eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | لزوم حاکمیت دین انکارناپذیر است 🔹حاکمیّت دین را قرآن به صورت روشن بیان کرده؛ واقعاً اگر کسی این را انکار کند، حاکی از این است که در قرآن تدبّر درست نکرده. از طرفی قرآن اعلام میکندکه«مٰا اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»؛(۱) پیغمبران را فرستادیم برای اینکه مردم از اینها اطاعت کنند؛ خب در چه چیزی اطاعت کنند؟ صدها آیه قرآن این موضوع را بیان میکند؛ مثلاً آیات جهاد؛ آیات مربوط به اقامه قسط، آیات مربوط به حدود و مجازاتها، آیات مربوط به معاملات و قراردادها، آیات مربوط به قراردادهای بین‌المللی -وَ اِن نَکَثوا اَیمٰنَهُم(۲)- تا آخر؛ اینها یعنی حکومت؛ این آیات نشان میدهد که در این موارد بایستی از رسول اطاعت بشود. ۱۴۰۰/۳/۱۴ ۱) سوره نسا، آیه ۶۴ ۲) سوره توبه، آیه ۱۲ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حضرت آیت‌الله ضیاء آبادی (ره) 🔸 خود را پاکسازی کنید بعد به نوسازی بپردازید...دل ها از غیر خدا پر شده است... این مردم حبّ پول و دنیا دل هایشان را کثیف کرده است... ••—–«✦✧༺≈❀≈༻✧✦»–—•• 🔹اين همه خواهش ها و دعاها و تقاضاهايی كه از خدا داری، درست است؛ اما كدام تقاضاهای خدا را گفتي چشم؟ اين را به ناصری ميگويم. تو كه اين همه دعا و توسل داری و از خدا تقاضا داری، و ميگويي: «خدايا! بده، بده». تو كجا اطاعت حق را كردی كه خداوند به تو بگويد: «اطاعت كردی؛ من هم اطاعتت ميكنم؟»* خود حضرت حق فرمود: ای بنده من! من را اطاعت بكن ،تا مَثَل(نمونه)من بشوی. من به هرچه بگويم: «باش»، مي باشد؛ توهم به هر چه بگويی «باش»، مي باشد. 🔸بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري (حفظه الله) @qurantehran
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️از گذشتگان عبرت بگیریم که ما هم مثل آنها به مرگ نزدیکیم و چهار روز باقی‌مانده عمر را گمان نکنیم که چهارصدهزار سال خواهد بود. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۹۵ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم گرفته ... دوباره این شبا برا حرم گرفته ... میبینی بازم ... چه جوری روز و شبمو ازم گرفته ... دلم گرفته ... 😭 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - وقتی که شبا - محمدحسین حدادیان.mp3
5.41M
▪️ جان! شب جمعه است، هوایت نکنم، می میرم! 🍃وقتی که شبا هوای کربلا کنم 🍃گریه می کنم ... 🎤 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۸۷ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیات ابتدایی 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔹اين سوره روز قيامت را با بعضى از علامت‏هاى متصل به آن تحديد مى‏ كند، و خود آن روز را هم به بعضى از وقايعى كه در آن روز واقع مى‏ شود معرفى مى‏ كند، و آن اين است كه در آن روز تمامى اعمالى كه انسان خودش كرده و همه آثارى كه بر اعمالش مترتب شده، و بوسيله ملائكه حفظه كه موكل بر او بوده ‏اند محفوظ مانده، در آن روز جزاء داده مى‏ شود. اگر اعمال نيك بوده با نعيم آخرت، و اگر زشت بوده و ناشى از تكذيب قيامت بوده، با دوزخ پاداش داده مى‏ شود، دوزخى كه خود او افروخته و جاودانه در آن خواهد زيست. 🔸آن گاه دوباره توصيف روز قيامت را از سر مى ‏گيرد، كه آن روزى است كه هيچ كسى براى خودش مالك چيزى نيست، و امر در آن روز تنها براى خداست. 🔹 اين سوره از آيات برجسته قرآن است، و بدون هيچ اختلافى در مكه نازل شده است. 🔸" إِذَا السَّماءُ انْفَطَرَتْ" كلمه" فطر" به معناى شكافتن و كلمه" انفطار" به معناى شكافته شدن است، و آيه شريفه نظير آيه زير است، كه آن نيز سخن از شكافته شدن آسمان دارد، و مى‏ فرمايد:" و انْشَقَّتِ السَّماءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ واهِيَةٌ" 🔹" وَ إِذَا الْكَواكِبُ انْتَثَرَتْ" يعنى روزى كه ستارگان هر يك مدار خود را رها كرده، درهم و برهم مى‏ شوند. در حقيقت در اين آيه ستارگان را به گردن‏بندى از مرواريد تشبيه كرده كه دانه ‏هاى ريز و درشتش را با نظمى معين چيده و به نخ كشيده باشند ناگهان رشته ‏اش پاره شود و دانه ‏ها درهم و برهم و متفرق شوند. 🔸" وَ إِذَا الْبِحارُ فُجِّرَتْ" در مجمع البيان گفته كلمه" تفجير" به معناى آن است كه به اصطلاح فارسى آب نهر را به خاطر زياد شدن بشكند، و بند را آب ببرد، و گناه را هم اگر فجور مى‏ گويند، براى اين است كه گناهكار، پرده حيا را پاره مى‏ كند، و از صراط مستقيم خارج گشته، به بسيارى از گناهان مبتلا مى‏ شود، و اگر صبح را فجر مى‏ گويند، باز براى اين است كه روشنى پرده ظلمت را پاره كرده به همه جا منتشر مى ‏شود. و اينكه مفسرين تفجير بحار را تفسير كرده‏ اند به اين كه درياها به هم متصل مى‏ شوند، و حائل از ميان برداشته شده، شورش با شيرينش مخلوط مى‏ شود، برگشتش باز به همين معنايى است كه صاحب مجمع كرده، و اين معنا با تفسيرى كه براى آيه" وَ إِذَا الْبِحارُ سُجِّرَتْ" كردند، كه درياها پر از آتش مى ‏شوند نيز مناسبت دارد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❀✧«بسم الله الرحمن الرحیم»✧❀ 🌺 وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلاً کَبيراً... و مؤمنان را بشارت ده که برای آنها از جانب خداوند فضل و بخششی بزرگ است. 📚احزاب-آیه۴٧ اولین شنبه تابستان ۱۴۰۰ را با قرائت صفحات پایانی قرآن کریم آغاز می کنیم؛ (حدود دو سال است که هر روز با تلاوت یک صفحه از قرآن همراه هم هستیم و حدود هفده روز آینده ختم ما کامل خواهدشد. إن شاءالله قرآن شافع ما در روز جزا باشد.) @qurantehran
🌺صفحه ۵۸۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۷و۸ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🌺" كَلَّا إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ وَ ما أَدْراكَ ما سِجِّينٌ" 🔸اين آيات - به طورى كه بعضى ها گفته ‏اند- ردع و انكار عمل زشت كم ‏فروشى و غفلت از روز بعث و حساب است. 🔹 بطورى كه دقت در سياق اين چهار آيه و مقايسه آنها با يكديگر، و نيز آنچه از مقايسه مجموع اين چهار آيه با مجموع چهار آيه ‏اى كه با جمله" كَلَّا إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ ..." شروع مى‏ شود آنچه به دست مى‏ آيد اين است كه: مراد از كلمه" سجين" چيزى است كه مقابل و مخالف" عليين" باشد، و چون معناى عليين علو روى علو ديگر و يا به عبارتى علو دو چندان است، معلوم مى ‏شود منظور از سجين هم سفلى روى سفلاى ديگر، و يا به عبارتى پستى دو چندان و گرفتارى در چنان پستى است، پس اين كلمه مبالغه در" سجن- حبس" باشد، هم چنان كه كلمه" سكير" و" شريب" مبالغه در" سكر- مستى" و" شرب- نوشيدن" است، در نتيجه معناى آيه- همانطور كه ديگران هم گفته‏ اند- اين است كه كتاب فجار در حبس و زندانى است كه هر كس در آن بيفتد بيرون شدن برايش نيست. 🔸كلمه" كتاب" به معناى مكتوب است، آن هم نه از كتابت به معناى قلم دست گرفتن و در كاغذ نوشتن، بلكه از كتابت به معناى قضاى حتمى است، و منظور از" كتاب‏ فجار" سرنوشتى است كه خدا براى آنان مقدر كرده، و آن جزايى است كه با قضاى حتميش اثبات فرموده. 🔹پس حاصل آيه اين شد: آنچه خداى تعالى به قضاى حتميش براى فجار مقدر و آماده كرده در سجين است كه سجنى بر بالاى سجنى ديگر است، به طورى كه اگر كسى در آن بيفتد تا ابد و يا تا مدتى بس طولانى در آن خواهد بود. و جمله" وَ ما أَدْراكَ ما سِجِّينٌ" چيز تازه‏ اى ندارد، جز اينكه مى‏ خواهد مردم را از سجين بترساند، و بفهماند آن قدر سخت است كه با زبان بشرى نمى‏ توان معرفيش كرد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حضرت آیت‌الله ضیاء آبادی (ره) نگوییدچون محیط بدبودمن هم بدشدم‼️ ☘☘☘🔶🔶🔸🔶🔶☘☘☘ حضرت آيت الله ناصري (حفظه الله): امام صادق عليه السلام: تَرْکُ لُقْمَةٍ مِنَ الْحَرام أحَبُّ اِلَي الله مِن صَلَوة ألْفَيْ رَکْعَة. اگر کسي يک لقمه حرام را ترک کند، آثار و ثوابش بهتر از دو هزار رکعت نماز مستحبي است با شكمي كه پر از غذاي حرام است ⚠️ هيچ ارزش ندارد. كسي كه شكمش پر از حرام است، نمازش قبول نمي‌شود، نه نماز واجبش و نه مستحبش. در روايات متعددي داريم که اگر کسي يک لقمه حرام بخورد، تا چهل روز عباداتش مقبول نيست. زن و فرزندي كه به آنان غذاي حرام مي‌دهم، در روز قيامت از من شکايت مي‌کنند و عبادات من هم هيچ اثري ندارد ⚠️ انساني كه مي‌خواهد متقي باشد، ابتدا بايد حق‌الناس را بپردازد و چيزي از حقوق مردم بر گردنش نباشد. و اگر نمي‌توانم فعلاً حق آنها را بپردازم، بايد تصميم بگيرم که بعد بپردازم و آن موقع مي‌توانم لباس تقوا را بپوشم و روح تقوي در وجود من جلوه‌گر بشود. حضرت فرمودند که ردكردن يک درهم از حق الناس، در نزد خدا بهتر از هفتاد حج مقبول است ⚠️ اگر نمي‌خواهيد كه مردم كلاه سرتان بگذارند، شما هم بر سر آنها كلاه نگذاريد. اگر دوست نداريد كه مالتان را بخورند، شما هم مال مردم را نخورید. اگر نمي‌خواهيد پشت سرتان حرف بزنند، شما هم پشت سر آنان حرفي نزنيد... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۸۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۳۵و۳۶ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🌺" عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ ✦ هَلْ ثُوِّبَ الْكُفَّارُ ما كانُوا يَفْعَلُونَ" 🔸" ثواب" در اصل به معناى مطلق جزا بوده، چه كيفر و چه پاداش، ولى بعدها استعمالش در خصوص پاداش غلبه يافته است، و جمله" على الارائك" خبر بعد از خبر است براى مبتداى" الَّذِينَ آمَنُوا" و جمله" يَنْظُرُونَ" خبر سوم آن است، و جمله" هَلْ ثُوِّبَ ..." مربوط به جمله" يَنْظُرُونَ" و قائم مقام مفعول آن است. 🔹و معناى آيه اين است كه آنهايى كه ايمان آوردند بر بالاى تخت‏هايى در حجله قرار دارند، و به كيفر كفار تماشا مى‏ كنند، كيفرى كه به جرم افعال نكوهيده بدان مبتلا شدند، كه يكى از آن افعال مسخره كردن و خنديدن به مؤمنين بود، و به اين اكتفاء ننموده وقتى نزد هم فكران خود برمى ‏گشتند خوشحالى مى‏ كردند كه من چنين و چنان كردم، و تازه مؤمنين را گمراه مى‏ خواندند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نحوه خواندن نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده
@dars_akhlaq (1).mp3
3.31M
‍ 🔊كليپ صوتی 🎙🌸حضرت آيت الله محمد تقی (ره) 👈موضوع : اصلاح نفس ( قسمت1) 🔸 چه باید بکنیم در ابتلائات داخلیه و خارجیه؟ چکار کردیم که بی سرپرست مانده ایم؟ 🔶 اشکال در این است که خودمان را ، نمی کنیم، و نخواهیم کرد... 🔹 چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببینید؟ ! ❇️ چیزی که باعث شرمندگی و خجالت زدگی ما می شود این است که (عج) همه چیز را می داند و همه چیز را می شنود. معصومین(ع) «عین الله الناظرة و اُذُنُ الله السامعه» [ یعنی چشم بینا و گوش شنوای خداوند] هستند. اگر حرفی زده می شود حتی قبل از آنکه دیگران و کسانی که در مجلس هستند، بشنوند، آنها می شنوند. چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببیند؟ ⚠️ اگر ما او را نمی بینیم، او که ما را می بیند. پس چرا این قدر دوریم؟ آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟ وای بر احوال ما اگر در کارهایمان او را ناظر نبینیم و یا او را در همه جا ناظر ندانیم! با وجود اعتقاد به داشتن رئیسی که «عین الله الناظر» است آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم یا خود را پنهان کنیم؟ چه پاسخی خواهیم داد؟ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا