eitaa logo
قران پویان
462 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
694 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره ✅شرح مختصر واقعه چیزی که از آیات فوق می توان فهمید این نکات است : 1) کسانی بودند که قدرت و ثروت زیادی داشتند. 2) آنها توطئه ای کرده بودند. 3) خداوند با برخورد شدیدی توطئه شان را خنثی نمود. 4) خنثی شدن توطئه آنها بصورت اعزام پرندگانی گروه گروه علیه آنان بود که آنها را با سنگ هائی از «سجیل» هدف قرار می دادند. 5) آنها در اثر این کار بکلی نابود شدند. قبلاً در سوره قمر به هلاکتِ جمعیِ اقوامی مانند قوم نوح، قوم عاد، قوم ثمود، قوم لوط، و قوم فرعون اشاره فرموده است. بنابراین هلاکتِ جمعیِ قوم فیل دار نیز بایدازلحاظ شدت گناه و اهمیت بی پروائی در حدود اقوام یاد شده باشد. بنابراین مشکل فیل داران نیز می باید در درجه اول کفر و سپس تصمیم به نابود کردن دین حق یا نماد آن باشد و لذاست که مطالبی از تاریخ قبل از اسلام که راجع به اصحاب فیل می باشد پذیرفتنی بنظر می آید که بطور خلاصه بشرح ذیل است: در زمان جدّ پیغمبر یکی از امیران کشورهای مجاور به قصد تخریب کعبه یک لشکرکشی به آن منطقه را سازمان داد که در لشکر او تعدادی فیل هم بود . آنها با حمله تعداد زیادی پرنده مواجه شدند و لشکرشان منهدم شد و از بین رفتند و به این ترتیب حرمت و احترام کعبه بیش از پیش گردید و امنیت ساکنان مکه نیز تا مدت های مدید تامین گردید که در تفسیر سوره قریش راجع به موضوع اخیر عرضی کرده ایم . اینکه فرمود «آیا ندیدی؟» ، پیغمبر در آن موقع هنوز متولد نشده بود تا این مطلب را دیده باشد لذا توجیه این خطاب این است که چون قضیه اصحاب فیل آنقدر در آن روز مشهور و تازه بود ، و تعدادی که آن را دیده بودند آنقدر زیاد بودند که به صورت یکـی از بدیهیات آن روزها درآمده بود ، انگار که همگان آن را دیده باشند . ذکر «صاحبان فیل» ، یادآوری عظمت و اهمیت آن لشکر است زیرا که سرداری که در آن روزگار می توانست در لشکرش فیل نگهداری کند، سرداری قدرتمند و ثروتمند بود . توطئه آنها این بود که با تخریب کعبه( نماد دین حنیف ابراهیم ریشه آن را بزنند تا شاید مرکز توجه توده مردم را به جای دیگری متمرکز کنند . برگرداندن توطئه آنها به این ترتیب انجام شد که اساساً تمام لشکر و تمام افراد آن نابود شدند . در نتیجه کسی از آنان نماند که توطئه را پیگیری کند . همچنین در اثر رعبی که از این واقعه در اذهان ایجاد شد ، اساساً زمینه چنین توطئـه هایی توسط دیگران نیز از بین رفت . اینکه آن سنگریزه های کلوخی ، سبب شد آن لشکر مجهز به کلی از بین برود و افرادش «مانند برگ جویده شده» گردند ، نشان دهنده این واقعیت است که آن سنگریزه ها دارای خواص و کیفیت خاصی بودند و سنگریزه های معمولی نبودند . قابل درک است که یا این سنگریزه ها باید یک خاصیت تخریب بسیار قوی داشته باشند یا عامل ایجاد یک نوع بیماری بگردند که در اثر تماس با هدف چنان بیماریی در او ایجاد گردد که اساساً از هیئت انسانی خارج شده و «مانند برگ جویده شده» گردند . ضمناً اینکه پرندگانی بصورت دسته دسته ، عده ای را با پرتاب سنگریزه های کلوخی ، هدف قرار دهند در هیچ افسانه و تاریخ هیچ قوم دیگری شنیده نشده، و این مورد خاص کعبه و خاص تاریخ اسلام و مربوط به دوره بلوغ عقلی بشریت بوده و از دوره افسانه سازی و خیال بافی دوراست. در این واقعه، فیل نماد عظمت، و داشتنِ آن نماد قدرت و ثروت، و قصد فیلداران هتک حرمت و جسارت به کعبه (نماد دین ابراهیمی) می باشد، و عمل خداوند، از بین بردن کامل آنان است. منظور خداوند از یادآوری این واقعه، ایجاد آرامش دربین پیروان آنحضرت است که نگرانِ فتنه های بزرگی مثلا ریشه کنی جریان اسلام توسط مخالفانش بوده اند. 🖌آقای مهندس جمال گنجه ای https://bit.ly/33s5Fne 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: ومحیط زیست. 🌹🌹پيامبر صلي الله عليه وآله می فرمایند: 🔶لاتُحرِقُوا النَّخلَ و لاتُغرِقوهُ بِالماءِ و لاتَقطَعُوا شَجَرَةً مُثمِرَةً و لاتُحرِقُوا زَرعاً ؛ 🔸♦️ را نسوزانيد و آن را در آب غرق نكنيد. بارور را قطع نكنيد و را به آتش نكشيد. 📚الكافي : ج 5 ص 29 ح 8؛ دانشنامه قران وحدیث:ج14,ص416 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓❓پرسش و پاسخ قرآنی : ✅ چيست؟ ✅مجازات و فی الارض چیست؟ ✅منظور قرآن از با خدا و رسول چیست؟ 🔷🔷قسمت سوم: ✔در ادامه ی مطلبی که پیش از این آمده بود در خصوص آيه 34 و شرايط توبه محارب در تفسیر المیزان چنين گفته است: 🔸الا الذين تابوا من قبل ان تقدروا عليهم ... 🔺🔻🔺يعنى مگر آن محاربى كه قبل از دستگيرى توبه كرده باشد، و اما بعد از دستگير شدن و قيام دو شاهد بر اينكه او شمشير كشيده ، و يا كسى را كشته ديگر توبه حد شرعيش را بر نمى دارد، ✔و اما اينكه فرمود: (فاعلموا ان الله غفور رحيم ) كنايه است از برداشته شدن حد از آنان در آن صورت كه قبل از دستگيرى توبه كرده باشد ✅پس در واقع اين آيه از مواردى است كه مغفرت به غير امر اخروى تعلق گرفته ، (چون معنايش اين است كه چنين كسى در صورتى كه كند لازم نيست خود را به محكمه معرفى نموده ، و اقرار به قتل كند، تا حاكم حكم اعدامش را صادر و اجراء كند، تا گناهش آمرزيده شود، بلكه همينكه بين خود و خدا توبه كند حدش آمرزيده و يا ساقط مى شود). ✔همچنین آیت اله مکارم شیرازی نیز در تفسیر نمونه چنین گفته است: 🔶🔸🔶"منظور از « با خدا و پیامبر» آن چنان که در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)وارد شده و شأن نزول آیه نیز کم و بیش به آن گواهى مى دهد این است که: کسى با تهدید به وسیله اسلحه به جان یا مال مردم تجاوز کند، اعم از این که به صورت دزدان گردنه ها در بیرون شهرها چنین کارى کند و یا در داخل شهر. ✅بنابراین، افراد چاقوکشى که به جان و مال و نوامیس مردم حمله مى کنند نیز مشمول آن هستند. جالب توجه است که: و ستیز با بندگان خدا در این آیه، به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و این، تأکید فوق العاده اسلام درباره حقوق انسان ها و رعایت امنیت آنان را ثابت مى کند. ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به آدرس زیر مراجعه کنید: 👇👇 https://b2n.ir/593147 https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
#دعاهای_روزانه خدايا به من بينايى و بصيرتى در امور آخرت عطا فرما تا با اشتیاق فراوان و از بیم تو به جای گناهان در پى كارهاى نيك باشم. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترتيل ص019 عفاسي www.jea.ir .mp3
607.6K
#تلاوت_ترتیل_صبحگاهی #صفحه_نوزدهم #سوره_مبارکه_بقره https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فرامینی به براى تمام ياد شده، در پيشگاه خدا گشايشى است ، و همه آنان به مقدارى كه امورشان شود بر زمامدار، حقّى مشخصّ دارند، و زمامدار از انجام آنچه خدا بر او واجب كرده است نمى تواند موفّق باشد جز آن كه تلاش فراوان نمايد، و از خدا يارى بطلبد، و خود را براى انجام حق آماده سازد، و در همه كارها، آسان باشد يا دشوار، شكيبايى ورزد. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢💢 https://eitaa.com/quranpuyan
👈 جهت اطلاعات بيشتر در خصوص جزئیات دوره‌ و #ثبت‌نام دوره جديد به كانال زير مراجعه نماييد. https://t.me/tadabbor_quranpuyan لطفا براي ساير علاقه مندان #فوروارد نماييد.
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول در سوره پیام های سوره از تفسیر نور ◀️ برای هشدار به مجرمان،از نمونه های پیش رو و نزدیک استفاده کنید. (شهرت اصحاب فیل به قدری بوده که گویا جلو چشم است و نیازی به دلیل ندارد.) «أَ لَمْ تَرَ» ◀️ تاریخ را فراموش نکنید. «أَ لَمْ تَرَ» ◀️ کعبه قبل از اسلام نیز مقدس بوده و شکستن حرمت مقدسات کیفر دارد. «کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحابِ الْفِیلِ» ◀️ قهر الهی نسبت به مجرمان،جلوه ای از ربوبیّت الهی است. «فَعَلَ رَبُّکَ» ◀️ پرندگان مأموران خداوند هستند و شعور دارند. «أَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْراً أَبابِیلَ» ◀️ اطلاع از طرح و نقشه دشمن و نقش بر آب کردن آن،مهم است. «یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ» ◀️ دشمن از بزرگ ترین تجهیزات جنگی(همچون فیل)برای هجوم استفاده می کند،امّا خداوند با استفاده از کوچک ترین حیوانات یعنی پرندگان آسمان، آنها را نابود می کند. بِأَصْحابِ الْفِیلِ ... طَیْراً أَبابِیلَ ◀️ دشمنان خدا هر چند مجهز باشند ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِیلِ ... کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل به یک دستور قرانی هفته #پنجاه‌و‌چهارم تمرین #سی_چهارم ✅‌موضوع: #حفظ_طبيعت ومحیط زیست. ◀️خداوند می فرمایند : 🔶..ُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ... فِيها.. 🔸..خداوند شما را از #زمین خلق کرد ومامور #ابادانی نمود(61)هود 🔶وهمچنین از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است که حضرت فرمود: 🔶 «تحفظو من الارض فانها امکم» یعنی از #زمین #حفاظت کنید به درستی که آن مادر شماست ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی : ✅ چيست؟ ✅مجازات و فی الارض چیست؟ ✅منظور قرآن از با خدا و رسول چیست؟ 🔷🔷قسمت چهارم: ✔در تفسير فرقان درخصوص ايات 33و 34 سوره مائده چنين آمده است: ✴«الذين» در اين آيه در انحصار كفار نيست، بلكه مسلمانانى را نيز كه كافر گونه عمل مى كنند شامل است✴ 🔺در هر صورت جنگ با خدا، جنگ با ربانيت و وحدت و شريعت اوست كه مكلفان را در اين ابعاد منحرف كنند. 🔺و جنگ با رسول قيام بر ضد رسالتِ اوست چه عقيدتى كه مهم تر است و چه خونين، 🔺و در مرحله سوم "يسعون فى الارض فساداً" كه در هر صورت در فساد مكلفان كوششى داشته باشد اعم از فساد عقلى، عقيدتى، جانى، عرضى و مالى كه الإفساد در اين نواميس خمسه ام الفساد است، و چون آن دو محاربه و اين فساد مراتبى دارند جزاى آنها نيز بگونه مناسب داراى مراتبى است: ✅كه نخست كُشتن آنهاست به هر شكل مناسب و سپس به دار آويختن آنها، و اين دو مربوط به جنگ با خدا و رسول است كه بدترين ارتداد مى باشد. ✅آنگاه در بُعد سعى در افسادهاى ديگر نخست بُريدن دست ها و پاهايشان "مِن خلاف" است يعنى يك دست از طرفى و يك پا از طرف ديگر بريده شود، و اين هم بر حَسَب سنت قطعيه درباره سارقان مسلح است كه هتكى دوگانه دارند: 🖋 يكى ترساندن جانها و🖋 ديگرى دزديدن اموال، در حاليكه كشتارى در كار نباشد، زيرا در اينصورت مورد قصاص نيز مى باشند. اين بعد نخستين از "يسعون فى الارض" است، ابعاد ديگرى نيز هست كه "او ينفوا من الارض" بيانگرى است كلى نسبت به تمامى آنها، زيرا ارض يا كل زمين و زمينه زندگى است كه اين هم به معنى اعدام است و در خبر است كه در اينصورت به دريا افكنده مى شود و يا جرياناتى ديگر مانند آن كه از زمين افساد به زمين ديگر تبعيد گردد. كه بدين وسيله از افسادش جلوگيرى شود و يا از اداره يا محل كسب يا جايگاههاى كارهاى ديگرش كه در آنها افسادگر است بجائى ديگر منتقل شود و يا از زمين و زمينه آزاد بودن به اسارت و زندان درآيد و يا جرياناتى ديگر كه بر حسب مناسبات و مراتب سعى در فساد تنها از افسادش جلوگيرى به عمل آيد، كه اين عقوبت ها بعنوان انتقام نيست، بلكه تنها بعنوان جلوگيرى از تكرار جريمه است. ✅آيه (34) هم بيانگر همين حقيقت است، كه توبه واقعى، پيش از امكان دستگيرى را در مورد جزاى دنيا و آخرت پذيرفته دانسته، و چنانكه اشاره شد در اين گناهان هرگز قتل عمدى وجود ندارد، زيرا در اينصورت جزاى دنيوى قابل بخشش نيست مگر اينكه ولىّ دم آنرا ببخشد، ولى در جرائمِ ياد شده در اين آيه توبه پيش از دست يافتن به مجرم بطور قطع موجب نفى عقوبت است ✴ و اثبات توبه حقيقى قبل از دست يافتن به آنان به اين است كه بدون هيچگونه ترسى با حضور گواهان عادل توبه خود را ابراز دارند، و اين گواهان جريان را نزد حاكم شرع مربوطه گواهى دهند، كه در اينصورت كل تأديب هاى ياد شده حتى كشتن، به دار آويختن و بريدن دست و پا ـ اضافه بر عذابهاى اخروى ـ بر طرف خواهد شد، و تنها راجع به سارِق مسلح كه مالى بسرقت برده بايد آن مال را از او گرفت و حدّش طبعاً ساقط است. ✅چنانكه ديديم بزرگترين گناهان كه در حد الحاد و شرك و ساير كفرها و اعمال كفرآميز است در صورت توبه واقعى بخشودنى است، پس بطريق اولى گناهان ديگر نيز چنين است مانند گناهان جنسى و يا ناجنسى هاى ديگر كه كلا پيش از دست يابى به گناهكار و توبه حقيقى و شرعى اش توبه اش بخشوده است، و اين بخشش در هر دو بُعد عذابهاى دنيوى و اخروى مى باشد. روى اين اصل بَسى آشكار است كه در غير تعدى جانى و مالى تمام جرمها با شرط توبه واقعى بخشوده است." ازتفسير فرقان ايت اله صادقي تهراني ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به آدرس زیر مراجعه کنید:👇👇 https://b2n.ir/593147 https://eitaa.com/quranpuyan
#آموزشي كم‌نظير:آياشماهم مايليدروش #فهم بهتر سوره های قران را در8 هفته بطور مجازي فرا بگيريد؟اطلاعات بيشتر در لينك زير https://t.me/tadabbor_quranpuyan لطفا براي سايرعلاقه مندان #فورواردنماييد.
🌿در همه حال به خدا متکی باش برای گذشته به بخشش او 🌸برای حال به مهر او برای آینده به تدبیر او 🌷سلام صبحتون به خیر و شادی روزتون پر از خیر و برکت @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
020.MP3
688.1K
#تلاوت_ترتیل_صبحگاهی #صفحه_بیست #سوره_مبارک_هبقره https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ "رَبِّ اِنِّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرِِ فَقِیرٌ" (پروردگارا، هر خیری که بر من نازل کنی به آن محتاجم!) قصص/۲۴ این دعای موسی(ع) در قرآن، یک شاهکار تمام است. اوج هوشمندی سالک را می رساند. و به تنهایی خود کلاس آموزش دعاست. دقت کن! موسی برای خدا، احتیاجاتش را لیست نمی کند، نمی گوید این و آن را می خواهم، به ذهنش جهت نمی دهد، با کلماتش خود را محدود نمی کند، فضای دعا را باز می گذارد تا هر خیری از هر کجا و هر زمان و به هر مقدار و کیفیت، بر او ببارد. موسی در نهایت تواضع، هوشمندانه رفتار می کند، به خدا دستور نمی دهد، اَدا های عالمانه در نمی آورد، بلکه در برابر او، یک پذیرش تام می شود. زیرا خوب می داند؛ این خداست که صلاح کار او را می داند. خدایی که خود خیر است و جز خیر از او صادر نمی شود. پس فقط کافی است با این "خیر مطلق" رابطه ای عاشقانه بر اساس تسلیم بر قرار کرد. چه اگر چنین شود، کار تمام است و بی شک سالک از بهترین ها برخوردار شده است ... حال در بافت آیه، که در واقع بیش از هشت کلمه نیست، دقت کن؛ با "رَبّ"، آغاز کرده و با "فقیر" به پایان برده، "خیر" را کنار "فقیر" نشانده، مقصد "نزول" را بر خودش هدف گرفته، "خیر" را نکره آورده تا محدود و معین نباشد و هر چیزی را شامل شود، از فعل "اَنزَلتَ" استفاده کرده، او را بالا و خود را پایین دیده، و با این فعل، خیر را "دفعة‌ً" نشانه رفته، ... و اینچنین است که بلافاصله در آیه ی بعد گره از تنهایی و سرگردانی اش آن هم به بهترین وجه گشوده می شود ... ای دوست، یک سالکِ تسلیم و هوشمند، دعایش اینگونه است. آن را ذکر خود قرار ده. بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
✅✅ "روش مطالعه و فهم بهتر قرآن " 💢زمان ثبت نام: از 10 آذر بمدت 10 روز تا 20 آذر 🔷 شروع دوره از شنبه 23 آذر ماه بمدت 2 ماه بطور مجازی 🔴 برای برگزاری این دوره و آزمون ساعت و روز خاصی مد نظر است یا مطالب ارائه میشه و ما هر زمان که بتوانیم از آنها استفاده می کنیم؟ ✅برای دروس و تمرینها لزومی به حضور و انلاین بودن در زمان خاصی نیست.فایل ها و تمرینها ارایه میشوند.شما در طول هفته ،مطالعه میکنید. زمان امتحان مجازي هم با هماهنگي متقاضي،تعيين ميشود. 🔴 میزان شهریه چقدر است؟ ✅هزينه دوره مجازی با آزمون و انجام تمرین،مطابق دوره قبل، 90 هزار تومان است که صرف فعالیتهای قرآنی میشود. ✅✅ عزیزانی که تا روز 14 اذر مصادف با میلاد امام حسن عسگری ع ثبت نام نمایند، با برخورداری از 12 درصد 79200تومان پرداخت خواهند کرد. ثبت نام و پرداخت از لينك زير ميسر مي باشد: https://idpay.ir/quranpuyan/shop/33892 🔴 چه امكانات و خدماتي در اختيار قران اموزان قرار ميگيرد؟ ✅عضويت در گروه دوره اموزشي(در و در صورت اختلال در تلگرام در پيام رسان داخلي یا ایتا) ✅دريافت فايلهاي دومین دوره حضوري که در تابستان امسال برگزار شد (با تدريس آقای سيدكاظم فرهنگ) ✅دسترسي براي دانلود فايلهاي تصويري فيلم هاي دوره اول حضوري ✅دريافت رايگان يك جلد كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران" از طريق پست ✅عضويت در گروه مجازي حل تمرين با حضور مدرس دوره و بررسي پاسخ ها و رفع اشكال ✅شركت در امتحان مجازي پايان دوره 👈جهت دريافت اطلاعات بيشتر و مشاهده كليپهايي از دوره حضوري و 👈اطلاع از نظرات قرآن آموزان دوره هاي قبل،به لينك زير مراجعه نماييد. @tadabbor_quranpuyan
♻️♻️♻️ :فهم قرآن،مشروط به بیان هم نیست. نقش پیامبر، معلم است. آيات قرآن عموم افراد بشر از کافر و مؤمن از آنان که عصر رسول خدا (ص) را درک کردند و آنان را که درک نکردند دعوت مي‏کند به اينکه پيرامون قرآن تعقل و تامل کنند ، در بين آن آيات ، خصوصا آيه : ا فلا يتدبرون القرآن و لو کان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا کثيرا دلالت روشني دارد بر اينکه معارف قرآن معارفي است که هر دانشمندي با تدبر و بحث پيرامون آن مي‏تواند آنرا درک کند ، و اختلافي که در ابتدا و به ظاهر در آيات آن مي‏بيند برطرف سازد ، 🔷🔷 و با اينکه اين آيه در مقام تحدي و بيان اعجاز قرآن است ، معنا ندارد در چنين مقامي فهم قرآن را مشروط به فهم صحابه و شاگردان ايشان بدانيم ، حتي معنا ندارد که در چنين مقامي آنرا مشروط به بيان رسول خدا (ص) بدانيم . بله ، البته جزئيات احکام چيزي نيست که هر کس بتواند مستقلا و بدون مراجعه به بيانات رسول خدا (ص) آنرا از قرآن کريم استخراج کند ، همچنانکه خود قرآن هم مردم را به آن جناب ارجاع داده ، و فرموده : ما اتيکم الرسول فخذوه و ما نهيکم عنه فانتهوا و در اين معنا آياتي ديگر نيز هست ، و همچنين جزئيات قصص و معارفي از قبيل مساله معاد . 👌 و از همينجا روشن مي‏شود که شان پيامبر در اين مقام تنها و تنها تعليم کتاب است ، و تعليم عبارت از هدايت خبير نسبت به ذهن متعلم است ، و کارش اين است که ذهن متعلم را به آن معارفي که دستيابي به آن برايش دشوار است ارشاد کند ، و نمي‏توان گفت تعليم عبارت از ارشاد به فهم مطالبي است که بدون تعليم ، فهميدنش محال باشد ، براي اينکه تعليم آسان کردن راه و نزديک کردن مقصد است ، نه ايجاد کردن راه ، و آفريدن مقصد ، معلم در تعليم خود مي‏خواهد مطالب را جوري دسته‏بندي شده تحويل شاگرد دهد که ذهن او آسانتر آنرا دريابد ، و با آن مانوس شود ، و براي درک آنها در مشقت دسته‏بندي کردن و نظم و ترتيب دادن قرار نگرفته ، عمرش و موهبت استعدادش هدر نرفته ، و احيانا به خطا نيفتد . تفسیر المیزان https://bit.ly/2P9N8XO 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: ومحیط زیست. 🌹🌹قال الامام الصادق  – علیه السلام : 🔶🔸لاتُفسِدْ عَلَی القَومِ ماءَهُم. ♦️🔸 مورد نیاز مردم را نکن. 📚«الکافی، ج ۳، ص ۶۵» ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan