eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین 0⃣6⃣ : 🌹سوره هود آیه ۸۱🌹 گفتند: ای لوط، ما فرستادگان پروردگار توییم. آنها هرگز به تو دست نخواهند یافت. پس در پاسی از شب خانواده ات را حرکت ده و کسی از شما پشت سرش را نگاه نکند مگر زنت را که هرچه به آنها برسد به او نیز خواهد رسید. همانا موعد آنها صبح است آیا صبح نزدیک نیست؟ 🌹پیدایش،فصل ۱۹ آیه ۱۷ و ۲۵🌹 یکی از فرشته ها گفت: بخاطر حفظ جان خودتان فرار کنید و پشت سر خود را نگاه نکنید و در دشت نایستید ، بلکه به کوهها فرار کنید تا هلاک نشوید. خداوند، سدوم و غموره و تمام دشتهای آنرا با مردم و هر گیاهی که در آنجا روییده می شد، ویران کرد. امّا زن لوط به عقب نگاه کرد و به یک ستون نمک تبدیل شد. https://bit.ly/2NCIaTh کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 2⃣1⃣ تدبر در سوره ❓پرسش : منظور از مرج البحرين يلتقيان چيست؟ دو دريايي كه بهم رسيدن و بين آنها حجاب است،چيست؟ پاسخ ۱ : قابل قبول ترين تفسيرى كه درباره اين دو آيه كرده اند اين كه : مراد از دو دريا دو درياى معين نيست ، بلكه دو نوع دريا است ، يكى شور كه قريب سه چهارم كره زمين را در خود فرو برده ، كه بيش تر اقيانوسها و درياها را تشكيل مى دهد، و يكى هم درياهاى شيرين است كه خداى تعالى آنها را در زير زمين ذخيره كرده و به صورت چشمه ها از زمين مى جوشد، و نهرهاى بزرگ را تشكيل مى دهد، و مجددا به درياها مى ريزد، اين دو جور دريا يعنى درياهاى روى زمين و درياهاى داخل زمين همواره به هم اتصال دارند، هم در زير زمين و هم در روى زمين ، و در عين اين كه ((يلتقيان - برخورد و اتصال دارند)) نه اين شورى آن را از بين مى برد و نه آن شيرينى اين را، چون بين آن دو حاجز و مانعى نمى گذارد در وضع يكديگر تغييرى بدهند، و آن مانع ، خود مخازن زمين و رگه هاى آن است ، كه نه مى گذارد درياى شور به درياى شيرين تجاوز نموده ، و آن را مثل خود شور كند، و در نتيجه جانداران راتهديد نمايد، و نه درياى شيرين به درياى شور تجاوز نموده بيش از اندازه از زمين بجوشد، و زياده از اندازه به دريا بريزد، و دريا را شيرين سازد، و در نتيجه مصلحتى را كه در شورى آب درياها است كه يا تصفيه هوا است و يا مصالحى ديگر از بين ببرد ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۹ صفحه ۱۶۷ https://v.ht/alrahman کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به علاقه مندان قران: ✳✳ در بمانيم، بخوانيم، روش فهم بهتر را يادبگيريم. 🌹🌹 همزمان با نمايشگاه مجازي كتاب و ايام سالگرد ميلاد پر بركت حضرت فاطمه س بمدت 10 روز تا 15 بهمن ماه 1- عرضه كتاب"مباني و روش ساده فهم قرآن" با 20درصد به مبلغ 20000تومان پستي كتاب از لينك https://idpay.ir/quranpuyan/shop/37101 2-عرضه بسته اموزشي ويژه فهم ساده قران با 33 درصدي 🔷🔶 براساس پيشنهادهاي قرآن آموزان دوره هاي اموزشي و مخاطبان كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران" لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري (که با حضور آقایان گنجه ای و فرهنگ برگزارشد) نيز به همراه كتاب دوره و با تخفيف ويژه33 درصدي، به قيمت 30 هزارتومان عرضه مي شود. جهت و پرداخت اينترنتي لينك زير را كليك نماييد. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803 3-نسخه ديجيتال كتاب نيز بصورت فايل pdf نيز از لينك زير به قيمت 8500 تومان قابل دانلود ميباشد. https://idpay.ir/quranpuyan3/file/14964 ✅ جهت توضيحات بيشتر در خصوص كتاب به لينك هاي زير مراجعه نماييد: https://t.me/fahmequran http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm8370_chp-wl-ktb--mbny-w-rwsh-mTlh-w-fhm-sdh-qrn--dr-nkhstyn-rwz-nmyshgh-qrn-ryh-shd.aspx#8370
💮❓ مراد از «اسلام»در قرآن چیست؟ آیا همان شریعت محمدی است ؟ 💮🔸در قرآن،کلمه و نیز افعال مشتق از آن،اسلم، اسلما،اسلمت و....زیاد بکار رفته است.با توجه به معنای لغوی آن، آیا اسلام در قران از جمله . 🔶🔸در آیه ان الدين عند الله الاسلام ،به مفهوم بودن در برابر خدا بطور مطلق دلالت دارد یا بر مصداق خاص ان یعنی دین پیامبر خاتم دلالت میکند؟ 🛑قسمت چهارم: 💮💫علامه طباطبایی در تفسیر سوره آل عمران نکات زیر را در خصوص بیان کرده است: 🔶مراد از ((ان الدين عند اللّه الاسلام )) 💮🔶معناى جمله مورد بحث چنين مى شود كه : ((دين نزد خداى سبحان يكى است و اختلافى در آن نيست و بندگان خود را امر نكرده مگر به پيروى از همان دين و بر انبياى خود هيچ كتابى نازل ننموده مگر درباره همان دين ،و هيچ آيت و معجزه اى به پا نكرده مگر براى همان دين كه آن دين عبارت است از ، يعنى حق شدن ، و بعقيده هاى حق معتقد گشتن ، و اعمال حق انجام دادن )) و به عبارتى ديگر: ((آن دين واحد عبارت است از تسليم شدن در برابر بيانى كه از مقام ربوبى در مورد عقائد و اعمال و يا در مورد معارف و احكام صادر مى شود)). 💮👈و اين بيان هر چند به طورى كه در قرآن حكايت شده در شرايع رسولان و انبياى او از نظر مقدار و كيفيت مختلف است ، ليكن در عين حال از نظر حقيقت چيزى به جز همان امر واحد نيست ، اختلافى كه در شريعت ها هست از نظر كمال و نقص است ، نه اينكه اختلاف ذاتى و تضاد و تنافى اساسى بين آنها باشد، و معناى جامعى كه در همه آنها هست عبارت است از تسليم شدن به خدا در انجام شرايعش ، و اطاعت او در آنچه كه در هر عصرى با زبان پيامبرش از بندگانش مى خواهد. 💮🔸پس دين همين اطاعتى است كه خدا از بندگان خود مى خواهد، و آن را براى آنان بيان مى كند، و لازمه مطيع خدا بودن اين است كه آدمى آنچه از معارف را كه به تمام معنا برايش روشن و مسلم شده اخذ كند، و در آنچه برايش مشتبه است توقف كند، بدون اينكه كمترين تصرفى از پيش ‍ خود در آنها بكند 📚ترجمه تفسير الميزان جلد 3 صفحه : 189 💫موضوع را می توانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید . http://quranpuyan.com/yaf_postst1592_mrd-z-slmdr-qrn-chyst-hmn-shryt-mHmdy-st-y-mTlq-tslym-shdn.aspx @quranpuyan
#دعاهای_روزانه 💠رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ✨پروردگارا، مرا برپادارنده نماز قرار ده، و از فرزندان من نیز. (دعای حضرت ابراهیم در حق ذریه اش) https://eitaa.com/quranpuyan
📖 ؟ ✅ هیچ پیامبری مردم را به بندگی و پرستش خود و علمای دین دعوت نکرده است. خداوند در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره توبه به عقاید اشتباه یهودیان و مسیحیان در اینکه عزیر و مسیح را پسر خدا میدانند و نیز اینکه راهبان و علمای دینی را اربابان خود گرفته اند،اشاره کرده است. وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ ﴿۳۰﴾ مکارم: يهود گفتند: «عزير» پسر خدا است! و نصاري گفتند مسيح پسر خدا است! اين سخني است كه با زبان خود مي‏گويند كه همانند گفتار كافران پيشين است، لعنت خدا بر آنها باد، چگونه دروغ مي‏گويند؟! اتَّخَذُواْ أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُواْ إِلاَّ لِيَعْبُدُواْ إِلَهًا وَاحِدًا لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿۳۱﴾ فولادوند: اينان دانشمندان و راهبان خود و مسيح پسر مريم را به جاى خدا به الوهيت گرفتند با آنكه مامور نبودند جز اينكه خدايى يگانه را بپرستند كه هيچ معبودى جز او نيست منزه است او از آنچه [با وى] شريك مى‏ گردانند https://cutt.ly/utxfs1F ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
مراكز تهيه كتاب"مباني و روش ساده " 1- :خ انقلاب، روبروی در اصلی دانشگاه تهران،پ 1248، کتاب اندیشه 2- :انتشارات آواي چلچله :خيابان شهيد صدوقي،روبروي مدرسه قلعه 3- : چهارراه دکترا- کتابفروشی امام 4- : -نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي:خيابان ارم نبش كوچه 20 -موسسه فرهنگي نشاط خيابان ارم،پاساژ قدس پلاك 93 اطلاعات بيشتر از كتاب و خرید اینترنتی در https://t.me/fahmequran http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm8370_chp-wl-ktb--mbny-w-rwsh-mTlh-w-fhm-sdh-qrn--dr-nkhstyn-rwz-nmyshgh-qrn-ryh-shd.aspx#8370
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 3⃣1⃣ تدبر در سوره ❓پرسش : منظور از مرج البحرين يلتقيان چيست؟ دو دريايي كه بهم رسيدن و بين آنها حجاب است،چيست؟ پاسخ ۲ : دو دریای به هم رسیده غیر متجاوز در موضوع دو آیه 19 و 20 باید بدانیم که در ادبیات قرآنی لزوماً «دریا» به آن معنی که ما در علم جغرافیا معنی می کنیم نیست و در قرآن به «آب زیادِ قویِ پرحجم» دریا گفته می شود. مثلاً در داستان بنی اسرائیل گفته شد که آنها را از «دریا» عبور دادیم در حالی که آنها از رود نیل عبور کرده بودند، و رود نیل در قرآن بحر نامیده شده است. با درک این نکته، مثال های زیادی می توان برای آیه های 19 و 20 ارائه کرد. مثلاً مرداب انزلی و بحر خزر می تواند مصداق این دو آیه باشد و در کل کره زمین از این نوع موارد زیاد است. مرداب انزلی آب شیرین و بحر خزر آب شور دارد و در هر یک از آنها موجودات خاص خودشان زندگی می کنند و اگر آن دو در هم بیامیزند، لااقل این اشکال پیش می آید که آبزیانِ آب شیرین مرداب انزلی دچار انقراض می شوند، و منظور از «لوءلوء» و«مرجان» میتواند چیزهای کمیاب و قیمتی باشد. این نوع تفسیر، مربوط به حالتی است که ترجیع بند را در نظر نگیریم اما وقتیکه آن را در نظر بگیریم (و باید هم این کار را بکنیم) تفسیر آن این خواهد بود که ای انسانها هر نعمتی که شما دارید عین آن را (منتها از جنس دیگر) جنیان نیز دارند و آنچه راجع به در یاهای خودتان می فهمید راجع به در یاهای آنها هم ممکن است باشد. 🖌از تفسير آقای جمال گنجه اى https://v.ht/alrahman کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💮❓ مراد از «اسلام و مسلم»در قرآن چیست؟ آیا همان شریعت محمدی و ملتزم بودن به دين پیامبر خاتم است ؟ 🛑قسمت پنجم: 💫علامه طباطبایی در تفسیر سوره آل عمران نکات زیر را در خصوص و بیان کرده است: 💮🔸 ابراهیم چگونه بود؟ 🔶مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿۶۷﴾ابراهيم نه يهودى بود و نه نصرانى بلكه حق گرايى فرمانبردار بود و از مشركان نبود (۶۷) 🔶👈دين ، داراى مراتب و مراحلى بوده است و هر يك از انبياء (ع ) به منزله بكى از آن مراحل بوده اند 💮 🌸اين دين واحد در تمامى اعصار و در سير تاريخى بشر يك نواخت نبوده ، بلكه به حسب مرور زمان و موازى زيادتر شدن استعداد بشر، از ناحيه خداى تعالى كاملتر مى شده ، و اين دين واحد كه نامش است ، قبل از يهوديت و نصرانيت با شرايعى و احكامى ساده تر و ساده تر بوده و دو كيش نامبرده ، دو مرحله و دو مرتبه كامل تر نسبت به مراحل قبل است (تا آنكه با آمدن قرآن دين خدا به حد كمال رسيد، و خود اعلام كرد: ((اليوم اكملت لكم دينكم ...)) 🔶ابراهیم مسلمانى حنيف بود، يعنى متصف به صفت اسلامى بود كه خود تاءسيس ش كرده بود، اسلامى كه اساس بود براى مرحله هاى بعد، يعنى يهوديت و نصرانيت .ابراهيم (عليه السلام ) نمى تواند يهودى و نصرانى باشد، بلكه بر دين خدا است ، يعنى اسلام و خدا شدن 💮❓ ایا ابراهیم پیرو دین پیامبر خاتم بود که خود را نامید؟ مسلمان بودن غير از تابع احكام شریعت اسلام بودن است . 💮👈توضيح اينكه كلمه اسلام دو معنا دارد: يكى معناى لغوى ، يعنى تسليم شدن و يكى معناى اصطلاحى كه عبارت است از شريعت قرآن ، و 👈 اين معنائى است كه بعد از نزول قرآن و انتشار آوازه دين محمد (صلوات اللّه على شارعه ) پيدا شده و اسلامى كه در آيه شريفه به ابراهيم نسبت داده شده ، لغوى است ، يعنى خدا شدن ، و در برابر مقام ربوبيتش خاضع گشتن . 📚تفسیر المیزان . 💫موضوع را می توانید در لینک زیر مطالعه بفرمائید http://quranpuyan.com/yaf_postst1592_mrd-z-slmdr-qrn-chyst-hmn-shryt-mHmdy-st-y-mTlq-tslym-shdn.aspx @quranpuyan
خدایــــــــــا🙏 من بي تو دمي قرار نتوانم ڪـرد احساڹ ترا شمار نتـوانم ڪـرد ڪَـر بر تڹ مڹ زباڹ شود هــر مـویي یڪ شڪر تو از هزار نتوانم ڪرد ☀️سلام صبحتان زیبا @quranpuyan
📖 ؟ "ما مِن دابَّةِِ اِلّا هُوَ آخِذَُ بِناصِیَتِها" (هیچ جنبنده ای نیست مگر آنکه پیشانی اش به دست خداست!) هود/۵۶ ☆ مراد از "ناصیه" (پیشانی) که به "سرنوشت" معنا می شود، واقعیت وجودی هر مَربُوب است. هر موجودی از ربّ خویش به قدر ظرفیت و شایستگی اش دریافت می کند. و مراد از سرنوشت، و اینکه گفته می شود ناصیه ی هر کس به دست خداست، همین است. پیشانی یعنی آنچه در پیش داری. و آن متناسب با میزان دریافت هر کس است. با این وجود، روندِ سرنوشت امری ثابت و تغییرناپذیر نیست. اگر بنده ای با سلوکش یعنی با کار کردن بر روی خود بتواند ظرفیت و شایستگی اش را وسعت ببخشد بی شک سرنوشتش نیز تغییر خواهد کرد. زیرا کمیّت و کیفیت دریافتش از حق تعالی تغییر یافته است. به عبارتی ساده و امروزین؛ "تغییر شعور، مساویست با تغییر سرنوشت". اگر ملتی بخواهد سرنوشتش را تغییر دهد، راهش تغییر شعور است، و لا غیر. و این رازی است که آیه "حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِاَنفُسِهِم" آشکار کرده است. 🖌بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
به علاقه مندان قران: ✳✳ در بمانيم، بخوانيم، روش فهم بهتر را يادبگيريم. 🌹🌹 همزمان با نمايشگاه مجازي كتاب و ايام سالگرد ميلاد پر بركت حضرت فاطمه س بمدت 10 روز تا 15 بهمن ماه 1- عرضه كتاب"مباني و روش ساده فهم قرآن" با 20درصد به مبلغ 20000تومان پستي كتاب از لينك https://idpay.ir/quranpuyan/shop/37101 2-عرضه بسته اموزشي ويژه فهم ساده قران با 33 درصدي 🔷🔶 براساس پيشنهادهاي قرآن آموزان دوره هاي اموزشي و مخاطبان كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران" لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري (که با حضور آقایان گنجه ای و فرهنگ برگزارشد) نيز به همراه كتاب دوره و با تخفيف ويژه33 درصدي، به قيمت 30 هزارتومان عرضه مي شود. جهت و پرداخت اينترنتي لينك زير را كليك نماييد. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803 3-نسخه ديجيتال كتاب نيز بصورت فايل pdf نيز از لينك زير به قيمت 8500 تومان قابل دانلود ميباشد. https://idpay.ir/quranpuyan3/file/14964 ✅ جهت توضيحات بيشتر در خصوص كتاب به لينك هاي زير مراجعه نماييد: https://t.me/fahmequran http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm8370_chp-wl-ktb--mbny-w-rwsh-mTlh-w-fhm-sdh-qrn--dr-nkhstyn-rwz-nmyshgh-qrn-ryh-shd.aspx#8370
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 4⃣1⃣ تدبر در سوره ❓پرسش : منظور از مرج البحرين يلتقيان چيست؟ دو دريايي كه بهم رسيدن و بين آنها حجاب است،چيست؟ پاسخ ۳ : آیات 19 و 20 با تفصیل بیشتری در سوره فرقان بیان شده است: وَهُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَّحْجُورًا {53} و اوست كسى كه دو دريا را موجزنان به سوى هم روان كرد اين يكى شيرين [و] گوارا و آن يكى شور [و] تلخ است و ميان آن دو مانع و حريمى استوار قرار داد {53} همچنین قابل ذکر است که در قران،بحر در مقابل بر(خشکی) بکار میرود و به معنای محیط ابی است اعم از رود خانه،خلیج،دریاچه، اقیانوس و ... 🖌آقای سيدكاظم فرهنگ https://v.ht/alrahman کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑قسمت ششم: 💮❓ آيا اسلام در قران،فقط به دين پيامبر خاتم اطلاق شده است؟منظور از اسلام و مسلم در قران چيست؟ 💫استاد شهید مطهری در جلد ششم کتاب در تفسیر سوره حدید چنين گفته است: ✅راه پیامبران یكی بیشتر نیست 💮🔶قرآن می فرماید كه ما پیغمبران خود را یك یك پشت سر یكدیگر قرار دادیم؛ پیغمبری بعد از پیغمبری و پیغمبری بعد از پیغمبری برای همین رسالت و مأموریت آمد. 🔸👈جمله ی «ثُمَّ قَفَّیْنا عَلی آثارِهِمْ » متضمن این نكته است كه هر پیغمبر بعدی از همان راه رفته است كه پیغمبران قبلی رفته اند؛ یعنی كسی خیال نكند پیغمبران راههای مختلف دارند؛ راه یكی بوده، از نوح تا خاتم الانبیاء راه یكی است. 💢🔸اختلافاتی كه در شرایع و قوانین هست- كه اختلافات در فروع است- به شكلی نیست كه راه را دو راه كند. به تعبیری كه علامه ی طباطبائی می فرمایند شاهراه یكی است ولی راههای فرعی كه متصل به شاهراه می شود احیاناً اختلاف پیدا می كند. این است كه كلمه ی «عَلی آثارِهِمْ » را می فرماید. آثار جمع «اثر» است و اثر یعنی جای پا. 💮 🔸پیغمبران هر كدام آمدند پا جای پای دیگران گذاشتند. كه این هم اشاره به این است كه راه انبیاء یك راه بیشتر نیست، تفاوتی كه در این راهها هست از نظر اصل راه نیست، از نظر خصوصیات دیگر است، این مطلب البته در آیات زیادی از قرآن آمده است و قرآن همه ی اینها را هم «اسلام» می نامد. 🔸👈در تعبیر قرآن منحصر [به دین اسلام ] نیست آن طور كه در اصطلاح ماست. ما می گوییم «ادیان» داریم؛ یك دینْ مثلاً نوح از جانب خدا آورده بود، دین دیگری ابراهیم آورده بود، دین دیگری موسی آورده بود، دین دیگری عیسی آورده بود و دین دیگری حضرت رسول آورده است. 💢هرگز در قرآن «دین» جمع بسته نشده است. 💮🔶دین یكی بیشتر نیست و آن همان است 💮🔶(إِنَّ اَلدِّینَ عِنْدَ اَللّهِ اَلْإِسْلامُ) دینی كه نوح آورد غیر از همان یك چیز نبود، همان است كه «اسلام» نامیده می شود. 💢بعد مردم منحرف می شوند، چیزهایی می سازند كه آنها دین خدا و نیست. ابراهیم می آید، ابراهیم همان راهی را می رود كه نوح رفته. باز آنچه كه ابراهیم آورده- كه حقیقت است- نامش «دین» و «اسلام» است. موسی می آید، عیسی می آید، خاتم الانبیاء می آید و هر پیغمبری می آید، اینها همان دین خدا را كه یك چیز بیشتر نیست و نامش «اسلام» است می آورند. 🔸👌ما به این جهت دین خاتم را «اسلام» می گوییم كه می خواهیم بگوییم دین حقیقی و آن دینی كه همان حقیقت دین است و تكامل یافته ی همان حقیقت است و بقیه همه انحرافات است این دین است. 💮🌸ما دین خودمان را از این جهت « » می گوییم كه می خواهیم بگوییم ادامه ی حقیقی همان دین حقیقی ای است كه از اول تا آخر عالم بوده است 💫موضوع را می توانید در لینک زیر مطالعه بفرمائید http://quranpuyan.com/yaf_postst1592_mrd-z-slmdr-qrn-chyst-hmn-shryt-mHmdy-st-y-mTlq-tslym-shdn.aspx @quranpuyan