eitaa logo
.《 پُرسان‌پُرسان 》.الکوثر. 🇮🇷.🇵🇸.🇾🇪
32 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
868 ویدیو
19 فایل
اللهم‌صلی‌علی‌محمدوآل‌محمدوعجل‌فرجهم #الکوثر بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک الکوثر فصل لربک وانحر ان شانئک هو الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان اسلام، انقلاب ایران، ولایت فقیه) استفاده از مطالب‌کانال به‌هرشکل بلامانع‌است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای‌عزیزان به‌شما هدیه ز یزدان آمد عید فرخنده‌ی نورانی قربان آمد حاجیان سعی‌شما شد به‌حقیقت مقبول رحمت واسعه‌ی حضرت‌سبحان آمد مبارک 🌺 🍃🌺 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🌼🌺🌼 🌺🌼 🌼 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌼اللهم عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْر و اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ🌼 ؛ تعجیل در ولی ات را مقرر و و به حضرت عنایت فرما و ما را از او قبول‌بفرما 🌼 است قربانت‌شوم 🌼 🌺🌼 🌼🌺🌼 🌺 🌼 🌺 🌼 🌺 🌼 https://eitaa.com/niyazha
✨ به نام الله نوبت می‌رسد به روز ؛ این شگفت‌انگیز و شگفتی‌ساز در تاریخ که بی‌نظیر است مأمور می‌شود که نوجوان خودش را به دست خودش به قتل برساند -امر الهی است، آزمایش الهی است - آن هم فرزندی که سالهای متمادی از وجود او محروم بوده و در پیری، اَلحَمدُ لِلَّهِ الَّذی وَهَبَ لی عَلَى الکِبَرِ إِسماعیلَ وَإِسحاق؛ این بچّه را به حضرت ابراهیم داده بود و خب پیدا است چقدر انسان به فرزندِ اواخر عمر و دوران پیری دلبسته است به این فرزند که حالا؛ فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْیَ - یک جوانی و یا نوجوانی شده- گفت میخواهم تو را به قتل برسانم، این دستور خدا است آن جوان هم گفت: یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُنی‌ إِنْ شاءَ اللَهُ مِنَ الصَّابِرین اینها حوادث عجیب ، ، ، است..‌. ۱۳۹۹/۵/۱۰
گزارش تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ به مناسبت سالروز اجرای یک عملیات محدود در تابستان ۶۴ مروری بر دستاوردها و تجربیات تلخ در روز ۱۹ تیر سال ۱۳۶۴ از سوی رزمندگان لشکر فجر سپاه پاسداران یک عملیات محدود با عنوان «قدس ۳» انجام شد که علاوه بر دستاوردهای آن به دلایل متعددی با تلفات بالای رزمندگان ایرانی نیز همراه بود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از عملیات‌های محدودی که در سال ۱۳۶۴ اتفاق افتاد، عملیات قدس ۳ است. این عملیات توسط لشکر ۱۹ فجر سپاه پاسداران در روز ۱۹ تیرماه آغاز شد و در فاصله ۴۸ ساعت به اتمام رسید.   هدف از اجرای عملیات قدس سه تصرف تپه ۱۹۴ در غرب رودخانه میمه واقع در منطقه دهلران بود. نقطه‌ای که عملیات در آن انجام شد به «دره سیاه» موسوم است، همزمان با اجرای این عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه شرهانی عملیات دیگری را انجام داد که زمینه پشتیبانی از عملیات قدس ۳ را فراهم کرد در کتابی به قلم محمد درودیان با عنوان «سیری در جنگ ایران و عراق» (جلد دوم خرمشهر تا فاو) عملیات ارتش همزمان با عملیات قدس ۳ یک «عملیات فریب» نامیده شده است و اجرای آن زمینه‌ای غیر مستقیم از پشتیبانی عملیات قدس سه قلمداد شده است چگونگی اجرای عملیات قدس ۳ در کتاب «سلسله عملیات قدس: تحرک در جبهه‌ها و جلوگیری از آرامش» درباره اجرای عملیات قدس سه این‌طور آمده است: بعد از عملیات بدر، از کلیه یگان‌ها خواسته شد منطقه‌ای برای اجرای عملیات‌ محدود، انتخاب و شناسایی کنند. قرارگاه خاتم‌الانبیا صلی‌الله ‌علیه ‌وآله مناطقی را با پیشنهاد قرارگاه‌های فرعی به برخی یگان‌ها ابلاغ کرد. سوم اردیبهشت ۱۳۶۴، فرمانده لشکر ۱۹ فجر استان فارس در جلسه‌ای با حضور فرمانده کل سپاه، چند منطقه از جمله قصرشیرین، سومار و به‌ویژه غرب رودخانه میمه در شمال شهرک طیب عراق را برای اجرای عملیات محدود پیشنهاد کرد اما قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از لشکر فجر خواست روی منطقه کانی‌شیخ کار کند. اصرار لشکر ۱۹ فجر روی منطقه غرب رودخانه میمه به این دلیل بود که عراقی‌ها با استقرار در ارتفاعات منطقه، به‌ویژه ارتفاع ۱۹۴، بر دهلران تسلط کامل داشتند. علاوه ‌براین، نیروهای لشکر ۱۹ فجر به دلیل داشتن خط پدافندی، آن را به خوبی شناسایی کرده بودند. با اصرار مسئولان لشکر ۱۹ فجر و موافقت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اقدامات عملی لشکر ۱۹ از هفتم تیر ۱۳۶۴ آغاز شد   در ادامه همین کتاب آمده است: در طرح‌ریزی مانور این عملیات، مأموریت لشکر ۱۹ فجر انهدام و اسارت نیروهای عراقی در تپه ۱۹۴ و تثبیت منطقه تعیین شد، ولی به‌دلیل کمبود نیرو مقرر شد رزمندگان پس از انهدام و گرفتن اسیر و غنائم به عقب برگردند.   تاخیر یکسری از نیروها برای حضور در مواضع عملیاتی منطقه عملیاتی قدس ۳، بین عراقی‌ها به ارتفاعات «عین‌منصور» و در بین اهالی بومی به «فره سیاه» شهرت دارد. این منطقه در محور عمومی دهلران ـ طیب در غرب رودخانه میمه واقع شده و دارای سلسله ارتفاعاتی از جمله قله‌های ۲۱۶ ، ۲۱۴ ، ۱۷۲، ۱۹۴ ، ۱۲۸ ، ۱۳۷ و ۱۰۰ است همچنین در شرق رودخانه که به منطقه بیات معروف است، ارتفاع ۲۰۸ به دلیل مشرف بودن بر حاشیه غربی رودخانه میمه اهمیت زیادی دارد. این مناطق و ارتفاعات، در شمال خط مرزی و در خاک ایران قرار دارد و عراقی‌ها درعقب‌نشینی خود بعد از آزادی خرمشهر، قسمت مهمی از این مناطق را به دلیل حساسیت و اهمیت نظامی حفظ کرده بودند   بنابر اطلاعات ساعت ۷ بعدازظهر ۱۹ تیر ۱۳۶۴، نیروهای لشکر ۱۹ فجر در دهکده فرح‌آباد جمع شدند و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به سمت منطقه درگیری با عراقی‌ها رفتند. بنا به دلایلی چون کمبود خودرو، تاریکی هوا و نبود دید کافی، باریکی مسیر و ایجاد ترافیک، نیروها با تأخیر به نقطه رهایی رسیدند. به‌ویژه دسته‌ای از گردان قاسم ‌‌بن‌الحسن (ع) که به‌موقع به محل مأموریت خود نرسید. رزمندگان گردان امام مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تا حد ممکن خود را به دشمن نزدیک کردند؛ اما در مجموع تا اعلام آمادگی نیروهای عمل‌کننده، بیش از یک ساعت از زمان پیش‌بینی‌شده برای عملیات گذشته بود رمز موفقیت عملیات توام با تلفات بالا چه بود؟ در برگ دیگری از کتاب «سلسله عملیات قدس: تحرک در جبهه‌ها و جلوگیری از آرامش» درباره رمز موفقیت عملیات قدس سه در عین حال تلفات بالای رزمندگان ایرانی این‌طور آمده است:‌ «غافلگیری و نا‌آشنایی نیروهای عراقی به منطقه از مهم‌ترین عوامل موفقیت گردان‌ها و پاک‌سازی منطقه بود. به‌رغم موفقیت گردان قاسم‌ بن‌الحسن علیه‌السلام در انهدام پایگاه‌های عراق، این گردان نتوانست کمین‌های واقع در شیار‌های اطراف جاده‌ را به طور کامل پاکسازی کند. گردان‌های امام مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام در محور صفحه ۱ از ۲ صفحه
رمز موفقیت عملیات توام با تلفات بالا چه بود؟ در برگ دیگری از کتاب «سلسله عملیات قدس: تحرک در جبهه‌ها و جلوگیری از آرامش» درباره رمز موفقیت در عین حال تلفات بالای رزمندگان ایرانی این‌طور آمده است:‌ «غافلگیری و نا‌آشنایی نیروهای عراقی به منطقه از مهم‌ترین عوامل موفقیت گردان‌ها و پاک‌سازی منطقه بود. به‌رغم موفقیت گردان قاسم‌ بن‌الحسن علیه‌السلام در انهدام پایگاه‌های عراق، این گردان نتوانست کمین‌های واقع در شیار‌های اطراف جاده‌ را به طور کامل پاکسازی کند. گردان‌های امام مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام در محور راست به هنگام بازگشت با مشکل مواجه شدند؛ به‌گونه‌ای که عراقی‌ها با شلیک رگبار حرکت نیروها را سد و تلفات زیادی بر رزمندگان تحمیل کردند. گردان امام علی علیه‌السلام به هنگام بازگشت مشکل چندانی نداشت و در دستیابی به اهداف خود کاملاً موفق عمل کرد.   با وجود تلفاتی که به آن اشاره شد در بعضی منابع عملیات قدس سه از مجموعه عملیات‌های موفق ارزیابی می‌شود. از جمله دستاوردهای این عملیات پاکسازی منطقه‌ای به وسعت بیست تا سی کیلومترمربع، کشته و مجروح شدن بیش از هفتصد تن از نیروهای عراقی، انهدام ده انبار مهمات، شش قبضه تفنگ ۱۰۶ میلی‌متری، یک سلاح پدافند هوایی و تعداد زیادی خودروهای سبک و سنگین ارتش عراق از مهم‌ترین نتایج این عملیات بود. در مجموع با اجرای عملیات قدس ۳، گردان یکم از تیپ ۸۰۵ پیاده ارتش عراق به‌طورکامل و ۶۰ درصد گردان دوم منهدم شد و به گردان سوم نیز خساراتی وارد آمد. روحیه رزمندگان ایرانی خوب نبود... اما یکی از عواملی که باعث تحمیل تلفاتی بر نیروها شد را علاوه بر موانع اجرای عملیات به روحیه رزمندگان ایرانی هم می‌توان نسبت داد. در کتاب «سلسله عملیات قدس»  در مورد روحیه رزمندگان ایرانی این‌طور آمده است: «مسئله حائزاهمیت در این عملیات، وضعیت روحی مناسب نیروهای خودی بود که حتی توانست برخی مشکلات و ضعف‌ها را هموار کند. در این عملیات، تلفات نیروهای خودی در مرحله بازگشت بیش از زمان پیشروی و درگیری نیروها بود. گردان امام مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در پیشروی و پاکسازی و انهدام دشمن، یک شهید و دو زخمی داشت، ولی در موقع بازگشت متحمل شش شهید و بیش از چهل مجروح شد.»   واکنش عراق به عملیات قدس ۳ در کتاب سی و هفتم از مجموعه «روز شمار جنگ ایران و عراق» به قلم هادی نخعی و حمید رضا فراهانی درباره چگونگی واکنش ارتش عراق به عملیات قدس این‌طور آمده است: «ساعت ۶:۴۵ صبح بیستم، نیروهای عراق با اجرای آتش تهیه و اجرای آتش به‌وسیله هلیکوپتر، پاتک خود را به سمت ارتفاع ۱۳۷ آغاز و دو هواپیما نیز شهرهای موسیان و دهلران را بمباران کردند. با اجرای آتش نیروهای ایران و آتش گرفتن تعدادی از تانک‌هایشان، پیشروی آن‌ها مختل شد؛ اما تا ساعت ۱۲ ظهر توانستند پشت ارتفاعات ۱۳۷ مستقر و تا شب روی ارتفاع ۱۹۴ نیز مستقر شدند.» https://www.ibna.ir/vdcjhtetouqe8az.fsfu.html ص ۲ از ۲ صفحه
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘ ⚘⚘⚘ ⚘⚘ ⚘ سلام امیـدوارم به برکت عید قربان؛ غم‌هایتان قربانی شادی‌های‌تان گردد عیدتان مبارک ⚘ ⚘⚘ ⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
{ 04 | 1401 } ••••••••••••••• ●○ 01 | 265 | 3 ° ○● 02 | 256 | 4 ° ○○ 03 | 232 | 2 ° ○● 04 | 136 | 4 °° ●○ 05 | 297 | 2 °° 06 | 352 | 1 ° 07 | 443 | 0 ° ○○ 08 | 441 | 0 °° ●● 09 | 529 | 3 °° ○○ 10 | 463 | 1 °° 11 | 251 | 0 °°° ●● 12 | 717 | 6 ° ■● 13 | 1007 |🔻8 ° ●○ 14 | 1084 | 4 °°° امروز چهارشنبه ۱۵ تیر👇🏿⚠️ ●● 15 |🔻1271 | 5 ° . 📛 هشدار را جدی بگیریم 📛 در وضعیت رو به بهبود بود در ولی رو به افزایش است رعایت لازم است . 16 | 1775 | 7 ° 17 | 2013 | 7 °° □○ ○ 18 | 894 | 2 °°° ■● ■● ‌‌‌‌ ۲۳۷۵ ۱۰ مورد 👇🏾 ۱۹ تیر ۱۴۰۱ 👇🏿 👇🏽 19 |🔻2375 |🔻10 ° ⚠️⛔️⚠️ 📛 هشدار را جدی بگیریم 📛 ... 31 | •••••••••••••• روزهای ماه ● = اضافه شدن نسبت به روز قبل ○ = کاسته شدن نسبت به روز قبل ■ = یکان، دهگان اضافه شدن □ = یکان، دهگان کاسته شدن 🔸 = تغییر رکورد فوت‌ 🔹 = تغییر رکورد ابتلا 🔻 = رکورد ماه ❗️ = بالاترین رکورد 😷😷 https://eitaa.com/niyazha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 در کرونا بار دیگر با زیر در انگلیس گشترش پیدا کرده و در مدت یک هفته شمار به کرونا در این کشور ۲۰ درصد یافته است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ خداوند براى كسانى‌كه كافر شده‌اند، به همسرنوح و همسرلوط مثل زده‌است، آن دو تحت سرپرستى دو بنده‌ي صالح از بندگان ما بودند، ولى به آن دو خيانت كردند و ارتباط با اين دو [پيامبر] سودى به حالشان نداشت، و به آن‌ها گفته ‌شد:«همراه كسانى ‌كه وارد آتش مى‌شوند، وارد‌ شويد»! آیه ۱۰ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ و خداوند براى مؤمنان، به همسر فرعون مثل زده‌ است، در آن هنگام‌ كه گفت: «پروردگارا! نزد خود براى من خانه‌اى در بهشت بساز، و مرا از فرعون و كار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهايى بخش»! آیه ۱۱ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ مَا أَغْنَىٰ عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ سَيَصْلَىٰ نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ بريده باد هر دو دست ابولهب [و مرگ بر او باد]! هرگز مال و ثروتش و آنچه را به دست آورد به حالش سودي نبخشيد! و به‌زودي وارد آتشي شعله‌ور و پرلهيب مي‌شود. و [نيز] همسرش، در‌حالي‌كه هيزم‌كش [دوزخ] است. و در گردنش طنابي است از ليف خرما! بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا خداوند فقط مى‌خواهد پليدى [گناه] را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد آیه ۳۳ کریم راهی بهشت شدن از کنار نماینده‌شیطان راهی جهنم گردیدن حتی با کنار پیامبرخدا بودن
😎🖋 ⚔ ✒️😎 دانی که چه گفت زال با رستم گُرد دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد 💣 📡 💣
به نام الله اگر فردى درباره شخصی يا مؤسسه‏‌اى حرفى زد، ما چه ‏اى داريم؟ آيا داريم كنيم؟ ! آيا وظيفه داريم حتى بگوييم «ما كه نمى‏‌دانيم، خدا عالم است»، «من چه مى‏‌دانم؟ شايد باشد، شايد [هم] نباشد»؟ ! آيا وظيفه داريم در مجالس نَقل كنيم، بگوييم « چنين چيزى مى‏‌گويند »؟ به طريق اولى‏ ! ‏‌_ما_چيست؟ مادام كه اقامه نشده و شرعاً بر ما ثابت نشده است، بايد بگوييم است مادام كه بيّنه شرعى نيست، نه حق داريم بازگو كنيم، نه حق داريم بگوييم ، چه مى‏‌دانيم، شايد هست، شايد نيست و نه حق داريم كنيم؛ بلكه وظيفه داريم بگوييم؛ [ ] هر وقت شرعاً ثابت شد، آن‏وقت وظيفه ما مبارزه كردن است البته در هر موردى وظيفه‏‌اى داريم در بعضى از مسائل، بايد مبارزه كنيم، در بعضى از مسائل حاكم شرعى بايد وظيفه ‏اش را انجام بدهد مثل مورد زنا قرآن مى‏‌گويد: اى مسلمين - نسبت به تهمتی که به یکی از همسران پیامبر(ص) زده شد (قضیه افک) - با اين زبان به زبان كردن، دهان به دهان كردن، گناه بزرگى مرتكب شديد اگر نبود براى شما مسلمان‌ها فضل و رحمت الهى در دنيا و در آخرت، هر آينه مى‌رسيد به شما عذاب عظيم، هم در دنيا و هم در آخرت، به خاطر چيزهايى كه در آن وارد شديد، يعنى درباره آن چيزها بدون دليل حرف زديد فقط لطف خدا جلو عذاب دنيا و آخرت را گرفت پس متوجه‌باشيد، ديگر چنين‌كارى نكنيد سوره نور : آیات ۱۱ الی ۱۳ استاد جلد ‏۲۶ گزیده صفحه ۴۱۳
علیه‌السلام وَ هُوَ یَوْمُ تَنْفِیسِ الْکَرْبِ وَ یَوْمُ تَحْطِیطِ الْوِزْرِ وَ یَوْمُ الْحَبَاءِ وَ الْعَطِیَّةِ وَ یَوْمُ نَشْرِ الْعِلْمِ وَ یَوْمُ الْبِشَارَةِ وَ الْعِیدِ الْأَکْبَرِ وَ یَوْمُ یُسْتَجَابُ فِیهِ الدُّعَاءُ وَ یَوْمُ الْمَوْقِفِ الْعَظِیمِ وَ یَوْمُ لُبْسِ الثِّیَابِ وَ نَزْعِ السَّوَادِ وَ یَوْمُ الشَّرْطِ الْمَشْرُوطِ وَ یَوْمُ نَفْیِ الْغُمُومِ [الْهُمُومِ ] وَ یَوْمُ الصَّفْحِ عَنْ مُذْنِبِی شِیعَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ و آن‌روز برطرف شدن اندوه‎‌ها و فرو ریختن گناهان و روز عطاها و بخشش‌هاست و روز نشر علم و روز مژده و بشارت و است، و روز استجابت و روز موقف عظیم و روز پوشیدن جامه نیکو و درآوردن لباسهاى سیاه، و روز شرط مشروط و زدودن غمها و گذشت از شیعیان گناهکار ‏المؤمنین علیه‎‏السلام است - ط.القدیمة ج ۱ فرازی از ص۴۶۴ 🍃🕊🍃
[ مطرح کردن بیعت ] مَعاشِرَالنّاسِ، إِنّی قَدْبَیَّنْتُ لَکُمْ وَأَفْهَمْتُکُمْ، وَ هذا عَلِی یُفْهِمُکُمْ بَعْدی. أَلاوَإِنِّی عِنْدَ انْقِضاءِ خُطْبَتی أَدْعُوکُمْ إِلی مُصافَقَتی عَلی بَیْعَتِهِ وَ الإِقْرارِبِهِ، ثُمَّ مُصافَقَتِهِ بَعْدی. أَلاوَإِنَّی قَدْ بایَعْتُ الله وَ عَلِی قَدْ بایَعَنی. وَأَنَا آخِذُکُمْ بِالْبَیْعَةِ لَهُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ. (إِنَّ الَّذینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ الله، یَدُالله فَوْقَ أَیْدیهِمْ. فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ، وَ مَنْ أَوْفی بِما عاهَدَ عَلَیْهُ الله فَسَیُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً). هان مردمان! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم. و این علی است که پس از من شما را آگاه می کند. اینک شما را می‌خوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید، تا با او کرده به امامت او اقرار نمایید. آگاه باشید! من با خداوند و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدای عزّوجل برای امامت او پیمان می‌گیرم. «[ ای پیامبر ] آنان که با تو بیعت کنند هر آینه با خدا بیعت کرده‌اند. دست خدا بالای دستان آنان است. و هر کس بیعت شکند، بر زیان خود شکسته، و آن کس که بر پیمان خداوند استوار و باوفا باشد، خداوند به او پاداش بزرگی خواهد داد. ص - ۱۵
فرازی از شهید: و اما تو اى خواهرم: قبل از هر چيز اين را بدان كه استعمار از سياهى چادر تو و امثال تو مى‌ترسد تا سرخى خون من خواهرم را حافظ باش و منافقين را به لرزه درآور و اين چنين باش تا مريد (س) باشى در پايان به همه شما سفارش مى‌كنم كه مبادا در مرگ من شيون و زارى كنيد و هميشه سعى كنيد رهرو اسلام باشيد و را دعا كنيد و قدر اين ‌پير جماران را بدانيد قدرزر، زرگر شناسد، قدر گوهر گوهرى قدرگل، بلبل شناسد، قدر پيغمبر، على الهى بنده‌‏اى اميدوارم كه بيش از جرم‌ها اميد دارم سزاوارت نكردم بندگى‌ها منزه دارم از آلودگی‌ها حميد رفاهيت ولادت: ۱۳۴۵/۱۱/۱۲، شيراز شهادت: ۱۳۶۲/۴/۱۲، منطقه عملياتی قصر شيرين 🕯🌷🌷🕯🌷🕯🌷🌷🕯
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﻣﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻨﺎﺩی ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪﻳﻢ ﻛﻪ ﻧﺪﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﺩ: ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ ﭘﺲ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ ﻭ ﺯشتیﻫﺎی ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﭙﻮﺷﺎﻥ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﺑﻤﻴﺮﺍﻥ! - آیه ۱۹۳ ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ
به نام الله بزرگترین علاج امراض دل و هواهای نفسانی، یاد مرگ است اگر کسی این حقیقت، یعنی یاد مرگ را که حضرت علیه‌السلام سفارش می‌فرماید فراموش نکند، راه را برای اصلاح خود باز کرده است شب که به خانه می‌روی، این را فراموش نکن که شاید صبح جنازه‌ات را از در خانه بیرون بردند! و صبح که از خانه بیرون می‌آیی، فراموش نکن که ممکن است دیگر به خانه برنگردی اگر یاد مرگ همیشه در ذهن ما باشد، حَسد، بُخل، حرص، نفاق، کینه، وسواس و غفلت دیگر برای چه؟ من که معلوم نیست فردا باشم یا نه! چرا برای مال دنیا حرص بزنم، چرا برای هیچ و پوچ، خودم و دیگران را ناراحت نمایم
به نام الله يك بحث مهمي تحت عنوان در روان‌شناسی مطرح است؛ نوکیسه به انسانهايی گفته می‌شود كه چيزی نداشته‌اند و يكدفعه به ثروت زيادی دست يافته‌اند در حالی که ظرفیت آن‌ را ندارند از اين افراد هيچ وقت نبايد درخواست مالی كرد چراكه پول، معشوقه‌ی انسان نوكيسه است و عمری به دنبال آن دويده است و لذا نميتواند از آن دل بكند! مضمون روايت است كه معصوم(ع) فرمودند: اگر دستم را تا آرنج در دهان اژدها فروببرم؛ بهتر از آن است كه از نوكيسه پولی بخواهم! حجه‌الاسلام فاطمی‌نیا (ره) گفتار
با نام الله رهبر انقلاب اسلامی ، پدیده‌ای شگرف و معجز‌آسا در قلب دنیای اسلام آفریده است که قدرتهای استکباری در برابر آن بشدّت دچار مشکلند نام این پدیده و حقیقت آن، بُروز قدرت ایمان و جهاد و توکّل است این پدیده همان است که درباره‌ی نمونه‌ای از آن در صدر اسلام، این آیه‌ی شریفه نازل شد: اَلَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ايمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَ نِعمَ الوَكيلُ " فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضلٍ لَم يَمسَسهُم سوءٌ وَ اتَّبَعوا رِضوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذو فَضلٍ عَظيم صحنه‌ی یکی از جلوه‌گاه‌های این پدیده‌ی شگفت‌انگیز است که توانسته رژیم طغیانگر را از حالت تهاجمی و عربده‌کشی به وضعیّت دفاع و انفعال بکشاند و مشکلات سیاسی و امنیّتی و اقتصادی آشکار کنونی را بر آن تحمیل کند نمونه‌های درخشان دیگر مقاومت را میتوان در لبنان و عراق و یمن و برخی نقاط دیگر بوضوح مشاهده کرد ۱۴۰۱/۴/۱۴
علیه السلام در مناجات خود با خدای مهربان بار الها! بر محمد و آل محمد، درود فرست و مرا توفیق ده تا برای کسی که نسبت به من عشق ورزیده، خیر خواهی کنم و کسی را که از من قهر کرده، با دوستی پاداش دهم و کسی را که از من دریغ کرده، با بخشش عوض دهم و کسی را که از من بریده، با پیوستن پاداش دهم و از آن که از من غیبت نموده، به نیکی یاد کنم فرازی از ✨✨🌙✨✨
✨به نام الله✨ ای‌ که غیبت میکنی با آب و تاب میخوری همراه آن، نُقلُ و نَبات فکر رسوایی هستی، با عِتاب بعدِ آن روز حساب و با عِقاب میبرندت نزد آن غیبت شده تا بگیری بار از او راحت‌شده او سبک‌بالُ و بهشت مالک شود تو، همسایه‌ با مارُ و رفیق تو اَتش تشنگیت را شراب از تش دهند بهر خاموشی آن هم تش دهند پس نکن غیبت که تو لعنت شوی کن‌صبوری، تا که‌کس آید، بَرَد بار از بَرَت ای رفیق نُقلَت بخور، شادی بکن بهر رفیق تا که آن نُقلُ و نباتَم شاهدِ خُوبی شوند ح.م.ش https://eitaa.com/niyazha
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
علیه‌السلام وَ هُوَ یَوْمُ السُّبْقَةِ وَ یَوْمُ إِکْثَارِ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ یَوْمُ الرِّضَا وَ یَوْمُ عِیدِ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ یَوْمُ قَبُولِ الْأَعْمَالِ وَ یَوْمُ طَلَبِ الزِّیَادَةِ وَ یَوْمُ اسْتِرَاحَةِ الْمُؤْمِنِینَ وَ یَوْمُ الْمُتَاجَرَةِ وَ یَوْمُ التَّوَدُّدِ وَ یَوْمُ الْوُصُولِ إِلَى رَحْمَةِ اللَّهِ وَ یَوْمُ التَّزْکِیَةِ وَ یَوْمُ تَرْکِ الْکَبَائِرِ وَ الذُّنُوبِ وَ یَوْمُ الْعِبَادَةِ وَ یَوْمُ تَفْطِیرِ الصَّائِمِینَ فَمَنْ فَطَّرَ فِیهِ صَائِماً مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ فِئَاماً وَ فِئَاماً إِلَى أَنْ عَدَّ عَشْراً ثُمَّ قَالَ أَ وَ تَدْرِی مَا الْفِئَامُ قَالَ لَا قَالَ مِائَةُ أَلْفٍ غدیر روزى است که در آن نسبت به کارهاى خیر باید سبقت گرفت، و روزى است که باید بر محمد و آل محمد بسیار فرستاد و روز رضایت و روز عید اهل‌بیت‌محمد علیهم‎السلام و روز قبول اعمال و روز درخواست زیادی(از خدا) و روز استراحت مؤمنین، داد و ستد، دوستى و رسیدن به رحمت خداوند است روز غدیر روز پاکى و ترک گناهان بزرگ و کوچک و روز عبادت و روزه‌داران است هر کسى در روز غدیر روزه‎‌دار مؤمنى را افطار دهد مانند این است که هزار هزار را افطار داده باشد - ط.القدیمة ج ۱ فرازی از ص۴۶۴ 🍃🕊🍃
[ حلال و حرام، واجبات و محرمات ] مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ مِنْ شَعائرِالله، (فَمَنْ حَجَّ الْبَیْتَ أَوِاعْتَمَرَ فَلاجُناحَ عَلَیْهِ أَنْ یَطَّوَّفَ بِهِما) الآیَة. مَعاشِرَالنّاسِ، حُجُّواالْبَیْتَ، فَماوَرَدَهُ أَهْلُ بَیْتٍ إِلاَّ اسْتَغْنَوْا وَ أُبْشِروا، وَلاتَخَلَّفوا عَنْهُ إِلاّبَتَرُوا وَ افْتَقَرُوا. مَعاشِرَالنّاسِ، ماوَقَفَ بِالْمَوْقِفِ مُؤْمِنٌ إِلاَّغَفَرَالله لَهُ ماسَلَفَ مِنْ ذَنْبِهِ إِلی وَقْتِهِ ذالِکَ، فَإِذا انْقَضَتْ حَجَّتُهُ اسْتَأْنَفَ عَمَلَهُ. مَعاشِرَالنَّاسِ، الْحُجّاجُ مُعانُونَ وَ نَفَقاتُهُمْ مُخَلَّفَةٌ عَلَیْهِمْ وَالله لایُضیعُ أَجْرَالُْمحْسِنینَ. مَعاشِرَالنّاسِ، حُجُّوا الْبَیْتَ بِکَمالِ الدّینِ وَالتَّفَقُّهِ، وَلاتَنْصَرِفُوا عَنِ الْمشَاهِدِإِلاّ بِتَوْبَةٍ وَ إِقْلاعٍ. مَعاشِرَالنّاسِ، أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ کَما أَمَرَکُمُ الله عَزَّوَجَلَّ، فَإِنْ طالَ عَلَیْکُمُ الْأَمَدُ فَقَصَّرْتُمْ أَوْنَسِیتُمْ فَعَلِی وَلِیُّکُمْ وَمُبَیِّنٌ لَکُمْ، الَّذی نَصَبَهُ الله عَزَّوَجَلَّ لَکُمْ بَعْدی أَمینَ خَلْقِهِ. إِنَّهُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ، وَ هُوَ وَ مَنْ تَخْلُفُ مِنْ ذُرِّیَّتی یُخْبِرونَکُمْ بِماتَسْأَلوُنَ عَنْهُ وَیُبَیِّنُونَ لَکُمْ ما لاتَعْلَمُونَ. هان مردمان! همانا و از شعائر و آداب و رسوم خدایی است. پس زائران خانه‌ی خدا و عمره کنندگان بر صفا و مروه بسیار طواف کنند. هان مردمان! در خانه‌ی خدا حج گزارید؛ که هیچ خاندانی داخل آن نشد مگر بی‌نیاز شد و مژده گرفت، و کسی از آن روی برنگردانید مگر بی بهره و نیازمند گردید. هان مردمان! مؤمنی در موقف (عرفات، مشعر، منا) نمانَد مگر این که خدا گناهان گذشته‌ی او را بیامرزد و بایسته است که پس از پایان اعمال حج [ با پرونده ی پاک ] کار خود را از سر گیرد. هان مردمان! حاجیان دستگیری شده اند و هزینه های سفرشان جبران می‌شود و جایگزین آن به آنان خواهد رسید. و البته خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد کرد. هان مردمان! خانه‌ی خدا را با دین کامل و دانش ژرفی آن دیدار کنید و از زیارتگاه‌ها جز با توبه و بازایستادن [ از گناهان ] برنگردید. هان مردمان! نماز را به پا دارید و زکات بپردازید همان سان که خداوند عزّوجل امر فرموده. پس اگر زمان بر شما دراز شد و کوتاهی کردید یا از یاد بردید، علی صاحب اختیار و تبیین کننده بر شماست. خداوند عزّوجل او راپس از من امانتدار خویش در میان آفریدگانش نهاده. همانا او از من و من از اویم. و او و فرزندان من از جانشینان او، پرسش های شما را پاسخ دهند و آن چه را نمی‌دانید به شما می‌آموزند. أَلا إِنَّ الْحَلالَ وَالْحَرامَ أَکْثَرُمِنْ أَنْ أُحصِیَهُما وَأُعَرِّفَهُما فَآمُرَ بِالْحَلالِ وَ اَنهَی عَنِ الْحَرامِ فی مَقامٍ واحِدٍ، فَأُمِرْتُ أَنْ آخُذَ الْبَیْعَةَ مِنْکُمْ وَالصَّفْقَةَ لَکُمْ بِقَبُولِ ماجِئْتُ بِهِ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ فی عَلِی أمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالأَوْصِیاءِ مِنْ بَعْدِهِ الَّذینَ هُمْ مِنِّی وَمِنْهُ إمامَةٌ فیهِمْ قائِمَةٌ، خاتِمُها الْمَهْدی إِلی یَوْمٍ یَلْقَی الله الَّذی یُقَدِّرُ وَ یَقْضی. مَعاشِرَالنّاسِ، وَ کُلُّ حَلالٍ دَلَلْتُکُمْ عَلَیْهِ وَکُلُّ حَرامٍ نَهَیْتُکُمْ عَنْهُ فَإِنِّی لَمْ أَرْجِعْ عَنْ ذالِکَ وَ لَمْ أُبَدِّلْ. أَلا فَاذْکُرُوا ذالِکَ وَاحْفَظُوهُ وَ تَواصَوْابِهِ، وَلا تُبَدِّلُوهُ وَلاتُغَیِّرُوهُ. أَلا وَ إِنِّی اُجَدِّدُالْقَوْلَ: أَلا فَأَقیمُوا الصَّلاةَ وَآتُوا الزَّکاةَ وَأْمُرُوا بِالْمَعْروفِ وَانْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ. هان! روا و ناروا بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم و در این جا یکباره به روا فرمان دهم و از ناروا بازدارم. از این روی مأمورم از شما بیعت بگیرم که دست در دست من نهید در مورد پذیرش آن چه از سوی خداوند آورده‌ام درباره علی امیرالمؤمنین و اوصیای پس از او که آنان از من و اویند. و این امامت به وراثت پایدار است و فرجام امامان، مهدی است و استواری امامت تا روزی است که او با خداوند قدر و قضا دیدار کند. هان مردمان! شما را به هرگونه روا و ناروا راهنمایی کردم و از آن هرگز برنمی گردم. بدانید و آگاه باشید! آن ها را یاد کنید و نگه دارید و یکدیگر را به آن توصیه نمایید و در آن [ احکام خدا ] دگرگونی راه ندهید. هشدار که دوباره می‌گویم: بیدار باشید! نماز را به پا دارید. و زکات بپردازید. و کنید و از بازدارید. ص - ۱۶
أَلاوَإِنَّ رَأْسَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ أَنْ تَنْتَهُوا إِلی قَوْلی وَتُبَلِّغُوهُ مَنْ لَمْ یَحْضُرْ وَ تَأْمُروُهُ بِقَبُولِهِ عَنِّی وَتَنْهَوْهُ عَنْ مُخالَفَتِهِ، فَإِنَّهُ أَمْرٌ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ وَمِنِّی. وَلا أَمْرَ بِمَعْروفٍ وَلا نَهْی عَنْ مُنْکَرٍ إِلاَّمَعَ إِمامٍ مَعْصومٍ. مَعاشِرَالنّاسِ، الْقُرْآنُ یُعَرِّفُکُمْ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ، وَعَرَّفْتُکُمْ إِنَّهُمْ مِنِّی وَمِنْهُ، حَیْثُ یَقُولُ الله فی کِتابِهِ: (وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فی عَقِبِهِ). وَقُلْتُ: «لَنْ تَضِلُّوا ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما». مَعاشِرَالنّاسِ، التَّقْوی، التَّقْوی، وَاحْذَرُوا السّاعَةَ کَما قالَ الله عَزَّوَجَلَّ: (إِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَیءٌ عَظیمٌ). اُذْکُرُوا الْمَماتَ (وَالْمَعادَ) وَالْحِسابَ وَالْمَوازینَ وَالُْمحاسَبَةَ بَیْنَ یَدَی رَبِّ الْعالَمینَ وَالثَّوابَ وَالْعِقابَ. فَمَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ أُثیبَ عَلَیْها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَلَیْسَ لَهُ فِی الجِنانِ نَصیبٌ. و بدانید که ریشه‌ی امر به معروف این است که به گفته‌ی من [ درباره‌ی امامت ] برسید و سخن مرا به دیگران برسانید و غایبان را به پذیرش فرمان من توصیه کنید و آنان را از ناسازگاری سخنان من بازدارید؛ همانا سخن من فرمان خدا و من است و هیچ امر به معروف و نهی از منکری جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی‌یابد. هان مردمان! قرآن بر شما روشن می‌کند که امامان پس از علی فرزندان اویند و من به شما شناساندم که آنان از او و از من‌اند. چرا که خداوند در کتاب خود می‌گوید: «امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...» و من نیز گفته ام که: «مادام که به قرآن و امامان تمسک کنید، گمراه نخواهید شد.» هان مردمان! را، تقوا را رعایت کرده از سختی رستخیز بهراسید همان گونه که خداوند عزّوجل فرمود: «البته زمین لرزه‌ی روز رستاخیز حادثه‌ی بزرگ است...» مرگ، قیامت، و حساب و میزان و محاسبه‌ی در برابر پروردگار جهانیان و پاداش کیفر را یاد کنید. آن که نیکی آورد، پاداش گیرد. و آن که بدی کرد، بهره‌ای از بهشت نخواهد برد. ص - ۱۷
🕊🌼🕊🌼🕊 🌼🕊🌼🕊 🕊🌼🕊 🌼🕊 🕊               به نام الله                 دوشنبه بیست‌ و هفتم ‌تیر           ۱۸ ذی‌الحجه ۱۴۴۳             خُم       (سال دهم هجری قمری)    🕊 🌼 🕊 🌼 🕊 🌼 🕊 🌼 🕊            🌹    🌹        🌹 تا   🌹 🕊 🌼🕊 🕊🌼🕊 🌼🕊🌼🕊 🕊🌼🕊🌼🕊 https://eitaa.com/niyazha