eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فراز ششم ـ زیارت السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَدَليلَ اِرادَتِهِ، سلام بر تو اي حجّت خدا،و راهنما به سوي اراده‏ اش ‌🔹ائمه (علیهم السلام) ، حجت های خدا بر مخلوقات هستند. در اعمال مسجد کوفه وارد شده که این عبارات را بر زبان آوریم: ⚡️اَنَّ عَلِيّاً وَالاْئِمَّةَ الْمَهْدِيّينَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ اَوْلِيآئي وَحُجَّةُ اللهِ عَلي خَلْقِهِ.   علي و امامان (علیهم السلام)  ره‏يافته از نسلش، سرپرستان من هستند،و حجّت هاي خدا بر بندگانش.  📔مفاتیح الجنان در اعمال مسجد کوفه 🖊مقداد بن اسود کندی روایت کرده است که: مولایم امیرالمؤمنین(علیه السلام) روزی به من فرمودند: شمشیر مرا بیاور، آوردم ، روی زانویش گذاشت و به جانب آسمان بالا رفت، و من به او نگاه می کردم تا از چشمم پنهان شد، وقتی برگشتند فرمودند : جمعی از آسمانیان باهم نزاع و خصومت داشتند، و من بالا رفتم و آنها را تطهیر کردم، یعنی مفسدین را کشتم. گفتم: ای مولای من، مگر کار آسمانی ها هم به دست شما است؟ فرمودند: ای پسر اسود من حجت خدا بر خلقش هستم، چه از اهل آسمانهای او و چه از اهل زمینش. 📔اثبات الهداة ج ۴ ، ص۵۶٧ 🔹امام رضا (عليه السلام) مي‌فرمايد: «نَحنُ حُجج الله في خلقه..   ما حجّت‌هاي خداوند هستيم در ميان مخلوقات او...   📔كمال الدين، ج ۱، ب ۲۱، ص ۳۸۶. 🔸بنا به فرموده امام، در ادامه ی روایت فوق، هر آنچه در زمین و آسمان از جمله باران و ... اتفاق می افتد، به یمن وجود مبارک امام حاضر می باشد. ادامه👇👇 @qurantehran
ادامه فراز ششم زیارت ➖همچنین در زیارت امام هادی (علیه السلام) میخوانیم:  اشهد يا مولای يا اباالحسن انک حجة الله علی خلقه و خليفته فی بريته  📔مفاتیح الجنان فرازی از زیارت امام هادی (علیه السلام)  امام كاظم(علیه السلام) فرموده است: ⚡️«خداوند را بر مردم دو حجّت است: یكی ظاهر كه آن عبارت است از پیامبران و ائمه و دیگری باطن كه آن عقول مردم است». 📔كافی، ج ۱، ص ۱۵. 🖊ائمه (علیهم السلام )حجت های ظاهر و آشکار خداوند بر خلق هستند.  حجت؛ از القاب خاص حضرت بقیه الله الاعظم(روحی له الفداء) می باشد که ایشان را با حجة بن الحسن المهدي يا حجة من آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) ياد مي كنند. ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ الَّتي لا تَخْفى سلام بر تو ای حجت خداوند آن حجتی که پوشیده نماند. 📔فرازی از زیارت حضرت حجه بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سرداب داود بن قاسم گوید: از امام دهم(علیه السلام) شنیدم كه می‏فرمودند:  «جانشین من، پسرم حسن است. شما نسبت به جانشینِ پس از جانشین من چه حالی خواهید داشت؟ عرض كردم: خداوند مرا قربانت كند؛ چرا؟ فرمودند: برای آنكه شخص او را نمی توانید ببینید و ذكر او به نام مخصوصش روا نیست. عرض كردم: پس چطور او را یاد كنیم؟ فرمود: بگویید حجّت از خاندان محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)». 📔علل الشرایع، ج ۱، ص ٢۴۵؛  📔كمال الدین و تمام النعمة، ج ٢، ص ۶۴٨. در بسیاری از روایات درباره ی حضرت حجه بن الحسن المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) لقب الحجه من آل محمد استفاده شده است. و حضرت حجه بن الحسن(علیه السلام) آخرین حجه خدا بر خلایق می باشند.  ✨سلام بر تو اي حجّت خدا،و راهنما به سوي اراده‏ اش 🔹اراده (مشیت، خواست) خدای تعالی احداث و ایجاد چیزی است ، نه غیر آن بسم الله الرحمن الرحیم إنَّمَا قَوْلُنَا لِشَیْءٍ إِذَا أَرَدْنَاهُ أَن نَّقُولَ لَهُ کُن فَیَکُونُ؛ ما وقتی چیزی را اراده کنیم همین قدر به آن می‌گوییم باش؛ بی درنگ موجود می‌شود. 📔سوره مبارکه نحل آیه ۴۰ @qurantehran
ادامه 👆👆 🔸صفوان بن یحیی نقل کرده است که از امام رضا (علیه السلام) پرسیدم: از اراده برایم بگویید از اراده خدا و اراده خلق؟ فرمود: اراده خلق یعنی یک امر ذهنی و آن چه بعد از مرحله تفکر به وقوع و فعلیّت می‌رسد؛ اما اراده خداوند، مساوی با حدوث امر است و نه چیز دیگر؛ زیرا خداوند درباره مسئله ای نمی اندیشد و آن را بررسی نمی کند و به آن فکر نمی کند. خدا از این صفات بَری است و این افعال و صفات مخصوص خَلق است. اراده خدا مساوی فعل است نه چیز دیگر، می‌گوید باش! موجود می‌شود و این گفتن هم به زبان و سخن و قصد و تفکر و بیان چگونگی نیست، همان طور که خداوند کیفیّت و چگونگی ندارد. 📔کافی، ج ۱، ص ۸۵، ح ۳. ➖دلالت ائمه معصومین و از جمله حضرت حجة بن الحسن (علیهم السلام) به اراده خداوند، که یکی از شئون انبیا واوصیای آنان است، مقامی است که دسترسی به آن فقط برای کسانی است که مصداق این آیه هستند. 🔹ابو الحسن ثالث امام هادی (علیه السلام) می فرمایند: خداوند عزّ و جلّ قلب ‌های امامان (علیهم السلام) را همگام با اراده و خواست خویش قرار داده است و هر آن چه او می‌خواهد، ائمه نیز می‌خواهند، و این همان سخن خداوند عزّ و جلّ است: «وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن یَشَاءَ اللَّهُ».  📔مختصر بصائر الدرجات، ص ۶۵  📔سوره مبارکه الإنسان آیه ٣۰ 🖊خواست و اراده ائمه(علیهم السلام) ، همان خواست و اراده خداست که این امر فقط از جانب ائمه (علیهم السلام) صورت می گیرد. ⚡️در زیارت حضرت ابا عبداللّه الحسین (علیه السلام) آمده: «إرادَةُ الربِّ فی مَقادیر اُمورِه تَهبِطُ اِلَیکم و تَصدُرُ مِن بُیوتِکم» خواست پروردگار ، در اندازه گیری و تقدیر کارهایش ، به سوی شما فرود می آید و از خانه هایتان صادر می شود. 📔مفاتیح الجِنان، زیارت حضرت سیّدالشهدا ➖دلالت و راهنمایی ائمه (علیهم السلام) در فرازهای مختلفی از ادعیه و زیارات وجود دارد. اللَّـهُمَّ وَصَلِّ عَلي وَلِيِّكَ الْمُحْيي سُنَّتَكَ، الْقآئِمِ  بِأَمْرِكَ الدَّاعِي إِلَيْكَ الدَّلِيلِ عَلَيْكَ،حُجَّتِكَ عَلَي خَلْقِكَ خدايا!درود فرست بر وليّت كه حيات‏بخش راه و روشت و بپادارنده فرمانت و دعوت‏ كننده به سويت و راهنماي به هستي ‏ات، و حجّت بر آفريدگان  📔صلوات جناب ضراب اصفهانی 🔸امام نشان دهنده اراده الهی است. به عبارت دیگر اراده خداوند در حرکات و سکنات امام، پدیدار می شود. و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)دلیل و راهنما به سوي اراده‏ ی خداوند است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توفیق انتظار.mp3
1.26M
💠 توفیق انتظار 🔸 امتی منتظر (سلام الله علیه) است كه شرایط ظهورش را فراهم بكند، وگرنه منتظر نخواهد بود. اولین شرط اسلامی است؛ زیرا امام كه معارف الهی را عرضه می ‌كند، وقتی جامعه از رشد فرهنگی بالایی برخوردار باشد بهتر می ‌فهمد و بهتر دفاع می ‌كند؛ نه خود گرفتار خواهد شد، نه اجازه می‌ دهد دیگران از جهل و تجاهل عوام یا عوام زده سوء استفاده كنند. این اولین وظیفه است و دومین وظیفه شهامت و شجاعت است در اجرای منویات پیامبر گرامی اسلام (ص) كه در حقیقت احكام و حكم الهی است. 🔸 از وجود مبارك امام باقر(ع) رسیده است وقتی ولی عصر ظهور می‌ كند كه ذات اقدس الهی لطفی نسبت به امت انسانی و اسلامی داشته باشد و دست مرحمت الهی بر بالای سر امت اسلامی كشیده بشود كه اینها و اینها كامل باشد، اینها اندیش‌وران فرزانگان و خردمندان متبحر و حكیم خواهند بود. آنچه كه در جامعه اسلامی می ‌گذرد و حكومت می‌ كند است؛ با این رشد مردم شرایط علمی ظهور حضرت را فراهم كرده‌ اند. تا مردم عاقل نشدند، معارف دین را درست نشناختند و معنای امامت را درست ارزیابی نكردند ولی عصر نصیب آنها نخواهد شد. 🔹 دومین شرط که مربوط به مدیریت و مدبریت و شهامت و شجاعت در است، بیانی است كه باز از وجود مبارك (ع) رسیده است كه یاران راستین ولی عصر و اصحاب آن حضرت «كَانَ الرَّجُلُ مِنْ شِیعَتِنَا أَجْرَى مِنْ‏ لَیثٍ‏ وَ أَمْضَى‏ مِنْ‏ سِنَانٍ» یعنی از شیر شجاع تر و از نیزه تیزترند. @qurantehran
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ظهور حضرت صاحب الزمان، شفاعت ایشان و ائمه معصومین و ذکر صلوات 🎤 آیت الله تو بيا عزيز زهرا که تو سيد جهاني که تو هم بهار مردم که تو هم بهار جاني تو بيا که چشم مردم به ره عنايت توست که تو هم طبيب دلها که تو نور دیدگانی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌤آیا خود امام زمان منتظر ظهور است⁉️ باید بدانیم که امام زمان بیشتر از همه ما آرزوی ظهور دارد و برای آن دعا می‌کند و بارها به شیعیان نیز فرموده: 🔹برای تعجیل در ظهورم دعا کنید[۱] آن حضرت با دیدن ظلم و فساد گسترده بیش از ما ناراحت می‌شود[۲] و منتظر روزی است که بتواند عدالت، معنویت و اسلام را در تمام جهان حکم‌فرما نماید. 📗طبق روایت امام صادق علیه‌السلام منظور از مضطر (ناچار) در آیه «أَمَّن یجُِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ»،[۳] امام عصر است؛[۴] یعنی ایشان در دوران غیبت در حال ناچاری به سر می‌برند و هر آن منتظر پایان این دوران است. 📚منابع: ۱. منتخب‌الاثر، لطف‌الله صافی، ص۳۶۲. ۲.طبرسی، الاحتجاج ، ج۲، ص۲۷۸. (در این نامه امام زمان علیه‌السلام می‌فرمایند: به دلیل به شک افتادن گروهی از شما ناراحت شدیم). ۳. نمل: ۶۲. ۴. تفسیر قمی، ج۲، ص۱۲۹. 🔸◽️🔹•••✦✧✦•••🔹▫️🔸 آیـــت الله : همان طور که نمی توانید با دستتان به خورشید برسید، نمی توانید به این راحتی به امام زمان برسید، امام زمان پاک و طاهر است باید پاک و طاهر شوید تا او را ببینید. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️حرکت از کوفه به سمت شام ▪️اهل‌بیت را در حالی به مجلس یزید وارد کردند که دست‌هایشان با زنجیر به یکدیگر بسته‌شده بود. ▫️ بساط عشق و طرب برپا و چاپلوسان دین و دنیا متملقانه یزید را مدح می‌کردند و طاغوت آل ابوسفیان بر تخت استکبار خود جلوس کرده و به باده‌گساری ادامه می‌داد. ▫️ صحنه‌ای بسیار دل‌خراش و جانکاه بود. عصاره تمامی فضایل هستی را با دست‌های بسته و در هیئت اسیری به دربار مردی آوردند که جامع تمام مفاسد و جنایات و خیانت‌ها بود. اما بهترین فرصت برای ابلاغ پیام نیز فراهم‌شده بود. ▫️ امام زین‌العابدین با دیدن یزید فرمود:«چه می‌پنداری اگر جد ما رسول خدا ما را در چنین حالتی ببیند؟» ▫️ پیش‌از آن که یزید سخن بگوید فاطمه دختر امام حسین گفت:«ای یزید آیا دختران رسول خدا باید این‌گونه به اسارت گرفته شوند؟» ▫️ عده‌ای در مجلس به گریه افتادند و یزید دستور داد دست‌های امام سجاد را باز کنند. آنگاه درحالی‌که با چوب‌دستی‌اش بر لب و دندان‌های امام حسین (ع) ضربه می‌زد گفت:«سرهایی را از کسانی که عزیز بودند شکافتیم و آن‌ها آزاردهنده‌تر و ستمکارتر بودند» ▫️با مشاهده چنین صحنه‌ای دختر علی برخاست و با صوتی حزین فریاد زد:«ای حسین! ای عزیز رسول خدا! ای پسر مکه و منا! ای پسر فاطمه زهرا، بانوی بانوان! ای پسر رسول برگزیده!» ▪️ فریاد فضای مجلس در هم کوفت. سخنان زینب بسیار کوتاه و معارفه‌ای با چند واژه ولی به ژرفای آفرینش پر از حکمت و دقت و ظرافت بود، آنچه زینب گفت با همه فشردگی استیضاح و مهر مرگ حاکمیت طاغوتی بنی‌امیه بود، اشک و آه و اندوه مجلس را در خود گرفت و در این هنگام یحیی بن حکم درحالی‌که می‌گریست گفت آن‌هایی که در کنار طف بودند به ما نزدیک‌تر هستند تا ابن‌زیاد عبد، که نسب پستی دارد. نسل سمیه مادر زیاد به تعداد ریگ‌هاست اما از دختر پیامبر نسلی بجای نمانده‌است. ▫️ یزید بر سینه او کوفت و گفت خاموش باش! او که در موضع انفعال قرار گرفته بود گفت خداوند پسر مرجانه را رسوا کند! اگر بین او و شما خویشاوندی بود چنین نمی‌کرد. زنجیرها را بردارید و طناب‌ها را باز کنید! 📚منابع: 🔹حیاةالامام زین العابدین، ص ۱۷۳ 🔹بحار الانوار ج ۴۵،ص۱۳۱ 🔹ارشاد (شیخ مفید)، ج۲، ص۱۲۴ 🔹بعثت بدون وحی ـ حشمت الله قنبری، ص۲۸۶و۲۸۵ @qurantehran
شب اول محرم 1400.mp3
27M
🔊 👤 استاد 📝 موضوع: از قیام حسین علیه‌السلام تا ظهور تمدن نوین اسلامی در قیام مهدی موعود علیه‌السلام 📅 جلسه اول ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا