سلام
من فوق لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی هستم 29 سال سابقه کار دارم و مدرس دوره های ضمن خدمت و مدرس دانشگاه بودم. بیشتر از چهل عنوان مقاله و تالیف داشتم.
از روزی که کار در کانال را شروع کردیم حدود 500 مقاله را مشاوره کردیم که از همایش های معتبر پذیرش گرفتند.
#پاسخ_به_پرسش
@pajoheshmoalem
📌دانشگاه هرمزگان با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان میناب و موسسه علمی آموزشی (پژوهشی آنامیس نگار برگزار می کنند.
دومین کنفرانس ملی تازه های روانشناسی تکاملی و تربیتی)
زمان ارسال مقاله از : 1 آذرماه لغایت 20 بهمن 1402📝
#همایش
@pajoheshmoalem
ششمین همایش ملی علوم انسانی،مدیریت و بازاریابی
www.bpconf.ir
🕰 مهلت 25 آذر
💰هزینه 500 هزار تومان
📋 محورهای همایش
علوم انسانی :
آموزش و پرورش - اخلاق و فرهنگ اسلامی - الهیات و معارف اسلامی - زبان و ادبیات فارسی - زبان شناسی - تاریخ و تمدن اسلامی - روانشناسی - علوم جغرافیایی - علوم اقتصادی - علوم سیاسی - فقه و حقوق - علوم تربیتی - مشاوره- هنر ایرانی- سایر مباحث مرتبط با علوم انسانی
مدیریت :
مدیریت دانش - مدیریت دولتی - مدیریت بازرگانی - مدیریت تحقیق و توسعه - مدیریت صنعتی - مدیریت آموزشی - مدیریت اجرایی - مدیریت استراتژیک - مدیریت تکنولوژی - مدیریت ریسک - مدیریت کشاورزی - کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا - استارت آپ و شرکت ها دانش بنیان- سایر مباحث مرتبط با علوم مدیریت
بازاریابی :
مدیریت یکپارچه ارتباطات بازاریابی (IMC)-تبلیغات دیجیتال/الکترونیکی(اینترنت، موبایل، شبکه های اجتماعی، گیمیفیکیشن و ...)-مدیریت رسانه و تبلیغات(محیطی، چاپی و ...)-بودجه بندی تبلیغات-تبلیغات و مسئولیت های اجتماعی-تبلیغات رسانه های اجتماعی (Social Media)-ارزیابی اثربخشی تبلیغات-نقش بازاریابی حسی و تجربی در تبلیغات-کاربرد علوم شناختی در تبلیغات (۰نورومارکتینگ)-تبلیغات سیاسی-تبلیغات فرهنگی و مذهبی-مدیریت کمپین های تبلیغاتی-مدیریت روابط عمومی-بازاریابی محتوا، خلاقیت و ایده پردازی در تبلیغات-بازاریابی موبایلی-رفتارمصرف کننده، روانشناسی و جامعه شناسی تبلیغات-تبلیغات بین المللی-تبلیغات در نقطه فروش (POP)-تحقیقات بازاریابی تجربی-الگوبرداری در تبلیغات-مرچندایزینگ -سایر مباحث مرتبط با بازاریابی
#همایش
@pajoheshmoalem
┄┅══🦋🦋﷽🦋🦋
🦋 ســـــلام تقـــدیم به ســـــاحت قدســـــے قطب عالــم امکان حضـــرت صاحـــب الـــزمان(عج)
🌹🍃السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان
#سلامبرشهیدمظلومکربلا
🌸🍃 الْسَلاٰمُ عَلَيْكَ يَا أبا عَبْدِ اللهِ وعلَى الأرواحِ الّتي حَلّتْ بِفِنائِكَ ، عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ الليْلُ وَالنَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ ،السَّلام عَلَى الحُسَيْن ، وَعَلَى عَليِّ بْنِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أوْلادِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أصْحابِ الحُسَينِ.
🌼🍃اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ.
اللهمَّ العنِ العصابةَ التی جاهدتِ الُحسین وَشایعتْ و بایِعتْ و تابِعتْ علی قِتله اللهمَّ العنهم جمیعاً
🌷اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه🌷
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
🏡🏡🏡🏡
#پارت43
طى این مدت، دانش آموزان هر شب بعد از خزیدن به زیر لحاف هاى خود
به نوبت قصه هاى ارواح را براى یکدیگر تعریف مى کردند. توتو چان و سایر
کلاس اولى ها چنان مى ترسیدند که به گریه مى افتادند. اما با وجود این که از ترس
اشک مى ریختند، مى پرسیدند: «خب بعدش چى شد؟»
برخلاف اردو زدن در مدرسه و آزمایش شجاعت، سه روز اقامت در ّ محل
چشمه توى، براى آنها تجربه واقعى از زندگى بود. براى نمونه، مجبور بودند
به نوبت و در گروه هایى براى خرید سبزیجات و ماهى براى شام به بازار محلى
بروند، و وقتى مردم از آنها مى پرسیدند که از کجا آمده اند و به کدام مدرسه
مى روند، باید مؤدّبانه پاسخ آنها را مى دادند. بعضى از بچه ها تا حدّ گم شدن بین
درختان پیش رفتند. بعضى از آنها هنگام شنا تا جایى پیش مى رفتند که ناى
برگشتن نداشتند و همه را نگران مى کردند. پابرهنه رفتن برخى در ساحل،
باعث بریده شدن پاهایشان با شیشه هاى شکسته مى شد. در هر مورد، دیگران
باید بیشترین تلاش خود را براى کمک به دیگرى به عمل مى آوردند.
با این حال، بیشتر اوقات آنها به خوشى گذشت. جنگلى وجود داشت پر از
جیرجیرک، و مغازه اى هم بود که بستنى یخى مى فروخت. در ساحل نیز با
مردى برخورد کردند که به تنهایى در حال ساختن قایق بزرگى از چوب بود. کار
ساخت این قایق تقریبا تمام شده و شکل نهایى را به خود گرفته بود. بچه ها
هر روز صبح، اول سراغ او مى رفتند تا ببینند او کار ساخت قایق را چقدر پیش
برده است. سازنده قایق، یک تکه تراشه حلقه شده چوب به توتوچان داد که
خیلى بلند بود.
روز آخر مسافرت، آقاى مدیر از آنها پرسید: «دلتان مى خواهد عکس یادگارى
بگیریم؟»
آن ها تا آن لحظه، عکس دسته جمعى نگرفته بودند و این پیشنهاد
مدیر مدرسه، بچه ها را به شدت به هیجان آورد. اما هنگامى که دوربین یکى از آموزگاران براى گرفتن عکس آماده شد، هریک از بچه ها کارى داشت. یکى
مى خواست به توالت برود، دیگرى کتانى هایش را پابه پا پوشیده بود و باید عوض
مى کرد، و خلاصه وقتى آموزگار گفت: «آیا همه حاضرند؟» یکى دو نفر از بچه ها
روى زمین دراز کشیده بودند، زیرا گرفتن ژست جلوى دوربین به مدتى
طولانى، آنها را خسته کرده بود. براى عکس گرفتن زمان بسیار زیادى صرف
کردند.
این عکس که دانش آموزان را در ژست هاى مورد علاقه شان در زمینه اى از دریا
نشان مى دهد، به یکى از بزرگترین گنجینه هاى آنان در سراسر زندگى شان تبدیل
شد. انداختن نگاهى به آن عکس، سیل خاطرات را به ذهن سرازیر مى کند:
سفر با کشتى، چشمه آبگرم، داستان هاى ارواح، و آن پسرى که «هوپ»گویان
به این طرف و آن طرف کشتى مى دوید. توتو چان، هرگز، این نخستین
تعطیلات شاد تابستانى را از خاطر نبرد.
آن روزها، دورانى بود که هنوز هم در آبگیرهاى نزدیک خانه هاى توکیو خرچنگ
پیدا مى شد، و گارى حمل زباله را با گاوى بزرگ، به این طرف و آن طرف
مى کشیدند.
#داستان
#ژاپن
#مدرسه_تحولی
#توتوچان
@pajoheshmoalem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_مهدوی
🎙استاد شجاعی
✘ شیطان، آدما رو خرجِ خودش میکنه!
حتی اهل دین و مذهب رو.
فقط یک نقطه هست که از خرج شدن برای شیطان، در امان میشیم!
کوتاه و شنیدنی
الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ لوَلــیِّڪَ اَلْفــَرَجْ
. ࿐჻❥⸙💚⸙❥჻࿐
@pajoheshmoalem
┄┅══🦋🦋﷽🦋🦋
🦋 ســـــلام تقـــدیم به ســـــاحت قدســـــے قطب عالــم امکان حضـــرت صاحـــب الـــزمان(عج)
🌹🍃السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان
#سلامبرشهیدمظلومکربلا
🌸🍃 الْسَلاٰمُ عَلَيْكَ يَا أبا عَبْدِ اللهِ وعلَى الأرواحِ الّتي حَلّتْ بِفِنائِكَ ، عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ الليْلُ وَالنَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ ،السَّلام عَلَى الحُسَيْن ، وَعَلَى عَليِّ بْنِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أوْلادِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أصْحابِ الحُسَينِ.
🌼🍃اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ.
اللهمَّ العنِ العصابةَ التی جاهدتِ الُحسین وَشایعتْ و بایِعتْ و تابِعتْ علی قِتله اللهمَّ العنهم جمیعاً
🌷اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه🌷
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
همکاران عزیز
محتوای این کانال برای استفاده رایگان همکاران فرهنگی تهیه می شود.
برای تهیه و ارسال این مطالب زحمت کشیده شده لطفا در استفاده از آن امانتدار باشید.
چنانچه همکار دیگری مایل به استفاده این مطالب است او را به کانال دعوت کنید ولی از ارسال مطالب بدون لینک کانال لطفا خودداری نمایید. 🙏
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
جلسه دوم آموزش اقدام پژوهی
#گام_اول
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
گام اول
مقدمه کلامی از بزرگان مرتبط با موضوع
توضیحی درباره ی یکی از متغیرها با استفاده از نظریه ها
فواید کاری که انجام می دهیم
#گام_اول
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
پس فعلا همکاران علاقمند مقدمه را آماده کنند تا جلسه بعد.
خلاصه می نویسم برای کسانی که فرصت گوش دادن صوت ها را ندارند.
- در مقدمه یک توضیح کلی درباره موضوع و اهمیت کاری که قرار است انجام شود داده میشود.
- مقدمه باید با استفاده از منابع معتبر نوشته شود.
- وقتی درباره یک متغیر تحقیق می کنیم درباره آن متغیر با استفاده از منابع اطلاعات مورد نیاز را می آوریم.
- در همین مقدمه اهمیت کار و پژوهش خودمان را هم میگیم.
- در مقدمه وارد جزئیات نمی شویم چون در مراحل بعد جزئیات گفته می شود پس در مقدمه یک کلیات کفایت می کند.
#گام_اول
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
همکاران محترم می توانند سوالات خود را از طریق لینک ناشناس با ما در میان بگذارند
┄┅══🦋🦋﷽🦋🦋
🦋 ســـــلام تقـــدیم به ســـــاحت قدســـــے قطب عالــم امکان حضـــرت صاحـــب الـــزمان(عج)
🌹🍃السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان
#سلامبرشهیدمظلومکربلا
🌸🍃 الْسَلاٰمُ عَلَيْكَ يَا أبا عَبْدِ اللهِ وعلَى الأرواحِ الّتي حَلّتْ بِفِنائِكَ ، عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ الليْلُ وَالنَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ ،السَّلام عَلَى الحُسَيْن ، وَعَلَى عَليِّ بْنِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أوْلادِ الحُسَيْنِ ، وَعَلَى أصْحابِ الحُسَينِ.
🌼🍃اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ.
اللهمَّ العنِ العصابةَ التی جاهدتِ الُحسین وَشایعتْ و بایِعتْ و تابِعتْ علی قِتله اللهمَّ العنهم جمیعاً
🌷اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه🌷
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
@pajoheshmoalem
https://eitaa.com/joinchat/3339256165C6b55238e4e
🏡🏡🏡🏡
#پارت44
درس مبانى ضرب آهنگ
پس از آنکه تعطیلات تابستان به پایان رسید، ترم دوم درسى شروع شد. در
ژاپن، سال تحصیلى از ماه فروردین شروع مى شود. به خاطر گردهمایى هاى
مختلفى که در طول تابستان برگزار شده بود، اینک توتو چان علاوه بر
همکلاسى هاى خودش، با دخترها و پسرهاى بزرگتر مدرسه نیز دوست بود. هر
روز که مى گذشت و بزرگتر مى شد، علاقه اش به مدرسه توموئه گاکوئن بیشتر
مى شد.
علاوه بر اینکه کلاس هاى مدرسه توموئه، با کلاسهاى مدارس دیگر تفاوت
مى کرد، در این مدرسه وقت زیادى نیز صرف موسیقى مى شد. انواع درس هاى
موسیقى تدریس مى شد و از جمله هر روز در زمینه مبانى ضرب آهنگ،
تمرینى صورت مى گرفت. ــ مبانى ضرب آهنگ، نوع خاصى از آموزش ضرب آهنگ
(ایجاد هماهنگى در موسیقى) بود که آموزگار و آهنگساز سوئیسى، امیل ژاک دالکروز، پدید آورد. او شیوه خود را در سال ۱۹۰۴ ارائه داد. سیستم او خیلى
زود در اروپا و امریکا اشاعه یافت و مؤسسات تحقیقاتى، درباره آن پدید
آمدند. ــ حالا برایتان نقل مى کنم که چگونه شیوه او، در آموزش مبانى
ضرب آهنگ، در مدرسه توموئه به کار گرفته شد.
قبل از آنکه مدرسه توموئه گاکوئن تأسیس شود، آقاى سوزاکو کوبایاشى،
مدیر آینده آن، به اروپا رفت تا درباره شیوه هاى آموزش در مدارس، دانش
بیندوزد. در آنجا، از مدارس ابتدایى زیادى بازدید کرد و با اساتید و
صاحب نظران آموزش و پرورش دیدار و گفت وگو کرد. در پاریس، با آقاى
دالکروز روبه رو شد که هم آهنگساز و هم آموزگار خوبى بود.
دالکروز، زمانى طولانى در این مورد که چگونه مى توان کودکان را براى
حس کردن موسیقى و نه فقط یادگرفتن از راه گوش آموزش داد فکر کرده
بود. او در این اندیشه بود که چگونه مى توان کودکان را وادار کرد تا احساس
کنند که موسیقى پدیده اى پویاست و نه فعالیتى فاقد حیات و ّ تحرک. او
مى خواست بداند به چه وسیله اى مى توان حساسیت هاى کودک را بیدار کرد.
سرانجام، پس از آنکه مدتها در شیوه جست وخیز کودکان، بازى هاى آنان، و دنبال
یکدیگر دویدنشان دقت کرد، فکرى به سرش زد و تمرینات ضرب آهنگ و
حرکات موزون را پدید آورد. او این تمرینات را مبانى ضرب آهنگ نام نهاد.
کوبایاشى بیش از یک سال در مدرسه دالکروز در پاریس به سر برد و روش هاى
او را کاملاً فراگرفت. ژاپنى هاى بسیارى تحت تأثیر دالکروز بوده اند: کازچاک
یامادا، آهنگساز؛ باکو ایشى، خالق رقص مدرن در ژاپن؛ ایچى کاوا
سادانجى دوّم بازیگر تئاتر کابوکى و بسیارى دیگر مانند کاورو اوساننایى، رهبر درام مدرن، و رقصندهاى به نام میچلو اى تو. احساس کرده اند درس هاى دالکروز، پایه هایى اساسى در زمینه بسیارى از هنرهاست.
اما سوزاکو کوبایاشى نخستین کسى بود که این روش ها را در دوره ابتدایى
به کار گرفت.
چنانچه کسى از او مى پرسید مبانى ضرب آهنگ چیست، پاسخ مى داد: «ورزشى
است که مکانیسم بدن را ظریف مى کند؛ ورزشى که جسم و مغز و تن و روان
را براى درک هماهنگى آماده مى سازد. تمرین مبانى ضرب آهنگ، شخصیت را
هماهنگ و موزون مى کند و ِ شخصیت هماهنگ و ْ موزون زیبا و قوى است و با
قوانین طبیعت انطباق داشته، از آن ها متابعت مى کند.»
#داستان
#ژاپن
#مدرسه_تحولی
#توتوچان
@pajoheshmoalem
🏡🏡🏡🏡
#پارت45
کلاس هایى که توتو چان در آنها شرکت کرد، با آموزش درک ریتم و هماهنگى
آن با بدن آغاز مى شدند. مدیر مدرسه، در گوشه صحنه کوچک سالن
اجتماعات، پشت پیانو مى نشست و پیانو مى نواخت. در همین حال، بچه ها در هر
جایى که بودند هماهنگ با موسیقى به گام برداشتن مى پرداختند. شیوه
گام برداشتن و جهت آن به دلخواه خودشان بود. فقط باید از برخورد با یکدیگر
اجتناب مى کردند. از همین رو، به این گرایش مى یافتند که در مسیرى دایره وار
به دنبال هم حرکت کنند. اگر احساس مى کردند آنچه نواخته مى شود دوضرب
است، هنگام گام برداشتن، دستان خود را مانند رهبر ارکستر، بالا و پایین
مى بردند. پاهایشان نیز به سنگینى به زمین کوفته نمى شد، اما این به معنى
راه رفتن مثل بالرین ها و روى نوک انگشتان پا نبود. مهمترین مسئله، طبیعى
رفتارکردن بود. بنابراین، باید به هر طریقى که فکر مى کردند صحیح است، راه
مى رفتند. اگر ریتم آهنگ تغییر مى کرد و اصطلاحا سه ضرب مى شد، آنها نیز آهنگ
گامها و حرکت دستان را تغییر مى دادند و برحسب نیاز سریعتر و یا کندتر
حرکت مى کردند. آنها باید شیوه بالا و پایین بردن دستان خود را هماهنگ با
ریتم هایى که تا شش ضرب ادامه داشت، یاد مى گرفتند. در مورد ریتم
چهارضرب، حرکت دستها آسان بود: «پایین، طرفین، باز به طرفین، و بالا.»
در مورد ریتمهاى پنج ضرب، شیوه حرکت دستها چنین بود: «پایین، طرفین،
دراز رو به جلو، باز به طرفین و بالا.»
براى آهنگهاى داراى ضرب شش، بازوها چنین حرکت مى کردند: «پایین،
طرفین، دراز رو به جلو، دوباره طرفین، باز به طرفین، و بالا.»
به این ترتیب، هنگامى که ضرب آهنگ تغییر مى یافت کار مشکل مى شد. کار
مشکل تر زمانى بود که مدیر مدرسه مى گفت: «وقتى که من ضرب آهنگ را روى
پیانو عوض مى کنم، شما به همان ضرب قبلى حرکت کنید تا زمانى که خودم به
شما بگویم.»
فرض کنید دانش آموزان داشتند هماهنگ با ضرب دوگام برمى داشتند، و بعد
درحالى که ضرب آهنگ به سه مى رسید، مجبور بودند با همان شیوه دوضرب گام
بردارند. این کار بسیار مشکل بود، اما مدیر مدرسه اعتقاد داشت باعث
مى شود دانش آموزان به تمرکز گرفتن مجبور شوند. سرانجام فریاد مى زد: «حالا مى توانید آهنگ حرکت را عوض کنید.»
در این موقع، بچه ها آسوده مى شدند و فورا ریتم حرکت خود را با آهنگ
سه ضرب هماهنگ مى ساختند. زیرا براى اجراى این کار، کاملاً گوش به زنگ و
آماده بودند. طى مدتى که مغز بچه ها، به عضلات دستور توقف حرکت
دوضرب و سپس فرمان حرکت با آهنگ سه ضرب را مى داد، مدیر مدرسه
یکباره ضرب آهنگ پنج را انتخاب مى کرد. در ابتدا، دستان بچه ها در هوا مى خشکید
و گلایه کنان مى گفتند: «آقاى مدیر، صبر کنید، صبر کنید!» اما با تمرین زیاد،
اجراى حرکات بالذت همراه مى شد. بچه ها حتى از این تغییرات، لذت مى بردند.
معمولاً هرکدام از بچه ها به تنهایى حرکت مى کردند؛ اما بعضى وقتها، دو نفر از
آنها تصمیم مى گرفتند هماهنگ با یکدیگر حرکت کرده و هنگام حرکت دوضرب
دست یکدیگر را بگیرند؛ گاهى نیز بعضى تصمیم مى گرفتند با چشمان بسته
حرکت کنند. تنها کارى که مطلقا ممنوع بود، صحبت کردن بود.
برخى اوقات، مادرانى که براى شرکت در انجمن اولیا و مربیان به مدرسه
مى آمدند، براى تماشا کنار پنجره سالن اجتماعات جمع مى شدند. مشاهده
کودکانى که در هماهنگى کامل با موسیقى با آرامش حرکت مى کردند، براى
آن ها لذتبخش بود.
به این ترتیب، هدف از درس مبانى ضرب آهنگ عبارت بود از نخست، آموزش
جسم و ذهن و آگاهى یافتن بچه ها از ریتم و هماهنگى، و درنتیجه کسب
هماهنگى بین روان و تن. دوم تحریک و ارتقاى تخیل و افزایش خلاقیت.
#داستان
#ژاپن
#مدرسه_تحولی
#توتوچان
@pajoheshmoalem