eitaa logo
قران پویان
443 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
681 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️فلسفه آفرينش و مهلت دادن به 💠قالَ اخْرُجْ مِنْها مَذْؤُماً مَدْحُوراً لَمَنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنْكُمْ أَجْمَعِينَ 🌱(خداوند) فرمود: «از آن (مقام) بیرون شو؛ در حالی که نکوهیده و رانده‌شده هستی. مسلماً کسانی از آنان که از تو پیروی ‌کنند، قطعاً جهنم را از همه‌ی شما لبریز خواهم کرد. أعراف - ۱۸ 👈‏در اين گونه بحثها معمولا سؤالات مختلفی به ذهن می‌آيد كه از همه مهمتر اين دو سؤال است. ❓‏۱- خداوند چرا شيطان را آفريد؟ با اينكه می‌دانست سرچشمه وسوسه‌ها و گمراهيها می‌شود؟. ❓‏۲- بعد از آنكه شيطان مرتكب چنان گناه بزرگی شد، چرا خداوند تقاضای او را مبنی بر ادامه حيات او پذيرفت؟. 🔹‏درباره سؤال اول كه اولا خلقت شيطان از آغاز، خلقت پاك و بی‌عيبی بود و به همين دليل، ساليان دراز در صف مقربان درگاه خدا و فرشتگان بزرگش جای گرفته بود، اگر چه از نظر آفرينش جزء آنها نبود، سپس با سوء استفاده از آزادی خود، بنای طغيان و سركشی گذاشت و رانده درگاه خداوند گرديد و لقب شيطان را به خود اختصاص داد. 🔹‏ثانيا- وجود شيطان برای پويندگان راه حق نه تنها زيانبخش نيست، بلكه رمز تكامل نيز محسوب می‌شود، زيرا وجود يك دشمن قوی در مقابل انسان، باعث پرورش و ورزيدگی او می‌گردد، و اصولا هميشه تكاملها در ميان تضادها به وجود می‌آيد، و هيچ موجودی راه كمال را نمی‌پويد مگر اينكه در مقابل ضد نيرومندی قرار گيرد. 👈‏نتيجه اينكه شيطان گرچه به حكم آزادی اراده در برابر اعمال خلاف خود مسئول است، ولی وسوسه‌های او، زيانی برای بندگان خدا و آنهايی كه می‌خواهند در راه حق گام بردارند نخواهد داشت، بلكه به طور غير مستقيم برای آنها ثمربخش خواهد بود.  🔹پاسخ سؤال دوم از آنچه در جواب سؤال اول گفتيم نيز روشن می‌شود، زيرا ادامه حيات او به عنوان وجود يك نقطه منفی برای تقويت نقاط مثبت نه تنها ضرر نداشت، بلكه مؤثر نيز بود، حتی قطع نظر از وجود شيطان در درون خود ما، غرائز مختلفی وجود دارد، كه چون در برابر نيروهای عقلانی و روحانی قرار گيرند، يك ميدان تضاد را تشكيل می‌دهند كه در اين ميدان پيشرفت و تكامل و پرورش وجود انسان صورت می‌گيرد، ادامه حيات شيطان نيز تقويت مبانی اين تضاد است، به تعبير ديگر هميشه وجود يك راه راست با توجه به خطوط انحرافی پيرامون آن مشخص می‌شود و تا چنين مقايسه‌ای در ميان نباشد، راه راست بازشناخته نخواهد شد. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدِينَ (۲۰/اعراف) 🌱‏پس شيطان، آن دو (آدم و همسرش) را وسوسه كرد تا آنچه را از زشتی (عورت) شان از آن دو مخفی بود، برايشان آشكار سازد و گفت: ‏پروردگارتان شما را از (خوردن) اين درخت نهی نكرده مگر برای اين كه مبادا دو فرشته شويد يا از جاودانان شويد (و حيات ابدی بيابيد). 🔷✨‏شيطان، آدم و حوا را وسوسه می‌كرد كه اگر از اين درخت، بخوريد، فرشته شده يا ابدی می‌شويد و خداوند چون نمی‌خواهد شما به اين مقام برسيد، دستور داد كه از آن نخوريد. ‏در اينكه چرا حضرت آدم نهی خداوند را ناديده گرفت و از درخت ممنوعه خورد، ذيل آيه ۲۱ پاسخ داده است كه نهی در اينجا عنوان كراهت دارد، نه تحريم، و مانند نهی پزشك از يك غذا برای بيمار می‌باشد كه اگر بيمار آن غذا را بخورد به زحمت می‌افتد و آثار و عوارض‌ مربوط به خود را دارد، نه آنكه حرام باشد. 🔹شيطان، حتّی خوبان را هم رها نمی‌كند. «فَوَسْوَسَ لَهُمَا» امّا هيچ سلطه‌ای بر مخلصين ندارد. «إِلَّا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ»۶ 🔹نهايت كار شيطان، وسوسه است نه اجبار، نشان دادن راه انحرافی است، نه اصرار. «فَوَسْوَسَ لَهُمَا» 🔹نتيجه‌ی گناه‌كردن و خلاف، رسوايی است. لِيُبْدِيَ‌ ... سَوْآتِهِما 🔹رسوايی، كشف حجاب و برهنگی، از اهداف شيطان است. لِيُبْدِيَ‌ ... ما وُورِيَ‌ 🔹شيطان از راه آرزوها، انسان را فريب می‌دهد. ما نَهاكُما رَبُّكُما ... إِلَّا أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدِينَ‌ (آرزوی انسان، زندگی ابدی در فضايی آرام و فرشته‌گونه است، لذا شيطان گفت: اگر از آن درخت بخوريد، به آرزوی خود رسيده و زندگی دائم و به دور از مزاحمت و اضطراب خواهيد داشت، و با استفاده از غرائز و تمايل انسان به رفاه و ابديّت، او را وسوسه كرد.) 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 5⃣4⃣ تدبر در سوره ❓پرسش از آیه ۵۷ سوره اسراء قُلِ ادْعُواْ الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِى فَلاَ يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَ لاَ تَحْوِيلاً _…_56 _ أُوْلَـلـِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُو وَيَخَافُونَ عَذَابَهُو إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا _…_57_ مرجع ضمیر اولئک چیست؟ آیا معبودان پنداری،بدنبال تقرب به خدا هستند؟ يا مومنان؟ پاسخ ۱ : _ اينان (پيامبران و مؤمنان) كسانى اند كه (پروردگارشان) را مى خوانند (و او را مى خواهند) در حالى كه هر كدام از آنان (كه به او) نزديك ترند (نزديك ترين) وسيله(هاى حركت) به سوى پروردگارشان را مى جويند، و به رحمت او اميدوارند و از عذابش مى ترسند. عذاب پروردگارت همواره ترسناك بوده است. _…_57_ آيه 57 ـ "يبتغون الى ربهم الوسيله" به عنوان امتيازى براى بندگان شايسته خدا ياد شده تفسیر فرقان https://b2n.ir/m41693 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌐 درباره . 🛑قسمت دهم : ⭕️. 👈اكنون ما باید توجه خود را به سوی زن و مرد معطوف كنیم و در این زمینه دو چیز را باید در نظر بگیریم: یكی اینكه آیا زن و مرد از لحاظ طبیعت اختلافاتی دارند یا نه؟ به عبارت دیگر آیا اختلافات زن و مرد فقط از لحاظ جهاز تناسلی است یا اختلافات آنها عمیقتر از اینهاست؟ دیگر اینكه اگر اختلافات و تفاوتهای دیگری در كار است، آیا آن اختلافات از نوع اختلافات و تفاوتهایی است كه در تعیین حقوق و تكالیف آنها مؤثر است یا از نوع اختلاف رنگ و نژاد است كه با طبیعت حقوقی بشر بستگی ندارد؟ 💢در قسمت اول گمان نمی كنم جای بحث باشد. هركس فی الجمله مطالعه ای در این زمینه داشته باشد می داند كه زن و مرد منحصر به جهاز تناسلی نیست. اگر سخنی هست، در این جهت است كه آیا آن تفاوتها در تعیین حقوق و تكالیف زن و مرد تأثیر دارد یا ندارد؟ . 👈دانشمندان و محققان اروپا قسمت اوّل را به طور شایسته ای بیان كرده اند. دقت در مطالعات زیستی و روانی و اجتماعی این دانشمندان كوچكترین تردیدی در این قسمت باقی نمی گذارد. آنچه كمتر مورد توجه این دانشمندان واقع شده این است كه این تفاوتها در تعیین حقوق و تكالیف خانوادگی مؤثر است و زن و مرد را از این جهت در وضع نامشابهی قرار می دهد. 💢الكسیس كارل، فیزیولوژیست و جراح و زیست شناس معروف فرانسوی كه شهرت جهانی دارد، در كتاب بسیار نفیس خود ا به هر دو قسمت اعتراف می كند؛ یعنی هم می گوید زن و مرد به حكم قانون خلقت متفاوت آفریده شده اند و هم می گوید این اختلافات و تفاوتها وظایف و حقوق آنها را متفاوت می كند. می گوید: 💢👈« . . اختلافی كه میان زن و مرد موجود است تنها مربوط به شكل آنها و وجود زهدان و انجام زایمان نزد زن و طرز تعلیم خاص آنها نیست، بلكه نتیجه ی علتی عمیقتر است كه از تأثیر مواد شیمیایی مترشحه ی غدد تناسلی در خون ناشی می شود. به علت عدم توجه به این نكته ی اصلی و مهم است كه طرفداران نهضت زن فكر می كنند كه هر دو جنس می توانند یك قسم تعلیم و تربیت یابند و مشاغل و اختیارات و مسؤولیتهای یكسانی به عهده گیرند. زن در حقیقت از جهات زیادی با مرد متفاوت است. یكایك سلولهای بدنی، همچنین دستگاههای عضوی، مخصوصاً سلسله ی عصبی نشانه ی جنس او را بر روی خود دارد. قوانین فیزیولوژی نیز همانند قوانین جهان ستارگان، سخت و غیر قابل تغییر است؛ ممكن نیست تمایلات انسانی در آنها راه یابد. ما مجبوریم آنها را آن طوری كه هستند بپذیریم. 👈زنان باید به بسط مواهب طبیعی خود در جهت و مسیر سرشت خاص خویش بدون تقلید كوركورانه از مردان بكوشند. وظیفه ی ایشان در راه تكامل بشریت خیلی بزرگتر از مردهاست و نبایستی آن را سرسری گیرند و رها كنند. 👈در آخر فصل می گوید: ♦️«نبایستی برای دختران جوان نیز همان طرز فكر و همان نوع زندگی و تشكیلات فكری و همان هدف و ایده آلی را كه برای پسران جوان در نظر می گیریم معمول داریم. متخصصین تعلیم و تربیت باید جنس مرد و زن و وظایف طبیعی ایشان را در نظر داشته باشند، و توجه به این نكته ی اساسی در بنای آینده ی تمدن ما حائز كمال اهمیت است. » . 💢👈چنانكه ملاحظه می فرمایید این دانشمند بزرگ، هم زیاد ومرد را بیان می كند و هم معتقد است این تفاوتها زن و مرد را از لحاظ وظیفه و در وضع قرار می دهد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج19، ص: 169 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
. أَنَا عِنْدَ قُلُوب الْمُنْكَسِرَةِ من (خدا) نزد قلب های 💔 شکسته ام ... 🍃حدیث قدسی کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 23 تا 30 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ به همه فرزندان ! 💠يا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً يُوارِي سَوْآتِكُمْ وَ رِيشاً وَ لِباسُ التَّقْوى‏ ذلِكَ خَيْرٌ ذلِكَ مِنْ آياتِ اللَّـهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ 🌱ای فرزندان آدم، به‌راستی برایتان لباسی که شرمگاه‌هایتان را می‌پوشاند و مایه‌ی آراستگی شماست، خلق کردیم؛ حال آن‌که لباس تقوا بهتر است. این از نشانه‌های خداست. باشد که پند گیرند. أعراف -۲۶ 🔷✨خداوند از این جا به بعد یک سلسله دستورات و برنامه‏هاى سازنده، براى همه فرزندان آدم، بیان مى‏کند، که در حقیقت دنباله‏اى است از برنامه‏هاى آدم در بهشت. نخست به همان مسأله لباس و پوشانیدن بدن که در سرگذشت آدم نقش مهمى داشت اشاره کرده، مى‏فرماید: «اى فرزندان آدم! ما لباسى بر شما فرو فرستادیم، که (اندام شما را مى‏پوشاند و) زشتیهاى بدنتان را پنهان مى‏سازد» ولى فایده این لباس که براى شما فرستاده‏ایم، تنها پوشانیدن تن و مستور ساختن زشتیها نیست بلکه «مایه زینت شماست» (وَ رِیشاً). لباس تجمل و زینت که اندام شما را زیباتر از آنچه هست نشان مى‏دهد. 🔷✨به دنبال این جمله که در باره لباس ظاهرى سخن گفته است، قرآن بحث را به لباس معنوى کشانده و آن چنان که سیره قرآن در بسیارى از موارد است، هر دو جنبه را به هم مى‏آمیزد و مى‏گوید: «لباس پرهیزکارى و تقوا از آن هم بهتر است».تشبیه تقوى و پرهیزکارى به لباس، تشبیه بسیار رسا و گویایى است، زیرا همانطور که لباس هم بدن انسان را از سرما و گرما حفظ مى‏کند، و هم سپرى است در برابر بسیارى از خطرها، و هم عیوب جسمانى را مى‏پوشاند و هم زینتى است براى انسان، روح تقوى و پرهیزکارى نیز علاوه بر پوشانیدن بشر از زشتى گناهان و حفظ از بسیارى از خطرات فردى و اجتماعى، زینت بسیار بزرگى براى او محسوب مى‏شود زینتى است چشمگیر که بر شخصیت او مى‏افزاید. 👈منظور از لباس تقوا همان «روح تقوا و پرهیزکارى» است، که جان انسان را حفظ مى‏کند و معنى «حیاء» و «عمل صالح» و امثال آن در آن جمع است. 👌در پایان آیه مى‏فرماید: «این (لباسهایى که خدا براى شما قرار داده اعم از لباس مادى و معنوى، لباس جسمانى و لباس تقوا) همگى از آیات و نشانه‏هاى خداست تا بندگان متذکر نعمتهاى پروردگار شوند» لباس در گذشته و حال- تا آنجا که تاریخ نشان مى‏دهد همیشه انسان لباس مى‏پوشیده است، ولى وسایل تولید لباس در عصر ما به قدرى متنوع شده و توسعه یافته است که با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست. و متأسفانه، جنبه‏هاى فرعى و حتى نامطلوب و زننده لباس چنان گسترش یافته که فلسفه اصلى لباس را دارد تحت الشعاع خود قرار مى‏دهد. لباس عاملى شده براى انواع تجمل پرستیها، توسعه فساد، تحریک شهوات، خودنمایى و تکبر و اسراف و تبذیر و امثال آن، حتى گاه لباسهایى در میان جمعى از مردم بخصوص «جوانان غربزده» دیده مى‏شود که جنبه جنون آمیز آن بر جنبه عقلانیش برترى دارد و به همه چیز شباهت دارد جز به لباس. 👈مسأله مدپرستى در لباس نه تنها ثروتهاى زیادى را به کام خود فرو مى‏کشد، بلکه قسمت مهمى از وقتها و نیروهاى انسانى را نیز بر باد مى‏دهد. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠‏يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ (۲۷/اعراف) 🌱‏ای فرزندان آدم! مبادا شيطان فريبتان دهد، آنگونه كه پدر و مادرِ (نخستين) شما را از بهشت بيرون كرد، (با وسوسه‌ی خوردن از آن درخت) لباس را از تن آن دو بركند تا عورت‌هايشان را بر آنان آشكار سازد. همانا شيطان و گروهش شما را از آنجا كه شما آنها را نمی‌بينيد می‌بينند. ما شياطين را دوستان و سرپرستان كسانی كه ايمان نمی‌آورند قرار داديم. 🔷✨‏شيطان گرچه اهل ايمان را نيز وسوسه می‌كند و به لغزش می‌اندازد، ولی نمی‌تواند ولايت و سلطه‌ای كامل بر آنها پيدا نمايد، «وَ ما كانَ لِي عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ»۱ زيرا مؤمن، با توبه و پناه بردن به خدا نجات می‌يابد. آری، شيطان تنها بر كافران سلطه دارد. ‏از اين‌كه ما شيطان را نمی‌بينيم گمان نكنيم كه او هم ما را نمی‌بيند، بلكه او در هر مكان كه زمينه‌ی گناه فراهم باشد حاضر است و بدنبال فتنه و فريب می‌باشد. ‏🔹از تاريخ و سرنوشت ديگران عبرت بگيريم. «كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ» 🔹خود را بيمه شده و به دور از انحراف ندانيم، حضرت آدم كه مسجود فرشتگان بود، با فريب شيطان از جايگاه خود دور شد. أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ‌ ... 🔹برهنگی وكشف حجاب، عامل خروج از جايگاه قرب الهی است. «فَاخْرُجْ‌ أَبَوَيْكُمْ‌ ... يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما» 🔹هرگونه برنامه و تبليغاتی كه به برهنگی بيانجامد، شيطانی است. لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ‌ ... يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما 🔹هدف شيطان، برهنگی زن و مرد در برابر يكديگر است. «لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما» 🔹شيطان تنها نيست، بلكه گروه و ايادی دارد. «إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبِيلُهُ» چنانكه در جای ديگر می‌خوانيم: «وَ جُنُودُ إِبْلِيسَ»۲ 🔹چون شيطان را نمی‌بينيم، از او غافل نباشيم و هميشه آماده باشيم. لا يَفْتِنَنَّكُمُ‌ ... لا تَرَوْنَهُمْ‌ زيرا فريبندگی شيطان به خاطر ناپيدايی اوست. 🔹برهنگی، نشانه‌ی عدم ايمان و سلطه‌ی شيطان است. يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما ... أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ‌ 🔹سلطه‌ی شيطان، به خاطر اعمال خود انسان است. «أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ» ‏🔹سنّت خداوند آن است كه شيطان بر كافران و منكران حاكم شود. «إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ» 🔹ايمان به خداوند، مانع ولايت و حاكميّت شيطان بر انسان می‌شود. «أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ» 📚‏تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 6⃣4⃣ تدبر در سوره ❓پرسش از آیه ۵۷ سوره اسراء قُلِ ادْعُواْ الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِى فَلاَ يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَ لاَ تَحْوِيلاً _…_56 _ أُوْلَـلـِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُو وَيَخَافُونَ عَذَابَهُو إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا _…_57_ مرجع ضمیر اولئک چیست؟ آیا معبودان پنداری،بدنبال تقرب به خدا هستند؟ يا مومنان؟ پاسخ ۲ : أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ : در اینجا ، منظور معبودان شِرک است و منظور کلیِ آیه این است که خودِ معبودان شما دنبال این هستند که در نزد خداوند جایگاه بهتری بیابند و . . باید بدانیم که عرب 1400 سال قبل که بت هایی را می پرستید در حقیقت خود آن مجسمه یا سنگ یا چه و چه را نمی پرستید بلکه آنها را «نماد»هایی از فرشتگان یا اشخاص بلند پایه ای حساب میکردند و در حقیقت آن فرشتگان یا اشخاص بلندپایه را می پرستیدند. آیه فوق میگوید بدانید خودِ آن فرشتگان و اشخاص بلندپایه (برعکس شما) خداوند را می پرستند. از تفسیر مرحوم مهندس گنجه ای https://b2n.ir/m41693 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺 با سلام به قرآن‌دوستان گرامی با تبریک فرا رسیدن اعياد ماه رجب و دهه فجر علاقمندان به و در قرآن میتوانند تا سالروز ميلاد حضرت ع ، محصولات زير را بمنظور مطالعه خود يا اهدا به ديگران، با از لینکهای زیر سفارش داده توسط پست دریافت نمایند. ✅ کتاب و لوح فشرده 1-كتاب مباني و روش مطالعه و ساده قران تالیف اقای سیدکاظم فرهنگ با مقدمه اقای دکتر سیدمحسن میرباقری به مبلغ 20000 تومان 2-كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران برای موسسات قرانی و مراکز آموزشی و جلسات قران (تعداد بیش از 10 جلد) به مبلغ 18000 تومان 3-لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري روش مطالعه و فهم قران با حضور مرحوم استاد گنجه اي به مبلغ 18000 تومان 4- ويژه آموزشي شامل "كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران به همراه لوح فشرده دوره اموزشي " به مبلغ 36000 تومان 5-كتاب " : 280 درس از 30 " 27 هزار تومان 6-كتاب " : 280 درس از 30 " برای موسسات قرانی و مراکز آموزشی (تعداد بیش از 10 جلد) 25 هزار تومان 💢علاقمندان ميتوانند محصولات فوق را از درگاه زير سفارش دهند. https://idpay.ir/quranpuyan/shop ✅فایلهای پی دی اف 7- فایل کتاب باورها و رفتارهای قرانی :280 درس از 30جزء قرآن ، 10 هزار تومان 8-فایل كتاب مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن ، 8500 تومان از https://idpay.ir/quranpuyan3/file 🌷🌷🌷🌷 در صورت عدم امكان خريد اينترنتي، به شماره 09123732102 پيام دهيد.