eitaa logo
نشر آثار استاد حسین عشاقی
532 دنبال‌کننده
29 عکس
3 ویدیو
73 فایل
📚 پایگاه اطلاع رسانی آثار استاد حسین عشاقی ✅ ارائه کتاب ها، مقالات، دروس و يادداشت هاي جناب حجت الاسلام والمسلمين استاد حسين عشاقي زيد عزه 🔸 متخصص در فلسفه و عرفان اسلامي 🔸 مدرس اسفار و فصوص الحكم @oshaghierfan
مشاهده در ایتا
دانلود
01_074 P399 -S 21.mp3
6.84M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و چهارم 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص399 س 21 @oshaghierfan &
asfar3_005 P8 - s 10.mp3
6.84M
📕 📌 جلسه پنجم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 8 سطر 10 @oshaghierfan &
01_075 P401 -S 6.mp3
5.64M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و پنج 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص401 س 6 @oshaghierfan &
asfar3_006 P9 - S 15.mp3
5.84M
📕 📌 جلسه ششم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 9 سطر 15 @oshaghierfan &
01_076 P402 -S 14.mp3
6.58M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و شش 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص402 س 14 @oshaghierfan &
🔵یادداشت ها 🖌 موضوع: پيمودن راه ‌بيكران در يك لحظه: (بمناسبت شهادت دكتر ) 🔶 سوال: آيا براي صيرورت الي الله، يا به اصطلاح عرفاني براي فناي در ذات خداوند بايد مسافتي طولاني و بي‌كراني را طي كرد؟ يا اين كه مسافت لازم براي رسيدن خلق به حق، راه كوتاهي است و يا حتی فقط يك گام بيشتر نيست؟ 🔷 پاسخ 🔹 يك ديدگاه اين است كه حضرت حق، حقيقتي است نامحدود و بي‌كران؛ و از سوي ديگر، ما حقيقتي متناهي و محدوديم؛ و براي رسيدن محدود به نامحدود لازم است يك مسافت بي‌كران طي شود؛ بنابراين ما كجا و رب الأرباب كجا!!؟؟ «أين التراب و رب الأرباب» پس رسيدن خلق به حق، و فناي انسان در ذات خداوند اگر محال و ناشدني نباشد لا‌ أقل بسيار مشكل و دشوار است؛ و براي دستيابي به چنين هدف والائي لازم است يك مسير پر پيچ و خمي طي شود كه گردنه‌هاي صعب العبور داشته و قدم به قدم آن، شياطين و رهزنان براي سالك مسكين كمين كرده‌اند تا او را از راه بازدارند و اندوخته و زاد و توشه‌اش را بربايند به قول دام سخت است مگر یار شود لطف خدا ور نه آدم نبرد صرفه ز شیطان رجیم 🔹ديدگاه ديگر اين است كه اقتضاي آيات و روايات اين است كه مسافت رسيدن خلق به حق بسيار كوتاه است؛ مگر نه اين است كه خداوند در قرآن فرموده است كه من از رگ گردن به انسان نزديك‌ترم!؟ «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَريدِ» (16 ق)؛ و مگر نه اين است كه امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه مي‌فرمايد رسيدن به حق، نزديك، و مسافتش، كوتاه است «و أنّ الراحل إليك قريب المسافة»؛ پس به قول سعدي، دوست نزديك تر از من به من است؛ و بنابراين لازم نيست ما مسير بي‌كراني را طي كرده، و در گوشه‌اي از فضاي بي‌نهايت دور، او را بيابيم . ✳️ تحقيق در اين موضوع نشان مي‌دهد كه هر دو ديدگاه بوجهي درستند؛ يعني رسيدن به مقام فناي در ذات حق براي برخي مستلزم طي مسير بي‌نهايت است؛ اما در عين حال همين مسير بي‌كران، براي برخي يك گام بيش نيست. ✳️ توضيح اين كه هستيِ حقيقي، منحصر در ذات خداوند است همانگونه كه در قرآن بدان اشاره بلكه تصريح شده است «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّ ما يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْباطِل» (62 حج)؛ و بنابراين هيچ كس و هيچ چيز ديگر موجوديت حقيقي ندارد؛ و اسناد موجوديت به آنها اعتباري است؛ ولي ما متأسفانه گرفتار توهم هستيم و براي خود موجوديتي حقيقي و أنانيتي واقعي قائليم و خود را در كنار موجوديت حق و هم‌سنخ او مي‌پنداريم؛ لذا تا اين توهم برقرار است، ما، مائيم؛ و او اوست؛ و به مقام نائل نخواهيم شد؛ 🔻بنابراين يا كه در بسياري از آيات قرآني مطرح شده، معيارش رهائي از اين موهوم و عبور از اين موجوديت اعتباري و عاريتي است؛ پس فاصله ما تا خدا يك گام بيش نيست و اين گام همان رهائي از أنانيت‌هاي موهوم است كه به آن گرفتاريم؛ 🔻اما در عين حال، برخي اين يك گام را به سرعت نمي‌توانند طي كنند؛ چون در توهم انانيت فرو رفته‌اند و خود‌بيني از ذاتيات آنان گشته است اينان براي طي آن يك قدم، مسافت بي‌كران در پيش دارند؛ ولي به عكس كساني هستند كه لطف خدا شامل حالشان خواهد شد؛ و به زودي مقدمات رهائي از خود‌بيني‌ها و كوچ از انانيت‌ها برايش فراهم مي‌شود و در اينجاست كه آنان به مقتضاي «و أنّ الراحل إليك قريب المسافة» با اندك حركتي، از هر انانيتي رها شده و منِ آنها او مي‌شود؛ و به صيرورت إلي الله نائل مي‌گردند؛ لذا به آنها اذن دخول در داده مي‌شود و خطاب مي‌رسد كه «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً، فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي، وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي». 👌 از مقدماتي كه رهائي از اين أنانيت موهوم را و عبور از اين موجوديت مجازي و عاريتي را فراهم مي‌كند آمادگي انسان براي مقام خدا است؛ زيرا كسي كه در راه جهاد في سبيل الله قدم مي‌گذارد و حاضر است ذات و جان خود را در راه خدا تقديم كند، معني‌اش اين است كه او از بندهاي حب ذات و از سيم خاردارهاي أنانيت خود آزاد شده است؛ در اين موقعيت، با شهادت در راه خدا و تقديم جانش عملا او از انانيت خود عبور مي‌كند و به حقيقت حق مي‌پيوندد و منِ او، او مي‌شود؛ و مصداقي از «وَ إِلَيْهِ تُقْلَبُون» (21 عنكبوت) مي‌گردد. 🔻كليپ‌هايي كه اخيرا بعد از شهادت شهيد سعيد، عزيز منتشر شده است گوياي اين است كه آن سعيد از خود ‌رهاشده كاملا براي شهادت آماده شده بوده است؛ او در كليپي مي‌گويد: جز هيچ راهي نيست كه انسان با خيال راحت بخواهد عبور كند؛ و سپس به شعر سعدي مترنم مي‌شود و مي‌گويد: بي حسرت از جهان نرود كس به در الّا به تير كمان دوست 🌺 خوشا به سعادتش كه با در راه دوست، راه بي‌كران ديگران را در يك لحظه پيمود🌺. @oshaghierfan
asfar3_007 P10 - s 13.mp3
7.98M
📕 📌 جلسه هفتم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 10 سطر 13 @oshaghierfan &
asfar3_008 P11 - s 12.mp3
6.85M
📕 📌 جلسه هشتم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 11 سطر 12 @oshaghierfan &
01_077 P403 -S 16.mp3
6.14M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و هفت 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص403 س 16 @oshaghierfan &
01_078 P404 -S 13.mp3
11.19M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و هشت 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص404 س 13 @oshaghierfan &
🖌 نقد حكمت متعاليه صدرائي از منظر عرفان (25) : لينك نقد دليل اول https://eitaa.com/oshaghierfan/373 🔴 موضوع : نقد دليل دوم اصالت وجودهاي خاص در فلسفه صدرائي برخي ادله ، ناظر به است، كه به نظر ما اين ادله‌، تام نيستند؛ بيان و نقد دليل دوم صدرالمتألهين اين است : 🔶 بيان دليل دوم بر اصالت وجود: اگر «وجود» به‌خودي خود (= بدون حيثيت تقييدي) موجود نباشد، لازم مي‌آيد كه هيچ چيز موجود نباشد؛ زيرا ماهيت نيز به‌خودي خود، بدون وجود، واقعيتي ندارد. و اگر وجود نيز به‌ خودي خود واقعيتي نداشته باشد هر دو معدوم خواهند بود، و از انضمام يكي از اين دو، به ديگري، يا از ثبوت يكي براي ديگري نيز واقعيتي پديد نمي‌آيد (المشاعر؛ ص 13). 🔷 نقد : اين استدلال اگر به هدف إثبات باشد تمام نيست؛ زيرا وجودهاي خاص كه افراد طبيعت «وجود» هستند، نسبت به آن طبيعت، أخص هستند، و عدم فرد، ملازم با عدم طبيعت نيست؛ چون عدم أخص، ملازم با عدم أعم نيست؛ بنابراين اگر وجودات خاصه به‌خودي خودشان موجود نباشند، لازم نمي‌آيد كه هيچ چيز موجود نباشد، بلكه إمكان دارد كه وجودات خاصه موجود نباشند، أما در همان حال، موجود باشد؛ پس ملازمه ممنوع است. 🔸 اشكال بر نقد ممكن است كه گفته شود موجوديت طبيعت كلي به موجوديت فرد او است، و با عدم اصالت أفراد وجود، وجود فرد، منتفي است، و با انتفاء فرد، طبيعت وجود هم منتفي خواهد بود؛ و اين نكته، به ضميمه اين كه ماهيت نيز به‌خودي خود واقعيتي ندارد، نتيجه مي‌دهد كه با نفي أصالت وجودهاي خاص، هيچ چيز موجود نخواهد بود؛ بنابراين ملازمه ثابت و برهان تمام است. 🔹پاسخ اشكال حل اين شبه اين است كه موجوديت طبيعت كلي، به موجوديت فرد او نيست؛ زيرا اگر موجوديت طبيعت كلي، به موجوديت فرد او باشد، در اين صورت فرد كه در رتبه متقدم بر طبيعت بايد موجود باشد، ملاكي براي فرد بودن براي آن طبيعت ندارد؛ و بنابراين، قبل از موجوديت طبيعت، أصلا فردي موجود نخواهد شد كه در پرتو آن، طبيعت محقق گردد؛ پس اين إشكال مبتني بر سخن باطلي است؛ و از اين رو خودش نيز باطل است. @oshaghierfan &
asfar3_009 P12 -s 12.mp3
6.66M
📕 📌 جلسه نهم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 12 سطر 12 @oshaghierfan &
01_079 P406 -S 14.mp3
12.04M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هفتاد و نه 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص406 س 14 @oshaghierfan &
asfar3_010 P14 - s 3.mp3
6.59M
📕 📌 جلسه دهم 📖 الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة / مکتبة المصطفوی / ۱۳۶۸ صفحه 14 سطر 3 @oshaghierfan &
01_080 P407 -S 24.mp3
10.52M
📕 (قيصري) 🍀 فص حكمة إلهية في كلمة آدميَّة🍀 📌 جلسه هشتاد 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص407 س 24 @oshaghierfan &
🖌يادداشت‌ها 🔴 تقسيم انسان ها به و (نقدي بر ديدگاه هاي ) 🍀به لينك ذيل مراجعه فرمائيد🍀 🌐 http://iict.ac.ir/ensanmk/ @oshaghierfan &
🔵یادداشت ها 🖌 موضوع: خروج از ولايت خداوند اخيرا آقاي با ادبياتي خارج از ادب و با كمال بي‌انصافي، بخاطر مجازات يك مجرم امنيتي وابسته به بيگانه، متعرض مقام ولايت و رهبر انقلاب شده است؛ در اين رابطه عرايضي را محضر خوانندگان محترم و نيز براي او و امثال او ارائه مي‌كنم. 1- خداوند در قرآن (120 بقره) تك تك مسلمانان را مخاطب قرار مي‌دهد و اين چنين به آنها هشدار مي‌دهد : 🔹«وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ»🔹 يعني اي مسلمان اگر تو دانسته، از يهود و نصارى پيروي كني و تابع خواسته‌هاي ناحق آنها باشي در اين صورت تو از ولايت خداوند خارج شده‌اي و نه سرپرستي از ناحيه خداوند داري و نه ياوري از جانب او؛ 2- جمله «ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ» واجد يك هشدار دردناك و جدي است؛ مي‌گويد آنهائي كه تابع خواسته‌هاي ناحق كفار باشند، تحت سرپرستي و ولايت حاكمان خدائي نيستند و از جانب خدا ياوري ندارند؛ 3- روشن است مخصوصا براي كسي كه ادعا سلوك عرفاني دارد بسيار فاجعه‌آميز و تحمل ناپذير است؛ زيرا بي‌اعتنائي خداوند به عبد و «بُعد عن الله»؛ براي عارف واقعي، از سقوط در عمق جهنم درد‌آوردتر و تحمل‌ناپذيرتر است چنانكه امير‌المؤمنين در دعاي كميل به آن اشاره مي‌كند آنجائي كه مي‌فرمايد: 🍀«فَهَبْنِي يَا إِلَهِي وَ سَيِّدِي صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِك‏».🍀 4 - از طرفي روشن است كاري كه آقاي امجد كرده است به روشني مصداق جمله «اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ» است؛ زيرا بدون هيچ شك و شبهه‌اي، تضعيف @رهبر_انقلاب كه عمود خيمه انقلاب اسلامي است، از خواسته‌هاي ناحق حاكمان نظام كفر جهاني است؛ و بدون شك آقاي با چنين اظهارات كافرپسندي خود را در راستاي اين خواست‌ ناحق نظام كفر قرار داده است و تابع آنها شده است؛ بنابراين او به توبه‌اي كه به ديگران سفارش مي‌كند سزاورتر است و لذا اگر آقاي امجد واقعا در مسير بوده است و بهره‌‌اي از مقامات عرفاني داشته است بايد از و سقوط در مهلكه جداً بترسد و قبل از اين كه شيطان ملعون او را بيشتر از اين، گرفتار فراق عن الله كند، (كه دردناك‌تر از جهنم است)؛ بايد از گناه بزرگي كه به آن گرفتار شده است كند. @oshaghierfan &
🔵یادداشت ها 🖌 رمز بی‌تابی اولیای الهی برای شهادت 🌺«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» (آل‌عمران / 169)؛ 🌺 🌸هرگز مپندار کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند، بلکه آنان‏ زندگانِ در پیشگاه پروردگارند که (با چنین حیاتی) روزی داده می‏شوند.🌸 🔶 قید «عِنْدَ رَبِّهِمْ» در جمله اخیر این آیه، از نظر ادبی احتمالاتی دارد که هر یک بر ثبوت مقام فاخری برای شهدا دلالت دارد؛ در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم: 1️⃣ «عِنْدَ رَبِّهِمْ» ظرفی است که به کلمه «احیاء» تعلق دارد و متمم معنای حیات است؛ و نوع و مرتبه این حیات را بیان می‌کند؛ در این احتمال معنی جمله این می‌شود که شهدا، حی و زنده‌ به هستند؛ یعنی مرتبه حیات آن‌ها، مرتبه حیات خدایی است. 🔸 توضیح اینکه حیات، مراتبی دارد؛ مثلاً حیات دنیایی، مراتبی مثل حیات نباتی، حیات حیوانی و حیات انسانی دارد و نیز در مقام مقایسه حیات عوالم گوناگون با همدیگر، باید گفت حیات عالم برزخ بالاتر از حیات دنیایی است و حیات عوالم عقلی بالاتر از حیات عوالم برزخی است و حیات بالاتر از حیات عقلی است. 🔹 بر اساس احتمال فوق الذکر آنچه نصیب شهدا می‌شود ورود به و دست‌یابی به حیات عالم اسماء است که شاخص اصلی آن اسم خداوند است و البته روشن است که این حیات اصالتاً به ذات الهی اختصاص دارد و با ورود شهدا به جنت ذات، تبعاً به آن‌ها تعلق می‌گیرد: «فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی». 🔹نیز بر اساس این احتمال، کلمه «یُرْزَقُون» می‌تواند متمم همین معنا باشد و معنی‌اش این است که آنچه به شهدا روزی داده می‌شود همان حیات اسم است و این یعنی رسیدن شهدا به در عالم اسمای الهی و زنده شدن به اسم «الحی» که خود در پرتو اسم جامع «الله» محقق می‌گردد. 2️⃣ احتمال دیگری که از نظر ادبی برای «عِنْدَ رَبِّهِمْ» هست این است که این قید به فعل یا وصف محذوفی مثل «یکونون» یا «مستقرون» تعلق داشته باشد؛ حاصل معنی در این احتمال، این می‌شود که شهدا، زنده‌ و در مستقرند و در آنجا روزی می‌خورند؛ 🔹بر اساس این احتمال مرتبه وجودی شهدا مرتبه عند اللهی است که این نیز با رسیدن شهدا به مقام فنای در عالم اسمای الهی محقق می‌گردد؛ ♦️فرق دو معنای گذشته این است که معنای اول، حیات شهدا را در مرتبه و مقام عنداللهی معرفی می‌کند، اما در معنای دوم، مرتبه وجود فانی شده شهدا را در مرتبه و مقام عنداللهی قرار می‌دهد که بالتبع حیاتشان نیز در همان مقام قرار می‌گیرد. 3️⃣احتمال آخر این است که قید «عِنْدَ رَبِّهِمْ» به فعل «یُرْزَقُون» تعلق داشته باشد و متمم معنای این فعل باشد؛ حاصل معنی در این احتمال، این می‌شود که شهدا زنده‌ و در روزی داده می‌شوند؛ 🔹بر اساس این احتمال، مقام عنداللهی، به روزی شهدا مربوط می‌شود؛ یعنی مرتبه رزق و روزی شهدا را بیان می‌کند؛ این احتمال سوم نیز مستلزم این است که شهدا هم مرتبه وجودشان، و هم مرتبه حیاتشان، نیز همان مقام عنداللهی باشد؛ زیرا روزی آن‌ها وقتی در این مرتبه است که خودشان و حیاتشان در آن مقام باشند؛ چون رزق در صورتی در مرتبه اسماء و صفات خداوند خواهد بود که مرزوقی که این رزق را دریافت می‌کند، در این مرتبه و مقام باشد؛ بنابراین این احتمال هم وقتی حاصل میشود که شهید با صیرورت الی الله به در عالم اسمای الهی رسیده باشد. ✳️ در هر صورت طبق مفاد این آیه، شهید با شهادتش در راه خدا، به مقام عنداللهی نائل می‌شود و وجودش و حیاتش و روزیش همه عنداللهی است؛ 🔸بنابراین لذت وصول به چنین مقامی از لذت هر بهشت و جنت دیگری که در مقامات دیگری تشکیل می‌شود، بالاتر و عالی‌تر است؛ بلکه لذت جنات و بهشت‌های امکانی اصلاً با لذت مقام عنداللهی قابل مقایسه نیستند؛ ازین‌رو است که اولیای الهی برای رسیدن به و نتایج پربارش بی‌تابی و ناشکیبایی می‌کنند @oshaghierfan &
02_001 P413- S1.mp3
4.77M
📕 (قيصري) 🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀 📌 جلسه اول 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص413 س 1 @oshaghierfan &
02_002 P414- S3.mp3
7.19M
📕 (قيصري) 🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀 📌 جلسه دوم 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص414 س 4 @oshaghierfan &
🔵یادداشت ها 🖌 به مناسبت رحلت حضرت آيت الله مصباح يزدي : 🌺 «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسيباً» 🌺 (39 احزاب). 🔶 اگر بخواهيم روشني از مفاد اين آيه قرآني در نيم قرن گذشته معرفي كنيم، بي‌شك مي‌توان را نمونه بارز و مصداق عالي مفاد اين آيه قرار داد؛ زيرا ايشان در فضائي پرچم تبليغ رسالات الهي را برافراشت كه جو سنگيني در برابر اين گونه تبليغات الهي در جامعه ما حاكم بود؛ و كمتر كسي حاضر بود كه با فدا كردن آبرويش از رسالات الهي دفاع كند؛ با اين حال او توانست در اين فضاي مسموم و جو سنگين ؛ حقائق الهي دين را به خوبي بيان و از آن دفاع كند. 🔶 نمونه اين ادعا را مي‌توان برنامه‌هاي روشنگرانه آيت الله مصباح در دوره دولت محمد خاتمي قرار داد، كه با تسلط غرب‌گرايان بر مناصب دولتي، افكار مسموم غرب‌ و فرهنگ ضد ديني آنها در جامعه ما يكه‌تازي مي‌كرد؛ آنها با اكثريت مردم چنان افكار بي‌منطق غرب را در جامعه ترويج كرده بودند كه كسي را ياراي ابراز مخالفت نبود؛ 🔸ولي كسي كه بدون هيچ واهمه‌اي توانست با و بيان ، در سخنراني‌‌هاي پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران در اين جو سنگين غرب‌گرايان، ايجاد كند آيت الله مصباح بود؛ ♦️ لذا است كه مي‌توان اين را به روشني مصداق آيه فوق الذكر قرار داد؛ 🌺روحش غريق رحمت الهي و مرامش جاودانه باد🌺 @oshaghierfan &
02_003 P415- S8.mp3
6.82M
📕 (قيصري) 🍀فص حكمة نفثية في كلمة شيثية🍀 📌 جلسه سوم 📖 شرح فصوص الحكم، چاپ بوستان كتاب (1382)، ص415 س 8 @oshaghierfan &