هدایت شده از تلک الایام
#دلم_تنگ_است_می_دانی_برادر؟
از وقتی که یادم می آید
ما مردم بفرما زدن هستیم
مردم نه امکان ندارد، اول شما
مردم تقسیم آش نذری بین همسایه ها
هل دادن ماشین خراب
برداشتن زنبیل پیرزن توی کوچه
تنظیم باد صلواتی
فندک رایگان
شکلات به بچه دادن
رد کردن نابینا از خیابان
گذاشتن کلمن آب یخ جلوی مغازه
توقف، با دیدن کاپوت بالا زده توی جاده
گذاشتن خوراکی اضافی توی کیف برای بغل دستی
مردم آدرس دادن به غریبه ها
مردم، منزل خودتان است
مردم حالا تشریف داشتید
مردم شام جایی قول نده
چندوقتی است اما نمی دانم چی شده که همه جا پر شده از آگهی های عجیب و غریب
آگهی های هنر فروشی و مهارت فروشی
کسب درآمد از توانایی ها
نه اینکه اینها قبلاً نبوده اما این روزها رقابت عجیبی بین ماافتاده برای فروختن
برای کاسبی
برای بازاری شدن
انواع کارگاه ها و کلاس های آنلاین و آفلاین
مهارت های جدایی
فوت و فن شعر گفتن
رازهای موفقیت
شگردهای کسب درآمد
فلان چیز خلاق
چندصد مدل بستن روسری
اسرار تا کردن ملافه
بافندگی تضمینی موی سر
فلسفه برای کودک
و...
طنز تلخ ماجرا اینجاست:
ظرفیت محدود
بیست درصد تخفیف
جلسه ی اول رایگان
تمدید مهلت ثبت نام
و...
می دانم که فشارهای معیشتی خیلی از قبل بیشتر شده
اما هر چی فکر می کنم این ادا و اطوارها مال ما نیست
این کارها به ما نمی آید
مشورت کردن چرا باید پولی باشد؟
مهربانی کردن چرا باید بیست درصد تخفیف داشته باشد؟
ظرفیت محدود یعنی چی؟
دیگر چیزی نمانده است که شتاب دهنده ها آن را تبدیل به کسب و کار نکرده باشند
کم مانده برای برداشتن زنبیل پیرزن ها هم اپلیکیشن درست کنند
این حرف ها را امروز زدم چون روز غدیر است
ما مردم غدیر هستیم
از اعمال امروز عهد اخوت است
پیمان برادری
اصلاَ همین اطعام و اعمال فراوانی که برای امروز وارد شده از جلوه های برادری است.
قشنگی امروز به این است که بازار تعطیل است.
شیطان با همه ی اعوان و انصارش می خواهد که از ما انسانِ بازار بسازد
الشیطان یعدکم الفقر
شیطان شما را از فقیر شدن می ترساند
ولی غدیر آمده است که جامعه ی دیگری بسازد
جامعه ای که رابطه ها بر اساس بازار نیست
بر اساس ولایت است و برادری
ولایت در طول و برادری در عرض
من شاید عقل معاش درست و حسابی نداشته باشم
شاید با این طرز فکر توی دنیای امروز جایی نداشته باشم
اما دلم روشن است که دنیای فردا دنیای برادری است
#عهد_اخوت
@telkalayyam
رویای اجتماعی ۱
وقتی حرف از ساخت رویای اجتماعی میزنیم
مسئله لزوماً امید دادن به معنای اصطلاحی و عرفی ان نیست که میزان نارضایتی از وضع موجود را کاهش دهیم و میزان تاب اوری به لحاظ ذهنی بالا برود ...
ما نمیخواهیم نارضایتی از وضع موجود کم شود بلکه میخواهیم نارضایتی از وضعیت موجود به نهایی ترین شکل ممکن برسد تا هجرت اتفاق بیفتد ، منتها عبور بی هدف ، حرکت بی مقصد و هجرت بی منزل سرگردانی و سرخورده گی می آورد ، کاری که سالها با جامعه ایرانی کرده ایم ، جامعه انقلابی و پرحرارتی که ترمزش کشیده شده ، متور پرقدرتی که از حرکت منع شده ، مسافری که همچون کابوس های شبانه میرود و به مقصد نمیرسد ...
گفته ایم آمریکا شیطان بزرگ است اما معلم خوبیست
مهد علم است و دوزانو باید برای اموختن روبه رویش نشست .
مدرنیته یک اسب وحشیست که سوارش را بر درو دیوار میکوبد اما تنها مرکبیست که مارا به مقصد میرساند.
غرب بد است اما به محصولاتش نیازمندیم .
دین هم قرص ارام بخشیست که بعد از کوفتگی از شهر خشن میشود در لانه مدرن استفاده کرد .
رویای اجتماعی را برای این میخواهیم که تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم این امت سرگردان قرار است که کدام سمت برود و کجا منزل کند ، انجا چه شکلیست ، آنجا چه هست که اینجا نداریم تا دوباره عهدمان تجدید شود و بدانیم این سفر به رنجی که در پی دارد می ارزد و بی گدار به جاده نزده ایم که خسته و افسرده برگردیم ...
در این راه به راهبری عارفانی نیاز داریم که نه جسمشان بلکه روحشان در ان سرزمین سکنی گزیده، آنانکه پرده ها از جلوی چشم عقل و دلشان برداشته شده ، و جلوه هایی از ان شهر رویایی را شهود کرده اند و راه سلوک را برایمان باز میکنند...
سلوکی که نه انسان را به خانقاه برساند بلکه خود را به گرد و خاک کوچه و بازار و شهر الوده کرده ...
باید بسازیم حالا که میدانیم اینجا جای ماندن نیست ، حالا که بوی تعفن شهر مدرن امانمان را بریده ، چشمانمان را نگران کرده ، عفت را از زنانمان ، غیرت را از مردانمان ، بازی را از کودکانمان ، عصا را از پیرانمان ، پشت را از برادران مان ، برادری را از قبیله مان ، خورشید را از صبح هایمان و خلوت را از شبهایمان ربوده ...
حالا که موفقیت فردی شده و مروت جایش را به رقابت داده ...
حالا که دیندارانمان مدرن و مدرنیست هایمان بی دین شده اند ...
بیایید به رویای دیرینه رنگ واقیعت بزنیم ...
آنکه انبیا و اولیا و صدیقین رنجش را به دوش کشیدند، غمش را به دل و خونش را به جان ...
این یک دعوت برای امت است .
#رویای_امت #تمدن_اسلامی
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای اجتماعی ۲
حاج اقای مهدی زاده امروز نوشته الحمدلله عبارت های انسان بازار و انسان نابازار سرزبان ها و قلم ها دارد میچرخد و انشاالله به زودی سر از علوم انسانی ما سر برخواهد اورد و انروز دیر نیست که سیاست مدارانی انرا شعار انتخاباتی و ایده حکمرانی کنند ... انشاالله ...
رویای اجتماعی یک پایش در اندیشه است ، اندیشه ای که تمایزات خودش را میشناسد و هویت خودش را پیدا کرده و تئوریزه میکند ...
اندیشمندان بارشان را به ایدئولوگ ها تحویل میدهند ، همان ها که جهان مدرن انهارا روشنفکر مینامد و ایدئولوک ها جامعه را به حرکت می اندازند ، هنرمندان شور میآفرینند ، رنگ میزنند ، قصه میسازند و تصویر ...
جامعه که پخته میشود سیاست مدارانی خود را سراشپز بزرگ معرفی میکنند که عدالت جدید را انها پخته اند .
میخواهم تصویر بسازم جز تصور چیزی ندارم ...
اما می اندیشم به جهان جدیدی که مردم نه مزدور و اجیر لویاتانند و نه اجیر و حسرت خور قارون ها
نه سوداگران بازاریند و نه ارباب و برده اعصار گذشته ...
یکی اقتصادش را اقتصاد فرهنگی ، یکی اقتصاد اخلاقی و منهم اقتصاد مردمی ...
اما مسئله مهمتر این خودآگاهی تاریخی و تاریخ ساز است که متولد شده
مبارک باد قدم نو رسیده
انوار جامعه ولایت ، اخوت و ایمان ...
این عبارت ها کلمه اند ، کلمه چقدر مبارک است ، کلمه اگاهی میدهد ، حرکت ایجاد میکند و خلق میکند ، ادم از روز اول کلمه را از پروردگارش گرفت و با کلمه عهد بست .
من به کلمه ایمان دارم ، کلمه خشت های جهان انسان جدید انقلاب اسلامی است .
جهانی از جنس رویای آجری (مستند رویای اجری)
#رویای_امت
#رویای_اجتماعی
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
عبارتهای #انسان_بازار و #انسان_نابازار کم کم در حال جا افتادن است. شاید به همین زودی ها #علوم_انسانی_نابازار سر و کله اش پیدا شود و کم کم ادبیات و رمان و فرهنگ و مدافعان آگاهش را پیدا کند.
آن وقت دور نخواهد بود که سیاست مدارانی پیدا شوند که نه مدافع #دولت _بزرگ و نه #بازار_آزاد هستند، بلکه مدافع نابازارهای برادرانه و مومنانه و ولایی خواهند بود.
روزی خواهد آمد که دوباره اجازه پیدا خواهیم کرد که بدون #تازیانه_سلوک gdp زندگی کنیم و جامعه ای که بازار نیست را توسعه دهیم...
الحمدلله.... الحمدلله...!
#الحمدلله_الذی_جعلنا_من_المتمسک_ن_بولایه_امیرالمؤمنین_و_الائمه_المعصومین
🆔 @social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
14020414-low.mp3
25.15M
🎙صوت نشست مجازی نقش مردم در تحقق زیستشهر
با ارائه: دکتر عباس جهانبخش (مدیر اندیشکده زیستشهر نوین مولّد)
مهمترین سرفصلهای مطرح شده:
🔹تغییر رویای اجتماعی مردم، نخبگان و مسئولان، مهمترین محور نقشآفرینی برای تحقق زیستشهر
🔸میزان پیشرفت طرح زیستشهر در کشور
🔹هزینه ایجاد یک خانه با الگوی زیستشهر و میزان وامهای دریافتی از بانکها و دستگاههای دولتی
🔸چگونگی تشویق نسل جوان به ایجاد زیست شهر
🔹جایگاه فناوریهای نوین در زیستشهر
@shipaa
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
بهائیت یا نسبیت؟.mp3
13.56M
🎧 قطعۀ صوتی از استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (۱۳۷۵)
📜 در مقابل اسلام، خدا شاهد است که بهائیت قرار ندارد! قادیانی قرار ندارد! یکسری عقائد ضعیف در این طرف و آن طرف، در مقابل اسلام قرار ندارند! آنها پهلوان میدان نیستند!
چه کسی پهلوان میدان است؟ آن كسی پهلوان میدان است كه «نظامات اجتماعی» را میسازد؛ آن كسی است كه تخصیصِ «قدرت و اطلاع و ثروت» را به دست میگیرد.
شما اگر توانستید متاع خودتان را به اهل دنیا ارائه دهید، این جریانهای اعتقادیِ ضعیف را باد میبرد! اگر شما مدعی متاعی هستید كه سعادت بشر را میتواند تأمین كند، جایی برای وجود آنها باقی نمیماند. اگر شما توانستید انقلاب در ایجاد نظامات اجتماعی و انقلاب در معرفت بشر ایجاد بكنید، جایی برای آنها باقی نمیماند.
با وجود برخورداری از موهبت حکومت، چرا به صورت انفعالی و تعمیری برخورد میكنید؟! شما در تحقیقات میدانی یا كتابخانهای اگر بخواهید وارد بشوید، محدودیتهای سابق را ندارید؛ نمیتوانید بگویید این کارها با محدودیتهای شدیدی كه ما داریم محقق نمیشود!
سلف صالح میتوانند چنین حرفی را بزنند، میتوانند بگویند «ما اگر نیامدیم ادارۀ عینیت را به دست بگیریم، به این دلیل بوده كه مقدوراتی در اختیار نبوده». اما شما كه نمیتوانید این حرف را بزنید!
☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از چگونه کودکم را سالم نگه دارم
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ استیو کرش: «ما نمیتوانیم کودک اوتیسمی را پیدا کنیم که واکسینه نشده باشد!»
استیو کرش به سنای ایالت پنسیلوانیا شهادت داد: آمیشها نمونه کاملی از گروه بزرگی از مردم هستند که عمدتاً واکسینه نشدهاند.
شما بچههای مبتلا به ADD، مبتلا به بیماری خودایمنی، مبتلا به پانداس و صرع را پیدا نخواهید کرد. شما هیچ یک از این بیماری های مزمن را در آمیش ها پیدا نمی کنید.
او اشاره کرد: "دولت ایالات متحده برای دهه ها در حال مطالعه آمیش ها بوده است، اما هرگز گزارشی برای عموم ارائه نشده است."
پس از دههها مطالعه آمیشها، گزارشی وجود ندارد زیرا گزارش برای روایت ویرانکننده است. این نشان میدهد که CDC برای دههها به مردم آسیب میزند و چیزی نمیگوید و همه دادهها را دفن میکند.»
(آمیشها به مذهب آنابابتیسم تعلق دارند که به مخالفت با جریان دنیا گرایانهای پرداختند که از دوران رنسانس پدید آمده بود.
آمیشها به شیوه سنتی و بدون استفاده از دستاوردهای فنی جدید زندگی میکنند. آنها به ارتش نمیپیوندند، از مزایای تأمین اجتماعی بهره نمیگیرند، بیمه نمیشوند و هیچگونه کمک مالی دولت را نمیپذیرند...)
هیچ واکسنی امن نیست آنها برای ترور شماست!
#عید_غدیر
#من_غدیری_ام
#حجاب
از هوش مصنوعی تصویر تهران 3023 رو خواسته اند اینطور تصویر کرده !
اما چند نکته: اول اینکه هوش مصنوعی چیزی جز داده نیست اما داده های بسیار زیاد و البته محاسبه دقیق همچون ماشین حساب با سرعت عمل در لحظه...
اما قدرت خلق ، احساس و بداهگی را ندارد ، گرچه ممکن است مرز انرا به ظاهر مبهم کند یعنی انقدر سطح داده ها بالاتر برود که گویی قدرت خلق و تصمیم دارد ، اما فقط خطای ذهن است !
دو ، هوش مصنوعی در مرز میانه است یعنی پذیرفته ترین و پرتکرارترین و مشترک ترین ، جواب را میدهد و البته به شدت دسته بندی میکند و در هر دسته یا گروه و ... میانه ترین پاسخ و پذیرفته ترین پاسخ را در ان چهاچوب طبقه بندی شده ارائه میدهد.
داده ها را به شکل دقیق و باورنکردی به نسبت هوش طبیعی باهم تلفیق میکند و محاسبه میکند ، کاری که ماشین حساب با اعداد میکند .
هوش مصنوعی ، جایگزین هوش اکثرهم لایعقلون میشود اما در برابر اهل الولالباب و اهل حکمت و مسخ نشده های در مشهورات عصر و اکنون ، کاملاً خنثی و ناکارآمد است .
مثال: این تصویر ارائه شده یک تصویر اخرالزمانی_هالیوودی و مدرن است که تصویر شکل گرفته در ذهن اکثریت است ، اما وقتی تصویر ذهنی شما میشود زیست شهر قبل از آنکه به باور عامه تبدیل شده باشد ، هوش مصنوعی ناتوان از خلق و فهم جهان جدید است تا با فراگیری ان ابدیت شود.
مسئله قابل استفاده دیگر این است که با سر زدن به هوش مصنوعی به راحتی افکار اجتماعی با امار دقیق قابل بررسی خواهد بود .
پاسخش به مثابه یک نظر سنجی فراگیر است.
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream