eitaa logo
قران پویان
478 دنبال‌کننده
6هزار عکس
700 ویدیو
623 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات و جملات علامه ✅ نكته اى بسيار ارزشمند عمل عمده در الى الله است , و هاى الهى بر اثر استقامت است , ان الذين قالوا ربنا الله👈 ثم استقاموا 👈 تتنزل عليهم الملائكه ألا تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة التى كنتم توعدون فصلت/۳۰ www.quranpuyan.com/yaf_postst1633_stqmt-dr-bdt.aspx
تاملی در دیدگاههای استاد شهید شماره چهارصد و هفتادو شش تفسیر سوره قسمت سوم از جلد ششم کتاب ✅زلزله ی قیامت إِذا رُجَّتِ اَلْأَرْضُ رَجًّا. وَ بُسَّتِ اَلْجِبالُ بَسًّا. فَكانَتْ هَباءً مُنْبَثًّا» . در قرآن مكرر مسأله ی ی زمین، تكان خوردن زمین، آنهم زلزله ای كه نه از قبیل این زلزله هایی باشد كه ما تا حالا دیده ایم [ذكر شده است. ] حركات شدید و عنیفی كه ما سراغ داریم، شدیدترینش زلزله هاست. دیگر از آن بیشتر را ما سراغ نداریم. 😶😶😶 تازه شدیدترین زلزله هایی هم كه در دنیا رخ می دهد، در قسمتی از زمین رخ می دهد كه آن هم باز شاید به آن اعماق زمین نمی رسد، قسمتی از قشر زمین تكانهایی می خورد كه ما احساس می كنیم. ولی در عالم قیامت، طبق آنچه كه از قرآن كریم استفاده می شود اصلاً مسأله یك نوع زیر و رو شدن و تكان و زلزله ای است كه نه فقط شامل زمین است بلكه تمام عالم یكسره می شود. 💫⭐💫⭐💫⭐💫⭐ 👈حالا این چگونه است خدا عالم است ولی به هر حال در قرآن هست: 🌼«یا أَیُّهَا اَلنّاسُ اِتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ اَلسّاعَةِ شَیْ ءٌ عَظِیمٌ. یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ كُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَی اَلنّاسَ سُكاری وَ ما هُمْ بِسُكاری وَ لكِنَّ عَذابَ اَللّهِ شَدِیدٌ» .🌼 ◀ قرآن خبر داده از یك زلزله ای كه اسمش را گذاشته «زَلْزَلَةَ اَلسّاعَةِ» یعنی زلزله ی ؛ می فرماید: آن، بزرگ و عظیم است. آن روزی كه آن زلزله را ببینید، می بینید كه دیگر هیچ كس به فكر هیچ كس نیست. در مقام مَثَل- چون عواطف مادر خصوصاً برای طفل شیرخوار شدیدترین مرحله ی عطوفت است- در حدی است كه اگر مادرِ طفل شیرخواری آنجا وجود داشته باشد یادش می رود كه طفل شیرخواری دارد. ⬅- [سؤال نامفهوم ] هر دو وجهش را عرض كردم: یكی اینكه آیا اینكه می فرماید «قیامتِ واقع شده» از باب مستقبل محقَّق الوقوع است یا نه؟ بعلاوه آنهایی كه می گویند قیامتْ واقع شده، یعنی عالم قیامت الآن وجود دارد ولی برای ما كه هنوز وجود ندارد. در صدوق هست، وقتی كه [از معصوم ] سؤال می كنند آیا بهشت و جهنم مخلوق است یا مخلوق نیست؟ می فرماید بهشت و جهنم مخلوق است یعنی الآن هم وجود دارد، ولی الآن كه بهشت و جهنم وجود دارد آیا برای ما هم الآن وجود دارد یا برای ما در زمان بعد هست؟ 🔶عالم قیامت خودش وجود دارد، نه است كه بعد می خواهد حادث شود، ولی برای همه ی اشیاء عالم [در زمان بعد وجود دارد، ] چون حشر اختصاص به انسان ندارد، شامل همه چیز می شود؛ این زمین ما هم همین طور كه ما روزی می میریم و به قیامت می رسیم روزی می میرد و به می رسد. آن درخت و آن خورشید هم همین طور است. پس اینكه می گوییم [قیامت الآن ] وجود دارد، نه این است كه قیامتِ ما هم الآن وجود دارد؛ بلكه ما هر وقت كه مُردیم آنوقت وارد عالم قیامت می شویم و لهذا پیغمبر فرمود (ظاهراً حدیث نبوی است) : «مَنْ ماتَ قامَتْ قِیامَتُه» هر كسی كه بمیرد قیامتش بپا می شود. یك قیامت مستقل به آن معنا كه نیست؛ چون قیامتی وجود دارد، هر كسی كه می میرد به عالم قیامت خودش وارد می شود. كوهها چنان در هم كوبیده می شوند مثلاً مانند گندمی كه بخواهند تبدیل به آرد كنند و یا سنگهایی كه در كارخانه ها تبدیل به پودر می كنند. «وَ بُسَّتِ اَلْجِبالُ بَسًّا.😣😣 فَكانَتْ هَباءً مُنْبَثًّا» این كوهها به صورت غبارهای پراكنده در می آید. 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🌹🍀 telegram.me/quranpuyan
♻♻ در کلام 💢✨💢✨💢✨💢✨💢✨💢 ✅ قران،کتاب هدایت "قرآن حکیم مایه ی هدایت و رحمت نیکوکاران " آیه ۲ سوره قرآن را به لفظ حکیم توصیف کرده است. تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ مکارم: ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﻛﺘﺎﺏ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ (ﻛﺘﺎﺑﻰ ﭘﺮﻣﺤﺘﻮﺍ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ).(۲) آیه ۳سوره لقمان قرآن را مایه ی هدایت و رحمت برای نیکوکاران میشمارد. هُدًى وَرَحْمَةً لِّلْمُحْسِنِينَ انصاریان: ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺭﺣﻤﺘﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ .(۳) در آیه دوم " ﻛﺘﺎﺏ" ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﻔﻆ" ﺣﻜﻴﻢ" ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻛﺮﺩﻩ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﺩﻟﺎﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻫﻴﭻ ﻟﻬﻮ ﺍﻟﺤﺪﻳﺜﻰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻠﻜﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﺿﻌﻒ ﻭ ﺩﺭﺯﻯ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﺎﻃﻞ ﻭ ﻟﻬﻮ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺮ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻛﺮﺩ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻭﺻﻒ" ﻫﺪﻯ" ﻭ" ﺭﺣﻤﻪ ﻟﻠﻤﺤﺴﻨﻴﻦ" ﺗﺎ ﺻﻔﺖ ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻛﻨﺪ، ﭘﺲ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻭﺍﻗﻊ ﻭ ﺣﻖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﻴﺰ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ، ﻧﻪ ﻣﺜﻞ ﻟﻬﻮ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺶ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺷﺘﻪ، ﻭ ﺑﻪ ﻭﺍﻗﻌﻰ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻧﻘﻤﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﺎﺯ ﺑﺪﺍﺭﺩ. (تفسیر المیزان) ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺟﺎ، ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺎﻳﻪ ﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﺘّﻘﻴﻦ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ، (ﻫﺪﻯً ﻟﻠﻤﺘّﻘﻴﻦ) ( ﺑﻘﺮﻩ، ۲.) ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺎﻳﻪ ﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ، (ﻫﺪﻯً ﻭ ﺑﺸﺮﻯ ﻟﻠﻤﺆﻣﻨﻴﻦ) ( ﻧﻤﻞ، ۲.) ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺭﻩ، ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺎﻳﻪ ﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﻣﻰ ﺷﻤﺮﺩ، (ﻫﺪﻯً ﻭ ﺭﺣﻤﻪ ﻟﻠﻤﺤﺴﻨﻴﻦ). ﭘﺲ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ ﻯ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ، ﻣﺎﻳﻪ ﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻭ‌ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﺫﻳﻞ ﺁﻳﻪ.) ۱-ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﺎﺷﺪ. (ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﺍﻟﺤﻜﻴﻢ ﻫﺪﻯً) ۲- ﻗﺮﺁﻥ، ﻋﻴﻦ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﻘﺺ ﻭ ﻧﺎﺭﺳﺎﻳﻰ ﻧﺪﺍﺭﺩ. (ﻫﺪﻯً ﻭ ﺭﺣﻤﻪ) (ﻛﻠﻤﻪ ﻫﺎﻯ ﻫﺪﻯً ﻭ ﺭﺣﻤﻪ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻣﺼﺪﺭﻯ ﺁﻣﺪﻩ ﻛﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﺒﺎﻟﻐﻪ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ( ﮔﺎﻫﻰ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻓﻠﺎﻧﻰ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺎﻫﻰ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻓﻠﺎﻧﻰ ﺷﻜﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻴﺎﻧﮕﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎم ﻭﺟﻮﺩ ﻭ ﺣﺮﻛﺎﺕ ﻭ ﻛﻠﺎم ﻭ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﻪ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺍﺳﺖ.) ) ۳- ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺑﺎﺷﺪ. (ﻫﺪﻯً ﻭ ﺭﺣﻤﻪ) (تفسیر نور) سرکار خانم پرمایه yon.ir/rzNpZ 💢✨💢✨💢✨💢✨💢✨💢 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
به نام خدا 🌹 راههای پیشگیری از : قسمت اول : ✳️ رواج خرافات در جامعه بیماری است، بیماری که واگیر و خطرناک است و همواره رشد آن جامعه را تهدید می کند. یکی از روشهای درمان جامعه خرافات زده، پیشگیری و تمهید از غلطیدن مردم به سمت افراد شیاد و کلاهبردار و نشان دادن عیب و آفت آن است.⬅️ نخستین مسئولیت متوجه اهل اندیشه و مصلحان جامعه و بویژه رهبران دینی است. نمی توان پذیرفت که دانایان نسبت به این بیماری خطرناک بی تفاوت باشند. شأن عالمان دین شأن پیامبران است که با غلو و خرافات مبارزه می کرده و سکوت را روا نمی شمردند. در این زمینه در روایات رسیده از با عنوان نفی بدعت ها، به این مسئولیت عالمان توجه داده شده است. زیرا بالابردن سطح دانش و آگاهی و توجه به عواقب سوء خرافات و غلو به روشهایی بر می گردد که به صورت بنیادی با این برخورد می شود. ✅ روش برخورد با خرافات و غلو : آیا قرآن روش و مجرای خاصی در مبارزه با خرافات دارد، و ويژگي‌هاي طرح درست عقايد و رفتارهای منطقی و معقول و زدودن باطل درقرآن چیست؟ 🔹در این زمینه قرآن کریم با روش پیشگیری، به مبارزه با عقاید سخیف از چند جهت گام برمی رود 1⃣ نهادینه شدن تفكردرعقاید . 2⃣ اندیشه . 3⃣ اهتمام به علم و . نویسنده : استاد سید محمد علی ایازی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه خدایا ما با تضرع و زارى به درگاهت از تو خواستاریم دولتى گرامى را که به وسیله آن اسلام و مسلمین را عزت بخشى و نفاق و منافقین را منکوب سازى https://telegram.me/quranpuyan
گوینـد طرب به سـازِ تجـدید آمـد شـب رفـت و سـحر دمیـد و خورشـید آمد سلام صبحتان بخیر روزتان پرنشاط و پربرکت @quranpuyan
خدايا💎 بر محمد صلی الله علیه و آله و خاندانش درود فرست و ما را بياموز كه چگونه فضيلتِ اين ماه را بشناسيم و حرمتش را بزرگ بشماريم و از آنچه مَنعمان فرموده‌اي خودداري كنيم و ياري كن تا با نگه داشتن اعضا و جوارح خود از گناه ، و به كار گماشتن آنها در آنچه سبب خشنودي توست، روزهاي آن را روزه بداريم؛ آن سان كه به سخنان بيهوده گوش نسپاريم، و چشم خود را به سوي بازيچه‌ها ندوانيم، و به حرام‌ها دست نگشاييم، و به سوي ناشايسته‌ها قدم بر نداريم، و شكم‌هايمان جز آنچه تو حلال كرده‌اي در خود جمع نكند، و زبان‌مان جز آنچه تو فرموده‌اي، نگويد، و جز در آنچه ما را به ثواب تو نزديك مي‌سازد، خود را به زحمت نيندازيم. و جز آن كار كه ما را از عقاب تو حفظ مي‌كند، به كار ديگر نپردازيم. دعای ۴۴صحیفه ی سجادیه، دعای ورود به ماه رمضان
آیات و جملات ✳️ #"یاد خدا " شیوه برای غلبه و پیروزى بر هاى_شیطان در آیه ۲۰۱ سوره راه گریز از وسوسه شیطان و ، بیان شده است إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُ‌وا فَإِذَا هُم مُّبْصِرُ‌ونَ انصاریان : مسلماً کسانی که [نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی های ظاهری وباطنی] تقوا ورزیده اند، هرگاه وسوسه هایی از سوی شیطان به آنان رسد [خدا و قیامت را] یاد کنند، پس بی درنگ بینا شوند [و از دام وسوسه هایش نجات یابند.] http://www.quranpuyan.com/yaf_postst1557_-yd-khd---shywh-prhyzkhrn-bry-Glbh-w-pyrwz-br-wswsh-h-shyTn.aspx
تفسیر قرآن : ۱۷۱ سوره 🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃 یٰا أَهْلَ الْکِتٰابِ لاٰ تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ وَ لاٰ تَقُولُوا عَلَی اللّٰهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللّٰهِ وَ کَلِمَتُهُ أَلْقٰاهٰا إِلیٰ مَرْیَمَ وَ رُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللّٰهِ وَ رُسُلِهِ وَ لاٰ تَقُولُوا ثَلاٰثَةٌ انْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اللّٰهُ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ سُبْحٰانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ مٰا فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی الْأَرْضِ وَ کَفیٰ بِاللّٰهِ وَکِیلاً«۱۷۱» ای اهل کتاب! در دین خود نکنید و جز حقّ، به خداوند نسبتی ندهید. همانا مسیح، عیسی پسر مریم، فرستاده ی خداوند و کلمه ی اوست که به مریم القا نمود و روحی است از جانب او. پس به خداوند و پیامبرانش ایمان آورید، و به تثلیث قائل نشوید. (از این حرف) دست بردارید که به نفع شماست. جز این نیست که اللّه خدایی است یکتا، و از اینکه فرزندی داشته باشد منزّه است. آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است از آن اوست و خدا برای تدبیر و سرپرستی هستی کافی است. 👈نکته ها: «کَلِمَةُ اللّٰهِ» به انبیا و اولیا گفته می‌شود، چون همانطور که کلمه، بیانگر مطالبی است که در ذهن گوینده است، پیامبران و اولیا بیانگر کمالات پروردگارند. چنانکه در حدیث آمده است: «نحن کلمات اللّه التّامات»ما کلمات کامل الهی هستیم. شاید هم مراد از کلمه، همان جمله ی «کُنْ فَیَکُونُ» باشد که قول خداوند است و مانند هر سخن دیگر، محصول آن کلمه است. چنانکه در جای دیگر، خداوند آفرینش عیسی علیه السلام را به آفرینش آدم علیه السلام تشبیه نموده و می‌فرماید: «إِنَّ مَثَلَ عِیسیٰ عِنْدَ اللّٰهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرٰابٍ ثُمَّ قٰالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» از امام صادق علیه السلام درباره ی «رُوحٌ مِنْهُ» سؤال شد، حضرت پاسخ دادند: مقصود روح خداست که خداوند آن را در آدم و عیسی علیهما السلام قرار داد. مسیحیان عقیده به تثلیث دارند و اللّه را خدای پدر، مسیح را خدای پسر و جبرئیل را واسطه ی این دو خدا می‌دانند، که نوعی کفر است. قرآن هم می‌فرماید: «لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ ثٰالِثُ ثَلاٰثَةٍ» آنانکه خدا را یکی از خدایان سه گانه می‌دانند، کافرند. البتّه گروهی از آنان نیز حضرت مریم را به جای جبرئیل، یکی از خدایان سه گانه می‌دانند که قرآن در این باره می‌فرماید: «یٰا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنّٰاسِ اتَّخِذُونِی وَ أُمِّی إِلٰهَیْنِ مِنْ دُونِ اللّٰهِ» ای عیسی! آیا تو به مردم گفته ای که مرا و مادرم را دو خدا قرار دهید؟ در روایات، به غلوّ کنندگان نفرین شده و آنان از بدترین اقسام کفّار و مشرکان به شمار آمده اند. اگر نداشتن پدر، دلیل بر الوهیّت باشد، حضرت آدم باید به طریق اولی الوهیّت داشته باشد، چون نه پدر داشت و نه مادر. در قرآن ۱۷ بار، عیسی به مریم نسبت داده شده تا فرزند خدا بودن را نفی کند. در اناجیل هم از او به عنوان فرستاده خدا یاد شده، نه خدا. در اناجیل، حضرت عیسی علیه السلام ۸۰ بار خود را بنده و رسول خدا معرّفی کرده است. 👈پیام ها: ۱.غلوّ نشانه ی تعصّب نابجا است و در همه ی ادیان ممنوع می‌باشد. یهود، «عُزیر»را فرزند خدا می‌دانستند و مسیحیان«عیسی»را. «لاٰ تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ» ۲.یکی از آفات ادیان آسمانی، غلوّ درباره رهبران دینی است. «لاٰ تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ» 👈۳.میانه روی و اعتدال در همه جا لازم است و عشق به اولیای خدا نباید سر از غلوّ درآورد. «لاٰ تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ» 👈۴. کردن درباره ی انسان ها، گرچه پیامبر باشند، توهین به خداوند و نسبت ناروا دادن به اوست. «لاٰ تَقُولُوا عَلَی اللّٰهِ إِلاَّ الْحَقَّ» ۵.در قرآن و انجیل واقعی، حضرت عیسی پیامبر خدا معرفی شده است، نه خدا یا فرزند خدا. «عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللّٰهِ» ۶-آفرینش غیر طبیعی عیسی، آیه و نشانه ی خداست، آن گونه که کلمه، تابلو و نشانه ی معناست. «کَلِمَتُهُ أَلْقٰاهٰا» ۷.عیسی جزیی از خدا نیست، بلکه پرتوی از قدرت حیات بخش الهی است. «رُوحٌ مِنْهُ» ۸.قرآن، بیانگر عقیده صحیح ونافی عقاید باطل است. لاٰ تَغْلُوا... لاٰ تَقُولُوا ثَلاٰثَةٌ... ۹.خداوند جسم نیست تا فرزند داشته باشد. «سُبْحٰانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ» (تعبیراتی چون ثاراللّه، یداللّه، کلمةاللّه که در متون دینی آمده، تعبیرات مجازی است) ۱۰.خدایی که آسمان‌ها ملک اوست، چه نیازی به فرزند و شریک دارد؟ «سُبْحٰانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ مٰا فِی السَّمٰاوٰاتِ» ۱۱.هر چیزی از خداست، پس باید بنده ی او بود و تنها به او توکّل کرد. «لَهُ مٰا فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی الْأَرْضِ وَ کَفیٰ بِاللّٰهِ وَکِیلاً» 🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃🌟🍃 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شریعت @quranpuyan
♻♻ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان پرسش وپاسخ در سوره 💫✨إنْ كُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ آيه( 4) 💥ترجمه : هيچ کس نيست مگر اينکه نگاهبانى بر او [گماشته شده‌] است ❓سئوال: منظور از حافظ در اين آيه چيست؟ پاسخ اول: 💢منظور از حافظ هم می تواند بنابه ایات متعدد در سوره های متفاوت خداوند و فرشتگان باشند این مراقبت را درجایی خداوند به خودش نسبت میدهد در جایی به فرشتگان 💢ضمیر انه به خدا برميگردد اماموثر اصلی خود ذات اقدس خداوند هست ولی از آنجا که خداوند اوامرش را از طریق اسباب انجام می دهد 💢 حفاظت را گاه مستقیم به خودشان وگاه به این اسباب نسبت می دهند خانم انصاري پاسخ دوم : 💢پاسخ دوم: اﻥْ ﻛُﻞﱡﱡ ﻧَﻔْﺲٍ ﻟَﻤﱠﱠﺎ ﻋَﻠَﻴْﻬﺎ ﺣﺎﻓِﻆٌ: ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻗﺴﻢ ﺍﺳﺖ «ﻟﻤﺎ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ «ﺍﻟﺎ» ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﻧﻔﺲ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺷﺨﺺ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺭﻭﺡ ﺍﻭ. ﻳﻌﻨﻰ: ﻧﻴﺴﺖ ﻫﻴﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﺣﺎﻓﻈﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﻭ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭﻟﻰ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ «ﺣﺎﻓﻆ» ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﻧﻜﺮﻩ ﺁﻣﺪﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻔﺨﻴﻢ ﺍﺳﺖ. تفسير احسن الحديث yon.ir/qp3921 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه رَبَّنا اَذِقْنی حَلاوَةَ المَغفِرَةِ خدایا؛ شیرینی آمرزش را به من بچشان کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://telegram.me/quranpuyan
عجب معجزه‌ای دارد نفس صبحدم زیرسایبان رحمت خدا بایست! و مهربانی را نفس بکش الهی دلتون سرشار از آرامش روزتون پرازبرکت و رحمت سلام صبحتون بخیر و زیبا .. @quranpuyan