eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 چرا جامعۀ مدینه به آن ظلم بزرگ دربارۀ حضرت‌زهرا(س) تن دادند؟ 🔻 پیامبر(ص) جامعه را به یک اوج و قله‌ای دعوت می‌کرد که مردم ضرورتش را احساس نمی‌کردند؛ این آغاز سقوط است ➖مردم مدینه یک‌شبه دشمن پیغمبر و دختر ایشان نشدند! ➖ابلیس از اول به آدم‌ها نمی‌گوید: بیا جنایت کن! بلکه می‌گوید: ضرورت ندارد خیلی آدم خوبی باشی! ❗️ دعوای سرِ این بود که مردم به آن اوجی که پیامبر(ص) می‌خواست، احساس نیاز نمی‌کردند؛ الان هم خیلی‌ها این احساس را دارند! ➖ استاد : چرا مردمی که به پیامبر(ص) ایمان آورده و پای رکاب ایشان جمع شدند، بعد از پیامبر(ص) این‌قدر اهل‌بیت او را غریب و تنها گذاشتند؟ آیا مردم از آن‌همه خوبی‌های پیامبر(ص) یک‌دفعه‌ای به آن‌همه بدی‌ها گرایش پیدا کردند؟ نه؛ یک‌دفعه‌ای ماجرا زیر و رو نشد بلکه هر بلایی سرِ آن مردم آمد، به‌تدریج آمد. باید دید چه شد که آن مردم به تحمل چنین ظلم بزرگی تن دادند؟ 🔶 اکثریت مردم آن جامعه بد نبودند، از پیامبر(ص) و علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و فاطمۀ زهرا(س) هم بدشان نمی‌آمد اما رسول‌خدا(ص) مردم را به یک اوج و به یک قله و به خوبی‌های فوق‌العاده‌ای دعوت می‌کرد که مردم نسبت به آن احساس نیاز نمی‌کردند. ماجرا از اینجا شروع شد. این احساسی است که الان هم خیلی‌ها دارند. 🔸 آنها نمی‌خواستند از اسلام خارج بشوند، نمی‌خواستند علیه پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) و علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) قیام کنند، همۀ آنها که بُغض و کینه نداشتند، همه آن نفاق و حسادت شدید را نداشتند. آنها که دشمن حضرت زهرا(س) نبودند، چرا ایشان را تنها گذاشتند؟ چون حضرت زهرا(س) داشت جامعه را به یک اوجی دعوت می‌کرد که مردم ضرورتش را احساس نمی‌کردند و این یک جنایت بزرگ است؛ این یعنی آغاز سقوط و انحطاط و بدبختی! ⭕️ ابلیس به آدم‌ها نمی‌گوید: بیا جنایت کن و قاتل ائمۀ معصومین باش! بلکه می‌گوید: ضرورت ندارد که خیلی آدم خوبی باشی؛ نمی‌خواهد به خودت سخت بگیری... این کسانی که نمی‌خواهند به اوج برسند، از آنهایی که مردم را به اوج دعوت می‌کنند کم‌کم بدشان می‌آید و فاصله می‌گیرند. تا جایی که این دعوت‌کنندگان به اوج، جلوی چشم آنها غریب و مظلوم می‌شوند. 💢 مردم مدینه یک بهره‌ای از اسلام برده بودند و بیشتر نمی‌خواستند! بی‌تردید همۀ آنها علی‌بن ابی‌طالب(ع) را بهترین و باسوادترین و زاهدترین یار پیامبر(ص) می‌دانستند ولی ایشان را نمی‌خواستند. این یعنی: ما نمی‌‌خواهیم رئیسی داشته باشیم که این‌قدر خوب باشد! حرکت به سوی اوج، واقعاً سخت نیست ولی اگر کسی نخواهد به اوج برسد، برای او سخت است. مثلاً اگر کسی نخواهد به اوج برسد، نماز اول وقت، حجاب، حلال‌خوریِ دائم و کلاً دین‌داری برایش سخت است. بازیکن تیم فوتبال وقتی در زمین تلاش می‌کند و خسته می‌شود تا جام را بگیرد، اگر از او بپرسید که سخت بود یا نه؟ می‌گوید: نه سخت نبود، خیلی هم لذت بردم... پس بستگی دارد به اینکه آن اوج را بخواهیم یا نه؟ 🌷 رسول‌خدا(ص) برای یک هدف کم و کوچک نیامده بود، برای این آمده بود که مردم را به اوج برساند، نه صرفاً برای اینکه مردم معتاد و دزد نشوند، یا دختران را زنده‌به‌گور نکنند! هدف پیامبر(ص) خیلی بالاتر از اینها بود. ⭕️ این‌طور نبود که مردم بعد از پیامبر(ص) یک‌دفعه‌ای عوض شده و آدم‌های بدی شده باشند! مشکل مردم این بود که به آن اوجی که پیامبر(ص) دعوت می‌کرد، مایل نبودند و الا مردم که یک‌شبه قاتل و جنایت‌کار نمی‌شوند! مردم که یک‌شبه دشمن پیغمبر و دختر پیغمبر نمی‌شوند! 💢 کاری که پیامبر(ص) در آن جامعه انجام داد، کاری بود در اوج! اما مردم خسته شده بودند و دیگر نمی‌کشیدند! شاید حرف‌شان این بود که «شما خوب هستید ولی از ما خیلی انتظار دارید!» چرا با اینکه پیامبر دستور داده بود، مردم به‌همراه لشکرِ اسامه به جنگ نرفتند؟ انگار دنبال بهانه‌ای بودند که از زیر حرف‌های پیامبر(ص) در بروند! حضرت زهرا(س) به مردم فرمود: فکر نکنید اگر از اوج، کوتاه آمدید و علی(ع) را کنار گذاشتید، به نفع شما خواهد شد! شما از این شتر خلافت، شیر نخواهید دوشید، خون خواهید نوشید و بدبخت می‌شوید. فکر کردید اگر به کم قانع شدید، عیبی ندارد؟ شما را بشارت می‌دهم، به شمشیرهای برنده، به هرج‌ومرج دائمی و فراگیر «وَ اَبْشِرُوا بِسَیْف صارِم وَ سَطْوَةِ مُعْتَد غاشِم، وَ بِهَرَج شامِل» (إحتجاج، ج‏ ۱، ص۱۰۸) آیا همۀ ما باید به اوج برسیم؟ نه لزوماً؛ اما لااقل آنهایی که مردم را به اوج دعوت می‌کنند و آنهایی را که به اوج می‌رسند، نباید تنها بگذاریم. آیا همۀ ما باید شهادت‌طلب باشیم؟ نه، اما شهید را گرامی بداریم. اگر جزو «السابقون» نیستیم، جزو «اصحاب یمین» باشیم. خدا انتظار ندارد همه به اوج برسند. اگر به اوج نمی‌رسیم، به همان نسبت، تواضع و استغفار کنیم و ادعا نداشته باشیم. شناسی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جملات تکان‌دهنده حضرت زهرا(س) درباره جهاد تبیین کار دین از این به بعد با شماست این مسئله شوخی نیست... (برداشتی از خطبه فدکیه؛ استاد ) @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 امام موسی کاظم(علیه السلام): إنَّ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ به راستی که فاطمه علیها السلام صدیقه شهیده است. 📗اصول کافي- ج۱ - ص۴۵۸ 💠 بازخوانی خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها ویژه 🗓 روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ⏰ ساعت ۲-۵ بعدازظهر 🎙باحضوراستادحوزه‌ودانشگاه خانم : خیابان ایران- خیابان شهید مهدوی پور - شماره ۱۲۱ موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش بیستم (آخر) 🔺در بحث قبلی گفتیم که انسان مختار است اما در مختار بودن آزاد نیست! تنها کسی که در مختار بودن آزاد است خود ذات اقدس الهی است. ما را مختار خلق کردند ما غیر از اختیار راه دیگری نداریم؛ اما یا این طرف می‎رویم یا آن طرف، هر دو طرف براساس اختیار ماست ما در آزاد بودن مجبوریم یعنی اصلاً ما آزاد خلق شدیم. حالا که ما در آزاد بودن خلق شدیم، می‎خواهیم روی این آزادی خودمان تکیه کنیم. چه این طرف برویم چه آن طرف برویم آزاد هستیم، ولی این آزادی ما در اختیار ما نیست؛ لذا در سوره «کهف» فرمود ﴿وَ لَا تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنیّ‏ فَاعِلٌ ذَلِکَ غَداً ٭ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ بخواهید تصمیم آزادانه بگیرید بدان تو خدا نیستی که آزادی‎ات برای خودت باشد تو آزاد خلق شدی؛ چون تو آزاد خلق شدی مشیئت تو، محکوم مشیئت الهی است؛ لذا فرمود ﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ شما، شما نه این طرف رفتن یا آن طرف رفتن! این هسته مرکزی آزادی در اختیار اوست. این طرف بروی کار توست! آن طرف بروی کار توست، ولی این آزادی به دست دیگری است. ﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ طرف خوب بروی بهشت است کار توست، طرف بد بروی جهنم است کار توست؛ اما این هسته مرکزی دو طرفه، این هسته مرکزی به دست خداست؛ لذا فرمود: ﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ «ان تشاؤوا»؛ لذا فرمود نگو من فردا این کار را می‎کنم. شما دارید تصمیم می‎گیری ولی بدان که این آزادی برای تو نیست. تو اگر بگویی چه بخواهند چه نخواهند من آزادم این با خلقت تو سازگار نیست. جمع بین این آیه سوره مبارکه «انسان» که فرمود: ﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ با آیه ۲۳ سوره مبارکه «کهف» که فرمود: ﴿وَ لَا تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنیّ‏ فَاعِلٌ ذَلِکَ غَداً ٭ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ این است بدان که این هسته مرکزی برای تو نیست. هر یکی از دو طرف بروی کار توست، اما این هسته مرکزی و فرماندهی که به چپ برانی یا به راست برانی، این هسته مرکزی به دست دیگری است. مبادا خیال بکنی چه چپ برانی چه راست برانی که برای توست این هسته مرکزی هم برای توست این هسته مرکزی یعنی آزاد بودن، آزاد بودنِ تو را خدا به تو داد. 🔸غرض این است که در سوره «کهف» دارد که ﴿وَ لَا تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنیّ‏ فَاعِلٌ ذَلِکَ غَداً ٭ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾؛ بدان که تو بنده‎ای، این آزادی تو مال تو نیست، تو را آزاد آفریدند؛ لذا هر وقت بخواهی تصمیم بگیری و بگویی من فردا این کار را بکنم با یک « إن‎شاءالله » بگو. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش بیستم 🔸﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾ ذات اقدس الهی دو تا مشیئت دارد یک مشیئت تشریعی دارد که «إن الله یأمر بکذا و کذا و کذا و و کذا و ینهی عن کذا و کذا و کذا» اینها مشیئت است. چه چیزی حلال است، چه چیزی حرام است. 🔹یک مشیئت است که در کل نظام هر کس یک کاری می‎خواهد انجام بدهد تا خدا اذن تکوینی ندهد ممکن نیست! در سِحر ساحران که کار محرَّم بیّن الغی است فرمود: ﴿وَ مَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ﴾ این اذن تکوینی است. این طور نیست که ساحر بخواهد بدون اذن خدا و اراده خدا آسیبی به کسی برساند نه!، ﴿وَ مَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ﴾ این اذن تکوینی است. 🔹فرمود در نظام تکوین تا او نخواهد، خواسته شما اثربخش نیست اما در نظام تشریع در سوره مبارکه «اسراء» آنجا از همان اوایل شروع می‎کنند: فرمود: ﴿لا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ﴾ از توحید شروع می‎کنند، بعد ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبی‏ حَقَّهُ﴾ بعد فرمود: ﴿إِنَّ الْمُبَذِّرینَ کانُوا إِخْوانَ الشَّیاطینِ﴾ بعد ﴿لا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَةً﴾ بعد ﴿لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ﴾ بعد ﴿لا تَقْرَبُوا الزِّنی‏ إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً﴾ بعد ﴿لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتی‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ﴾ بعد ﴿لا تَقْرَبُوا مالَ الْیَتیمِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ﴾ بعد ﴿أَوْفُوا الْکَیْلَ إِذا کِلْتُمْ﴾ بعد ﴿لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ﴾ فرمود: ﴿کُلُّ ذلِکَ کانَ سَیِّئُهُ عِنْدَ رَبِّکَ مَکْرُوهاً﴾ ما اینها را نمی‎خواهیم. بنابراین دو تا مشیت داریم؛ مشیئت تشریعی است که اوامری دارد نواهی دارد چه چیزی را می‎خواهد و چه چیزی را نمی‎خواهد؟ مشیئت تکوینی است. ❗️حالا آن کسی که دارد می‎کند یعنی ـ معاذالله ـ در برابر قدرت خداست یا خدا به او امتحان داده دستش را باز گذاشته؟! فرمود ساحر خیال نکند علیه اراده الهی دارد کار می‎کند: ﴿وَ مَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ﴾ این معصیت هست؛ اما تا خدا إذن تکوینی ندهد کسی علیه اراده خدا که نمی‎تواند کار بکند. این مشیئت تکوینی ناظر به این است ﴿وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ﴾، بعد فرمود ﴿إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً﴾ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ق ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۱۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ق ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 🌸 سوره مبارکه ق🌸 🌺به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - قاف‌ سوگند ‌به‌ قرآن‌ مجید [‌که‌ ‌این‌ پیامبر، راستگو و رستاخیز حق‌ ‌است‌] 2 - بلکه‌ ‌از‌ ‌این‌ ‌که‌ هشدار دهنده‌ای‌ ‌از‌ خودشان‌ ‌به‌ سوی‌ ‌آنها‌ آمد تعجب‌ کردند و کافران‌ گفتند: ‌این‌ چیز عجیبی‌ ‌است‌ 3 - آیا وقتی‌ ‌که‌ مردیم‌ و خاک‌ شدیم‌ [زنده‌ می‌شویم‌]! ‌این‌ بازگشتی‌ بعید ‌است‌ 4 - قطعا ‌ما می‌دانیم‌ ‌که‌ زمین‌ ‌از‌ اجسادشان‌ چه‌ می‌کاهد، و پیش‌ ‌ما کتابی‌ ‌است‌ ‌که‌ [همه‌ چیز ‌در‌ ‌آن‌] محفوظ ‌است‌ 5 - [نه‌،] بلکه‌ حقیقت‌ ‌را‌ وقتی‌ برایشان‌ آمد دروغ‌ خواندند، ‌پس‌ ‌آنها‌ ‌در‌ وضعی‌ سر ‌در‌ گم‌ قرار دارند 6 - آیا ‌به‌ آسمان‌ بالای‌ سرشان‌ نظر نکرده‌اند ‌که‌ ‌آن‌ ‌را‌ چگونه‌ بنا کرده‌ و [‌با‌ ستارگان‌] زینتش‌ داده‌ایم‌ ‌که‌ هیچ‌ گونه‌ خلل‌ و شکافی‌ ‌در‌ ‌آن‌ نیست‌! 7 - و زمین‌ ‌را‌ گستردیم‌ و ‌در‌ ‌آن‌ کوه‌های‌ استوار افکندیم‌ و ‌در‌ ‌آن‌ ‌از‌ ‌هر‌ نوع‌ گیاهان‌ خرّم‌ رویاندیم‌ 8 - ‌تا‌ مایه بصیرت‌ و یادآوری‌ ‌برای‌ ‌هر‌ بنده‌ی‌ توبه‌ کار ‌باشد‌ 9 - و ‌از‌ آسمان‌ آبی‌ پربرکت‌ نازل‌ کردیم‌ و ‌به‌ وسیله ‌آن‌، باغ‌ها و حبوبات‌ درو کردنی‌ ‌را‌ رویاندیم‌ 10 - و نخل‌های‌ بلند ‌با‌ خوشه‌های‌ ‌بر‌ ‌هم‌ چیده‌ [رویاندیم‌] 11 - ‌تا‌ روزی‌ بندگان‌ ‌باشد‌، و ‌با‌ ‌آن‌ [آب‌] سرزمین‌ مرده‌ ‌را‌ زنده‌ کردیم‌ خروج‌ [‌از‌ قبرها] نیز چنین‌ ‌است‌ 12 - پیش‌ ‌از‌ ‌ایشان‌ قوم‌ نوح‌ و اهل‌ رس‌ّ و ثمود [پیامبران‌ ‌را‌] تکذیب‌ کردند، 13 - و عاد و فرعون‌ و برادران‌ لوط، 14 - و اهل‌ ایکه‌ (قوم‌ شعیب‌) و قوم‌ تبّع‌ همگی‌ فرستادگان‌ ‌را‌ تکذیب‌ نمودند و ‌در‌ نتیجه‌ وعده‌ی‌ [عذاب‌] ‌من‌ تحقق‌ یافت‌ 15 - ‌پس‌ آیا ‌در‌ آفرینش‌ نخستین‌ درمانده‌ شدیم‌ [‌که‌ دوباره‌ نتوانیم‌ بیافرینیم‌!] بلکه‌ ‌آنها‌ [‌با‌ ‌این‌ همه‌ دلایل‌] باز ‌در‌ آفرینش‌ جدید ‌در‌ شک‌اند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْمُسْلِمينَ... 🌱سلام بر تو ای پیشوای اهل اسلام؛ ای مولایی که هرکس دلش را تسلیم تو کند به مقصدش خواهی رساند. سلام بر تو و بر آن روزی که جهان و جهانیان تسلیم امر تو خواهند بود. 🔸بیا که از قدمت سبزی بهار بیاید بیا که روشنی روز و روزگار بیاید ✨ بیا که حضرت عیسی نماز پشت تو خواند بیا بیا که به همراه تو بهار بیاید 🌱 @qurantehran
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها و مساله حجاب ایشان 🎤: حاج آقای قنبریانحضرت آیت‌الله خامنه‌ای شخصیت الگوساز حضرت فاطمه -سلام‌الله‌علیها- را این‌گونه توصیف می‌کنند: «نقشه‌ جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ 🔺مادر خوب، 🔺همسر خوب، 🔺مجاهد فی‌سبیل‌الله، 🔻در عین حال کدبانو، 🔻مدیر خانه 🔻و در عین حال عابد و بنده‌ی خدای متعال.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فرهنگ دعا 🔹 دعاها تنها این نیست كه خدایا بیمار مرا شفا بده! گناه مرا بیامرز! پایان امور مرا خیر كن! اینها ادعیه رایج است؛ اما آن دعایی كه است دعای در صحیفه است؛ عرض می ‌كند: «أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْیهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِهِ»... . @qurantehran
4_369063533268173372.mp3
2.09M
🔺 شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق) 💠جلسه بیست وهفتم(اظهارفقرنزد ذات غنی ) اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي أَصُولُ بِكَ عِنْدَ الضَّرُورَةِ وَ أَسْاَلُكَ عِنْدَ الْحَاجَةِ وَ أَتَضَرَّعُ إِلَيْكَ عِنْدَ الْمَسْكَنَةِ وَ لاَ تَفْتِنِّي بِالاِسْتِعَانَةِ بِغَيْرِكَ إِذَا اضْطُرِرْتُ‏ وَ لاَ بِالْخُضُوعِ لِسُؤَالِ غَيْرِكَ إِذَا افْتَقَرْتُ‏ وَ لاَ بِالتَّضَرُّعِ إِلَى مَنْ دُونَكَ إِذَا رَهِبْتُ فَأَسْتَحِقَّ بِذَلِكَ خِذْلاَنَكَ وَ مَنْعَكَ وَ إِعْرَاضَكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏ اى خداوند، چنان كن كه به هنگام ضرورت به نيروى تو بتازم و به هنگام نياز از تو يارى خواهم‏ و به هنگام مسكنت به درگاه تو تضرع كنم. و مرا ميازماى كه به هنگام اضطرار از جز تويى يارى جويم‏ و به هنگام بينوايى به پيشگاه جز تويى خاضع شوم‏ و به هنگام ترس در برابر جز تويى تضرع كنم، تا آنگاه مستحق خذلان و منع و اعراض تو گردم. اى مهربان‏ترين مهربانان @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 امام موسی کاظم(علیه السلام): إنَّ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ به راستی که فاطمه علیها السلام صدیقه شهیده است. 📗اصول کافي- ج۱ - ص۴۵۸ 💠 بازخوانی خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها ویژه 🗓 امروز یکشنبه ۱۱ دی ماه ⏰ ساعت ۲-۵ بعدازظهر 🎙باحضوراستادحوزه‌ودانشگاه خانم : خیابان ایران- خیابان شهید مهدوی پور - شماره ۱۲۱ موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا @qurantehran ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ جهت استفاده بیشتر از مجلس، لطفاً کتاب خطبه فدکیه را همراه خود بیاورید. یا خطبه فدکیه را در گوشی همراهتان داشته باشید👇👇
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
🔹متن پی دی اف خطبۀ فدکیۀ حضرت زهرا(س) 💠استاد پناهیان: کاش با خطبۀ حضرت (س) آشناتر بودیم که یک‌دوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش می‌دادند و آنها حفظ می‌کردند. اگر کسی می‌خواهد جمع‌بندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ق ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۱۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ق ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 16 - و همانا ‌ما انسان‌ ‌را‌ آفریدیم‌، و می‌دانیم‌ ‌که‌ نفس‌ ‌او‌ چه‌ وسوسه‌ای‌ ‌به‌ ‌او‌ می‌کند، و ‌ما ‌از‌ رشته رگ‌ها ‌به‌ ‌او‌ نزدیک‌تریم‌ 17 - ‌آن‌ دم‌ ‌که‌ دو [فرشته] دریافت‌ کننده‌، [اعمال‌ ‌او‌ ‌را‌] دریافت‌ می‌کنند ‌که‌ ‌از‌ راست‌ و چپ‌ [‌در‌ کمین‌] نشسته‌اند 18 - هیچ‌ سخنی‌ ‌را‌ ‌بر‌ زبان‌ نمی‌آورد مگر ‌این‌ ‌که‌ مراقبی‌ آماده‌ نزد اوست‌ 19 - و [سر انجام‌] سکرات‌ مرگ‌ ‌به‌ حق‌ بیاید [و ‌به‌ ‌او‌ گفته‌ شود:] ‌این‌ همان‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌از‌ ‌آن‌ می‌گریختی‌! 20 - و ‌در‌ صور دمیده‌ شود ‌این‌ ‌است‌ روز وعده‌ [ی‌ عذاب‌] 21 - و ‌هر‌ کسی‌ همراه‌ یک‌ مأمور سوق‌ دهنده‌ و یک‌ شاهد بیاید 22 - [گفته‌ شود:] واقعا ‌که‌ ‌از‌ ‌این‌ [روز] ‌در‌ غفلت‌ بودی‌، اینک‌ ‌از‌ تو پرده‌ات‌ ‌را‌ برداشتیم‌ ‌پس‌ دیده‌ات‌ امروز تیزبین‌ ‌است‌ 23 - و [فرشته] همراه‌ ‌او‌ گوید: ‌این‌ [نامه اعمال‌ ‌او‌] نزد ‌من‌ حاضر ‌است‌ 24 - [‌به‌ ‌آن‌ دو فرشته‌ خطاب‌ شود:] ‌هر‌ کفر پیشه ستیزه‌گر ‌را‌ ‌در‌ جهنم‌ افکنید، 25 - منع‌ کننده‌ی‌ خیر و متجاوز شکّاک‌ ‌را‌، 26 - ‌آن‌ ‌که‌ ‌با‌ خداوند، خدای‌ دیگری‌ نهاد، ‌پس‌ ‌در‌ عذاب‌ شدیدش‌ بیفکنید 27 - [شیطان‌] همدم‌ وی‌ گوید: [ای‌] پروردگار ‌ما! ‌من‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ سرکشی‌ وانداشتم‌، لیکن‌ ‌او‌ ‌خود‌ ‌در‌ ضلالتی‌ دور ‌بود‌ 28 - [خداوند] فرماید: ‌در‌ پیشگاه‌ ‌من‌ جدال‌ نکنید، ‌که‌ ‌من‌ ‌از‌ پیش‌ هشدارتان‌ داده‌ بودم‌ 29 - سخن‌ [وعده‌ی‌ عذاب‌] نزد ‌من‌ تغییر نیابد و ‌من‌ ‌بر‌ بندگان‌ هیچ‌ ستم‌ نکنم‌ 30 - ‌آن‌ روز ‌به‌ جهنم‌ گوییم‌: آیا پر شدی‌! و گوید: آیا افزون‌ [‌بر‌ ‌این‌] ‌هم‌ هست‌! 31 - و بهشت‌ ‌برای‌ پرهیزگاران‌ نزدیک‌ آورده‌ شود و دور نباشد 32 - [و ‌به‌ ‌آنها‌ گفته‌ شود:] ‌این‌ ‌است‌ آنچه‌ نوید داده‌ می‌شدید، ‌برای‌ ‌هر‌ توبه‌ کار نگهدارنده‌ [ی‌ حدود ‌خدا‌]، 33 - ‌آن‌ ‌که‌ ‌در‌ نهان‌ ‌از‌ خدای‌ بخشاینده‌ ترسید و ‌با‌ قلبی‌ مطیع‌ و رام‌ پیش‌ آمد 34 - ‌به‌ سلامت‌ وارد [بهشت‌] شوید ‌که‌ ‌این‌، روز جاودانگی‌ ‌است‌ 35 - برایشان‌ ‌هر‌ چه‌ بخواهند ‌در‌ ‌آن‌ جا موجود ‌است‌ و نزد ‌ما بیشتر نیز هست‌ ستم‌ کننده‌، ظلم‌ پیشه‌ عبید جمع‌ ‌عبد‌: بندگان‌ نقول‌: می‌گوییم‌ امتلأت‌: پر شدی‌ هل‌ ‌من‌ مزید: آیا افزون‌ ‌بر‌ ‌این‌ ‌هم‌ هست‌ ازلفت‌: نزدیک‌ گردانده‌ شد توعدون‌ (وعد): وعده‌ داده‌ می‌شوید اوّاب‌ (اوب‌): توبه‌ کار، بسیار رجوع‌ کننده‌ «‌به‌ ‌خدا‌» حفیظ: نگاهبان‌، کسی‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌از‌ خلاف‌ها محافظت‌ می‌کند ‌من‌ خشی‌: کسی‌ ‌که‌ بترسد و جاء بقلب‌: و بیاورد دلی‌ منیب‌ (نوب‌): ‌به‌ ‌خدا‌ رو کننده‌، توبه‌ کار ادخلوا: داخل‌ شوید یوم الخلود: روز جاودانگی‌ یشاءون‌: می‌خواهند لدینا مزید: نزد ‌ما افزون‌ ‌است‌ «‌یعنی‌ نزد ‌ما بیش‌ ‌از‌ خواسته آنان‌ هست‌» @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جانهای‌قُدسیان‌همه درحسرتت‌به سوز دلهـای حوریان‌همه درفُرقتت‌ کباب آیاشود‌که نیم‌نظـرسوی ماکُنی تاپرگشوده‌کوچ‌نماییم‌ازین‌قباب 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا بَضْعَةَ رَسُولِ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ... ▪️سلام بر تو ای مولایی که همچون مادرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاره ی تن آخرین پیامبری. سلام بر تو و بر روزی که به انتقام فرزندان رسول الله صلی الله علیه وآله قیام خواهی کرد. اینکه مردم نشناسند تو را غربت نیست ... غربت آن است که |یاران| ببرندت از یاد ... @qurantehran