eitaa logo
گروه فرهنگی هنری پرسا
332 دنبال‌کننده
135 عکس
79 ویدیو
8 فایل
وجود سیال انسان، نیازمند دانستن و چشیدن است. اگر مجال تفکر به او ندهیم در همهمه‌ی شلوغ شهر، فرسوده می‌شود و در حسرت اندکی آب معرفت، جان می‌دهد. . . باید صدای طلب جان را شنید. . . ارتباط با ادمین👇 @porsa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم از کوه بگویم قدمم می لرزد از تو دم می زنم اما قلمم می لرزد هیبت نام تو یک عمر تکانم داده ست رسم مردانگی ات راه نشانم داده ست پی نبردیم به یکتایی نامت زینب کار ما نیست شناسایی نامت زینب من در ادراک شکوه تو سرم می سوزد جبرئیلم همه ی بال و پرم می سوزد من در اعماق خیالم … چه بگویم از تو که در این مرحله لالم چه بگویم از تو چه بگویم؟! به خدا از تو سرودن سخت است! هم علی بودن و هم فاطمه بودن سخت است! چه بگویم که خداوند روایتگر توست تار و پود همه افلاک نخ معجر توست روبروی تو که قرآن خدا وا می شد لب آیات به تفسیر شما وا می شد آمدی شمس و قمر پیش تو سو سو بزنند تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند چشم وا کردی و دنیای علی زیبا شد باز تکرار همان سوره ی ” اعطینا ” شد عشق عالم به تو از بوسه مکرر میگفت به گمانم به تو آرام پیمبر می گفت بی تو دنیای من از شور و شرر خالی بود جای تو زیر عبایم چقدر خالی بود حمیدرضا برقعی https://eitaa.com/porsa_andishe
💠 اميرالمؤمنين علی عليه‌السلام: الحِكمَةُ ضَالّةُ المؤمنِ ، فاطْلُبوها ولَو عندَ المُشرِكِ تكونوا أحَقَّ بها وأهلَها ❇️ حكمت، گمشده مؤمن است؛ پس آن را بجوييد گر چه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. 📚 امالي شیخ طوسي: ۶۲۵/۱۲۹۰ https://eitaa.com/porsa_andishe
💠 عزت از آن خداست و پیامبرش و مومنان 💠 امیرالمؤمنین از مقابل دکان قصابی می‌گذشت و قصاب هم گوشت خوب و تازه‌ای آورده بود. گفت: مولای من گوشت تازه آورده‌ام برای خانه ببرید. حضرت فرمود: الآن پول ندارم. قصاب گفت: آقا مگر من پول خواستم، هر وقت داشتید بیاورید. حضرت فرمود: نمی‌خرم و به شکمم می‌گویم صبر کند؛ یعنی در عوض اینکه گوشت بخرم و بگویم فردا پول می‌دهم، به شکم خود می‌گویم فردا گوشت می‌خرم. سپس فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَضَعْتُ خَمْسَةٌ فِي خَمْسَةٍ: الْعِزِ فِي الطَّاعَةِ وَ الذُّلَّ فِي الْمَعْصِيَةِ و الحكمة فى خُلُو الْبَطْن و الهَيبَةِ فى صَلَاةِ اللَّيْلِ وَ الْغِنَى فِي الْقَنَاعَةِ» خداوند متعال پنج چیز را در پنج چیز قرار داده است: عزّت را در اطاعت خدا، ذلّت را در معصیت، حکمت را در کم خوردن و خالی بودن شکم، هیبت و ابهت را در نماز شب و بی‌نیازی را در قناعت 📚ارشاد القلوب، ج۱، ص۱۱۹ https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸گفت‌وگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو» به جهت آشنایی و حضور در زبان سینما 📆 جلسه ششم، یکشنبه ۱۹ آذر ماه، ساعت ١۴ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht https://eitaa.com/porsa_andishe
یکی از برکات مهم الهی برای این کشور، وجود مراجع آگاه است. مرجع تقلیدِ آگاه، برای مردم از هر نعمتی بالاتر است. مرجع تقلید آگاه، مرجعی که فریب نمی‌خورد، مرجعی که ذهن او را تبلیغات دشمن نمی‌سازد، مرجعی که تحلیل سیاسی خود را از رادیو اسراییل نمی‌گیرد، خیلی ارزش دارد. دیدید که مراجع، چطور در مقابل این زمزمه‌ها و شایعه‌های دشمن‌ساز، ایستادند؛ بعد هم حوزه و روحانیت قم، بعد هم شهرهای مهم و مختلف کشور، موضع خودشان را مشخّص کردند. معلوم شد که ملت ایران، بیدار است. انصافاً، هم ملت، هم مسؤولان و هم روحانیون، موضع بسیار خوبی نشان دادند. من از یکایک آنها تشکر می‌کنم؛ نه به خاطر شخص. عزیزان من! اینجا مسأله شخص نیست. من هم مثل یکی از شما، از نظام اسلامی، از رهبری اسلامی و از ولایت فقیه به عنوان ستون فقرات این نظام، باید دفاع کنم. وظیفه من است. تکلیف شرعی است؛ مسأله شخصی نیست. بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بسیجیان ۵ آذرماه ۱۳۷۶ 🔹️ متن‌خوانی و گفتگو پیرامون کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) 🔹️جلسه ششم ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ 🕓 ساعت ۱۶ 🔹️نشانی: خ حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی، ساختمان شماره ۱، اتاق ۳۰۳ ✅️ ویژه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر به @porsa_admin پیام دهید. گروه فرهنگی هنری پُرسا https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبی در عرش از تسبیح او افتاد یک دانه از آن دانه بهشت آغاز شد، ریحانه ریحانه نشاند آن دانه را در آسمان با گریه آبش داد زمین خاکستری بود، اشک او رنگ و لعابش داد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات بر حضرت زهرا (س) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ‏ الثَّائِرَ اللَّهُمَ‏ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَام‏ براساس نقل شیخ طوسی در مصباح المتهجد منبع: مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏1، ص: 401 https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چشم تو مستور یا پیدا چه فرقی می‌کند دیده‌ی نادیده با حولا چه فرقی می‌کند هیچ کس جز فاطمه همصحبت آن مرد نیست بعد زهرا، خانه یا صحرا، چه فرقی می‌کند قصه مولا شنیدن داشت، زهرایش که بود مرد، بی قصه و یا تنها چه فرقی می‌کند هرکسی از ظن خود مولای ما را دوست داشت گبر، زرتشتی و یا ترسا چه فرقی می‌کند جای زهرا در بهشت قلب مولا بود و بس مدفنش اینجاست یا آنجا چه فرقی می‌کند آسمان لرزید و چشمش را به آن در وا نکرد پشت آن در ماه یا مولا چه فرقی می‌کند از من ای مادر به جای فضه‌ات یاری بخواه من به سر می‌آیمت یا پا چه فرقی می‌کند وای ازین شبهای دور از تو که جانم را گرفت آن شب عید است یا یلدا چه فرقی می‌کند . . . (س) @porsa_andishe
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زنی از خاک ، ‌از خورشید ، از دریا قدیمی‌ تر زنی از هاجر و آسیه و حوا قدیمی‌ تر . زنی از خویشتن حتی از أعطینا قدیمی‌ تر زنی از نیّت پیدایش دنیا قدیمی‌ تر . که قبل از قصه ی قالوا بلی این زن بلی گفته‌ ست نخستین زن که با پروردگارش یا علی گفته‌ ست . ملائک در طواف چادرش ، پروانه پروانه به سوی جانمازش می‌ رود سلّانه سلّانه . شبی در عرش از تسبیح او افتاد یک دانه از آن دانه بهشت آغاز شد ریحانه ریحانه . نشاند آن دانه را در آسمان ، با گریه آبش داد زمین خاکستری بود اشک او رنگ و لعابش داد . زنی آنسان که خورشید است سرگرم مصابیحش که باران نام او را می ستاید در تواشیحش . جهان آرایه دارد از شگفتی های تلمیحش جهان این شاه مقصودی که روشن شد ز تسبیحش . ابد حیران فردایش ازل مبهوت دیروزش ندانم های عالم ثبت شد در لوح محفوظش . چه بنویسم از آن بی‌ ابتدا ، بی‌ انتها ، زهرا زمین زهرا ، زمان زهرا ، قدر زهرا ، قضا زهرا . شگفتا فاطمه ! یا للعجب ! واحیرتا ! زهرا چه می‌ فهمم من از زهرا و ما أدراک ما زهرا ! . مرا در سایه ی خود برد و جوهر ریخت در شعرم رفوی چادرش مضمون دیگر ریخت در شعرم . مدام او وصله می‌ زد، وصله ی دیگر بر آن چادر که جبرائیل می‌ بندد دخیل پَر بر آن چادر . ستون آسمان‌ ها می‌ گذارد سر بر آن چادر تیمّم می‌ کند هر روز پیغمبر بر آن چادر . همان چادر که مأوای علی در کوچه‌ ها بوده‌ ست کمی از گرد و خاکش رستخیز کربلا بوده‌ ست . . . سید حمیدرضا برقعی . @porsa_andishe
هدایت شده از قاب هشت
🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸گفت‌وگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو» به جهت آشنایی و حضور در زبان سینما 📆 جلسه ششم، یکشنبه ۳ دی ماه، ساعت ١۴ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
🔷 ماجرای ایران سلسله نشست‌های 🔸 تاریخ ایران از ظهور اسلام تا کنون🔸 ✅ فصل اول: ورود اسلام به ایران با حضور دکتر مصطفی مرتضوی 📆 پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ 🔻نشست اول: ارائه خلاصه کتاب "دو قرن سکوت‌" و "خدمات متقابل اسلام و ایران" 🕓 ۸ تا ۹:۳۰ 🔻نشست دوم: ارائه بحث اصلی توسط دکتر مرتضوی 🕙 ۱۰ تا ۱۱:۳۰ 🕌 مکان: خیابان نشاط، کوی عندلیب، خانه مشروطیت اصفهان برای هماهنگی حضور به 🆔@porsa_admin پیام دهید @porsa_andishe
زبان آوینی، زبان سینما_جلسه اول_1(1).mp3
32.52M
🎙صوت جلسه اول از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸راه سینما با اشاره های زبان شهید آوینی 📖 کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۱۹ و ۱۲۰ 📆 ۲۳ مهر ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی، زبان سینما_ جلسه دوم_1.mp3
44.49M
🎙صوت جلسه دوم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸بحث های شهید آوینی و حکمت سینما بحث های تئوری نیست بلکه حکمت هایی بر آمده از تجربه عملی و سعی برای تکلم به زبان سینماست 🔸انس با زبان شهید آوینی مانع از گرفتار شدن در دوگانه کار عملی صرف و تئوری و نظریه پردازی های بی نسبت با عمل می‌شود 🔸حضور مردمی در سینما مستلزم شکستن فضای تخصص محور است که مانع ورود مردم به سینما می‌شود 📖 کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ١١٩ و ١٢٣ 📆 ۳۰ مهر ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی_زبان سینما.جلسه3.mp3
50.44M
🎙صوت جلسه سوم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸زبان شهید آوینی و هوش مصنوعی 🔸 گفت‌و‌گو درباره فیلم فیبلمن و توجه به زبان سینما 📆 ۱۴ آبان ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی، زبان سینما_ جلسه چهارم.mp3
38.86M
🎙صوت جلسه چهارم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸طوفان الاقصی توجه به ادبیات و راهی جدید در نسبت با تکنیک و تکنولوژی 🔸سینمای اسلامی وجود ندارد و ضرورتی هم ندارد که ما این این عنوان را اینگونه به کار ببریم. 🔸تعبیر سینمای اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد که سحر بودن سینما را درک کنیم و در انتظار معجزه باشیم. 🔸اساس تاریخ سینما بر ساخت تصویر جهان بوده است و در خدمت ساخت ذهنیات بشری در بیرون قرار گرفته. مسیر متفاوت آن است که راهی بر عکس در پیش بگیریم یعنی آئینگی برای حقیقت عالم و جست و جو از طریق تکنیک 📖 متن خوانی کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۲۳ تا ۱۲۶ 📆 ۲۱ آبان ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
اساس حکومت اسلامی یک حرف نو در دنیا بود. واقعاً در این قضیه، انقلاب نوآوری‌ای کرد که حریف‌ها مات شدند. این به‌هیچ‌وجه شبیه بعضی چیزهایی که بعداً تشبیه می‌کردند، نبود؛ اصلاً شباهتی با نظایر خودش نداشت. چیزی که در قانون اساسی و در کلمات امام و در عرف انقلاب به عنوان حکومت ولایت فقیه مطرح است، یک حرف کاملاً نو در دنیاست. البته ممکن است گفته شود «ولایت فقیه» یک تعبیر عربی و آخوندی و طلبگی و کتابی است؛ در حالی‌که این مفهوم، بسیار نو و جدید است و معنای آن این است که ما در رأس حکومت، کسی را قرار دهیم که می‌دانیم تخلّف نخواهد کرد. این چیز خیلی مهمّی است. شما الان می‌بینید گرفتاری‌های دنیا از کجاست. ما می‌خواهیم کسی را در رأس حکومت بگذاریم که می‌دانیم تخلّف نمی‌کند. ممکن است ما اشتباه کرده باشیم و او تخلّف کند. از هر وقت فهمیدیم تخلّف کرده، می‌فهمیم حضور او در این منصب بجا نیست؛ خودش و مردم هم این را قبول دارند. این نکته خیلی بدیعی در مبنای حکومت در دنیاست. بیانات در دیدار اعضای هیأت علمی کنگره امام خمینی(ره) ۱۳۷۸/۱۱/۴ 🔹️ متن‌خوانی و گفتگو پیرامون کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) 🔹️جلسه هفتم ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ 🕓 ساعت ۱۶ 🔹️نشانی: خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت ✅️ ویژه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر به @porsa_admin پیام دهید. گروه فرهنگی هنری پُرسا @porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر به دنبال امام زمان می‌گردی به وقت ۱:۲۰ بامداد به پاس لحظه‌ دیدار به یاد لحظه دل‌انگیز در آغوش کشیدن شهادت ... @porsa_andishe
تا این حرم بماند ...
کاش من هم با تو از کرمان عبوری داشتم کاش من هم جامه‌ء امداد یا چایی و قوری داشتم کاش من هم آش می‌پختم برای زائران کاش من هم در شکوه شهر سهمی داشتم کاش آن لحظه برگردد، کنارت جان دهم لحظه جان دادنت، روشن چراغی داشتم کاش شعر و شاهد و ساقی به یکباره مرا در خودش سرمی‌کشید و سُکر نابی داشتم ما که دلهای پر از دردی ز دوری داشتیم کاش با روی خوشت شهد و شرابی داشتم گاهگاهی سر به گلزارت زدی گلچین جمع ما شدی کاش در باغ تو من بویی که دیدی داشتم کاش امشب چادرم خاکی، رخم خونین و روحم شاد بود کاش مجرایی برای پرزدن از راه جاری داشتم کاش وقتی آمدی دستی به مجروحان کشی من مجال شستن پوتین خاکی داشتم کاش می‌شد وقت رفتن خستگی را بسپری من برای خستگی چشمی و جانی داشتم @porsa_andishe
گروه فرهنگی هنری پرسا
کاش من هم با تو از کرمان عبوری داشتم کاش من هم جامه‌ء امداد یا چایی و قوری داشتم کاش من هم آش می‌پخ
چه خوب شد که واژه‌ها به سوگ تو سروده شد چه خوب شد که اشکها به آسمان، نموده شد برای اهل لفظ این سروده خوش نیامده چه خوب شد غبار غم ز قلبها زدوده شد چه خوب شد که مدعی به واژه خرده‌ میگرفت و راه قلبهای کوچکی به آسمان گشوده شد دلم برای پرزدن کنار زائران تو بهانه می‌گرفت چه خوب شد که راه دیگری برای من گشوده شد سحر شد و سکوت شد و شهر غم شلوغ شد چه خوش مسیر دلبری برای شه گشوده شد سحرگاه ۱۶ دی ۱۴۰۲ @porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طی مکان ببین و زمان در سلوک شعر کاین طفل یک شبه ره صد ساله می‌رود . . . آری ما سلوک جوانان و نوجوانان این دیار را دیدیم ما دیدیم که چگونه نوجوان ۱۲ _ ۱۳ ساله‌ای، هم اسرار جنگ را حفظ می‌کند هم اسرار آسمان را می‌داند. ما دیدیم آنچه را که انبیا قرنها در منزل به منزلِ رسالتشان انتظار آن را می‌کشیدند و حال که سیر ملت ما با مدد انفاس قدسی روح الله شتاب‌گرفته و بازار دلدادگی در میخانه شام و عراق و ایران و یمن رونق گرفته، کودکان و خردسالان ما نیز چون سکینه و علی اصغر حسین(ع) هنوز پای در جهان خاک نساییده و دل در گرو متاع قلیل آن نبسته، چشم به افق بلند آرمانهای جهانی اسلام دارند و کلمات سردار شهدای مقاومت را چون حدیثی شنیدنی به قلب و خاطر می‌سپرند و ادامه سلوکشان را در کنار نهرهای بهشتی لااله الاّ الله و بر سفره شهدا و امام شهدا طی می‌کنند. یا سبو یا خم می یا قدح باده کنند یک کف خاک در این میکده ضایع نشود . . . آری ما به راستی ملت شهادتیم و زن و مرد و خُرد و کلان ما مزار سردار شهیدشان را چون زیارتگاه‌های منسوب به خاندان پیامبر و بلکه با محبت و قوت بیشتر زیارت می‌کنند و هر سال نوحه‌ی حسرت همراه نشدن با او را از سرمی‌خوانند و از "سر" می‌خوانند. اگر هنوز کوردلانی هستند که کشته شدن را بهانه‌ی ترس ما می‌دانند بگذار در کوری خود بمانند، خفاش را با درک عظمت نور حقیقت چکار؟ از این پس مردم ما نه فقط برای زیارت شهید که به امید در آغوش کشیدن شهادت، زائر گلزار شهدا خواهند شد و زمزمه‌ی یالیتنی کنت معکم را به این نغمه، گره خواهند زد: مرگ اگر مرد است گو پیش من آی تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ @porsa_andishe
✅️ سنت‌های الهی در المیزان ♦️فصل سوم: سنت امداد 🗓چهارشنبه‌ها 🕓 ساعت ۱۵:۴۵ مکان: چهار راه وفایی، خیابان کاشانی میانی، سرکوچه شماره۸ (دهقانی)، بنیاد امیرقلی امینی طبقه دوم گروه فرهنگی هنری پرسا @porsa_andishe
♦️مثنوی خوانی 🗓چهارشنبه‌ها 🕓 ساعت ۱۸ مکان: چهار راه وفایی، خیابان کاشانی میانی، سرکوچه شماره۸ (دهقانی)، بنیاد امیرقلی امینی طبقه دوم گروه فرهنگی هنری پرسا @porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای مرد روزگار، روز مرد... امروز که از مرد سخن می‌گویند لحظه لحظه تو را در مقابل چشمانم تکرار می‌کنم تو روح زلال مردانگی هستی و قامت بلند ایستادگی تو مهربان بی‌ادعای ریزبین و نکته سنجی به دقایق دل آشنایی همان‌گونه که به تکنیک و ابزار و جنگ افزار چشمهایت فقط دشمن را خوب شکار نمی‌کند، دوست را هم خوب می‌شناسد فقط بغض و غیظ آشنای جان تو نیست تو مهر را و عشق را و دلدادگی را و دل سپردن را و دل بردن را و دل گرم کردن را به زیبایی می‌شناسی تو تنها قهرمان تنهای قله‌های سرد و بیابانهای جانسوز غربت نیستی، تو دشت‌های سرسبز وجد و عشق و وصل را هم به گامهای سترگت خوش می‌پیمایی و زلال چشمه‌های کوچک و بی‌نام شوق را خوش می‌شناسی به همان شدتی که محکمیِ عزم تو استخوان دشمن را خرد می‌کند، نرمش و مهربانی و دلجوییت، محبوبه تو را دیوانه خود می‌کند. صداقت زلال کودکانه نگاهت را جز چشمی که جمال وجودت را دیده، کشف نمی‌کند و از اخم و غلظت تو جز بیگانه‌ای که جان تو را نشناخته، به هراس نمی‌افتد. می‌توانی وسط میدان با حضور تمام نماز بخوانی و صدای زوزه خمپاره‌های شیطان را نشنوی می‌توانی با همان حضور، نرمی شاخه گلی را بر انگشتانت حس کنی و مراقب دل کودکی باشی که تو را مجسمه مردانگی می‌بیند. حمد خدایی را که خود را در مهر و قهر تو به ما نشان داد و با تو "انسان" برای ما دوباره معنا شد . ‌.‌ . @porsa_andishe
46.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه ولادت مولا برای اهل دل برای اصفهان.... @porsa_andishe
جلسه پنجم زبان آوینی زبان سینما.mp3
48.27M
🎙صوت جلسه پنجم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻می‌توان با زبان سینما یکی شد و در عین حال مرعوب آن نشد. 🔻فروش فیلم به مثابه پس خوراند سیستم است. اگر به اقتصاد سینما توجه نشود عملا سینما دارای یک زبان گویا برای گفت و گو با مخاطب خویش نیست. 🔻فضای تولید و نقد ایدئولوژیک فیلم، مانع حرکت در مسیر سینما می‌شود. 🔻ما اگر بخواهیم نسبتی با تکنولوژی پیدا کنیم و آن را به خدمت بگیریم، باید بتوانیم در فرهنگ و اخلاق بومی خود این ابزار را پیدا کنیم. 🔻آینده ما آینده ای است که پدیده هایی مثل سینما، با محور مقاومت نسبت تمدنی پیدا می‌کند و در این آینده سینما اصلا به یک پدیده دیگری تبدیل می‌شود. 📖 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۲۳ تا ۱۳۰ 📆 ۱۲ آذر ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی زبان سینما _ جلسه 6.mp3
37.17M
🎙صوت جلسه ششم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻راه دانش بنیان نه رد کردن تکنیک است نه پذیرفتن تقلیدی آن، بلکه فکر و سعی و خطای عملی برای بومی سازی است. 🔻پیدایش زبان نو در سینما فرا تر از سبک شخصی فیلمساز است. 🔻پدیده هایی مثل شهادت حاج قاسم و طوفان الاقصی جرقه هایی از یک زبان جدید اند. زیرا زبان و فهم گذشته توانایی توصیف این اتفاقات را ندارد و زبان دیگری برای توصیف می‌خواهد و همین، منجر به گشودن زبانی نو می‌شود. 📖 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۳۰ تا ۱۳۳ 📆 ۱۹ آذر ماه ١۴٠٢ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht