📍نظریه انفتاح حکمی [ظن خاص/انسداد صغیر] .
این نظریه در الوافیه ملاعبدالله بن محمد بشروی تونی خراسانی بعنوان یک احتمال بیان شده در رد نظریه انسداد کبیر در جواب صاحب معالم .
ملاعبدالله می گوید انسداد دلیل ندارد و قابل تصور هم نیست نهایت امر می توانیم قائل به ظنون خاص شویم .
لذا این نظریه متعلق به شیخ انصاری نیست .
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
📍خبر حدسی / انفتاح مناطی . از حاشیه سلطان العلماء آملی بر معالم الدین در مقدمه چهارم انسداد استفاده
📍انسداد صغیر در فقه / مناط .
فقیه عالی مقام اعجوبه دهر حضرت آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی ادام الله ظله الشریف معتقد به نظریه انسداد صغیر در مناط یا همان فقه هستند [ایشان قائل به انفتاح صغیر در مدرک یا همان ظن خاص هم می باشند بعلاوه قائل به انفتاح در مناط یا همان حجیت خبر حدسی هم هستند] .
معظم له قائل به ظنون خاص در مدرک و همچنین قائل به تراکم همان ظنون خاص در مناط هستند .
ایشان معتقد اند همه مدارک چنانچه انفتاحیان حقیقی می گویند قابل استناد نیست بعلاوه خبر حدسی که از تجمیع این مناطات محدود بدست هم می آید علمی و قطعی است و آنچه که شیخ انصاری در رد خبر حدسی گفته صحیح نیست .
آنجایی فقه تحقیقی ایشان جالب می شود که ایشان در رجال نیز نه به روش مجتهدین در رجال انفتاحی چون مامقانی مشی نمی کند و همانند اصولیونی که مقلد رجال متقدمین هم هستند (انسدادیان) نیستند و سبک خاصی در رجال دارند که به شرط حیات در این باره نیز سخن خواهیم گفت .
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
📍انسداد صغیر در فقه / مناط . فقیه عالی مقام اعجوبه دهر حضرت آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی
📍مؤسسین .
سه شخص را بعنوان موسس می توان نام برد که در بین دو مکتب انسدادیان و انفتاحیان زمین فقه نویی را عرضه کردند :
۱_ سید مهدی بحر العلوم طباطبایی که قائل به ظن عام در مدرک (انسداد کبیر مدرکی) بعلاوه حجیت خبر حدسی (انفتاح مناطی) می باشد .
۲_ شیخ مرتضی انصاری که قائل به ظن خاص در مدرک بعلاوه عدم حجیت خبر حدسی می باشد .
۳_ سید موسی شبیری زنجانی که قائل به ظن خاص در مدرک بعلاوه حجیت خبر حدسی می باشد .
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
📍انسداد صغیر در فقه / مناط . فقیه عالی مقام اعجوبه دهر حضرت آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی
📍مروجین فقه شبیری .
برخلاف فقه دو موسس سابق (شیخ انصاری و سید بحرالعلوم) فقه شبیری توسط دو تن از اساتید مطرح حوزه حضرت استاد سید مصطفی خامنه ای و حضرت استاد سید مجتبی خامنه ای بصورت دقیق ترویج می شود .
@osol_fegh
.
سلام علیکم
اینجانب درگیر بیماری حساسیت مزمن کولینرژیک هستم که با حرارت بدنم دچار خفگی میشوم و حدود هفت سال هست که درگیرم و امسال بشدت حاد شده و دومرتبه آنافلاکسی (حالت خفگی) کردم
از تمام دوستان التماس دعا دارم
و اگر آشنایی دارید که راه درمان را بداند لطفا به بنده اطلاع دهید .
آیدی بنده : @Mohiuddin76
محي الدین
مدیر کانال
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حبیبي في الدنیا و الآخرة
@osol_fegh
.
هدایت شده از اجتهاد
💢 عقل در برابر وحی نیست؛ عقل نسبت به وحی هیچ کاره است
✔️آیتالله جوادی آملی:
🔹عقل چراغ است نه صراط. از چراغ هیچ چیزی ساخته نیست؛ مگر چراغ، مهندس است؟! چراغ فقط این قدر عرضه دارد که بگوید آنجا راه است آنجا چاه، همین! اما کجا باید راه درست کرد و کجا را باید بست، اینها کار چراغ نیست.
🔸عقل، سراج است نه صراط؛ صراط، علی و اولاد علی هستند! ما در زیارت حضرت چه می گوییم؟ «السَّلَامُ عَلَیكَ یا صِرَاطَ [اللَّهِ] الْمُسْتَقِیمَ».
🔹عقل، یک پیام آور است؛ پیام آن چیست؟ اینکه من چراغم، من نور می دهم. این چراغ می گوید آنجا راه است برو، آنجا چاه است نرو؛ اما در کل نقشه عالم چه کسی آنجا را راه کرد آنجا را چاه کرد، چه کسی قرض الحسنه را راه کرد ربا را چاه کرد، اینها که کار عقل نیست.
🔸 عقل، چراغ روشنی است که علی و اولاد علی را ببیند، نه اینکه کار علی و اولاد علی را انجام دهد!/ درس خارج فقه ۱۴۰۳/۷/۱۷
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
الوافي 🇵🇸
📍حالات قابل تصور مکاتب فقه جعفری .
۱_ انفتاح کبیر در مدرک بعلاوه انفتاح در مناط یا همان حجیت خبر حدسی .
۲_ انسداد کبیر در مدرک بعلاوه انسداد در مناط .
۳_ انسداد کبیر در مدرک بعلاوه انفتاح مناط .
۴_ انفتاح صغیر در مدرک بعلاوه عدم انفتاح مناط .
۵_ انفتاح صغیر در مدرک بعلاوه حجیت انفتاح مناطی .
دو حالت اول دو مکتب اند و سه حالت دیگر مدارس آن مکاتب .
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
📍حالات قابل تصور مکاتب فقه جعفری . ۱_ انفتاح کبیر در مدرک بعلاوه انفتاح در مناط یا همان حجیت خبر حد
📍اخباری گری .
اخباریان شق ششم اجتهاد! شیعه اند
آنان انفتاح کبیر در مدرک و انسداد در مناط هستند
یعنی خبر حدسی را قبول ندارند و تمام مدارک را قطع آور میدانند .
قرابت بسیار نزدیکی بین اخباریان و انسدادیان (¹انسداد کبیر در مدرک و انسداد کبیر در مناط, ²انفتاح صغیر در مدرک و انسداد در مناط[عدم حجیت خبر حدسی]) دیده می شود .
زیرا هر دو مخالف رکن اساسی اجتهاد و تحدیث یعنی خبر حدسی هستند .
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
📍اخباری گری . اخباریان شق ششم اجتهاد! شیعه اند آنان انفتاح کبیر در مدرک و انسداد در مناط هستند یع
📍مکاتب و مدارس فقه جعفری:
_ مکتب انفتاحیان :
مدارس آن : ¹انفتاح کبیر در مدرک بعلاوه انفتاح در مناط که اغلب انفتاحیان را شامل می شود, ²انسداد کبیر در مدرک بعلاوه انفتاح در مناط که فقه علامه بحر العلوم طباطبایی است,³ انفتاح صغیر در مدرک بعلاوه انفتاح در مناط که فقه آیةالله شبیری است .
_مکتب انسدادیان :
مدارس آن : ¹انسداد کبیر در مدرک بعلاوه انسداد کبیر در مناط یا همان عدم حجیت خبر حدسی معظم باصطلاح اصولیان مرسوم , ²انفتاح کبیر در مدرک بعلاوه انسداد در مناط که همان اخباریه اند ,³ انفتاح صغیر در مدرک بعلاوه انسداد در مناط که فقه شیخ انصاری است .
اخباریه یکی از مدارس انسدادیان است!
@osol_fegh
.
الوافي 🇵🇸
سلام علیکم اینجانب درگیر بیماری حساسیت مزمن کولینرژیک هستم که با حرارت بدنم دچار خفگی میشوم و حدود
چنانچه میدانید بنده دچار بیماری خود ایمنی هستم، طی این مدت درگیری (هفت سال) کارهایی که برای مدیریت این بیماری انجام دادم را به اشتراک میگذارم .
[لازم بذکر است که کهیر کولینرژیک یک نوع مزمن از درگیری اعصاب سمپاتیک است ، در بدن ما دو رشته اعصاب وجود دارد ؛ اعصاب سمپاتیک و اعصاب پاراسمپاتیک .
اعصاب پاراسمپاتیک را می توان با مغز کنترل کرد ولی اعصاب پاراسمپاتیک را نمی توان با مغز کنترل کرد و یک رشته عصب مستقل است .
اختلال در اعصاب سمپاتیک گاهی سطحی است مثل بیماری های عفونی چون دیابت و گاهی بصورت کهیر مزمن کولینرژیک که انسان را تا مرز آنافلاکسی نیز می برد] .
۱_ هیدراته کردن بدن با نوشیدن حجم زیاد آب ولرم برای تخلیه کورتیزول اضافی خون .
۲_ ورزش کردن برای ترشح هورمون تستوسترون .
۳_ نماز شب و سحر خیزی و نخوابیدن در طول روز برای ترشح هورمون ملاتونین و عدم ترشح کورتیزول در خون .
۴_ حجامت برای تخلیه هورمون کورتیزول اضافی (کسانی که کورتیزول اضافی دارند خونشان سرد است) .
۵_ فصد کردن برای خارج کردن کورتیزول اضافی .
۶_ استفاده از حنا برای دفع عفونت های عصبی .
۷_ نماز های طولانی برای ترشح هورمون ملاتونین .
۸_ خوابیدن ساعت ۱۰ شب تا چهار نیم صبح برای ترشح هورمون ملاتونین .
۹_ قرآن خواندن روزی یک جزء .
۱۰_ گفتن ذکر بی عدد البته اذکار مجاز که عدد ندارند همانند سبحان الله و استغفر الله .
۱۱_ تمرکز بر وحدت وجود به تقریر درست آن [وحدت وجود ۱۶ تقریر دارد که یک تقریر آن صحیح است] .
۱۲_ لیزر آکوپانکچر .
۱۳_ طب سوزنی اعصاب سمپاتیک .
۱۴_ خوردن شکلات تلخ .
محي الدین
قم المقدسة
📍ادیان ادریسی .
تا بحال با نام ادیان ابراهیمی آشنا بودیم حال ادیان ادریسی را مورد برسی قرار میدهیم .
ادریس/اخنوخ/هرمس بن یرذ بن مهالیل علیه السلام از انبیای الهی بودند که شاگردانشان را در فلات ایران تربیت کردند و از فلات ایران آنان به نقاط مختلف جهان رفتند .
او را در دنیای اساطیر واسطه بین خدایان و انسان ها می دانند .
ادیان شرق و غرب متولد از شاگردان او هستند همچون تائوئیسم شنتو بودا و... .
پژوهش در این ادیان نیاز به تفکیک از تحریف و غیر تحریف آنان دارد .
@osol_fegh
.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 جایگاه رهبری عامل جلوگیری از انحراف و عقبگرد انقلاب است
✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: مسئلهی عقبگرد و توقّف و بازگشت به عقب مسئلهی کوچکی نیست، مسئلهی بسیار مهمّی است...
✏️ خب، یک عاملی لازم است برای اینکه جلوی این [عقبگرد] را بگیرد؛ در نظام اسلامی این عامل «جایگاه رهبری» است؛ بایستی جلوی این انحراف به وسیلهی رهبری گرفته بشود؛ این خیلی اهمّیّت دارد؛ خیلی اهمّیّت دارد! بنابراین اهمّیّت مجلس خبرگان به خاطر این است که متصدّی تعیین مأمور برای این مأموریّت بسیار مهم است؛ [یعنی] متصدّی تعیین رهبری است؛ اهمّیّت این مجلس به خاطر این است.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۳/۸/۱۷
🖼 #دیدار_خبرگان
🔹️متن کامل بیانات:
khl.ink/f/58264
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب.pdf
850.5K
🌷 #نقشه_راه | نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۳/۸/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📍نقدی به مناظر دکتر سروش و استاد علیدوست .
با قطع نظر از اینکه توقع معلومات بیشتری در عرصه فقه از دکتر سروش داشتم زیرا ایشان خودشان جزو مدرسین حوزه فقه و اصول بودند، تعدادی نکته را قابل تذکر می دانم :
۱_ دکتر سروش مدعی بود که عقل خالص در جهان بیرون قابل تصور نیست و عقل مخلوط با شهوت و غضب و امور انسانی دیگر مخلوط است .
این مدعی کاملا درست است حتی بنده یک قدم عقب تر می روم و می گویم اصلا تقسیم تلازم به عقلی طبعی و وضعی موضع اشکال بسیاری از اصولیون است زیرا تلازم عقلی صرف در خارج نداریم .
اما مثال هایی که دکتر سروش زدند که بدرستی استاد علیدوست فرمودند اینها که جزو تعبدیات است نه حکم عقل .
بنده یک نکته را به این جا اضافه میکنم ؛ اصل تشریع و آمدن پیامبران ابراهیمی و ادریسی برای این بوده که عقل عرفی انسان ها منضبط شود و آنچه که از لوگوس نشنیده اند را بشنوند .
مقام هرمسی همیشه بوده
همیشه کسی بوده که مابین زمین و آسمان بایستد و ازجانب آسمان مامور اصلاح خطا های عقل های زمینی باشد که در حال تلقی اندیشه از آسمان هستند .
بشر همیشه نیاز به هرمس و اخنوخ و پیامبر داشته تا وضعیت هایی همچون تغییرات اقلیمی که بر اساس عقل کانتی و سوبژکتیویته بوجود آمده بوجود نیایید .
وقتی دین کامل و جامع برای حیات بشری تا وقت قیامت آمد که مدعی انفتاحیان است، انچکه در بعد ائمه عهده دار اند مقام امامت و رهبری همان دین کامل است .
@osol_fegh
.
سلام علیکم
ضمن عرض معذرت
به دلایلی درس پس دادن پژوهش حقیر حول تسعیر، خدمت عزیزان و اساتید این مدت توفیقش برای حقیر حاصل نشد
ان شاء الله طی ایام آتی انجام وظیفه می کنم.
الوافي 🇵🇸
📍نقدی به مناظر دکتر سروش و استاد علیدوست . با قطع نظر از اینکه توقع معلومات بیشتری در عرصه فقه از د
۲_ با دیدن این مناظره در خاطرم گذشت که چقدر جای امثال فقیه بزرگ سید محمد جواد عاملی خالی است .
و مضاف بر آن چقدر افسوس خوردم که مباحث علمی ما به مجادلات لاطائلی گره خورده که بر بستر فلسفه قاره ای پدید می آید.
فقه مضاف بدترین اصطلاحی بود که یک شخص ناوارد می توانست برای حوزه قانون و فقه اسلامی تصویب و وضع کند.
مرحوم سید محمد جواد عاملی در مفتاح الکرامة دایره تفقه اسلامی را به بخش تقسیم کند :
الف) بخش احکام
ب) بخش قضاء یا همان تطبیق احکام بر مصادیق
ج) بخش سیاست یا راهکارهای تطبیق احکام بر مصادیق
آنچه در دایره تفقه ما نیاز به گسترش دارد بخش قضا است نه بخش احکام و نه بخش سیاست .
ما بارها در کتب محققین اصولی خواندیم که قطع موضوعی در بخش احکام نداریم بلکه قطع در این قسمت قطع طریقی موضوعی است .
با این وضعیت با چه عقل سلیمی داعیه فقه مضاف دارید ؟!
علامت و حکم وضعی عصر تشریع یافت می شود و بر موضوع جدید در عصر حاضر با تطبیق آن علامات با علامات اینجا سنجیده می شود .
ما چیزی بعنوان فقه مضاف نداریم جناب آقای علیدوست انچکه هست موضوعات جدید قضایی است !!! .
علم قانون دارای سه بخش است : حکم، قضا، سیاست .
این دعوا های لفظی لاطائل که در ابتداء گفتم بخاطر آن است که بلد نیستیم تحلیلی بحث کنیم
آقای سروش می گوید فقه ویکی معنی از آن در ذهن اوست آقای علیدوست میگوید فقه یک معنی دیگر در ذهن او است .
حیف وقت و انرژی برای دیدن این مناظرات که فقط بدرد تبلیغات کانال آزاد می خورد .
@osol_fegh