eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
378 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4 ویدیو
77 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
در يكي از نقل مي‌كند: اواخر بود كه با عده‌اي در مي‌خواندم. كه مي‌داديم ماهي 4 تومان بود، بعد از مدتي تمام شد و ما هنوز خدمت آقا مشغول خواندن بوديم. وقتي كه زمان شهريه رسيد، نفري 4 تومان به ايشان داديم ولي آقا دو تومان از آن را به خودمان برگرداند. كرديم! به آقا عرض كرديم: مگر نبايد ما 4 تومان مي‌داديم. ايشان در ما فرمود: درست است ولي الان جنگ تمام شده و هم پايين آمده به خاطر همين ماهي دو تومان كفاف مرا مي‌كند ولي شما هستيد، بقيه را براي تان پس انداز كنيد. : @partosokhan_ir
فرق و : (عليه السلام) مى فرمايد: لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ «زبان عاقل پشت او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست» پس از اين مى گويد: «اين از مطالب و است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از با عقل خويش و و دقت; ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون مى گويد بر مراجعه به فكر و و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست. @partosokhan_ir
و(به بياور) هنگامى كه ، او را با گوناگونى آزمايش كرد و او به خوبى از آزمايش برآمد. به او فرمود: من تو را و قرار دادم. ابراهيم گفت: از من نيز(امامانى قرار بده)، خداوند فرمود: من به نمى‏رسد(و تنها آن دسته از فرزندان تو كه و باشند اين مقامند). ، 125 ‏ها: در حدود بيست مرتبه آزمايش و مطرح شده واز سنّتهاى الهى است. آزمايش؛ آزمايش براى شدن خداوند نيست، زيرا... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=381 @partosokhan_ir
آنچه در دارد، حس، و است مهدي كاموس در چهارمين نشست گفت: آنچه در ادبيات اهميت دارد ، معنا و است كه مي‌كند. حال بايد ببينيم كه ادبيات چه حس و معنايي به ما منتقل مي‌كند، اين حس همان است كه از آن حرف مي‌زنيم. چهارمين نشست انديشكده ادبيات پايداري با موضوع « ، و » با سخنراني محمدرضا تركي و مهدي كاموس و جمعي از و برگزار شد. مهدي كاموس در اين نشست گفت: ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=385 @partosokhan_ir
در پس از " " عبارت است از مقدار كه براي تأمين حداقل نيازهاي فردي در يك لازم است و عدم تأمين آن موجب مي‌شود فرد به عنوان در نظر گرفته شود. افرادي كه زير خط قرار دارند توانايي تأمين حداقل اساسي خود را ندارند و به‌طور فقير محسوب مي‌شوند براي اندازه گيري درصد افراد فقير در يك جامعه، ابتدا بايد متناسب با در همان جامعه را تعيين نمود. بديهي است استانداردهاي زندگي در مختلف، تفاوتهاي قابل ملاحظه اي با يكديگر دارند. به عنوان مثال زندگي در از ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=390 @partosokhan_ir
در برابر از نكاتی كه (ع) در با دشمن بر آن تأكید دارد آن است كه باید هشیاری در برابر دشمن را كرد و نباید دشمن را شمرد: فرمود: «لا تستصغرن عدوا وان ضعف؛ هرگز دشمن را كوچك مشمار، هرچند باشد.» دانی كه چه گفت زال با گرد/ دشمن نتوان و شمرد نیز فرمود: «لا تامن عدوا و ان شكر؛ از دشمن در نباش، هرچند از شما سپاسگزاری می‌كند.» باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشت كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=424 @partosokhan_ir
(ع) برای حل در ذاتاً نمی‌گوید و این كار را در انجام می‌دهد؛ بنابراین برای حل مشكل دروغگویی ، باید شیوه‌های در را بدانند. بعضی از كودكان و در صحبت‌های خود خبرها و مطالبی را بازگو مطرح می‌كنند كه صحت ندارد و چه‌بسا با این رفتار و ، موجبات و بزرگی را برای دیگران فراهم می‌كنند. نكته قابل توجه این است كه اغلب این سخنان و دروغ كه برخی از كودكان یا نوجوانان اظهار می‌كنند، به این دلیل است كه ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=425 @partosokhan_ir
صلى ‌الله ‌علیه‌ و ‌آله:به هر كس چیز داده شد، بهانه‌اى در ندارد: كه او را در امور و آخرتش كند، ، امكاناتى در شهر خود و خوب كه با آن، با مدارا كند و من ، ص ۴۰، ح ۹۷ @partosokhan_ir
شماره 1048 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
« » در براي و تمدني بودن مختلفي در جديد شده است. يكي از شاخص‌هاي تمدن در ادبيات امروز، تأمين (مانند ، ، و احيانا ) است كه از ولي بسيار در فرايند تمدنيِ تمدن‌هاست(Bruce Mazlish, Civilization in a Historical and Global Perspective). به رغم توجه به حقوق ضعيفان در ادبيات تمدني جديد، موضوع «يتيم» و او به مثابه شاخص در تمدن‌ها كمتر و شايد اصلا مورد بحث قرار نگرفته است. ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=363 @partosokhan_ir
؛ عاملی برای در روایتى از ‏(ع) به یكى از یارانش به نام مى‏ خوانیم: «با مطابق و خودشان رفتار كنید، در جماعتشان نمایید، و از بیمارانشان به عمل آورید، و در آنها شركت كنید، و اگر فرصتى جهت یا گفتن در آنها فراهم شد از انجام آن نكنید. زیرا اگر شما این كارها را انجام دهید، مى‏ گویند: اینها پیروان امام صادق(ع) هستند، او را كند كه شیعیان و اصحابش را بسیار كرده است…». ( ج۵، ص۴۷۷، ح ۱.) ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=371 @partosokhan_ir