eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5902335136963233663.mp3
4.73M
💢منتظری بیاد،تا خودتُ بهش برسونی؟ الآن فرصتِ انتخابه، الآن فرصتِ رسیدنه! یا لیتنی کُنتُ معکم؛ مالِ الآنه ❌ مراقب باش؛جانمونی. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام آقا تمام هفته را مشتاق جمعه بمانیم تا طلوعت را ببینیم سجودت را رکوعت را ببینیم صلات ظهر و عصر در زیر آفتاب دو دست بر قنوتت را ببینیم نگاه مهربان و با صفایت تبسم با سکوتت را ببینیم ولی غروب که می شود، باز هم زمزمه می کنیم: تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را ... از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزّمان» کجایی ای بهار من؟.. 🦋✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🦋 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۹۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۰ سوره مبارکه 🎤: برگرفته از جلسات تفسیر ایت الله (سایت اسراء) 🔸إِنَّ یَوْمَ الْفَصْلِ مِیقَاتُهُمْ أَجْمَعِینَ (٤۰) 🔹در سوره مبارکهٴ «دخان» بعد از بیان توحید و بخشی از مسائل وحی و نبوّت، به مسئله معاد پرداختند؛ فرمودند این نظم دقیق خلقت دو چیز را ثابت می کند: یکی ناظم حکیمِ علیم و دیگری هم هدفِ خلقت 🔸فرمود آیا مؤمن و کافر یکسان هستند؟ آیا ظالم و عادل یکسان هستند؟ یا یک روز حسابی هست؟! اگر یکسان باشند، این ظلم است و باطل که ظلم و بطلان در کار ذات اقدس الهی نیست. این «یَوْمَ الْقِیَامَة» که می آید چیست؟ این سرفصل است، پس هدف هست و آن هدف هم به نام ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ است. 🔹در ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ چندین کار انجام می گیرد؛ در این عالَم حق و باطل مشخص نمی شد! خیلی ها مدعی بودند و دیگری را به رَمی می کردند؛ فقط سلسله هستند که اینها هرکدام آمدند ﴿مُصَدِّقاً لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ﴾ بودند؛ بعدی گفت قبلی درست می گوید و قبلی هم گفت که من به بعدی بشارت می دهم. منهای مسئله انبیا و اهل بیت(عَلَیهِمُ السَّلام) که هرکدام ﴿مُصَدِّقاً لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ﴾ هستند، در بین بقیه هست. روزی باید باشد که 1⃣ مکتب حق، رأی حق و فتوای حق از غیر حق جدا شود، 2⃣راهِ حق از راهِ باطل جدا شود. فصل و جدایی حق از باطل، صِدق از کذب، خیر از شرّ، حَسَن از قبیح و حکمت از لغو و باطل باید روشن بشود که این می شود ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾؛ لذا در قیامت و شک نمی ماند، هر کسی می فهمد که حق چیست. 🔸گذشته از اینکه حق وزنِ آن ترازوست! یک وقت ما می گوییم: «أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ حَقٌّ»؛ یعنی مرگی هست، بهشتی هست و جهنمی هست؛ اما یک وقت می گوییم: ﴿وَ الْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ﴾؛ یعنی وقتی که میزان و ترازو آوردند، یک کفّه «وزن» می گذارند و یک کفّه «موزون»، در یک کفّه «حق» و «حقیقت» را می گذارند و در کفّه دیگر نماز و روزه و عقیده و اخلاق را می گذارند. 🔹بنابراین «یوم» می شود ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ که تمام این عقاید و اخلاق و اعمال از یکدیگر جدا می شود، این اصل صحنه است؛ حالا که صحنه قیامت این‌چنین شد که ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ است و میقات همه هست، در آن روز هیچ‌کسی مشکل دیگری را نمی تواند حلّ بکند. فرمود نه مولایی از مولایی و نه والی ای از «موَلّیٰ علیه» مشکل او را حل می کند، نه اینکه دوستی مشکل دوست دیگر خود را حلّ می کند. 🔹حالا در ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ کفّار کجا میروند و مؤمنین کجا میروند؟ مؤمنین را از آیه ۵۱به بعد مشخص میکند و وضع کفّار را از آیه ۴۳به بعد مشخص می کند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ عاقبت ذکر  تلاش کنید خداوند متعال ذکرش را به شما الهام کند، همان گونه که در از خدا چنین می خواهیم «أنْ تُلْهِمَنی ذِکْرَک» یعنی در ایام غفلت ناگهان به یاد خدا بیافتد که اگر این عنایت تحقق پیدا کند ، همه لوازم آن از جمله دوام ذکر را به دنبال خواهد داشت. همچنین ایشان می‌فرمود: «عاقبت ذکر عجایب است» ؛ یعنی اگر کسی بتواند یاد خدا را تداوم بخشد ، چیزهای شگفتی از نظر معنوی خواهد دید. ✴️ آیت الله (ره)- زمزم عرفان ،ص۱۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۹۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه اول و دوم - سوره مبارکه 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔹" حم" نام اين سوره است، بعضى از مفسران نقل كرده اند" نامگذارى اين سوره به" حم" براى اشاره به اين است كه اين قرآن كه سراپا اعجاز است از حروف الفبا تشكيل شده". 🔸و شايد به همين دليل بلافاصله از عظمت قرآن ياد كرده، مى ‏گويد" اين كتاب از سوى خداوند عزيز و حكيم نازل شده است" (تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‏) 🔹" عزيز" به معنى قدرتمند و شكست ناپذير، 🔸" حكيم" به معنى كسى كه از اسرار همه چيز آگاه است و تمام افعالش روى حساب و حكمت مى‏باشد. 🔹روشن است كه براى نازل كردن اينچنين كتاب، حكمتى بى ‏پايان، و قدرتى نامحدود لازم است، كه جز در خداوند متعال وجود ندارد. 🔸جالب اينكه اين آيه به همين صورت در آغاز چهار سوره قرآن آمده است كه سه سوره از سوره ‏هاى حواميم (مؤمن، جاثيه و احقاف) و يك سوره از غير حواميم (سوره زمر) است، اين تكرار و تاكيد به اين منظور است كه توجه همگان را به اسرار و محتواى آن جلب كند، تا هيچ تعبيرى را در آن ساده نينگارند، و هيچ كلمه‏ اى را بي حساب فكر نكنند، و به هيچ حدى از فهم و درك آن قانع نشوند. 🔹اين نكته نيز قابل توجه است كه گاهى توصيف به" عزيز" براى خود قرآن ذكر شده، مانند وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ:" قرآن كتابى است قدرتمند و شكست- ناپذير" دست بيهوده‏ گويان به دامنش دراز نمى‏ شود و گذشت زمان از ارزش آن نمى‏ كاهد، و حقايق آن به كهنه‏ گى نمى ‏گرايد تحريف‏گران را رسوا مى‏ كند و در مسير زمان همواره پيش مى ‏تازد. @qurantehran