eitaa logo
قران پویان
477 دنبال‌کننده
6هزار عکس
700 ویدیو
623 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
: هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته پانزدهم ◀️ خداوند متعال می فرمایند : 🔶إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ 🔶 در حقيقت، کسانى که کتاب خدا را مى‌خوانند و نماز برپا مى‌دارند و از آنچه بديشان روزى داده‌ايم، نهان و آشکارا مى‌کنند، اميد به تجارتى بسته‌اند که هرگز زوال نمى‌پذيرد. 🍃🌼🍃 تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
🌺🌺مژده به کاربران #تنزیل،همزمان با ایام عید سعید نیمه شعبان و سالگرد تاسیس قرآن پویان ،امکان 👈👈"مطالعه ترجمه آیات هر فراز" - بطور جداگانه و پشت سرهم- به تنزیل اضافه شد. دوستانی که قبلا تنزیل را نصب کرده اند، رایگان،بروزرسانی نمایند. کاربران جدید نیز از کافه #بازار موبایل دانلود و نصب نمایند. https://cafebazaar.ir/app/quranpuyan.com.tanzil/
فرد از احکام اقتصادی قران: ؟ و در قران كريم-رابطه ربا با چيست؟ ادامه آیات ربا در قران 4- «الذین یاکلون الربا لایقومون الا کما یقوم الذی یتخبطه الشیطان من المس ذلک بانهم قالوا انما البیع مثل الربا و احل الله البیع و حرم الربا فمن جآئه موعظة من ربه فانتهی فله ما سلف و امره الی الله و من عاد فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون» (29) «کسانی که می خورند به پا نمی خیزند مگر مانند کسی که بر اثر تماس شیطان دیوانه و آشفته حال شده است. به دلیل آن است که گفتند: بیع همانند رباست (تفاوتی میان آن دو نمی بینند) در حالی که خداوند را حلال و را حرام کرده است. کسی که اندرز الهی به او رسید، دست از رباخواری کشید؛ سودهایی که در گذشته به دست آورده مال اوست. خداوند او را می بخشد، اماکسی که مجددا به برگردد، در آتش دوزخ جاودان گرفتار می ماند.» 5- «یمحق الله الربا و یربی الصدقات و لله لایحب کل کفار اثیم» (30) 🔶«خداوند را نابود می کند و صدقات را افزایش می دهد و انسان ناسپاس و گنهکار را دوست ندارد.» 6- «یآ ایها الذین امنوا اتقوا الله و ذروا ما بقی من الربآ ان کنتم مؤمنین» (31) «ای ایمان آورندگان، از خدا بترسید، اگر ایمان به پروردگار دارید، آنچه از باقی مانده رها کنید.» 7- «فان لم تفعلوا فاذنوا بحرب من الله و رسوله و ان تبتم فلکم رؤس اموالکم لاتظلمون و لاتظلمون» 279 بقره(32) «اگر دست از نکشید، بدانید که با خدا و رسول او به جنگ برخاسته اید و اگر توبه کنید، اصل سرمایه از آن شماست. در این صورت نه ستم کرده اید و نه ستم شده اید.» ♦️ _خواري = اعلان جنگ با خدا و رسولش 8- «و ان کان ذو عسرة فنظرة الی میسرة و ان تصدقوا خیر لکم ان کنتم تعلمون» (33) «اگر بدهکار قدرت پرداخت بدهی خود را ندارد به او تا زمان توانایی بازپرداخت، مهلت دهید ولی اگر ببخشید کار بهتر است.» جهت مشاهده متن كامل مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید👇 http://yon.ir/Qp958 https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه 💫رَبَّنا عَلَیْکَ تَوکَّلْنا وَ اِلَیْکَ اَنَبْنا وَ اِلَیْکَ الْمَصیُر 💫پروردگارا در هر کار به تو توکل می‌کنیم و از تو استعانت می‌جوییم که بازگشت همه ما به سوی توست. @quranpuyan
📖 ؟ "و تَراهُم یَنظُرُون اِلَیک و هُم لا یُبصِرُونَ"( می بینی که آنها به تو می نگرند در حالیکه نمی بینند!) تو هر چیز را آنطور می بینی، که فکر می کنی. و این یعنی؛ در واقع تو فکر خود را نگاه می کنی، نه آن چیز یا واقعه را. برای اینکه خوب ببینی نباید هنگام دیدن فکر کنی. فکر، دیدن را مخدوش و مه آلود می کند. هنگامی که یک سالک می بیند، درونش خالی از هر دانستگی است. و خود این "دیدن" است که برایش هم آگاهی است و هم عمل. فرق دیدن سالکانه با دیدن عادی همین است. دیگران فکر می کنند که می بینند، حال آنکه نمی بینند. سالک فکر نمی کند و می بیند، پس هر لحظه تمامیت را می بیند. برای اینکه مستقیماً حقیقت را ببینی، باید فکر و پندار و پیش ذهنی هایت را به دور بریزی و نگاهت را پاک و بی انگیزه کنی. جز این باشد همواره توهّمات و تصورات خودت را خواهی دید، نه حقیقت را. برگرفته از سایت مسعود ریاعی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ "ما تلاوت برجسته‌ی قرآن را در این کشور دنبال میکنیم، برای این‌که و تلاوت قرآن در بین مردم پیدا کند. ❇️عزیزان من! باید با قرآن اُنس پیدا کنید. درست است كه زبان ما، زبان قرآن نیست؛ ولي میتوانیم به ترجمه‌ی قرآن مراجعه کنیم؛ ☑️ اما مضامین قرآنی فقط با مراجعه‌ی به ترجمه نمیشود 🔰🔰 با به دست می‌آید؛ با به دست می‌آید." آيت الله خامنه ای 🌹🌹 https://eitaa.com/quranpuyan https://t.me/quranpuyan
بخشي از نظرات #قرآن‌آموزان دوره #دوم مجازي روش فهم بهتر قرآن جهت #ثبت_نام دوره جدید به لینک زیر مراجعه نمایید https://t.me/tadabbor_quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر و فهم سوره تكوير : حوادث قبل و مقارن قيامت در سوره ،چرا از شتر ده ماهه صحبت شده است؟  ترجمه تفسیریِ آزاد بسم الله الرحمن الرحیم روزی که چنان اوضاع دنیا دچار اختلال گردد که به نظر رسد خورشيد در هم پيچيده و بي نور (1) و وقتي که ستارگان کدر شوند (2) و وقتی که کوهها خُرد و جابجا شوند (3) و وقتي که شتران حامله که جنين ده ماهه دارند، با آنهمه اهمیتی که دارند، بدون اینکه دیگر به آنها اهمیتی داده شود به حال خود رها شوند (4) و هنگامي که حيوانات وحشي (هم از انسانها و هم از موجودات دیگر) فرار نکنند (5) و هنگامي که درياها برافروخته شوند (6) و هنگامي که همه موجودات جاندار گرد آیند، آن روز روز قیامتی است که همه پیامبران هشدار وقوعش را داده اند (7)  و در آن روز در باره دختران زنده به گور و همه استعدادهایی که به ظلم از بالندگیی که حقشان بوده ممنوع شده اند سئوال شود (8) که به چه گناهي چنین رفتاری در باره آن‌ها شده (9) و وقتيکه کارنامه اعمال هرکس صادر شود (10) و وقتيکه آسمان برکنده شود (11) و وقتيکه جهنم شعله ور گردد (12) و وقتيکه بهشت نزديک گردد (13)  هر کس ميداند اعم از اعمال نیک و بد چه با خویش آورده است(14) قسم به آن پنهان شونده هایی(15) كه مانند شب و روز و ستاره ها و سیترات و فکرانسان، جريان دارِ بازگشت کننده اند (16) و قسم به شب وقتيکه شتابان ميگذرد (17) تا صبح که نَفَس مي کشد از راه برسد (18) که البته این قرآن قولِ جبرئیل است که فرستاده اي گرامي است(19) و صاحب قدرتي بزرگ است که نزد خداوندِ صاحب عرش مقامي والا دارد (20) و در آن عالَم بالا از او اطاعت ميشود و او امين است (21) و این پیامبر که رفيق شماست ديوانه نيست (22) و جبرئیل امین را در آن افق آشکار ديده است (23) و این قرآن راجع به مطلع کردن شما از حقایق غیبی با توجه به ظرفیت و استعداد شما بخيل نيست (24) و این قرآن چنان مقام والائی دارد که نمیتواند جز از گفته های هیچکسی غیر از خداوند که به جبرئیل تعلیم داده، باشد، چه رسد به اینکه به گفته دشمنان این پیامبر از سخنان شيطانِ رانده شدهءمطرود باشد (25) پس، حالا که این مطالب را فهمیده ایدچه خواهید کرد؟ (26) این قرآن جز پندي براي همه انسانها نیست (27) براي هر یک از شما که بخواهد مستقيم شود (28) و البته بدانید که معلوم نیست بعدا در چه موقعیتی خواهید بود و دست-دست و امروز- فردا نکنید که نمیدانید فرداتان چه خواهد بود و برای همسوشدن عجله کنید (29) 👈چنانکه در سوره انفطار دیدیم ، حوادث پاراگراف اول آن سوره، با«اختلال در جاذبه عمومی» قابل تعلیل بود .  در اینجا همان «خط فکری»جواب میدهد، منتها در اینجا علت آن نیز معلوم شده و آن هم همان چیزیست که در آیه 1 آمده است . یعنی به علت اختلال در جاذبه عمومی که حاصل چیزیست که در فیزیک نجوم به آن «پیری ستارگان» و سپس «مرگ ستارگان» گفته می شود(و خورشیدنیز یک ستاره است و به عقیده منجمان در اواخر عمر خویش است،و به علت پدیده «پیری»اختلالی در جاذبه عمومی حوزه نفوذش یعنی منظومه شمسی حاصل می شود)ودر نتیجه آن،در«آسمان»اتفاقاتی می افتد که در آیه( 1 )پاراگراف اول سوره انفطار و آیه( 11) همین پاراگراف مورد اشاره قرار گرفته است . و «آسمان» در این دو سوره به معنی «کره هوا» است که در سوره انفطار به «پاره شدن» آن، و در این سوره به «کنده شدن» آن، تصریح دارد .  👈توجیه آن نیز این است که در اثر اختلال در نیروی جاذبه ، در کره هوا خلل ایجاد می شود (سوره انفطار) و پس از مدتی به کلی از بین می رود (این سوره)  بقیه آیات نیز با این «خط فکری» مفهوم است . مثلاً در همان ضعیف شدن و سپس از بین رفتن کره هوا ،«شکست نور» حاصل از وجود کره هوا زائل شده و ستارگان طور دیگری رؤیت می شوند ، که به نظر می آید که کم نور شده باشند (آیه 2) و کوه ها جابه جا می شوند نیز با همان پدیده اختلال در جاذبه عمومی قابل فهم است (آیه 3) 👈اینها حوادثی است که در حوزه فیریک اتفاق می افتد اما حوادثی که در حوزه جانداران اتفاق می افتد (مثلاً آیه های 4 و 5) مربوط به اوایل و شروع این اتفاقات است زیرا وقتی که این حوادث پیش برود دیگر جانداری باقی نخواهد ماند . اما حوادثی که در حوزه ارواح مطرح است (آیه های 7 و 8 و 9 و 10) مربوط به تکمیل شدن پروسه وقوع قیامت و شروع حساب و کتاب است. 👈همچنین حوادثی که پس از وقوع قیامت و شروع حساب و کتاب مطرح است (آیه 12 و 13) به زبان مخاطب گفته شده و معنی آنها آن نیست که از لغت های به کار رفته فهمیده می شود و هیچ راهی برای فهم آنها نداریم مگر اینکه درباره آیه 12 بگوئیم ادامه پروسه فیزیکی مطلب است و درباره آیه 13 بگوییم کاملاً به زبان مخاطب است. ادامه دارد.. از تفسیر آقای مهندس گنجه ای http://yon.ir/Qp8703 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/qura
: هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی 🌱🌱🌱 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
🌺🌺💐💐💐💐💐💐مژده به علاقه مندان بهتر قرآن: 🌷🌷 با تبریک عید سعید نیمه شعبان و همزمان با نهمین سالگرد تاسیس تالار گفتگوهای قرآن پویان باستحضار ميرساند 👈فایل پی دی اف تدبر در سوره هاي قران اماده و قابل دانلود میباشد. 👈👈 این فایل شامل مجموع فرازبندی سوره ها،عصاره فرازها،درس سورهها و نکات و پرسشهاي مهم به قلم آقاي سيدكاظم فرهنگ در سوره های مرحله سوم نزول است که قبلا در کانال قران پویان بصورت پستهای روزانه ارسال شده بود و اكنون با ويرايش و بازنگري تكميلي،بصورت يكجا قابل دسترسي و مطالعه است. ✅✅ سوره هاي مرحله سوم نزول عبارتند از:سوره هاي نازعات انشقاق مدثر بلد واقعه مرسلات نبا معارج مطففین لازم بذکر است تدبر در سوره ها بر مبنای روش ساده فهم قران و باور به انسجام دروني سوره ها در قالب گروه مجازي" تدبر در سوره ها به ترتيب نزول" متشكل از قران اموزان روش فهم ساده قران ، انجام شده است. اين گروه از زمستان سال 1396 تشكيل شده و تا كنون فعال بوده ،هر دو هفته،به تدبر در يكي از سوره ها مي پردازد. جهت پس از ورود به سايت قران پويان،از لينك زير مي توانيد مشاهده و دريافت نماييد. http://quranpuyan.com/yaf_postst5068_dnlwd-fyl-py-dy-f-tdbr-dr-swrh-hy-mrHlh-swm-nzwl-brwykhrd-nsjm-drwny-swrh-h.aspx
وظايف_علمی_اجتماعي فرد از چه فرقی ميان و است ؟ چرا است و نيست ؟ اين اشكال ، اشكال مهمی است زيرا در عمل و در واقعيت هيچ فرقی نمیكند ميان اينكه كسی پولش را به ديگری بدهد در ظرف مدتی معين و مبلغی روی پول خود بكشد ، و اينكه كالايی را به يك مدت معين بفروشد و مبلغی روی قيمت آن بكشد . اين در واقع همان است . وقتی كه من كالايی را كه قيمتش هزار تومان است ، شش ماهه میفروشم به هزار و صد و بيست تومان ، در واقع كأنه اينطور میگويم : " من اين را به شما میفروشيم بههزار تومان ، و صد و بيست تومان علاوه بابت اين شش ماه تأخير " پس واقعيت نسيه همان واقعيت است ! در واقع يك استفادهای است از اضطرار . يعنی از نوع معاملات مضطر است البته نه به آن كسی كه جنسی را میخرد ، حتما به دليل اينست كه نمیتواند پول آن را نقد بدهد يا لا اقل برايش صرف نمیكند . فروشنده در فروش جنس خود آزاد است ، مشتری را در شرايط خاصی میبيند و آن اينكه پول را اكنون نمیتواند بدهد و میخواهد بعد از مدتی بپردازد . از اين حالت اضطرار او استفاده میكند و قيمت را بالا میبرد . بالا بردن قيمت است نه قيمت بعلاوه چيزی ديگر . بالا بردن قيمت در معامله نقدی هم فی حد ذاته [ موجب فساد معامله نيست ] . البته همان طور كه عرض كردم ممكن است باشد . حرمت تكليفی را با حرمت وضعی نبايد اشتباه كنيم. هم همينطور است . بنابراين مسئله صحت و فساد يك معامله يك مطلب است و مسئلهنامطلوب و بودن آن ، مطلب ديگر من خيال میكنم مسئله جز همان آزادی فروشنده در تعيين نرخ جنس خود چيزی ديگری نيست . البته اگر حكومت اسلامی ، قانونی برای معين كند كه قيمت نبايد از حد معينی بيشتر باشد قانون فوق قانون است و مانعی ندارد . 🖋از سخنرانی ها و نوشته های اقای مرتضی مطهری در خصوص 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹‌ ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
ادامه نظرات #قرآن‌آموزان دوره #دوم مجازي روش فهم بهتر قرآن جهت اطلاعات بيشتر و #ثبت_نام دوره جدید به لینک زیر مراجعه نمایید. مهلت ثبت نام تا #جمعه 6 اردي بهشت https://t.me/tadabbor_quranpuyan