eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
مداحی آنلاین - گِله از نیامدن امام زمان - استاد هاشمی نژاد.mp3
2.17M
🔺گِله از نیامدن امام زمان(عج) 🎙حجت الاسلام ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: مومن در آن زمان محزون و مورد تحقیر قرار می‌گیرد؛ او نمی‌تواند که منکرات را جُز در دلش انکار کند و در معرض هر نوع تحقیری قرار می‌گیرد. یکون المؤمن محزونا محتقرا لا یستطیع أن ینکر إلاّ بقلبه یبلغ عندهم کلّ هوان! 📗يوم الخلاص، ج ۱، ص ۱۹۹ ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 🔴 برترین عبادت از نظر پیامبر اکرم صلى ﷲ عليه و آله، انتظار فرج است! أَفْضَلُ اَلْعِبَادَةِ اِنْتِظَارُ اَلْفَرَجِ. 📗کمال الدين، ج ۱، ص ۲۸۷ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح قسمت دوم فراز سی و هفتم زیارت ✳️ «اللَّـهُمَّ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ باغ وَطاغ، وَ مِنْ شَرِّ جَميعِ خَلْقِكَ»؛ خدايا پناهش ده‏ از شرّ هر متجاوز و سركش، و از شرّ تمام آفريدگانت. 👈🏻 در بخش گذشته به معنای "اعذه" و "باغ" اشاره شد. 👈🏻 لغت سومی که در این فراز به آن پرداخته میشد "طاغ" است که از ریشه ی "طَغَیَ" می باشد. ⚜ طغیان فعل است و طاغی فاعل طغیان می باشد. طغیان، تجاوز از حد و ترک عدالت را گویند، و طاغوت هر چیزی است که غیر از خدا پرستیده شود. گفته شده: شیاطین جنّی و انسی و طاغیان آنها. طغیان هم مفرد است و هم جمع. 📔 قاموس، ج۵، ص۲۲۴. ⚜ در تفسیر ذیل سوره مبارکه ص آیه ی ۵۵ که می فرماید: «وَ إِنَّ لِلطَّاغِینَ لَشَرَّ مَآبٍ»؛ و برای طغیان گران واقعا بد فرجامی است. از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: طاغوت به دشمنان حضرت علی و ائمه (علیهم السلام) و به امامان جائر گفته می شود. 📕 تفسیرنورالثقلین، ج۴، ص۴۶۶. ⚜ حضرت قرآن می فرماید: «هَذَا وَإِنَّ لِلطَّاغِینَ لَشَرَّ مَآبٍ، جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ، هَذَا فَلْیَذُوقُوهُ حَمِیمٌ وَغَسَّاقٌ»؛ غسّاق، درّه ای در دوزخ است که در آن سیصد و سی قصر باشد و در هر قصر سیصد خانه باشد و در هر خانه چهل گوشه باشد و در هر گوشه ماری باشد و در دل هر مار سیصد و سی عقرب باشد و در جمجمه هر عقرب سیصد و سی خُمره سَم باشد که اگر یکی از آن عقرب‌ها سم خود را بر دوزخیان بدمد، آن سم تمامی آنان را در بر می‌گیرد. 📘 سوره مبارکه ص/آیات۵۵_۵۷. ⚜ حضرت ذیل آیه «هذَا وَإِنَّ لِلطَّاغِینَ لَشَرَّ مَآبٍ»؛ فرمودند: «هُمُ الأَولون وَ بَنِی الأمَیِّة ثم ذكر من كان بعده ممّن غصب آل محمّد حقّهم فقال: وَ آخَرُ مِنْ شَكْلِهِ أَزْوٰاجٌ `هٰذٰا فَوْجٌ مُقْتَحِمٌ مَعَكُمْ و هم بنو السباع ثم يقول بنو أميّة: رَبَّنٰا مَنْ قَدَّمَ لَنٰا هٰذٰا فَزِدْهُ عَذٰاباً ضِعْفاً فِي اَلنّٰارِ ؛ يعنون الأوّلين، ثم يقول أعداء آل محمّد في النار: مٰا لَنٰا لاٰ نَرىٰ رِجٰالاً كُنّٰا نَعُدُّهُمْ مِنَ اَلْأَشْرٰارِ في الدنيا و هم شيعة أمير المؤمنين عليه السلام أَتَّخَذْنٰاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زٰاغَتْ عَنْهُمُ اَلْأَبْصٰارُ، ثم قال: إِنَّ ذٰلِكَ لَحَقٌّ تَخٰاصُمُ أَهْلِ اَلنّٰارِ فيما بينهم، و ذلك قول الصادق عليه السلام: و اللّه إنّكم لفي الجنّة تحبرون، و في النار تطلبون»؛ اینان پیشینیان و بنی امیه هستند. سپس خداوند متعال از کسانی که پس از آنها می‌آیند و حقّ خاندان محمّد (صلی الله علیه و آله) را پایمال می‌کنند، یاد کرد و فرمود: «وَآخَرُ مِن شَکْلِهِ أَزْوَاجٌ، هَذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَکُمْ» و اینان بنو السباع هستند؛ آن گاه بنی امیه می‌گویند: «رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِی النَّارِ» و نخستین کسان خود را منظور دارند. سپس دشمنان خاندان محمّد (صلی الله علیه و آله) در آتش دوزخ می‌گویند: «مَا لَنَا لَا نَرَی رِجَالًا کُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ» در دنیا، و منظورشان شیعیان امیر مؤمنان، علی علیه السلام است. «أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِیًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ»؟ سپس خداوند عزّ و جلّ فرمود: «إِنَّ ذَلِکَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ» جدالی است که در میان آنها واقع می‌شود، و این سخن حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) است که فرمود: به خدا سوگند! شما در بهشت در شادی به سر می‌برید، حال آن که در دوزخ شما را جستجو می‌کنند. 📙 بحارالانوار، ج۳۱، ص۶۴۱. ✳️ جایگاه طاغیان: ⚜ حضرت قرآن می فرماید: «إنَّ جَهَنَّمَ کَانَتْ مِرْصَادًا * لِلْطَّاغِینَ مَآبًا»؛ * (آری) جهنم (از دیر باز) کمینگاهی بوده * (که) برای سرکشان بازگشتگاهی است. 📔 سوره مبارکه نباء آیه ٢۱و ٢٢. ⚜ طغیان یعنی سرکشی و خارج شدن از مسیر واقعی برای مثلا رود طغیان می کند یعنی از مسیر خود خارج می شود. زمانی که هر چیز از مسیر حرکت خود خارج شود موجب ویرانی می شود. 👈🏻 در هر زمان و در برابر هر امام طاغوت هایی قرار داشتند. 💎 زائر در این فراز شریف عرضه می دارد: خدايا پناهش ده‏ از شرّ هر متجاوز و سركش، و از شرّ تمام آفريدگانت. https://eitaa.com/qurantehran
🔴 من چگونه می‌توانم به امام زمانم نزدیک شوم؟ 🌕 آن معشوقِ دلبر، كه عالم به تپش قلب او در تپش است و ما به او محتاجیم و او بی‌نیاز از ما، خواسته‌اش این است كه لحظه به لحظه به محبّت و عشق او نزديک شويم. 🔺 امام زمان عليه السلام فرمودند: «هر يک از شما بايد كارى را انجام دهد كه او را به محبّت ما نزديک كند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند.» 👆 اين خواست و دغدغهٔ امام و زمانمان است؛ اگر پاسخى درخور شأن ندهيم چيزى جز شرم و سرافکندگی نصیبمان نمى‌شود كه حرف دوست بر زمين بماند و من و تو در فكر و خيال منافع و لذائذ شخصى خويش باشيم. او از ما خواسته كه دنبال انجام اعمالی باشیم كه ما را به محبّت حضرتش نزديک سازد و همراهى او را نصيب ما بنمايد تا ان شاءالله در زمرهٔ ياران او درآييم كه ياران او قبل از هر چيزى عاشق امام‌شان هستند تا بتوانند فدايى او شوند و تمام زندگى و وجودشان را وقف آن دردانهٔ عالم وجود نمایند..! ✅ راستی، چه کنیم که بتوانیم به امام زمانم نزدیک شویم؟ 🔸 امام صادق علیه‌السلام: کنید، چون در لحظات ظهور ایمان ها به مورد امتحان و ابتلاء قرار می گیرند. 📗 الکافی،ج۱،ص۳۷۰ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.044.mp3
1.89M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۴۴- استاد 🍃 أَ تَأْمُرُونَ النّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ ⬅️آیا مردم را به نیکی دعوت کرده و خودتان را فراموش می نمایید؟ با اینکه شما کتاب(آسمانی)را می خوانید، آیا هیچ فکر نمی کنید؟ 🔻 در روایات آمده است: دانشمندی که دیگران را به بهشت دعوت کند، ولی خودش اهل جهنّم باشد، وسخت ترین ها را خواهد داشت. 🔻حقّ تلاوت، است.امام صادق علیه السلام فرمود:«کونوا دعاه النّاس باعمالکم و لاتکونوا دعاهً بالسنتکم» با اعمال خودتان مردم را دعوت کنید، نه تنها با گفتار. 🔻عالم بی عمل در قرآن، به الاغی تشبیه شده است که بار کتاب حمل می کند، ولی خود از آن بهره ای نمی برد. 🔺رسول خدا صلی الله علیه و آله: عالم بی عمل، مثل چراغی است که خودش می سوزد، ولی نورش به مردم می رسد. 🔻امام صادق علیه السلام: موعظه ی عالم بی عمل، چون باران بر روی سنگ است که در دلها نفوذ نمی کند. https://eitaa.com/qurantehran
⁉️چرا در همیشه سوره حمد را میخوانیم 🔸امام رضا علیه السلام فرمودند : اگر کسی بپرسد: چرا به مردم دستور داده شده تا در نماز قرآن بخوانند؟ در جواب گفته می‌شود: این دستور براى این است که قرآن متروک و مهجور نشود، بلکه با خواندن و شنیدن در نماز، در جامعه منتشر شود و از گزند فراموشی در امان بماند. 🔸اگر بپرسد: چرا در هر قرائتى باید حتماً سوره حمد خوانده شود و نه سوره دیگری؟ در جواب گفته می‌شود: براى این‌که هیچ سوره‌اى از سوره‌هاى قرآن مثل سوره حمد مشتمل بر جوامع خیر و حکمت نیست 🔸در بین سوره‌های قرآن، فقط سوره حمد است که انسان با خواندن آن، خدا را مورد خطاب قرار می‌دهد و با او صحبت می‌کند. از این رو، این سوره بیشترین مناسب برای خوانده شدن در نماز دارد زیرا حقیقت نماز، سخن گفتن و راز و نیاز کردن با پروردگار عالم است 📚شیخ صدوق، علل الشرائع، ج ۱، ص ۲۶۰ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْمُسْلِمينَ... 🌱سلام بر تو ای پیشوای اهل اسلام؛ ای مولایی که هرکس دلش را تسلیم تو کند به مقصدش خواهی رساند. 🌱سلام بر تو و بر آن روزی که جهان و جهانیان تسلیم امر تو خواهند بود. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها ! وقت است که از چهره‌ی خود پرده‌گشایی «تا با تو بگویم غم شب های جدایی» اسپندم و در تاب و تب از آتش هجران «چون عودم و از سوختنم نیست رهایی» ای پرسشِ بی پاسخِ هر جمعه ی عشّاق آقا تو کجایی؟ تو کجایی؟ تو کجایی؟ https://eitaa.com/qurantehran
82648835_1620878507.mp3
978.9K
🔊 علت اصلی قدرت شیطان 🔵 برشی از منبر شیطان شناسی (استعاذه) ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 🔷️ در ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺳﺘﻤﺪﺍﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ: 1️⃣ «فَقَالَ الضُّعَفَاءُ لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعًا فَهَلْ أَنْتُمْ مُغْنُونَ عَنَّا مِنْ عَذَابِ اللَّهِ...»ابراهیم(۲۱) ﺁﻳﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﻴﺪ، ﻭﻟﻲ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻲ ﺷﻨﻮﻧﺪ. 2️⃣ «انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ»حدید(۱۳) میخواهند فرصتی داده شود تا از نور شان روشنایی برگیرند 3️⃣ «وَقَالَ الَّذِينَ فِي النَّارِ لِخَزَنَةِ جَهَنَّمَ ادْعُوا رَبَّكُمْ يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْمًا مِنَ الْعَذَابِ»غافر(۴۹) ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﻛﺎﺳﺘﻪ ﺷﻮﺩ، ﻭﻟﻲ ﺑﺎﺯ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻨﻔﻲ ﺍﺳﺖ. 4️⃣ شیطان را می کنند و می گوید: «...فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ..» ابراهیم(۲۲) ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩﻱ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺗﻮﺳﺖ، ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ:ﻣﺮﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ کنید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش سیزدهم أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم ﴿یَقُولُونَ لَئِن رَجَعْنَا إِلَی الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الأعَزُّ مِنْهَا الأذَلَّ وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لاَ یَعْلَمُونَ (۸) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُکُمْ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَ مَن یَفْعَلْ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (۹) وَ أَنفِقُوا مِن مَا رَزَقْنَاکُم مِن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلاَ أَخَّرْتَنِی إِلَی أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَ أَکُن مِنَ الصَّالِحِینَ (۱۰) وَ لَن یُؤَخِّرَ اللَّهُ نَفْساً إِذَا جَاءَ أَجَلُهَا وَ اللَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (۱۱)﴾ 🔹 این سوره که در مدینه نازل شد، فضای آن سوره و جوّ آن زمان را کاملاً تبیین می‌کند. گروهی به عنوان منافق در جامعه اسلامی ظهور کردند که باطناً کافر و ظاهراً مسلمان هستند. نه تنها باطناً کافر هستند و ظاهراً مسلمان، چون اصل انسان باطن است و فرع انسان ظاهر او، تمام اندیشه و انگیزه آنها در مدار کفر است؛ لذا قرآن کریم فرمود: ﴿هُمْ لِلْکُفْرِ یَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلاِْیمَانِ﴾؛ یعنی در روزهای آزمون اینها به مرز کفر نزدیک‌تر از مرز ایمان‌ هستند، چون اصل انسان قلب اوست. وقتی قلب تیره شد و آلوده شد و کافر بود، در روز خطر اینها در مدار قلب حرکت می‌کنند نه در مدار زبان. پس درصدد براندازی نظام بوده و هستند. 🔸 آن‌گاه براساس اینکه «الْمُنَافِقُ کَافِر»، نفاق به کفر نزدیک‌تر است تا به اسلام و منافق به کفّار نزدیک‌تر هستند تا به مسلمین. همین گروه گفتند: ﴿لَئِن رَجَعْنَا إِلَی الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الأعَزُّ مِنْهَا الأذَلَّ﴾، اینها قدرت زندان کردن نداشتند، چون زندان در اختیارشان نبود. قدرت قتل و کشتن نداشتند چون اسلحه به دست مؤمنین هم بود. فقط توطئه برای تبعید و اخراج که از سرزمین ما باید خارج بشوید شما وارد مِلک ما شدید، به این بهانه‌ها وادارشان کنند که همان طوری که کفّار وادار کردند مسلمان‌ها از مکه به مدینه بیایند، اینها که باطناً کافر هستند تلاش و کوشش می‌کنند که مسلمان‌ها از مدینه بیرون بروند. این ﴿لَیُخْرِجَنَّ الأعَزُّ مِنْهَا الأذَلَّ﴾، ناظر به این است. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 ادامه 👆بخش سیزدهم پس «فتحصّل أنّ النفاق کفرٌ و أنّ المنافق کافر» و اینکه کفر ملّت واحده است و کفّار در صدد زندان یا اعدام یا تبعید رهبران الهی بودند. بخشی از اینها را صریحاً گفتند، بخشی از اینها را سریعاً عمل کردند که ﴿یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ﴾، اگر فرمود بسیاری از انبیا را همین کفّار کشتند، بسیاری از نبیین را همین‌ها کشتند، حرف‌های آنها هم حرف‌هایی بود که منافقین صدر اسلام می‌زدند، می‌شود: «الکفر ملّةٌ واحدة». آن وقت این را ذات اقدس الهی تبیین کرد. فرمود اینها براساس چه مداری می‌گویند؟ نگفتند ما که مدینه هستیم هستیم مهاجرین را بیرون می‌کنیم. می‌گفتند ما عزیز هستیم اینها ذلیل. هر عزیزی باید ذلیل را از سرزمین خود بیرون کند قرآن کریم از اینها به عنوان مدعیان یاد می‌کند بعد می‌فرماید عزت دو قسم است: 1⃣ عزت صادق 2⃣ عزت کاذب اینکه دارد: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ﴾، یعنی عزیز بی‌جهت. این عزیز بی‌جهت در فرهنگ فارسی ما هم هست؛ یعنی دروغ، عزیز نیست. وقتی به کسی بگویید مواظب وظیفه‌ات باشد، باتقوا باش ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ﴾؛ یعنی این در اثر گناه خود را عزیز پنداشت. اینجا هم ﴿لَیُخْرِجَنَّ الأعَزُّ مِنْهَا الأذَلَّ﴾، شما ببینید اسمای حُسنای الهی در قرآن کریم فراوان است از بیشترین اسمای حُسنای الهی مسئله عزیز بودن اوست. او عزیز است، عزت مختصّ به اوست، برای اینکه کار را عزیز انجام می‌دهد. بیگانه خیال نکند که توان کاری دارد. 🔸 عزیز به معنای محبوب نیست، عزیز به معنای قادر نیست، عزیز به معنای مقتدر که بالاتر از قادر است نیست، عزیز به معنای نفوذناپذیر است. چون نفوذناپذیر است می‌تواند هر کاری را انجام بدهد. آن زمین سختی که کلنگ در آن نفوذ ندارد می‌گویند: «ارضٌ عزاز»؛ یعنی نفوذ نمی‌پذیرد. شما می‌خواهی با کلنگ این زمین را سوراخ کنید نمی‌شود. «»؛ یعنی نفوذناپذیری. چون نفوذناپذیر است در مبارزات پیروز است. با چه چیزی شما می‌خواهی او را از صحنه خارج کنی؟ او که نفوذناپذیر است. 🔹 ذات اقدس الهی خودش را به عنوان عزیز معرفی می‌کند؛ بعد می‌فرماید اگر دین مرا یاری کردید مظهر عزیز من هستید، در همین سوره دارد که ﴿لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ﴾، این مسلمان در سایه دین می‌شود عزیز @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.045.mp3
1.99M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۴۵ - استاد 🍃 وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاهِ وَ إِنَّها لَکَبِیرَهٌ إِلاّ عَلَی الْخاشِعِینَ ⬅️ واز صبر ونماز یاری جویید واین کار جز برای خاشعان،گران وسنگین است. 🔸 مخاطب این آیه همه ی مردم هستند. در روایات می خوانیم که حضرت علی علیه السلام هرگاه مسئله ی مهمی برایشان رخ می داد به نماز می ایستادند واین آیه را تلاوت می کردند. 🔹 نمازِ با توجّه، انسان را به یاد قدرت بی نهایت خدا می اندازد و غیر او را هر چه باشد کوچک جلوه می دهد. مِهر او را در دل زیاد می کند، روحیّه ی توکّل را تقویت می کند انسان را از وابستگی های مادّی می رهاند. همه ی این آثار، انسان را در برابر مشکلات مقاوم می سازد. https://eitaa.com/qurantehran
✅بهترین ثواب‌ها و بدترین عذاب‌ها ✍ امام باقر علیه السلام می‌فرماید: روز قیامت قرآن می‌گوید خدایا بعضی از بندگانت حرمت مرا نگه داشته و مرا حفظ نموده و چیزی از مرا ضایع نکرده و بعضی دیگر مرا ضایع کردند و حق مرا خوار شمرده و مرا تکذیب نمودند. خدای تعالی می‌فرماید به عزت و جلال و رفعت مقامم سوگند امروز بهترین ثواب را برای تو بدهم و دردناک‌ترین کیفر را به خاطر تو بکنم. و امام صادق علیه السلام فرمودند: خدای جبار می‌فرماید به عزت و جلالم و بلندی مقامم سوگند هر آینه امروز گرامی می‌دارم هر کس تو را گرامی داشته و خوار می‌کنم هر که تو را خوار کرده است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ يا داعِيَ اللهِ وَرَبّانِيَ آياتِهِ.. 🍃سلام بر تو اي دعوت كننده به سوي خدا، و آگاه به آياتش 🍃سلام بر تو ای مولایی که دل های گم‌کرده راه را به سوی خدا می خوانی! و راه‌یافتگان را در مسیر خدایی شدن، می پرورانی... 📚فرازی از زیارت آل یاسین چشم دیدار ندارم شده ام کورِ رو که رو نیست ولی تشنه‌دیدار توام آرزو بر من آلوده روا نیست ، ولی .. کاش یک روز ببینم که ز انصار توام https://eitaa.com/qurantehran
4_5992054091788849427.mp3
3.77M
🔸حکایت عجیبی از عریضه‌نویسی به محضر امام زمان سلام الله علیه 🎙 مرحوم آیت الله العظمی بهجت رضوان الله تعالی فرجه این روزها ما و فرزندانمان از چپ و راست مورد هجوم انواع تهاجم‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن هستیم... چه هزینه‌های هنگفتی که در این راه نمی‌کنند و چه تبلیغات خوش آب و رنگی که سر راه ما و فرزندان ما نمی‌گذارند؟! امید ما تنها به یاری شماست آقای مهربانم تا خود را در این زمانه حفظ کنیم. آقا جان یاریمان کن تا در تربیت نسل شیعه و مهدوی بکوشیم و سربازانی غیور و باایمان و پرتلاش برایت باشیم. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فراموش نشود ❗️نماز یکشنبه ذی‌القعده نمازی مستحبی و چهار رکعتی(دو نماز دو رکعتی) که در یکی از روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده خوانده می‌شود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و باایمان مردن برای آن در روایات آمده است. 🔶️ روش ادای نماز: برای خواندن این نماز لازم است، غسل کرده و برای نماز وضو بگیرد و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده به‌جا آورد که در هر رکعت، یک‌بار سوره  و سه بار سوره  و یک‌بار معوذتین (سوره  و سوره ) خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده (گفتن ذکری مانند اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه) و آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگوید و در پایان این دعا را بخواند: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ» https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا