eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 🤲 أللَّهُمَّ لاتُؤاخِذْنی فيهِ بالْعَثَرات وَ اَقِلْنی فيهِ مِنَ الْخَطايا وَ الْهَفَواتِ وَ لاتَجْعَلْنی فيهِ غَرَضاً لِلْبَلايا وَ الآفاتِ بِعزَّتِكَ يا عِزَّ المُسْلمينَ 🔸خدايا! در اين روز مرا به لغزش‌هايم مؤاخذه مفرما، عذر خطاها و سستی‌هایم را بپذير و مرا هدف بلاها و آفت‌ها قرار مده. به حق عزت و جلالت، ای عزت‌بخش مسلمانان! 🔰پیام‌های دعا 1- درخواست عدم مؤاخذه به‌خاطر لغزش‌ها 2- پذیرفتن عذر خطاها و سستی ها 3- قرارنگرفتن در مسیر بلاها و آفت‌های دنیا 4- عزت از خداست 🔰پیام منتخب 🔹 اميرالمومنين(علیه السلام) می‌فرمايد: «الدُّنيا دارٌ بِالبَلاءِ مَحفُوفَة؛ دنیا، خانه‌ای است که در بلا پيچيده شده (اطرافش را بلا فراگرفته) است.» 📚 نهج البلاغه، خ ۲۱۷ 📎کيست که در زندگی خود بلا نداشته باشد؟ کيست که مصيبت نداشته باشد؟ آدمی که دعا می‌کند، شايسته نيست بگويد: «خدايا! هيچ بلايی بر سر من نياور.» این درخواست، خلاف طبيعت و سنت الهی است. اصلاً خدا ما را خلق کرده، برای اين‌که از طريق بلاها امتحان‌مان کند. هر بلایی نوعی امتحان است. اصلاً بلا به‌معنای اختيار و امتحان است. پس بلا به منزلۀ يک واقعيت، شريک زندگی دنيايی است؛ ولی اين دعا با ظرافتی لطیف می‌گويد: «خدايا! جوری نباشد که من نشانۀ بلاها و آفات قرار گيرم.» غرض، به‌معنای نشانه و هدف است. 📚 طریحی، محمد، مجمع البحرین، ج ۴، ص ۲۱۷ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره انفال آیه ۷۵ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹وٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ مِنۢ بَعْدُ وَهَاجَرُوا۟ وَجَٰهَدُوا۟ مَعَكُمْ فَأُو۟لَٰئِكَ مِنكُمْ وَأُو۟لُوا۟ ٱلْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِى كِتَٰبِ ٱللَّهِ إِنَّ ٱللَّهَ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌۢ 🔹و کسانى که بعداً ایمان آوردند و همراه شما هجرت و جهاد کردند، آنان از شمایند و در قانون الهى، خویشاوندان نسبت به یکدیگر اولویت دارند. خداوند به هر چیزى بسیار داناست. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه نحل، آیه ۳۶ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ تمام پیغمبران اولین حرفشان عبارت بوده از اینکه از خدا اطاعت کنید و از طاغوت از کسانی که غیر خدا هستند و میخواهند انسان را اسیر کنند و برده کنند اجتناب کنید «و ان اعبدوا الله واجْتَنِبُوا الطَّاغُوت» روح توحید عبارت است از اینکه عبودیت غیر خدا باید نفی بشود. پیغمبری که در جامعه ای ظهور میکند فقط این نیست که آمده تا یک چیزهایی را به مردم یاد بدهد؛ بله، ( یعلّمهم الكتاب والحكمة) هست، (يزكيهم) هست، اما همه ی اینها در قالب یک بعثت است، در قالب یک حرکت عظیم است. بعثت یعنی برانگیختگی، جهت این برانگیختگی چیست؟ سمت و سوی این برانگیختگی چیست؟ سمت و سو عبارت است از همان که در خود قرآن باز مکرر ذکر شده است: «و لقد بعثنا في كل أمة رسولًا أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت» ⬅️ اولاً عبودیت خدا یعنی چهارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی و نواهی الهی قرار دادن و ثانیاً اجتناب از طاغوت. ✳️ طاغوت کیست؟ همه ی ظالمان همه ی پادشاهان خبیث در مثل امروزی همه ی رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند؛ اینها همان طواغیتند. 📖 مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه تهران ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸معنای اجتناب از طواغیت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی، معنایش این است که یک خطی در مقابل خط توحید و خط عبودیت الهی وجود دارد و آن خط طاغوت است. به طاغوت همراه و ملازم با ایمان بالله است. این جهت بعثت انبیا است. 🔸بعثت انبیا برای ایجاد یک جامعه ی فاضله است؛ همان طور که اشاره کردند برای ایجاد یک تمدن است. 🔹وقتی غلبه ی قدرتهای شیطانی شد آن وقت طغیان هست، طاغوت یعنی اين «الذين امنوا يُقاتلون في سبيل الله والذين كفروا يقاتلون في سبيل الطاغوت» این معیار است. هر قدمی که کسی برای تقویت طاغوت بردارد. در جبهه ی طاغوت قرار میگیرد، کار طاغوت این است افساد کردن و فساد کردن. 🔻 «وإذا تولى سعى في الأرض ليفسد فيها ويُهلك الحرث والنسل و الله لا يجب الفساد» خداوند صلاح بشر را میخواهد، طاغوت فساد بشر را می خواهد. با یک بمب صدها هزار نفر را در یکی دو شهر میکشند و از بین میبرند. بعد از سالهای متمادی هم حاضر نیستند عذرخواهی کنند. میگویند شما عذرخواهی کنید به خاطر حادثه ی هیروشیما، میگوید نه! عذرخواهی نمی کنم. عذرخواهی هم حاضر نیستند بکنند. زیر ساختهای کشوری مثل افغانستان و مثل عراق و مثل بقیه ی کشورهای این منطقه را یا خودشان و یا عواملشان نابود میکنند به روی خود هم نمی آورند و راه را ادامه میدهند این همین است: «إذا تولی سعی في الأرض ليفسد فيها ويُهلك الحرث والنسل» این جریان و این جبهه جبهه ی جاهلیت است. جاهلیت امروز در روح و معنا همان جاهلیت دوران پیغمبر است؛ البته با ابزارهای جدید با شاکله ی جدید با تدابیر جدید. این وضعیت یک وظیفه ای را بر عهده ی همه ی مسلمانها و بر همه ی امت اسلامی مسلم میکند و متحتم می‌کند؛ وظیفه وظیفه ی مقابله است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه 👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸یک تقوای فردی داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم «قوا أنفسكم وأهليكم ناراً وَقودُها الناس و الحجارة» خودمان را از آتش دوزخ الهی از آتش غضب الهی دور کنیم این تقوای فردی است. تقوای اجتماعی - تقوای اسلامی مربوط به اجتماع این است که در راه تحقق این چیزهایی که اسلام از ما مطالبه کرده است تلاش کنیم قرآن به ما می گوید: ″اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت" عبودیت خدا - یعنی تسلیم در مقابل خدا بودن و اجتناب از طاغوت و در آیه ی دیگر می گوید: «الذین امنوا يقاتلون في سبيل الله وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقاتلون في سبيل الطاغوت فقاتلوا أولياءالشيطان إن كيد الشيطان كان ضعيفا» اینها دستور قرآن است. اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسئولیتمان را به احساس مسئولیت در مقابل این حرفها فرا میخوانیم فقط یک توصیه ی عقلانی نیست یک توصیه ی سیاسی نیست؛ این یک خواست دینی است؛ رعایت آن تقوای دینی است. 🔸این تقوای دینی است، تقوای سیاسی هم در داخل همین مندرج است، اگر چنانچه این تقوای دینی تحقق پیدا کرد تقوای سیاسی هم همراه همین است. تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن می تواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند. 📚 بیانات در دیدار های مورخ: ۱۳۹۵/۲/۲۹, ۱۳۹۵/۳/۱۴, ۱۳۹۸/۱/۱۴ https://eitaa.com/qurantehran
Shab14Ramazan1400[04].mp3
21.78M
🟡 دعــای مجیـــر 🎙 حاج میثم مطیعی ♦️ أَجِـرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجـِيرُ ♦️پناه ده ما را از آتش ای پناه دهنده 🔹 دعاى مجير، دعايى است رفيع الشأن، مروى از حضرت رسول اعظم صلى الله عليه و آله که جبرئيل براى آن حضرت آورد در وقتى كه در مقام ابراهيم عليه السلام مشغول به نماز بود. كفعمى در بلد الامين و مصباح اين دعا را ذكر كرده و در حاشيه آن اشاره به فضيلت آن نموده از جمله فرموده: هر كه اين دعا را در ايام البيض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزيده شود اگر چه به عدد دانه‏ هاى باران و برگ درختان و ريگ بيابان باشد و براى شفاى مريض و قضاى دين و غنا و توانگرى و رفع غم خواندن آن نافع است. 🔸این دعای شریف دارای ۹۰ فراز نورانی می باشد که عبارت "أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ" ۸۸ بار تکرار شده است و ۱۷۶ اسم از اسامی باری تعالی، این دعا را تزیین داده است. 👌برای خواندن این دعا در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رمضان فضیلت های بسیاری نقل شده است . 📚 مفاتیح‌ الجنان https://eitaa.com/qurantehran
✳ گردنه‌ی سخت تکلیف و سعادت ابدی ✍ انسان در دنیا نمی‌تواند از نوعی زحمت خالی باشد ولی می‌تواند آن زحمت را طوری شکل بدهد که بعد برای او ابدی و خوشی جاودانی داشته باشد. آن زحمتی که انسان باید خودش را در متن آن قرار بدهد، زحمت و است. اگر انسان خودش را متعهد کند به این‌که به وظایف و تکالیفش عمل کند، خوشی در همین دنیا و سعادت و خوشی مطلق در آخرت به دنبال آن می‌آید. خدا انسان را برای خوشی و سعادت آفریده است اما به شرط این‌که بداند برای رسیدن به سعادت جاودانی و ابدی باید از این گردنه‌ی سخت عبور کرد. 👤 📚 برگرفته از ، ج۲۸ 📖 ص ۵۵۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فَوَا أَسَفَا مِنْ خَجْلَتِي وَ افْتِضَاحِي وَ وَا لَهْفَا مِنْ سُوءِ عَمَلِي وَ اجْتِرَاحِي ❗️پس بسي افسوس از شرمندگي و رسوايي من! و ‌اي دريغ از کار بدم! 🔸توجه به الطاف الهي؛ زمينه‌ساز ارتقاي کيفيت مناجات ☘ براي اظهار و خطا و غفلت به درگاه الهي لازم است از تعبيرات گوناگون و مناسب اين حقيقت استفاده شود که هر کدام لطافت ويژه‌اي دارد. امام سجاد(علیه السلام) در اين قسمت به عنوان فرياد زننده و ناله کننده به درگاه الهي از چنين دردي پرده برداري مي‌فرمايد. رسوايي واقعي آدمي، در نتيجه‌ي است و بديهي است در مواقعي که ذهن انسان مشغول مسائل روزانه است و در حالات عادي سرگرم مسايل روزمرگي است، چنين درک‌هايي برايش حاصل نخواهد شد. 🍃بنابراين بايد در خلوت‌ها در جستجوي به دست آوردن اين‌گونه حالات باشد و هر چه توجه عبد به نعمت‌ها و الطاف بيکران الهي به خويش بيش‌تر باشد، خجالتش در درگاه خداوندي به واسطه‌ي اعمالي که در برابر حق تعالي انجام داده،‌ فزون‌تر گرديده و در نتيجه، فرازهاي مذکور در مناجات را بيش‌تر درک کرده و ناله‌اش هنگام گفتن آن‌ها سوزناک‌تر خواهد بود. 🔹هشدار به پرهيز از سقوط کلي 🔺لغزش‌هاي گاه و بي‌گاه، در حکم سقوط موقت است اما انسان نبايد به سقوط‌هاي موقت به طور جدي اعتنا کند و تصور نمايد که به طور کلي از چشم خدا ساقط شده است؛ زيرا شيطان اين حالت ياس را تقويت مي‌کند و نقشه‌ي خويش را در توقف سير تقرب و کمال عبد به سوي معبود را عملي مي‌سازد. وظيفه‌ي انسان آن است که هر زمان متوجه لغزش خويش شد و حالت خجلت پيدا کرد بلافاصله به درگاه الهي پناهنده گردد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
اَسْأَلُكَ يَا غَافِرَ الذَّنْبِ الْكَبِير... 🔰نکات سه‌گانه در مورد گناه 1⃣ گناه هر‌گونه و هر مقدار که باشد بزرگ است؛ چون است، چنان که رسول خدا(ص)مي‌فرمايد: «لَا تَنْظُرُوا إِلَى صِغَرِ الذَّنْبِ وَ لَكِنِ انْظُرُوا إِلَى مَنِ اجْتَرَأْتُم.» به کوچکي گناه نگاه نکنيد و لکن بنگريد که به چه کسي جرئت کرده‌ايد. 2⃣ بندگان بايد همواره باشند که گناه هر اندازه بزرگ باشد باز هم خداي متعال مي‌تواند آن را بپوشاند و از نمايد. 3⃣ بزرگي گناهان، نبايد انسان را از بزرگي غافل کند. ⬅️ اگر انسان به چنين توجه و باوري نرسد، دچار حالت ياس خواهد شد؛ زيرا ديگر خود را قابل تغيير و قادر به جبران نمي‌بيند و البته شيطان هم از چنين وضعيتي براي وسوسه و انحراف انسان سوء استفاده خواهد کرد. 🔺 علاوه بر آثار ظاهري و عقوبتي که بر انجام آن مترتب مي‌شود، تأثير سوئي نيز در باطن انسان دارد، اگر چه انجام گناه عمدي، خود حکايت از سوء باطن و نوعي عناد و دشمني با مولا مي‌کند. 🔹ما در مناجات ها حالت خود را در مواجهه‌ي با لغزش‌ها به حق تعالي ابراز مي‌داريم. اين کلمات، از ناحيه‌ي کسي صادر مي‌شود که در يک تنگنايي قرار گرفته و طالب چاره جويي است و بيش‌تر تنگناهاي انسان نيز در حقيقت همان آلودگي‌ها و لغزش‌هاي عملي و روحي اوست. ⬅️سپس با ذکر اوصاف جميل حق مانند: «‌اي بخشنده‌ي گناه کبير! و ‌اي جبران کننده‌ي استخوان شکسته!» تقاضاي خود را از او مطرح مي‌کنيم. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
🔴 غلبه بر هوای نفس با اراده و توکل 🤍 رهبر انقلاب: 🔹گاهی انسان بخود تلقین می‌کند که نمی‌تواند بر هوای نفسش فائق بیاید. 🔹روزه ماه رمضان به انسان ثابت می‌کند که می‌تواند آن وقتی که اراده کند، پیروز شود. 🔹می‌توان با و از عادات ناپسندی که در ما هست و مایه عقب افتادگی مادی و معنوی است، نجات یافت. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸نوری زحریم مرتضی آمده است 🌸با حلم و وقار مصطفی آمده است 🌸فرمان اجابت دعا در این ماه 🌸از یمن قدوم مجتبی آمده است 🌷🍃 میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک باد! https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سلمان
نام📕کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان نویسنده🖋جان گاتمن مترجم📝 فرناز فرود انتشارات📚صابرین 📜معرفی_کتاب کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان» نوشته دکتر جان گاتمن(-۱۹۴۲) و دکتر جون دکلر است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: کودکان و والدین در دوره دشواری به سر می‌برند. طی دو دهه گذشته طبیعت کودکان به شدت دگرگون شده و در نتیجه این دگرگونی، فراگرفتن آموزه‌های مربوط به انسانیت برای کودکان دشوارتر و آموختن آنها به فرزندان برای پدر و مادرها پرهزینه‌تر شده است. لازم است پدر و مادرها در راه آموختن آموزه‌های اساسی عاطفی و اجتماعی به فرزندانشان هوشیارانه‌تر عمل کنند. @RAZ110 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠زیارت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هر صبحگاه اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَيِّهِمْ وَمَيِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدِيَّ وَوَُلَْدي وَعَنّي مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِيّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى رِضاهُ وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وأحاط بِهِ عِلْمُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في هذَا الْيَوْمِ وَفي كُلِّ يَوْم عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً في رَقَبَتي اَللّـهُمَّ كَما شَرَّفْتَني بِهذَا التَّشْريفِ وَفَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضيلَةِ وَخَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلى مَوْلايَ وَسَيِّدي صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأشياعه وَالذّابّينَ عَنْهُ، وَاجْعَلْني مِنَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طائِعاً غَيْرَ مُكْرَه فِي الصَّفِّ الَّذي نَعَتَّ اَهْلَهُ في كِتابِكَ فَقُلْتَ: (صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصوُصٌ) عَلى طاعَتِكَ وَطاعَةِ رَسُولِكَ وَآلِهِ عليهم السلام، اَللّـهُمَّ هذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ في عُنُقي اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ ‌ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 🔹أللَّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ طاعةَ الخاشعينَ وَاشْرَحْ فيهِ صَدری بِإنابَةِ المُخْبِتينَ، بِأمانِكَ يا أمانَ الخائفينَ 🔸خدایا! در این روز طاعت بندگان خاشع و خاضع را نصیب من گردان و شرح صدر مردان فروتن و خداترس را به من عطا فرما. به حق امان‌بخشی خودت، ای ایمنی دل‌های ترسان. 🔰پیام‌های دعا 1⃣ عبادت خاشعانه 2⃣ درخواست شرح صدر 3⃣ در امان بودن دل‌های خداترس 🔰پیام منتخب ✍️يكی از صفات مؤمنان واقعی‌، «خشوع» است. اين صفت، يعنی فروتنی كه شامل قلب و دیگر اعضا و جوارح می‌شود. خشوع جوارح بدون خشوع قلب، تظاهر و نوعی نفاق است که باید از آن پرهیز کرد. در روایتى نقل شده، پیامبر اکرم(ص) مردى را دیدند که در نماز با ریش خود بازى مى کند و فرمودند: «أما إنَّهُ لَوْ خَشَعَ قَلْبُهُ لَخَشَعَتْ جَوَارِحُهُ؛ اگر قلبش خاشع بود، جوراح او هم خاشع بودند.» 📚محمدی ری‌شهری، محمد، میزان الحکمه، ج ۳، ص ۳۹ در اهميت اين صفت، در حديث معراج آمده است: «هيچ بنده‌ای مرا نشناخت و در برابرم خاشع نشد، مگر آن‌كه همۀ اشيا در برابر او خشوع كردند. 📚دیلمی، حسن، ارشاد القلوب، ص ۲۰۳. اين يعنی اگر انسان در برابر خداوند و دستورهای او سربه‌زير باشد، تمام هستی در مقابلش فروتنی خواهند كرد. خدای مهربان در توصیه‌ای به موسی(ع) فرمود: «ای پسر عمران! برای من در تاریکی‌های شب از دلت خشوع، از بدنت فروتنی و از دیدگانت اشک بیاور و مرا بخوان که بی‌تردید، نزدیک و اجابت‌کننده‌ام خواهی یافت.» 📚راوندی،قطب‌الدین، قصص الأنبیاء، ص ۱۶۱ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره لقمان آیه ۱۴ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ووَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ 🔹و ما به انسان درباره‌ى [نیکی به] پدر و مادرش سفارش کردیم. مادرش او را [در دوران باردارى،] حمل کرد، در حالى که هر روز ناتوان‌تر مى‌شد، [و شیر دادن] و از شیر گرفتنش در دو سال است. [به او سفارش کردیم که] براى من و پدر و مادرت سپاس‌گزار. بازگشت [همه] به سوى من است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا