eitaa logo
قران پویان
437 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
603 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ 🔹اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ 🔹وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ 🔹ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین. 🔸 خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت 🔸 وبرکنارم دار در آن از خشم وانتقامت 🔸 وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
به نام خدا 💢 و هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز دوم رمضان: جزء (قسمت اول) جزء دوم قرآن کریم از آیه ۱۴۲ سوره بقره تا آیه ۲۵۲ این سوره را در برمی گیرد. در ادامه رفتار و عقاید یهودیان، به موضوع تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به کعبه و واکنش های اهل کتاب پرداخته و در ادامه بسیاری از احکام تشریع شده است. ✳ 🔶 حرکت ، سرعت ، فَاسْتَبِقُواْ الْخَیرَْاتِ (۱۴۸- بقره) توصیه قرآن کریم در انجام امور خیر و عمل صالح، ابتدا حرکت است و بعد سرعت است و سپس سبقت. حرکت ، همان عمل کردن به کارهای خیر است که تمام عبادت‌های مستحب و واجب را در بر می‌گیرد و متصف شدن به فضایل اخلاقی را شامل می‌شود. سرعت در این امور هم به این است که هرگاه زمینه انجام آن فراهم شد، بدون فوت وقت آن کار عملی شود. امام باقر علیه‌السلام مرتب سفارش می‌کردند: «إِذَا هَمَمْتَ بِخَیْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّکَ لَا تَدْرِی مَا یَحْدُثُ» هنگامی که تصمیم به کار خیری گرفتی فوراً آن را انجام بده و آن را به بعد موکول نکن؛ چون نمی‌دانی بعد چه می‌شود. ✳ 🔹 به باشید تا به یاد شما باشم فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ ﴿۱۵۲﴾ مکارم: پس به ياد من باشيد تا به ياد شما باشم، و شكر مرا گوئيد و كفران (در برابر نعمتها) نكنيد. این عبارت نشان میدهد که خداوند هم برای بیان روابط و مناسبات خود و تشویق انسانها، نوعی تعامل و بده بستان را استفاده میکند. این یک نکته اموزشی برای انسانهاست که در روابط اجتماعی خود از ان بهره ببرند. خدا برای تشویق انسانها در به یاد خدا بودن، یک نفعی را هم متوجه انسان میکند تا راحت تر انرا بپذیرد. همان چیزی که امروز به بازی برد -برد معروف شده است. در روابط با فرزندان و نیز مذاکرات مختلف این نکته جای تامل و استفاده فراوان دارد. در جنبه دینی و معنوی هم که خدا بصراحت تایید کرده که اگر میخواهید به فکر شما باشم، شما هم به فکر و یاد من باشید
💢 و هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز دوم رمضان: جزء (قسمت دوم) 🔹 معیاری برای سنجش به خدا، :وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ ✳ 🔹 ماه ،ماه نزول ، خدا براي شما ميخواهد أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۱۸۴﴾ مکارم: چند روز معدودي را (بايد روزه بداريد) و كساني كه از شما بيمار يا مسافر باشند روزهاي ديگري را (بجاي آن روزه بگيرند) و بر كساني كه قدرت انجام آن را ندارند (همچون بيماران مزمن و پيرمردان و پيره زنان) لازم است كفاره بدهند، مسكيني را اطعام كنند، و كسي كه كار خير را پذيرا شود براي او بهتر است، و روزه داشتن براي شما بهتر است اگر بدانيد. شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿۱۸۵﴾ مکارم: (آن چند روز معدود) ماه رمضان است كه قرآن براي راهنمائي مردم و نشانه‏ هاي هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن نازل شده، پس آنكس كه در ماه رمضان در حضر باشد روزه بدارد، و آنكس كه بيمار يا در سفر باشد روزهاي ديگري را بجاي آن روزه بگيرد،خداوند راحتي شما را مي‏خواهد نه زحمت، هدف اين است كه اين روزها را تكميل كنيد، و خدا را بر اينكه شما را هدايت كرده بزرگ بشمريد و شايد شكرگذاري كنيد. ✳ 🔹 ورود به بهشت،مستلزم تحمل سختی و زیان است.،سنت الهی است درهمه جوامع. آیه ۲۱۴ ✒سیدکاظم فرهنگ
🔹💢 و هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز دوم رمضان: جزء (قسمت سوم) ✳ 🔹 اختلافهاى دينى و انحرافها، معلول انحراف کسانى که دلایل روشن، و هدایتى را که نازل کرده ایم، پس از آن که آن را در کتاب (آسمانى آنها) براى مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت مى کند; و همه لعن کنندگان نیز، آنها را لعن مى کنند.( 159) کسانى که آیات کتاب آسمانى را که خدا نازل کرده کتمان مى کنند; و آن را به بهاى کمى مى فروشند، آنها در درونشان جز آتش چیزى نمى خورند; و خداوند، روز قیامت، با آنها سخن نمى گوید; و آنان را پاکیزه نمى سازد; و براى آنها عذاب دردناکى است. 160 تفسیر المیزان :"این ایه به همراه ایه ۲۱۳ مى فهماند اختلاف در مطالب كتاب ، ناشى از ستمگرى علمائى بود كه حامل علم بآن كتاب بودند. پس اختلافهاى دينى و انحراف از جاده صواب ، معلول ستمكارى علماء بوده كه مطالب كتاب را براى مردم نگفتند و يا اگر گفتند، تاءويلش كردند و يا در آن دست انداخته تحريفش نمودند" ✳🔷 ممنوعیت و حرام خواری آیه ۱۸۸ سوره بقره حاوی دو دستور برای جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی در جامعه اسلامی است. وَلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَلَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَطِلِ وَتُدْلُواْ بِهَآ إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُواْ فَرِيْقاً مِّنْ أَمْوَلِ الْنَّاسِ بِالإِثْمِ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون ترجمه آیه درتفسیر المیزان اینگونه است:و اموال خود را در بين خود به باطل مخوريد و براى خوردن مال مردم قسمتى از آن را به طرف حكام (به رشوه و گناه )سرازير منمائيد با اينكه مى دانيد كه اين عمل حرام است. «ابتدا مى فرماید: اموال یکدیگر را در میان خود به باطل و ناحق نخورید. مفهوم آیه عمومیت دارد و هر گونه تصرف در اموال دیگران از غیر طریق صحیح و به ناحق را شامل مى شود از قبیل اموالى که از روى غصب و ظلم به دست مى آید، اموالى که از طریق قمار و مانند آن فراهم مى گردد و نیز اموالى که از طریق سوگند دروغ و انواع پرونده سازى هاى دروغین به دست مى آید. سپس در ذیل آیه، انگشت روى یک نمونه بارزِ «اکلِ مال به باطل» یعنی دادن به حکام و قضات برای جلب منافع شخصی گذاشته است. یکى از بلاهاى بزرگى دامنگیر بشر شده و امروز با شدت بیشتر، ادامه دارد، بلاى رشوه خوارى است که از بزرگترین موانع اجراى عدالت اجتماعى بوده و هست. ولـى قابل توجه است كه زشتى رشوه سبب مى شود كه اين هدف شوم درلابلاى عبارات و عناوين فريبنده ديگر انجام گيرد و رشوه خوار و رشوه دهنده ازنامهايى مانند هديه، تعارف، حق الزحمه و انعام استفاده كنند ولى اين تغيير نامها به هيچ وجه تغييرى در ماهيت آن نمى دهد و در هر صورت پولى كه از اين طريق گرفته مى شود حرام و نامشروع است. در حدیث معروفى از رسول خدا نقل شده است: لَعَنَ اللّهُ الرّاشِیَ وَ الْمُرْتَشِیَ وَ الْماشِیَ بَیْنَهُما: «خداوند گیرنده و دهنده رشوه و آن کس که واسطه میان آن دو است را از رحمت خود دور گرداند» تفسیر نمونه کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ای از جزء ، سوره ،سیدکاظم فرهنگ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ای از جزء ، سوره آیه 214، سیدکاظم فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐: قرائت و تدبر قرآن در ماه مبارك امسال را متفاوت و با بيشتر و بهتر تجربه كنيد : ✅: 1-همگام با وحي ،قران را به و با فارسی مطالعه كنيد :2✅-عصاره و مفهوم هر فراز (پاراگراف) از ايات سوره و نيز محور اصلي ()سوره را بدانيد :3-✅در صورت تمايل، سوره و ترجمه انرا گوش كنيد :👈باين منظور را از كافه بازار موبايل یا لینکهای زیر نصب نماييد. https://t.me/tanzilapp/130/ https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk
♻️♻️♻️ در کلام ✅ قرآن قابل و فهم برای همه مردم 💮🔶أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفًا كَثِيرًا. (سوره: النساء آیه: ۸۲) 🔹پس آيا درباره (معارف) اين قرآن انديشه و پى ‏گيرى فكرى نمى ‏كنند؟! و اگر از جانب غير خدا بود مسلما در آن اختلاف بسيارى مى ‏يافتند 👈تفسیر مجمع البیان : پيام آيه شريفه‏ ؛ 🔶💮پيام‏ها و درس‏هاى گوناگونى از آيه شريفه دريافت مى‏ گردد كه به پاره‏اى از آنها مى ‏نگريم. 1⃣ - آيه مباركه بيانگر اين واقعيت است كه تقليد در اصول دين پذيرفته نيست، چرا كه قرآن با صراحتى وصف ناپذير مردم را به تفكر و تدبر فرا مى‏ خواند. 2⃣- و نيز بيانگر آن است كه مى ‏توان با مراجعه آگاهانه و عادلانه به سوى قرآن، پيام و محتواى آن را دريافت و عمل كرد و اين پندار كه بدون حضور پيامبر و تفسير آن حضرت نمى‏ توان تفسير قرآن را دريافت، پندارى بى ‏اساس است؛ چرا كه قرآن مردم را به تفكر و تدبر در آيات خويش فرا مى ‏خواند. 3⃣- و نيز بيانگر اين واقعيت است كه هماهنگى كران تا كران واژه‏ها، آيات و مفاهيم قرآن، بزرگ‏ترين و زنده‏ترين سند آسمانى بودن قرآن است؛ چرا كه اگر از جانب غير خدا بود نمى ‏توانست از تناقض و تضادمصون بماند. 👈علامه طباطبایی نیز در تفسیر المیزان در زیر این ایه نتیجه زیر را بیان نموده است: 💮🌸 قران کریم،کتابی است که فهم عادی به درک آن، دسترسی دارد. پس سعی کنیم هم خودمون ،بیشتر در قران تامل و تدبر کنیم و هم کسانی را که با این بهانه که فهم قران، مختص مفسران و معصومین است ،از تعمق در ایات کتاب خدا طفره میروند،راهنمایی کنیم. 🖊سیدکاظم فرهنگ https://cutt.ly/8yo0Hpu 💢✨💢✨💢✨💢✨💢✨💢 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فرازهایی از 🔸اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا 🔸الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِه 🔸ِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ 🔸الْحَمْدُ لِلهِ الْفَاشِی فِی الْخَلْقِ أَمْرُهُ وَ حَمْدُهُ الظَّاهِرِ بِالْكرَمِ مَجْدُهُ الْبَاسِطِ بِالْجُودِ یدَهُ الَّذِی لا تَنْقُصُ خَزَائِنُهُ وَ لا تَزِیدُهُ [یزِیدُهُ] كثْرَةُ الْعَطَاءِ إِلا جُودا وَ كرَما إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْوَهَّاب 🔸ُ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُك قَلِیلا مِنْ كثِیرٍ مَعَ حَاجَةٍ بی‌إِلَیهِ عَظِیمَةٍ وَ غِنَاك عَنْهُ قَدِیمٌ وَ هُوَ عِنْدِی كثِیرٌ وَ هُوَ عَلَیك سَهْلٌ یسِیرٌ.كثْرَةُ الْعَطَاءِ إِلا جُودا وَ كرَما إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْوَهَّابُ 🔸اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُك قَلِیلا مِنْ كثِیرٍ مَعَ حَاجَةٍ بی‌إِلَیهِ عَظِیمَةٍ وَ غِنَاك عَنْهُ قَدِیمٌ وَ هُوَ عِنْدِی كثِیرٌ وَ هُوَ عَلَیك سَهْلٌ یسِیرٌ. 💫سپاس خدای را با همه ستودنی‌هایش، بر تمام نعمت‌هایش، 💫 سپاس خدای را كه در فرمانروایی رقیبی ندارد، و برای او در كارش نزاع كننده‌ای نیست، 💫سپاس خدای را كه در آفرینش شریكی ندارد، و در بزرگی شبیهی برای او نیست. 💫سپاس خدای را كه فرمان و سپاسش در آفریدگان جاری است و بزرگواری‌اش با كرمش آشكار است، و دست لطفش به سخاوت گشوده، خدایی گنجینه‌هایش نقصان نپذیرد، و بخشش بسیارش جز جود و كرم بر او نیفزاید، همانا او عزیز و بسیار بخشنده است، 💫خدایا اندك از بسیار از تو درخواست می‌كنم، با نیاز شدیدی كه مرا به آن است، و بی‌نیازی تو از آن دیرینه است، و آن اندك نزد من بسیار است، و برای تو هموار و آسان. 💮💮💮 @quranpuyan
✨ بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ 🔹 اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ 🔹 وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ 🔹 واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ. 🔸 خدایا روزى کن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را 🔸 ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى 🔸 وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى که فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
به نام خدا 💢 و هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز سوم رمضان: جزء (قسمت دوم) ♦ ادامه نکوهش در سوره ال عمران كسانى كه پيمان خدا و سوگندهاى خود را به بهاى ناچيزى مى فروشند آنان را در آخرت بهره اى نيست و خدا روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و به ايشان نمى نگرد و پاكشان نمى گرداند و عذابى دردناك خواهند داشت {۷۷} و از ميان آنان گروهى هستند كه زبان خود را به [خواندن] كتاب [تحريف شده اى ] مى پيچانند تا آن [بربافته] را از [مطالب] كتاب [آسمانى] پنداريد با اينكه آن از كتاب [آسمانى] نيست و مى گويند آن از جانب خداست در صورتى كه از جانب خدا نيست و بر خدا دروغ مى بندند با اينكه خودشان [هم] مى دانند {۷۸} هيچ بشرى را نسزد كه خدا به او كتاب و حكم و پيامبرى بدهد سپس او به مردم بگويد به جاى خدا بندگان من باشيد بلكه [بايد بگويد] به سبب آنكه كتاب [آسمانى] تعليم مى داديد و از آن رو كه درس مى خوانديد علماى دين باشيد {۷۹} و [نيز] شما را فرمان نخواهد داد كه فرشتگان و پيامبران را به خدايى بگيريد آيا پس از آنكه سر به فرمان [خدا] نهاده ايد [باز] شما را به كفر وامى دارد {۸۰} ✅ منظور از اینکه بعضی را به خدایی و نگیریم، چیست؟ بگو اى اهل كتاب بياييد بر سر سخنى كه ميان ما و شما يكسان است بايستيم كه جز خدا را نپرستيم و چيزى را شريك او نگردانيم و بعضى از ما بعضى ديگر را به جاى خدا به خدايى نگيرد پس اگر [از اين پيشنهاد] اعراض كردند بگوييد شاهد باشيد كه ما مسلمانيم [نه شما] {64} "اينكه همه افراد اجتماع براى يك فرد و يا يك فرد براى فردى ديگر خاضع شود، بطورى كه آن فرد تافته اى جدا بافته شود و او را از سطح تساوى بالاتر برده، مسلط و مستكبر بر ديگران سازند و او بر آنان تحكم كند و خواست خود را بر سايرين تحميل نمايد، در حقيقت اين مجتمع، او را رب خود گرفته، و خواست خود را تابع خواست او كرده است ." تفسیر المیزان تفسیر نور در ذیل آیه ۶۴ سوره ال عمران چنین گفته است: "در تفسیر مراغى آمده است: عدىّ‏ بن حاتم بعد از اسلام آوردن، به پیامبر صلى الله علیه وآله عرض كرد: ما زمانى كه مسیحى بودیم، هرگز یكدیگر را «ربّ» خود قرار نمى‏ دادیم، پس مراد از جمله‏ ى «لایتّخذ بَعضُنا بَعضاً ارباباً» چیست؟ پیامبر صلى الله علیه وآله فرمودند:آیا علماى شما احكام خدا را تغییر نمى ‏دادند؟گفت: چرا! فرمودند: پیروى از عالمى كه قانون خدا را تغییر دهد، یك نوع بندگى و بردگى اوست." https://v.ht/joze3
به نام خدا 💢 و هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز سوم رمضان: جزء (قسمت سوم) ✅ از رسول الله ، شاخصی از حب الله قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۳۱﴾ آل عمران بگو اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشايد و خداوند آمرزنده مهربان است (۳۱) در جزء دوم بیان شد که افراد مومن به خداوند، بیشترین محبت خود را به خدا اختصاص میدهند. در اینجا تبعیت از رسول را نشانه و از لوازم حب الله بیان کرده است. ✅ واجب است . خيانت در حقوق دیگران را با بهانه هاي شرعي توجيه نكنيم. قران در سوره آل عمران ضمن بيان رفتار و باورهاي نادرست يهوديان، يكي از اعمال زشت آنها را خيانت در امانت غير يهوديان عنوان مي كند. وَمِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِقِنْطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ وَمِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدِينَارٍ لَا يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ إِلَّا مَا دُمْتَ عَلَيْهِ قَائِمًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَ عَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ انصاریان: و از اهل کتاب کسی است که اگر او را بر مال فراوانی امین شماری، آن را به تو بازمی گرداند؛ و از آنان کسی است که اگر او را به یک دینار امین شماری، آن را به تو بازنمی گرداند، مگر آنکه همواره بالای سرش بایستی [و مال خود را با سخت گیری از او بستانی]. این به خاطر آن است که آنان گفتند: [چون ما اهل کتابیم] رعایت کردن حقوق غیر اهل کتاب بر عهده ما نیست، [و در ضایع کردن حقوق دیگران گناه و عقوبتی نداریم] و اینان [در حالی که باطل بودن گفتار خود را] می دانند بر خدا دروغ می بندند.﴿۷۵﴾ 👈 -اين آيه منحصر به يهود آن زمان نيست. نكند ما هم با توجيهات و تقسيم بندي ها و قضاوتهاي ناموجه مثل خودي و غير خودي، مومن و بي ايمان، نمازخوان و بي نماز ، مسلمان و كافر ،انقلابي و ضدانقلاب و ... ،در امانت ديگران خيانت كنيم و انها را از حقوقي كه بطور امانت تحت اختيار ماست، محروم كنيم. ✒ سيدكاظم فرهنگ جهت مطالعه ساير نكات جزء سوم، به لينك زير مراجعه نماييد https://v.ht/joze3 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ای از جزء #سوم، سوره بقره، اهمیت و آداب #انفاق، سیدکاظم فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی از جزء #سوم، سوره آل عمران، تبعیت از رسول و ادای #امانت، سیدکاظم فرهنگ
جزء سوم تاکید زیاد به انفاق : پاداش برابر برای لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ ﴿۹۲﴾ آل عمران هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست (۹۲) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
💐💐با سلام به قرآن دوستان گرامی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ، بهار قرآن علاقمندان به و در قرآن میتوانند محصولات قرانی برای مطالعه خود یا به دیگران را با ماه رمضان از لینکهای زیر سفارش داده توسط پست دریافت نمایند. ✅ کتاب و لوح فشرده 1-كتاب مباني و روش مطالعه و ساده قران تالیف اقای سیدکاظم فرهنگ با مقدمه اقای دکتر سیدمحسن میرباقری به مبلغ 20000 تومان 2-كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران برای موسسات قرانی و مراکز آموزشی و جلسات قران (تعداد بیش از 10 جلد) به مبلغ 18000 تومان 3-لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري روش مطالعه و فهم قران به مبلغ 17000 تومان 4- ويژه آموزشي "كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران به همراه لوح فشرده كلاس حضوري" به مبلغ 34000 تومان 5-كتاب " : 280 درس از 30 " چاپ رنگی 75000 و چاپ سیاه سفید 27 هزار تومان 6-كتاب " : 280 درس از 30 " برای موسسات قرانی و مراکز آموزشی و جلسات قران (تعداد بیش از 10 جلد) چاپ سیاه سفید 25 هزار تومان 💢علاقمندان ميتوانند محصولات فوق را از درگاه زير سفارش دهند. https://idpay.ir/quranpuyan/shop ✅فایلهای پی دی اف 7- فایل کتاب باورها و رفتارهای قرانی :280 درس از 30جزء قرآن ، 10 هزار تومان 8-فایل كتاب مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن ، 8500 تومان از https://idpay.ir/quranpuyan3/file ✳ دانلود اپلیکيشن اولین برنامه قرانی با ترتیب نزول،همراه با ترتیل و ترجمه صوتی https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk 🌷🌷🌷🌷 @quranpuyan
4_5814219721062483632.apk
21.28M
💐💐💐💐💐💐💐 اپليكيشن قرآني 👆 امكانات برنامه: 1-اطلاعات سوره‌ها: شامل توضیح مرحله نزول،عصاره فرازها، ترجمه پیوسته آیات هر فراز، درس سوره و امکان کپی و اشتراک گذاری، فهرست سوره ها به ترتيب نزول و ترتيب قران موجود 2-جستجو: شامل جستجوی لغت و عبارت در متن عربی ایات و ترجمه فارسی و نمایش نتایج به ترتیب نزول 3-لغت نامه عربی و فارسی: دو معجم عربی قرآنی (مقاییس اللغه و المفردات فی القران) و دو فرهنگ لغت عربی به فارسی (جامع و ابجد) 4- دسته‌بندی: امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف با موضوعات مورد علاقه کاربر و قراردادن آیات مورد علاقه در هریک از دسته بندی‌ها.ترتیب نمایش آیات هر یک از دسته‌ها نیز به ترتیب نزول است 5-پخش ترتیل استاد پرهیزگار 6-ترجمه صوتی استاد فولادوند اطلاعات بيشتر در 🆔 https://t.me/tanzilapp
از 💮🌸 و در قرآن و روايات: ✅ و چیست؟ 👈نظر آیت اله صادقی تهرانی در خصوص این آیه و روزه مسافر،متفاوت با نظر مشهور مفسرین شیعه است که آنرا ذکر می کنیم: 💮🔸" فمن كان منكم مريضاً او على سفر" روزه را بر مريضان و كرده است، كه بايد آن را در روزهايى كه مريض يا مسافر نيستند انجام دهند. البته نه هر مريض و نه هر مسافرى، بلكه مرض و سفرى كه براى گرفتن روزه عسر و ضرر و خطر داشته باشد، به دليل آيه بعدى 💮🔸" يريد اللَّه بكم اليسر و لا يريد بكم العسر". 👈طبق اين دو آيه حالت روزه سه گونه است: 1⃣- يسر، 2⃣- اطاقه يعنى حرج و 3⃣- عسر.  💢يسر به معناى آسانى و راحتى است، 💢و عسر ايجاد خطر و ضرر و آسيب ديدن است، 💢و اطاقه يا حرج ميانگين اين دو به معناى مصرف كردن كل نيروها براى روزه دارى است، بدان گونه كه جاى نفس كشيدن نماند، و گوئى او طوق بر گردن نهاده است،  🔸در حالت يسر واجب است، چه در و چه در حضر، 🔸 و در حالت عسر حرام، و در اين صورت گرفتن قضاى آن واجب است، چه در سفر و چه در حضر، بنابراين اگر هزاران كيلومتر در حال روزه سفر كند، و يسر و راحتى داشته باشد روزه واجب است و اينجا «على سفر» بعد از «مريضاً» چنانكه اشاره شد مقصود سفرى مرض آور است كه «مريضاً» مرض فعلى و «علی سفر» مرض شأنى در بعشى سفرها است همچون گذشته هاى دور مانند زمان بعثت. 👈در قسم سوم مستحب است، به دليل" فمن تطوع خيراً فهو خير له": كسى كه كار خيرى را با زحمت انجام دهد براى او بهتر است، روزه پر زحمت همان روزه با حرج است، كه كل نيروهاى روزه دار مصرف گردد،" و أن تصوموا خير لكم" كه مخاطب همان" من تطوّع خيراً" مى باشد 👈و اين قاعده در ساير احكام نيز جارى است، و اصولًا روزه دارى براى اصلاح روح و تن مى باشد، كه اگر عسر و حرج نباشد، واجب است. http://yon.ir/Qp86 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فراز های از 🔶اَللَّهُمَّ إِنَّ عَفْوَك عَنْ ذَنْبِی وَ تَجَاوُزَك عَنْ خَطِیئَتِی وَ صَفْحَك عَنْ ظُلْمِی وَ سَتْرَك عَلَی [عَنْ] قَبِیحِ عَمَلِی وَ حِلْمَك عَنْ كثِیرِ [كبِیرِ] جُرْمِی عِنْدَ مَا كانَ مِنْ خَطَای [خَطَئِی] وَ عَمْدِی أَطْمَعَنِی فِی أَنْ أَسْأَلَك مَا لا أَسْتَوْجِبُهُ مِنْك 🔶الَّذِی رَزَقْتَنِی مِنْ رَحْمَتِك وَ أَرَیتَنِی مِنْ قُدْرَتِك وَ عَرَّفْتَنِی مِنْ إِجَابَتِك فَصِرْتُ أَدْعُوك آمِنا 🔶 وَ أَسْأَلُك مُسْتَأْنِسا لا خَائِفا وَ لا وَجِلا مُدِلا عَلَیك فِیمَا قَصَدْتُ فِیهِ [بِهِ] إِلَیك فَإِنْ أَبْطَأَ عَنِّی [عَلَی] عَتَبْتُ بِجَهْلِی عَلَیك وَ لَعَلَّ الَّذِی أَبْطَأَ عَنِّی هُوَ خَیرٌ لِی لِعِلْمِك بِعَاقِبَةِ الْأُمُورِ فَلَمْ أَرَ مَوْلًی [مُؤَمَّلا] كرِیما أَصْبَرَ عَلَی عَبْدٍ لَئِیمٍ مِنْك عَلَی 🔶 یا رَبِّ إِنَّك تَدْعُونِی فَأُوَلِّی عَنْك وَ تَتَحَبَّبُ إِلَی فَأَتَبَغَّضُ إِلَیك وَ تَتَوَدَّدُ إِلَی فَلا أَقْبَلُ مِنْك كأَنَّ لِی التَّطَوُّلَ عَلَیك، 💫خدایا بخششت از گناهم، و گذشتت از خطایم، و چشم‌پوشی‌ات از تجاوزم، و پرده‌افكنی‌ات بر كردار زشتم، بردباری‌ات از فراوانی جرمم از آنچه كه از خطا و گناه عمدی‌ام بود مرا به طمع انداخت، كه از درگاهت چیزی را كه شایسته آن از سوی تو نیستم درخواست كنم، 💫آنچه كه از رحمتت نصیبم نمودی و از قدرتت نشانم دادی، و از اجابتت به من شناساندی، پس بر آن شدم كه با اطمینان بخوانمت، و با انس و میل بدون ترس و هراس از تو درخواست می‌كنم، 💫 و در انچه به خاطر آن قصد پیشگاه تو نمودم از تو ناز جویم، اگر برآورده شدن حاجتم تأخیر افتاد، از روی نادانی بر تو عتاب ورزیدم، با آنكه شاید به تأخیر افتادن روا شدن حاجتم برایم بهتر باشد، چه تو به سرانجام امور آگاهی، پس هیچ مولای كریمی را بر بنده پستی، شكیباتر از تو بر خود ندیدم، 💫ای پروردگار من، تو مرا می‌خوانی، و من از تو روی می‌گردانم، و با من دوستی می‌ورزی و من با تو دشمنی می‌كنم، به من محبّت می‌نمای و از تو نمی‌پذیرم، گویا مرا بر تو منّت است، 💮💫💮💫💮💫 @quranpuyan
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ 🔹اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ 🔹واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ 🔹وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ 🔹واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین. 🔸 خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت 🔸 و بچشان در آن شیرینى یادت را 🔸 و مهیا کن مرا در آنروز راى انجام سپاس گذاریت به کرم خودت 🔸 نگهدار مرا در این روز به نگاه داریت و پرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛