ماکیاولی تن دهد . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نگاهی نو به مسائل اقتصاد ایران بر اساس مفاهیم فقه المکاسب 👌برای تحلیل مسایل اقتصادی ایران از مفاهیم فقه المکاسب بهره می بریم و توجه خاصی به مفاهیم معیوب اقتصاد کلان نداریم. بر اساس مفاهیم فقه المکاسب، اقتصاد ایران به شش مسئله اصلی مبتلا است: 👌مسئله اول در اقتصاد ایران: شکل گیری و رواج یک طبقه بندی معیوب از مشاغل در ایران است. از منظر فقه المکاسب، اصلاح اقتصادی از تغییر نگاه مردم به مشاغل برتر آغاز می شود. با رواج بیشتر ۱- کشاورزی، ۲-باغداری، ۳- دامداری، ۴- خیاطی و ۵- عمومی شدن تجارت (انتخاب تجارت به عنوان شغل فرعی برای همه افراد) ایران در تامین غذا و لباس و داروی طبیعی خود کفاء می شود و زمینه مفهوم اقتصادی انفاق فی سبیل الله (انفاق برای تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه) به جای مفهوم کینزی پس انداز و هدایت نقدینگی مهیا می گردد. 👌مسئله دوم در اقتصاد ایران: بی توجهی جدی به کارآمدی های ۴ گانه الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای است. به عبارت بهتر: استفاده از الگوی تولید صنعتی ۴ چالش ۱- فاصله طبقاتی، ۲- آلودگی شدید محیط زیست، ۳- تولید غذا و محصولات ناسالم و ۴- مصرف زیاد انرژی را در اقتصاد ایران نهادینه کرده است و برای عبور از این چالش ها به تقویت الگوی تولید غیر متمرکز-خصوصاً در بخش غذا- می اندیشیم! 👌مسئله سوم اقتصاد ایران: کمبود زیرساخت های رایگان برای تجارت مردم و فقراء است. ساخت گسترده بازارهای موقت (با تعریف امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام) در مناطق شهری و روستایی و ساخت و احیای مفهوم مترقی مسجد بازار برای مدیریت نرم و هدایت بنیان اهالی بازار، به تدریج چالش انحصار در توزیع و دلالی را در اقتصاد ایران مدیریت خواهد کرد. 👌مسئله چهارم در اقتصاد ایران: شکل های غلط معامله و تبادل در بین افراد است. به صورت کلی شکل معامله و تبادل در ایران به سه آفت ۱- عدم توجه به عقود ۱۸ گانه در نقل و انتقال مال و کالا و پول، ۲- عدم توجه به حرمت قطعی تسعیر و ۳- مبادله با پول اعتباری در تبادلات، مبتلا است! 👌مسئله پنجم در اقتصاد ایران، عدم توجه به اصل حرمت تقویت کفار در تجارت بین الملل است. احراز اصل عدم تقویت کافر در معاملات، به معنای جلوگیری از تخریب روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه است. ( عدم توجه به معانی پنج گانه کفر به تخریب روابط انسانی منجر می شود و تقویت کافر به معنی کمک به تخریب روابط انسانی است.) 👌مسئله ششم در اقتصاد ایران، استفاده از بورس، ربا و بانک برای تأمین مالی است. در اقتصاد ایران مسئله تأمین مالی به شکل ربوی و غرری تحقق دارد و برای رهایی از این معضل نکبت آمیز، تأمین مالی را از طریق انفال، زکات، قرض الحسنه و مفهوم مترفی انفاق مدیریت می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)- تبیین مسائل اصلی اقتصاد ایران- بامداد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم https://eitaa.com/olgou4
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به جای اموختن از طبیعت به ان دستبرد میزنیم . در این ویدئو ببینید چطور گله احشام به طبیعت نه تنها اسیب نمیزند بلکه انرا احیا میکند . انوقت اداره منابع طبیعی و اراضی ملی با روستاییان ، عشایر و کشاورزان ما چگونه برخورد میکند . @ommat_Dream
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیری، مسائل را بر مبنای علوم انسانی غرب حل می‌کنند که این علوم، رسالهٔ عملیهٔ کفار هستند؛ اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، یعنی همین. 🔆 آیت‌الله حائری شیرازی 🔸علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. 🔸اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. @haerishirazi 🆔@Asre_jadid_57
وضعیت دولت به روایت تصویر ابتذال فرهنگی و ابتذال اقتصادی متاسفانه شخصیت اقای رئیس‌جمهور به شدت تحت تأثیر مشاوران و اطرافیانیست که پایشان در سازوکارهای عرفی و پذیرفته شده عامه گیر است و عدم استقلال فکری و تصمیم گیری شخص ایشان و نداشتن گفتمانی مستقل علت و العلل این وضعیت است و از همین رو هم دولت به جای رهایی از دست نظریات نئولیبرال های ریشو و کرواتی اقتصادی و البته فرهنگی اسیر و بازیچه انها میشود ، ما در واقع بایک بی دولتی مواجهیم . دولتی که تصمیم های سخت به موقع ، شجاعانه و مهم رو نتونه بگیره در واقع بود و نبودش تفاوت چندانی نمیکنه . دولتی که اسیر سازوکارهای معیوب موجود است ، وقتی باور به این باشد که با تکیه به سلبریتی زیرزمینی میشود مقبولیت برای رای درست کرد و پیروز شد( الگوی اصلاحاتی) رویکردی که گمان میکند افراد و نیات مهمند نه روش ها، الگو ، تکنیک ... این روند در حکمرانی و ایضأ اقتصاد هم قابل تعمیم است . در دیالوگ یک فیلم که اخیراً در شبکه نمایش پخش میشد در جریان فیلم هنگامی که در یک دیدار خصوصی بین وکیل و قاضی پرونده شکل گرفته بود وکیل شکایت از حجم فریب کاری و بی عدالتی دادگاه ها و ... داشت ، قاضی در پاسخ گفت دادگاه محلی برای احقاق حق نیست و من کاری به حقیقت ندارم بلکه دادگاه محلی برای رقابت دروغگویان است و قاضی به دروغگوی برنده رای میدهد . از قضا قاضی القضات قصه ما هم که حاکم شد صحنه سیاستگذاری تبدیل به رقابت دروغگویان کارشناس نما گشت . ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
رویای امت رویای امت را به یک معنی برای پاسخ به این پرسش میخواهیم ، چرا پیش نمیرویم؟ چون عالم دیگری جز وضعیت موجود و جهان زیسته را نمیشناسیم که از اینجا تا رسیدن به ان گام برداریم ، راه ترسیم کنیم ، نقشه بکشیم ... ما به یک تصویر از وضعیت بدیل و جایگزین که میتواند در جامعه و مسئولین منتخب انها کشش و تحرک و تکاپو ایجاد کند و به پیش ببرد نیاز داریم و به ان رویای جمعی میگوییم . غرض از رویا توهم و خیالبافی نیست بلکه یک تصویر شفاف از جهان ایده آل و ممکن است، که کلیتش در اذهان و قلوب نقش بسته شده و برای جزئیات ان و تحققش در جهان واقع مطالبه ، تلاش و مبارزه مستمر شکل می‌گیرد. رویای جمعی را ارمانشهر ، اتوپیا و ... مینامند اما رویای امت جهت خاصی دارد که سعی میکند ان ارمانشهر وعده داده شده ادیان را به اندازه‌ای هرچند کوچک در زمین محقق کند و از عبارت ملی یا ایرانی استفاده نشده چرا که امت نوعی عضویت در یک باور و همراهی امام ان است نه جمعی که صرفاً در یک جغرافیا و مرز مشخص قرار گرفته اند . گروهی که اشتراکی عقیدتی ، فرهنگی دارند و برای یک هدف واحد پای مبارزه را محکم گرفته‌اند و نیروی پیشران این هدف اند. بدون رویای جمعی جامعه دچار رکود ، بی تحرکی ، نا امیدی ، روزمرگی ، تصمیمات خرد ، سرگشتگی و تلاش های بی هدف خواهد شد . برای ساخت رویا در کنار کار علمی و پژوهشی باید تمایزات جهان بالقوه خود را بتوان به جامعه ارائه داد ان علوم تخصصی و علمی را به یک طرح فراگیر و هم افزا تبدیل کرد و در قالب تصویر به جامعه ارائه کرد. برای مثال چند تصویر قابل ارائه از ارمانشهر مدنظر، تمدن اسلامی ، که هرکدام قدرت حرکت بخش بزرگی از جامعه دارد زمین رایگان برای زندگی که مردم یک عمر پی خرید یه تکه زمین فرار نمیکنند ، تبدیل خیابان های پر ترافیک شلوغ و الوده به باغشهر کسی عمله کسی نمیشود _ساخت جهانی ایده آل بدون کارگر که فقط ایده غلط مارکس در این راستا نصف دنیا را به انقلاب های مارکسیستی کشاند و این از بی عرضگیه ماست که کارگران در جمهوری اسلامی علیه ما شده اند با پذیرش قواعد سرمایه داری کسی خانه را برای کار ترک نمیکند . به جای پول اخوت و مواسات کالای واسط میشود ، جهان و اقتصاد بی پول (جامع اربعینی) شهر بالا و پایین ندارد. امورات شهر در دست مردم است نه شهرداری ها (به جای دولت رفاه ، مردم رفاه ) این ها را باید وارد گفتگوی روزانه مردم کرد وارد قصه ها و رمانها، وارد شعر ، ادبیات ، فیلم و سریال و ... ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش به اندازه چارلی چاپلین یک قرن پیش عده ای خود انقلابی پندار منتقد ، نظم سرمایه سالار ، ماشینی شدن زندگی و استثمار نیروی کار ارزان قیمت بودند ، احتمالا رویکردشان به وضع موجود گونه دیگری بود . @ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کارآفرینی با تولید کفشدوزک ▫️ایده پرورش کفشدوزک کریپت تالموس https://eitaa.com/aiamallah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 روغن بنه، روغنی طبیعی سالم 🔺 امکان جایگزینی برای ۴ میلیارد دلار روغن وارداتی ❇️ فقط نیازمند تاسیس کارخانه روغن کشی و همت مسئولان ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
جلسه اول نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی.mp3
31.27M
♦️بانیان وضع موجود(صوت) ❎ آسیب‌شناسی اقتصاد ایران از منظر تقابل گفتمان اقتصاد اسلامی و اقتصاد لیبرالی 📽https://www.aparat.com/v/yG7FT ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
نهاد های لیبرال یا اسلامی در ادبیات دوستان اقتصاد اسلامی گاها دیده میشود که بعد از توضیح مبانی و تمایزات انسان شناسانه و جهانبینی ها نسبت به نگاه لیبرال به این نکته اشاره میکنند که باید نگاه ما به بانک ، تامین اجتماعی ، حقوق ، تولید و ... اینگونه باشد، که انگار الزاماً این نهاد ها باید بمانند به شرط یک سری تغییرات . مسئله ای که اینجا باید در نظر گرفته بشه اینه که اساسا بسیاری از این نهاد ها از جمله بانک و بورس و بیمه و ... مخلوق دنیای مدرن و اقتصاد لیبرال و از ملزومات ان بوده در صورتی که اسلام نهاد های خاص خودش رو داشته و در اینده میتواند ایجاد کند و این به معنی خالی کردن نهاد بانک از محتوای خودش و نگه داشتن فرم ان نیست ، معلوم نیست ما به نهادی مشابه بانک در تمدن و اقتصاد اسلامی نیاز داشته باشیم ، فلذا دوباره در اشتباه اساتیدی که یک عمر حرف از بانکداری اسلامی زدند نیفتیم ، در گذشته و همین اکنون ما نهادی به نام اوقاف داریم باید بدانیم وقف در اقتصاد اسلام چه جایگاه کارکرد و کاربردی دارد ، شاید در اینده به این نتیجه برسیم نهادی برای شناسایی و توزیع انفال داشته باشیم ، قرض الحسنه امری اجتماعیست در اسلام نه پولی شاید اگر نهادی هم لازم باشه صرفا یک بانک انسانی باشه که افراد نیازمند رو به اغنیای خیر وصل کند... تمدن ها نهادهای خودشان را ایجاد و نهاد های رقیب را حذف میکنند ، ممکن است برخی را هم استحاله کنند . ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
ظاهرا ایده اینها هم اینه که استندآپ کمدین شون، به جای اقای نریمانی جنگولک بازی دربیاره ببینید غریبه هایی که اینجوری جذب میکنید بیشتر هستند یا دختران خودمون که این چیزها براشون عادی میشه! سلبریتی بازی و استنداپ بازی و تلنت شو گرفتن ایده تربیتی هدفمند دنیای امروز است! ما هیچ کار تفریحی بدون اثر تربیتی نداریم 🆔 @social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
آیتاللهمیرباقری.mp3
1.7M
✍ مطالبه حجاب از زنان جامعه، مطالبه از آخرین بخش زنجیره و پرداختن به معلول است. در کنار آن و با اولویت بیشتر، باید به ابتدای زنجیره پرداخت و مطالبه را از چرایی دولت مدرن و تناقضاتش با حکومت اسلامی آغاز کرد. @ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شرط تحقق عدالت اجتماعی، دخیل کردن توده میلیونی مردم در «تولید» است. 🔰روزی که هنوز عده‌ای تردید داشتند که مبارزه را شروع بکنیم یا نه، شهید بهشتی برای اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب فکر می‌کرد. 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در لیبرالیسم مد نظر غنی نژاد همه حق دارند دنبال منافع فردی خودشان باشند اما بسیاری از اوقات منافع ما هم در منفعت جمع نهفته است و این نیاز به دیگر خواهی و ایثار دارد چیزی که جهان لیبرال علیه ان برخواست و رقابت بر سر منافع را محور روابط قرار داد . @ommat_Dream
موسی غنی‌نژاد مسیح علی نژاد این شباهت صرفا به خاطر تشابه اسمی نیست که به صورت اتفاقی رقم خورده این دو دقیقاً با یک زاویه به مسئله مینگرند . یکی لیبرال اقتصادی یکی لیبرال فرهنگی وقتی به غنی نژاد میگوییم به دنبال این ازادی اقتصادی که شما دم میزنید که دولت هم دخالت نکند منافع یک اکثریت به خاطر ازادی بی قید و بند اقتصادی عده ای از بین میرود و یک پاسخ میشنوی نه ازادی اقتصاد مهم است ، ازادی ، ازادی مهم است و شما دارید اقتصاد را سرکوب میکنید، ای دیکتاتور ها تا کی دستور ... به علی نژاد وقتی می گوییم که با این ازادی پوشش بنیان خانواده از بین میرود ، فرهنگ یک ملت از بین میرود ، امنیت اکثریت زنان در جامعه از بین میرود و ... و دوباره فقط حرف از ازادی شخصی میشنوی و اینکه دولت سرکوب گر است و فرهنگ را با دستور و دیکتاتوری مدیریت میکند ازادی ، ازادی ... در ازادی مدل غنینژادیسم عده ای مفسد اقتصادی و مافیای اقتصاد و سرمایه دار اقتصاد را در دست میگیرند . و در مدل علینژادیسم عده مفسد اخلاقی و عقده ای و هرزه خیابانی و سلبریتی ، اخلاق و فرهنگ را در دست میگیرند . هر دو مروج فرهنگ آمریکایی هستند یکی اقتصادی و دیگری فرهنگی و البته مکمل یک دیگر ... در نسخه هر دو اسلام ،امنیت ملی و جمهوری اسلامی نوک پیکان است ... کلمات برجسته بیان هر دو ازادی ، سرکوب خود مدعی ازادی هستند و حکومت محکوم به سرکوبگر اما دومی شرف دارد به اولی چرا که دومی حقوقش را از امریکا میگیرد و برنامه اش در صدای امریکا ... ولی اولی حقوقش را از جمهوری اسلامی و برنامه اش در صدا و سیمای ان ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
متاسفانه ما خیلی دیر فهمیدیم که بین این دو این همانی وجود دارد ، دیر فهمیدیم بین علوم انسانی مدرن ، نجوم ، تاریخ ، ساختارها ، معماری ، شهرسازی ، حتی جهت تکنولوژی ان و فرهنگ و ابتذال اخلاقی ، استعمار ، نفی خدا و ... یک همبستگی وجود دارد که در تمام وجوه انسان را به نابودی میکشاند .
...وخدای نظری موسی به خدای عینی سامری میبازد همانطور که ساحران مصر به عصای موسی باختند . @ommat_Dream
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
1402.02.23_1.mp3
46.18M
🔆 آیت‌الله میرباقری 📝اهمیت معرفی شهدای انقلاب و فرهنگ شهادت 🔸 دعوای حضرت موسی(ع) و فرعون، بر سر درآمدهای رود «نیل» نبود! بلکه: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ». دعوای امروزِ انقلاب اسلامی و نظام استکبار هم همین است: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ». 🔸 «پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی (۲ فروردین ۱۳‌۶۸)» منشور مقاومت است و مِحَک ارزیابی دولت‌هاست. 🔸 به نظر من، تلقّی امام راحل(ره) از مردم ایران این بود که این مردم، تربیت‌شدۀ فرهنگ عاشورا و ذخیرۀ هزار و چهارصد سالۀ عاشورا هستند و اهل‌بیت(علیهم السلام) روی این مردم سرمایه‌گذاری کرده‌ و با آنها می‌خواهند آیندۀ جهان را بسازند. البته ملّت ایران خودشان این مسیر را انتخاب کرده‌ و پذیرفته‌اند و پای سختی‌های این فتح بزرگ خواهند ایستاد. 🔸 مردمی که پرچمدار زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) هستند، درست نیست که در زیر چرخ‌دنده‌های توسعه، خُرد شوند! این کار خیانت است. مشکلات مردم حتماً باید حل شود. الگوهای غربی و بنیان سرمایه‌داری فاسد غربی است که چنین مشکلاتی را ایجاد کرده‌ است. 🔸 ما امروز چاره‌ای جز این نداریم که برای نسل جدید، تصویری از انسان مطلوبِ الهی و ایثارگر، در مقابل رؤیاهای غربی، خلق کنیم. بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت را در قلّۀ انسان‌های وارسته به نمایش گذاشتند و بعد از ایشان هم رهبر عزیز انقلاب، فرهنگ شهادت را تبدیل به فرهنگ عمومی و یک گفتمان بیدارگر و شورانگیز کردند. ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ انتقاد آیت الله حائری شیرازی از سازمان منابع طبیعی و نمایندگان مجلس ♨️ 🔸 چرا به بهانۀ جلوگیری از زمین خواری، مانع احیای زمین های مَوات می شوید؟ 🔸 🌳 من به منابع طبیعی گفتم الهی شکر که امیرالمومنین (علیه السلام) در زمان شما نبود وگرنه به عنوان اولین دستگیر می شد. شما اصلاً اجازه نمی دهید کسی هزار هکتار زمین احیا کند. خب اجازه نده! نتیجه اش چه می شود؟ ریزگردها ! 🌳 خانم ابتکار رفته بود شیراز، به شیراز جایزه بهترین هوای کشور را داده بود. اما نگفت که علتش چیست! علتش این بود که [طرح] «فلاحت در فراغت» ایجاد کرده! 🌳 شما می توانید از اول بگویید این زمین را ما به صورت به شما می دهیم. یعنی تا زمانی که درخت رویش است، این زمین ملک توست. به هر دلیل که این درخت خشک شد، این برمی گردد به ملکیت دولت. 🌳 قانون گذاران ما خیال می کنند با قیام و قعود می‌شود قانون گذاشت. نخیر! قانون را با می شود گذاشت. قانون را با میتوان گذاشت. @haerishirazi
تاریخ صحنه جنگ مسخ شدگان و زندگان است ... . @ommat_Dream