eitaa logo
مهارت پژوهشگری
7.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
210 ویدیو
199 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
♤ 🥏 اینَک / اکنون این دو واژه را معمولاً به جای یکدیگر به کار می‌برند؛ ولی، این دو مترادف نیستند و معنی و نحوه کاربرد آنها در جمله تفاوت دارد.🤔 «اینَک»، کلمه‌ای است برای اشاره به شیء یا شخص حاضرِ نزدیک (برای اشاره به شیء یا شخص دور «آنَک» گفته می‌شود). 👇 1️⃣ معمولاً در جمله بی‌فعل به کار می‌رود؛ زیرا خود معنای فعلی دارد (تقریباً معادل «این است آن»). ⚜️ مانند: «اگر راه رسول (صلی الله علیه و آله) می‌روی اینک راه، و اگر بر هوای خویش می‌روی اینک هاوین جهنم» (منتخب سراج السائرین، ص۱۱۸). 2️⃣ در جمله، همراه فعل نیز به کار می‌رود و همین جاست که معنایش به معنای «اکنون» نزدیک می‌شود بی‌آنکه با آن یکسان شود. ⚜️ مانند: «حاجب محمد گفت: اینک عمید خراسان می‌آید» (اسرار التوحید، ص۸۹). یعنی: "این کسی که در حال آمدن است، عمید خراسان است" 🥏 پس واژه های اینَک و اکنون، هم معنا نیستند و باید در جایگاه صحیح از آن استفاده کرد. 🔅 نجفی، ابوالحسن، غلط ننویسیم: فرهنگ دشواریهای زبان فارسی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، ۱۳۹۳، ص۵۲. @pajohesh_esfahan ┗━━━❥❥••┈┈•━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔖 مشاهده ی دوازده دقیقه جذاب از دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر انقلاب، که هفته‌ی پیش انجام شد رو از دست ندهید. 🏷 در ضمن جهاد و سرباز آقا بودن فقط نظامی بودن و در جبهه جنگ و سخت افزاری نیست! با جهاد علمی و تحقیق و پژوهش هم میشه سرباز یک جنگ نرم افزاری بود!! 🔖 فرزندان ایران را بشناسیم. @pajohesh_esfahan •┈••✾•ˏˋ°•*⁀➷•✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ❀ ⃟⃟؛ ❊ عرض سلام و ادب و ارادت ❀ ✤ خدمت تک تک بزرگـوارانی که همراه دائمی هستند و حضورشون باعث دلگرمی و امـღـید ✤ ان شاءالله که سرحال و بانشاط هستین و حوصله تون می کشه بریم سر وقت قسمت دوم ارزیابی مقدمه ی پیش رو 😉 ●•◦ گفتیم این مقدمه هر چند بهم ریخته و درهم برهم هست، لیکن شرایط اصلی یک مقدمه ی استاندارد رو تا حدود زیادی داره! ✤ یعنی ضرورت و اهمیت مساله رو بیان کرده، مقداری به تبیین موضوع پرداخته و به پیشینه و روش هم اشاره کرده لیکن معایبی داره که در 👈 این پست مقداری ش رو توضیح دادم. ●•◦ و حالا بقیه ی معایب چهارمین عیب این مقدمه این هست که: ما باید سعی کنیم در مقدمه دقیقا و الزاما به همون مساله ای بپردازیم که در عنوان آمده و مسئله ی پژوهشی ماست! و حتی یه جمله هم خروج موضوعی نداشته باشیم که اصلا زیبنده ی کار علمی نیست!! ✤ دقیقا به همون مثال ویترین زیبا ارجاع تون میدم. ما میریم یه مغازه ی لوازم خانگی برای خرید! که نمونه ای از لوازم داخل مغازه رو در ویترین‌ش قرار داده تا ما راحت تر با اجناسش آشنا بشیم! حالا بین این همه وسایل خانگی داخل ویترین، ناگهان چشم مون به یه پیراهن قرمزی می افته که داخل وسایل هست! و ما هر چه فکر می کنیم ربط این پیراهن به وسایل خانگی رو متوجه نمی شویم!🥸 ✤ دقیقا در مقدمه هم باید حواس مون باشه فقط و فقط به مساله ی پژوهشی خودمون بپردازیم و لاغیر👌 حالااا در این مقدمه یه جمله ای آمده ببینید: "از دیگر برکات پرداختن به این مسئله می توان به آماده کردن جامعه ای سالم و صالح برای ظهور، اشاره کرد." دقیقا جایگاه بحث ظهور در شاخصه های فعالیت های اجتماعی زنان کجاست؟! 🧐 درست که بی ربط نیست! لکن پرربط هم نیست!! خصوصا اینکه محقق در هیچ کجای مقاله ش به بحث ظهور هیچ اشاره ای نکرده! پس باید در نگارش تک تک جملات مقدمه و ربطشون به موضوع مقاله دقت وافر کرد.🙏 ✤ به عبارتی در مقدمه حاشیه نویسی و خروج موضوعی ممنووووع عیب پنجم: به کار بردن افعال متکلم مثل: ذکر خواهیم کرد. نیافته ایم. برخوردیم!! 😖 ✤ و باز تاکید و تاکید و تاکید که در یک متن علمی به جا و مناسب است که فقط از فعل غائب استفاده بشه! ذکر خواهد شد. یافت نشد. برخورد شد... ●•◦ ادامه دارد... ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
🔵 تجربیات نویسندگی ❽) ساده نویسی: ▫️یکی از مشکلات نویسندگان این است که گاهی گرفتار مقدّمات طولانی و در نتیجه سبب گم شدن اصل مسئله برای خواننده می شوند. ▫️باید مقدّمات اضافی، شاخ و برگ های غیر ضروری حذف شود و با بسم الله الرحمن الرحیم و نوشتن مقدّمه ای کوتاه در ارتباط با انگیزه کتاب، مستقیماً وارد بحث شویم. البتّه، ممکن است در مواردی مقدّماتی لازم باشد امّا پرداختن به مقدّمه طولانی و شاخ و برگ دادن به آن، باعث ملالت و خستگی خواننده خواهد شد. ▫️باید سعی کنیم با زبان مردم و مخاطبان مان مطلب بنویسیم. پیچ و خم های مصنوعی در نوشته ها، نکات مغلق و پیچیده، جمله های گنگ و نامفهوم و آن چه باعث می شود که نوشته را از سادگی و روانی بیرون بیاورد، زیان بسیار شدیدی برای آثار و نوشته هاست. ▫️البتّه، در این جا سلیقه ها متفاوت است، بعضی می گویند اگر ساده بنویسیم مردم خیال می کنند سطح مطلب پایین است. پس چه بهتر که مغلق و پیچیده بنویسیم تا بگویند سطح مطلب بالا و خیلی علمی است این یک خطای مهم است! ◾️اعتراف به یک گناه بزرگ! ▫️فراموش نمی کنم کسی به آقایی توصیه کرده بود سعی کن یک سوم سخنرانی تو را مردم نفهمند تا بگویند بسیار با زبان علمی سخن می گوید. در نوشته هم بسیاری همین عقیده را دارند. 👀🙄 ▫️ولی عقیده من این است که باید این بت که یک نوع ناخالصی در روش کار و یک نوع فدا کردن هدف برای بعضی از ملاحظات شخصی است را بشکنیم. @pajohesh_esfahan ╰━━⊰ˏˋ°•*⁀➷⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❥؛سایۀ گلدسته هایت بر سرِ این کشور است. ❥؛دخت موسایی و صد موسی مقیمِ طور توست. ❥؛وسعت ملک خـدا، غـرق شعـاع نــور توست. ❥؛عصمت و تقوا و پاکی و شرف، منشور توست. ●•◦ سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت باد.🖤 ● کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیهاکتاب: بانوی کرامتکتاب: دختران تمدن سازکتاب: یادگار عصمت "شرح تفصیلی از زندگانی و هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)"پاورپوینت با موضوع: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از دیدگاه علما و بزرگان 🆔 @pajohesh_esfahan ┗━━━🖇🔖🖇━━━┛
‌ 🔴سرقت علمی در عین استناددهی (SOURCES CITED) _ ۱ 📩در 👈 این پست و 👈 این پست گفتم اگر از متنی برداشت کنیم ولی استناد ندهیم، دچار سرقت علمی شده ایم. 📥ولی... اگر فکر می‌کنید همین که استناد دادید، خود را از شائبۀ سرقت علمی رهانیده اید⁉️باید بگویم که اینطور نیست!🙄 📥برای پیشگیری از سرقت علمی استناد دادن لازم است؛ امّا، کافی نیست!🥴 📩لطفاً نگاهی به این موارد بیندازید تا بیشتر متوجه شوید:👇 1️⃣ استناد ناقص (The Forgotten Footnote) 📥این حالت زمانی است که، نویسنده از اثری استفاده می‌کند و نام نویسندۀ اثر را ذکر می‌کند؛ اما، ذکر سایر مشخصات کتابشناختی که خواننده را به منبع می‌رساند، فراموش می‌کند. با این مخفی‌کاری، انواع دیگری از سرقت علمی هم در پی آن رخ می‌دهد. 2️⃣ استناد گمراه‌کننده (The Misinformer) 📥زمانی که، نویسنده اطلاعات دقیقی از منبع مورد استفاده ارائه نمی‌کند و عملاً یافتن منبع غیرممکن است. گاهی، نویسنده اطلاعات کتاب شناختی یا همان استناد را ذکر کرده است؛ اما، وقتی مسیر استناد را دنبال می‌کنیم به منبع نمی‌رسیم! به این حالت «استنادِ کور» هم گفته می‌شود. دلیل آن: ❌ یا بی‌دقتی نویسنده در ذکر دقیق اطلاعات کتابشناختی است.یا شاید به نوعی استناد جعلی و ساختگی است.گاهی هم، به خاطر وجود منابع متنوع و زیاد و عدم استفادۀ نویسنده از نرم‌افزارهای مدیریت منابع، نوعی سردرگمی و فراموش کردن آدرس دقیق منابعِ مورد استفاده، پیش می آید. 📧 عباسیان، زهره (۱۳۹۷)، گذری بر انواع سرقت علمی. @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❁✧═┅┄*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🥏 کامنت گذاشتن در وُرد 🔹حتما شما هم شیوه‌ای که معلمان برای تصحیح امتحانات مدرسه به کار می‌بردند را به خاطر دارید. آن‌ها زیر اشتباهات ما خط می‌کشیدند و برای اینکه ما را متوجه اشتباه کنند، پاسخ صحیح را در حاشیه برگه یادداشت می‌کردند! 🔹حالا که بزرگ‌تر شده‌ایم خودمان هم از این روش استفاده می‌کنیم؛ اما به شیوه امروزی و مدرن: یعنی کامنت گذاشتن در ورد! در واقع وُرد با قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا در صورت نیاز به ویرایش اسناد، روی آن‌ها کامنت بگذاریم. 🔹چند روش مختلف برای کامنت گذاشتن در وُرد وجود دارد. با این حال شما راهی که برایتان ساده‌تر است را انتخاب کنید. 🔖روش اول: مطابق تصویر شماره یک، با نشانگر موس، بخشی از متن که به کامنت نیاز دارد را انتخاب و روی آن راست کلیک کنید. از منوهایی که باز می‌شود، گزینه New Comment را انتخاب و کامنت موردنظرتان را بنویسید. 🔖روش دوم: مطابق تصویر دوم، متن موردنظرتان را انتخاب کنید و از منوی Insert گزینه comment را انتخاب و کامنت بگذارید. 🔖روش سوم: مانند تصویر شماره سه، بخشی از متن را با نشانگر موس انتخاب کنید و این بار از منوی review روی گزینه comments کلیک کنید تا کادر موردنظر برای شما به نمایش دربیاید. 🔹فرقی ندارد که کدام یک از این روش‌ها را انتخاب می‌کنید. در همه روش‌ها بعد از ایجاد کادر کامنت، شکلی در حاشیه سمت راست صفحه ایجاد می‌شود. کافیست نشانگر موس را داخل این شکل قرار دهید و یادداشت‌هایتان را در آن بنویسید. 🥏ادامه دارد ... ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌عنوان: تبیین شروط فعالیت اجتماعی بانوان از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقدمه: بدون تردید یکی از مسایل مهم در جامعه اسلامی پرداختن به مسائل بانوان است چرا که بانوان نیمی از جمعیت آن را تشکیل می دهند و از آنجا که امروزه حضور زنان در اجتماع نسبت به قبل گسترده تر شده و نقش پر رنگ تری نسبت به گذشته دارند، باید مسائل پیرامون آن به دقت مورد واکاوی قرار گیرد. در اهمیت این مسئله باید گفت که موضوع ابعاد حضور زن در اجتماع، از زمان پیامبر اسلام مورد توجه بوده و در این خصوص آیات زیادی مثل آیه ی ۵۹ سوره ی احزاب از جانب حق نازل شده است. در آن زمان رفتن به مسجد نشانه ای از حضور زن در جامعه بوده و آیه ی مذکور در راستای چگونگی حضور زنان در اجتماع و شرایط حضور آنان نازل شده است. از همین رو است که مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئله زن در دنیای امروز و از جمله در کشور ما یکی از مسائلی است که به جهات مختلف همچنان در خور پیگیری و تامل و کار و فکر است. چرا که نیمی از جمعیت کشور ما زنان هستند؛ و باید دید چگونه می توان به شکل سالمی از این امکان و استعداد عظیم به نفع کشور استفاده کرد؟ بر این مبنا مقام معظم رهبری به مثابه دانشمندی فکور و مانند پدری دلسوز، بانوان را مخاطب قرار داده و توصیه می فرمایند: حضور زنان در عرصه اجتماع باید همراه با بایسته ها و شایسته هایی باشد و محقق به دنبال جوابی برای این سوال اصلی خواهد بود که مقام معظم رهبری چه شروطی را برای حضور زنان در عرصه اجتماع لازم و ضروری می دانند؟ پرداختن و بررسی این موضوع آثار و برکات زیادی دارد، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، اسلام حساسیت زیادی روی این موضوع دارد و همچنین برای امنیت زن و مرد و برای حفظ عزت کشور و پیشرفت کشور باید این موضوع مراقبت و رعایت شود و این یک وظیفه است. لذا اگر این مسئله حل نشود حقیقتا به ضرر زن است چرا که آسیب های اجتماعی و ناهنجاری هایی مانند: معظل بد حجابی، زنان خیابانی و مهم تر از همه فروپاشی نهاد خانواده و بسیاری از مفاسد اجتماعی دیگر را در پی خواهد داشت. در رابطه با پیشینه ی این پژوهش لازم به ذکر است: کتب و مقالات بسیار زیادی در مورد زنان و نحوه حضورشان در جامعه نوشته شده است، اما کتاب یا مقاله ای که دقیقا با همین عنوان و رویکرد باشد، یافت نشد. البته با جست و جو در مقالات معتبر چند مقاله ی نزدیک به این عنوان یافت شد. مقاله ی نصرالهی (1396) با عنوان "مشارکت زنان از دیدگاه مقام معظم رهبری" مشارکت زنان در پنج حوزه سیاسی، اجتماعی، تحصیلات، ورزش قهرمانی و اشتغال را مورد بررسی قرار داده است. شایگان و مومنی راد (1397) در مقاله ی خود با عنوان "نقش بانوان در استحکام نظام از دیدگاه رهبری " شاخصه های استحکام درونی نظام و در اصل وظیفه زنان را مورد تحلیل قرار داده اند. مبینی مقدس (1399) نیز در مقاله ی "الگوی تحلیلی فعالیت اجتماعی زنان در انقلاب اسلامی با تاکید بر دیدگاه های آیت الله خامنه ای" به این نتیجه رسیده که برای فعالیت اجتماعی زنان می توان الگویی را طراحی کرد که دارای سه سطح «فعالیت اشتغالی»،«فعالیت استعدادی» و «فعالیت اصلاحی» باشد. همچنین مقاله "شاخص های فعالیت اجتماعی زن در اندیشه مقام معظم رهبری" از دورقی و سالاری (1400) به این مهم دست یافته که معنویت مهمترین عرصه فعالیت زن است که از دو عرصه دیگر، یعنی خانوادگی و اجتماعی وی از اهمیت بسیار برخوردار است، زیرا این عرصه مسئولیت پذیری بیشتر، در سایر عرصه ها را ایجاب می کند. همانگونه که مشخص است این آثار به شرایط حضور زنان در اجتماع با تکیه بر سخنان رهبری نپرداخته و محقق در این مقاله با روش توصیفی تحلیلی ابتدا به سایت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) رجوع کرده و سخنرانی های ایشان خصوصا سخنرانی در اجتماع زنان خوزستان در تاریخ 20/12/75 که در مورد حضور اجتماعی بانوان بوده است را مطالعه نموده و پس از استخراج کدهای مربوطه، همراه با تحلیل بیانات رهبر انقلاب، آیاتی به عنوان موید آورده است. ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
‌‌*‌ೃ‌༄‌ ‌ ‌ ‌ عرض سلام و احترام وقت تون بخیر و ان شاءالله که جمعه تون منور به نگاه حضرت حجه عجل الله تعالی فرجه الشریف باشه.✨ ❀ بزرگواران این مقدمه ی اصلاح شده هست! اگر تمایل داشتید، مطالعه بفرمایید تا ان شاءالله امشب، قسمت سوم توضیحات مقدمه نویسی رو خدمت تون بیان کنم. ✤ ممنون از همـღـراهی تون 💫⃟༈࿐ @pajohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ویژگی‌های نویسندگان خلّاق و نوآور (۱۲) 🔘حافظ ارزش‌های فرافردی ▫️نویسندگان کارآمد، ارزش‌های فرافردی و متعلّق به بشریّت دارند؛ خود را جزئی از کلّ بشریت می‌دانند؛ قهرمان ناپرست‌اند و از شخصیّت‌ها بت نمی‌سازند؛ دارای تفکّر «برنده ـ برنده» هستند و سخت سرگرمِ بودن و زیستن‌اند؛ با مسائل و مشکلات، برخوردی درست دارند و به نحوه برخورد با مسائل پیشِ روی‌شان در زندگی حساس‌اند و سازنده و شکوفاگرِ خود و دیگران‌اند. 🗯«داستایوفسکی» می‌گوید: 🔻گامی تازه برداشتن، کلامی تازه گفتن. این است آنچه مردم از آن می‌هراسند.🔺 📚کتاب «آداب کتاب‌نویسی: چگونه کتاب بنویسیم؟»، تألیف «سیّد حسین اسحاقی»، ص۵۶ و ۵۷. @pajohesh_esfahan ⊰᯽⊱┈──❀ ⃟⃟ ❊╌──⊰᯽⊱
‌‌ ༺ ؛𒆜 ان شاالله که مقدمه ی اصلاح شده رو مطالعه نموده اید و آمادگی پیدا کرده اید تا من قسمت سوم ارزیابی مقدمه رو خدمت تون بگم. اول یه چی بگم؟! 🤨 می خواستم بدجنسی کنم 🤦‍♂️ و قسمت سوم رو کار نکنم تا اون افرادی که آموزش ها رو به اسم خودشون در کانال یا گروه شون قرار می‌دهند، کارشون لنگ بمونه و بلکه سرشون بخوره به سنگ و از این پس آموزش های من رو با آیدی کانال منتشر کنند!😵 ولی خوب این دفعه هم چشم پوشی می کنم! 😑 در ضمن من بخیل نیستمااا 🤷‍♂️ اگر بخل داشتم، این تجربه ها و داشته هام رو خالصانه در خدمت دیگران قرار نمی‌دادم، ولی خووووب متاسفانه امانتداری و صداقت و تقوی در فضای مجازی خیلی کم رنگ شده و این آزار دهنده هست !!😔 بگذریم...🏃 بزرگـღـواران ✤ قبل از ادامه ی مباحث مربوط به مقدمه باز تاکید می کنم من به محتوای متن مقدمه کاری ندارم و قطعا و یقینا می توان مقدمه رو علمی تر و وزین تر از این نوشت، لیکن فعلا در حد الگو میشه به خوبی از این مقدمه به عنوان شاهد مثال استفاده کرد. ✤ نکته ی بعد اینکه: من فقط دو سه جمله از مقدمه رو حذف کرده ام (بحث ظهور و ترجمه ی آیه احزاب) ولی (به غیر از تکمیل پیشینه) هیچ چیزی به مقدمه اضافه نشده! چون همونطور که گفتم تقریبا تمام ارکان مقدمه رو دارا بود! و فقط و فقط جملات جا به جا شده تا در جایگاه خودشون قرار بگیرند!👌 ✤ سوم اینکه: در 👈 این پست گفتم صغری کبری ها درست چیدمان نشده و گفتم بعد توضیح می دهم. ببینید: 👀 👀 ✤ ما وقتی می خواهیم یک مقدمه رو تنظیم کنیم غیر از اینکه از کلیات به جزئیات پیش میریم مطالب مون رو هم اهم و مهم می کنیم! در 👈 این مقدمه ی معیوب، بحث استناد قرآنی مسئله، در اواسط کار آمده! در صورتی که ما باید مویدات قرآنی روایی مربوط به تبیین و اهمیت مسئله مون رو در ابتدا بیاوریم (به خاطر اهمیت و احترام) و بعد دیگر مویدات! لذا من پاراگراف مستند قرآنی رو بردم اوایل مباحث و مستند تاکیدات رهبری رو آوردم بعد از اون. ✤ چهارم اینکه وقتی می خواهیم در مقدمه پیشینه رو ذکر کنیم باید از یه ساختاری پیروی کنیم تا علمی باشه: 👈 ابتدا اسم نویسنده رو می آورید - بعد سال نگارش مقاله یا پایان‌نامه یا کتاب در پرانتز - بعد عنوان اون تحقیق و بعد خیلی خیلی کوتاه، نتیجه ای که از اون پژوهش مربوطه حاصل شده! و نکته ی مهم مهم اینکه: این پیشینه تون رو باید به ترتیب سال مرتب کنید. یعنی از مقالات و کتب و پایان نامه های سال های قبل شروع کنید و برسید به سال های اخیر. (به مقدمه ی اصلاح شده دقت کنید👆) ✤ و آخر اینکه: برخی از نشریات از نویسنده می خواهند که مبحث روش رو در یک قسمت جدا مفصل توضیح بدهد(در حد یکی دو پاراگراف) و برخی هم ذکر اون در دو سه واژه داخل مقدمه رو مکفی می دونند. لذا در بحث نوشتن "نوع روش" در مقدمه، باید طبق شیوه نامه ی نگارشی مربوطه عمل کنیم. ༺ ؛𒆜 احتمالا مطالب دیگری هم در ارتباط با مقدمه نویسی به ذهنم خواهد رسید که در پست بعدی می گم محضرتون 👌🤦‍♂️ ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
‌ ‌♡ دوستان می پرسند از کجا می فهمید پست های کانال تون، در کانال های دیگه قرار گرفته!؟؟ حالا یا با آیدی یا بی آیدی!؟ 🤔 با یه ترفند ساده میشه متوجه شد! ان شاءالله آموزشش رو در اولین فرصت تهیه و خدمت تون ارسال می کنم‌.👌 ♡ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻⃘⃕؛❀༅⊹━┅┄ ✨ امام جواد عليه السلام: ➰مَن لَم يَعْرِفِ المَوارِدَ أعْيَتْهُ المَصادِرُ. ➰هر كس نداند كارى را از كجا آغاز كند، از به سرانجام رساندن آن درماند! ✨ميزان الحكمه جلد3 صفحه 54 🎗 وقتی نمی دونید پژوهش رو از کجا و چطور آغاز کنید، به نظرتون یک غول بی شاخ و دم میاد!! در صورتی که پژوهش کردن و مقاله و تحقیق نوشتن، ساده تر از اونی هست که فکرش رو می کنید!! 🪀 فقط باید بدونید از کجا و چطور، شروع کنید!👌 🎗 همراه ما باشید. ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ‌‌‌
🔵 تجربیات نویسندگی ❾) توکّل بر خدا از لغزش های قلم: ▫️من معتقدم نویسنده هرقدر ماهر و عالم باشد در معرض لغزش ها و خطاهاست و باید خودش را به خدا بسپارد؛ چراکه، گاه لغزش هایی پیش می آید که قابل جبران نیست و من به عنوان «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ»؛ «و نعمت های پروردگارت را بازگو کن»، باید این نعمت بزرگ الهی را بازگو کنم که گاه مطالبی از قلم من روی صفحه کاغذ آمده که اشتباه و خطا بوده است و یا لغزش مهمّی محسوب می شده و گاه تا داخل چاپخانه هم برای چاپ رفته؛ امّا، پیشامدهایی کرده که من متوجّه و بیدار شدم و آن را از چاپخانه برگرداندم. ▫️اصولًا نوشتن حدود ۱۴۰ جلد کتاب به طوری که لغزش مهمّی در آن نباشد، جز با کمک خداوند ممکن نیست. 👌 ▫️افرادی را می بینیم که جزوه ای چندصفحه ای می نویسند و گرفتار لغزش های مهمّی می شوند. به هر حال تا کسی نویسنده نباشد شاید این سخن را دقیقاً نتواند باورکند. همیشه خودم را به خدا سپردم و خودم را از این گونه لغزش ها در آینده نیز به خدا می سپارم (إلهي لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً). @pajohesh_esfahan ╰━━⊰ˏˋ°•*⁀➷⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌ 🔴 سرقت علمی در عین استناددهی (SOURCES CITED) _ ۲ 📥 در 👈 این پست گفتیم برای پیشگیری از سرقت علمی استناد دادن لازم است؛ امّا، کافی نیست و باید دقت کنیم که هر استناد دادنی صحیح و علمی نیست! مثل استناد ناقص یا استناد گمراه کننده! 📥 و همینطور موارد ذیل 👇 3️⃣ نقل قول کوتاه ناقص (The Too- Perfect Paraphrase) 📥 در این حالت، استناد به منبع، به درستی صورت گرفته است؛ اما، درج علامت نقل قول برای موارد استفاده از عین عبارت، انجام نشده است. 4️⃣ استناددهنده بیش از حد (The Resourceful Citer) 📥 این حالت، که تشخیص سرقتی بودن آن هم تا حدّی دشوار است، مربوط به زمانی است که نویسنده، همۀ استنادها را به دقت رعایت کرده، علامت نقل قول و هر آنچه برای استناددهی لازم بوده است را ذکر کرده است؛ اما، مشکل اینجاست که اثر فاقد محتوای بِکر و جدید است.😬 به عبارتی، اگر همۀ مطالب مورد استفاده که دارای استناد هستند را حذف کنیم نویسنده هیچ حرف جدیدی ارائه نداده است و رسالت پژوهش، یعنی جدید بودن آن، کاملاً زیر سؤال می‌رود.😵‍💫 5️⃣ جنایت تمام و کمال (The Perfect Crime)💀🤦 📥 زمانی که فرد در برخی موارد، استنادها و علائم نقل قول را به درستی رعایت کرده است؛ اما، در جاهای دیگری از متن، آگاهانه، با بازنویسیِ (paraphrase) ایده‌ها و مطالب دیگران، و بدون استناد، آن‌ها را به نام خود ثبت می‌کند، مصداق بارزی از ایده‌‌دزدی و سرقت علمی رخ می‌دهد. 🤐 📧 عباسیان، زهره (۱۳۹۷). گذری بر انواع سرقت علمی. @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❁✧═┅┄*
‌*‌ೃ‌༄‌ ‌ ‌ ‌ سلام و احترام شب همگی بخیر باشه ان شاالله ✨ این سؤال 👆 خیلی پرسیده میشه از من. گفتم شما هم در جریان باشین. 👌 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◇ 🔴 آشنایی با واژه‌نامه‌ها (۱) واژه‌نامه یا لغت‌نامه، منبع مرجعی است که به توضیح واژه‌های (تلفظ، معانی، اشتقاق) یک زبان یا واژه‌ها و اصطلاحات خاص یک دسته یا یک موضوع می‌پردازد. ☑️ واژه‌نامه ها (فرهنگ‌ها یا لغت‌نامه‌ها) با توجه به نوع اطلاعاتی که ارائه می‌دهند به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند: 🔻الف) واژه‌نامه‌های عمومی یا فرهنگ‌‌های عمومی: این نوع واژه‌نامه‌ها اطلاعاتی کلی در مورد نحوه تلفظ، معانی، اشتقاقات و موارد کاربرد لغات یک زبان در اختیار خواننده قرار می‌دهند. این نوع واژه‌نامه بر حسب دامنه لغات، (مدخل‌ها) و شرح لغات (شرح مدخل) سه نوع‌اند: 👇👇👇 1️⃣ واژه‌نامه‌های مفصّل: این نوع واژه‌نامه‌ها هم تمام لغات یک زبان را دربرمی‌گیرد و هم این که در ذیل هر لغت تمام اطلاعات ارائه می‌شود. ⚜️ مانند: لغت‌نامه دهخدا. این نوع لغت‌نامه، نوعی دایره‌المعارف به حساب می‌آید. 2️⃣ واژه‌نامه‌های مختصر: این نوع واژه‌نامه از لحاظ مدخل و دامنه لغات مثل واژه‌نامه‌های مفصل هستند ولی در توضیح لغات (شرح مدخل‌ها) اطلاعات کمتری آورده می‌شود. ⚜️ مثل: فرهنگ فارسی معین. 3️⃣ واژه‌نامه‌های برگزیده (همگانی): در این نوع واژه‌نامه، فقط بخشی از لغات یک زبان با توجه به نیازهای مخاطبان آن برگزیده و ارائه می‌شود. از این رو، هم دامنه لغات آنها شامل همه لغات یک زبان نمی‌شود و هم این که توضیح و شرح لغات به تناسب مخاطب است. ⚜️ مانند: فرهنگ عمید یک جلدی. @pajohesh_esfahan ┗━━━❥❥••┈┈•━━┛