#پرتره_نوشته_ها
📗می خواهم فقط کتاب بخوانم،
📌هیچ غذایی برای فکر، حلالتر از دانایی نیست،
📌دانایی ست که آگاهی میآورد،
📌و آگاهی ست که رفتار آدم را به دور از دایره تعصب میسازد.
#پویا_نویسی
@pooyanevisi
لیست کتب رسانه،تبلیغات،عملیات رسانهای و روانی، فقه رسانه،اقناع، سینما.pdf
700K
🔷🔸 معرفی کتاب در حوزه های مختلف مرتبط با رسانه:
🔰 لیست کتب و مقالات #فقه_رسانه، #سواد_رسانه، #ارتباطات، #افکار_عمومی، #تبلیغ و پروپاگاندا، #سینما، #عملیات_روانی، شیوهها و مؤلفههای تأثیرگذاری و #اقناع رسانهای؛ به همراه معرفی اجمالی برخی منابع
تهیه شده توسط دکتر محمد حسین فرج نژاد و کانال فقه رسانه
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه تحویل لباس شهیدمدافع حرم علی عابدینی به خانواده اش
#خان_طومان
یادمان باشد بی رسم شهدا نمیشه راه شون رو ادامه داد
💐 من می گویم خودتان را در دام و دامن جهانکتاب رها کنید.
کتاب، دنیایی از آدم ها، فرهنگ ها، فرازها و فرودهاست.
😘امشب کتاب «ندبه های دلتنگی» را پیشنهاد می کنم از مرحوم رضا بابایی
🙏عزیزان اگر نخوانید تک تک واژه هایش را روزی شرمنده خواهید شد
👈به خصوص آنجایی که استاد می نویسد: چه بی آب چشمانی در سر کاشته ایم! چه بی رقص دست و پایی به خود آویخته ایم... فریاد از این روزهای بی فرهاد... »
..................................
@pooyanevisi
#پویا_نویسی
#ادبیات #نویسندگی
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️اینجا شب است و پشت بام
◼️ از دور یک سلام
◼️من راضی ام به رضا
◼️ از دور یک سلام
#امام_رضا
..................................
@pooyanevisi
یادداشت| رفتار رسانههای سکولار؛ نامههایی که خوانده نشد!
خبرگزاری حوزه| این روزها خبرِ نامهنگاری آیت الله استادی و استاد خسروپناه در بین طلاب و گروهها و کانالهای حوزوی دست به دست میچرخد، این رویداد مبارک از چند منظر درخور بررسی و یادآوری است.
نخست: این گفتوگوی کوتاه و گویا نشان داده است که در اوج کرونازدگی نظام آموزشی کشور میتوان باب سخن آغازید و روابط چند سویه استاد و شاگرد، استاد و استاد، شاگرد و شاگرد، و مخالف و موافق علمی را در زمین وِب طراحی و اجرا کرد. می توان آموزش را ارتقا بخشید و مباحثات عالمانه و اخلاقی را به دنیای اندروید و شبکههای اجتماعی کشاند. می توان چرخه تربیت را تعطیل نکرد و در رویارویی با حوادث، پا پس نکشید. ترویج و تحکیم این نگاه و رفتار در گرو تعامل سامانه رسانه و علمِ حوزه علمیه است.
دوم: پیشنهاد آیت الله استادی به تحریریه خبرگزاری حوزه جهت انتشار متن سپاسگزاری و انتخاب تیتر این نامه و تأکید به تحریریه مبنی بر عدم تغییر تیتر؛ جای خرسندی و مباهات است. اینجا مجال بررسی رسانهای این رفتار نیست، بلاشک شایسته تشریح و تفصیل است؛ اما این را باید گفت که عصر اطلاعات و ارتباطات امروز و چیرگی عنصر سرعت بر فرایند تولید و مصرف پیام، مصرفکنندگان محتوای رسانهها را در هر سطح و صنفی، به کاربرانی فعال و کنشگرانی تأثیرگذار و پیامساز تبدیل کرده است. بی تردید اقدام آیت الله استادی در عیار رسانههای امروزین گامی به سوی تشکیل «تحریریهی آزاد» است. نگارنده بر این باور است که چگونه مردمان عادی جامعه در نظرگاه خبرگزاریها، «شهروند خبرنگار» نام میگیرند؟ در رسانههای تخصصی و صنفی همچون خبرگزاری های حوزوی هم جای طراحی سامانه «عالِمخبرنگار»، «اندیشمندخبرنگار» و یا هر نام دیگری خالی است. رفتار آیت الله استادی در حقیقت گشودن افقی جدید پیش روی تحریریههای حوزوی است تا نهاد حوزه و روحانیت در سرعت پیامهای دیگر رسانهها و جریانها، هضم نشود و پرچم پویایی و نوآوریهای گفتمانی را برافراشته نگاه دارد.
سوم: سیره سلف حوزه علمیه بر مباحثهی درونزا تأکید میکند، تا هم بتواند علوم خود را به درستی فهم کند و هم بتواند زمینهساز مفاهمه با مخاطبان فردا باشد؛ اما افرادِ خارج از گود، هماره دست تحریفشان را رو میکنند تا نکند دلی به بیان و بنان حوزه متمایل شود. نقد علمی استاد خسروپناه به فرزند یک آیت الله و نامهنگاریهای پس از آن، متأسفانه به مذاق برخی رسانهها خوش نیامد و سکوتی عجزآمیز اختیار کردهاند، همان رسانههایی که برای رصد حوزه و در جهت مطامع سیاسی و حزبی، پول و بودجه و امکانات میگیرند؛ اما در مواجهه با نامهنگاریهای اخیر دو شخصیت برجسته حوزه، زبان تحلیل مهر کردهاند؛ چون بازنشر این گونه اخبار، نمیتواند بازارشان را داغ کند و نانی به کف آرند. آنچه سالهاست طلابِ حیاط و مَدرس فیضیه و دارالشفا میدیدند، رسانههای فرصتطلب ندیدند و نخواهند دید. همانانی که چشمشان از بدبینی پر نمیشود و از شنیدن صدای مباحثهی صمیمانه استاد و شاگردی میرَمند، بر این باورند«تا آبرو نریزی این آسیا نگردد». بیتردید روحانیتِ امروز با جبهه سخت و سنگینی از رفتار غیرحرفهای رقبا روبهروست که با نمایانسازی و آشکارگی سیره اصیل عالمان و فقها، بساط هر سوء استفادهای جمع خواهد شد.
چهارم: استاد خسروپناه میتوانست در نقد فرزندِ آیت الله استادی، در دام ارزشهای خبری بیفتد و از «شهرتِ»پدر در داغ کردن نقد علمی خود بهره بگیرد و همچون سیاستبازان رسانهای، آبرو ببرد و توجه اغیار بخرد؛ اما استاد، رویکردی کاملاً آگاهانه در نقد خود اتخاذ کرده است. این شیوه از بررسیِ دیدگاه دیگران، آن هم با پرهیز از فرصتطلبی و بدون بیان ملاکات خانوادگی، درسی معیار برای رسانهها، گردانندگان کرسیهای نظریهپردازی و گفتوگوی حوزوی_دانشگاهی است. از سویی دیگر چنین مباحثهای نشان داده است «اخلاق» در شبکه مفهومی علوم حوزوی و دینی، نقطه مرکزی یادگیری و یاددهی محسوب میشود. با کاوش اندکی در سیره بزرگان حوزه به درستی مشهود میشود که بیاخلاق و سلوک معنوی، کُمیت دانش و دانایی، لنگِ لنگ است. نقد عالمانهی استاد خسروپناه نشان از اخلاقی راستاندیش دارد و مصداق بارز این شعرِ نظامی است: «راستی آور که شوی رستگار/ راستی از تو، ظفر از کردگار».
علی اسفندیار
📌رفتار رسانههای سکولار؛ نامههایی که خوانده نشد!
🔴 نقد علمی استاد خسروپناه به فرزند یک آیت الله و نامهنگاریهای پس از آن، متأسفانه به مذاق برخی رسانهها خوش نیامد و سکوتی عجزآمیز اختیار کردهاند، همان رسانههایی که برای رصد حوزه و در جهت مطامع سیاسی و حزبی، پول و بودجه و امکانات میگیرند؛ اما در مواجهه با نامهنگاریهای اخیر دو شخصیت برجسته حوزه، زبان تحلیل مهر کردهاند.
✍️علی اسفندیار
#خبرگزاری_حوزه
https://hawzahnews.com/x9RSt
‼️شعر اختصاصی شاعر قرن دهمی برای دولت یازدهم و دوازدهم 😊
💐دوستان! در حال خواندن دیوان هلالی جغتایی بودم که به این بیت رسیدم:
ترحمي بکن، اي پادشاه کشور حسن
که غير ظلم و ستم نيست در زمانه تو
📌 کشورِ حُسن را اینگونه بخوانید فقط؛ ترحمی بکن ای پادشاه کشور، حَسَن (و برادران😊) تفاسیر دیگر با خودتان
🤺حالا زبان حالتان را بخوانید👇👇😉
نميکشيم سر از آستان خانه تو
کجا رويم؟ سر ما و آستانه تو
ترا بهانه چه حاجت براي کشتن من؟
مکن، مکن، که مرا ميکشد بهانه تو
ترحمي بکن، اي پادشاه کشور حسن
که غير ظلم و ستم نيست در زمانه تو
از آن سمند تو برميجهد گه جولان
که رقص ميکند از ذوق تازيانه تو
سفيد گشت مرا استخوان و خوشحالم
بدان اميد که روزي شود نشانه تو
شب از فسانه بروز آورند و اين عجبست
که روز خود بشب آرم من از فسانه تو
👈 سمند رو خوب اومده شاعر قصه و غصه ما😭😭 یعنی بازار خودرو😁
#شعر #سیاست
#پویا_نویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🔴 سلام به ما «آدمهای شهیدپرور»
روزگاری شهیدپرور بودیم الان هم هستیم؛ آن کجا و این کجا؟!
روزگاری بعثی ها بچه های مان را می زدند این روزها خودمان می زنیم؛
روزگاری فرانسه و آلمان و آمریکا کینه بچه ها به دل می گرفتند این روزها خودمان کینه می کنیم؛
روزگاری شاه و ساواک از دست این بچه ها دلهره می گرفتند این روزها خودمان دلهره آوریم؛
روزگاری انگلیسی ها از دست دلواریها مثل نهنگ تیرخورده بودند این روزها خودمان به روی بچه ها قمه می کشیم.
🔻چه شده است ما را؟
روزگاری شهر شهید پرور بوده ایم؛ اما این روزها خودمان بچه های مان را در شهر می کشیم تا شهیدپرور بمانیم.
از این درد باید به که پناه برد و این سر را کدام آستان یارای گریستن است!
«ای شهید، ای آنکه بر کرانه های ازلی و ابدی وجود برنشسته ای، دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون بکش»
آوینی! سید مرتضای هنرمند! کجایی که این کوچه ها را روایت زجر شایسته است، مبادا فرهنگمان فتح شود و هیچ روایتی برای فجر و فتح نماند.
سلام خدا بر آمران و ناهیان شهید، سلام بر شمایی که به دست خودمان شهید و مجروح شده اید و خودمان درِ باغ شهادت را به روی تان گشوده ایم تا شهیدپرور بمانیم.
#شهید_محمد_محمدی
#امر_به_معروف #نهی_از_منکر
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
پادکست آغوش مناجات.mp3
4.11M
#پادکست 👆 #در_آغوش_مناجات
خواندنت چه آسان است خدایا
و به فرمان در آمدن، در پایت، چه دشوار
زمزمه کردن نام هایت چه آسان است خدایا
حک کردن آنها روی رفتارم، چه دشوار
به یاد تو بودن چه آسان است خدایا
در یاد تو غرق شدن، چه دشوار
از تو در هنگامه سختی فریاد خواستن چه آسان است خدایا
در لحظه های شادی دست در دست تو نهادن، چه دشوار
من اما روزگارم را بی مرام تو، گام زده ام
تو اما شب و روزم را گرم ترین آغوش بودی
و برای گره گشایی کارم، همین آغوش کافی است
من اما بی خیال ترین آدم جهانم
تو اما با همه بزرگی ات، خودت را در خیالم گنجانده ای
و برای آدم شدن من، همین یک قلم کافی است
من اما بارها در لابه لای پلشتی ها گم شده ام
تو اما همانجا خودت را بالای سرم رساندی و پیدایم کردی
و برای به دست آوردنت، همین یک لحظه کافی است
خدایا، غفلتم از یک سو، وجود پر خطایم از دیگر سو و غرور و ترکتازی ام از هزار سو
همه در برابر بزرگی ات، شکیبایی ات، و مهربانی ات، هیچم و هیچ
و این هوا زده ی بی پروا را ببخشا و در مسیر خودت قرار ده.
آمین یا رب العالمین
متن و صدا: علی اسفندیار
تدوین پادکست: مهدیار اسفندیار
#مناجات
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🔶عوامل جذابیت یک متن
مشخصات یک نویسنده متعّهد و راستین
الف. از جهت توانایی ذهنی:
روشنی و وسعت اندیشه، قدرت تخیّل ،لطافت، ذوق، نوآوری ،دقت و باریک بینی، تنوع و تناسب طبیعی زبان ، نظام فکری ، قدرت استدلال ، رعایت نظم مطالب ، گرایی بیان.
ب: از حیث توجه به اصول زیبا شناختی
پرهیز اطناب ملال آور و ایجازی که در گفتار خلل ایجاد کند، توجه به هماهنگی و برابری لفظ و معنی، رعایت همواری و خوش آهنگی واژه ها، به کار گرفتن آرایش های کلام در حدّ معقول.
ج:از حیث تعّهد به اصول و حقایق:
صراحت لهجه، شهامت ادبی، توجّه به نتایج اخلاقی و اجتماعی، مقدم داشتن مناف ملّی و مصالح میهنی بر اغراض و منافع شخصی، واقع بینی و حقیقت گرایی.
#کتاب_از_فنّ_نگارش_تا_هُنر_نویسندگی
#دکتر_حسن_احمدی_گیوی
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815