eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
666 ویدیو
604 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5934010164288947868.mp3
17.94M
📲فایل صوتی شب ششم برنامه عاشورا و امروز ما انجمن اندیشه و قلم 💠امام حسین(ع) در مواجهه با امام حسین، معاویه را سلطان جایر خواند سلطان جایر کیست؟ آیا همان غاصب است؟ درصورتیکه حضرت علی ع،فرمود از غاصبان حکومت اگر بامردم بدرستی رفتار کنند، شکایتی ندارم. طبق فقه ما، قطع يد سارق در زمان حکومت جایر اجرا نمی‌شود. سخنران: 📲لینک مشاهده و دانلود فایل‌: https://bit.ly/32kTWs1 📡@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به یک دستور قرانی تمرین : 🌸 ،برای آرامش و برای تلاش 🌹🌹 در نهج البلاغه از حضرت علی علیه السلام نقل شده که به یکی از دوستان خود دستور داد در آغاز هرگز به سیر خود ادامه مده؛ زیرا خداوند شب را برای آرامش قرار داده است و آن را وقت اقامت و نه کوچ کردن قرار داده است. 👌 پس در بدن خود را آرام بدار و استراحت کن. 💫👌تفسیر آیه 47فرقان ↑ فیض کاشانی ملامحسن، تفسیر الصافی، ج۲، ص۱۴1 🌸🌸 ادامه موضوع👇👇 http://quranpuyan.com/yaf_postst504_shb-bry-rmsh-w-rwz-bry-tlsh-st.aspx @quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
معرفي دوره مترجمي قران.pdf
938.5K
قرائت باميد ثواب تاكي؟!!! ،قران را بفهميم
اَللَّهُمَّ لا تُحْوِجْنا وَ لا تُفْقِرْنا اِلي اَحَدٍ سِواكَ پروردگارا! ما را نيازمند و محتاج كسى جز خودت قرار نده کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ، تعقل در شريعت @quranpuyan
⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین (هر هفته شنبه ها ساعت ۸ صبح) 2⃣4⃣ : 🌹سوره اعراف آیه ۴۰🌹 همانا کسانیکه آیات ما را تکذیب کردند و از پذیرش آن تکبّر ورزیدند، درهای آسمان به رویشان باز نشود و به بهشت داخل نشوند ، مگر آنکه شتر در سوراخ سوزن درآید و بدین سان مجرمان را کیفر می دهیم. 🌹فصل ۱۸ آیه ۲۴🌹 چه دشوار است ورود ثروت اندوزان به پادشاهی خدا، رد شدن شتر از سوراخ سوزن آسانتر است تا وارد شدن ثروتمندی به پادشاهی خدا. https://bit.ly/2NCIaTh کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 6⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۱۷۰-۱۴۹ از تفسیر نور ۱- سؤال از وجدان،کلید تفکّر و تنبه مردم است. «فَاسْتَفْتِهِمْ أَ لِرَبِّکَ الْبَناتُ» ۲- کسی که آگاهی ندارد،حقّ اظهار نظر ندارد. «وَ هُمْ شاهِدُونَ» ۳- آنان که مسیح را فرزند خدا می دانند،همانند مشرکانی هستند که فرشتگان را فرزند خدا می پنداشتند. «لَیَقُولُونَ وَلَدَ اللّهُ» ۴- انسان به جایی می رسد که بر اساس یک عقیده ی باطل،دختر را بد و پسر را خوب می داند و آنگاه دختران را برای خدا و پسران را از آن خود می داند. «أَصْطَفَی الْبَناتِ عَلَی الْبَنِینَ» ۵- عقاید یا باید بر اساس عقل باشد، «کَیْفَ تَحْکُمُونَ» یا بر اساس فطرت. «أَ فَلا تَذَکَّرُونَ» (تذکّر،یادآوری چیزی است که در فطرت آدمی باشد و یا بر اساس سند و نقل. «أَمْ لَکُمْ سُلْطانٌ مُبِینٌ فَأْتُوا بِکِتابِکُمْ») ۶- کتاب های آسمانی،حجّت و مبنای داوری در مورد خدا هستند و در هیچ یک از این کتب سخنی از فرزند داشتن خدا نیست. «فَأْتُوا بِکِتابِکُمْ» ۷- انسانی که از منطق و برهان جدا شد،هر خرافه و تهمتی را به هر کس بخواهد نسبت می دهد تا آنجا که برای خداوند همسری از جنس جنّ می پندارد. جَعَلُوا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الْجِنَّهِ ... ۸- هر کجا سخنی خرافه در مورد خداوند پیش آمد،با کلمه «سُبْحانَ اللّهِ» ذات الهی را منزه دارید. وَ جَعَلُوا بَیْنَهُ ... سُبْحانَ اللّهِ عَمّا یَصِفُونَ ۹- خداوند،انسان را آزاد آفرید و اوست که راه خود را انتخاب می کند و بت پرستان و بت هایشان قدرت اجبار ندارند. «ما أَنْتُمْ عَلَیْهِ بِفاتِنِینَ» ۱۰- در دنیای فرشتگان،برای هر یک،مقام و منزلت و مسئولیّت خاص و سلسله مراتب وجود دارد. «مَقامٌ مَعْلُومٌ» ۱۱- فرشتگان فرزندان خدا نیستند،بلکه مأموران الهی هستند که برای انجام فرمان خدا با نظم و انضباط صف کشیده اند. «الصَّافُّونَ» ۱۲- در برابر منطق و استدلال نباید تاریخ گذشته را بهانه کرد. لَوْ أَنَّ عِنْدَنا ذِکْراً مِنَ الْأَوَّلِینَ ... کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به یک دستور قرانی تمرین : و در قرآن (تولي وتبري): بنام خدا در آیاتی از قران و بخصوص در سوره های مدنی قرآن،خداوند نکاتی را به مسلمانان راجع به دوستی با سایر افراد متذکر شده است. در این هفته،این نوع آیات را جمع آوری و به بحث و بررسی در باره انها می پردازیم. از جمله 1-در سوره آل عمران پس از توصیف مومنین و کافرین (از اهل کتاب و مشرکین)و بیان اعمال و افکار غلط انها مسلمانان را از دوستی با برحذر میدارد. لاَّ يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللّهِ فِي شَيْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِيرُ ﴿۲۸﴾ مکارم: افراد با ايمان نبايد به جاي مومنان، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب كنند، و هر كس چنين كند، هيچ رابطه ‏اي با خدا ندارد (و پيوند او بكلي از خدا گسسته مي‏شود)، مگر اينكه از آنها به پرهيزيد (و به خاطر هدفهاي مهمتري تقيه كنيد). خداوند شما را از (نافرماني) خود، بر حذر مي‏دارد، و بازگشت (شما) به سوي خداست. اما معنا و مفهوم و اتخاذ ولي چيست؟ در روزهاي اينده به ان مي پردازيم. @quranpuyan https://v.ht/tavalla
پگاه آغاز مهربانی و محبت است..! پایان خواب و بیخبری .. در بامداد رودخانه حیات جاری میشود .. زلال و پاک ... پس چون خورشید مهربان و گرم وخالص باشیم... سلام صبحتون بخیر @quranpuyan
📖 ؟ ✅ تشویق دیگران در ی آشکار و بخشش گناهان بواسطه ی صدقه در آیه ی ۲۷۱ سوره ی مبارکه ی به صدقه و محاسن آن اشاره شده است. یکی از محسنات صدقه ی آشکار تشویق دیگران به این امر میباشد. إِن تُبْدُوا الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ ۖ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَ‌اءَ فَهُوَ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ ۚ وَيُكَفِّرُ‌ عَنكُم مِّن سَيِّئَاتِكُمْ ۗ وَاللَّـهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ‌ ﴿٢٧١﴾ صادقی تهرانی: اگر صدقه‌ها را آشکار کنید، این (برای تشویق دیگران هم) کارِ خوبی است، و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید، این برای شخص شما بهتر (که از ریا دورتر) است، و بخشی از گناهانتان را می‌زداید. و خدا به آنچه می‌کنید آگاه است. برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://goo.gl/XY3jSR کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 7⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۱۸۲-۱۷۱ ۱- عبودیّت و بندگی خدا،شرط رسیدن اولیا به مقام رسالت بوده است. «لِعِبادِنَا الْمُرْسَلِینَ» ۲- پیروزی پیامبران و مکتب آنان بر دیگر مکاتب حتمی است. «إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنْصُورُونَ» (حرف«انّ»و حرف«لام»و جمله اسمیه،نشانه ی حتمی بودن است) ۳- پیامبران و پیروان آنان لشگر خدا هستند و لشگر خدا قطعاً در همه صحنه ها پیروز است. «إِنَّ جُنْدَنا لَهُمُ الْغالِبُونَ» ۴- ابتدا هشدار و تذکّر و اتمام حجّت،سپس قهر و عذاب. «فَإِذا نَزَلَ بِساحَتِهِمْ» در حالی است که قبلاً انذار شده اند. «الْمُنْذَرِینَ» ۵- خداوند در همین دنیا،طعم تلخ شکست را به معاندان خواهد چشاند و شما مؤمنان،عاقبت آنان را مشاهده خواهید کرد. «وَ أَبْصِرْهُمْ فَسَوْفَ یُبْصِرُونَ» ۶- جهان آفرینش،جلوه و مظهر ربوبیّت خداوند و ربوبیّت خداوند مقتضی حمد و ستایش است. «الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به یک دستور قرانی تمرین : و در قرآن (تولي وتبري): فسمت دوم در آیاتی از قران ،خداوند نکاتی را به مسلمانان راجع به دوستی با سایر افراد متذکر شده است. 2-عدم دوستي با كساني كه دين شما را مي كنند يا ميخواهند از دينتان برگرديد. يا ايها الذين امنوا لا تتخذوا اليهود و النصارى أولياء بعضهم أولياء بعض و من يتولهم منكم فإنه منهم إن الله لا يهدى القوم الظالمين 51 مائده در تفسير الميزان در خصوص معناي اتخاذ اوليا چنين آمده است: "در مجمع البيان مى گويد: (اتخاذ ولي) به معناى اعتماد كردن بر چيزى است ، به اين صورت كه شخص به آن دلگرم باشد كه در فلان كار به دردم مى خورد و آن را براى آن كار ذخيره بسازد. و راغب در مفردات خود گفته كلمه : (ولاء) و نيز كلمه (توالى ) به عنوان استعاره در معناى نزديكى استعمال مى شود، حال يا نزديكى از حيث مكان ، يا از حيث نسبت و خويشاوندى ، يا از حيث دين ، يا از حيث صداقت و نصرت و يا اعتقاد. و سخن كوتاه اينكه يك نوع خاصى از نزديكى چيزى به چيز ديگر است ، بطورى كه همين ولايت باعث شود كه موانع و پرده ها از بين آن دو چيز بر داشته شود، البته نه همه موانع ، بلكه موانع آن هدفى كه غرض از ولايت رسيدن به آن هدف است ، حال اگر آن هدف ، آشتى و معاشرت و محبت و خلاصه جوش خوردن دلها به يكديگر باشد، در اين صورت كلمه ولى معناى را مى دهد، محبوبى كه آدمى نمى تواند نفس خود را از دوست داشتن او و رام شدن در برابر خواسته او جلوگيرى نمايد و قهرا در برابر خواسته او مطيع مى شود و اگر از جهت دستور باشد، ولى به معناى كسى خواهد بود كه در طرف مقابل خود امر و نهى مى كند و به او طبق دلخواه خود دستور مى دهد. ✅پس حاصل كلام اين شد كه مراد از جمله : (لا تتخذوا اليهود و النصارى اولياء) نهى از دوستى با يهود و نصارا است ، 👈👈 دوستى به حدى كه باعث كشش روحى بين مسلمين و اهل كتاب شود و در نتيجه اخلاق اهل كتاب در بين مسلمين راه يابد چون چنين دوستى سرانجام سيره دينى جامعه مسلمان را كه اساس آن پيروى از حق و سعادت انسانها است ، دگرگون ساخته ، سيره كفر در بين آنان جريان مى يابد كه اساسش پيروى از هواى نفس و پرستش شيطان و خروج از راه فطرى زندگى است ." براي مطالعه ساير ايات و نكات به لينك زير مراجعه نماييد https://v.ht/tavalla @quranpuyan