هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
✅✅ اطلاعيه ثبت نام #نهمین_دوره_مجازي_آموزشی "روش مطالعه و فهم بهتر قرآن "
پيرو استقبال و رضايت علاقمندان به فهم بهتر سورههاي قرآن از دوره هاي قبلي، بدينوسيله آغاز ثبت نام دوره جديد اعلام ميگردد:
💢زمان ثبت نام: از #يكشنبه 11 آبان تا 20 آبان بمدت ده روز
🔷 شروع دوره از شنبه 24 آبان ماه بمدت 2 ماه بطور مجازی
✅برای دريافت دروس و ارايه تمرینها لزومی به انلاین بودن در زمان خاصی نیست.فایل ها و تمرینها ارایه میشوند. قران آموزان در طول هفته ،مطالعه و تمرينها را ارسال ميكنند. زمان امتحان مجازي هم با هماهنگي متقاضي،تعيين ميشود.
🔴 چه امكانات و خدماتي در اختيار قران اموزان قرار ميگيرد؟
✅عضويت در گروه مجازي دوره اموزشي (در #تلگرام يا #واتساپ) و حل تمرين با حضور مدرس دوره و انتخاب يك سوره براي تدبر عملي در طي دوره و رفع اشكال
✅دريافت فايلهاي #صوتي و كليپهاي دوره حضوري (با تدريس آقای سيدكاظم فرهنگ)
✅دريافت يك جلد #كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران" از طريق پست
✅شركت در امتحان مجازي پايان دوره
✅هزينه دوره مجازی با آزمون و انجام تمرین، 110هزار تومان است که صرف فعالیتهای قرآنی میشود.
♻ ثبت نام تا پايان سالروز ميلاد مسعود پيامبر اسلام (13 ابان) با 10 درصد #تخفيف مي باشد.
ثبت نام و پرداخت از لينك زير ميسر مي باشد:
https://idpay.ir/quranpuyan/shop/33892
👈جهت دريافت اطلاعات بيشتر ، سرفصلهاي دوره، مشاهده كليپهايي از دوره و 👈اطلاع از نظرات قرآن آموزان دوره هاي قبل،به لينك زير مراجعه نماييد
✳ https://v.ht/amuzesh
@tadabbor_quranpuyan
در تلگرام و ایتا
https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T
در واتساپ
📗 #بشارات_عهدبن به بعثت #محمد(ص)
✳️تابش نور محمدی در #فاران "حری"
🛑قسمت پنجم:
🔹بشارت هجدهم
🔸 از آیه ۱۰ در پاسخ کاهن که از نام آن حضرت سؤال کرده فرماید: نام مسيا عجیب است، زیرا که خدا وقتی روان او را آفرید و در نور آسمانی او را گذاشت او را نامید (۱۹) خدا فرمود: صبر کن ای محمد! زیرا که برای تو می خواهم خلق کنم بهشت و جهان و بسیاری از خلایق را که میبخشم آنها را به تو حتی این که هر که تو را مبارک میشمارد مبارک میشود و هر که تو را لعنت کند ملعون میشود.
🔹و در آیه ۱۸ فرماید: همانا نام مبارک او محمد است. آن وقت جمیع مردم صداهای خود را بلند نموده گفتند: ای خدا بفرست برای ما پیمبر خود را. ای محمد! بیا زود برای خلاص جهان.
🔹و در فراز ششم از حرف میم (وحی گذشته كودك) نیز به کلیت آن حضرت اشاره کرده فرموده است: او است جمله و كل. (آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.)
و چنان که از این جمله مستفاد می گردد، پیمبر اسلام به شخصه، ظهور عموم پیمبران بوده و مظهریت تامه همگی برگزیدگان خدای را دارا است.
🔸قرآن مجید نیز در مورد خاتمیت آن حضرت، گاه از منطق افضلیت وارد شده می فرماید : فكيف إذا جئنا من كل أمه بشهيد وجئنا بك على هؤلاء شهيدا . (نساء، 441 ) پس چگونه است حالشان آن هنگامه ای که از هر امتی گواهی آوریم، و تو را بر همه آن امت ها و گواهانشان گواه آوریم؟
🔹نبوت انبیاء به تصدیق خاتم انبیاء شناخته میشود و هنگامی آن بزرگوار را مصدق انبياء خوانده، تصریح می کند که پروردگار از ازل با عموم پیمبران پیمان گرفته که به آن حضرت ایمان آورده و یاری اش کنند، چنان که می فرماید : وإذ أخذ الله ميثاق النبيین (۱) لما اتيتکم من کتاب وحکمة (۲) ثم جاءکم رسول (۳) مصدق لما معکم (۴) لتومننّ به (۵) ولتنصرنّه (۶) قال ءأقررم وأخذتم على ذلكم إصرى قالوا أقررنا قال(۸) فاشهدوا وأنا معكم من الشاهدين ( آل عمران، ۸۱ ) و چون خدا از تمامی پیامبران برجسته (صاحب كتاب) پیمان گرفت، که هرگاه به شما کتاب و حکمتی دادم، سپس شما را فرستاده ای آمد در حالی که آنچه را با شماست تصدیق کننده است، بی گمان به او ایمان بیاورید، و به راستی و درستی یاری اش کنید. (آن گاه) فرمود: «آیا اقرار کردید و بر این پیمان بار گرانم را بر عهده گرفتید؟» گفتند: «آری، اقرار (پایدار) کردیم.» فرمود: «پس گواه باشید و من با شما از گواهانم.»
💫برگرفته از کتاب #_بشارات_عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی
http://quranpuyan.com/yaf_postst4005_bshrthy-hdyn-bh-Zhwr-pymbr-khtm--z-mkh-kdmnd.aspx
@quranpuyan
🟢 خلق و خوی پیامبر(ص) در کلام شهید مطهری
🔹 با عمل خویش به گفتههای خود نیرو و جان میداد
🔹 با مردم خردهپا رفاقت و دوستی میکرد
🔹 رفتارش ضد تبعیض و ضد اشرافی بود
🔹 از تکبر نفرت داشت، لهذا دستور داد قباهای بلند را کوتاه کنند
🔹بر الاغ برهنه سوار میشد و بر خاک مینشست
🔹 با اصحاب کار میکرد و قهراً ارباب قریشی و غلام حبشی با هم کار میکردند، مثلًا در ساختمان مسجد مدینه
🔹رفتارش ساده، دلش پرمحبت، روحش زیبا و عظیم، و صدایش طنین و جاذبه مخصوص، و نگاهش برق و نفوذ مخصوص داشت که دلها را میگرفت
🔹 مردم در عین حال به او به چشم یک دوست مینگریستند، نه تنها یک فرمانده و رهبر نظامی و حتی یک پیغمبر
🔹به اصحابش آزادی میداد
📗 یادداشتهای استاد مطهری، ج۹، ص۳۱
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
t.me/motahari_ir
#پیامبر_اسلام_در_قرآن
ايام ميلاد پيامبر و #هفتهوحدت مبارك باد🌷🌷
✅ #صفات_پيامبر در قرآن
🌸۱- نبی ، پیام آور (اعراف ۲ و ۱۵۷ )
۲- امی، درس ناخوانده (اعراف ۱۵۷ و ۱۵۸ )
🌸۳- نذیر مبین هشدار دهنده آشكار(حجر ۸۹)
۴- ناصح امین ،خیرخواه امین( اعراف ۶۸ )
۵- خاتم النبین ،آخرین پیامبر (احزاب ۵ )
۶- اول المسلمین ،اولین اسلام آورنده (اعراف۶ و ۱۶۳)
🌸۷- رحمه للعالمین ، رحمت برای تمام جهانیان (انبیاء ۷ و ۱۰۷)
۸- عزیز علیه ما عنتم ،رنج بردن مومنان بر او گران است (توبه ۸ و ۱۲۸)
۹- حریص علیكم،بر هدایت شما حریص است (توبه ۹ و ۱۲۸ )
🌸۱۰- رئوف ،اهل رافت است (توبه ۱۰ و ۱۲۸ )
۱۱- رحیم ،مهربان است (توبه ۱۱ و ۱۲۸)
۱۲- خلق عظیم (قلم ۴ )
🌸۱۳- اسوه حسنه ،پیامبر الگوی خوبی است(احزاب ۲۱)
http://www.quranpuyan.com/yaf_postst157_Sft-pymbr-dr-qrn.aspx
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دین
با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن
@quranpuyan
سلام ،
صبح یعنی یاد خدا
و صراحت یک لبخند
به کسانی که دوستشان داریم
امروز همه را دوست بدار و ببخش
و در همه لحظه هایت
خدا را صدا بزن
امروز روز توست به شرط خندیدنت
روزتون سرشار از لبخند خدا...
💫 @quranpuyan 💫
📖 #قرآنچهمیگوید؟
"وَارزُق اَهلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ"
(اهلش را از آن ثمرات روزی بده!)
اهل کجا؟! کدام ثمرات؟! چه میوه ای و برای چه کسی؟!
و امام صادق(ع) در مجمع البیان پاسخ می دهند: "هِیَ ثَمَراتُ القُلُوبِ": "آن ثمرات دل است".
پس اهلش نیز معلوم شد؛ "اهل دل"!
به سرزمین دلت وارد شو، به کعبه ی عشق در آی، میوه های جاودانه اش را دریاب و به قول پیامبر(ص) "اِستَفتَ قَلبَکَ" از قلبت فتوا بخواه.
"بدان که خداوند بین آدمی و قلبش حائل است" (وَاعلَمُوا اَنَّ اللهَ یَحُولُ بَینَ المَرءِ وَ قَلبِهِ). و این حائل بودن یعنی؛ پیش از ورود به قلب پُر از ثمرات خویش، باید تسلیم حضرت حق باشی.
🖌بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی
مسعود ریاعی
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔 @quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
9⃣1⃣ تدبر در سوره #قمر
🔹فراز آیات ۴۰-۳۳
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ بِالنُّذُرِ {33}
قوم لوط نیز هشدارها را تكذيب كردند {33}
إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ حَاصِبًا إِلَّا آلَ لُوطٍ نَّجَّيْنَاهُم بِسَحَرٍ {34}
ما بر [سر] آنان سنگبارانى [انفجارى] فروفرستاديم [و] فقط خانواده لوط بودند كه سحرگاهشان رهانيديم {34}
نِعْمَةً مِّنْ عِندِنَا كَذَلِكَ نَجْزِي مَن شَكَرَ {35}
[و اين] رحمتى از جانب ما بود هر كه سپاس دارد بدينسان [او را] پاداش مى دهيم {35}
وَلَقَدْ أَنذَرَهُم بَطْشَتَنَا فَتَمَارَوْا بِالنُّذُرِ {36}
و [لوط] آنها را از عذاب ما سخت بيم داده بود و[لى] با هشدارها[ى ما] به جدال و منازعه برخاستند {36}
وَلَقَدْ رَاوَدُوهُ عَن ضَيْفِهِ فَطَمَسْنَا أَعْيُنَهُمْ فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ {37}
و از مهمان[هاى] او كام دل خواستند پس فروغ ديدگانشان را سترديم و [گفتيم] [مزه] عذاب و هشدارهاى مرا بچشيد {37}
وَلَقَدْ صَبَّحَهُم بُكْرَةً عَذَابٌ مُّسْتَقِرٌّ {38}
و به راستى كه سپيده دم عذابى استقرار یابنده به سر وقت آنان آمد {38}
فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ {39}
پس عذاب و هشدارهاى مرا بچشيد {39}
وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ {40}
و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان كرديم پس آيا پندگيرنده اى هست {40}
♻️عصاره فراز آیات 33-40 : قوم لوط نیز که هشدارهای رسول الهی را تکذیب و با او منازعه کردند،با عذاب سنگباران هلاک شده و لوط و همراهانش نجات یافتند.ایا از این ماجرا که در قران بیان شدهپند نمی گیرید؟
https://v.ht/ghamar
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔 @quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
📗 #بشارات_عهدبن به بعثت #محمد(ص)
✳️تابش نور محمدی در #فاران "حری"
🛑قسمت ششم :
🔹 خاتم النبیین
🔸در آیه ۳۰ سوره احزاب، (موافق آیه ۷۵ آل عمران) که آن حضرت را خاتم رسولان خوانده بود، اضافه بر این مقام، آن حضرت را خاتم پیمبران معرفی کرده، می فرماید : ما كان محمد أبا أحد من رجالكم ولكن رسول ألله و خاتم النبیین ....(احزاب، 40)
محمد (هرگز) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده، ولی فرستاده خدا و خاتم پیامبران بوده است. و خدا همواره بر هر چیزی بسی دانا بوده است .
🔸در کتب لغت عربی میان معنی خاتَم و خاتِم فرقی ننهاده و هر دو را به معنی آخرین ذکر کرده اند. چنان که در مجمع البحرین گوید: خاتم النبیین، یعنی آخرهم ليس بعده نبي. خاتم النبيين یعنی آخرین پیمبران و پس از وی پیمبری نیست.
🔹صراح اللغة گوید: خاتَم و خاتِم و خیتام و خاتام، همگی دارای یک معنی و آن آخرین است.
گرچه در صراح اللغة نیز گوید : یکی از معانی خاتم انگشتریست که با آن مهر زنند، ولی در این صورت دلالت آیه فوق بر خاتمیت حضرت محمد روشن تر و صریح تر خواهد بود. زیرا معنى خاتم النبيين چنین می شود که: حضرت محمد در میان پیمبران همچون انگشتریست که با آن مهر می زنند. روی این اصل همان گونه که مهر آخر نامه شاهد صدق و صحت مندرجات نامه است، و چنانچه در زیر مهر چیزی به مطالب نامه افزوده شود از درجه اعتبار ساقط و کذب و جعل شناخته می شود ، رسالت پیمبران نیز تنها با تصدیق و گواهی پیمبر بزرگوار اسلام شناخته شده، و هر که پس از آن حضرت دعوی نبوت و رسالت کند، دعوی اش کذب و از درجه اعتبار ساقط، و در حکم عباراتی مجعول است که در زیر مهر و امضاء نوشته شود.
💫برگرفته از کتاب #_بشارات_عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی
http://quranpuyan.com/yaf_postst4005_bshrthy-hdyn-bh-Zhwr-pymbr-khtm--z-mkh-kdmnd.aspx
@quranpuyan
#دعاهای_روزانه
💫پروردگارا نور علم و ایمان را برای ما تمام گردان و ما را بیامرز که تو بر هر چیز قادر و توانایی.
🆔 @quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ از چیزی که علاقه دارید #انفاق کنید
در آیه ی ۸ سوره ی مبارکه ی انسان نشانه ی نیکان در مواجهه با فقرا و ایتام ذکر شده است.
وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا
بهرام پور : و طعام را با آن كه دوستش دارند، به مستمند و يتيم و اسير دهند.
و این معنا مؤید این آیه شریفه است:
" ﻟﻦ ﺗﻨﺎﻟﻮﺍ ﺍﻟﺒﺮ ﺣﺘﻰ ﺗﻨﻔﻘﻮﺍ ﻣﻤﺎ ﺗﺤﺒﻮﻥ"
https://goo.gl/qVTrDS
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔 @quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
♻ آغاز ثبت نام دوره جدید مجازی «روش ساده فهم بهتر قرآن»
چهارشنبه 99/8/14، تهران , (اخبار رسمی): استقبال بی نظیر و بازخوردهای بسیار مثبت شرکتکنندگان دورههای قبل، علت اصلی تداوم دوره های روش ساده فهم قران است.تمام افراد دیپلم به بالا میتوانند با فراگیری این روش، لذت فهم آیات و سورههای قرآن را تجربه کنند.
✳ با توجه به استقبال و ابراز رضایت از 10 دوره حضوری و مجازی تدبر در قرآن ، دوره جدید مجازی آموزش روش مطالعه و فهم بهتر قرآن در دهه سوم آبان ماه برگزار میشود.
در این دوره آموزشی که در پیام رسانهای واتساپ و تلگرام با بیانی ساده برگزار میشود، قران آموزان در عرض دو ماه میتوانند فهم مناسبی از قرآن را داشته باشند. به این صورت که فایلهای صوتی و متنی برای آنها ارسال میشود و سپس آنها با عضویت در گروه و حل تمرین با حضور مدرسان دوره، این روش را بر سورهی انتخابی خود تمرین میکنند و در انتهای دوره نیز در آزمون شرکت میکنند.
سیدکاظم فرهنگ مدرس این دوره و مدیر تالار گفتوگوهای قرآن پویان گفت: «قرانآموزان دورههای قبل بیان داشتهاند که دوره مجازی روش تدبر در قرآن، دورهای بسیار جالب و مفید بود؛ چرا که نگاه تازه و نوآورانهای به کلام خدا داشته و این اعتماد به نفس را به آنها داد که میتوانند با اندکی مطالعه، تفکر و سعی و تلاش با قرآن ارتباط برقرار کرده و فرامین آن را درک و در زندگی به کار بندند. گروه دیگری از شرکت کنندگان نیز اعلام کردند این روش چون ساده و سیستماتیک است، باعث علاقه مندی بیشتر به خواندن قرآن می شود چون همه چیز منظم شده و در واقع کاملا متوجه می شوند چه چیزی خوانده اند.»
بنا بر اظهار فرهنگ، حضور در این دوره، نیازمند تحصیلات خاص دانشگاهی یا حوزوی یا پیش نیازهای دیگر نبوده و علاقهمندان به فهم بهتر آیات قرآن دارای دیپلم و بالاتر، با هر رشته تحصیلی میتوانند شرکت کنند. نکته قابل توجه استقبال عزیزانی است که دورههای مترجمی قران را گذرانده و این دوره به منزله گام تکمیلی برای فهم بهتر لغات و ایات و سوره های قران است.
از دیگر مزایای این دوره این است که افراد در طول هفته هر زمان که فراغت داشته باشند میتوانند دروس را استماع و مطالعه کنند و لزومی به انلاین شدن در یک زمان مشخص نیست.
فرهنگ افزود زمان ثبت نام از یکشنبه 11 آبان تا 20 آبان به مدت 10 روز بوده ، هزینه شرکت در این دوره 110 هزار تومان است که صرف فعالیت های قرآنی می شود.
✅ امکانات و خدماتی که در اختیار قران آموزان دوره قرار میگیرد به شرح زیر است:
عضویت در گروه مجازی دوره اموزشی (در تلگرام یا واتساپ) و حل تمرین با حضور مدرس دوره و انتخاب یک سوره برای تدبر عملی در طی دوره و رفع اشکال
دریافت فایلهای صوتی و کلیپهای دوره حضوری
دریافت یک جلد کتاب "مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قران" از طریق پست
شرکت در امتحان مجازی پایان دوره
علاقه مندان به اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره میتوانند به تالار گفتگوهای قران پویان https://v.ht/amuzesh
و یا کانالهای زیر در تلگرام و ایتا مراجعه کنند.
@tadabbor_quranpuyan
https://news.akhbarrasmi.com/news/13990811472488167/
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
0⃣2⃣ تدبر در سوره #قمر
🔹پیام های آیات ۴۰-۳۳ سوره #قمراز تفسیر نور
۱- گویی خداوند به پیامبر می فرماید:نگران نباش که همواره پیامبران خدا مورد تکذیب نااهلان قرار می گرفتند. «کَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ»
۲- گرچه هر یک از قوم عاد و ثمود و لوط و نوح ویژگی هایی داشتند،ولی همه ی آنان در تکذیب پیامبرشان مشترک بودند. کَذَّبَتْ ... کَذَّبَتْ ... کَذَّبَتْ
۳- تکذیب یک پیامبر،به منزله ی تکذیب همه ی انبیا است. کَذَّبَتْ ... بِالنُّذُرِ
۴- دست خداوند برای انواع عذاب ها باز است. «بِماءٍ مُنْهَمِرٍ - رِیحاً صَرْصَراً صَیْحَهً واحِدَهً - حاصِباً»
۵- در موارد متعدّد،خداوند مؤمنان را نجات می دهد. «نَجَّیْناهُمْ بِسَحَرٍ»
۶- به هنگام نزول عذاب،تر و خشک با هم نمی سوزد. «أَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ حاصِباً إِلاّ آلَ لُوطٍ نَجَّیْناهُمْ بِسَحَرٍ»
۷- نعمت،تنها امور مادی نیست،نجات از عذاب،از بزرگترین نعمت ها است.
«نِعْمَهً مِنْ عِنْدِنا»
۸- ایمان به پیامبران،شکر الهی و مایه نجات است. «کَذلِکَ نَجْزِی مَنْ شَکَرَ»
۹- خداوند اول اتمام حجّت و سپس عذاب می کند. «وَ لَقَدْ أَنْذَرَهُمْ بَطْشَتَنا»
۱۰- گرچه کار انبیا هم بشارت است و هم هشدار،ولی هشدار آنان به دلیل سرمستی و غفلت مردم بیشتر است. «أَنْذَرَهُمْ»
۱۱- آلودگی و فساد مرز نمی شناسد.(با این که قوم لوط در مجالس علنی کار خلاف انجام می دادند و مانعی برای خود نمی دیدند،ولی باز هم دست از سر مهمانان خانه پیامبر بر نداشتند.) «راوَدُوهُ عَنْ ضَیْفِهِ»
۱۲- قهر و عذاب الهی،قابل خنثی شدن نیست. «عَذابٌ مُسْتَقِرٌّ»
۱۳- یکی از روش های تربیتی قرآن،نقل داستان های پندآموز است. «وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ»
۱۴- خواندن قرآن کافی نیست،باید پند گرفت. «فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ»
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔 @quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
📗 #بشارات_عهدبن به بعثت #محمد(ص)
✳️تابش نور محمدی در #فاران "حری"
🛑قسمت هفتم:
🌸🔹پیمبر یگانه :
🔸ما اگر به استناد آیه ۸۱ آل عمران ، دعوی کنیم که قرآن نبوت اصل را ویژه حضرت محمد (ص)دانسته، هیچ گونه گزافه گویی نکرده ایم، و از جمله شواهد ما بر این مدعی جمله (ثم جاء كم رسول ...) است که پیمبر خاتم را فرستاده به سوی پیمبران خوانده و دعوت و رسالت آن حضرت را اضافه بر امم عالم شامل عموم انبیاء و رسل الهی گرفته است. و نیز بعثت پیمبران گذشته را به عنوان مقدمه ظهور نور محمدی معرفی نموده و همین سمت غير اصيل و مقدم را هم به تصدیق و امضاء آن بزرگوار منوط و مربوط دانسته، و عموم رجال آسمانی را به استناد أخذ میثاق عمومی ملزم به ایمان و نصرت آن حضرت فرموده است.
🔹در آیه ۳۳ سوره توبه و آیه ۹ سوره صف نیز هدف از بعثت آن سرور را ظهور کلی دیانت و احاطه و غلبه بر تمام و کمال دین خوانده، می فرماید : هو الذي أرسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدین کله، ولو كره المشركون توبه، ۳۳ )
اوست کسی که پیامبرش را با هدایت و طاعت پای برجا و تمامی حق فرستاد، تا دینش را بر هر چه دین است پیروز گرداند، هرچند مشرکان را بسی ناخوش آید.
🔸آیا پس از دین حق و ظهور کلی دیانت انتظاری باقی است؟! آری مشرکین و آنان که از حقیقت مستورند با مشیت حق مخالفت ورزیده و به اندیشه ظهور جدید و آیین دگری افتاده و با نقاب تحری، حقیقت بزرگ ترین و بیشرمانه ترین تجری بر مقام الوهیت و نبوت کرده اند!!!
💫برگرفته از کتاب #_بشارات_عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی
http://quranpuyan.com/yaf_postst4005_bshrthy-hdyn-bh-Zhwr-pymbr-khtm--z-mkh-kdmnd.aspx
@quranpuyan