eitaa logo
رویای امت
333 دنبال‌کننده
539 عکس
339 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
تقاضای مؤثر و رونق اقتصادی حضرت امیر علیه السلام: ((فان فى العدل سعه و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق)).(6) در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد. برسد به اقایونی که برای گشایش اقتصادی دستمزد کارگر را پایین نگه میدارند . در حالی که حضرت گشایش را در عدالت میداند . کاش این جماعت ساینس پرست مقدس نما ، کمی این تئوری های نازله یشان را به دین عرضه میکردند به جای اینکه دین را به ان عرضه کنند. ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: تقویت مدارس دولتی مهم است. نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است. وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالی‌اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
اگر ماجرای چیزی از حقیقت در چنته داشت، الان مدعیان آن باید برای سینه چاک می‌کردند. چون او دقیقاً برای کرامتِ ، امن و انسانیت کشته شد. روح‌الله ایزدخواه @dr_izadkhah
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
🔰 ایجادِ حرکت اجتماعی بیش از برهان محتاج «افق روشن» و «شورانگیز» از آینده است. 🔻جلسه سوم بازخوانی کتاب استاد 🔹️برای ایجاد انگیزه در حرکت اجتماعی، بیش از نیاز به برهان و استدلال و ارائه‌ی اندیشه که البته امری ضروری است، باید یک افق روشن و شورانگیز و تصویری کلان از آینده را پیش روی مخاطب قرار داد که این آینده روشن در بخش «نویدهای ایمان» کتاب طرح کلی به خوبی منعکس شده است. 🔸️تعهدی که توحید بر دوش انسان موحد می‌گذارد مهم‌ترین و سنگین‌ترین تعهد است. انسان موحد نمی‌تواند نسبت به عدالت اجتماعی و آزادی انسان بی‌تفاوت باشد. موحد نه خود، غیر را می‌پرستد و نه می‌تواند به پرستش غیر، از ناحیه دیگران بی‌تفاوت باشد، او نمی‌تواند زیر بار نظامات استکباری برود . به تعبیر کتاب طرح کلی تعهد انسان مومن و موحد، ساختن یک دنیای توحیدی و زدودن تمام آثار شرک از جهان است. 🔹️توحید در جهان‌بینی به معنای وابستگی دائمی تمام مخلوقات به یک قدرت واحد است،این اندیشه بنیادین در لایه‌های فرودست نفوذ می‌کند و به یک ایدئولوژی و استراتژی تبدیل می‌گردد، در مرحله بعد به «فقه» که تعین اندیشه‌ی توحیدی در زمینه تنظیم روابط انسانی است تبدیل می‌شود. لذا فقه اسلام نمی‌تواند متعارض و یا بی‌تفاوت نسبت به توحید باشد. 🔸️آسیب‌هایی مانند غفلت از تعهد اجتماعی و نظرگرایی محض و پرداختن به امور کم اهمیت در حوزه‌ی دانش کلام و فلسفه و عرفان که به طور مکرر در طرح کلی به نقد آن پرداخته شده است، در بسیاری از موارد حاصل تحریفات جریانات سیاسی صدر اسلام و خلفا‌ی اموی و عباسی از طریق اقداماتی همچون تاسیس بیت‌الحکمه است. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
به بهانه داغی خون الداغی‌ها 🔹پرسه‌زن (به زبان فرانسوی فلانور: Flâneur‎) مفهومی است برگرفته از تمدن معاصر غرب. به علت استفاده اندیشمندانی نظیر بودلر، زیمل و ...، پرسه‌زن مفهومی مهم در شهر مدرن شد تا جایی که دریچه‌‌های جدید اما کثیفی در شهرسازی معاصر گشود. شخصیت پرسه‌زن که موجودی زیستنده در شهر مدرن است با یک هرچه بادا باد می‌زید، زیستی که ریشه‌ معرفتی‌اش در بنیان سست بی‌معرفتی‌ است. اما چقدر به شبکه‌های تو در توی پرورش چنین زیستنده‌هایی توجه داریم؟ شبکه‌هایی که محصول شهر و بلکه شرّ مدرنی هستند که با حریم‌زدایی از ساختار شهرهایمان، پلکیدن را نه تنها مذموم که مطلوب می‌آرایند تا در این وارونگی، برای پرسه‌زن هرچه پیش آید خوش آید حتی اگر آن پیش‌آمد، ریختن خون یک بی‌گناه باشد! 🔹 آنچه داغ الداغی‌ها را بر دلمان می‌نشاند بیش از آنکه چاقوی تیز پرسه‌زن باشد، تیزی و هاری شهری است که نظام کالبدی آن، بر بنیان شرّ مدرنیته‌ای بنا شده که مفاهیمی همچون عفت و غیرت، برایش بی‌معناست؛ در چنین شهر عریانی که با شکستن حریمها، محله‌هایش را در هم می‌شکند، غیرت و عفت از محالات است مگر برای الداغی‌هایی که داغی عشق عباس(ع) آنقدر در وجوشان جاری باشد که بر سستی شرّ مدرنیته غلبه کنند؛ و راز تداوم غیرت در داغی خون الداغی‌ها را باید روضه‌های روزانه و شبانه همین غایت غیرت بدانیم که جور شرهای شهرهایمان را به دوش می‌کشد. چند داغ دیگر بایستی بر دل مادران الداغی‌ها بنشیند تا بفهمیم که این چیز بی‌در و پیکر و عریانی که به تقلید از مدرنیته اسمش را شهر گذاشته‌ایم شرّ است؟! @baladetayyeb
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨ دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی معمولا دولت ها به گفتمان‌شان شناخته می‌شوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانه‌ها، نشان می‌دهد آقای رئیسی نتوانسته خود را پرچم‌دار یک گفتمان به جامعه معرفی کند. یکی از دلایل اینکه این دولت از همان آغاز کار زیر ضرب رفت، همین خلا گفتمانی است. گفتمان، قدرت نرم ایجاد می‌کند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است. گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد می‌کند. گفتمان، عینک آسیب‌شناسانه‌ای است که دولت به چشم می‌زند، مشکلات را از زاویه این گفتمان می‌بیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه می‌دهد و اجرا می‌کند. دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می‌کند و این، یکی از جدی‌ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی می‌شود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- یا ناکامی گفتمان رقیب، شکسته می‌شود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمی‌توان خلاص شد. گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیم‌های دیگر شکل می‌گیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی می‌شود. در خلاء گفتمان، خطای قابل اغماض مدیریتی ممکن است گناه نبخشودنی تلقی شده و منجر به برکناری مدیر شود، اما انحراف رویکردی اساسا به چشم نیاید. دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی می‌دهید باید محور آن، گفتمان‌ش باشد. باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن می‌تواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژه‌های خردتر تعریف می‌شود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا می‌توان مسائل این حوزه‌ها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیب‌شناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند می‌تواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد. اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آقای رئیسی تناسب و همخوانی دارد. گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بی‌عدالتی‌های منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانه‌ای که دولت می‌خواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژه‌های خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف می‌شوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارش‌دهی برایشان ایجاد شود. هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژه‌های منحصر بفرد باشد، موفق‌تر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیات‌های وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم. دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آقای رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است. آیا با نظر به کارنامه دوساله، چنین چشم‌اندازی می‌توان متصور شد؟ @syjebraily
40.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 معماری و نحوه‌ی سازندگی کالبد جامعه تاثیر زیادی در تمایلات انسان می‌گذارد. معماری، هم می‌تواند ایمان به آخرت را در مخاطب برانگیزاند و تقویت کند و هم قادر است خلاف آن، یعنی ایمان و اطمینان به دنیا را در وجود انسان شعله‌ور کند. ✅ در این ویدئو با استفاده از برخی از آیات قرآن به بررسی نوعی از معماری چشم‌پرکن و دنیاگرایانه پرداخته‌ام و عبرت‌هایی که باید از تاریخ بگیریم. ◀️ لینک مشاهده در یوتیوب youtu.be/77QiM0RrmjY @Hejri_thought
فریب بزرگ شاخص! رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره وضعیت کسب و کار زنان در ایران منتشر کرده است. طبق این ارزیابی ایران در شاخصهای «تحرک»،«ازدواج» و «محل کار» نمره صفر را کسب کرده است و با نمره ۳۱ از ۱۰۰، در قعر جدول ارزیابی مشارکت اقتصادی زنان دنیا در کنار نوار غزه و سودان قرار دارد. اما واقعیت چیست؟ با بررسی مولفه های این ارزیابی درمی‌یابیم که متغیرها طوری طراحی شده که کشوری که احکام الهی را رعایت میکند ولو شرایط خوبی داشته باشد؛ در قعر جدول قرار میگیرد. مولفه‌هایی مثل «حق ازدواج زن به میزان مرد»، «لغو قوانین تمکین زن از همسر»، «وجود قوانین رسیدگی به خشونت خانگی»، «سرپرستی زن برای خانواده»، «وجود قانون رسیدگی به آزار جنسی در محل کار»، «حقوق مساوی زن و مرد در ارث»، «کار کردن زن در شب»،«کار کردن زن در محیطهای سخت مثل معدن و..»،«برخورداری از حق افتتاح حساب بانکی» و.. از جمله موارد ارزیابی هستند. یعنی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت اقتصادی زنان، به جای بررسی علمی عملکرد و شرایط زنان؛ میزان عمل نکردن به قواعد الهی معیار سنجش است. در همین رتبه بندی آمریکا با نمره ۹۱ در بالای جدول قرار دارد. کشوری که طبق آمار رسمی مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، از هر ۴ زن ۱نفر تجاوز را تجربه و بیش از ۳میلیون زن آمریکایی از تجاوز زوری حامله شده‌اند! در صدر و کشور عفیف و مسلمان ایران در قعر جدول قرار دارد. آری شاخص‌ها اینچنین پشت واژه علم، ایمانتان را هدف قرار گرفته‌اند و این اعداد چیزی جز فریب بزرگ نیستند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تکنولوژی و ابزار که جهان مدرن خودش را با تمام نکبت هایش پشت ان پنهان میکند امری خنثی نیست که صرفا با کار علمی از نوع تحقیق و توسعه همراه باشد ، بلکه کاملا جهت دار و هدفمند است . اساسا در تعریف ابزار اینگونه گفته میشود که ابزار ها یا ماشین ها امده اند تا زندگی انسان را تسهیل کنند این تعریف درستیست ، اما سوالی که قبل از ساخت ابزار باید پرسید که از این نقطه سخت به کدام جهت میخواهم قدم برداریم تا ابزار و ماشین یا تکنولوژی انرا برای ما تسهیل کند. این ابزار کدام نوع از زندگی را میخواهد بهینه کند و پاسخ این سوال را مهندسان مدرن نمیتوانند بدهند چرا که در علم اموزی مدرن مهندسان صرفا تکنیک بلدند و بهره ای از حکمت ندارند . تکنولوژی جهت دارد ، تکنولوژی میتواند با ساخت بازوهای رباتیک خط تولید کارخانه را تسهیل کند تا جامعه در تولید متمرکز سرمایه داری جهت پیدا کند و تسهیل و بهینه شود ... میتواند ابزار را با مقیاس خرد و خانگی بسازد تا رشد همگانی و مردمی اتفاق بیفتد . شما هم حتما دستگاه های چونه گیر خمیر در نانوایی ها را دیده اید در صورتی که همین کار را میتوان برای تولید پخت نان خانگی انجام داد و انرا تسهیل کرد . بله ، تکنولوژی لازمه زندگی انسان است اما کدام تکنولوژی ، با کدام مصالح و در کدام جهت ؟ ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
دو خبر مهمه امشب در خبرشبانه صدا و سیما ورشکستگی غریب الوقوع پنجمین بانک آمریکایی و دلار زدایی توسط کره جنوبی که جزء بلوک غرب و همراستای آمریکا محسوب میشود . وقتی دلار زدایی از رقیبان به همپیمانان میرسد یعنی دلار و سلطه آمریکا در سرازیری تندی قرار گرفته ... جای بسی تاسف دارد که ایران به عنوان دشمن شماره یک آمریکا اقتصادش همچنان به دلار پین شده و اراده ای برای کنار گذاشتن ان وجود ندارد . @ommat_Dream
هدایت شده از گیاهپزشک 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 درگذشت پدر انجیر ایران 🔺علی اکبر ایران نژاد مردی که ۲۰ هزار درخت انجیر در حاشیه جاده‌های گلوگاه کاشته و به پدر انجیر ایران معروف بود ، دارفانی را وداع گفت ... 🔸 خدا رحمتشون کنه ان شاء الله ... 🙏🙏 کانال کشاورزی و گیاهپزشکی ما 👇 https://eitaa.com/joinchat/3071738133C716e9fc7e8
از کرامات شیخ لیبرال ما این است که سرکه را خورد و گفت شیرین است 😁 🖌️اندر احوالات شیخ آورده‌اند👇 🗒️روزی شیخ همی گفت؛ ان همه مجتهد و علامه که قانون اساسی را نوشتندی ، اقتصاد اسلامی نفهمیدندی ، سرشون کلاه رفتندی و کلهم کمونیست ها شیره مالیدندی ... هاااا اما ما لیبرال ها که اصلا نمیدونستمی اسلام چیسته ، فهمیمدمی که اقتصادش چیسته ... و اصلا اینها همش مارسیستیه ... ماست خیکیه ... الکیه... پس چییی ... بله ... _🤔خب ، بزرگا ، جانا ، شیرین بیانا شما بفرمایندی که ها ای اقتصاد اسلامی چیسته ؟ در س اول اقتصاد اسلامی همین لیبرالیسم ماسته !!! صد بار از رویش بنویسندی تا درس بعدی بدایندی ... _عجب 😳! بله جانم از ماست که برماست ، کلش واس ماست ، اقتصادش هم واس ماست اصلا مملکت هم مال ماست ... 📖 از اضافات شیخ اعظم تهی نژاد از شاگردان مرجع عالیقدر جهان اسلام سرسلسله مکتب اقتصادخواران بزرگ جناب هایک احترام بگذارید🎖️ این داستان ادامه دارد تا قسمت بعد روزگارتان درخشان 🌟 😂😜 ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 زیست‌شهر‌نوین‌مولّد 🏡 ⭕️کبوترخانه، سازه‌ای برای جمع‌آوری کودطبیعی و رایگان 😍 ⭕️در ساخت این برج کبوتر، ببینید که ایرانیان، چطور، به طرز خارق العاده ای علم فیزیک و مهندسی معماری رو در هم آمیخته اند. 🌱 در زیست‌شهرها، کبوترخانه در نظر گرفته شده است @zistshahr
هدایت شده از جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یاسر جبرائیلی: سیاستمداران باید اختلافات بین اقتصاددانان را حل کنند 🔸سید ياسر جبرائیلی (عضو هیات علمی دانشگاه): 🔹سیاستمداران باید اختلافات میان اقتصاددانان را حل کنند وگرنه مشکل برطرف نمی‌شود. 🔹در همین آمریکا، 42 میلیون نفر اگر غذای رایگان نگیرند، از گرسنگی خواهند مرد؛ بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا شدن، لزوما به این معنا نیست که سفره مردم کوچک‌تر نشود. 🔹نقطه مقابل سرمایه‌داری، رشد توأم با عدالت است. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh