eitaa logo
قران پویان
464 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه 📖 آیات 96 تا 103 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
-870834429_-1404114634.mp3
2.93M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
. مربوط به 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️منشا ، يا بودن عالم است و ملاك و ، طيب بودن است نه بسيار بودن 💠قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 🌱بگو: پلید و پاک، یکسان نیستند؛ هرچند فراوانی پلید(ی‌‌ها)، تو را به ‌‌شگفت آورد. (بنابراین باید از دستورهای خدا که بر پاکی و قداست بنا شده، اطاعت کنید؛ نه از روش بسیاری از مردم که ناپاک‌اند). پس ای خردمندان، خود را از (خشم) خدا در امان نگه دارید؛ باشد که به خواسته(های دنیا و آخرتِ) خود دست یابید. مائده - ۱۰۰ 🔷خدای تعالی در آيه مورد بحث‌" لا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ" مثالی زده است برای بيان اينكه قواعد دين ناشی هستند از صفاتی تكوينی كه در اشيای عالم است، از پاكيها و پليديها، كه بی شك در سعادت و شقاوت آدميان تاثير تامی دارند، و فرقی در كم و زياد آنها از جهت اثر نيست، خوبش خوب است اگر چه اندك باشد، و بدش بد است اگر چه بسيار باشد. چون چنين است هر شخص عاقلی كه پاكيها و پليديها را از هم تشخيص می‌دهد و عقلش قدرت قضاوت اينكه پاك از ناپاك بهتر است، و اينكه واجب است كه در سعادت زندگی خويش بكوشد و خير را بر شر ترجيح دهد بايد از خدای تعالی ترسيده و راه او را سلوك كند. 🔷هيچگاه از اينكه اكثر مردم از راه خدا منحرفند مغرور نشود، و مانند آنان به كارهای زشت و رذايل اخلاقی تن در ندهد، هوا و هوسهای كشنده او را از پيروی حق باز ندارد، نه از راه فريبندگی مفتونش سازد، و نه از طريق تهديد زبونش كند، كه اگر در برابر اكثريت منحرف چنين استوار ايستاد اميد فلاح و رسيدن به سعادت انسانيت برای او هست. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️! 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَ إِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْها وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ 🌱ای مسلمانان، از مطالبی (که ما قصد بیان آن‌ها را نداریم،) سؤال نکنید؛ که اگر بر شما آشکار شود، (بر تکلیف شما می‌‌افزاید، و در نتیجه،) ناراحتتان می‌‌کند، و اگر ‌‌هنگام نزول قرآن، درباره‌ی آن‌ها سؤال کنید، برایتان روشن می‌‌شود. خدا از (بیان) آن‌ها صرف نظر کرد. خداوند بسیار آمرزنده و بردبار است. مائده - ۱۰۱ 🔷‏شك نيست كه سؤال كردن كليد فهم حقائق است، و به همين دليل كسانی كه كمتر می‌پرسند كمتر می‌دانند، و در آيات و روايات اسلامی نيز به مسلمانان دستور اكيد داده شده است كه هر چه را نمی‌دانند بپرسند، ولی از آنجا كه هر قانونی معمولا استثنايی دارد، اين اصل اساسی تعليم و تربيت نيز استثنايی دارد و آن اينكه گاهی پاره‌ای از مسائل پنهان بودنش برای حفظ نظام اجتماع و تامين مصالح افراد بهتر است در اينگونه موارد جستجوها و پرسشهای پی در پی، برای پرده برداشتن، از روی واقعيت، نه تنها فضيلتی نيست بلكه مذموم و ناپسند نيز می‌باشد. 🔷همچنين مردم در همكاريهای خود نياز به خوش‌بينی دارند و برای حفظ اين سرمايه بزرگ صلاح اين است كه از تمام جزئيات حال يكديگر با خبر نباشند، زيرا بالآخره هر كس نقطه ضعفی دارد، و فاش شدن تمام نقطه‌های ضعف، همكاری‌های افراد را مواجه با اشكال می‌كند، مثلا ممكن است يك فرد با شخصيت و مؤثر تصادفا در يك خانواده پست و پائين متولد شده باشد، اكنون اگر سابقه او فاش شود، ممكن است آثار وجودی او در جامعه متزلزل گردد در اين گونه موارد به هيچوجه نبايد افراد، اصراری داشته باشند و به جستجو برخيزند. تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز بر مهندسین عزيز مبارک باد. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين @quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 5⃣1⃣ تدبر در سوره 🔹نکات فراز آیات ۲۵-۱۶ سوره حجر ۱- بروج جمع برج به معنای چیز آشکار و جالب است .در قرآن،در چهار سوره لفظ بروج بکار رفته است که در سوره های فرقان، بروج و حجر به همین بروج آسمانی اشاره دارد اما در سوره نسا به برج و قلعه های بلند و مستحکم نظامی اشاره دارد. در سوره بروج با مرور همه آیات مرتبط بیان شد که "بروج، اجسام نورانی آشکاری هستند که هم زینت بخش آسمانند و هم محافظین آسمان با طرد و عذاب شیاطین . بیان محفوظ بودن قرآن در لوح محفوظ در آیه آخر در تلفیق با مثال قوم ثمود و فرعون، و نیز در ارتباط با نخستین آیه سوره که بر بروج محافظ آسمان از شر شیاطین سوگند خورده بود، می رساند که خداوند میذخواهد کافران را علاوه بر انذار از آزار مسلمانان ، از هدف اصلی آنها که مبارزه با قرآن و محو پیامهای آن است نیز منصرف نموده و به آنها گوشزد کند که این آیات، قرآن با عظمتی است که نزد خداوند محفوظ است و حتی با کشتن پیامبر و مسلمانان نیز از بین نمیرود." نکته جالب اینکه در سوره حجر هم که بروج و حفاظت از آسمانها مطرح شده، بر حفظ قرآن توسط خداوند نیز تاکید شده است. آقای سید کاظم فرهنگ https://zaya.io/cn2xb کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
ديني ❓ايا در زمينه مسايل سياسي مثل هم بايد از و فقها كرد؟ ايا شركت در انتخابات، است؟ 🛑قسمت اول: 🔶مسئله دادن و شرکت در انتخابات از مسائل نوپیدا و مستحدثه است که در سنت فقهی پییشینه‌ای ندارد و بحثی دربارة آن نشده است. در این نوع مسائل فقیهان برپایه دلایل اجتهادی و قواعد عام فقهی نظر می‌دهند و برداشت آن‌ها به موضعی بستگی دارد که درباره اعتبار عرف و رویه‌های عقلایی اتخاذ می‌کنند. 👈براین اساس می‌توان دیدگاه‌های فقهی طرح شده در این باره را در سه دسته جای داد: 1⃣-نخست دیدگاهی که شرکت در انتخابات و رأی دادن را به مثابه تکلیفی شرعی می‌نگرد و حق شهروندان را تنها به انتخاب افراد آن هم با شرایط خاص محدود می‌کند. 2⃣-دوم دیدگاهی که رأی دادن را از حقوق شهروندان می‌داند، ولی شرکت در انتخابات را و شرعی نیز می‌داند. 3⃣-در نهایت، دیدگاهی که رأی دادن را هر می‌داند و تشخیص لزوم یا عدم لزوم شرکت در انتخابات را به وی واگذار می-کند. 🔸1-. رأی دادن به مثابه این دیدگاه پس از تأسیس جمهوری اسلامی و تحت تاثیر الزامات آن طرح شد و بر اساس آن، شرکت در انتخابات، تکلیفی شرعی است و خودداری از آن جایز نیست‌. مبنای اصلی این دیدگاه ضرورت تشکیل حکومت اسلامی و حفظ آن است و بر پایه آن هر اقدام و کنشی که به حفظ و تقویت آن کمک کند، تکلیفی شرعی خواهد بود. 🔶 بر این اساس شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و ملی می‌دانست. به پیروی از وی، برخی دیگر از فقیهانی نیز شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط را وظیفه‌ای ، اسلامى و الهى دانسته‌اند. 🔻آنان با توجه به ضرورت حکومت اسلامی و وجوب کوشش برای حفظ و تقویت آن و نقش در این امر بر وجوب عینی شرکت در انتخابات استدلال می‌کنند. از نظر آنان حتی اگر کسی دربارة شایستگی نامزدهای انتخابات به نتیجه نرسیده نباشد، تکلیف از او ساقط نیست، زیرا می‌تواند رأی سفید به صندوق بیندازد. 👈بنابراین اصل شرکت در تکلیفی چشم ناپوشیدنی است و تنها تشخیص برای انتخاب به شهروندان واگذار شده است. 🔸طرفداران بودنِ شرکت در انتخابات، دربارة مبنا و نیز شرایط تحقق این تکلیف اختلاف نظر دارند: گروهی که با نگاهی به موضوع می‌نگرند، بر پایة قواعد کلی مانند و یا حفظ نظام در معنای گسترده‌اش، بر این تکلیف استدلال می‌کنند. 🔹گروهی دیگر، که در چارچوب گفتمان به موضوع می‌اندیشند، بر پایه وجوب اصل وجوب حفظ حکومت اسلامی و یا به معنای رژیم سیاسی آن را اثبات می‌کنند. 👈در این میان، برخی نیز با نگاهی سخت‌گیرانه‌تر شرایطی برای آن در نظر گرفته‌اند، که به آسانی دست‌یافتنی نیست. 💫آیت‌الله بهجت در دو بیانیه‌ای که درباره انتخابات صادر کرده، از چنین دیدگاهی به موضوع نگریسته است. در این دو بیانیه بدون هیچ اشاره‌ای به در انتخابات، به شرایط سلبی و ایجابی مشارکت و رأی دادن پرداخته شده است. از ظاهر بیانیه چنین به نظر می‌رسد که در صورت وجود چنین شرایطی افراد مجاز به شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند. 👈این ادعا به شکل غیرمستقیم برحق بودن شرکت در دلالت دارد. با وجود این، مخالفت شدید وی با نظام‌های انتخاباتی در کشورهای غربی، که با عنوانِ «دول کفر» از آن‌ها یاد کرده است، نشان می‌دهد او با دریافت مدرن از حق رأی دادن، مرزبندی داشته است. 🖌برگرفته از مقاله مشارکت در انتخابات ؛حق شهروندی یا تکلیف مدنی، دكتر سيد علي ميرموسوي 💫ادامه دارد http://B2n.ir/u01340 @quranpuyan
🌺💐🌹فضایل شب در كلام رسول الله ص🌹💐🌺 ┄┅═🌹═┅┅─── ✅پیامبر خدا (ص) در شب نیمه شعبان، در سجده دعا می کرد و می گفت: «از کیفرِ تو، به عفو تو پناه مى‏برم و از ناخشنودى‏ ات به خشنودى ات پناه می برم و از تو، به خودت پناه می برم، اى ذاتت پُرشکوه!» 📚(تاریخ دمشق: ج 36 ص 195) ┄┅═🌹═┅┅─── ✅رسول خدا (ص) فرمودند: پنج شب است که دعا در آنها رد نمی شود: نخستین شب از ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب جمعه، شب عید فطر و شب عید قربان. 📚 (تاریخ دمشق: ج 10 ص 408) ┄┅═🌹═┅┅─── ✅رسول خدا (ص) فرمودند: هر گاه شب نیمه شعبان رسید، آن شب را به عبادت بگذارنید و روزش را روزه بگیرید؛ زیرا خداوند متعال می فرماید: «آیا آمرزش‏ خواهى هست تا او را بیامرزم؟ آیا روزى ‏خواهى هست تا او را روزى دهم؟ آیا درخواست کننده ‏اى هست تا به او عطا کنم؟ آیا چنین، آیا چنان؟»، تا آن گاه که سپیده بزند. 📚(الإقبال: ج 3 ص 323 ┄┅═🌹═┅┅─── @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 دعای معروف شب از زبان شهید مطهری 🌹مبارک باد سالروز ولادت بشارت الهی و امید بشریت! ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
محمد بن مسلم گويد: «از امام باقر (ع) درباره قائم (ع) پرسيدم كه چون قيام نمايد، به كدام سيرت در ميان مردم عمل مى‌كند؟» حضرت فرمود : «بِسيرَةٍ مَا سَارَ بِهَا رَسُولُ اللهِ (ص) حَتَّى يُظْهِرَ الاِْسْلاَمَ.» به سيرتى عمل مى‌كند كه رسول خدا (ص) عمل كرد تا اسلام را آشكار ساخت. گفتم: «سيرت رسول خدا (ص) چه بود؟» فرمود : «أَبْطَلَ مَا كَانَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ اسْتَقْبَلَ النَّاسَ بِالْعَدْلِ؛ وَ كَذلِکَ الْقَائِمُ (ع) إِذَا قَامَ يُبْطِلُ مَا كَانَ فِي الْهُدْنَةِ مِمَّا كَانَ فِي أَيْدِي النَّاسِ وَ يَسْتَقْبِلُ بِهِمُ الْعَدْلَ.»       آن‌چه را كه در جاهليت بود، از بين برد و با مردم به رفتار كرد؛ و همين‌گونه است قائم (ع) كه چون قيام كند آن‌چه را كه از در مردم است از بين ببَرَد و با ايشان به رفتار كند. تهذیب الاحکام ، طوسی ، ج ۶ ، ص ۱۵۴ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه 📖 آیات 104 تا 108 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
-2141446400_-1875594393.mp3
1.78M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
. مربوط به 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️همه به منتهی می شود 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّـهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ 🌱ای مسلمانان، مراقب خود باشید. اگر هدایت شوید، کسی که گمراه شده، به شما زیانی نخواهد رساند. بازگشت همه‌ی شما، به پیشگاه خداست و او شما را از کارهایتان آگاه می‌‌کند. مائده - ۱۰۵ 🔷در حقيقت آيه شريفه برای انسان راهی و هدفی فرض كرده كه هر كس بسوی آن هدف حركت می‌كند، و چنين فرض كرده كه بعضی كمال مراقبت را در گم نشدن و راه را از دست ندادن بكار برده و به هدف می‌رسند، و بعضی ديگر از راه منحرف شده و گمراه می‌گردند، و بدون ترديد بنظر چنين می‌آيد كه آن هدفی را كه قرآن منظور نظر همه می‌داند جز سعادت زندگی و سرانجام نيك چيزی نيست، و ليكن قرآن با اين حال ناطق است به اينكه بشر چه سعادتمندش و چه گمراهش به سوی خدا می‌رود. 🔷‏از اينجا معلوم می‌شود كه قرآن مقدس، آدميان را به گم شده خود يعنی ثوابی كه به حكم فطرت در جستجوی آن است يا همان سعادت و سرانجام نيكی كه گفته شد، راهنمايی می‌كند، و می‌فرمايد: گمشده شما نزد خدای سبحان است. هر كس به درگاهش هدايت شود گمشده‌اش را پيدا كرده، و هر كس گمراه شود از آن محروم شده است. 👈‏لازمه اين مطلب اين است كه بگوييم: همه راههايی كه سلوك می‌شود چه راه‌های هدايت و چه بيراهه‌ها همه و همه به سوی خدا منتهی می‌شوند. چون غايت و نتيجه مقصود نزد اوست، چيزی كه هست اين راهها مختلف‌اند، يكی آدمی را به مطلوبش و به رستگاری و فلاحش رسانيده و ديگری زيانكارش می‌سازد، و همچنين در نزديكی و دوری از خدا 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️، نشانه‌ی بی‌عقلی است 💠‏وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلی‌ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَی الرَّسُولِ قالُوا حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ شَيْئاً وَ لا يَهْتَدُونَ (۱۰۴/مائده) 🌱‏و هرگاه به آنان گفته شود: به سوی آنچه خداوند نازل كرده و به سوی پيامبر بياييد، گويند: آنچه پدرانمان را بر آن يافتيم، ما را بس است. آيا هر چند پدرانشان چيزی نمی‌دانستند و (به حقّ) هدايت نشده بودند (و بيراهه می‌رفتند، بايد راه آنان را ادامه دهند؟ ‏🔹قرآن، مردم را به پيروی از دستوراتِ خدا و رسول فرامی‌خواند. تَعالَوْا إِلی‌ ... 🔹پذيرفتن دعوت اسلام، سبب تعالی و رشد است. (كلمه‌ «تَعالَوْا» به معنای حركت به سمت عُلوّ و رشد است) ‏🔹اصل، فرهنگ الهی است، نه فرهنگ پيشينيان. «ما أَنْزَلَ اللَّهُ» ‏🔹قرآن به تنهايی كافی نيست، سنّت وسيره و حكومت رسول‌اللّه هم ملاك عمل است. «تَعالَوْا إِلی‌ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَی الرَّسُولِ» ‏🔹اهل خرافات و افراد مرتجع و واپسگرا، حاضر به شنيدن حقّ نيستند. «قالُوا حَسْبُنا» ‏🔹نه سنّت‌گرايی اصل است و نه نوگرايی، اصل، علم و هدايت است. «لا يَعْلَمُونَ، لا يَهْتَدُونَ» ‏🔹وجدان خود را حاكم كنيم. أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ‌ ... ‏🔹پيروی از افكار جاهلانه‌ی آنان و وفاداری نابجا جايز نيست. «أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ» ‏🔹تقليد كوركورانه، نشانه‌ی بی‌عقلی است. «لا يَعْقِلُونَ» در آيه‌ی قبل و تعصب روی نياكان در اين آيه. ‏🔹تقليد جاهل از جاهل بی‌معناست. وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا ... آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ‌ 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚛ ❓آیا با (عج) باید دست از و حرکت کشید؟ 👈مسئله امام زمان از مسائل مورد بحث است و درباره این موضوع چند مطلب هست که زنده‌ترین آن‌ها مسئله زمامداری و رهبری امت در زمان غیبت است. 🔷✨امیدوار هستم ما با اعتقاد به امام زمان یک عامل دیگر بر عوامل زنده ماندن اسلامی و اجتماعی‌مان افزوده‌باشیم، از حالت پژمردگی و خمودی به درآییم و حالت مردم زنده‌ای که - حتی خود را از نعمت رهبر الهی بهره‌مند می‌دانند - به خود بگیریم، اتفاقاً این جمله‌ای که عرض می‌کنم خیلی مربوط است به یک مطلبی که آقای پروفسور کُربَن - استاد اسلام‌شناسی و سبک‌شناسی دانشگاه بردو در فرانسه گفته بود. در یکی از سفرهایش به ایران ضمن بحث مفصلی که در نخستین جلسات آشنایی با آقای طباطبایی مطرح می‌کرد، می‌گفت که اعتقاد به امام زمان یکی از مسائل بسیار زنده و ارزندة شیعه 12 امامی است برای اینکه آن حالت مردگی که در ما مسیحیان و در پیروان ادیان یا حتی مذاهب دیگر اسلامی، از نظر انقطاع ارتباط میان بشر و خدا وجود دارد، از مجرای رهبران الهی، آن حالت در شما شیعه دوازده امامی وجود ندارد. 🔷✨ما امیدوار هستیم که اعتقاد به امام زمان در ما آن اثر غلط نامطلوبی را که در بسیاری از معتقدان به امام زمان داشته، نداشته باشد ⭕️👈و آن اثر نامطلوب عبارت است از این‌که کارها را خدا خودش درست می‌کند، حالا هم که از خدا ندیدند امام زمان خودش درست می‌کند. این حالت اتکالی ناقص و غیر منطقی و بی‌دلیل که هیچ‌گونه دلیل نقلی یا عقلی یا حتی اجتماعی، جز بی‌عاری و تنبلی و تماشاچی بودن آن را تأیید نمی‌کند، از میان ما برود. 👈دو مطلب در این زمینه هست که باید از هم جدا بشوند: 🔹یکی؛ جلوگیری از هر گونه اصلاح به دلیل اعتقاد به امام زمان. این حتماً غلط هست 🔹و یکی؛ طمع اصلاح کلی عالم و جهان، این هم غلط هست. 👈آنچه صحیح است فراوان به است که اتفاقاً‌ اگر همین منطق ضرورت اصطلاحات نسبی در افکار همة ما حکومت کند، گمان می‌کنم حالت تحرک و جنب‌وجوش ما برای اصلاح و جلوگیری از هر نوع فساد منظم‌تر و صحیح‌تر و منطقی‌تر از آب دربیاید. 👌مهم‌ترین و عمده‌ترین مسئله‌ای که زن و مرد مسلمان باید به آن توجه کنند، مسئله یک در دوران غیبت کبری است. مع‌الاسف از آنجا که ما در همه جا سعی کرده‌ایم، از اظهار ارادتمان به اهل بیت عصمت سلام‌الله علیه و اجمعین سوء استفاده کنیم. از اعتقاد به امام زمان در دوران غیبت کبری غالباً سوء استفاده کردیم . 🔷 مسلمان معتقد به امام دوازدهم حق ندارد در این دوران بسیار ممتد ، ذره‌ای از و همه جانبه در راه اقامة آیین یکتاپرستی و 🌱🌱برپاداشتن و و داد و در جامعه، برپاداشتن عدل اجتماعی و عدل اقتصادی و عدالت اخلاقی، برپاداشتن آداب و سُنن فضیلت و کمال انسانی و اسلامی ذره‌ای شانه خالی کند و هر کس به هر عنوانی از عناوین حتی این جمله را بگوید که خود امام زمان می‌آید که خودشان اصلاح ‌کنند و این جمله او ذره‌ای اثر سردی در کسی بگذارد، به طوری که از انواع وظایف سنگینی هر مسلمان در این راه دارد، همان جا سرد شود باید صریحاً به او گفته شود که در این گفتن گناه کرده، استغفار کند و دیگر نگوید یا اگر می‌گوید، طوری بگوید که این اثر منفی را نداشته باشد، و اعتقاد به امام در عموم، به ما نیروی فراوان دهد، نیروی بسیار، به ما نشاط دهد، نشاط مردمی که پیوند الهی میان خودشان و خدا را بریده و منقطع نمی‌دانند. 📚شهید بهشتی ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛