eitaa logo
قلمِ وزین
26 دنبال‌کننده
26 عکس
18 ویدیو
0 فایل
گاه نوشته‌هایی از جنس نسل انقلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | باید اقتضائات کار فرهنگی - تبلیغی رعایت شود 🔺 بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 سوریه به فارسی: نقاشی یک مادر عرب برای فرزندانش تا ترتیب انبیا را به آنها آموزش دهد. @qalamevazin
DoaShab1MaheRajab (1).mp3
1.78M
✨ «اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّيَامِ وَ الْقِيَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَ لا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ» (دعای هنگام رؤیت هلال ماه رجب) 🎤 بانوای: حاج میثم مطیعی ☑️قلمِ وزین 👈 عضوشوید @qalamevazin
13860512_42967_64k.mp3
7.47M
🔰بیانات رهبر انقلاب در شرح دعای ماه رجب (۱۳۸۶/۰۵/۱۲) «آدم این‌جوری دعا بخواند بهتر است یا نه، اصلاً نداند؟ مثل اینکه یک کلمات بی‌معنی‌ای را آدم تکرار کند؛ این خیلی [فایده‌ای ندارد]؛ البتّه اگر همان جا هم توجّه داشته باشد که با خدا دارد حرف میزند، بی‌فایده نیست امّا خیلی فرق میکند با اینکه انسان معنایش را بداند.» ☑️قلمِ وزین 👈 عضوشوید @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شعارِ برخاسته از شعور 🎙️شما صدای شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) را می‌شنوید ... 🔻سخنان پرمغزی که بیش از ۴۰ سال پیش ولی انگار همین امروز گفته شده است ... ☑️قلمِ وزین 👈 عضو شوید @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 عکس پدر و دختری☺️😍 روزت مبارک پدر انقلاب @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دخت علی را شناختم؟ ۱. این «عالمة غیر معلمة» کیست؟ هر چند فهم بشری چون من به عظمت چنان بانویی نمی‌رسد و انگار از اقیانوسی به اندازهٔ ارزنی را فهم و تفسیر کنی، حتی کمتر؛ اما حقیر در زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)، امیرمومنان(علیه‌السلام) را پشت دَر شعله‌ور از آتش دیدم. گاهی با تحمل رنج عظیم باید در معرکه، تنها ناظر بود؛ مکان می‌تواند تل زینبیه و گودال باشد یا خانه‌ای که هر روز پیامبر با گذر از کنار آن، بر اهلش درود می‌فرستاد؛ اما اینکه چرا خواص و عوام جامعه کار را به اینجا می‌رسانند، سخن دیگری است. ۲. دختر فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) را در سایهٔ مادر، برتر از زنانِ نمونهٔ قرآنی یافتم؛ جایی که حضرت آسیه در برابر شکنجه‌های طاقت‌فرسای فرعون رو به خدا فریاد بر‌می‌آورد که «وَنَجِّني مِن فِرعَونَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّني مِنَ القَومِ الظّالِمين، مرا از فرعون و کار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهایی بخش» (سورهٔ تحریم، آیه۱۱) اما حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) پس از آسیب و غمی که همتا ندارد؛ به جای خدایا مرا نجات ده، می‌فرمایند: «از ما این قربانی را قبول کن». ۳. دختر امیرالمومنین را به عظمت روحش شناختم، آنجا که چون شیر غرّان همانند پدر در کوفه خطبه‌خوانی می‌کند؛ جایی که در مقام خواهر، مادر، عمه عزادار است. داغدار ظلمی است که بر امامِ دعوت‌شده و خاندان رسول‌الله رفته است. داغدار خون جگری است که در ماجرای کربلا بر پیامبر اسلام (صلی‌الله‌وعلیه‌واله) رفت؛ اما وسطِ نیزه‌داران، ساکتین مرعوب و خُلف‌وعده‌کنندگان، بی‌لرزش، در اوج قدرت و استحکام، وضع جامعه اسلامی را آسیب‌شناسی می‌کند. از نابودشدن کار‌های خوب کوفیان با تشخیص‌ندادن حق و باطل از پنبه شدن رشته‌های آن‌ها می‌گوید. دل‌ها را مرعوب و مقلوب می‌کند. ۴. عمه سادات را به قدرت تبیین تاریخی، شناختم. که «اگر زینب نبود؛ کربلا در کربلا می‌ماند.» او که توانست روایت خود را «روایتِ غالب» عصر پس از عاشورای حسینی کند و عمر کوتاهٔ حکومت امویان را کوتاه‌تر. قدرتِ غاصبِ به ظاهر پیروز در جنگ را به منفورترین‌ افراد تبدیل کند. یزید را که در بزم شهر شام به گذشتگان خود خطاب می‌کرد که «نیاکان من کجایید که به من افتخار کنید که انتقام شما را گرفتم»، به روزی بیاندازد که برای عوام‌فریبی، خود را فریب‌خورده ابن زیاد معرفی کند. ۵. «قهرمانِ جهاد تبیین» را با موقعیت‌شناسی‌های عاشورایی، شناختم؛ آنجا که گوش به فرمان امر ولی، در آن داغ عظیم، بی‌‌تاب نمی‌شود. در میانِ مردم، شعله‌های تبیین و تنبیه را روانهٔ ظلمتکدهٔ وجودی آن‌ها می‌کند که «گریه‌ می‌کنید؟ گریهٔ شما هرگز بند نیاید. این چه گریه‌ای است که شما می‌کنید؟ می‌دانید چه کردید؟ زحمات گذشته‌ی خود را نابود کردید.» ۶. این بانوی نمونهٔ مکتب اسلام در مقابل دشمن مغرور از پیروزی، بر جایگاه اقتدار سوار است و خطاب به ابن زیاد که با این سوال قصد تحقیر کاروان را داشت که «كار خدا را نسبت به برادرت و خاندانت چگونه ديدى؟» با صلابت می‌گوید: «من جز زيبايى و نيكى نديدم.» و صد البته که در برابر چشمان حقیقت‌بین، پروانه‌وار سوختن بر گِرد اطاعت از امر خدا برای هدایت انسان‌ها، نجاتِ تاریخ و ازبین‌بردن بدعت در اسلام، جز زیبایی چیز دیگری نیست. ۷. و یاد گرفتم که خون بر شمشیر پیروز است اگر راوی زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) باشد؛ در جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌های کنونی، بر ماست که روایت‌گر حقایق انقلاب باشیم، قبل از آنکه دشمن آن را روایت کند. «در عبور بستر تاریخ، سیل انقلاب پشت کوه فتنه جا می‌ماند اگر زینب نبود»(شاعر؛ قادر طهماسبی) ✍ نسا خلیلی ☑️قلمِ وزین 👈 عضو شوید @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ایران و کرم‌های تمدن‌خوار ۱. در طبیعت موجودات بسیاری وجود دارند، حتی موجودات ناشناخته‌ای که شاید نامشان را نشنیده‌اید؛ مانند کرم‌های تمدن‌خوار. این موجودات، روزگاری است در بدنۀ ستبر درخت تمدنی ایران، توسط تمدن‌های دیگر تعبیه شده‌اند. کارکرد این موجودات، خوردن بی‌وقفه حسِ افتخار، تولید ضایعات خودکم‌پنداری و ایجاد حسِ حقارت، در بین صدر تا ذیل زیستگاۀ تمدنی خودشان است. بگذارید رازی را که از تمدن‌خواران شنیده‌ام، با شما در میان بگذارم. «اگر بخواهید ملت و تمدنی را به زانو درآورید باید مدام این کلمات را برای او تکرار کنید؛ نژادِ تو، فکرِ تو، ژنِ تو حقیر و پست است». شما هم این‌ کلمه‌ها را از بلندگوهای تمدن‌خواران شنیده‌اید؟ ۲. این شاهکار تفکرِ تمدن‌خوار، ایدۀ امروزی نیست بلکه قدمتِ تاریخی دارد ولی با تفاوت‌های اندک. فرعون هم از این روش استفاده می‌کرد اما مدل خشن تمدن‌خواری را انتخاب کرده بود؛ باور نمی‌کنید به آیه۴ سورۀ قصص مراجعه کنید. «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ؛ همانا فرعون در زمین گردنکشی کرد و میان اهل آن، اختلاف افکند، طایفه‌ای از آن‌ها را سخت ضعیف و ذلیل می‌کرد، پسرانشان را می‌کشت و زنانشان را زنده می‌گذاشت». آیا می‌خواهید زمان دقیقِ به‌وجودآمدن این آفت را بدانید؟ با عرض پوزش باید بگویم که متاسفانه گونه‌شناسان، تاریخ دقیقی را برای پیداش آن‌ها مشخص نکردند؛ امّا اوج و فرود این کلونی‌ قابل رویت است. ۳. با بررسی‌ِ تاریخ معاصر ایران در چند دوره، ظهورِ خاص این گونۀ زیستی را می‌توان دید؛ اواخر دورۀ قاجار، کل دورۀ پهلوی و دهۀ چهارم انقلاب اسلامی. زمانی وزیرِ مملکت متعلق به این گونه، معتقد بود که ایرانی‌ها با قدمتِ تمدنی ۲۰۰۰ و خرده‌ای ساله و با فرهنگ ایرانی اسلامی ۱۴۰۰ و خرده‌ای ساله، حتی نمی‌توانند لولهنگ بسازند؛ که الحمدالله با خیزیش پیر و جوان در سال ۵۷ از زیستگاه تمدنی اخراج شد؛ ولی متاسفانه، با ضایعاتِ مسمومِ کرم‌های تمدن‌خوار بخشی از بدنۀ درخت تمدنی آسیب دید. تفکر تمدن‌خواری، مرد و زن، پیر و جوان و صغیر و کبیر نمی‌شناسد؛ اما نقاط مشترک زیادی دارد. ۴. یکی از نقاط مشترک، این است که اگر از تاریخ تمدنی برای آن‌ها گفته شود، می‌گویند گذشته‌ها گذشته است؛ در حالی که، هر ملتی به گذشتۀ خوب خود افتخار می‌کند. حتی اگر تاریخچه‌ و گذشته‌ای نداشته باشد، برای خود قهرمان می‌سازد؛ مانند آمریکا که در طول جنگ جهانی برای خود قهرمانان دی سی و مارول را ساخت مانند؛ «بتمن»، «سوپرمن»، «زن شگفت‌انگیز»، «جوکر»، «کپتن آمریکا»، «مرد آهنی»، «مرد عنکبوتی»، «هالک» و.. و این اسطوره‌ها را به تمام دنیا تزریق کرد؛ اما تمدن‌خواران داشته‌های خود را حقیر می‌دانند و حتی با آن‌ها بیگانه هستند. ۵. از نقاط مشترک دیگر تمدن‌خواران، حسرت‌خوردن همیشگی آن‌ها از نداشته‌های خیالی است. برخی از این گونۀ زیستی ترجیح می‌دهند سگی در نیویورک باشند و گوسفندی در سوئیس. این بزرگواران، همیشه از امکانات کشور خود بیزارند و اصرار دارند که مقدار خدمات کم است. اوج فعالیتشان در زمان تلخی‌هاست! چه در زیستگاه تمدنی خود چه در زیستگاهی دیگر و صد البته با رویکرد متفاوت. مدل رفتاری آن‌ها این است که اگر اتفاق ناخوشایندی در زیستگاه خودی بیافتد؛ چنان در بوق و کرنا می‌کنند و روزگار را سیاه نشان می‌دهند که انگار فاجعه هیروشیما اتفاق افتاده است؛ ولی اگر فاجعۀ هیروشیما جای دیگری رخ بدهد، آن را به اندازۀ بازشدن در چیپس نشان می‌دهند! ۶. راه علاج و مواجهه با این موجودات چیست؟ این است که صدایمان را بلندتر از بلندگوهای آن‌ها کنیم. از بلندگوهای پیشرفته و جذاب استفاده کنیم. در لحظه، موقعیت‌ها را شناسایی کنیم. برای این کار، باید دائما ایده‌پردازی و نوآوری برای بهترسازی جامعه و ایمن‌کردن گوش‌های نسل نو داشته باشیم. این ممکن نیست مگر با پرورش و استفادۀ بیشتر از نیروهای زبده با چشمان تیزبین و هوشیار و پرهیز از به کارگیری نیروهای بی‌تفاوت نسبت به آیندۀ تمدنی ایران اسلامی تا آنکه با بی‌اثرشدن قدرتِ مانور تمدن‌خواران، در درختِ تمدنی ما ضایعات و سموم باقی‌مانده از آن‌ها هم ازبین برود. ✍ نسا خلیلی ☑️قلمِ وزین 👈 عضوشوید @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا نشان دهیم همچنان به انقلاب مفتخریم و به آینده امیدوار. @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 یک واحد دشمن‌شناسی ۱. باید شناخت، دشمنی را که در دشمنی خود با ایران اسلامی، لحظه‌ای درنگ نمی‌کند. باید دشمن را آنگونه که واقعی است؛ نشان داد. رسانه‌هایی که چشم دیدن مردم و موفقیت و آرامش ایران و ایرانی را ندارند. همواره تعداد حاضرین در راهپیمایی‌های انقلابی را هزاران یا ده هزار نفر برآورد می‌کند؛ شاید عددی بالاتر از ده هزار را نمی‌توانند بشمارند. ۲. خبرگزاری فرانسه در بازتاب خبر، علاوه بر آنکه شمارش بلد نبود، حتی در تشخیص لباس‌های مردم هم عاجز بود و خبرنگار او عکسی از طلاب را منتشر کرد تا وانمود کند که تنها روحانیون حامی نظام هستند، زهی خیال باطل. ۳. حق بدهید به کشوری که پرده نفاق از چهرهٔ او افتاده است. از جاسوس و آبرو و پول خود برای ضربه‌زدن به ایران و امنیت ایرانی مایه گذاشته است؛ اما با این سیل خروشان جمعیت روبه‌رو می‌شود؛ فقط فشار می‌خورد و خشم خود را در انتشار اخبار جهت‌دار نشان می‌دهد و تنها خود را مفتضح‌تر خواهد کرد. به قول شهید آیت‌الله بهشتی: «آمریکا(و رفقایش) از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». ۴. اما در «روز ۲۲ بهمن‌ماه حضور عظیم مردمی مثل باران می‌بارد و فضای آلوده و غبارآلود را تمیز می‌کند».(بیانات رهبر انقلاب، ۱۳۹۵/۱۱/۲۲) و این سیل خروشان حاصل از اتحاد، سیاستگذاران دشمن را بیش از پیش ناامید و مستأصل خواهد کرد. در روز «اقتدار ملی» خوش درخشیدید، مرحبا! ✍ نسا خلیلی @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر انقلاب: به ضعف ها با نگاه انقلابی نگریسته شود؛ نه با نگاه ارتجاعی @qalamevazin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴بزرگیم یا بزرگوار؟ ✍ نساء خلیلی ۱. بزرگ کیست؟ او که اراده‌ای پولادین دارد و در راهٔ خواسته خود او از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. بزرگوار کیست؟ کسی است که در روح خود احساس عزت دارد، احساس کرامت نفس می‌کند و به موجب شرافت خود از هر دنائتی احتراز می‌جوید. نکته اینجا است که هر بزرگواری، بزرگ است اما هر بزرگی، بزرگوار نیست. آن عالمی که تنها به فکر کشف علم جدید و هیچ فضیلت دیگری ندارد یا پادشاهی که فقط به فکر کشورگشایی است، به خاطرِ ارادهٔ پودلاین خود بزرگ است ولی بزرگوار نیست. ۲. هدف بعث پیامبر اسلام(ص) به نقل از ایشان به خاطر به کمال رساندن مکارم اخلاق است:«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.». که گاهی به اشتباه به این ترجمه می‌شود که «من مبعوث شدم که اخلاق نیک را تکمیل کنم». به این دلیل اشتباه است؛ زیرا «هر صاحب مکتبی هر نوع اخلاقی آورده باشد، عقیده‌اش این است که اخلاق نیک آن است که من می‌گویم.» (آزادی معنوی، ص ۲۰۲) ۳. مکارم اخلاق چیست؟ مکارم اخلاق، همان داشتن روح بزرگوار است؛ یعنی روحی که آقا شود و خود را برتر از آلوده‌شدن در دامنِ دروغ، تهمت، غیبت، خودپرستی و... بداند. در روح خود چنان احساس عظمت کند که نخواهد لکه گرد و غباری روی این جنس نفیس بنشیند. وقتی کسی دارای روح بزرگوار شد، به حکم ارزش ذاتی که برای خود قائل است؛ از دام بسیاری از گناهان به حکم عقل و نفس خویش می‌رهد. ۴. باید در خود دقیق شویم که در کارهای فوق‌العادهٔ خود، بزرگیم یا بزرگوار؟ اگر برای جهاد تبیین قلم می‌زنیم، سخنرانی می‌کنیم و مشارکت عملی و علمی داریم، این‌ها به خاطر بزرگی است یا بزرگواری؟ و در این عید سعید مبعث از خدای متعال بخواهیم از آن روح مُکرمت و بزرگواری به همهٔ ما بچشاند و ما را در این انوار الهی غرق کند. برداشتی از کتاب آزادی معنوی، استادِ شهید مرتضی مطهری @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 با عمل به گنجینه‌های بعثت می‌توانیم ضعف‌های دنیای اسلام را برطرف کنیم 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث: هزاران گنجینه‌ی ممتاز در قرآن و تعلیم اسلام هست، اینها را بعثت برای ما آورده است. بعضی از ما مسلمانها این گنجینه‌ها را اصلاً نمیشناسیم،‌ بعضی از ما آن را انکار میکنیم، کفران میکنیم به این هدیه‌های عظیم الهی. 🔹 بعضی از ما به آن گنجینه‌ها افتخار میکنیم، منتها عمل نمیکنیم. نتیجه این است که دنیای اسلام دچار تفرقه، دچار عقب‌ماندگی، دچار ضعف علمی و عملی میشود، نتیجه‌اش این است. 🔺 در یک دوره‌ای مسلمانها با عمل کردن نصفه نیمه، نه عمل کردن کامل، به این گنجینه‌های عظیم، توانستند بزرگترین تمدنهای زمان خودشان را ایجاد کنند. 🔹 ما ضعفهای دنیای اسلام را میتوانیم با رجوع به این گنجینه‌های هدیه شده‌ی از سوی بعثت به خودمان برطرف کنیم. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir