eitaa logo
قران پویان
444 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
680 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ و ما برای خدا چه سود و زيانی دارد؟ 💠‏مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَيْها ثُمَّ إِلی‌ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ (۱۵/جاثیه) 🌱‏هر كس كار شايسته‌ای انجام دهد، پس به سود خود اوست و هر كس عمل بدی مرتكب شود، پس به زيان خود اوست، سپس به سوی پروردگارتان بازگشت داده می‌شويد. 🔷‏قرآن بارها با بيانات گوناگون به اين اصل اشاره فرموده است كه نتيجه عمل به خود انسان بر می‌گردد، چنانكه می‌فرمايد: ‏«وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ»هر كس شكر كند، پس برای خويش شكر كرده و هر كس كفران ورزد به زيان خويش است. ‏«فَمَنِ اهْتَدی‌ فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها» هر كس هدايت پذيرفت، به نفع خود اوست و هر كس گمراه شد، به ضرر خود اوست. ‏🔹 نظام كيفر و پاداش الهی عادلانه و بر اساس عملكرد نيك و بد خود انسان است. مَنْ عَمِلَ صالِحاً ... وَ مَنْ أَساءَ 🔹 خداوند، به كار خير انسان نيازی ندارد. «عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ» ‏🔹 انسان‌ها در برابر قانون الهی مساوی هستند. (انسان، هر كه باشد و عمل، هر چه باشد، مورد كيفر وپاداش قرار می‌گيرد.) مَنْ عَمِلَ صالِحاً ... وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَيْها ‏🔹 خدا انسان را آزاد آفريده است. مَنْ عَمِلَ صالِحاً ... مَنْ أَساءَ ‏🔹 دليل معاد، عدل الهی است. مَنْ عَمِلَ صالِحاً ... مَنْ أَساءَ ... إِلی‌ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ‌ ‏🔹 معاد، اميدی به صالحان و هشداری به خلافكاران است. «إِلی‌ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ» ‏🔹 قيامت قهری است و به اختيار انسان نيست. «تُرْجَعُونَ» ‏🔹 پاداش و كيفر الهی، اقتضای ربوبيّت اوست. «إِلی‌ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ» 📚‏تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ عين و عين و است 💠هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ 🌱این (قرآن)، برای مردم، دلایلی روشن، و برای اهل یقین، هدایت و رحمت است. جاثیه - ۲۰ 🔷درآيه مورد بحث به عنوان تاكيد بر آنچه گذشت و دعوت به پيروی از اين آئين الهی می‌گويد:" اين قرآن و شريعت وسيله بينايی و مايه هدايت و رحمت برای مردمی است كه اهل يقين هستند" (هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدیً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ‌). 🔷‏" بصائر" جمع" بصيرت" به معنی بينايی است، هر چند اين واژه بيشتر در مورد بينشهای فكری و عقلی استعمال می‌شود، ولی گاه به تمام اموری كه مايه درك و فهم مطلب است اطلاق می‌گردد. ‏جالب اينكه می‌گويد" اين قرآن و شريعت بيناييهايی است" يعنی عين بينايی است، آنهم نه يك بينايی كه بينائيها، نه در يك بعد كه در همه ابعاد زندگی به انسان بينش صحيح می‌دهد. ‏نظير همين تعبير در آيات ديگر قرآن از جمله آيه ۱۰۴ سوره انعام آمده است‌ قَدْ جاءَكُمْ بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ‌:" بيناييهايی از سوی پروردگارتان برای شما آمد". 👈‏در اينجا سه موضوع در آيه مطرح شده:" بصائر"،" هدايت" و" رحمت" كه به ترتيب علت و معلول يكديگرند، آيات روشنگر و شريعت بينا كننده انسان را به سوی هدايت می‌برد، و هدايت نيز مايه رحمت پروردگار است. ‏جالب اينكه" بصائر" را برای عموم مردم ذكر می‌كند، اما هدايت و رحمت را مخصوص كسانی كه اهل يقينند، و بايد چنين باشد زيرا آيات قرآن مخصوص قوم و گروهی نيست، بلكه تمام انسانها كه در مفهوم" الناس" جمعند در آن شريكند، بی‌هيچگونه محدوديتی از نظر زمان و مكان، ولی طبيعی است هدايت فرع بر يقين، و رحمت الهی نيز مولود آن است، و شامل حال همه نمی‌شود. 👌‏به هر حال اينكه می‌گويد: قرآن عين بصيرت و عين هدايت و رحمت است تعبير زيبايی است كه از عظمت و تاثير و عمق اين كتاب آسمانی حكايت می‌كند برای آنها كه رهرو راهند و جستجوگر حقند. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 8⃣7⃣ تدبر در سوره 🔹نکات سوره یوسف از تفسیر عبدالعلی بازرگان یوسف : ۱۱۰ حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاءُ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ   ـ [منکران آنقدر ميدان را براي مؤمنين تنگ کردند] تا رسولان [از ايمان مردم] نوميد گشتند و پنداشتند [در مورد نصرت مؤمنين و عذاب کافران] به آنان دروغ گفته شده است ۱۰۴ [آنگاه] ياري ما فرا رسيد، پس ما هر کس را بخواهيم [=شايسته بدانيم] نجات مي‌دهيم ۱۰۵ و يورش [عذاب] ما بر مجرمان [به هيچ نيرويي] بازگردانده نمي‌شود.  __ ۱۰۴- انسان‌هاي عادي معمولا باوري به نصرت الهي در مشکلات ندارند و به همين اسباب ظاهري دنيا دلبسته و اميدوارند، پيامبران اما، همه اميدشان به نصرت خدا در برابر دشمنان و توکل به او بوده است. اشاره اين آيه به موارد نادري است که وقتي شکست ظاهري و قلع و قمع و کشتار مؤمنين را مي‌ديدند، بعضاً بي‌تاب شده و تعجيل در ياري رساني خدا را طلب مي‌کردند و احياناً لحظاتي مي‌پنداشتند کارد به استخوان رسيده و کار تمام است! چنين فضائي را مي‌توانيد در آيه ۲۱۴ سوره بقره (۲:۲۱۴) احساس کنيد [...مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللهِ أَلاَ إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِيبٌ]. ۱۰۵- وقتی تلاش و توکل به نهایتِ ممکن و مقدورِ شخص یا ملت برسد و به اصطلاح سرمايه‌هاي موجود، مصرف شده و استعدادهاي بالقوه به فعليت رسيده باشد و همچنان تاريکي ظلم مسلط باشد، نصرت و نجات همچون طلوع فجر فرا مي‌رسد و صحنه را تغيير مي‌دهد، نجات بني‌اسرائيل از رود نيل و غرق شدن فرعون و لشگريانش نمونه‌اي از اين نصرت است. https://b2n.ir/b35440 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🌻پاسخ امام رضا ع به كه كمال حاكم را در ديدند : مهمترين چيزي كه از حاكم جامعه بايد خواست، ايجاد و است ❌جمعي از صوفيان بر امام رضا ع وارد شدند. به حضرت عرض كردند: اميرالمؤمنين مأمون در زمينه حكومت داري به اين نتيجه رسيده است كه شايسته ترين افرادي كه لايق اين حكومتي كه خداوند به ايشان عطا كرده، اهل بيت پيامبر ص هستند. و از بين اهل بيت پيامبر، شما از همه شايسته تر هستيد و تصميم دارد حكومت را به شما واگذار كند. اما شما بايد بدانيد كه مردم به امام و رهبري نياز دارند كه طعامش ، لباسش خشن، مركبش حمار بوده و خود به عيادت بيماران رفته و خلاصه ، مشي و مرامش و بي آلايشي باشد. حضرت كه تا كنون به بالشي تكيه داده و به سخنانشان گوش مي دادند برخاسته و صاف و مستقيم نشسته و اينطور پاسخشان را دادند: يوسف ع پيامبري از صالحان بود، لباسي از ديبا و زربفت مي پوشيد و بر بالشهاي نرم و حرير آل فرعون تكيه مي زد. ♦♦مهمترين چيزي كه از حاكم و رهبر جامعه بايد انتظار داشت:ايجاد قسط و عدالت است ↩️سخنش با ، ↩️حكمش با توأم بوده ↩️و به ، وفادار باشد. 🌸خداوند پوشيدن لباس زيبا و نرم و طعام چرب و شيريني را حرام نكرده است و اين آيه را تلاوت كردند: 🔸🎊"قل من حرّم زينة الله التي أخرج لعباده و الطيبات من الرزق" 🖊قال الآبي في كتاب نثر الدر: دخل على الرضا بخراسان قوم من الصوفية فقالوا له: إن أمير المؤمنين المأمون نظر فيما ولاه الله تعالى من الامر فرآكم أهل البيت أولى الناس بأن تؤموا الناس، ونظر فيكم أهل البيت فرآك أولى الناس بالناس، فرأى أن يرد هذا الامر إليك والأمة تحتاج إلى من يأكل الجشب ويلبس الخشن، ويركب الحمار، ويعود المريض، قال: وكان الرضا عليه السلام متكئا فاستوى جالسا ثم قال: كان يوسف عليه السلام نبيا يلبس أقبية الديباج المزورة بالذهب ويجلس على متكئات آل فرعون ويحكم، إنما يراد من الامام قسطه وعدله: إذا قال صدق، إذا حكم عدل، وإذا وعد أنجز، إن الله لم يحرم لبوسا ولا مطعما، وتلا " قل من حرم زينة الله التي أخرج لعباده والطيبات من الرزق 📚بحار الانوار ج ٤٩ ص ٢٧٥ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
❇️ عقل هیچ فرد مسلمانی بدون این ده ویژگی كامل نمی‌شود: 🔸مردم به خيرش اميدوار باشند؛ 🔸همگان از شرّش احساس ایمنی کنند؛ 🔸خوبی اندک دیگران را بسيار شمارد؛ 🔸نيكى بسيار خود را اندک به‌حساب آورد؛ 🔸از درخواست‌‌های نیازمندان به او ملول نشود؛ 🔸تا آخر عمرش از کسب دانش خسته نشود؛ 🔸فقر در راه خدا را بیش از توانگرى دوست‏ بدارد؛ 🔸ذلت در راه خدا را بر عزت در راه دشمنش ترجیح دهد؛ 🔸به گمنامى بیش از شهرت تمایل داشته باشد؛ ❇️ سپس فرمود: دهم و چه دهمى! پرسيدند: دهمی چيست؟ فرمود: 🔸هيچ كس را نبيند جز اينكه گويد او از من بهتر و باتقواتر است‏. امام رضا (ع) 📚 تحف‌العقول، ص ۴۴۳ ✨✨میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر همگان مبارک باد✨✨ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات خاصه امام رضا (علیه‌السلام) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و تفسير قرآن @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 23 تا 32 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️خطرناكترين بتها، بت است 💠أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلی‌ عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلی‌ سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلی‌ بَصَرِهِ غِشاوَةً فَمَنْ يَهْدِيهِ مِنْ بَعْدِ اللَّـهِ أَ فَلا تَذَكَّرُونَ (۲۳/جاثیه) 🌱‏پس آيا ديدی كسی را كه هوای خويش را معبود خود قرار داده و خداوند او را با وجود آگاهيش به بيراهه گذاشت و بر گوش و قلبش مهر زد و بر چشمش پرده‌ای نهاد. پس بعد از خدا كيست كه او را هدايت كند، پس آيا پند نمی‌گيريد؟ 🔹در حدیثی  می خوانديم كه مبغوض‌ترين معبودی كه مورد پرستش واقع شده است نزد خداوند بت هوی و هوس است. ‏در اين سخن هيچگونه مبالغه نيست، چرا كه بتهای معمولی موجوداتی بی‌خاصيتند، ولی بت هوی و هوس اغوا كننده، و سوق دهنده به سوی انواع گناه و انحراف است. ‏به طور كلی می‌توان گفت اين بت خصوصياتی دارد كه آن را مستحق اين نام" منفورترين بتها" كرده است. ‏زشتيها را در نظر انسان زينت می‌دهد، تا آنجا كه انسان به اعمال زشت خود می‌بالد و به مصداق‌ وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً (كهف- ۱۰۴) به عنوان يك صالح به آن افتخار می‌كند! 🔹چرا كه تا پايگاهی در درون انسان وجود نداشته باشد شيطان قدرت بر وسوسه‌گری ندارد و پايگاه شيطان چيزی جز هواپرستی نيست، همان چيزی كه خود شيطان به خاطر آن‌ سقوط كرد، و از صف فرشتگان و مقام قرب الهی طرد شد. 🔹مهمترين وسيله هدايت را كه درك صحيح حقايق است از انسان می‌گيرد و پرده بر چشم و عقل آدمی می‌افكند، چنان كه در آيات مورد بحث بعد از ذكر مساله هواپرستی صريحا به اين موضوع اشاره شده است، آيات ديگر قرآن نيز گواه بر اين حقيقت است. 🔹هواپرستی انسان را تا مرحله مبارزه با خدا (نعوذ باللَّه) پيش می‌برد.همانگونه كه پيشوای هوی‌پرستان يعنی شيطان به چنين سرنوشت شومی گرفتار شد، و به حكمت خداوند در مساله امر به سجده بر آدم اعتراض نمود و آن را غير حكيمانه پنداشت! 🔹آن قدر شوم و دردناك است كه گاه يك لحظه هواپرستی يك عمر پشيمانی ببار می‌آورد، و گاه يك لحظه هواپرستی محصول تمام عمر انسان و حسنات اعمال صالح او را بر باد می‌دهد. ‏لذا در آيات قرآن و روايات اسلامی روی اين امر تاكيد و هشدار داده شده است. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️در دادگاه همه به زانو درمی‌آيند! 💠‏وَ تَری‌ كُلَّ أُمَّةٍ جاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعی‌ إِلی‌ كِتابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (۲۸/جاثیه) 🌱‏(در روز رستاخيز) هر امّتی را به زانو در آمده می‌بينی، در حالی كه هر امتی به سوی كتابش (برای دادرسی) فراخوانده شده است. امروز آنچه را عمل می‌كرديد دريافت خواهيد كرد. 👈‏«جاثِيَةً» به معنای نشستن روی زانو، به هنگام ترس و وحشت يا فروتنی و تسليم است. ‏🔹هول و هراس قيامت همه را زمين‌گير می‌كند. «كُلَّ أُمَّةٍ جاثِيَةً» ‏🔹معاد جسمانی است. «جاثِيَةً» ‏🔹نظام هستی حساب و كتاب و ثبت و ضبط دارد و كار قيامت بر اساس پرونده‌ و گواه است. «تُدْعی‌ إِلی‌ كِتابِهَا» ‏🔹جزای هر شخصی در قيامت، بر اساس عملكرد او در دنياست. «الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» 📚‏تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 9⃣7⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۱۱۱-۱۱۰ سوره یوسف از تفسیر نور ۱- مهلت دادن به مجرمان وتاخیر عذاب آنان،از سنت های الهی است. «حَتّی إِذَا اسْتَیْأَسَ» یعنی به قدری ما به مجرمان مهلت دادیم که انبیا مأیوس شدند. ۲- تاخیر عذاب الهی سبب جرأت وتکذیب مجرمین می گردد. حَتّی إِذَا ... وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا ۳- ناامیدی انبیا از هدایت مردم،شرط نزول قهر خداست. إِذَا اسْتَیْأَسَ ... لا یُرَدُّ بَأْسُنا ... ۴- امدادهای الهی نسبت به پیامبران هم زمان خاصی دارد. إِذَا اسْتَیْأَسَ ... جاءَهُمْ 8-قهر الهی شامل انبیا و مومنان واقعی نمی شود. «فَنُجِّیَ» ۵- هم قهر و عذاب و هم لطف و امداد به دست خداست. نَصْرُنا ... بَأْسُنا ۶- اراده وخواست خدا قانون مند است. «مَنْ نَشاءُ وَ لا یُرَدُّ بَأْسُنا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِینَ» ۷- راه خدا بن بست ندارد. إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ ... جاءَهُمْ نَصْرُنا (هر کجا مردم کار را به بن بست کشاندند قدرت خدا جلوه می کند.) ۸- سنت خداوند در حمایت انبیا و هلاکت مجرمان است. «جاءَهُمْ نَصْرُنا ، لا یُرَدُّ بَأْسُنا» ۹- شرط امتیاز در داستان ها،پندآموزی آنهاست.در ابتدای سوره فرمود: «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ» ودر آخر فرمود: «لَقَدْ کانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَهٌ» ۱۰- چنانکه حضرت یوسف علیه السلام علی رغم همه کیدها و مشکلات و موانع به عزّت و قدرت رسید،پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز علی رغم همه ی مکرها و...به عزّت و قدرت خواهد رسید. «لَقَدْ کانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَهٌ»* ۱۱- عبرت آموزی از قصص قرآن،مخصوص یک زمان نیست. «لِأُولِی الْأَلْبابِ» ۱۲- داستان های قرآن،بیان واقعیّت های عینی و عبرت آموز است.(یافتنی است، نه بافتنی.) «ما کانَ حَدِیثاً یُفْتَری» ۱۳- گفتار راست و واقعی،تأثیر عمیق دارد. عِبْرَهٌ ... ما کانَ حَدِیثاً یُفْتَری ۱۴- نکته سنجی و درس گرفتن عقل لازم دارد؛ «عِبْرَهٌ لِأُولِی الْأَلْبابِ» ولی دریافت نور و رحمت الهی،ایمان نیز لازم دارد. «لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ» ۱۵- داستان یوسف برای جویندگان حقیقت،آیت «آیاتٌ لِلسّائِلِینَ» برای خردمندان، عبرت «عِبْرَهٌ لِأُولِی الْأَلْبابِ» و برای اهل ایمان،مایه ی هدایت و رحمت است. «هُدیً وَ رَحْمَهً لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 امام رضا(ع) خطاب به خليفه : تو را در داخل کشور برقرار ساز فقر و محرومیت را برطرف کن و به رسیدگی کن. 📍روزی مأمون با خوش حالی به محضر امام رضا(ع) آمد و نامه‌ای را خواند که در آن نامه از پیروزی لشگرش و فتح یکی از بلاد کابل، سخن به میان آمده بود. امام به او گفت: آیا فتح یکی از شهرهای مشرکان، تو را خوش حال کرده است؟ مأمون: آیا چنین فتحی مایه‌ی شادی نیست؟ 🌴امام فرمود: در مورد امت محمد(ص) و مسئولیت زمامداری که خداوند آن را در اختیارت نهاده، از خدا بترس! همانا تو امور مسلمانان را ساخته‌ای، 🔻حکمرانی را به کسانی واگذار کرده‌ای که در میان مسلمانان به غیر حکم خدا حکمرانی می‌کنند 🔻 (تو با نصب فرماندارانی و ستمگر، حق مسلمانان بلاد را تباه نموده‌ای و اکنون به خاطر فتح فلان قریه خوش رقصی می‌کنی؟) 🔻 تو در این بلاد نشسته‌ای ولی به مسلمانان مهاجر و انصار، می‌شود؛ به طوری که مدت‌هاست در و نداری هستند و به آنها ستم می‌شود و دسترسی به تو ندارند و کسی به آنها نمی‌رسد؛ از خدا بترس و به امور مسلمانان توجه داشته باش! آیا نمی‌دانی که زمامدار مسلمانان مانند ستون وسط خیمه است، که هر کسی در درون خیمه است باید بتواند آن ستون را بگیرد و به آن دسترسی داشته باشد؟ تو نیز باید به مسلمانان این گونه نزدیک باشی، و مردم به تو دسترسی داشته باشند، و شکایت‌های خود را به تو برسانند... تو را در داخل کشور اسلامی برقرار ساز 🔻و فقر و محرومیت را برطرف کن و به رسیدگی کن. این مایه‌ی خرسندی و خشنودی يک حاكم مسلمان است، نه کشورگشایی و فتوحات تازه و افزودن بر قلمرو جغرافیایی کشور اسلام بدون این که محتوای اسلام و جوهر دین که عدالت است، اجرا شده باشد. 📚عیون اخبار الرضا: ج۲، ص۱۶ (نقل از كانال استاد حكيمي) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
🤲🌹اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِی إِنْ حَزِنْتُ، وَ أَنْتَ مُنْتَجَعِی إِنْ حُرِمْتُ ❤️بارالها! چون اندوهناك مي‌شوم تو دلخوشي مني و چون محروم گردم تو محل اميد مني! 💫بخشي از دعاي بيستم صحيفه سجاديه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻🍃‌🌸🍃༺ 💐👌شما هم در 📖 یک صفحه از قرآن  به همراه با ما همراه شوید ❇️🌹بلطف خدا و استقبال مخاطبان عزیز هر روز فایل صوتی🎧 قرائت يك صفحه از قران كريم را به همراه عکس متن عربی آن صفحه ، فایل صوتی تفسیر و توضیح صفحه وگزیده نڪات تفسیری ،از ابتداي قران، در كانال ارسال نموده ایم. ✍تاکنون سوره های :🔻 حمد-بقره-آل‌عمران-نساء-مائده-انعام-اعراف-انفال-توبه‌-یونس-هود-یوسف-رعد-ابراهیم-حجر‌-نحل-إسراء-کهف-مریم-طه-انبیاء- حج-مومنون-نور-فرقان-شعراء-نمل‌-قصص-عنکبوت-روم-لقمان-سجده-احزاب-سباء-فاطر-یس-صافات‌-ص-زمر-غافر-فصلت-شوری-زخرف-دخان-جاثیه به اتمام رسیده که جهت دسترسی به آنها میتوانید از های زیر استفاده نمایید. ۱. ۲. ۳. ۴. ۵. ۶. ۷. ۸. ۹. ۱۰. ۱۱. ۱۲. ۱۳. ۱۴. ۱۵. ۱۶. ۱۷. ۱۸. ۱۹. ۲۰. ۲۱. ۲۲. ۲۳. ۲۴. ۲۵. ۲۶. ۲۷. ۲۸. ۲۹. ۳۰. ۳۱. ۳۲. ۳۳. ۳۴. ۳۵. ۳۶. ۳۷. ۳۸. ۳۹. ۴۰. ۴۱. ۴۲. ۴۳. ۴۴. ۴۵. ✅ و به لطف پروردگار از امروز 👇 📖 را شروع خواهیم نمود. ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan