asfar3_004 P6 - S 17.mp3
4.55M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه چهارم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 6 سطر 17
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_074 P399 -S 21.mp3
6.84M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و چهارم
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص399 س 21
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
asfar3_005 P8 - s 10.mp3
6.84M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه پنجم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 8 سطر 10
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_075 P401 -S 6.mp3
5.64M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و پنج
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص401 س 6
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
asfar3_006 P9 - S 15.mp3
5.84M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه ششم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 9 سطر 15
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_076 P402 -S 14.mp3
6.58M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و شش
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص402 س 14
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🔵یادداشت ها
🖌 موضوع: پيمودن راه بيكران در يك لحظه: (بمناسبت شهادت دكتر #فخري_زاده)
🔶 سوال:
آيا براي صيرورت الي الله، يا به اصطلاح عرفاني براي فناي در ذات خداوند بايد مسافتي طولاني و بيكراني را طي كرد؟ يا اين كه مسافت لازم براي رسيدن خلق به حق، راه كوتاهي است و يا حتی فقط يك گام بيشتر نيست؟
🔷 پاسخ
🔹 يك ديدگاه اين است كه حضرت حق، حقيقتي است نامحدود و بيكران؛ و از سوي ديگر، ما حقيقتي متناهي و محدوديم؛ و براي رسيدن محدود به نامحدود لازم است يك مسافت بيكران طي شود؛ بنابراين ما كجا و رب الأرباب كجا!!؟؟ «أين التراب و رب الأرباب» پس رسيدن خلق به حق، و فناي انسان در ذات خداوند اگر محال و ناشدني نباشد لا أقل بسيار مشكل و دشوار است؛ و براي دستيابي به چنين هدف والائي لازم است يك مسير پر پيچ و خمي طي شود كه گردنههاي صعب العبور داشته و قدم به قدم آن، شياطين و رهزنان براي سالك مسكين كمين كردهاند تا او را از راه بازدارند و اندوخته و زاد و توشهاش را بربايند به قول #حافظ
دام سخت است مگر یار شود لطف خدا
ور نه آدم نبرد صرفه ز شیطان رجیم
🔹ديدگاه ديگر اين است كه اقتضاي آيات و روايات اين است كه مسافت رسيدن خلق به حق بسيار كوتاه است؛ مگر نه اين است كه خداوند در قرآن فرموده است كه من از رگ گردن به انسان نزديكترم!؟
«نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَريدِ» (16 ق)؛
و مگر نه اين است كه امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه ميفرمايد رسيدن به حق، نزديك، و مسافتش، كوتاه است «و أنّ الراحل إليك قريب المسافة»؛
پس به قول سعدي، دوست نزديك تر از من به من است؛ و بنابراين لازم نيست ما مسير بيكراني را طي كرده، و در گوشهاي از فضاي بينهايت دور، او را بيابيم .
✳️ تحقيق در اين موضوع نشان ميدهد كه هر دو ديدگاه بوجهي درستند؛ يعني رسيدن به مقام فناي در ذات حق براي برخي مستلزم طي مسير بينهايت است؛ اما در عين حال همين مسير بيكران، براي برخي يك گام بيش نيست.
✳️ توضيح اين كه هستيِ حقيقي، منحصر در ذات خداوند است همانگونه كه در قرآن بدان اشاره بلكه تصريح شده است «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّ ما يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْباطِل» (62 حج)؛ و بنابراين هيچ كس و هيچ چيز ديگر موجوديت حقيقي ندارد؛ و اسناد موجوديت به آنها اعتباري است؛ ولي ما متأسفانه گرفتار توهم هستيم و براي خود موجوديتي حقيقي و أنانيتي واقعي قائليم و خود را در كنار موجوديت حق و همسنخ او ميپنداريم؛ لذا تا اين توهم برقرار است، ما، مائيم؛ و او اوست؛ و به مقام #فناي_در_ذات_حق نائل نخواهيم شد؛
🔻بنابراين #رجوع_الي_الله يا #صيرورت_الى_الله كه در بسياري از آيات قرآني مطرح شده، معيارش رهائي از اين #أنانيت موهوم و عبور از اين موجوديت اعتباري و عاريتي است؛ پس فاصله ما تا خدا يك گام بيش نيست و اين گام همان رهائي از أنانيتهاي موهوم است كه به آن گرفتاريم؛
🔻اما در عين حال، برخي اين يك گام را به سرعت نميتوانند طي كنند؛ چون در توهم انانيت فرو رفتهاند و خودبيني از ذاتيات آنان گشته است اينان براي طي آن يك قدم، مسافت بيكران در پيش دارند؛ ولي به عكس كساني هستند كه لطف خدا شامل حالشان خواهد شد؛ و به زودي مقدمات رهائي از خودبينيها و كوچ از انانيتها برايش فراهم ميشود و در اينجاست كه آنان به مقتضاي «و أنّ الراحل إليك قريب المسافة» با اندك حركتي، از هر انانيتي رها شده و منِ آنها او ميشود؛ و به صيرورت إلي الله نائل ميگردند؛ لذا به آنها اذن دخول در #جنت_ذات داده ميشود و خطاب ميرسد كه «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً، فَادْخُلي في عِبادي، وَ ادْخُلي جَنَّتي».
👌 از مقدماتي كه رهائي از اين أنانيت موهوم را و عبور از اين موجوديت مجازي و عاريتي را فراهم ميكند آمادگي انسان براي مقام #شهادت_در_راه خدا است؛ زيرا كسي كه در راه جهاد في سبيل الله قدم ميگذارد و حاضر است ذات و جان خود را در راه خدا تقديم كند، معنياش اين است كه او از بندهاي حب ذات و از سيم خاردارهاي أنانيت خود آزاد شده است؛ در اين موقعيت، با شهادت در راه خدا و تقديم جانش عملا او از انانيت خود عبور ميكند و به حقيقت حق ميپيوندد و منِ او، او ميشود؛ و مصداقي از «وَ إِلَيْهِ تُقْلَبُون» (21 عنكبوت) ميگردد.
🔻كليپهايي كه اخيرا بعد از شهادت شهيد سعيد، #فخري_زاده عزيز منتشر شده است گوياي اين است كه آن سعيد از خود رهاشده كاملا براي شهادت آماده شده بوده است؛ او در كليپي ميگويد: جز #شهادت هيچ راهي نيست كه انسان با خيال راحت بخواهد عبور كند؛ و سپس به شعر سعدي مترنم ميشود و ميگويد:
بي حسرت از جهان نرود كس به در
الّا #شهيد_عشق به تير كمان دوست
🌺 خوشا به سعادتش كه با #شهادت در راه دوست، راه بيكران ديگران را در يك لحظه پيمود🌺.
#توحيد_عرفاني
@oshaghierfan
asfar3_007 P10 - s 13.mp3
7.98M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 10 سطر 13
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
asfar3_008 P11 - s 12.mp3
6.85M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هشتم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 11 سطر 12
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_077 P403 -S 16.mp3
6.14M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و هفت
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص403 س 16
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_078 P404 -S 13.mp3
11.19M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و هشت
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص404 س 13
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🖌 نقد حكمت متعاليه صدرائي از منظر عرفان (25) :
لينك نقد دليل اول
https://eitaa.com/oshaghierfan/373
🔴 موضوع : نقد دليل دوم اصالت وجودهاي خاص
در فلسفه صدرائي برخي ادله #اصالت_وجود، ناظر به #اصالت_وجودات_خاص است، كه به نظر ما اين ادله، تام نيستند؛ بيان و نقد دليل دوم صدرالمتألهين اين است :
🔶 بيان دليل دوم بر اصالت وجود:
اگر «وجود» بهخودي خود (= بدون حيثيت تقييدي) موجود نباشد، لازم ميآيد كه هيچ چيز موجود نباشد؛ زيرا ماهيت نيز بهخودي خود، بدون وجود، واقعيتي ندارد. و اگر وجود نيز به خودي خود واقعيتي نداشته باشد هر دو معدوم خواهند بود، و از انضمام يكي از اين دو، به ديگري، يا از ثبوت يكي براي ديگري نيز واقعيتي پديد نميآيد (المشاعر؛ ص 13).
🔷 نقد :
اين استدلال اگر به هدف إثبات #اصالت_وجودات_خاص باشد تمام نيست؛ زيرا وجودهاي خاص كه افراد طبيعت «وجود» هستند، نسبت به آن طبيعت، أخص هستند، و عدم فرد، ملازم با عدم طبيعت نيست؛ چون عدم أخص، ملازم با عدم أعم نيست؛ بنابراين اگر وجودات خاصه بهخودي خودشان موجود نباشند، لازم نميآيد كه هيچ چيز موجود نباشد، بلكه إمكان دارد كه وجودات خاصه موجود نباشند، أما در همان حال، #طبيعت_وجود موجود باشد؛ پس ملازمه ممنوع است.
🔸 اشكال بر نقد
ممكن است كه گفته شود موجوديت طبيعت كلي به موجوديت فرد او است، و با عدم اصالت أفراد وجود، وجود فرد، منتفي است، و با انتفاء فرد، طبيعت وجود هم منتفي خواهد بود؛ و اين نكته، به ضميمه اين كه ماهيت نيز بهخودي خود واقعيتي ندارد، نتيجه ميدهد كه با نفي أصالت وجودهاي خاص، هيچ چيز موجود نخواهد بود؛ بنابراين ملازمه ثابت و برهان تمام است.
🔹پاسخ اشكال
حل اين شبه اين است كه موجوديت طبيعت كلي، به موجوديت فرد او نيست؛ زيرا اگر موجوديت طبيعت كلي، به موجوديت فرد او باشد، در اين صورت فرد كه در رتبه متقدم بر طبيعت بايد موجود باشد، ملاكي براي فرد بودن براي آن طبيعت ندارد؛ و بنابراين، قبل از موجوديت طبيعت، أصلا فردي موجود نخواهد شد كه در پرتو آن، طبيعت محقق گردد؛ پس اين إشكال مبتني بر سخن باطلي است؛ و از اين رو خودش نيز باطل است.
#نقد_حكمت_متعاليه_صدرائي
#بطلان_اصالت_وجودات_خاص
#توحيد_عرفاني
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
asfar3_009 P12 -s 12.mp3
6.66M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه نهم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 12 سطر 12
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_079 P406 -S 14.mp3
12.04M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هفتاد و نه
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص406 س 14
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
asfar3_010 P14 - s 3.mp3
6.59M
📕 #اسفار
#جلد_سوم
#استاد_عشاقی
📌 جلسه دهم
📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸
صفحه 14 سطر 3
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
01_080 P407 -S 24.mp3
10.52M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه هشتاد
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص407 س 24
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🖌يادداشتها
🔴 تقسيم انسان ها به #مومن و #كافر
(نقدي بر ديدگاه هاي #محقق_داماد)
🍀به لينك ذيل مراجعه فرمائيد🍀
🌐 http://iict.ac.ir/ensanmk/
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🔵یادداشت ها
🖌 موضوع: خروج از ولايت خداوند
اخيرا آقاي #امجد با ادبياتي خارج از ادب و با كمال بيانصافي، بخاطر مجازات يك مجرم امنيتي وابسته به بيگانه، متعرض مقام ولايت و رهبر انقلاب شده است؛ در اين رابطه عرايضي را محضر خوانندگان محترم و نيز براي او و امثال او ارائه ميكنم.
1- خداوند در قرآن (120 بقره) تك تك مسلمانان را مخاطب قرار ميدهد و اين چنين به آنها هشدار ميدهد : 🔹«وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ»🔹
يعني اي مسلمان اگر تو دانسته، از #هوى_و_هوس يهود و نصارى پيروي كني و تابع خواستههاي ناحق آنها باشي در اين صورت تو از ولايت خداوند خارج شدهاي و نه سرپرستي از ناحيه خداوند داري و نه ياوري از جانب او؛
2- جمله «ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ» واجد يك هشدار دردناك و جدي است؛ ميگويد آنهائي كه تابع خواستههاي ناحق كفار باشند، تحت سرپرستي و ولايت حاكمان خدائي نيستند و از جانب خدا ياوري ندارند؛
3- روشن است #خروج_از_ولايت_الله مخصوصا براي كسي كه ادعا سلوك عرفاني دارد بسيار فاجعهآميز و تحمل ناپذير است؛ زيرا بياعتنائي خداوند به عبد و «بُعد عن الله»؛ براي عارف واقعي، از سقوط در عمق جهنم دردآوردتر و تحملناپذيرتر است چنانكه اميرالمؤمنين در دعاي كميل به آن اشاره ميكند آنجائي كه ميفرمايد: 🍀«فَهَبْنِي يَا إِلَهِي وَ سَيِّدِي صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِك».🍀
4 - از طرفي روشن است كاري كه آقاي امجد كرده است به روشني مصداق جمله «اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ» است؛ زيرا بدون هيچ شك و شبههاي، تضعيف @رهبر_انقلاب كه عمود خيمه انقلاب اسلامي است، از خواستههاي ناحق حاكمان نظام كفر جهاني است؛ و بدون شك آقاي #امجد با چنين اظهارات كافرپسندي خود را در راستاي اين خواست ناحق نظام كفر قرار داده است و تابع آنها شده است؛
بنابراين او به توبهاي كه به ديگران سفارش ميكند سزاورتر است و لذا اگر آقاي امجد واقعا در مسير #سلوك_معنوي بوده است و بهرهاي از مقامات عرفاني داشته است بايد از #خروج_از_ولايت_الله و سقوط در مهلكه #فراق_عن_الله جداً بترسد و قبل از اين كه شيطان ملعون او را بيشتر از اين، گرفتار فراق عن الله كند، (كه دردناكتر از جهنم است)؛ بايد از گناه بزرگي كه به آن گرفتار شده است #توبه كند.
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🔵یادداشت ها
🖌 رمز بیتابی اولیای الهی برای شهادت
🌺«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» (آلعمران / 169)؛ 🌺
🌸هرگز مپندار کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند، بلکه آنان زندگانِ در پیشگاه پروردگارند که (با چنین حیاتی) روزی داده میشوند.🌸
🔶 قید «عِنْدَ رَبِّهِمْ» در جمله اخیر این آیه، از نظر ادبی احتمالاتی دارد که هر یک بر ثبوت مقام فاخری برای شهدا دلالت دارد؛ در ادامه به بیان آنها میپردازیم:
1️⃣ «عِنْدَ رَبِّهِمْ» ظرفی است که به کلمه «احیاء» تعلق دارد و متمم معنای حیات است؛ و نوع و مرتبه این حیات را بیان میکند؛
در این احتمال معنی جمله این میشود که شهدا، حی و زنده به #حیات_عنداللهی هستند؛ یعنی مرتبه حیات آنها، مرتبه حیات خدایی است.
🔸 توضیح اینکه حیات، مراتبی دارد؛ مثلاً حیات دنیایی، مراتبی مثل حیات نباتی، حیات حیوانی و حیات انسانی دارد و نیز در مقام مقایسه حیات عوالم گوناگون با همدیگر، باید گفت حیات عالم برزخ بالاتر از حیات دنیایی است و حیات عوالم عقلی بالاتر از حیات عوالم برزخی است و حیات #عالم_اسماء بالاتر از حیات عقلی است.
🔹 بر اساس احتمال فوق الذکر آنچه نصیب شهدا میشود ورود به #عالَم_اسماء و دستیابی به حیات عالم اسماء است که شاخص اصلی آن اسم #الحی خداوند است و البته روشن است که این حیات اصالتاً به ذات الهی اختصاص دارد و با ورود شهدا به جنت ذات، تبعاً به آنها تعلق میگیرد: «فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی».
🔹نیز بر اساس این احتمال، کلمه «یُرْزَقُون» میتواند متمم همین معنا باشد و معنیاش این است که آنچه به شهدا روزی داده میشود همان حیات اسم #الحی است و این یعنی رسیدن شهدا به #مقام_فنا در عالم اسمای الهی و زنده شدن به اسم «الحی» که خود در پرتو اسم جامع «الله» محقق میگردد.
2️⃣ احتمال دیگری که از نظر ادبی برای «عِنْدَ رَبِّهِمْ» هست این است که این قید به فعل یا وصف محذوفی مثل «یکونون» یا «مستقرون» تعلق داشته باشد؛ حاصل معنی در این احتمال، این میشود که شهدا، زنده و در #مقام_عنداللهی مستقرند و در آنجا روزی میخورند؛
🔹بر اساس این احتمال مرتبه وجودی شهدا مرتبه عند اللهی است که این نیز با رسیدن شهدا به مقام فنای در عالم اسمای الهی محقق میگردد؛
♦️فرق دو معنای گذشته این است که معنای اول، حیات شهدا را در مرتبه و مقام عنداللهی معرفی میکند، اما در معنای دوم، مرتبه وجود فانی شده شهدا را در مرتبه و مقام عنداللهی قرار میدهد که بالتبع حیاتشان نیز در همان مقام قرار میگیرد.
3️⃣احتمال آخر این است که قید «عِنْدَ رَبِّهِمْ» به فعل «یُرْزَقُون» تعلق داشته باشد و متمم معنای این فعل باشد؛ حاصل معنی در این احتمال، این میشود که شهدا زنده و در #مقام_عنداللهی روزی داده میشوند؛
🔹بر اساس این احتمال، مقام عنداللهی، به روزی شهدا مربوط میشود؛ یعنی مرتبه رزق و روزی شهدا را بیان میکند؛ این احتمال سوم نیز مستلزم این است که شهدا هم مرتبه وجودشان، و هم مرتبه حیاتشان، نیز همان مقام عنداللهی باشد؛ زیرا روزی آنها وقتی در این مرتبه است که خودشان و حیاتشان در آن مقام باشند؛ چون رزق در صورتی در مرتبه اسماء و صفات خداوند خواهد بود که مرزوقی که این رزق را دریافت میکند، در این مرتبه و مقام باشد؛ بنابراین این احتمال هم وقتی حاصل میشود که شهید با صیرورت الی الله به #مقام_فنا در عالم اسمای الهی رسیده باشد.
✳️ در هر صورت طبق مفاد این آیه، شهید با شهادتش در راه خدا، به مقام عنداللهی نائل میشود و وجودش و حیاتش و روزیش همه عنداللهی است؛
🔸بنابراین لذت وصول به چنین مقامی از لذت هر بهشت و جنت دیگری که در مقامات دیگری تشکیل میشود، بالاتر و عالیتر است؛ بلکه لذت جنات و بهشتهای امکانی اصلاً با لذت مقام عنداللهی قابل مقایسه نیستند؛ ازینرو است که اولیای الهی برای رسیدن به #توفیق_شهادت و نتایج پربارش بیتابی و ناشکیبایی میکنند
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
02_001 P413- S1.mp3
4.77M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه اول
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص413 س 1
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
02_002 P414- S3.mp3
7.19M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه دوم
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص414 س 4
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
🔵یادداشت ها
🖌 به مناسبت رحلت حضرت آيت الله مصباح يزدي :
🌺 «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفى بِاللَّهِ حَسيباً» 🌺 (39 احزاب).
🔶 اگر بخواهيم #مصداق روشني از مفاد اين آيه قرآني در نيم قرن گذشته معرفي كنيم، بيشك ميتوان #آيت_الله_مصباح_يزدي را نمونه بارز و مصداق عالي مفاد اين آيه قرار داد؛ زيرا ايشان در فضائي پرچم تبليغ رسالات الهي را برافراشت كه جو سنگيني در برابر اين گونه تبليغات الهي در جامعه ما حاكم بود؛ و كمتر كسي حاضر بود كه با فدا كردن آبرويش از رسالات الهي دفاع كند؛ با اين حال او توانست در اين فضاي مسموم و جو سنگين #غرب_گرايان؛ حقائق الهي دين را به خوبي بيان و از آن دفاع كند.
🔶 نمونه اين ادعا را ميتوان برنامههاي روشنگرانه آيت الله مصباح در دوره دولت محمد خاتمي قرار داد، كه با تسلط غربگرايان بر مناصب دولتي، افكار مسموم غرب و فرهنگ ضد ديني آنها در جامعه ما يكهتازي ميكرد؛ آنها با #فريب اكثريت مردم چنان افكار بيمنطق غرب را در جامعه ترويج كرده بودند كه كسي را ياراي ابراز مخالفت نبود؛
🔸ولي كسي كه بدون هيچ واهمهاي توانست با #منطق_علمي و بيان #حقائق_ديني، در سخنرانيهاي پيش از خطبههاي نماز جمعه تهران در اين جو سنگين غربگرايان، #شكاف ايجاد كند آيت الله مصباح بود؛
♦️ لذا است كه ميتوان اين #عالم_الهي را به روشني مصداق آيه فوق الذكر قرار داد؛
🌺روحش غريق رحمت الهي و مرامش جاودانه باد🌺
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram
02_003 P415- S8.mp3
6.82M
📕 #شرح_فصوص_الحكم (قيصري)
🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀
#استاد_عشاقی
📌 جلسه سوم
📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص415 س 8
@oshaghierfan
#Eitaa & #Telegram