eitaa logo
قران پویان
443 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
681 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ 💠إِنَّهُمْ أَلْفَوْا آباءَهُمْ ضالِّينَ (۶۹) فَهُمْ عَلی‌ آثارِهِمْ يُهْرَعُونَ (۷۰) وَ لَقَدْ ضَلَّ قَبْلَهُمْ أَكْثَرُ الْأَوَّلِينَ (۷۱) وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا فِيهِمْ مُنْذِرِينَ (۷۲) فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرِينَ (۷۳) إِلاَّ عِبادَ اللَّـهِ الْمُخْلَصِينَ (۷۴/صافات) 🌱‏آنان پدران خويش را گمراه يافتند. امّا با اين حال، در پی آنان شتابان می‌دوند. ‏بی‌گمان قبل از آنان، اكثر پيشينيان (نيز) گمراه شدند. و قطعاً ما در ميانشان بيم‌دهندگانی فرستاديم. ‏پس (اينك) بنگر كه سرانجام هشدار داده شدگان چگونه بود. (كه همه آنان هلاك شدند) به استثنای بندگان خالص شده خدا. ‏ 🔹تقليد كوركورانه و پيروی از نياكان در افكار و رفتار نادرست، تحت هر عنوان كه باشد، پذيرفتنی نيست. أَلْفَوْا آباءَهُمْ ضالِّينَ‌ ... عَلی‌ آثارِهِمْ يُهْرَعُونَ‌ ‏ 🔹بدترين نوع تقليد آن است كه با علم و آگاهی از انحراف، از منحرفان تقليد كنيم. «أَلْفَوْا آباءَهُمْ ضالِّينَ» ‏ 🔹عقائد باطل نياكان بر نسل آينده اثرگذار است. «آباءَهُمْ ضالِّينَ» ‏ 🔹خودباختگی در برابر آداب و رسوم باطل نياكان، ممنوع است. ( «يُهْرَعُونَ» به معنای كشانده شدن قهری و بدون اختيار است.) ‏ 🔹ميراث فرهنگی نياكان، همه جا و هميشه قابل ستايش نيست. «عَلی‌ آثارِهِمْ يُهْرَعُونَ» ‏ 🔹در فضای انحراف، مهم‌ترين وظيفه هشدار است. خداوند در ميان امت‌های گمراه، هشدار دهندگانی فرستاده است. ضَلَّ قَبْلَهُمْ‌ ... أَرْسَلْنا فِيهِمْ مُنْذِرِينَ‌ ‏ 🔹خداوند اتمام حجّت می‌كند. «أَرْسَلْنا فِيهِمْ مُنْذِرِينَ» 🔹اكثريّت فاسد جامعه، دليل بر رها كردن افراد مستعد هدايت نيست. ضَلَّ قَبْلَهُمْ أَكْثَرُ الْأَوَّلِينَ‌ ... أَرْسَلْنا فِيهِمْ‌ ‏ 🔹تاريخی را مطالعه كنيم كه مايه‌ی رشد و عبرت باشد. «فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرِينَ» ما مأمور به تأمّل و انديشه در سرنوشت كافران لجوج و متعصّب هستيم. ‏ 🔹با وجود اكثريّت فاسد، می‌توان بنده خدا بود و در جامعه‌ی فاسد هضم نشد. ‏«إِلَّا عِبادَ اللَّـهِ» ‏ 🔹عبادت خدا سبب دريافت الطاف ويژه است. «عِبادَ اللَّـهِ الْمُخْلَصِينَ» ‏ 🔹اخلاص در عبادت، مايه‌ی نجات از بدعاقبتی است. «كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرِينَ إِلَّا عِبادَ اللَّـهِ الْمُخْلَصِينَ» ‏ 🔹تنها بندگان خالص الهی هشدارهای انبيا را جدّی می‌گيرند. «فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرِينَ إِلَّا عِبادَ اللَّـهِ الْمُخْلَصِينَ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 8⃣2⃣تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۳۳-۳۱ سوره یوسف از تفسیر نور ۱- زلیخا خواست به زنان مصر تفهیم کند که شما یک لحظه یوسف را دیدید، طاقت از کف دادید؛او شبانه روز در خانه من است؟! «فَلَمّا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ» ۲- در انتقاد عجله نکنید،شاید شما هم اگر به جای او بودید مثل او می شدید. «قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ» (انتقاد کنندگان وقتی یوسف را دیدند،همه مثل زن عزیز مصر گرفتار شدند) ۳- انسان تا وقتی در معرض امتحان قرار نگرفته ادّعایی دارد؛امّا گاهی که مورد آزمایش قرار گرفت،ناخودآگاه ماهیّت خود را نشان می دهد. «فَلَمّا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ» ۴- عشق که آمد،انسان بریدن دست خودش را نمی فهمد. «قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ» (اگر شنیده اید که حضرت علی علیه السلام به هنگام نماز،از پایش تیر را کشیدند و متوجّه نشد، تعجّب نکنید.زیرا اگر عشق سطحی دنیوی تا بریدن دست پیش می رود،عشق معنوی و عمیق به جمال واقعی،چه خواهد کرد!.) ۵- جمال یوسف علیه السلام موجب گرفتاری او شد،ولی علم و تقوایش موجب نجات او گردید.(آری جمال معنوی مهم تر از جمال ظاهری است) ۶- دیگران را ملامت نکنید که خود گرفتار می شوید. «فَذلِکُنَّ الَّذِی لُمْتُنَّنِی فِیهِ» ۷- عشق گناه آلود،سبب رسوائی می شود. «لَقَدْ راوَدْتُهُ» ۸- دروغگو رسوا می شود.کسی که دیروز گفت:یوسف قصد سوء داشته؛ «أَرادَ بِأَهْلِکَ سُوءاً» امروز می گوید: «لَقَدْ راوَدْتُهُ» من قصد کام گرفتن از او را داشتم. ۹- گاهی دشمن هم به پاکی شخص مقابل،گواهی می دهد. «فَاسْتَعْصَمَ» (وجدان مجرم نیز گاهی بیدار می شود.) ۱۰- چه پاکانی که به خاطر خودکامگان به زندان می روند. فَاسْتَعْصَمَ ... لَیُسْجَنَنَّ ۱۱- گناهکاران برای رسیدن به هدف خویش از هر وسیله ای استفاده می کنند. «وَ لَئِنْ لَمْ یَفْعَلْ ما آمُرُهُ لَیُسْجَنَنَّ» ۱۲- قدرت اگر با ایمان و تقوا همراه نباشد برای هوای نفس مورد استفاده قرار می گیرد. «ما آمُرُهُ لَیُسْجَنَنَّ» ۱۳- تهدید به حبس وتحقیر،حربه وشیوه ی طاغوتیان است. لَیُسْجَنَنَّ، ...الصّاغِرِینَ ۱۴- هوای نفس به قدری نیرومند است که حتّی با رسوایی نیز به راه خود ادامه می دهد. راوَدْتُهُ ... وَ لَئِنْ لَمْ یَفْعَلْ ما آمُرُهُ ... ۱۵- توجّه به ربوبیّت خدا،از آداب دعاست. «رَبِّ» ۱۶- اولیای خدا،فشار زندگی شرافتمندانه را،از رفاه در گناه بهتر می دانند. «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ» ۱۷- هر آزادی ارزش نیست وهر زندانی عیب نیست. «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ» ۱۸- انسان با استمداد از خداوند،می تواند در هر شرایطی از گناه فاصله بگیرد. «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ» (هجرت از محیط گناه لازم است.) ۱۹- رنج و سختی نمی تواند مجوز ارتکاب گناه باشد. رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ ... ۲۰- دعا و نیایش و استمداد از خداوند،یکی از راههای مصون ماندن از گناه و انحرافات جنسی است. رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ ... ۲۱- رضایت خداوند بر رضایت مردم ترجیح دارد. «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ» ۲۲- هیچ کس بدون لطف خداوند،محفوظ نمی ماند. وَ إِلاّ تَصْرِفْ عَنِّی ...در شرایط بحرانی تنها راه نجات،اتکا به خداوند است. ۲۳- آزمایش های الهی هر لحظه سخت تر میشود.(یوسف قبلاً گرفتار یک زن بود،حال گرفتار چندین زن شده است.) «کَیْدَهُنَّ، إِلَیْهِنَّ» ۲۴- راضی کردن مردم به قیمت ناخشنودی خدا،جهل است. «أَکُنْ مِنَ الْجاهِلِینَ» ۲۵- گناه،موجب سلب علوم خدادادی و موهبت های الهی است.(در آیات قبل خواندیم: «آتَیْناهُ حُکْماً وَ عِلْماً» و در اینجا یوسف می فرماید:) «أَکُنْ مِنَ الْجاهِلِینَ» ۲۶- جهل تنها بیسوادی نیست،انتخاب لذّت آنی و چشم پوشی از رضای خدا، جهل محض است. «أَکُنْ مِنَ الْجاهِلِینَ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♦️هرگز ، نمی کند 🔷✨مطلب مهّمی كه سالار شهیدان به ما فرمود این است كه هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی ‌كند؛ یعنی نمی‌ توان گفت ما چون می ‌خواهیم به فلان مقصد برسیم، از هر راهی می‌ توانیم كمك بگیریم! از هر راهی كسی شروع كرد، به آن مقصد حق نمی ‌رسد؛ هر راهی، مقصد و هدف خاصی را تعقیب می ‌كند [كه] به آن می‌رسد نه به آن مقصد اصیل. این بیان نورانی را وجود مبارك فرمود كه «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‌ءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر كسی بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد زودتر از دیگران به چاه می ‌افتد، چون گناه كژراهه است و راه نیست، وقتی راه نبود چگونه به هدف می ‌رسد؟! فرمود هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی ‌كند؛ هرگز هدف خوب به انسان اجازه نمی ‌دهد كه از هر وسیله ‌ای استفاده كند. 🔷✨هر راهی انسان را به آن مقصد نمی ‌رساند، است كه انسان را به آن مقصد والا می‌ رساند و لاغیر! این معنا را قرآن كریم به این صورت تبیین كرد فرمود: ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ كجا می‌ روید؟! همین معنا را وجود مبارك امیرمؤمنان علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (سلام الله علیه) آن طوری كه در نهج ‌البلاغه آمده تبیین كرد، فرمود: «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ»؛ شما را به كجا می ‌برند؛ مگر نمی‌خواهید به سلامت برسید، چرا راه عیبناك را طی می‌ كنید؟! مگر نمی‌خواهید به كمال برسید، چرا در قدم می ‌نهید؟! «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ». آن ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ قرآن به صورت «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ» نهج‌البلاغه در آمد و این دو تعبیر قرآن و نهج ‌البلاغه به صورت «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‌ءِ مَا یحْذَرُ» سالار شهیدان در آمده است. 📚آیت الله جوادی آملی ┄═❁ @quranpuyan
🍃🌸 🌸 ❤️سال‌روز ولادت حضرت سیدالشهداء، آقا امام حسین علیه السلام را محضر حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و شما عزیزانِ جان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم❤️ 🌸 🍃🌸 کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
🍀 از حضرت زین العابدین🍀 بند ۳ 🍃🌸 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الْکَهْفِ الْحَصینِ، وَغِیاثِ‌‏ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکینِ، وَمَلْجَأِ الْهارِبینَ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمینَ 🌸 ✅  خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد آن پناه‏گاه محکم و فریادرس‏ بیچاره درمانده و پناه گریختگان و دستاویز محکم براى وسیله‏ جویان 🌸🍃 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻🍃‌🌸🍃༺ 💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖 🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است، 👈 روزهاے جمعہ ، صفحہ جدیدے ارسال نمی‌شود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند. التماس دعا🙏 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5825646331229638159.mp3
17.09M
ویژگیهای در دولت هارون الرشید 1_استخدام معروفترین علمای دینی (دو تن از شاگردان زبده ابوحنیفه) و همراه بردن انها همه جا  با خود 2_عوامفریبی با رواج این مطلب که ما پیامبریم 3_بکارگیری جلادان سفاک 4_ خود هارون:مثلا بشنوید جملات هارون را وقتی در کنار حرم پیامبر امد و از ایشان عذرخواهی کرد که امام کاظم را باید دستگیر کند!!! به بهانه ترس از بهم زدن وحدت و امنیت فریب دیگرش برای قتل امام بود که گفت من قسم خوردم تا شما اظهار ندامت و درخواست نکنید ازاد نکنم ترا و نمی توانم بلحاظ شرعی، قسم را بشکنم!!! شهید مطهری میفرماید وای از فرببی که بنام و جماعت ملت، را قربانی میکنند استاد سروش محلاتی @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚛💮 هم است. 🔷✨پیامبر راه هدایت را به راهی تاریک تشبیه می‏کند که نیاز به چراغ و نور دارد و آن چراغ و نور امام حسین است ... برای آنکه بفهمیم چگونه چراغ هدایت و عامل روشنایی راه است، مقدمه کوتاهی می‏گویم. 🔷✨انسان طبیعتاً در عملکرد خود هر چه بیشتر پیش برود، بیشتر به آن خو می‏گیرد و آن عملکرد در او نهادینه می‏شود. وقتی انسان یک کار نیک یا زشت را برای نخستین بار انجام می‏دهد، چون هنوز به آن عادت نکرده و برخلاف عادت پیشین اوست، برای او سنگین و دشوار است، ولی همان کار در مرتبه دوم آسان‌تر و در مرتبه سوم آسان‌تر از قبل می‏شود و به همین ترتیب انسان به کار نیک یا زشت عادت می‏کند و آن کار جزئی از زندگی انسان می‏شود؛ به گونه ‏ای که ترک آن برای او دشوار می‏شود.این مثال ساده و روشن، تصویری از چگونگی زندگی عادی ما ارائه می‏دهد. 🔷✨وقتی من مرتکب گناهی می‏شوم، به پیامدهای آن توجه ندارم و نمی‏بینم به کجا می‏انجامد، ولی راهنمای دانا و چراغ هدایت می‏تواند این پیامدها را ببیند و می‏داند انحرافی که امروز با یک گام یا ده متر یا هزار متر آغاز می‏شود، فردا به صدها و هزاران متر می‏انجامد. اینجاست که نقش رهبر و پیشوا و راهنما و چراغ هدایت آشکار می‏شود ... 🔷✨به حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) ـ این چراغ هدایت ـ برگردیم تا ببینیم چگونه امام حسین راه را روشن کرد تا مردم خودشان حقیقت را دریابند. می‏دانید که امام حسین و فرزندان و برادران و یاران ایشان به شهادت رسیدند و اهل بیت امام به اسارت رفتند. در کربلا زشت‏ترین جنایت و بزرگ‏ترین خیانت رخ داد و شدید‏ترین ستمی که یک ستمگر می‏تواند انجام دهد، روا رفت. ستمی که در کربلا روا رفت با هیچ ستمی قابل مقایسه نیست ولی جای این سؤال هست که چه کسی این مشکل را پدید آورد؟ چه کسی ستم کرد؟ ❓سؤال این است: اگر در میدان جنگ تنها ابن زیاد و یزید و عمربن سعد بودند، آیا امام حسین به آن شکل دردناک به شهادت می‏رسید؟ اگر سپاه دشمن بیست یا پنجاه نفر بودند، آیا می‏توانستند چنین جنایتی را مرتکب شوند؟ یقیناً نه. پس چگونه توانستند چنین جنایتی انجام دهند؟ به فرمانِ آمران و اقدام عاملان و تأییدِ حامیان و سکوتِ خاموشان. یعنی می‏توانیم بگوییم آن امت همگی با قول و فعل و سکوت و خوشنودی و سکوت و فرمانبری خود بر کشتن امام حسین علیه السلام اجماع کردند. همگی در پدید آمدن واقعه کربلا اتفاق نظر داشتند، جز اندکی از آنان. این حقیقت چه زمانی برای مردم آشکار شد؟ پس از رخ دادن آن واقعه. 👈بنابراین خون امام حسین علیه السلام در واقع بلندگویی بود که در برابر مردم قرار داده شد و آنان را به مسئولیت و نتیجه کارهایشان آگاه کرد، که امروز شما سکوت می‏کنید یا درهمی می‏گیرید، یا در خانه می‏نشینید یا فرزند خود را از ترس کشته شدن از خیابان به خانه بازمی‏گردانید، ولی پیامد این کارها چیست؟ ♦️پیامد این کارها در نهایت کشته شدن امام حسین علیه السلام است. امام حسین علیه السلام کشته شد، ولی کشته شدن او به یکباره و ناگهانی اتفاق نیفتاد، بلکه نتیجه سلسله حوادثی بود که پس از رسول خدا و با روی کار آمدن معاویه آغاز گردید، و به شهادت حسین بن علی علیهما السلام انجامید. انحرافی که ابتدا پدید آمد و جزئی بود: سکوت یا ترس یا گرفتن دینار و درهم، گرفتن ده یا پانزده لیره یا چند متر زمین! جنایت این گونه آغاز شد و کم‏کم سرعت گرفت و بزرگ شد و تا به آنجا رسید که به کشته شدن پسر دختر رسول خدا، آن هم به شکلی فجیع و دردناک انجامید و هیچ کس دم برنیاورد! همه ساکت بودند. 🔷✨حسین ع از حقیقت پرده برداشت. یعنی به مردم گف: ای کسی که به اندازه سر سوزن به مردم ستم می‏کنی، تو در مسیری حرکت می‏کنی که پیامد آن ستم کردن به زندگی و آبرو و دین همه مردم است ... 🔷✨ و جرم و اشتباه نسبت به دیگران همیشه با انجام یک عمل تحقق نمی‏یابد. تنها به این نیست که مال کسی را به زور بگیرم، مال دیگران را به ناحق بخورم، کسی را طرد کنم، به کسی توهین کنم یا شهادت ناحق بدهم. ستم کردن تنها به این نیست که چیزی را به کسی که شایسته آن نیست بدهیم، 👈بلکه ستم کردن با هم محقق می‏شود و همان گونه که شنیده ‏اید: «کسی که از حق چشم ‏پوشی کند و در برابر آن ساکت بماند، شیطانی لال است.» کسی که در برابر ستمگر ساکت می‏ماند و به او اجازه جولان می‏دهد، در حقیقت به نوعی ظلم را تأیید و با آن سازش می‏کند و مظلوم را خوار می‏سازد. این دو نوع ستم کردن: ایجابی و سلبی در حیات ملت‌ها وجود دارند، هر چند آشکارا به چشم نیایند، ولی حوادثی هستند که این حقیقت را آشکار می‏کنند. 📚بخش‌هایی از سخنرانی امام موسی صدر با عنوان «حسین چراغ هدایت و کشتی نجات» 💐💐 ولادت با سعادت ع مبارک باد.. @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀 از حضرت زین العابدین🍀 بند ۴ 🍃🌸 اللّهُمَ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلوةً کَثیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً، وَلِحَقِ‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَدآءً وَقَضآءً، بِحَوْلٍ مِنْکَ وَقُوَّةٍ یا رَبَّ الْعالَمین 🌸 ✅ خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد درود بسیارى که موجب خوشنودى ایشان گردد و حق‏ محمد و آل محمد اداء گشته و انجام وظیفه ما شده باشد به جنبش و نیروى تو اى پروردگار جهانیان 🌸🍃 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 77 تا 102 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ هبه الهی 💠رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ «100» صافات 🌱 بار الها، مرا فرزند صالحی که از بندگان  شایسته تو باشد عطا فرما. 🔹«هَبْ لِي» بخششي است بلا‌عوض. گاهي شخصي به کسي که کاري براي او انجام داده، يا انتظار کار و خدمتي از او دارد، هديه‌اي مي‌دهد. اما هبّه، هديه‌اي يك طرفه و بدون چشمداشت است. خدا از اين جهت وهّاب [بسيار عطا‌کننده] و به همين دليل نعمت او را «موهبت» مي‌نامند که يکطرفه و ناشي از لطف و رحمت او است، نه طلب‌كاري بنده. 🔹اولاد صالح، هبه ى الهى و يكى از . «هب لى من الصالحين» 🔹آن چه بايد در فرزند محور باشد، صالح بودن است نه امور ديكر. «هب لى من الصالحين» 🔹فرزند صالح، بهترين ياور در مسير حركت خانواده به سوى خداست. «ذاهب الى ربّى... ربّ هب لى من الصالحين» 🔹از نشانه هاى فرزند خوب، كمك به پدر در كار و تلاش است. «معه السّعى 🔹در خانواده گفتگوى پدر با فرزندان، عاطفى و محترمانه باشد. «يا بنّى، يا ابتِ» 🔹در راه خدا، بايد از همه ى دلبستگى ها حتى دلبستگى به فرزند دست كشيد. 🔹براى رشد و شخصيّت دادن به فرزندان خود با آنان مشورت كنيد و از آنان نظر بخواهيد. «فانظر ماذا ترى » 📚تفسیر نور و بازرگان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ خود را از بدانیم نه از خود 💠سَتَجِدُنِي إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ «102»صافات 🌱كه به زودى اگر خدا بخواهد مرا از صبر كنندگان خواهى يافت. 🔹عمل به وظيفه، مى خواهد و صبر را بايد از خداوند خواست. «ستجدنى ان شاء اللّهُ من الصابرين» 🔹صبر و شكيبايى از ويژگى هاى صالحان است. «الصالحين - من الصابرين» 🔹صبر اسماعيل همان وعده خداوند به حلم اوست. «بغلام حليم... من الصابرين» 🔹 خود را از بدانيم نه از خود. «ان شاء اللّهُ من الصابرين» 🔹در كارها «ان شاءاللّه» بگوييم. «ستجدنى ان شاء اللّهُ من الصابرين» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا