eitaa logo
قران پویان
472 دنبال‌کننده
6هزار عکس
697 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره 👈نکات فراز اول آیات ۷-۱ : پاسخ به اتهام زنی جنون به پیامبر، نخستین بار در سوره تکویر مطرح شد:ماصاحبکم بمجنون. سپس در سوره طور مجددا خداوند اعلام کرد"فما انت بنعمت ربک بکاهن و لا مجنون "و در سورههای اتی نیز ادامه یافته است. لذا نشان میدهد که اولا این اتهام را بطور وسیع و مستمر علیه پیامبر پخش می کردند و ثانیا اتهامی اثر گذار بر افکار مخاطبان بوده که خداوند بارها به رد آن و دفاع از پیامبر پرداخته است. 🖌آقای سید کاظم فرهنگ https://bit.ly/2PgHog7 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: دادن و 🔶👈بیستم از گناهان کبیره اى که در صحیحۀ عبد العظیم از حضرت جواد (ع) به آن تصریح شده است. یعنى پوشیده داشتن و گواهى ندادن آنچه را دانسته است در موردى که گواهیش براى اثبات یا ابطال باطلى لازم باشد با شرائطى که ذکر مى گردد. 🔹در صحیحۀ مزبور حضرت براى بودن این به آیه ٢٨۴ از سوره بقره استشهاد مى فرماید «و نپوشید خود را و هرکس گواهیش را بپوشد و اداى نکند جز این نیست که دلش گنهکار است و خداوند به آنچه میکنید دانا است» ١. 🔸در بزرگى گناه همین بس که خداوند در این آیهء شریفه آن را از دانسته و از روى تهدید و تأکید مى فرماید: «خداوند به آنچه مى کنید داناست» یعنى هرچند مردم این بزرگ قلبى را ندانند لیکن خداوند به ظاهر و باطن شما دانا است و از آن جمله پوشانیدن شما را مى داند و بر آن مؤاخذه مى فرماید. 🔹و نیز مى فرماید: «نباید وقتى که براى خوانده مى شوند دریغ دارند» . ۲ 🔸در جاى دیگر مى فرماید: «و کیست ستمگرتر از آن کس که خود را بپوشد و را که نزد اوست از جانب خداوند اداء نکند» ۳. 🔹♦️مانند اهل کتاب که پیغمبر اسلام را که در تورات و انجیل بوده مى کردند. 📚 پاورقی: ١) - وَ لاٰ تَکْتُمُوا اَلشَّهٰادَةَ وَ مَنْ یَکْتُمْهٰا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ وَ اَللّٰهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ. (سوره بقره،آیه ٢٨۴) . ۲) - وَ لاٰ یَأْبَ اَلشُّهَدٰاءُ إِذٰا مٰا دُعُوا (سوره بقره، آیه ٢٨٢) . ۳) - وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ شَهٰادَةً عِنْدَهُ مِنَ اَللّٰهِ (سوره بقره، آیه ١۴٠) . 💫💫برگرفته از کتاب گناهان کبیره ایت الله دستغیب ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
✅✅🌺🌺عزیزانی که قادر به شرکت در دوره آموزشی روش ساده فهم بهتر قرآن نبودند اما علاقه مند به مطالعه #کتاب این دوره هستند می‌توانند به کانال زیر مراجعه نمایند https://t.me/fahmequran
هدایت شده از قران پویان
💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ✳️✳️ ارسال پستهاي روزانه کانالِ قرآن‌پویان 1️⃣ بعد از اذان صبح يا پیام صبحگاهی 2⃣ساعت7: یک صفحه از قران کریم 3⃣ ساعت 8 : قرآن چه مي گويد؟ 4⃣-ساعت ۱۱: ( و پرسش و پاسخ در يك سوره به ترتيب نزول) 5⃣ساعت 15: قران و :هرهفته عمل به يك دستور قرآنی 6⃣ ساعت 20: قرآنی (پرسش و پاسخ قرانی،تحقیقات قرآنی،نظرات قرآن پژوهان) ⬅️⬅️لینک کانال تلگرام جهت عضویت: 👇👇 https://telegram.me/joinchat/Ap5cqTwl7zKpxh9F3dF_Lg 💢💢آدرس سایت: 👇👇 www.quranpuyan.com ✅شناسه كانال قران‌پويان در پیام رسان تلگرام : @quranpuyan 🙏لطفا براي ساير علاقه مندان‌ نماييد. https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: 🔴 آيا سوره هاي و ،يك سوره حساب ميشوند؟ 🔴 آیا سوره و را در نماز باهم بايد خواند؟ ✴قسمت دوم: ✳ نظر علامه طباطبايي: 🔹🔹دلالت روايات بر مجاز بودن قرائت سوره فيل و قريش است نه 🔹🔹 ✅در تفسير الميزان، علامه طباطبايي،ضمن ارزيابي صحت روايات وارده،دلالت انها را بر وجوب قرائت توام دو سوره و و نيز و نميداند. 🔻🔺🔻"بررسى قول به وحدت سوره ((فيل )) و ((ايلاف )) و سوره ((ضحى )) و ((المنشرح )): و مضمون سوره نوعى ارتباط با سوره دارد، و لذا بعضى از اهل سنت گفته اند سوره ((فيل )) و ((ايلاف )) يك سوره اند، همچنان كه نظير اين سخن را در باره دو سوره ((ضحى )) و ((الم نشرح )) گفته اند، چون بينشان ارتباطى وجود دارد، و اين نظريه را به مشهور در بين شيعه نسبت داده اند، 😳 و ليكن حق مطلب آن است كه دليلى كه بر آن استناد كرده اند، وحدت را نمى رساند. 🔸🔹🔸براى اينكه دليل اهل سنت روايتى است كه مى گويد: قرآنى را كه ابى بن كعب نوشته بوده بين اين دو سوره و آن دو سوره بسم اللّه نوشته نبوده است. 🔸🔹🔸 و روايتى است از عمرو بن ميمون ازدى كه گفته : من نماز مغرب را دنبال عمر بن خطاب خواندم ، او در ركعت اول ، سوره تين را خواند، و در دوم ((الم تر)) و ((لايلاف قريش )) را،بدون اينكه بين آن دو با گفتن بسم اللّه فاصله بيندازد. و بعضى از روايت اولى پاسخ داده اند به اينكه معارض است با روايتى كه گفته : در قرآن ابى بن كعب بين آن دو بسم اللّه بوده ، و از دومى پاسخ داده اند به اينكه بر فرض كه روايت درست باشد احتمال دارد راوى حديث بسم اللّه بين آن دو را از عمر بن خطاب نشنيده باشد، و يا عمر آن را آهسته خوانده باشد. 🔸🔹🔸علاوه بر اين ، روايت مذكور معارض است با روايتى از رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) كه فرمود: خداى تعالى قريش را بخاطر هفت خصلت بر ديگران برترى داد، از آن جمله فرمود: و درباره آنان سوره اى نازل شد كه در آن سوره سخن از احدى به جز قريش نرفته است ، و آن سوره ((لايلاف قريش )) است ، (تا آخر حديث ). ✅از همه اينها گذشته رواياتى كه دلالت بر جدايى اين دو سوره دارد، و اينكه بين آن دو بسم اللّه قرار دارد متواتر است . ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:👇👇 https://b2n.ir/544406 https://eitaa.com/quranpuyan
الهی تو را سپاس میگويم از اينکه دوباره خورشيد مهرت از پشت پرده ى تاريکی و ظلمت طلوع کرد وجلوه ی صبح را بر دنيای کائنات گستراند سلام صبحتون بخیر 🌹 @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات و جملات و افترا ممنوع⛔️ وقتی به تاریکی می رسی، می ایستی و قدم از قدم برنمیداری. نکند در چاه یا چاله ای بیفتی. 🔸وقتی هم که نمی دانی چیزی درست است یا نه، هیچ قضاوتی نکن و اجازه حرکت و گفتن به زبانت نده. 🌸 این سخن خداست که می فرماید: لاتقف ما لیس لک به علم ... (اسراء|۳۶) برگرفته از کانال حفظ قرآن https://goo.gl/6NqfMV 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/quranpuyan