eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
603 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴السلام علیک یا ابا عبدالله شب وصل است و طی شد نامه ی هجر سلام فیه حتی مطلع الفجر دلا در عاشقی ثابت قدم باش که در این ره نباشد کار بی اجر @quranpuyan
خدایا! لعنت كن نخستين ستمكارى را كه به حق محمّد و خاندان محمّد ستم كرد و آخرین ظالمى که از آن ظالمِ نخستین در ظلم تبعیّت کرد. https://eitaa.com/quranpuyan
ایا قاتلین امام حسین در ،خلاف قرآن است؟ در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی که زیارت عاشورا زیاد خوانده میشود،این سئوال زیاد مطرح میشود که ایا لعن کردن،جایز است یا خیر؟ قران در مورد لعن چه نظراتی دارد؟ یکی از سوره های قران که به موضوع لعن اشاره کرده است،سوره احزاب است.ایات 56و57 سوره احزاب را مرور می کنیم: 💠إنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿۵۶﴾ خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى ‏فرستند اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد (۵۶) 💠إنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿۵۷﴾ بى‏ گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‏ رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت ‏آور آماده ساخته است (۵۷) ابتدا سلام وصلوات بر پیامبر و آلش و تسلیم شدن و سپس لعن کسانی که با آزار خدا ورسول،مورد لعن خدا در دنیا و آخرت قرار گرفتند. امروز روز زیارت عاشورا خواندن است.چه جالب !زیارت عاشورا را بعد از این آیات خواندن حال دیگری دارد. اصلا زیارت عاشورا هم مصداقی از این ایات است اول سلام میدهیم: 🔹*- اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِيَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ اَميرِالْمُؤْمِنينَ و َابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزيده خدا و فرزند برگزيده اش سلام بر تو اى فرزند امير مؤمنان و فرزند آقاى اوصياء سپس در فراز بعد میخوانیم: 🔹*- و َجَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصيبَتُكَ فِى السَّمواتِ عَلى جَميعِ اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ و گران و عظيم گشت مصيبت تو در آسمانها بر همه اهل آسمانها پس خدا کند مردمى را که ريختند شالوده ستم و بيدادگرى را بر شما خاندان 🔹*- وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ و َاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فيها و خدا لعنت کند مردمى را که کنار زدند شما را از مقام مخصوصتان و دور کردند شما را از آن مرتبه هائى که خداوند آن رتبه ها را به شما داده بود 🔹*- و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ و خدا لعنت کند مردمى که شما را کشتند (قتل ،مصداقی کامل از آزار ) 🔹*- يا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللَّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ وَ اِلى اميرِالْمُؤْمِنينَ وَ اِلى فاطِمَةَ وَ اِلَى الْحَسَنِ اى اباعبداللّه من جويم به درگاه خدا و پيشگاه رسولش و اميرالمؤ منين و فاطمه و حسن 🔹*- وَ اِلَيْكَ بِمُوالاتِكَ وَ بِالْبَراَّئَةِ (مِمَّنْ قاتَلَكَ وَ نَصَبَ لَكَ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِعَلَيْكُمْ وَ اَبْرَءُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ) مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِكَ وَ بَنى عَلَيْهِ بُنْيانَهُ وَ جَرى فى ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَيْكُمْ وَ على اَشْياعِكُمْ و شما بوسيله دوستى تو و بوسيله از کسى که با تو مقاتله کرد و جنگ با تو را برپا آرد و به بيزارى جستن از کسى که شالوده ستم و ظلم بر شما را ريخت و بيزارى جويم بسوى خدا و بسوى رسولش از کسى که پى ريزى کرد شالوده اين کار را و پايه گذارى کرد بر آن بنيانش را و دنبال کرد ستم و ظلمش را بر شما و بر پيروان شما 🔹*- بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ ثُمَّ اِلَيْكُمْ بِمُوالاتِكُمْ وَ مُوالاةِ وَلِيِّكُمْ بيزارى جويم بدرگاه خدا و به پيشگاه شما از ايشان و تقرب جويم بسوى خدا سپس بشما بوسيله دوستيتان و دوستى دوستان شما 🔹*- وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْداَّئِكُمْ وَ النّاصِبينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ و به بيزارى از دشمنانتان و برپا کنندگان (و آتش افروزان ) جنگ با شما و به بيزارى از ياران و پيروانشان پس در انتها مى گوئى صد مرتبه : 🔹*- اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ خدايا لعنت کن نخستين ستمگرى را که بزور گرفت حق و را و آخرين کسى که او را در اين زور و ستم پيروى کرد. می بینیم که سیاق و روال زیارت عاشورا با آیات سوره احزاب همخوانی دارد. http://quranpuyan.com/yaf_postsm8579_qrn-w-ln-khrdn-y-ln-qtlyn-w--zrdhndgn-hl-byt-w-mmn-jyz-st.aspx#post8579
🔵چرا سوره را سوره امام حسین ( ع ) نامیده اند ؟ 🔴معرفی این سوره به عنوان سوره امام حسین به خاطر این است که مصداق بارز ‌ای است که در آخرین آیات سوره آمده است. امام صادق ( ع ) به اصحاب خود فرمود: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب خود قرائت کنید که این سوره به حضرت امام حسین اختصاص دارد... مقصود از نفس مطمئنه آن حضرت و شیعیان او است ». (۱) در توجیه و تحلیل تطبیق سوره مذکور بر امام(ع) گفته شده است: «ائمه معصومین(علیهم السلام) از این جهت این سوره را سوره حسین نامیده اند که 👈قیام و شهادت آن حضرت درتاریکی طغیان مانند ، منشا حیات و حرکت گردید. خون پاک او و یارانش به زمین ریخت و نفوس مطمئنه آنها با فرمان «ارجعی» و با خشنودی به سوی پروردگار شتافت ... تا از این الهام و جوشش، نور حق در میان تاریکی‌ها بدرخشد و راه حیات با عزت باز شود و پایه های ظلم و طغیان بی پایه گردد و طاغیان را دچار خشم و نفرین کند .»(۲) البته در این سوره آیه «و لیالی عشر» است که باز به آن حضرت مرتبط است. حضرت صادق فرمود: «الفجر هو القائم و لیال عشر الائمة من الحسن الی الحسن و الشفع امیرالمؤمنین و فاطمه ( ع ) و الوتر هو الله وحده لاشریک له ؛ مراد از فجر وجود مقدس حضرت قائم(ع) و «» امامان از امام حسن مجتبی(ع) تا امام عسکری(ع)‌اند و امیرمؤمنان و حضرت فاطمه(ع) می‌باشد و مراد از خداوند یکتا است».(۳) حميد فغفور مغربي —------------------------------------------------------------------------------- پی‌نوشت‌ها: ۱. بحارالانوار، ج۲۴، ص ۹۳. ۲. پرتوی از قرآن،‌سید محمود طالقانی، ج۴، ص ۶۷، با تلخیص. ۳. البرهان فی تفسیر القرآن، سید هاشم بحرانی،‌ج۴، ص ۴۶ https://bit.ly/2FNfaY6 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سروش محلاتی:بقول شهیدمطهری،ما در طول تاریخ،عالم و مرجع و فقیه و فیلسوف زیادداشتیم اما رجال مصلح،کم داشتیم. امام حسین را از دست دادیم و امام حسین مظلوم را گرفتیم.
⭕ وسيله حق براى هدف ‏ استفاده از برای هدف حق، ممنوع 🔻براى هدف حق بايد از وسیله حق استفاده كرد. معنى اين حرف اين است: اگر من بدانم چنانچه يك حرف ناحق و نادرست، يك دروغ بگويم يا يك حديث ضعيف، حديثى كه خودم مى‏دانم دروغ است براى شما بخوانم همين امشب همه گنهكارانِ شما توبه مى‏كنند و همه شما نماز شب خوان مى‏شويد، [در عين حال‏] اسلام به من چنين كارى را اجازه نمى‏دهد. 🔻آيا اسلام اجازه مى‏دهد ما دروغ بگوييم كه مردم براى امام حسين اشك بريزند؟ آن كه مى‏شنود كه نمى‏داند دروغ است، اشك ريختن براى امام حسين هم كه شك ندارد اجر و ثواب دارد، آيا اسلام اجازه مى‏دهد؟ ابداً. 🔻اسلام نيازى به اين دروغها ندارد. حق را با باطل آميختن، حق را از ميان مى‏برد. وقتى انسان حق را ضميمه باطل كرد، حق ديگر نمى‏ ايستد، خودش مى‏رود. حق تاب اينكه همراه باطل باقى بماند ندارد. 🔻گفتند: يكى از علماى بزرگ يكى از شهرستانها پاى منبرى نشسته بود. يك آقايى كه شال سيّدى به سر داشت، روضه‏ هاى دروغ مى‏خواند. آن آقا كه از مجتهدين خيلى بزرگ بوده، از پاى منبر گفت: آقا اينها چيست دارى مى‏گويى؟ يك وقت او از بالاى منبر فرياد زد: تو برو دنبال فقه و اصولت، اختيار جدّ خودم را دارم، هرچه دلم بخواهد مى‏گويم. «اختيار جدّم را دارم» يعنى چه؟! 🔻يكى از راههايى كه از آن راه بر دين از جنبه‏ هاى مختلف ضربه وارد شده است، رعايت نكردن اين اصل است كه ما همان‏طور كه هدفمان بايد مقدس باشد، وسايلى هم كه براى اين هدف مقدس استخدام مى‏كنيم بايد مقدس باشد.🔻 ما نبايد دروغ بگوييم، نبايد غيبت كنيم، نبايد تهمت بزنيم؛ نه فقط براى خودمان نبايد دروغ بگوييم، به نفع دين هم نبايد دروغ بگوييم، يعنى به نفع دين هم نبايد بى‏ دينى كنيم، 🔻چون دروغ گفتن بى‏ دينى است. به نفع دين دروغ گفتن، به نفع دين بى‏ دينى كردن است. به نفع دين تهمت زدن، به نفع دين بى‏ دينى كردن است. به نفع دين غيبت كردن، به نفع دين بى‏ دينى كردن است. 🔻دين اجازه نمى‏دهد و لو به نفع خودش ما بى‏ دينى كنيم. «ادْعُ إِلى‏ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ». ببينيد سيره تبليغى پيغمبر اكرم- كه از مهم‏ترين سيره‏ هاى ايشان است- چگونه بوده! پيغمبر، اسلام را چگونه تبليغ كرد، چگونه ارشاد و هدايت كرد؟ ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏16 ؛ ص111-110- با تلخیص @quranpuyan
1_101425496.ogg
281.3K
روایت امام با صدای استاد ساعد باقری کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
اوکه یگانه تکیه گاه من وتوست پس به"تدبیرش"اعتمادکن به"حکمتش" دل بسپار به او"توکل"کن وبه سمت اوقدمی بردار تاده قدم آمدنش به سوى خودرابه تماشا بنشینی سلام صبحتان پرخیر و برکت @quranpuyan
📖 ؟ ✅ آداب سخن گفتن از منظر قران کریم خداوند در سوره به پیامبر دستور میدهد که به بندگانم بگو که سخن احسن را بر زبان برانند. وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا ﴿۵۳﴾ فولادوند: و به بندگانم بگو آنچه را كه بهتر است بگويند كه شيطان ميانشان را به هم مى‏ زند زيرا شيطان همواره براى انسان دشمنى آشكار است. https://goo.gl/9Zt6Ax کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 2⃣5⃣ تدبر در سوره ✅✅ نکاتی جالب از تفسیر فرقان در سوره صافات احشروالذین ظلموا و ازواجهم و ماکانوا یعبدون من دون الله {۲۲} معبود فقط بت نیست بلکه طواغیت هم هست و طبق ایات دیگر علمای دینی که هم بطور مطلق تبعیت شوند در حکم پرستش است در اينجا خود «ظلموا» بيانگر «ازواجهم» مى باشد كه مقصود پيروان ظلم است و اين "و ما كانوا يعبدون" نيز هر دوى طواغيت و اصنام را شامل است، كه در كل اين معبودان و عابدانشان بسوى جهنم روان خواهند شد. و مسؤليت و پرسشى كه در آيه (۲۴) نسبت به اينان خواهد بود تنها نسبت به معبودان بى جان پرسشى براى بروز حقيقت است، چنانكه در آياتى چند آمده، ولى نسبت به طواغيت همچون عابدانشان سؤال در بُعد مسؤليت است كه "ما لكم لا تناصرون" و بر حسب آيه (۲۴) هر سه دسته به حساب اعمال خود مسؤلند. سلام علی نوح فی العالمین و اين "فى العالمين" در آيه (۷۹) ـ كه براى پيامبران زيرين نيامده است ـ روى اين اصل مى باشد كه نخست زحمات حضرتش بعنوان نخستين پيامبر اولوالعزم از اين يادشدگان بيشتر بوده، و نيز پيامبرى هم در زمانشان نمى شناسيم، و نوح از زمان آدم تا زمان خودش همانندى نداشته است، چنانكه عذاب جهانشمول در زمان حضرتش نيز همانند نداشته. و اينجا «العالمين» در سه بعد قبل از خودش و زمان خودش و نيز ما بعدش تا زمان حضرت ابراهيم را شامل است. 👈 تفاوت مبین با مستبین چیست؟ آيه ۱۱۷) اين كتاب مستبين ـ و نه مبين ـ كه مقصود تورات موسى است فرقش با كتاب مبين كه قرآن است چيست؟ پاسخ اينست كه كتاب مبين ربانى خود بيانگر وحى است ولى كتاب مستبين كه گرفته اى از وحى است ممكن است خود بيانگر وحيانى خودش نباشد، چنانكه تورات در حال عدم تحريفش مبين و حيانى نبود، تا چه رسد به پس از تحريفش بدين معنى كه كل كتابهاى وحيانى مستبين اند و نه مبين و بيانگر وحى، و تنها بيانگر وحيانى بودنشان نشانه هاى ربانى رسالتى است مانند معجزات موسى(عليه السلام) ولى قرآن خود فرفان است و افزون برو حيانى بودنش به خودى خود بيانگر و حيانى بودن خود مى باشد . تفسیر فرقان https://v.ht/saffat کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به یک دستور قرانی تمرین ✅✅موضوع : ◀️ خداوند در سوره مائده می فرمایند: 🔶 "...ما يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَ لِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ «6»مائده 🔶🔸خدا نمی‌خواهد هیچ گونه سختی برای شما قرار دهد، و لیکن می‌خواهد تا شما را گرداند و نعمت خود را بر شما تمام کند، باشد که شکر او به جای آرید.. 👌👌پیامها: 🔹1)_ و ، لازمه‌ى است 🔸2_همچنان كه تماس با قرآن مخصوص است، «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» «4» ارتباط با هم نياز به دارد. 🔹3_ ، مانع قرب به خداست. 🔸4_هم خوردنى‌ها بايد باشد كه در دو آيه‌ى قبل به آن اشاره شد، هم تيمّم بايد به خاك باشد. «صَعِيداً طَيِّباً» 🔹5_در احكام دين، حرج و دشوارى نيست. ما يُرِيدُ اللَّهُ‌ ... مِنْ حَرَجٍ‌ 4)سوره واقعه 💫💫تفسیر نور 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://telegram.me/quranpuyan
اَللَّهُمَّ اكْشِفْ كُرْبَتى وَاسْتُرْ عَوْرَتى وَاْغْفِرْ لى خَطيَّئَتى وَاخْسَاءْ شَيْطانى وَفُكَّ رِهانى،... خدایا گرفتارى ام را برطرف کن، و زشتى ام را بپوشان، و خطایم را بیامرز و شیطانم را بران و دِینْم را ادا کن... بخشی از دعای عرفه امام حسین (ع) 🆔 @quranpuyan
امام سجاد(ع) همه خوبى‌ها را در بُريدن طمع از آنچه در دست مردم است، دیدم. 📚بحار الأنوار ، ج۷۳ ، ص۱۷۱ 🏴 شهادت حضرت سیّد السّاجدین امام زین العابدین (سلام اللّه علیه) تسلیت و تعزیت باد. @quranpuyan
📖‍ ؟ "فَاللهُ خَیر‌ٌ حافِظاً" (خدا بهترین حفاظت کننده است!) یوسف/۶۴ یک سالک حق، تمام سپرهای حفاظتی خودساخته اش را بدور می اندازد. خود را از تکیه به آنها آزاد می کند. نه پول، نه قدرت، نه علم، نه این چیز و آن چیز، نه این کس و آن کس، نه دعای رمالان و دعانویسان حرفه ای ... اینها هیچکدام حافظ سالک محسوب نمی شوند. او هیچکدام از این سپرهای حفاظتی را ندارد. زیرا نیک می داند اگر بخواهد در حفاظت خدا باشد، باید ذهنش را از همه ی آنها رها کند. سالکی که در حفاظت خداست، کاملاً بی حفاظ است، او هیچکدام از حفاظت هایی را که دیگران دارند، ندارد. و این آیه شریفه، از آنِ سالکان بی حفاظ است! که خود بزرگترین حفاظت است! 🖌بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 3⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹فراز آیات ۱۸۲-۱۷۱ وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِينَ {171} و قطعا فرمان ما در باره بندگان فرستاده ما از پيش [چنين] رفته است {171} إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنصُورُونَ {172} كه آنان [برابر دشمنان خودشان] حتما یاری خواهند شد {172} وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ {173} و سپاه ما هرآينه غالبآيندگانند {173} فَتَوَلَّ عَنْهُمْ حَتَّى حِينٍ {174} پس تا مدتى [معين] از آنان روى برتاب {174} وَأَبْصِرْهُمْ فَسَوْفَ يُبْصِرُونَ{175} و آنان را بنگر كه خواهند ديد {175} أَفَبِعَذَابِنَا يَسْتَعْجِلُونَ {176} آيا عذاب ما را شتابزده خواستارند {176} فَإِذَا نَزَلَ بِسَاحَتِهِمْ فَسَاء صَبَاحُ الْمُنذَرِينَ {177} [پس هشداردادهشدگان را] آنگاه كه عذاب به خانه آنان فرود آيد چه بد صبحگاهى است {177} وَتَوَلَّ عَنْهُمْ حَتَّى حِينٍ {178} و از ايشان تا مدتى [معين] روى برتاب {178} وَأَبْصِرْ فَسَوْفَ يُبْصِرُونَ {179} و بنگر كه خواهند ديد {179} سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ {180} منزه است پروردگار تو پروردگار شكوهمند از آنچه وصف مىكنند {180} وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ {181} و درود بر فرستادگان {181} وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ {182} و ستايش ويژه خدا پروردگار جهانهاست {182} ♻️ عصاره فراز آیات 171-182 : سنت و قول قطعی خداوند حمایت از رسولان الهی و پیروزی لشکر الهی است. پس ای پیامبر فعلا از انها روی برگردان تا نتیجه کارخود را ببینند ✅ نکات: مخالفان ،جهت تمسخر و تكذيب پيامبر،درخواست نزول سريع عذاب در دنيا را داشتند. افبعذابنا یستعجلون .پيش از اين در سوره معارج هم در خواست تعجيل در نزول عذاب با هدف نفي و بعيد شمردن ان مطرح شده بود.در سوره صاد هم تعجیل در عذاب را از خداوند خواستند. مشابه ایه و ابصر فسوف یبصرون،در سوره قلم هم بیان شده بود. فستبصر و یبصرون 🖌آقای سید کاظم فرهنگ https://v.ht/saffat کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به یک دستور قرانی تمرین : ✅✅موضوع: ◀️خداوند درسوره زمر می فرمایند : 🔶قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ «53»زمر 🔹🔸بگو: «اى بندگان من كه بر نفس خويش اسراف (و ستم) كرده‌ايد! از خداوند مأيوس نشويد، همانا خداوند همه‌ى گناهان را مى‌بخشد، زيرا كه او بسيار آمرزنده و مهربان است.» 👈نکته ها در تمام كلمات اين آيه و مهر الهى نهفته است. 🔸1. خداوند همه را بنده‌ى خود و لايق دريافت رحمتش دانسته است. «عِبادِيَ» ♦♦2. از رحمت، حرام است. «لا تَقْنَطُوا» 🔸3. رحمت او محدود نيست. «رَحْمَةِ اللَّهِ» ( «رَحْمَةِ اللَّهِ» به جاى «رحمتى» رمز جامعيّت رحمت است، چون لفظ «اللَّهِ» جامع‌ترين اسم اوست). 🔸4. وعده‌ى قطعى است. «إِنَّ اللَّهَ» 🔸 5_خدا بسيار بخشنده و رحيم است. «إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» 💫💫تفسیر نور ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://telegram.me/quranpuyan