eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔰رأفت خاص الهي به مؤمنان و مصاديق آن 🔹رأفت خاصي است که در بين انسان‌ها – به عنوان مثال- به مادر نسبت مي‌دهيم. مادر حالت رأفت و دل‌سوزي خاصي دارد که هرگز چنين حالتي به پدر نسبت داده نمي‌شود. خداي متعال نسبت به مؤمنين،‌ هم رحمت دارد و هم رأفت چنان که در قرآن شريف مي‌فرمايد: «إِنَّهُ بِهِمْ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» خداوند به بندگان، رئوف و رحيم است. 🔺زيرا آنان نياز به رسيدگي خاص نسبت به حالاتشان از جانب خداوند مهربان دارند. 🔻بنابراين اگر لغزش‌هايي از انسان صادر شد، بايد در صدد جبران آن برآيد تا در اثر عنايت الهي، تأثيرات منفي آن در روح انسان کم شده و سپس به طور کلي از بين برود. 🔺 و اگر خداي نکرده لغزش‌ها و عثراتش ادامه پيدا کند، روح انسان مانند زمين خواهد شد که به مرور زمان و با لگدمال شدن، سفت و محکم مي‌گردد تا جايي که شبيه به سنگ مي‌شود و ديگر با آب ساده شسته و تميز نخواهد شد بلکه نياز به کلنگ و زير و رو کردن دارد تا آب را به خود بگيرد. 🔰 روح نيز نياز به و تضرع عميق دارد تا درياي رحمت الهي را به تلاطم درآورد. به همين جهت، چون خداوند انسان مؤمن را دوست دارد، وقتي گناهي انجام داد و توبه نکرد، يا توبه کرد و خداوند مصلحت او را در شست و شو و طهارت باطني بيش‌تري ديد او را به اموري مبتلا مي‌گرداند تا کاملاً پاک شود. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔶اگر انسان تحت سايه‌ي قرار بگيرد و گناهاني را که با از بين رفته‌اند ادامه ندهد، از تأثير حرارتي آن گناهان کاسته مي‌شود و هر قدر انسان بيش‌تر خود را در سايه‌ي رحمت الهي قرار دهد و سايه‌ي رحمت خداوند نيز هر مقدار ضخيم‌تر باشد، تأثير بيش‌تر و مطلوب‌تري خواهد داشت. مانند سايه‌ي ابرها که به نسبت تابش و حرارت خورشيد در منطقه‌هاي مختلف تأثيرات متفاوتي دارد. 🔸اين تعبيرات بيان‌گر مقدار و ميزان تمرد و رسوخ گناه در انسان و در نتيجه، دوري او از ساحت است. به همين جهت انسان همواره بايد از رسوخ گناهان پرهيز اوليه داشته سپس از ارتکاب گناهان دوري نمايد؛ زيرا انجام گناهان، اوصاف رذيله‌اي را در انسان ايجاد مي‌کند و بايد براي رهايي و شست و شو از هر دو رذيله از خداوند طلب رحمت نمود. ♦️رقّت بيش‌تر از رحمت است. در اين‌جا تعبير حضرت عوض شده و نسبت به عيوب، تعبير رأفت به کار رفته است؛ چرا که رذايل انسان و حالات نفساني او مخفي است، به طوري که گاهي خود انسان هم از آن‌ها غافل است! لذا عنايت ويژه‌اي لازم است تا انسان نسبت به آن صفات، بيدار و شده و راه‌کار از بين رفتن آن‌ها را هم بيابد. ما بدان مقصد عالي نتوانيم رسيد هم مگر پيش نهد لطف شما گامي چند 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔶انسان در و زندگاني دنيايي به دو نوع مانع برخورد مي‌کند که هر چند به يک ديگر مرتبط هستند اما يکي از ديگري عميق‌تر است 1️⃣ است که عمدتاً در اثر طغيان خواسته‌هاي نفساني يا در جهات شهواني يا امور غضب آلود از انسان صادر مي‌شود؛ 2️⃣ و حالات نامطلوبي است که در اثر ارتکاب گناهان پيدا مي‌شود. انسان براي اين که به اين دو مانع مبتلا نشود نياز به خاص خداي متعال دارد. 🔶 در اين فراز از مناجات هم دو حقيقت از خداي متعال خواسته شده است: يکي نسبت به است و براي رفع آن‌ها، غمام و سايه‌ي ابر رحمت درخواست گرديده همان‌گونه که ابر مانع تابش آفتاب شده و سايه مي‌افکند و زمينه براي بارش باران است؛ ديگري نسبت به است و براي رفع ‌آن‌ها، سحاب که ابر باران دار است تقاضا گرديده همان طور که باران در زمين نفوذ مي‌کند و شست و شو مي‌دهد. ⛔️اگر کسي مبتلاي به گناه شود اين گناه تأثير در او مي‌گذارد. در اين صورت شخص نياز به دو عنايت از ذات مقدس الهي دارد: يکي اين که زنگار قلب ناشي از گناه را بزدايد که در اين‌جا از آن تعبير به «غمام رحمتک» شده: خدايا! ابر رحمتت را سايه بر گناهان من بگستران؛ و ديگر اين که چون گناهان تأثير نفساني مي‌گذارد و حالت و صفات نامطلوب نفساني ديگري را ايجاد مي‌کند، نياز به شستن و نفوذ باران دارد. لذا تعبير به سحاب و باران رأفت الهي شده است. ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم از بد حادثه اين جا به پناه آمده‌ايم لنگر حلم تو اي کشتي توفيق کجاست که در اين بحر کرم غرق گناه آمده‌ايم آبرو مي‌رود اي ابر خطاپوش ببار که به ديوان عمل نامه سياه آمده‌ايم 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قلبم هیچ در دستهایم هیچ توشه ام هیـچ نفس سپیدم را آلوده ام به رنگ دنیا... یا غفور؛ امشب به تو محتاجم بیایم... تا زیر بـارانِ قدر، خوبم کنی! یا رب دل مرده‌ی مرا احیا کن بر روی گدای نیمه شب در وا کن سوگند به قطره قطره‌ی خون علی پرونده ی اعمال مرا امضا کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی 🔘شب نوزدهم شب شرمندگی است اما ما دست خالی هم نیستیم، اتکای ما امیرالمؤمنین علی علیه السلام است 🌙 عاشقان خوب امیر المومنین علی علیه السلام؛ ما را از دعای خیر خود در امشب فراموش نکنید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ... ▪️ سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند می شوند و دشمنان خدا سر به نیست. سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است. 🔹تمام پنجره ها رو به آسمان باز است ببار حضرت باران که فصل اعجاز است 🔹کجا قدم زده ای تا ببوسم آنجا را که بوسه بر اثر پایت عین پرواز است https://eitaa.com/qurantehran
نزدیک اذان صبح شد و وقت رفتن به مسجد، حضرت آماده مسجد رفتن شد. مرغابی‌ها سر راه مولا را گرفته صدا و ناله می‌کردند. حضرت فرمود: «آنها را به حال خود واگذارید زیرا آنها صیحه می‌زنند [و طولی نمی‌کشد] که به دنبال آن نوحه‌گری‌ها بلند می‌شود. ام کلثوم و امام‌حسن(ع) عرض کردند: چرا فال بد می‌زنید؟! فرمود: فال بد نیست، دل گواهی می‌دهد که به شهادت می‌رسم! ناله‌های مرغان و اشک فرزندان، مانع علی (ع) نگشت، به راه خویش ادامه داد تا به در خانه رسید، کمربند حضرت به قلاب در گیر کرد و باز شد گویا با زبان بی‌زبانی‌اش می‌خواست مولا را از تصمیم رفتن به سوی دوست باز دارد، اما برعکس فریاد آن عاشق شهادت بلند شد که خطاب به خود می‌گفت: «ای علی! کمربندت را برای مرگ محکم ببند، زیرا مرگ تو را ملاقات می‌کند و از مرگ هنگامی که می‌آید جزع و ناله مکن و به دنیا مغرور نشو هر چند با تو همراهی کند. (زیرا) روزگار همچنان که تو را به خنده می‌آورد، همین طور می‌گریاند! https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا