eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم می‌شود اگر... 👈 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 👈اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. 👈 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب می‌شدند! ، ۱۳۷۵/۳/۲۰ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️صبور و بصیر 🔻حضرت آیت الله خامنه ای: قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابن‌‌عبّاس و ابن‌‌جعفر و چهره‌‌هاى نامدار صدر اسلام که ادّعاى فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگى داشتند، گیج شدند، نفهمیدند چه‌کار باید بکنند. 🔻 گیج نشد، فهمید که باید این راه را برود... ۱۳۷۰/۰۸/۲۲ ✅ عاشورا قیام حسینی بود، بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است. حرکت عظیم حضرت زینب‌کبری(سلام‌الله‌علیها) در درجه‌ی اوّل و امام سجّاد (علیه‌السّلام) و بقیه‌ی زنان باعظمت آل‌اللّه در این دوران یکی دو ماهه‌ی بعد از آن، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است. کارهای بزرگی را انجام دادند. کربلا را و این شهادت بزرگ را ماندگار کردند، تثبیت کردند. @qurantehran
▪️حرکت از کوفه به سمت شام ▫️(به خاطر رفتار مردم شهرهای مسیر) شرایط برای مأموران بنی‌امیه سخت شده بود و آنان چاره‌ای جز ادامه راه نداشتند پس‌از چندی به منطقه سیبور وارد شدند، جوانان هم‌داستان شده بودند که از ورود امویان جلوگیری کنند، پیرمردی از هواداران عثمان گفت: از پرهیز کنید که خداوند را نمی‌پسندد، این سرا در تمام سرزمین‌ها گردانده‌اند و هیچ‌کس با ایشان مخالفت نکرده‌است! بگذارید از سرزمین شما نیز بگذرند. جوانان گفتند به خدا سوگند! هرگز اجازه نخواهیم داد [به شهر وارد شوند] آنگاه با شتاب پل ارتباطی منطقه را تخریب کرده و به خونخواهی امام (ع) لباس رزم پوشیدند و به کارزار پرداختند و تعدادی از آنان کشته شدند، ام‌کلثوم با مشاهده رشادت و جوانمردی مردان سیبور فرمود: خداوند آب را بر آن‌ها گوارا و خوراک‌شان را ارزان و ستمکاران را از آن‌ها بازدارد 🔹 مأموران سرخورده و تشنهٔ اموی ناچار راه حماة را پیش گرفتند و چون در آن شهر نیز دربها را به روی خود بسته و صدای همهمه‌ی مردم را شنیدند که قصد جنگ و جدال با آن‌ها را دارند راه هرمز را در پیش گرفتند! 📚منابع: 🔹مقتل ابو مخنف، ص۱۱۶-۱۱۷ 🔹الدمعة الساکبه، ج۵، ص۶۸ 🔹معالی السبطین، ج۲،ص۱۳۲ 🔹بعثت بدون وحی ـ حشمت الله قنبری، ص۲۷۵ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210828-WA0002.mp3
6.28M
▪️دور از تو مانده ام گره ام وا نمےشود ماهے ڪه فارغ از غم دریا نمےشود راه حرم نشان بده از شهر خستہ ام لطفا نده جواب مرا با "نمےشود" 🎤 زیارت با نوای یونس حبیبی @qurantehran
▪️حر بن یزید ریاحی نیامده بود که شهید بشود؛ اما ناگهان همه چیز در ورطه ای که افتاده بود تغییر کرد. شاید دلش ریخت؛ شاید از آسمان حرفی به قلبش نشست؛ شاید این نام را با خودش زمزمه کرده بود: "فاطمه" سلام الله علیها دیگر خودش نبود. ساعات آخر انتخاب رسیده بود؛ میگویند کفشهایش را بابندهایش به گردن انداخت و رفت به خیمه گاه سیدالشهدا علیه السلام شاید چیزی نگفت؛ شاید فقط با چشمانش به امام گفت: دستم خالی است و جرمم سنگین. شاید همینطور که میگفت "یاحسین" میگریست. امام پذیرفتند! به همین راحتی و بخشیدند! به همین راحتی! و خدا هم بخشید و آنقدر حر را بخشید که شهادت در کربلا را نصیبش کرد؛ آنهم در واپسین لحظات. بیاییم در این روزها کفشهایمان را به گردن بیآویزیم. به امام زمان علیه السلام بگوییم که عمرمان دارد تمام میشود و جرممان هنوز باقی است و دستمان خالی تر! بیایید بگوییم"ببخش آقا" و بعد قسمش بدهیم؛ بفاطمة... اگر ببخشد خدا هم خواهد بخشید به همین راحتی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹با توجه به آیه شریفه ۲۲۱ چه اصولی را در انتخاب همسر باید درنظر گرفت؟ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۳۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹با
(بهرامپور) 220 - ‌در‌ [اسرار] دنیا و آخرت‌ و ‌از‌ تو ‌در‌ باره‌ی‌ یتیمان‌ می‌پرسند، بگو: اصلاح‌ کارشان‌ نیکوتر ‌است‌، ‌پس‌ ‌اگر‌ ‌با‌ ‌آنها‌ همزیستی‌ کنید برادران‌ شمایند، و ‌خدا‌ خرابکار ‌را‌ ‌از‌ اصلاحگر باز می‌شناسد، و ‌اگر‌ ‌خدا‌ می‌خواست‌ ‌بر‌ ‌شما‌ سخت‌ می‌گرفت‌ همانا ‌خدا‌ شکست‌ ناپذیر حکیم‌ ‌است‌ 221 - و ‌با‌ زنان‌ مشرک‌ ازدواج‌ نکنید ‌تا‌ وقتی‌ ‌که‌ ایمان‌ بیاورند و البته‌ کنیز ‌با‌ ایمان‌ ‌از‌ زن‌ مشرک‌ بهتر ‌است‌ ‌هر‌ چند [زیبایی‌] ‌او‌ ‌شما‌ ‌را‌ مفتون‌ سازد، و ‌به‌ مردان‌ مشرک‌ ‌تا‌ ایمان‌ نیاورده‌اند زن‌ مدهید ‌که‌ تحقیقا برده‌ی‌ ‌با‌ ایمان‌ ‌از‌ مرد مشرک‌ بهتر ‌است‌ ‌هر‌ چند توجه‌ ‌شما‌ ‌را‌ جلب‌ کند ‌آنها‌ [‌شما‌ ‌را‌] ‌به‌ آتش‌ می‌خوانند و ‌خدا‌ ‌به‌ امر ‌خود‌ ‌به‌ بهشت‌ و مغفرت‌ می‌خواند، و آیات‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌برای‌ مردم‌ بیان‌ می‌کند ‌باشد‌ ‌که‌ پند گیرند 222 - و ‌از‌ تو ‌در‌ باره‌ی‌ حیض‌ می‌پرسند، بگو: ‌آن‌ رنج‌ و ناراحتی‌ ‌است‌، ‌پس‌ ‌در‌ ایّام‌ حیض‌ ‌از‌ زنان‌ کناره‌ بگیرید و ‌با‌ ‌آنها‌ نزدیکی‌ نکنید ‌تا‌ پاک‌ شوند، و چون‌ پاک‌ شدند، ‌از‌ ‌آن‌ جا ‌که‌ ‌خدا‌ فرمانتان‌ داده‌ ‌به‌ ‌آنها‌ نزدیک‌ شوید ‌که‌ ‌خدا‌ توبه‌ کاران‌ و پاکی‌ طلبان‌ ‌را‌ دوست‌ دارد 223 - زنان‌ ‌شما‌ کشت‌ شمایند، ‌پس‌ هرگاه‌ خواستید، ‌به‌ کشت‌ ‌خود‌ درآیید و ‌برای‌ خویش‌ [خیر] پیش‌ فرستید و ‌از‌ ‌خدا‌ بترسید و بدانید ‌که‌ ‌او‌ ‌را‌ ملاقات‌ خواهید کرد و مؤمنان‌ ‌را‌ بشارت‌ ده‌ 224 - و ‌خدا‌ ‌را‌ دستاویز سوگندهای‌ ‌خود‌ قرار ندهید ‌که‌ ‌از‌ نیکی‌ کردن‌ و پرهیزکاری‌ و اصلاح‌ میان‌ مردم‌ باز ایستید، و ‌خدا‌ شنوای‌ داناست‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 قرآن کریم، حبل متین 🔹 وجود مبارک پیامبر (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمود: اگر خواستید خدا با شما حرف بزند قرآن بخوانید، خواستید با خدا حرف بزنید نماز بخوانید. فرمود: قرآن که است، «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی»، این طناب را خدا آویخت، نه انداخت! درست است که ﴿إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیلَةِ الْقَدْرِ﴾ و شاید صدها بار شنیدید که خدا باران را نازل کرد یعنی به زمین انداخت، قرآن را نازل کرد یعنی به زمین آویخت، نه انداخت، یک طرفش به دست اوست! کتابی که یک طرفش به دست اوست و یک طرفش به دست ماست، چرا او را نگیریم؟! این است که فرمود: ﴿وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ﴾، حبل انداخته مشکل خودش را حلّ نمی کند، یک حبل آویخته که به جای بلند بسته است اعتصامش سودآور است و مشکل آدم را حلّ می کند، فرمود این طناب را بچسبید، این طناب انداخته شده باشد به جایی که مشکل خودش را حلّ نمی کند، این طناب آویخته است، نه انداخته! این با «انزلنا المطر» خیلی فرق دارد. نازل کردن باران به انداختن این قطرات است، نازل کردن قرآن به آویختن این است، «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی»؛ شما این را بگیرید و البته محکم! شاید مطلب بیشتری برای آدم حلّ بشود. ما خیال می کنیم او را انداخت. در همان سرزمین هم فرمود: «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی وَ الطَرَفُ الآخَرُ بَأَیدِیکُم»؛ لذا اعتصام کنید و این حبل را بگیرید. @qurantehran