eitaa logo
قران پویان
465 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
صبح را به رسم ادب با سلام آغاز می کنیم و با اندیشه های نو برای بهتر بودن تلاش روزانه را آغاز می کنیم به امید آنکه امروزمان بهتر از روزهای قبل باشد روز بخیر @quranpuyan
📖 ؟ ⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین 4⃣ مجازات : 🌹بقره آیه ۵۴🌹 و آنگاه که موسی به قوم خود گفت: ای قوم من، شما با گوساله پرستی به خود ستم کردید، اینک بسوی آفریدگار خود باز گردید و خودتان را بکشید که این کار نزد آفریدگارتان برای شما بهتر است. پس بر شما بخشود که او توبه پذیر مهربان است. 🌹خروج، فصل ۳۲ آیه ۲۶🌹 بنابراین(موسی) درمقابل دروازه ی اردوگاه ایستاده فریاد کرد و گفت: تمام کسانی که طرف خداوند هستند ، اینجا پیش من بیایند. تمام طایفه ی لاوی به نزد موسی رفتند. موسی به آنها گفت: خدای بنی اسرائیل می فرماید هر یک از شما شمشیر خود را ببندد و از اینطرف به آنطرف اردو برود و برادر و دوست و همسایه ی خود را بکشد. لاویان دستور موسی را اطاعت کردند و در آنروز نزدیک به سه هزار مرد را کشتند. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
💐💐مژده به ساکنان محترم مناطق 11،12،13،14،15،16 و 7،6 تهران . دومین دوره آموزش حضوری #روش_ساده_فهم_قرآن در نزدیکی شما در موسسه قرآني #ام_الائمه برگزار خواهد شد. از 4شنبه 26 تیر بمدت 8 هفته .ساعت18-19.30 اطلاعات بیشتر در کانال زیر @tadabbor_quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 3⃣ در آیه ۳ چرا اینطور نفرمود «و لا انتم تعبدون ما اعبد»؟ نکته لطیفی در اینجا هست و آن ¬هم این است که با انتخاب آن نوع جمله پردازی عبادت خداوند را از اینکه در همان سطح عبادت بت ها قرار داشته باشد متمایز کرده و آن را (چنانکه واقعاً هست) بالاتر قرار داده. در زبان محاوره خودمان نیز جمله «تو کنندۀ این کار نیستی» با جمله «تو این کار را نمی کنی» فرق زیادی دارد و انتخاب جمله آیه ۳ شبیه همان «تو کننده این کار نیستی» است و اگر می¬فرمود «و لا انتم تعبدون ما اعبد» (که قرینه آیه ۲ باشد) شبیه جمله «تو این کار را نمی کنی» می بود و فرق این دو جمله واضح است. از تفسير آقای گنجه ای http://yon.ir/Qp8846 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته #سي‌و_پنجم تمرین بیست ویکم #امانتداری 🌹🌹پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: 🔶لاتَنظُروا إِلى كَثرَةِ صَلاتِهِم وَصَومِهِم وَ كَثرَةِ الحَجِّ وَالمَعروفِ وَطَنطَنَتِهِم بِاللَّيلِ، وَلكِنِ انظُروا إِلى صِدقِ الحَديثِ وَأَداءِ المانَةِ؛ ♦️🔸به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به #راستگويى و #امانتدارى آنها توجه كنيد. 📚بحارالأنوار، ج 75، ص 114، ح 5 🍃🌼🍃 گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
سوال این است 👇👇 کیست؟ آیا از نظر قرآن ،مرتد بايد اعدام شود؟جزاي مرتد از نظر قران چيست؟🔰🔰🔰 ✅قسمت دوازدهم 👈نتایج تحقیق حجت الاسلام باقري فر: ✅آمرزش و بازگشت از ارتداد ⬅️یکی از پرسش‌های مهم دربارة ارتداد این است که آیا فرد مرتدّ می‌تواند با توبه به راه حق بازگردد و خطای خویش را جبران نماید یا خیر؟ ⬅️ پاسخ صریح قرآن در آیة 89 سورة آل‌عمران، و آیة 110 سورة نحل به این پرسشْ مثبت است. ویژگی مهم این آیات که بر قبول توبة مرتدّ تصریح دارد، این است که موضوع قبول توبه را کسانی قرار داده که با وجود اتمام حجت بر آنان باز هم به کفر گرائیده‌اند. بر این پایه، کسانی که از روی ناآگاهی و ناتوانی فکری از اسلام روی‌گردانند، به طریق اولی مشمول پذیرش توبه‌اند. ♦️عبارت {فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ} در آیة 217 سورة بقره به صورت تلویحی بر امکان توبة مرتد دلالت داشته و نشان می‌دهد که تباهی اعمال مرتد و گرفتاری وی به عذاب جاودان، در صورت باقی ماندن بر کفر تا زمان مرگ می‌باشد.♦️ 👈در کنار این آیات، آیه‌های دیگری وجود دارد که می‌گوید: «اگر ارتداد به صورت کفر پس از ایمان و همراه با فزونی کفر ورزیدن باشد، توبة مرتد پذیرفته نخواهد شد»، مثل آیه 90 از سورة آل‌عمران و آیة 137 از سورة نساء.  مرحوم علامه طباطبایی آیة اخیر را تعلیل آیة قبل و منطبق بر حال دانسته، می‌گوید: این منافقانند که هرگاه با مؤمنان ملاقات می‌کنند اعلام ایمان می‌نمایند و چون با می‌نشینند، کفرورزی می‌کنند و این همان است که در آیة مورد بحث، «کفر بعد از ایمان و ایمان بعد از کفر» خوانده شده است.  از نظر ایشان ازدیاد در کفر نیز همین سجیّه و تغییر موضع دادن است که در منافقان وجود دارد.  از اینرو، منافق با حفظ روحیة متزلزل و عدم استقرار در عقاید خویش نمی‌تواند توبة حقیقی داشته باشد. اما اگر چنین توبه‌ای اتفاقاً از او صادر شود، قطعاً پذیرفته خواهد شد. شاهد این مدعا آیة 146 همین سوره است که در ادامة آیات آمده است و بر پذیرش توبه منافقان دلالت دارد.  علامه محمدتقی مجلسی می‌گوید: «حضرت علی(ع) توبه خوارج را می‌پذیرفت با این‌که آنان از سرسخت‌ترین کفار و پلیدترینشان بودند و آن حضرت از سابقه آنان، که اصالتاً مسلمان و یا کافر بودند، سؤال نمی‌کرد و به ارتداد فطری یا ملی آنان توجهی نداشت.» شهید ثانی می‌گوید: «از نظر فقه، بغاة کافران مرتدند؛ ولی از آنان حتی‌الامکان درخواست بازگشت به اسلام می‌شود. اگر اشکال شود که آنان فطری است و در فقه شیعه توبه مرتد فطری پذیرفته نیست. جواب می‌گوییم: امیرالمؤمنین توبه خوارج را، که در رأس بغاة بودند، پذیرفت و رفتار حضرت نشان می‌دهد که این نوع مرتدان، حکم خاصی دارند و ممکن است علت آن، علاوه بر نص، نفوذ شک و شبهه در اندیشه و قلب آنان باشد. 👈بنابراین طبق قاعدة کلی در همة گناهان و در آیات مورد بحث، اگر مرتد از خطای خویش بازگردد، توبة او پذیرفته خواهد شد و {اجر عظیم} جایگزین {عذاب الیم} خواهد شد. http://yon.ir/Qp534 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊 ✨میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر همگان مبارک باد✨ 🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات خاصه امام رضا (علیه‌السلام) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و تفسير قرآن @quranpuyan
💠 چرا امام رضا مسئولیت را پذیرفت؟ زیرا جامعه اسلامی به علت وجود سیاستمداران و سوءاستفاده‌کنندگان نمی‌تواند حکومت اسلامی حقیقی و جدی آن را در اقامه حق تحمل کند. امام حسین (ع) می‌فرماید: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون.» (مردم بندگان دنیا هستند و دین لقلقهٔ زبان آنان است، تا زمانی که معیشت آنان را تأمین کند، گرد آن جمع‌اند اما زمانی که آزمایش شوند، دینداران حقیقی ‌اندکند. ) مردم درباره دین سخن زیاد می‌گویند، اما زمانی که مصالح و منافعشان با دین در تعارض باشد، دینداران اندکند. اینجا دین از غیر دین تشخیص داده می‌شود. امام می‌دانست این مردمی که از او تعریف و تمجید می‌کنند توان تحمل حکومت حق را ندارند، حتی مأمون نیز چنین تحملی ندارد. کتاب «مسیره الامام السید موسی الصدر» جلد اول 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅آغاز ثبت نام دوره جدید روش ساده فهم قرآن در تهران شنبه 98/4/22، تهران , (اخبار رسمی) 🔰🔰سیدکاظم فرهنگ مدیر مجموعه قرآن‌پویان با اعلام خبر برگزاری دومین دوره حضوری روش ساده فهم قرآن از 4 شنبه 26 تیرماه، افزود: پیرو برگزاری اولین دوره حضوری آموزشی در تابستان سال 96 و ابراز رضایت قرآن آموزان از موفقیت و لذت‌بخش بودن این روش، تصمیم گرفتیم دوره‌های اموزشی را به صورت مجازی ارایه دهیم تا امکان دسترسی و استفاده علاقه‌مندان در کلیه نقاط کشور فراهم شود که خوشبختانه تاکنون 6 دوره مجازی برگزار شده است. در سال جاری با توجه به در خواست برخی علاقه‌مندان که عمدتا از مربیان و قرآن آموزان دوره‌های مترجمی زبان قرآن هستند، برای برگزاری دوره حضوری در مناطق مرکزی شهر تهران، با هماهنگی به عمل آمده با موسسه قرآن و عترت ام‌الائمه برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل کلاس‌ها در این محل واقع در تقاطع خیابان 17 شهریور و اتوبان شهید محلاتی انجام گرفته است. بنابر گفته فرهنگ، ثبت نام این دوره‌ها از روز چهارشنبه مورخ 19 تیرماه از طریق لینک yon.ir/MBLDO آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. ◀️◀️محتوای این دوره آموزشی براساس مفاد کتاب «مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن» و طول دوره 8 هفته است که قران آموزان مطالب و نکات آموخته شده را بر روی یک سوره به طور عملی نیز تمرین کرده و در انتهای دوره نیز در آزمون شرکت خواهند کرد. هزینه برگزاری دوره نیز 100 هزار تومان است که عزیزانی که تا روز یکشنبه مورخ 22 تیرماه مصادف با سالروز میلاد مسعود امام رضا ع ثبت نام کنند، از تخفیف برخوردار خواهند بود. همچنین به منظور امکان تصمیم‌گیری دقیق‌تر افرادی که مردد به حضور در دوره هستند، شرکت در نخستین جلسه رایگان در نظر گرفته شده است. 💢💢قرآن دوستان جهت مشاهده توضیحات بیشتر و اطلاع از نظرات قرآن آموزان دوره‌های قبل می‌توانند به کانال آموزشی t.me/tadabbor_quranpuyan@ مراجعه کنند. https://news.akhbarrasmi.com/news/13980419383818167
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول پیام های سوره از ۱- پیامبر اکرم امین وحی است و هر چه به او نازل شود بازگو می کند. «قُلْ» ۲- مسلمانان باید در برابر پیشنهادات غیر منطقی،صریح و قاطع پاسخ بگویند و دشمنان را از خود مأیوس نمایند. «لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ» ۳- به نام وحدت،نباید از اصول و ارزشها سرپیچی کرد. «لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ» ۴- دنیای کفر باید از تسلیم شدن مسلمانان مأیوس باشد. لا أَعْبُدُ ... وَ لا أَنا عابِدٌ ۵- اعلام برائت از کفار باید مکرّر و مؤکّد و علنی باشد. «قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ» ۶- در دین معامله نکنید،با دشمن سازش و مداهنه نکنید و در برابر تکرار پیشنهادهای نابجا،شما نیز موضع خود را قاطعانه تکرار کنید. لا أَعْبُدُ ... لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ... وَ لا أَنا عابِدٌ ... ۷- به خاطر جذب دیگران،دست به هر کاری نزنید. لا أَعْبُدُ ... وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ۸- قرآن از غیب خبر می دهد.حتی یک نفر از پیشنهاد دهندگان،حاضر به اسلام آوردن نشد. «وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ» ۹- پایداری و قاطعیّت،شرط رهبری است. وَ لا أَنا عابِدٌ ... ۱۰- عبادت و بندگی خدا،ملاک تمایز مؤمن از کافر است. یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ ... لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ» ۱۱- انسان در انتخاب دین آزاد است نه مجبور. «لَکُمْ دِینُکُمْ وَ لِیَ دِینِ» ۱۲- باید صف ها از هم جدا شود،حق از باطل و کفر از ایمان متمایز شود. «لَکُمْ دِینُکُمْ وَ لِیَ دِینِ» ۱۳- معبود هر کس،بیانگر دین و آیین اوست. لا أَنا عابِدٌ ... لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ... لَکُمْ دِینُکُمْ وَ لِیَ دِینِ 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته #سي‌و_پنجم تمرین بیست ویکم #امانتدارى 🌹 «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: ♦️🔸لَیسَ مِنّا مَن خانَ بِالأمانَه. 🔸هر کس در #امانت #خیانت کند پیرو ما نیست. 📗(سفینه، ص ۴۳۳) 🍃🌼🍃 گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
سوال این است 👇👇 کیست؟ آیا از نظر قرآن ،مرتد بايد اعدام شود؟جزاي مرتد از نظر قران چيست؟🔰🔰🔰 ✅قسمت سیزدهم انواع مرتد مرتد، خدا یا یکی از اصول دین (توحید، نبوت، معاد)، قرآن و یا یکی از ضروریات دین را انکار می‌کند و یا این که حلالی را حرام و یا حرامی را حلال می‌داند. به طور کلی انواع ارتداد عبارت‌اند از: ✔️انکار خداوند ✔️انکار توحید ✔️انکار نبوت ✔️تکذیب پیامبر (ص) ✔️انکار ضروری دین از روی اعتقاد ✔️دشمنی یا تمسخر و انجام کار‌هایی که نشان‌دهنده اهانت به دین و رویگردانی از آن است مثل پاره کردن و انداختن قرآن در جای آلوده یا اهانت به کعبه و تعظیم در برابر بت ✔️مرتد به دو دسته تقسیم می‌شود: ♦️مرتد فطری: کسی که فطرتاً مسلمان است و از پدر و مادری مسلمان به دنیا آمده و خودش هم مسلمان بوده، ولی بعداً مرتد شده است. ♦️مرتد ملی: کسی که پدر و مادرش مسلمان نبوده‌اند و بعد از رشد و بلوغ مسلمان شده و بعد از مدتی از اسلام برگشته است. حکم در قانون مجازات اسلامی در فقه شیعه حکم شرعی مرتد فطری اگر مرد باشد چه کند و یا در ارتدادش باقی بماند قتل، ولی اگر زن باشد حبس ابد است. زن مرتد را در هنگام نماز شلاق می‌زنند و او از نظر معیشت در تنگنا قرار می‌دهند و اگر توبه کرد توبه‌اش قبول و از زندان آزاد می‌شود. حکم شرعی مرتد ملی این است که تا ۳ روز به او مهلت می‌دهند تا توبه کند و به اسلام برگردد در غیر این صورت او را به قتل می‌رسانند. طبق نظر بعضی از علما از مرتد ملی خواسته می‌شود تا توبه کند و در صورت امتناع کشته خواهد شد. البته احوط آن است که سه مرتبه از او بخواهند و چنانچه توبه نکرد در مرتبه چهارم کشته می‌شود. در فقه اهل سنت همه انواع مرتد ابتدا دعوت به توبه می‌شود؛ اگر توبه کرد آزاد می‌شود و در غیر این صورت کشته می‌شود. ارتداد در سایر ادیان الهی هم جرم و گناه محسوب می‌شود و مجازات آن مرگ است. احادیث درباره ارتداد علت این که فرد مرتد را به قتل می‌رسانند حدیثی از پیامبر (ص) است که فرمود: «کسی که دینش را به دین دیگر تبدیل کند پس او را بکشید» (وسایل الشیعه جلد ۸ صفحه ۱۶۳ باب ۴۵ حدیث ۱) همچنین از امام صادق (ع) روایت است که فرمود: «شخص مسلمان از اسلام ارتداد اختیار کرده و نبوت پیامبر اکرم (ص) را انکار نموده و بر هر کسی که این امر را بشنود خونش مباح بوده و بر امام مسلمین است که او را کشته و توبه‌اش را نپذیرد.» (کافی جلد ۶ صفحه ۱۷۴) ✅اثبات ارتداد از نظر اسلام تحقیق کردن درباره ارتداد شخص دارای اصول خاصی است: شخص اسلام آورده و سپس از اسلام برگشته باشد، ولی اگر کسی از همان ابتدای بلوغ اسلام نیاورده باشد مرتد محسوب نمی‌شود. شخص مرتد باید خودش را آشکار کند، بنابراین اگر کسی قلباً از دین اسلام برگشته باشد، ولی آن را به زبان نیاورد مرتد محسوب نمی‌شود. شخص مرتد بداند که انکار او برابر با انکار خدا و یا رسول خدا (ص) است. انکار هر حکمی برابر با ارتداد نیست و در حکومت اسلامی باید در دادگاه صالح این امر ثابت شود و کسی مجاز نیست که خودش مجری حکم ارتداد باشد. به طور کلی ارتداد شرایط عمومی و اختصاصی دارد که به شرح زیر است: شرایط عمومی ارتداد، عقل، بلوغ، قصد و اختیار است. شرایط اختصاصی ارتداد هم عبارت‌اند از: ارتداد به جهت تحقیق و ناشی از شیعه علمی نباشد. شخص مرتد باید ارتداد خودش را علنی کرده باشد. شخص مرتد باید نسبت به ضروری بودن مسئله‌ای که انکار می‌کند یقین داشته باشد. ارتداد با کلام و الفاظ و انجام کار‌هایی که به وضوح نشان‌دهنده توهین باشد محقق می‌شود؛ بنابراین نخواندن نماز نشان‌دهنده ارتداد نیست. پایان http://yon.ir/Qp534 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه ⚜ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مَالٌ وَ لا بَنُونَ خدایا از تو امان مى خواهم، روزى كه سودى ندهد مال و فرزندان @quranpuyan
📖 مسلمان در قرآن کریم 🕋علّت وجوب در کلام صادق آل محمد(علیه السلام) امام صادق(عليه‌السلام) در باره علّت وجوب حج فرمود: 🍃🌺خداوند در حج اجتماع مردم را از شرق و غرب قرار داد تا يكديگر را بشناسند... و به آثار رسول خداصلي الله عليه و آله و سلم و اخبار او پی برند تا يادآوری شود و به دست فراموشی سپرده نشود 🌱✨جعلَ فيه الاجتماعُ مِنَ الشَّرْقِ وَالْغربِ لِيَتَعارَفُوا... ولِتُعرَفَ آثارُ رسولِ اللهِ صلي الله عليه و آله و سلم وتُعْرَفَ أخبارُهُ ويُذْكَرَ ولايُنْسي» 🍃🌺همچنین آن حضرت در پاسخ شخصي كه از مردم نقل كرد: كسی كه حج واجب خود را به جا آورده، اگر در سالهای بعدبه جای حج،صدقه وصله صدقه و صله دهد برای او بهتر است. فرمود: دروغ گفتند؛ اگر مردم چنين كنند اين خانه تعطيل مي شود، حال آنكه خدای سبحان كعبه را برای قيام و قوام مردم قرار داد 🌱✨«كَذَبُوا. لو فَعَلَ هذا النّاسُ لَعُطّلَ هذا البيتُ. إنَّ الله عَزّ وجلَّ جَعَلَ هذا البيتَ قيامًا لِلنّاسِ» 📚برگرفته از کتاب جرعه ای از صهبای حج،حضرت آیت الله جوادی آملی،ص39 https://goo.gl/xPrajn 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
از منظر آیت الله طالقانی معلومات و دانشهای غرور انگیز اکتسابی نیز حجابهایی است که از تدبر در آیات و فرا گرفتن هدایت باز میدارد چه بسا اصطلاحات و دانشهایی که برای فهم دین و آیات کتاب حکیم بکار رفته که خود حجابی بر آن شده، و تفسیرهایی از فرآن که تفسیر هنر و معلومات مفسر میباشد، تا آنجا که مفسر خواسته همه آراء و اندیشه های خود را مستند به قرآن سازد و با آیات وحی اتبات کند، چه بسا روایات و احادیثی که از جهت سند و دلالت مغشوش و از جهت مفهوم حیرت انگیز است که در تفسیر و پیرامون آیاتی که خود برهان حق و نور مبین و هدایت متقین است مانند تارهایی تنیده گشته، چه بسا مردم تنگ نظر و جامدی که در چهره تعبد به دین تفسیر سراسر آیات هدایت قرآن را جز با روایات اسلامی و غیر اسلامی که بررسی نشده جایز نمی شمارند، با آنکه اینگونه روایاتی که در تفسیر و معارف آمده مانند احادیث فقه و احکام منقّح نگردیده، و آنچه منقح شده بتفسیر همه آیات نمیرسد. بنا بر این نظر، باید همه آیات قرآن به روایات عرضه شود، با آنکه روایات را باید به قرآن عرضه داشت، و باید پیش از صدور این روایات مدتها هدایت به قرآن متوقف شده باشد. «چنان که پیش از این اشاره شد احادیثی که از جهت سند متقن و از جهت دلالت محکم باشد مفسر آیات احکام و مؤوّل متشابهات و مبین بطون قرآن است و این غیر از فهم هدایتی قرآن میباشد» بیش از این حجابها، حجابهای دیگری از بیماریهای اکتسابی و میراثی نفسانی و انحرافهای ذهنی و خویهای پست مانند غرور، کبر، حسد است، که هر یک منشأ و راه علاجی دارد. اینگونه حجابهاست که ذائقه فهم هر حقیقتی را فاسد و از لذت درک آن باز میدارد چون بیشتر مسلمانان دچار همین گونه حجابها شدند از هدایت و بیروی قرآن محروم گشتند، مرحوم آيت الله طالقاني در مقدمه كتاب "پرتوي از قران" http://yon.ir/omPXL 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
با سلام به مخاطبان گرامی 👈👈همانطور که مستحضرید یکی از برنامه های روزانه کانال قران پويان،تدبر و تفسیر یک سوره از قرآن به ترتیب نزول ،می باشد. تاکنون سوره های مرحله اول و مرحله دوم و مرحله سوم و سوره و و و از مرحله چهارم ارایه شدند. ان شالله از فردا سوره را آغاز خواهیم کرد. لطفا شما هم این سوره را مطالعه نمایید.
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین بیست ویکم تعریف . 👌 ضد است. و از «ا م ن» به معنای آرامش، سکون و بر طرف شدن و گرفته شده و به معنای تأمین حقی از حقوق به وسیله عهد، وصیت و مانند آن یا به معنای حالتی است 👈که انسان را به حفظ حقوق دیگران برانگیخته و او را از یا در آن باز می‌دارد. از موارد ا👇 🔸 دیگران: 👌یکی از مواردی که در روایات، به عنوان نزد انسان، معرفی شده است ولی ما آن را کمتر مورد توجه قرار می‌دهیم، دیگر انسانها است. 👈انسان دار، هیچگاه اسرار دیگران را که در دست اوست، نخواهد کرد. و لذا در روایات می‌فرماید: 🔶«افشاء سراخیک خیانة فاجتناب ذلک». و همچنین برخی روایات را از موارد به حساب می‌آورند که تا انسان آن را رعایت نکند، نخواهد بود. چنانچه مجالس، سخنان و که در آن بیان می‌شود را جز به حساب می‌آورد. و یا سخنی را که انسانی برای شما می‌گوید و از شنیدن دیگران اباء دارد، جزء نزد شما بر می‌شمرد. 🍃🌼🍃 گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پگاه آغاز مهربانی و محبت است..! پایان خواب و بیخبری .. در بامداد رودخانه حیات جاری میشود .. زلال و پاک ... پس چون خورشید مهربان و گرم وخالص باشیم... سلام صبحتون بخیر @quranpuyan
📖 ؟ فردمسلمان درقرآن کریم 🍃🌺در ایه 14 سوره لقمان احسان به والدین تاکید شده است.در ایه 15 اطاعت از انان تنها در صورت دعوت به دست برداشتن از توحید و برای خدا شریک قایل شدن ،استثنا شده است:هر چند در این حالت هم فرمان داده که به خوبی و نیکویی با انها دوستی و مصاحبت داشته باشیم. 🌼🌿وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ ﴿۱۴﴾ 💥مکارم: و ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش كرديم، مادرش او را با زحمت روي زحمت حمل كرد، (و به هنگام بارداري هر روز رنج و ناراحتي تازه اي را متحمل ميشد) و دوران شيرخوارگي او در دو سال پايان مييابد (آري به او توصيه كردم) كه شكر براي من و براي پدر و مادرت بجا آور كه بازگشت همه شما به سوي من است. 🌼🌿وَإِن جَاهَدَاكَ عَلى أَن تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفًا وَاتَّبِعْ سَبِيلَ مَنْ أَنَابَ إِلَيَّ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۱۵﴾ 💥فولادوند: و اگر تو را وادارند تا در باره چيزى كه تو را بدان دانشى نيست به من شرك ورزى از آنان فرمان مبر ولى. 👌 در دنيا به خوبى با آنان معاشرت كن و راه كسى را پيروى كن كه توبه كنان به سوى من بازمى گردد و سرانجام بازگشت شما به سوى من است و از [حقيقت] آنچه انجام مى داديد شما را با خبر خواهم كرد. https://goo.gl/rsvUZ5 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر در سوره 🔹فراز اول آیات ۳-۱ بـسـم اللّه الرحـمـن الرحـيـم الحـاقـه (1) ما الحاقه (2) و ما ادرئك ما الحاقه (3)) آن روزى كه مسلما واقع مى شود (1). چه روز واقع شدنی! ؟ (2). چه تو را آگاه کرده كه آن روز تحقق يابنده چيست (3). 👈درب پاراگراف اول : آیات ۱ تا ۳ وقوع قیامت با حوادث ناشناخته اش قطعی است وجای هیچ تردیدی ندارد. 🖌ترجمه و تدبر : سرکار خانم لیلا انصاری http://yon.ir/Qp8881 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
✅✅نظرات قرآن آموزان دوره5 روش ساده #فهم بهتر قران(بهار98) 👈 جهت اطلاعات بيشتر در خصوص دوره‌ها و #ثبت‌نام دوره جديد به كانال زير مراجعه نماييد. https://t.me/tadabbor_quranpuyan
✅✅ادامه نظرات قرآن آموزان دوره5 روش ساده #فهم بهتر قران(بهار98) 👈 جهت اطلاعات بيشتر در خصوص دوره‌ها و #ثبت‌نام دوره جديد به كانال زير مراجعه نماييد. https://t.me/tadabbor_quranpuyan
🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین بیست ویکم 👌👈گسترده بودن زمينه هاي داری. 🔶آیا فقط عبارت از مالی یا امری است که به عنوان ودیعه در اختیار انسان قرار می‌گیرد؟ و آیا داری صرفاً به معنای حفظ و نگهداری بدون تصرف امری است که کسی آن را نزد دیگری به ودیعه می‌سپارد، یا مفهوم بسیار وسیعتری دارد. و هرگونه معامله، اجاره و بلکه هرگونه تعامل را فرا می‌گیرد. داری به معنای نوعی مسئولیت پذیری در رفتار ارتباطی درون شخصی و بین شخصی است 🔶و مسئولیت پذیری نسبتی بین x و y است. در داری x در قبال y نسبت به z مسئولیت دارد. z امری متعلق به y است. بر حسب اینکه مراد از x و y چه کسی باشد و نیز بر حسب تنوع z ابعاد داری متفاوت می‌شود. داری در رفتار ارتباطی بین شخصی: 🔶افراد در قبال جمیع حقوق دیگران نیز از چنین مسئولیتی برخوردارند. فرد در زندگی شخصی نسبت به همسر، فرزندان، پدر و مادر و همسایگان توصیه به ا داری می‌شود 👈و در زندگی شغلی نیز دارای مسئولیت است. مدیران در قبال سهامداران، شهروندان و مصرف کنندگان نیز ملزم به داری‌اند. 🔶♦ در نظام آموزشی، دانش آموز یا دانشجو تلقی می‌شود. 🔶 نگرش دانستن تأثیر ژرفی در ترویج داری دارد. دانشجو نزد استاد است . 👈و مریض نسبت به پزشک و کارمندان نسبت به مدیران، شهروندان نسبت به رسانه‌های گروهی و امثال آنها. 🍃🌼🍃 گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan